abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:01:31 #101
136 V.
Like tears in rain...
pi_41321898
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:56 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
14 moet kunnen vind ik. Ik ben zelf op mijn 14e ontmaagd door een vriendje van 31 en gelukkig maar, want hij was erg bedreven.

Later kreeg ik vriendjes van mijn leeftijd maar die konden er niets van. Veel te opgefokt in bed.
Tsja, ik heb het voorbeeld al eerder aangehaald en ik doe het hier weer... dat het met jou blijkbaar toevallig goed ging wil niet zeggen dat dat in de meerderheid van de gevallen ook goed gaat. Integendeel, vrees ik.

Mijn overgrootvader is 99 geworden terwijl hij elke dag bolknakken over zijn longen rookte. Betekent dat dan dat bolknakken over je longen roken goed is?

Daarnaast is er natuurlijk nog het verschil tussen de overmacht van de volwassene, zeker als het same sex betreft. Ik was dertien (en een stukje 14) in de periode dat ik ben misbruikt.

Er kwam geen geweld aan te pas maar manipulatie. Ik wilde het niet, en toch gebeurde het. Ik wist dat het niet klopte, en toch liet ik het toe. Ik was niet dom, ook niet overdreven naļef, en toch gebeurde het.

Volwassenen kunnen dat bij een kind van 13/14. Niet bij alle kinderen, maar ze kunnen het.

En daarom is 14 een veeeeel te lage leeftijd in mijn ogen. Zelfs bij zestien weet ik het niet. Ik put weer even uit de eigen ervaring: ik was zestien toen de betreffende pedo mij weer benaderde, met de mededeling dat ik nu een leeftijd had dat het wel mocht. Ik was weer helemaal terug bij af.

Misschien dat dat was omdat ik al beschadigd was en zou ik er normaliter op mijn 16 weerbaarder mee zijn omgesprongen, maar ik weet het dus niet met die 16.

Wat 14- en 16-jarigen overigens onderling uitvreten moeten ze lekker zelf weten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:07:18 #102
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41322064
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:56 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
14 moet kunnen vind ik. Ik ben zelf op mijn 14e ontmaagd door een vriendje van 31 en gelukkig maar, want hij was erg bedreven.

Later kreeg ik vriendjes van mijn leeftijd maar die konden er niets van. Veel te opgefokt in bed.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:07:57 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41322083
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:01 schreef Verbal het volgende:

Wat 14- en 16-jarigen overigens onderling uitvreten moeten ze lekker zelf weten.

V.
[..]
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:10:18 #104
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41322167
overigens is deze hele kwestie zo raar, waar leggen we de grens??? Iemand van 14 die seks heeft met iemand van 14 geen probleem. Maar als een van de 2 begin 20 is, dan is het al een andere zaak... vooral op een forum dan kijkt men puur naar getallen. Waar ligt de leeftijdsgrens dat iemand van 14 die seks heeft met een ouder persoon... hoe oud mag hij max zijn...
[..]
pi_41322858
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 04:50 schreef motionknight het volgende:
Ik ga op ze stemmen als proteststem.

zal die lijers in den haag krijgen ook
De kans bestaat natuurlijk dat ze ook veel proteststemmen binnen halen. Maar de afkeer onder de bevolking is toch vrij groot, dus meer dan 1 a 2 zetels zullen ze niet halen lijkt me.

Hoe zit het eigenlijk met de kinderopvang in de tweede kamer?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:02:27 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41323890
Bijzonder dat men zich nog steeds druk maken om deze partij. Als of de aankonding van de oprichting van deze partij al genoeg was om met ommiddelijke ingang de wet aan te passen aan hun "partij-punten".

Volgens mij zullen ze niet eens 30 van die steunverklaringen krijgen, laat staan dat ze ooit in de kamer komen en dan nog als ze wel in de kamer komen, ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat ze ooit of een meerderheid kunnen bemachtigen in de kamer of in een regering worden betrokken...of dat omdat ze in de 2de kamer zijn beland het parlement wel even al hun "punten" honoreerd als een soort welkomscadeautje ofzow.

Al die rare gestresste opmerkingen ook....echt te simpel voor woorden....dan begrijp je gewoon niet hoe de huidige nederlandse democratie werkt.

Ik kan overigens wel bedenken dat mensen, zoals bijvoorbeeld Verbal, zeer grote vraag tekens zetten bij hun "partij-programma", dat doe ik zelf ook en dan vooral bij hun motivatie.

