Dat is een goed plan. Maar het is toch toffer om die show in de hometown te gaan zien.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:51 schreef S-Two het volgende:
Binnenkort maar ff kaarten halen voor die show in de Oosterpoort.
Neem 'm opquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:51 schreef HenkBenzinetank het volgende:
http://ringtonesociety.com/ringtone/show/82
nog een keer voor iedereen die m had gemist
Ben ik het mee eens, maar ik vind dat er gewoon gepraat moet worden over de muziek en optredens en dergelijke en niet op de manier waarop je een -weliswaar- legale mixtape moet en kunt downloaden, daarvoor kun je beter op MSN gaan praten ofzo.quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:54 schreef skiczukie het volgende:
Dan kan je het toch beter hebben over een legale mixtape dan een topic vervuilen met domme tvp's.
Ja, nuquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:44 schreef skiczukie het volgende:
Zou ned. 3 nog wat uitzenden van het optreden op Lowlands?
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/media/index.jsp?portal=2534202&event=29080997quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:24 schreef UnrealMarc het volgende:
Is er een stream met dat optreden van opgezwolle op lowlands te vinden ?
we zijn gewoon gebleven![]()
Moet je even het vorige topic checken. Alleen audio trouwens, en een ingekorte versie.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:24 schreef UnrealMarc het volgende:
Is er een stream met dat optreden van opgezwolle op lowlands te vinden ?
we zijn gewoon gebleven![]()
oppositesquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:40 schreef UnrealMarc het volgende:
Dope shit man!
Heb ze laatst gezien in Drachten, geweldige show wasset!
offtopic: heb laatst met de opposites op het podium gestaan, ze lieten me zelfs wat zinnen meerappen. Hou niet echt van hun stijl en muziek, maar kende toevallig wat van die standaardzinnen van: Er zijn chickies met dubbel d's in de tent ooooh. Wat wel even lachen![]()
quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:17 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
opposites. Die zitten op een compleet ander niveau dan opgezwolle.
Ik was erbij, en mensen gingen pas los bij Jawat hoor.. die heeft er misschien zijn voordeel wel aangehad dat ik (en vele anderen) mijn energie had bewaard voor zijn showquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:32 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Arme Jawat!, hij wist in eerste instantie niet eens dat ie een podium met die gasten moest delen
Zie 3voor12.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:32 schreef Plots het volgende:
Iemand audio of video van Jawat op Lowlands?
Ja ik was er ook bij, maar dat zeg ik helemaal niet. Ikzeg dat Jawat! toen hij geboekt werd in eerste instantie niet eens wist dat ie met die gasten een podium moest delen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik was erbij, en mensen gingen pas los bij Jawat hoor.. die heeft er misschien zijn voordeel wel aangehad dat ik (en vele anderen) mijn energie had bewaard voor zijn show.
*Eensch isquote:Op maandag 28 augustus 2006 00:17 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
opposites. Die zitten op een compleet ander niveau dan opgezwolle.
En daar kom je nu meequote:Op maandag 28 augustus 2006 13:38 schreef Devlinsect het volgende:
Opgezwolle Lowlands werd grotendeels uitgezonden op MTV na 0.00 afgelopen vrijdag geloof ik. Was het optreden van 2006.
Hamvraag, Fakkelteit nummer, Strik je veter, Tjappies en Mammies en meer. Meer nummers dan de stream op 3 voor 12.
Lijkt me wel. MTV herhaalt veel van die nachtconcertenquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:12 schreef S-Two het volgende:
[..]
En daar kom je nu mee.
.
Wordt het misschien nog herhaald?
Lijkt me sterk aangezien het waarschijnlijk een Top-Notch package is die zo aangeboden wordt...quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:56 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ja ik was er ook bij, maar dat zeg ik helemaal niet. Ikzeg dat Jawat! toen hij geboekt werd in eerste instantie niet eens wist dat ie met die gasten een podium moest delen.
Ik vind jawat op een of andere manier juist op gekkenhuis goed komen. Maar textueel moet hij toch onderdoen inderdaad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:10 schreef koningdavid het volgende:
Vinden jullie Jawat zo geweldig?
Ik ben fan van Opgezwolle maar ik vind Jawat echt drie keer niks. Hij is live wel lekker energiek enzo, maar qua rapskills is het niet veel soeps. Erg simpel en makkelijk allemaal. Op 'Zwarte Koffie' klinkt het nog wel, maar zijn verse op Gekkenhuis is echt zo matig.
Nee, niet mijn ding...
Je zou inderdaad bijna kunnen zeggen dat 'ie live zo goed is als 'ie op CD slecht is. Bepaalde nummers uitgezonderd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:02 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Jawat! is live tof op cd een stuk minder. BEetje braggen met simpele rhymes
en als je m dan nog steeds nep vindt?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef Henkmanz het volgende:
Jawat snap je pas echt als je hem live gezien hebt, vind ik. Daarvoor vond ik het ook niet echt super.
dan ben je een prutserquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
en als je m dan nog steeds nep vindt?![]()
Ik vind 'm allround wel goed eigenlijk. Hij is een entertainer - tekstueel geen uitblinker, maarja dat is ook niet wat bij mij qua criteria het zwaarst weegt. Hij was op LL in ieder geval vetquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef Henkmanz het volgende:
Jawat snap je pas echt als je hem live gezien hebt, vind ik. Daarvoor vond ik het ook niet echt super.
Ik had teenslippers aan bij Jawat maar was bang dat ik ze in de pit kwijt zou raken dus maar met blote poten in de pit gestaanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vind 'm allround wel goed eigenlijk. Hij is een entertainer - tekstueel geen uitblinker, maarja dat is ook niet wat bij mij qua criteria het zwaarst weegt. Hij was op LL in ieder geval vet![]()
Opgezwolle vond ik overigens strakker, zo tof dat T-shirt van Sticks toen ze Gekke Gerrit dedenHele optreden in de pit gestaan, auw
![]()
Damn, respectquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:34 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ik had teenslippers aan bij Jawat maar was bang dat ik ze in de pit kwijt zou raken dus maar met blote poten in de pit gestaan.
Ok, besteld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:51 schreef HenkBenzinetank het volgende:
http://ringtonesociety.com/ringtone/show/82
nog een keer voor iedereen die m had gemist
Ik vind hem op Gekkenhuis juist erg sterk komen!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:10 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben fan van Opgezwolle maar ik vind Jawat echt drie keer niks. Hij is live wel lekker energiek enzo, maar qua rapskills is het niet veel soeps. Erg simpel en makkelijk allemaal. Op 'Zwarte Koffie' klinkt het nog wel, maar zijn verse op Gekkenhuis is echt zo matig.
Nee, niet mijn ding...
Jah, ik ook.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind hem op Gekkenhuis juist erg sterk komen!
Neef van Rico? Die vast zit op Aruba? Geen idee, goede vraag.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:49 schreef UnrealMarc het volgende:
'' Ik hoor dat die man Rachid nog steeds vast zit, geen zorgen we houden fakkels nog steeds brandend''
Ik hoor in meerdere nummers die naam Rachid voorbijkomen, en hij zit in de bak, weet iemand wat van hem af?
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:18 schreef Suikeroom het volgende:
Rachid is een fakkelbrigadier.. word on da street is dat ie al weer vrij is..
Dat vind ik dus ook, zijn muziek gaat nog wel alleen zijn teksten slaan helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:10 schreef koningdavid het volgende:
Nee, niet mijn ding...
Is een vette track inderdaad. Is ie ook te downloaden? (neem niet aan dat hij uitkomt ofso..)quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:00 schreef Devlinsect het volgende:
Nieuwe track Kubus & BangBang op
http://www.myspace.com/kubusbeats
Hijs weer fijn, Cobi.
Nee, niet te downloaden. Nee, komt niet uit.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef S-Two het volgende:
[..]
Is een vette track inderdaad. Is ie ook te downloaden? (neem niet aan dat hij uitkomt ofso..)
Amstelveen niet meer (zie ticketservice). Voortaan koop ik mijn opgezwolle kaartjes echt een maand tevoren, ze zijn nu mainstream, en helemaal niet ondergronds. Ik moest mijn kaartje iets duurder kopen via iemand omdat ze al een week vantevoren waren uitverkocht, in het gehucht Delft!quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:16 schreef _petjan het volgende:
Zijn er nog kaartjes te koop voor de shows in Amstelveen en Tilburg?
omg, wat een gelulquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:54 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
ze zijn nu mainstream, en helemaal niet ondergronds.
Idd helemaal mee eens, wat een gelul zegquote:Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
omg, wat een gelul. wie bepaalt wat wel en niet mainstream is? dus jij vindt, omdat ze uitverkocht kunnen worden, dat ze niet 'ondergronds' zijn? Populair en mainstream zijn is wat anders.
Als ze mainstream zouden zijn zouden je zusje, je ouders en je buurkinderen weten wie opgezwolle zijn. Dat weten ze niet. Althans, de mijne niet.
Beetje dom dat je je eigen tekortkoming omtovert in een 'fout' van opgezwolle: "boehoe, ik kon geen kaartje meer kopen omdat opgezwolle populair was en ik te dom was om daar op tijd achteraan te gaan".
Stakker.
Goeie. Nee, ik kan me nogal ergeren aan domme mensen/opmerkingen.quote:Op zondag 3 september 2006 12:28 schreef skiczukie het volgende:
Slecht geslapen ofzo?