Ik vind het prima zoals het nu is...laat kinderen onder de 16 lekker met elkaar aanrommelen....zal me een worst wezen verder....en boven de 16 mogen ze het dan helemaal zelf weten.
Wat trouwens veel effectiever zou werken dan allerlei wetten, is om kinderen te leren om te gaan met sexuele avances en manipulaties van volwassenen, zodat ze gewoon sterk in hun schoenen staan.

Zoals iemand hier boven ergens al had gezegd, Vroeger werd er tegen je gezegd: "as op voor kinderlokkers, mannen die snoepjes uitdelen enz" Maar werd er ook tegen je gezegd, _hoe_ je moest reageren waneer zoiets gebeurde? Ik denk, bij de meeste kinderen wordt dit stukje dus niet uitgelegd en daar gaat het dan mis. imho uiteraard
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:03:54 #107
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41323933
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:31 schreef Pierke_Smulders het volgende:

[..]

De kans bestaat natuurlijk dat ze ook veel proteststemmen binnen halen. Maar de afkeer onder de bevolking is toch vrij groot, dus meer dan 1 a 2 zetels zullen ze niet halen lijkt me.
Hou toch op...proteststemmers gaan wel naar Wilder ofzow.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_41324330
Vroeger stonden we super positief bekend in de wereld. Nu zijn we het land van de pedofielen, homofielen, hoeren, && drugs. Nederland verloedert dus ook op wereldniveau

En die oprichters van de pedopartij hebben allemaal miminaal 1 zedendelict op hun naam staan.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:28:01 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41324839
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef JohnDope het volgende:
Vroeger stonden we super positief bekend in de wereld. Nu zijn we het land van de pedofielen, homofielen, hoeren, && drugs. Nederland verloedert dus ook op wereldniveau
Grappig, want ik heb nog wel eens wat rond gereist, maar die wereldbekende reputatie waar de Nederlanders altijd naar verwijzen, die is en was ook enkel bekent bij Nederlanders.

Hoe vaak ik 10 jaar geleden al niet de opmerkingen naar mijn hoofd kreeg, dat nederlanders arrogant, intollerant en zelf ingenomen waren....waarop dan vooral Nederlanders weer vel tegenin gingen.

Ik vond het altijd wel grappig....en moest idd vaak mijn buitenlandse kennisen/vrienden/reisgenoten erg vaak gelijk geven.

Het enige waar ze positief over waren was het drugsbeleid....tja go figure.

Nederland is niet voor niets het enige land die buitenlanders, allochtonen noemt, een woord dat uit de fauna wereld komt. Staat voor een plant die groeit in een gebied, waar die plant niet oorspronkelijk vandaan komt. Dus ergens zien we de buitenlanders dus als planten...en niet als mensen.

Sorry...ga een beetje off-topic.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:12:23 #110
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_41326422
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:28 schreef Semisane het volgende:

[..]

Hoe vaak ik 10 jaar geleden al niet de opmerkingen naar mijn hoofd kreeg, dat nederlanders arrogant, intollerant en zelf ingenomen waren....waarop dan vooral Nederlanders weer vel tegenin gingen.

Ik vond het altijd wel grappig....en moest idd vaak mijn buitenlandse kennisen/vrienden/reisgenoten erg vaak gelijk geven.

Nederland is niet voor niets het enige land die buitenlanders, allochtonen noemt, een woord dat uit de fauna wereld komt. Staat voor een plant die groeit in een gebied, waar die plant niet oorspronkelijk vandaan komt. Dus ergens zien we de buitenlanders dus als planten...en niet als mensen.
Meningen over buitenlanders (dus ook meningen uit het buitenland over nederland) zijn bijna altijd gebaseerd op vooroordelen en slecht gėinformeerd zijn. Zoals wij Amerikanen zien als rednecks en duitsers als malloten die in een leren broek bier drinken en scheißen-sex hebben.
quote:
allochtoon bn. ‘van vreemde afkomst, uitheems’, zn. ‘niet-oorspronkelijke bewoner’
categorie: leenwoord, geleerde schepping
Nnl. allochthoon (bn.) (gezegd van veen en steenkool) [1920; WNT], allochtonen (zn. mv.) [1971; Kuitenbrouwer].
Als geologische vakterm wellicht ontleend aan Frans allochtone [1907], een neologisme gevormd op basis van Grieks įllos ‘ander’ (zoals in allegorie, allergie, parallel, en verwant met mnl. el ‘anders’, zie elders) en khthōn ‘aarde, land’ (zoals ook in autochtoon; Indo-Europees verwant met gom in bruidegom).
In het begin uitsluitend in de geologische zin gebruikt om de herkomst van stoffen kenbaar te maken. De Nederlandse sociologe Hilda Verwey-Jonker gebruikte het woord als eufemistisch zn. om het begrip migrant te vermijden. Nederland wenste namelijk niet te boek te staan als immigratieland. Sinds de jaren 1980 is de (nog steeds eufemistische) betekenis verschoven naar ‘migrant uit een niet-Europese cultuur’.
Literatuur: Horst 1995, 168–170; J. Kuitenbrouwer ‘Allochtoon’, in: De Volkskrant 09–03–2000; M. De Coster & A. Wethlij (2004) ‘Allochtonen en co.’, in Neerlandia 108, 32–33
http://www.etymologie.nl/
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:51 #111
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41327005
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:12 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Meningen over buitenlanders (dus ook meningen uit het buitenland over nederland) zijn bijna altijd gebaseerd op vooroordelen en slecht gėinformeerd zijn. Zoals wij Amerikanen zien als rednecks en duitsers als malloten die in een leren broek bier drinken en scheißen-sex hebben.
[..]
Mwuah, deze kritiek kwam toch ook wel van mensen die ook veel hebben/hadden gereist en ook in nederland waren geweest of zelfs gewoond.