Wow. Die strik je veter ga ik wel ff bestellen denk ik.quote:Op zondag 3 september 2006 13:44 schreef _petjan het volgende:
Nieuwe shirts op de site van Kubus
[afbeelding]
Even lezen dude.quote:Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef Hellrazor het volgende:
waar ?
Hoe komt het dat jij denkt dat ik ineens opgezwolle afkraak o.i.d.? (zo lijkt het). Ze zijn wel degelijk mainstream. Waar ik ze nog in begin dit jaar bijna nergens hoorde, hoor ik nu bij veel tweedeklassers hoedenplank op de speakers van hun mobiel. Mijn broertje, en zelfs mijn zus, kennen Opgezwolle terwijl ze niets moeten hebben van het genre.Opgezwolle is nu bekend. Jij doet nu alsof het erg is dat ze mainstream zijn. Doe eens normaal man. Coldplay was toch ook zogenaamd alternatief, totdat alternative mainstream werd. (want dat is nu zo). Als jij een Coldplay fan zou zijn, en ik jou NIET een liefhebber alternative muziek zou noemen, zou jij boos worden. Aansteller.quote:Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
omg, wat een gelul. wie bepaalt wat wel en niet mainstream is? dus jij vindt, omdat ze uitverkocht kunnen worden, dat ze niet 'ondergronds' zijn? Populair en mainstream zijn is wat anders.
Als ze mainstream zouden zijn zouden je zusje, je ouders en je buurkinderen weten wie opgezwolle zijn. Dat weten ze niet. Althans, de mijne niet.
Beetje dom dat je je eigen tekortkoming omtovert in een 'fout' van opgezwolle: "boehoe, ik kon geen kaartje meer kopen omdat opgezwolle populair was en ik te dom was om daar op tijd achteraan te gaan".
Stakker.
Dáár ging mijn post om. Ik vind dat Opgezwolle zeker mainstream wordt.God, wat heb ik een hekel aan een mensen die zich stoer voelen omdat ze zogenaamd behoren tot een niche stroming en o wee als ze mainstream genoemd worden.quote:main·stream (de ~ (m.))
1 belangrijkste, toonaangevende richting
Opgezwolle is niet mainstreamquote:Op zondag 3 september 2006 14:53 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij denkt dat ik ineens opgezwolle afkraak o.i.d.? (zo lijkt het). Ze zijn wel degelijk mainstream. Waar ik ze nog in begin dit jaar bijna nergens hoorde, hoor ik nu bij veel tweedeklassers hoedenplank op de speakers van hun mobiel. Mijn broertje, en zelfs mijn zus, kennen Opgezwolle terwijl ze niets moeten hebben van het genre.Opgezwolle is nu bekend. Jij doet nu alsof het erg is dat ze mainstream zijn. Doe eens normaal man. Coldplay was toch ook zogenaamd alternatief, totdat alternative mainstream werd. (want dat is nu zo). Als jij een Coldplay fan zou zijn, en ik jou NIET een liefhebber alternative muziek zou noemen, zou jij boos worden. Aansteller.
[..]
Dáár ging mijn post om. Ik vind dat Opgezwolle zeker mainstream wordt.God, wat heb ik een hekel aan een mensen die zich stoer voelen omdat ze zogenaamd behoren tot een niche stroming en o wee als ze mainstream genoemd worden.![]()
Eigen tekortkomingen? Jezus, ik was gewoon verbaasd dat het al een week geleden was uitverkocht terwijl ik voor het optreden in Den Haag begin dit jaar op dezelfde dag nog een kaart kocht.
Ik vind van wel. Omdat ze, mijns inziens, zeker toonaangevend worden/zijn voor Nederlandse muziekwereld.quote:
Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.quote:Op zondag 3 september 2006 14:53 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Hoe komt het dat jij denkt dat ik ineens opgezwolle afkraak o.i.d.? (zo lijkt het). Ze zijn wel degelijk mainstream. Waar ik ze nog in begin dit jaar bijna nergens hoorde, hoor ik nu bij veel tweedeklassers hoedenplank op de speakers van hun mobiel. Mijn broertje, en zelfs mijn zus, kennen Opgezwolle terwijl ze niets moeten hebben van het genre.Opgezwolle is nu bekend. Jij doet nu alsof het erg is dat ze mainstream zijn. Doe eens normaal man. Coldplay was toch ook zogenaamd alternatief, totdat alternative mainstream werd. (want dat is nu zo). Als jij een Coldplay fan zou zijn, en ik jou NIET een liefhebber alternative muziek zou noemen, zou jij boos worden. Aansteller.
[..]
Dáár ging mijn post om. Ik vind dat Opgezwolle zeker mainstream wordt.God, wat heb ik een hekel aan een mensen die zich stoer voelen omdat ze zogenaamd behoren tot een niche stroming en o wee als ze mainstream genoemd worden.![]()
Eigen tekortkomingen? Jezus, ik was gewoon verbaasd dat het al een week geleden was uitverkocht terwijl ik voor het optreden in Den Haag begin dit jaar op dezelfde dag nog een kaart kocht.
Oke. We hebben elkaar verkeerd begrepen. Ik kan het hartstikke goed begrijpen dat mainstream een vieze bijsmaak heeft, maar ik bedoelde met mainstream louter de woordenboekdefinitie. En dat is dus o.a. dat ze toonaangevend zijn. Wij zijn allen in dit topic Opgezwolle fan, ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik ze geweldig vind. En over dat laatste zinnetje van jou, gek genoeg vind ik het geen onzin. Ik hoop dat je dat enigszins kunt begrijpen.quote:Op zondag 3 september 2006 15:12 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.
Ik vind dat je Opgezwolle geen eer aandoet ze mainstream te noemen, aangezien ze zichzelf gewoon zijn gebleven. Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.
Ik denk niet dat je opgezwolle afkraakt, ik vind je manier van kijken naar wat mainstream is gewoon verkeerd. Volgens jou is een act mainstream als iedereen de naam kent. Dat is toch onzin.
Ik heb het dus totaal niet over mainstream in deze context. Maar eerder: "noem een paar nederlandse muzikanten", en het gros zal Opgezwolle zeggen. (ik heb het niet over de Frans Bauer/Andre hazes generatie, maar jongere generatie)quote:Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.
dat hoop ik wel want ik heb er nog geenquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:16 schreef _petjan het volgende:
Zijn er nog kaartjes te koop voor de shows in Tilburg?
We zitten niet in die VIP maar midden in het publiekquote:Op zondag 3 september 2006 15:12 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.
Ik vind dat je Opgezwolle geen eer aandoet ze mainstream te noemen, aangezien ze zichzelf gewoon zijn gebleven. Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.
Ik denk niet dat je opgezwolle afkraakt, ik vind je manier van kijken naar wat mainstream is gewoon verkeerd. Volgens jou is een act mainstream als iedereen de naam kent. Dat is toch onzin.
Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goedquote:Op zondag 3 september 2006 15:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat hoop ik wel want ik heb er nog geen![]()
quote:Op zondag 3 september 2006 15:36 schreef _petjan het volgende:
[..]
Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goed![]()
![]()
![]()
![]()
Wheheh.quote:Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld.
Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
Haha, je heb gelijk. Och, wat maakt het ook uit =Dquote:Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld.
Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Suikeroom het volgende:
Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.
Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)quote:Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]Wat een achterlijke opmerking.
Hoe zou Sticky in het Engels klinken? Bagger lijkt me. En de teksten zouden ook veel minder tof klinken.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:29 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)
Ik denk niet dat ze het zo bedoelen... het gaat erom dat ze gewoon goede HipHop maken, maar dat het moeilijk verkoopbaar is internationaal gezien omdat de lyrics in het Nederlands zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe zou Sticky in het Engels klinken? Bagger lijkt me.
Dat zeker... maar het zou internationaal gezien een frisse wind kunnen zijn ten opzichte van al die gangsterrap. Zo denk ik ook dat Kubus het qua beats internationaal gezien ook goed zou doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:34 schreef skiczukie het volgende:
Ze zijn juist hier goed omdat er weinig goede Nederlandstalige hip-hop wordt gemaakt toch?
Volgens mij niet, ze hebben het er zelf ook liever niet meer over volgens mij, in Voor die peeps, van spuugdingen, zeggen ze het ook: "Rico Blax en Steez, nog één keer die Rude teenz".quote:Op donderdag 7 september 2006 18:15 schreef Hellrazor het volgende:
is daar online materiaal van ?
Ah, dat zeggen ze dus! Ik zat me al de hele tijd te bedenken wat ze daar nou precies zeiden, maar op zich ook wel logisch.quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:52 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ze hebben het er zelf ook liever niet meer over volgens mij, in Voor die peeps, van spuugdingen, zeggen ze het ook: "Rico Blax en Steez, nog één keer die Rude teenz".
Verder niks volgens mij.
Sticks dus.quote:"Zo rond '97 was ik een jaartje of twee bezig met Delic. Er was een hiphop-feestje in Hedon, volgens mij trad E-Life op. Blaxtar en Rico waren daar toen als Rude Teenz en ik zat in de groep X-Size. Eigenlijk dus al Opgezwolle als je de naam letterlijk neemt. "
Geinig, dat wist ik niet eens. Maar het is wel zo dat Sticks, blax en rico op een bepaald moment met z'n 3en RudeTeenz gedaan hebben volgens mij.quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:10 schreef ma_jojo het volgende:
[afbeelding]
Over een paar dagen in m'n bezit, puur omdat 'ie tof is.