En zoals ik zei, ik kon ze gewoon weg helaas vaak niet ongelijk geven....en mijn mening over Nederland is toch wel gebaseerd op meer dan vooroordelen.

En die quote over allochtoon kende ik nog niet. thanks
pi_41328595
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:29 schreef Semisane het volgende:

En die quote over allochtoon kende ik nog niet. thanks
Wel grappig, wij hadden het over buitenlanders en de linksekerk kwam met de kreet allochtoon.

Ik wist ook niet wat allochtoon betekende, inderdaad thanks
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41328687
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit kan gewoon niet. Het legalisren van sex tussen kindjes en volwassenen.
Ach maak je niet druk. De ruimte op links is gelukkig erg klein...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_41328858
Ben benieuwd. Wanneer ze het goed doen? Ga ik erg twijfelen aan de gemiddelde Nederlander en ga ik nog beter uitkijken wat mijn kinderen doen en laten...Nog minder vrijheid dus voor hun ..in ieder geval tot een bepaalde leeftijd. Wanneer ze haar krijgen op bepaalde plekken zijn ze toch niet meer interessant voor bepaalde
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_41337378
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef paddy het volgende:
Ben benieuwd. Wanneer ze het goed doen? Ga ik erg twijfelen aan de gemiddelde Nederlander en ga ik nog beter uitkijken wat mijn kinderen doen en laten...Nog minder vrijheid dus voor hun ..in ieder geval tot een bepaalde leeftijd. Wanneer ze haar krijgen op bepaalde plekken zijn ze toch niet meer interessant voor bepaalde
Zolang de schaamharen nog te tellen zijn nemen ze daar ook wel genoegen mee hoor.

En dat ze na november geruisloos van het politieke toneel mogen verdwijnen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_41337485
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zolang de schaamharen nog te tellen zijn nemen ze daar ook wel genoegen mee hoor.

En dat ze na november geruisloos van het politieke toneel mogen verdwijnen.
Oh, wat hoop ik daarop
Anders leven die van ons in gevangenschap
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_41341331
Een hoop drukte om niets!

Wie neemt deze Jokers nou serieus?
Dat wordt toch nooit wat.
But death replied: I choose him. So he went, and there was silence in the summer night.
S.Sassoon 1886 - 1967
Zwolle, mijn stad!
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 21:50:14 #118
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41341805
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef moussie het volgende:

[..]

pff .. wat een vergelijking .. je doet net alsof 14jarigen achterlijke imbecielen zijn ..

maar voor arguements sake, laten we dat even aannemen, ze zijn allemaal oerstom, zou een ander cijfer in de wet hun dan wel beschermen voor misbruik ?