Dat heb ik gezegtquote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Suikeroom het volgende:
De jury was lovend over Eigen Wereld: "Het is een zeer verfrissend album, dat muzikaal zeer slim in elkaar zit. De teksten zijn diep, sociaal bewogen en totaal niet macho. Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.
Niet allemaal. Duvel heeft er ook een paar gemaakt. Ik zoek het ff op.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:39 schreef Hellrazor het volgende:
Door wie zijn de beats op opgeduveld gemaakt ? delic zeker ?
quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
wat een freestyle koningen...geweldig
quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
wat een freestyle koningen...geweldig
beetje jammer dat het pinkpop was en geen LLquote:Op zaterdag 9 september 2006 13:26 schreef Dylanesque het volgende:
Gister 3VOOR12.TV gekeken, waar ze een stukje backstage op lowlands gingen rappen, met een container-beatboxIk was gelijk verkocht, wat een talent hebben die gasten! Maar dat hoef ik hier niet te verkondigen natuurlijk
Delft?quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:18 schreef Dylanesque het volgende:
[quote]Op zaterdag 9 september 2006 15:40 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
beetje jammer dat het pinkpop was en geen LL
excusesal veranderd
No thanx.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:14 schreef Suikeroom het volgende:
Eigen Wereld is genomineerd voor een TMF Award.. I know tmf is een beetje corney maar zou tog dope zijn als ze die winnen
Ga op http://www.tmfawards.nl naar de stempagina en stem bij Beste Album op Eigen Wereld![]()
quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:14 schreef Suikeroom het volgende:
Eigen Wereld is genomineerd voor een TMF Award.. I know tmf is een beetje corney maar zou tog dope zijn als ze die winnen
Ga op http://www.tmfawards.nl naar de stempagina en stem bij Beste Album op Eigen Wereld![]()
is tog alleen maar dope.. zelfde geldt voor Dangermousequote:Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Hellrazor het volgende:
tegenwordig kent iedereen opgezwolle haast
interesseert me echt niksquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
is tog alleen maar dope.. zelfde geldt voor Dangermouse![]()
Heb toch ff gestemd, Opgezwolle blijft toch wel hun eigen ding doen ookal winnen ze die award. Ze gaan echt niet bij TMF op de bank zitten lekker lullen met minouschka ( of hoe dat kind ook heet ).quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:58 schreef Suikeroom het volgende:
oh ja hiphop moet klein blijven voor een beperkt publiek met bekrompen visies.. was t ff vergeten![]()
zou tog dope zijn als ze winnen.. shit is zo next level dat de massa er niet meer omheen kan..![]()
0118-vier (nu nul elf acht) is tof , maar zeker niet beter als opgezwollequote:Op zondag 10 september 2006 13:41 schreef Zuen het volgende:
Opgezwolle is oke. Maar 0118-Vier is toch duidelijk een stap hoger
Klopt, maar imo verdienen ze de award wel, daar gaat het om toch?quote:Op zondag 10 september 2006 13:20 schreef Henkmanz het volgende:
dude, die TMF award moet maar gewoon naar Brainpower gaan, opgezwolle gaat echt die award niet ophalen hoor. Moet er niet aan denken dat ze hem serieus winnen, wat een bullshit zou dat zijn. 80% van de TMFkijkers en aanwezigen bij de show weten niet eens wie ze zijn.
Nee vind ik niet. Het publiek en de clips die er uit worden gezonden op TMF associer ik nou niet bepaald met Opge. Plus ik ga er niet van uit dat ze hem op komen halen dus dan hoor je een award al niet te verdienen.quote:Op zondag 10 september 2006 19:49 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Klopt, maar imo verdienen ze de award wel, daar gaat het om toch?
Zit geen freestyle inquote:Op zaterdag 9 september 2006 13:29 schreef _petjan het volgende:
www.youtube.com/watch?v=zCLOqZW1VNo
Dat is het container-beatbox filmpje.
Dat is ook geen freestyle, ik weet zeker dat als je aankomende albums gaat checken dat je die verse tegen gaat komen. Ty rapt een beetje met stickie mee dat zegt al genoeg.quote:Op zondag 10 september 2006 20:16 schreef MMaRsu het volgende:
Behalve van Sticks right?
Dat is jou mening uiteraard, ik vind het ook het beste album, maar ik vind dat een zender als TMF awards moeten uitreiken in hun eigen visie op muziek. Dus laat ze die award lekker aan Frange Lans geven ofzo.quote:Op zondag 10 september 2006 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
Maakt niet uit, de award is beste album. Opgezwolle heeft zeker het beste album van het jaar gemaakt qua NL muziek imo.
En ik haat TMF begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel degelijk dat ze die award verdienen.