want als ik het goed begrijp is dat het enige wat die partij wil, dat het kind vanaf 12/14 jaar zelf mag aangeven of het wel of niet misbruik was .. dus niet de ouder, de omgeveing, de gefokte fok!ker maar het "slachtoffer" zelf, lijkt mij alleen maar eerlijk, dat het slachtoffer even zelf mag vertellen of het dat nou wel of niet is .. een slachtoffer
Krijgen we dat weer?
Een kind van die leeftijd is nog zo makkelijke te manipuleren, is het niet met dreigementen dan is het wel met omkoping.
En weet je, sommige voelen zich thuis onbegrepen en zijn het perfecte slachtoffer voor deze kindvriendelijke begrijpende personen die hen wel willen "redden".
Dat is misbruik.
Kinderen op die leeftijd zijn nog niet in staat om de gevolgen te overzien en moet je daarom kunnen beschermen, simpel toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 21:51:59 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41341869
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef MikeyMo het volgende:
overigens is deze hele kwestie zo raar, waar leggen we de grens??? Iemand van 14 die seks heeft met iemand van 14 geen probleem. Maar als een van de 2 begin 20 is, dan is het al een andere zaak... vooral op een forum dan kijkt men puur naar getallen. Waar ligt de leeftijdsgrens dat iemand van 14 die seks heeft met een ouder persoon... hoe oud mag hij max zijn...
Was het niet zo dat er een minimaal leeftijdsverschil van 5 jaar moet zijn om te spreken van een pedofiele relatie?
Weet het niet zeker maar dacht het in eerdere discussie al eens gelezen te hebben.
pi_41342333
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:02 schreef Semisane het volgende:

Wat trouwens veel effectiever zou werken dan allerlei wetten, is om kinderen te leren om te gaan met sexuele avances en manipulaties van volwassenen, zodat ze gewoon sterk in hun schoenen staan.

Zoals iemand hier boven ergens al had gezegd, Vroeger werd er tegen je gezegd: "as op voor kinderlokkers, mannen die snoepjes uitdelen enz" Maar werd er ook tegen je gezegd, _hoe_ je moest reageren waneer zoiets gebeurde? Ik denk, bij de meeste kinderen wordt dit stukje dus niet uitgelegd en daar gaat het dan mis. imho uiteraard
Beter kan je het niet zeggen.
Er lijkt nu soms een soort hysterie rond sex te ontstaan waardoor mensen nog nauwelijks een kind van een ander op schoot durven te nemen. Je moet kinderen gewoon leren en voorleven wat wel en niet kan, da's zo eenvoudig.
pi_41343864
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:50 schreef senesta het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer?
Een kind van die leeftijd is nog zo makkelijke te manipuleren, is het niet met dreigementen dan is het wel met omkoping.
En weet je, sommige voelen zich thuis onbegrepen en zijn het perfecte slachtoffer voor deze kindvriendelijke begrijpende personen die hen wel willen "redden".
Dat is misbruik.
Kinderen op die leeftijd zijn nog niet in staat om de gevolgen te overzien en moet je daarom kunnen beschermen, simpel toch?
pff, alsof iemand die een kind wil misbruiken zich laat tegenhouden door een cijfer in een wetboek ..

nee als je je kinderen wil beschermen tegen misbruik zal je van begin af aan open met ze moeten praten over hun sexualiteit en gevoelswereld ipv die te negeren .. krijg je een stuk minder onbegrepen kinderen cq perfecte slachtoffers .. maar ja, da's niet makkelijk.
veel ouders kunnen nog niet eens omgaan met hun eigen sexualiteit, laat staan die van hun kinderen, doen alsof die niet bestaat is makkelijker .. douw je kind een prentenboek met penis en vagina in de handen, zeg er een paar vermanende woorden bij over enge ziektes en kinderen, en dat het heel speciaal is en dat je moet wachten op de "ware" en that's it .. nou vindt je het gek dat zo'n kind zich onbegrepen voelt ?
heb potverdorie het lef om tegen je kind te zeggen dat als die helemaal warm en opgewonden is beter eerst met zichzelf kan spelen, zijn eigen lijf helemaal goed leren kennen voor die dat met een ander deelt .. zo voorkom je slachtoffers, niet door het opkrikken van leeftijdsgrenzen
pleased to meet you
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 22:54:00 #122
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41344563
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:38 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, alsof iemand die een kind wil misbruiken zich laat tegenhouden door een cijfer in een wetboek ..

nee als je je kinderen wil beschermen tegen misbruik zal je van begin af aan open met ze moeten praten over hun sexualiteit en gevoelswereld ipv die te negeren .. krijg je een stuk minder onbegrepen kinderen cq perfecte slachtoffers .. maar ja, da's niet makkelijk.
veel ouders kunnen nog niet eens omgaan met hun eigen sexualiteit, laat staan die van hun kinderen, doen alsof die niet bestaat is makkelijker .. douw je kind een prentenboek met penis en vagina in de handen, zeg er een paar vermanende woorden bij over enge ziektes en kinderen, en dat het heel speciaal is en dat je moet wachten op de "ware" en that's it .. nou vindt je het gek dat zo'n kind zich onbegrepen voelt ?
heb potverdorie het lef om tegen je kind te zeggen dat als die helemaal warm en opgewonden is beter eerst met zichzelf kan spelen, zijn eigen lijf helemaal goed leren kennen voor die dat met een ander deelt .. zo voorkom je slachtoffers, niet door het opkrikken van leeftijdsgrenzen
Nee een moordenaar heeft zich blijkbaar ook niet laten tegenhouden door de straffen maar dat wil niet zeggen dat ze dan maar nutteloos zijn.

Maar jij gooit in elke discussie maar de verantwoordelijkheid bij de ouders, vind ik niet helemaal terecht.
Het ontdekken van lichaam en sexualiteit hoort erbij natuurlijk en ik ben het met je eens dat een hoop sexuele voorlichting beter kan.
Maar je hoort gewoon respect te hebben voor het groeiproces van kinderen en als volwassene blijf je daar gewoon met je poten vanaf, klaar.
Het feit dat het kind lichamelijk sex kan hebben, en het feit dat het kind misschien niet goed is voorgelicht geeft iemand anders nog niet het recht om daar misbruik van te maken.
En dat daar straffen tegenover staan vind ik niet meer dan terecht.
pi_41344881
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:38 schreef moussie het volgende:
zo voorkom je slachtoffers, niet door het opkrikken van leeftijdsgrenzen
Je voorkomt ook slachtoffers met executie && castratie.

Trouwens het adres van Ad is bekend, de heksenjacht kan beginnen
pi_41346162
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:54 schreef senesta het volgende:
En dat daar straffen tegenover staan vind ik niet meer dan terecht.
ik zeg ook nergens dat dat niet terecht is, ik zeg alleen dat het criterium dat we nu hanteren om misbruik te constateren niet gebaseerd is op het kind maar op de ouders en dat zou imho anders moeten
en tja, dat ik in discussies de verantwoordelijkheid zo nadrukkelijk bij de ouders neerleg komt oa voort uit het gegeven dat de meesten denken dat het probleem is opgelost met een verbod op een partij of een verhoging van leeftijdsgrenzen oid, daarmee verdwijnt het probleem weer uit het oog dus het bestaat niet meer of zoiets ?

ff benadrukken trouwens, ik heb het dus niet over die hele kleintjes, ik hoop voor de jongere enkeling die echt anders is dat die een rechter tegenkomt die het begrijpt, ik heb het over de leeftijd vanaf secundaire geslachtskenmerken, dus pakweg 12+ .. die worden ook volwassen genoeg geacht om bij een scheiding van de ouders een voorkeur uit te kunnen spreken over bij wie ze willen leven, dus enige inspraak in hun al dan niet slachtoffer zijn lijkt me ook wel aangebracht
pleased to meet you
pi_41347317
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

de heksenjacht kan beginnen
noemen ze dat liberalisme?
pi_41347745
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:04 schreef SlimShady het volgende:

[..]

noemen ze dat liberalisme?
nee heksenjacht.
pi_41351951
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:01 schreef Verbal het volgende:

V.
14 jarigen die onderling seks hebben is officieel ook bij wet verboden. Enigzins naief, om het woord debiel maar niet te gebruiken...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41357436
quote:
Verloedert? Dat prostitutie hier legaal is vind ik prachtig! Nu is er tenminste nog enige vorm van controle op! Of ben je zo naief dat je denkt dat je dergelijke dingen kunt uitroeien, puur en alleen door het te verbieden? Het enige wat er gebeurt is dat je het daarmee in het criminele circuit dringt, waardoor de overheid er helemaal geen grip meer op heeft.

Hetzelfde geldt voor drugs. Kijk maar eens wat de drooglegging heeft gedaan met de criminaliteit in de US. Dat is trouwens ook het soort landen dat ons drugsbeleid nu afkraakt. Evenals Frankrijk. Terwijl het percentage drugsverslaafden in dat land vele malen hoger is dan in Nederland. Onze aanpak blijkt in de praktijk gewoon te werken, maar je ziet dat het debat in dit soort kwesties niet gevoerd wordt op basis van resultaten en argumenten, maar puur op basis van subjectieve, morele, en emotionele argumenten.

Dat je homofielen ook maar in dit rijtje DURFT te scharen! Alsof er iets mis is met homofiel zijn. Homofielen doen geen mens kwaad, ik heb er geen enkele last van. Maar toch zou homofilie verboden moeten worden? Puur en alleen omdat IK het walgelijk vind? Waar halen mensen toch het recht vandaan om voor anderen te bepalen hoe zij hun leven moeten lijden, terwijl ze er zelf helemaal geen last van ondervinden?