Wat Chrishop zegt, de visie van TMF klinkt door in de TMF-Awards. De doelgroep van de TMF-awards is het TMFpubliek. Volgens mij heeft TMF helemaal geen clip van Opgezwolle, en zelfs al hebben ze die, dan draaien ze hem nooit. Dus heeft de TMF-doelgroep met Opgezwolle geen reet van doen, en andersom heeft Opgezwolle niks met TMF te maken. Als opgezwolle de awards wint vind ik het een verlies voor ze in plaats van een winst.quote:Op zondag 10 september 2006 20:08 schreef MMaRsu het volgende:
Maakt niet uit, de award is beste album. Opgezwolle heeft zeker het beste album van het jaar gemaakt qua NL muziek imo.
En ik haat TMF begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel degelijk dat ze die award verdienen.
oehh ben je bang dat ze hun street credibility verliezen ofzoquote:Op zondag 10 september 2006 23:18 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Wat Chrishop zegt, de visie van TMF klinkt door in de TMF-Awards. De doelgroep van de TMF-awards is het TMFpubliek. Volgens mij heeft TMF helemaal geen clip van Opgezwolle, en zelfs al hebben ze die, dan draaien ze hem nooit. Dus heeft de TMF-doelgroep met Opgezwolle geen reet van doen, en andersom heeft Opgezwolle niks met TMF te maken. Als opgezwolle de awards wint vind ik het een verlies voor ze in plaats van een winst.
agreed.... maar sommige mensne vinden muziek alleen leuk als ze niet super populair zijnquote:Op maandag 11 september 2006 00:00 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
oehh ben je bang dat ze hun street credibility verliezen ofzotmf is idd een zender voor hitrkant publiek maar de doelgroep van die zender heeft tog geen fok met de kwaliteit van Zwolle te maken? zou tog juist dope zijn als dope acts de support krijgen die ze verdienen
![]()
Dit bedoel ik inderdaad. Dat worden wij als fans in één adem genoemd met van die kneusjes die de hele dag in opgezwolle-shirtjes rondlopen en zich als fanboys gedragen.quote:Op maandag 11 september 2006 01:31 schreef Catch22- het volgende:
ja, tot je bij de concerten van die tjaps hebt die alleen de hits mee kunnen rappen en daar gaan staan in hun southpole kledij
mee eens dat die kneusjes kneusjes zijn maar die heeft elke grote band/artiest....quote:Op maandag 11 september 2006 10:42 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Dit bedoel ik inderdaad. Dat worden wij als fans in één adem genoemd met van die kneusjes die de hele dag in opgezwolle-shirtjes rondlopen en zich als fanboys gedragen.
Opgezwolle verdient zeker respect en verdient ook media-aandacht, maar dan liever bij 3voor12XL of iets wat tenminste met hiphop te maken heeft.
Jullie begrijpen mij verkeerd: Opgezwolle mag van mij uiteraard groot worden, maar niet op deze manier. Niet via de cheape manier van een TMF Award want dat zijn gewoon bullshitawards uitgereikt voor 15jarig publiek.
Ja ben heel bang dat ze hun streetcredibility verliezen, ik heb eindelijk een pistool gevonden die match bij m'n Opgezwolle shirt zou zonde zijn als ik die niet meer kan combinerenquote:Op maandag 11 september 2006 00:00 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
oehh ben je bang dat ze hun street credibility verliezen ofzotmf is idd een zender voor hitrkant publiek maar de doelgroep van die zender heeft tog geen fok met de kwaliteit van Zwolle te maken? zou tog juist dope zijn als dope acts de support krijgen die ze verdienen
![]()
Catch gaat dr naartoe. Heb je Hedon site al gechecked vast info te vinden.quote:Op maandag 11 september 2006 13:05 schreef ivosnivo het volgende:
Zijn er nog kaartjes voor vrijdag in hedon? En zijn er nog mensen die er heen gaan?
kut uitverkochtquote:Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Catch gaat dr naartoe. Heb je Hedon site al gechecked vast info te vinden.
oh die track waar Brain bijna moest huilen.. Ex won die op zn sloffen manquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind de disstrack van brain naar ex nog steeds super...ghostbuster heet die geloof ik
En partysquad en partysquadquote:Op woensdag 13 september 2006 00:19 schreef Henkmanz het volgende:
Brainpower is een prutser met hier en daar een uitschietertje, Extince is untouchable en dit topic gaat over Opgezwolle, niet over heel TopNotch. Anders kunnen we Def Rhymz en K-Liber er ook bij halen
.