En ja, zelfs op het gebied van pedofielen vind ik dat. Ik walg van pedofielen. Maar ik erken ook dat deze mensen misschien wel ziek in hun hoofd zijn. Een ziekte waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Of dat echt zo is, weet ik niet, dat weet niemand. Maar zo lang die kans bestaat, ga ik mensen niet veroordelen om hun denkbeelden. Een praktiserend pedofiel, ja, die moet worden gestraft. Maar iemand die enkel en alleen zijn mening uit, en zich verder gewoon binnen de wet houd, die moet kunnen zeggen wat hij wil, dat is zijn grondwettelijk recht.

Nederland is een van de vrijste, ruimdenkendste landen ter wereld. Dat is onderdeel van onze cultuur, en daar ben ik trots op! En ik walg van mensen die ons veroordelen omdat wij hoeren, drugs en homos allemaal wel gedogen! Waarom? Omdat gebleken is dat ons beleid WERKT! En daar kunnen al die andere landen die ons veroordelen alleen maar een kinderachtig moreel betoog tegenoverstellen, namelijk dat zij vinden dat het niet zo hoort. Waar halen zij het recht vandaan om ons te veroordelen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Seneca op 31-08-2006 12:28:57 ]
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:44:54 #129
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_41358609
Het ironische van dit soort onderwerpen is, dat wanneer op dit forum een topic verschijnt over een jongen van veertien die het met een vrouw van dertig heeft gedaan de topics te klein zijn van de 'op een oude fiets moet je het leren'-achtige reacties. Daar wordt in ieder geval zelden of nooit gesuggereerd dat de vrouw door Mohammed B. moet worden omgelegd. Leerling-lerares-verhalen zijn ook altijd buitengewoon populair op allerlei sites met erotische verhalen.

Ik proef een dubbele standaard en dat is vreemd. Van mij hoeft die leeftijd verder niet omlaag, maar ik heb ook niets tegen een partij die dit bepleit.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_41359691
quote:
Wat is er mis met homo's en hoeren? En het land van de pedofielen? Dat heb ik dus nog nooit gehoord over Nederland
pi_41360371
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat is er mis met homo's en hoeren? En het land van de pedofielen? Dat heb ik dus nog nooit gehoord over Nederland
Wij staan daar bekend om, er werd zelfs gedreigd om ons de EU uit te zetten (wat niet gebeurt, maar toch er werd gedreigd, dus daar staan wij om bekend).
pi_41361066
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij staan daar bekend om, er werd zelfs gedreigd om ons de EU uit te zetten (wat niet gebeurt, maar toch er werd gedreigd, dus daar staan wij om bekend).
Vanwege homo's
pi_41361592
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vanwege homo's
nee vanwege die pedofielenpartij.
  Moderator donderdag 31 augustus 2006 @ 14:32:45 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41362281
ja och zo slecht is onze reputatie echt niet internationaal gezien.
we staan bekend als een vrij land, een van de meer vrije landen ter wereld ... mensen begrijpen wel in dat dit ook zo zijn nadelen heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41362289
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

lol .. een dreiging .. van de italianen bedoel je zeker ?
grappig, een land dat bol staat van corruptie, en die willen iets zeggen over hoe een democratie hoort te werken .. pff
pleased to meet you
pi_41363548
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:33 schreef moussie het volgende:

[..]

lol .. een dreiging .. van de italianen bedoel je zeker ?
grappig, een land dat bol staat van corruptie, en die willen iets zeggen over hoe een democratie hoort te werken .. pff
Ik zei dat het toch niet gebeurt, maar wel staan we zo bekend.
Ik sta liever bekend als het land van de corruptie, dan als het land van de pedofielen.
pi_41364432
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:37 schreef floppie86 het volgende:
stom gezeik dit topic... Gewoon niet op stemmen jongens?
Ja, wat een onzin zeg... discussiėren over beleidsstandpunten van partijen waar je niet op gaat stemmen. Daar is het forum toch niet voor?
quote:
Als ik rationeel erover nadenk, zie ik niet op welke mogelijke manier homo's schadelijk zijn voor een ander. Dat een stel irrationele christenen homo's onethisch vindt, doet me weinig. Dat is voor mij geen teken van de verloedering van Nederland, eerder een teken van onze ethische volwassenheid.
pi_41364516
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:36 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Ja, wat een onzin zeg... discussiėren over beleidsstandpunten van partijen waar je niet op gaat stemmen. Daar is het forum toch niet voor?
waar wil jij het over hebben dan, in dit topic?
pi_41364627
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:38 schreef SlimShady het volgende:

[..]

waar wil jij het over hebben dan, in dit topic?
ik? Ik was vol van ironie toen ik dat beweerde.
pi_41366372
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zei dat het toch niet gebeurt, maar wel staan we zo bekend.
Ik sta liever bekend als het land van de corruptie, dan als het land van de pedofielen.
pff .. dus jij staat liever bekend als een land dat geregeerd wordt door corrupte politici dan als een land dat vertrouwen heeft in het democratische proces ..
en daar denk je zo over omdat de corrupte politici dat gillen .. ?

of heb je het soms over amerika, daar hebben ze ook altijd de mond zo vol over de "fouten" van een ander, waarschijnlijk in de hoop dat die van hun zelf dan wat minder opvallen ?
amerika, wat is dat nou eigenlijk naast die holle retoriek ?
het land van de meeste drugsverslaafden, met misdaadcijfers waar je UUU tegen zegt, met de grootste pornoindustrie van de planeet, en last but not least het land waar meer dan 80% van de kinderporno vandaan komt .. en die willen wat over ons zeggen ?
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 1 september 2006 @ 17:57:59 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_41400254
quote:
Pedopartij klaagt over gebrek aan aandacht

Uitgegeven: 1 september 2006 16:43

AMSTERDAM - DEN HAAG - De Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit (PNVD), beter bekend als de 'pedofielenpartij', heeft zich vrijdag in Den Haag gepresenteerd als politieke partij. Drie bestuurders beklaagden zich vooral over gebrek aan aandacht en interesse van andere politieke partijen en de media.

Tijdens de presentatie stelde partijsecretaris Norbert de Jonge dat de hetze tegen de PNVD moet stoppen. Het partijbestuur baalt er eveneens van dat er in de media louter óver de PNVD wordt gesproken, niet mét de partij.

De PNVD die banden heeft met de belangenvereniging voor pedofielen Martijn, wil af van het verbod op seks met minderjarigen. Ook wil zij dat het bezit van kinderporno niet langer strafbaar is. Bovendien zouden jongeren vanaf hun zestiende jaar in pornoproducties moeten kunnen verschijnen.

Taboes

Uit het 116 pagina's tellende partijmanifest blijkt volgens de partijsecretaris dat de PNVD niet alleen als pedopartij moet worden gezien. "Wij willen taboes en dogma's op alle fronten doorbreken. Individuele vrijheid staat daarbij voorop."

Voordat een partij aan de verkiezingen mag deelnemen moeten er 570 handtekeningen worden verzameld. De PNVD heeft er op dit moment honderd en gaat in de komende weken de straat op om mensen aan te spreken. Volgens De Jonge zijn de reacties daarop niet louter negatief. "We hebben veel discussies met mensen op straat, dus blijkbaar is het wel mogelijk."

Incidenten

De politie hield buiten het perscentrum Nieuwspoort, waar in een andere zaal tegelijk premier Jan Peter Balkenende zijn wekelijkse persconferentie hield, een oogje in het zeil. Volgens een politiewoordvoerder gebeurde dat uit voorzorg "wegens de maatschappelijke weerstand". Er deden zich geen incidenten voor.
bron
pi_41416669
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:44 schreef Dwersdriever het volgende:
Het ironische van dit soort onderwerpen is, dat wanneer op dit forum een topic verschijnt over een jongen van veertien die het met een vrouw van dertig heeft gedaan de topics te klein zijn van de 'op een oude fiets moet je het leren'-achtige reacties. Daar wordt in ieder geval zelden of nooit gesuggereerd dat de vrouw door Mohammed B. moet worden omgelegd. Leerling-lerares-verhalen zijn ook altijd buitengewoon populair op allerlei sites met erotische verhalen.