Whát! Met alle respect naar Ex maar op ghostbusters liet brainpower geen spaan van hem heel.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:05 schreef Suikeroom het volgende:
[..]
oh die track waar Brain bijna moest huilen.. Ex won die op zn sloffen man![]()
Damn dat is wel dope shitquote:Op woensdag 13 september 2006 15:21 schreef Devlinsect het volgende:
Kubus & amerikaanse rapper Ghostface live in Escape 27 september. Maak mee hoe een song wordt gemaakt van begin tot de hoes. Meer info:
http://www.frogsincorporated.com/
Ghostface Killa?quote:Op woensdag 13 september 2006 15:21 schreef Devlinsect het volgende:
Kubus & amerikaanse rapper Ghostface live in Escape 27 september. Maak mee hoe een song wordt gemaakt van begin tot de hoes. Meer info:
http://www.frogsincorporated.com/
Jup samen in de collabo.quote:
quote:Op donderdag 14 september 2006 21:14 schreef Catch22- het volgende:
leuk voor de sint dus
moet je er wel een leuk rijmpje bij verzinnen
Rico___Kubus_-_Halfbloed,quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
half, half, smeer je bips met zalf, bananensplit show, imbar, spitten met ralf
ik kreeg dat nr van bio, iemand een idee hoe dat liedje heet en of ie op een album staat? Ik kreeg m namelijk met de tags: opgezwolle - rico ( trackie ).
heb je ook nog hoi gezegt of alleen gezienquote:Op zaterdag 16 september 2006 01:19 schreef Catch22- het volgende:
Zo, ben weer thuis van de beestenboel.
Blabla was niet echt mijn ding (vond ik de vorige keer dat ik ze zag ook al) maar Winne en zijn kazerne klapten hard (ECHT hard).
En natuurlijk nog een paar nummers door stickz. Heb Rico maar 1-2 nummers zien doen.
Was erg vet
En ik heb Chrrrris () gezien
Ik vond 't te dik man, blabla ook niet helemaal m'n ding maar idd Winne en zn negersquote:Op zaterdag 16 september 2006 01:19 schreef Catch22- het volgende:
Zo, ben weer thuis van de beestenboel.
Blabla was niet echt mijn ding (vond ik de vorige keer dat ik ze zag ook al) maar Winne en zijn kazerne klapten hard (ECHT hard).
En natuurlijk nog een paar nummers door stickz. Heb Rico maar 1-2 nummers zien doen.
Was erg vet
En ik heb Chrrrris () gezien
quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:36 schreef Chrishop het volgende:
Beestenboel allemaal leuk maar het was geen Jay-Z. Btw is Chrrrris de Opgezwolle topic chick waar iedereen op geilt?.
Ik mis de logica van de vergelijkingquote:Op zaterdag 16 september 2006 17:36 schreef Chrishop het volgende:
Beestenboel allemaal leuk maar het was geen Jay-Z. Btw is Chrrrris de Opgezwolle topic chick waar iedereen op geilt?.
Ik heb een nummer daar komt wel de zin 'smeer je bips met zalf' in voor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
half, half, smeer je bips met zalf, bananensplit show, imbar, spitten met ralf
ik kreeg dat nr van bio, iemand een idee hoe dat liedje heet en of ie op een album staat? Ik kreeg m namelijk met de tags: opgezwolle - rico ( trackie ).
Typhoon die jawat deed...quote:Op zondag 17 september 2006 15:57 schreef dnzl het volgende:
Zijn er hier mensen die gister ook in Veenendaal waren bij Opgezwolle?
Ik vond het voorprogramma beter (vooral Typhoon)
En Sticks rete irritant met zijn zogenaamde stoer doenerijFreestyle's waren wel dope!!
Zelfde avond, ik ben maar naar Jigga geweest, en Brainpower gespottquote:Op zaterdag 16 september 2006 21:02 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
[..]
Ik mis de logica van de vergelijking...
Tywatquote:Op zondag 17 september 2006 16:47 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Typhoon die jawat deed...![]()
Was wel lauw, alleen jammer dat de escape een kankertent is.
Wat een mongooltjes achter de de bar.![]()
whehehequote:Op zondag 17 september 2006 17:14 schreef Catch22- het volgende:
van de kubus hyve
http://kubus-kubus.hyves.(...)os/11557840/0/uLCA/#
hehehe flauwquote:Op zondag 17 september 2006 17:14 schreef Catch22- het volgende:
van de kubus hyve
http://kubus-kubus.hyves.(...)os/11557840/0/uLCA/#
Hoe vallen ze uit? Klein, Groot, Normaal? Dan ga ik er namelijk ook ff 1tje bestellenquote:Op zondag 3 september 2006 14:34 schreef _petjan het volgende:
Ik heb dat strik je veter shirt al besteld.![]()
Ik zag hem ook, in Zwolle uiteraard. Leuk dat iedereen in dezelfde shirts loopt.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Zag er vd week iemand mee lopen, persoonlijk vind ik het KUBUS(C) shirt samen met het K-shirt het tofst
Dat is echt kut iddquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:28 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik zag hem ook, in Zwolle uiteraard. Leuk dat iedereen in dezelfde shirts loopt.![]()
Dies geil manquote:Op woensdag 20 september 2006 00:10 schreef jimjim1983 het volgende:
die met die gouden tand?