Ik proef een dubbele standaard en dat is vreemd. Van mij hoeft die leeftijd verder niet omlaag, maar ik heb ook niets tegen een partij die dit bepleit.
Mijn idee, toen ik een 14 jarige puber was had ik er geen problemen mee gehad als een goed uitziende vrouw van 30 mij verleid zou hebben. Ik zou dan ook geen problemen hebben als die leeftijd omlaag zou gaan voor de wet. Maar volgens mij bepeleit de Pedopartij ook wel wat verdergaande zaken dan alleen de leeftijdsgrens wat omlaag trekken. Het blijft een heel dubieus kliekje...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41417927
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 06:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn idee, toen ik een 14 jarige puber was had ik er geen problemen mee gehad als een goed uitziende vrouw van 30 mij verleid zou hebben. Ik zou dan ook geen problemen hebben als die leeftijd omlaag zou gaan voor de wet. Maar volgens mij bepeleit de Pedopartij ook wel wat verdergaande zaken dan alleen de leeftijdsgrens wat omlaag trekken. Het blijft een heel dubieus kliekje...
Het liefst halen ze, zoals je in dat linkje met interview kan horen, de hele leeftijdsgrens weg.
Dat is wat ze eigenlijk zouden willen, alleen is dat niet haalbaar dus doen ze een concessie naar 12 jaar

Ook met babietjes zou je moeten mogen 'knuffelen' zoals zij dat noemen, en onder knuffelen verstaan ze dus betasten van de geslachtsdelen met vingers of tong, penetratie is uit den boze, tenminste bij hele kleintjes, babietjes, peutertjes en zo, kijk, dat vinden ze te ver gaan, dus zie je nu hoe redelijk ze zijn?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_41418030
Ik begrijp de opwinding niet. Als Wilders zijn perverse gedachtengoed mag verspreiden met staatssubsidie, waarom zou de pedopartij datzelfde dan niet mogen?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41418085
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:32 schreef sp3c het volgende:
ja och zo slecht is onze reputatie echt niet internationaal gezien.
we staan bekend als een vrij land, een van de meer vrije landen ter wereld ... mensen begrijpen wel in dat dit ook zo zijn nadelen heeft
Ga eens tijdje in het buitenland werken. Als je mensen daar echt leert kennen merk je na verloop van tijd wel dat de Nederlandse reputatie helemaal niet zo goed is. Sleutelwoorden zijn crimineel, xenofoob, bureaucratisch, arrogant en belerend.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41421186
Ik las vanochtend in de volkskrant dat ze vinden dat een peuter (=kind van 0 - 3 jaar!) gerust in een ponofilm mag, mits prive.

Verder hanteren ze slecht de leeftijdgrens van 12 jaar, om maar niet meteen eeen radicale partij te willen zijn. Eigenlijk zouden ze liever de leeftijdsgrens liever op 0 jaar willen zetten....

Ad van den Berg, een van de oprichters, durft nu op te biechten, dat hij vroeger daadwerkelijk sex met jonge kinderen heeft gehad. Hij durft dat nu op te biechten omdat het volgens hem na 18 jaar toch verjaard is. Wat een egoist, niet afvragende welk leed hij die kinderen destijds heeft aangedaan....

Hoe ziek kan je eigenlijk worden met dit abjecte gedachtengoed.

God moge het verhoeden dat deze partij ook maar 1 stem krijgt, laat staan 1 zetel in de Tweede Kamer.
pi_41421326
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:49 schreef FeestNummer het volgende:
Sleutelwoorden zijn crimineel, xenofoob, bureaucratisch, arrogant en belerend.
dat zijn de Fransen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41423712
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:38 schreef milagro het volgende:

[..]

Het liefst halen ze, zoals je in dat linkje met interview kan horen, de hele leeftijdsgrens weg.
Dat is wat ze eigenlijk zouden willen, alleen is dat niet haalbaar dus doen ze een concessie naar 12 jaar

Ook met babietjes zou je moeten mogen 'knuffelen' zoals zij dat noemen, en onder knuffelen verstaan ze dus betasten van de geslachtsdelen met vingers of tong, penetratie is uit den boze, tenminste bij hele kleintjes, babietjes, peutertjes en zo, kijk, dat vinden ze te ver gaan, dus zie je nu hoe redelijk ze zijn?
Ik zeg al, het blijft een heel dubieus kliekje...
pi_41424711
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:21 schreef Argento het volgende:

[..]

dat zijn de Fransen.
die het zeggen bedoel je ? ze zijn het zelf ook, klopt, maar een stuk minder dan hier, iig volgens de in het land levende buitenlanders ..
zoals een afrikaanse kennis van mij het omschreef .. in frankrijk zijn ze racistisch maar laten je in je waarde, in nederland wordt je behandelt alsof je een lagere levensvorm bent, alleen als je herhaaldelijk en overduidelijk te kennen geeft je "plaats te kennen" mag je, onder voorbehoud dat je "maar allochtoon" bent, meedoen aan een gesprek .. niet dat iemand hoort wat je zegt tenzij het toevallig in hun straatje past
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')