die heb ik ook
Shirts vallen groot uit. Ik zou een maat kleiner nemen dan normaalquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hoe vallen ze uit? Klein, Groot, Normaal? Dan ga ik er namelijk ook ff 1tje bestellen
Druk Eigen Wereld erin en dan track 7.quote:Op woensdag 20 september 2006 09:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
weet iemand waar ik de lyrics van opgezwolle - electrostress kan vinden?
ja hij zit in me autoradio ... en zit nu op me werk en wou de lyrics ff aan iemand laten lezenquote:Op woensdag 20 september 2006 14:33 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Druk Eigen Wereld erin en dan track 7..
Spitt je toch ff een stukquote:Op woensdag 20 september 2006 14:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja hij zit in me autoradio ... en zit nu op me werk en wou de lyrics ff aan iemand laten lezen
quote:
Limited?quote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef Plots het volgende:
Ik heb een limited Opgezwolle shirt
Van Pattaaaaaa
Laat zien en waarom diequote:Op woensdag 20 september 2006 15:29 schreef Plots het volgende:
Ik heb een limited Opgezwolle shirt
Van Pattaaaaaa
De rode was limited tenminste van de old school shirtsquote:
OP is echt niet wack.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:27 schreef Henkmanz het volgende:
Ja, allemaal optredens. Osdorp Posse en een paar andere wacke acts komen ook, dus ik ga niet
onveilig vrijen..maar nu pis je bloed -is nie goed!quote:
de OP zijn een stel sinterklaasrijmende nerds die amerika nadoen met hun 'fok de politie'-onzinquote:
AMEN Henkmanzquote:Op donderdag 21 september 2006 21:14 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
de OP zijn een stel sinterklaasrijmende nerds die amerika nadoen met hun 'fok de politie'-onzin. Maar daar gaan we het niet over hebben in het Opgezwolletopic, hiphop van een generatie waar de OP niet eens bij in de buurt kan komen.
Je kent OP dus niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:14 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
de OP zijn een stel sinterklaasrijmende nerds die amerika nadoen met hun 'fok de politie'-onzin. Maar daar gaan we het niet over hebben in het Opgezwolletopic, hiphop van een generatie waar de OP niet eens bij in de buurt kan komen.
Ik denk dat ik Zwolle ook het tofst vind. Altijd mooi om die line: "Ik kom vermomd in een spencer en ik breek je hockeystick"" in je msn-naam te zetten en dan al die kakkers een soort van zien te flippenquote:Op donderdag 21 september 2006 21:09 schreef Hellrazor het volgende:
is er iemand met mij eens dat zwolle het tofste nummer is van hun ?
Made in NL is ook vet. Onveilige vrijen nu pis je bloed, is ook vet nummerquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:16 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Zwolle ook het tofst vind. Altijd mooi om die line: "Ik kom vermomd in een spencer en ik breek je hockeystick"" in je msn-naam te zetten en dan al die kakkers een soort van zien te flippen.
Ik vind "Tijd Leert" ook wel heel tof en die nummers van Brandstof eigenlijk ook allemaal wel. Eigen Wereld is nog te kort om nummers daarvan als beste nummer te betitelen (al zijn Regendans en dat nummer van we zijn gewoon gebleven - kan ff niet op de naam komen - wel errug strak).
quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:57 schreef Hellrazor het volgende:
wat is een spencer ?
haha, álle kakkers...quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:41 schreef 4gent_Orang3 het volgende:
zo'n mouwloos gebreid truitje met v-hals, alle kakkers dragen het..
Ja ik overdreef een beetje. Sommige zijn wel okquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:53 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
[..]
haha, álle kakkers....
Ik snap verder niet dat jullie één nummer 'het beste' kunnen noemen terwijl alle nummers een eigen gevoel en 'vibe' hebben die het best bij een bepaald moment past. Verder is het toch hartstikke subjectief en daardoor niet te zeggen welke nu het 'beste' is.. toch?
Ik kan toch wel een fafo nummer hebben? Ik vind waarheid van het uur ook het tofst denk ikquote:Op vrijdag 22 september 2006 15:53 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
[..]
haha, álle kakkers....
Ik snap verder niet dat jullie één nummer 'het beste' kunnen noemen terwijl alle nummers een eigen gevoel en 'vibe' hebben die het best bij een bepaald moment past. Verder is het toch hartstikke subjectief en daardoor niet te zeggen welke nu het 'beste' is.. toch?
Typhoon komt erg sterk op die track!quote:
fafoquote:Op vrijdag 22 september 2006 21:35 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ik kan toch wel een fafo nummer hebben? Ik vind waarheid van het uur ook het tofst denk ik.
hij bedoelt favoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |