abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41451161
waar ?
  zondag 3 september 2006 @ 14:48:40 #92
82589 S-Two
barba macacu
pi_41451263
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:44 schreef Hellrazor het volgende:
waar ?
Even lezen dude.

op de site van kubus
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 3 september 2006 @ 14:48:40 #93
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41451264
Goed lezen hellrazor;)
pi_41451387
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

omg, wat een gelul . wie bepaalt wat wel en niet mainstream is? dus jij vindt, omdat ze uitverkocht kunnen worden, dat ze niet 'ondergronds' zijn? Populair en mainstream zijn is wat anders.
Als ze mainstream zouden zijn zouden je zusje, je ouders en je buurkinderen weten wie opgezwolle zijn. Dat weten ze niet. Althans, de mijne niet.

Beetje dom dat je je eigen tekortkoming omtovert in een 'fout' van opgezwolle: "boehoe, ik kon geen kaartje meer kopen omdat opgezwolle populair was en ik te dom was om daar op tijd achteraan te gaan" .

Stakker.
Hoe komt het dat jij denkt dat ik ineens opgezwolle afkraak o.i.d.? (zo lijkt het). Ze zijn wel degelijk mainstream. Waar ik ze nog in begin dit jaar bijna nergens hoorde, hoor ik nu bij veel tweedeklassers hoedenplank op de speakers van hun mobiel. Mijn broertje, en zelfs mijn zus, kennen Opgezwolle terwijl ze niets moeten hebben van het genre.Opgezwolle is nu bekend. Jij doet nu alsof het erg is dat ze mainstream zijn. Doe eens normaal man. Coldplay was toch ook zogenaamd alternatief, totdat alternative mainstream werd. (want dat is nu zo). Als jij een Coldplay fan zou zijn, en ik jou NIET een liefhebber alternative muziek zou noemen, zou jij boos worden. Aansteller.
quote:
main·stream (de ~ (m.))
1 belangrijkste, toonaangevende richting
Dáár ging mijn post om. Ik vind dat Opgezwolle zeker mainstream wordt.God, wat heb ik een hekel aan een mensen die zich stoer voelen omdat ze zogenaamd behoren tot een niche stroming en o wee als ze mainstream genoemd worden.

Eigen tekortkomingen? Jezus, ik was gewoon verbaasd dat het al een week geleden was uitverkocht terwijl ik voor het optreden in Den Haag begin dit jaar op dezelfde dag nog een kaart kocht.
  zondag 3 september 2006 @ 14:54:54 #95
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41451423
Ik wil deze, maar FreshCotton heeft 'm niet. Die hebben sowieso geen fuck.

Waar zou je die nog meer kunnen krijgen behalve via FreshCotton?
  zondag 3 september 2006 @ 15:07:11 #96
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_41451727
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:53 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Hoe komt het dat jij denkt dat ik ineens opgezwolle afkraak o.i.d.? (zo lijkt het). Ze zijn wel degelijk mainstream. Waar ik ze nog in begin dit jaar bijna nergens hoorde, hoor ik nu bij veel tweedeklassers hoedenplank op de speakers van hun mobiel. Mijn broertje, en zelfs mijn zus, kennen Opgezwolle terwijl ze niets moeten hebben van het genre.Opgezwolle is nu bekend. Jij doet nu alsof het erg is dat ze mainstream zijn. Doe eens normaal man. Coldplay was toch ook zogenaamd alternatief, totdat alternative mainstream werd. (want dat is nu zo). Als jij een Coldplay fan zou zijn, en ik jou NIET een liefhebber alternative muziek zou noemen, zou jij boos worden. Aansteller.
[..]

Dáár ging mijn post om. Ik vind dat Opgezwolle zeker mainstream wordt.God, wat heb ik een hekel aan een mensen die zich stoer voelen omdat ze zogenaamd behoren tot een niche stroming en o wee als ze mainstream genoemd worden.

Eigen tekortkomingen? Jezus, ik was gewoon verbaasd dat het al een week geleden was uitverkocht terwijl ik voor het optreden in Den Haag begin dit jaar op dezelfde dag nog een kaart kocht.
Opgezwolle is niet mainstream
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_41451770
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Opgezwolle is niet mainstream
Ik vind van wel. Omdat ze, mijns inziens, zeker toonaangevend worden/zijn voor Nederlandse muziekwereld.

/edit: ter verduidelijking: mainstream is GEEN scheldwoord. Het is in deze context juist een compliment
pi_41451856
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:53 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

[..]

Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.
Ik vind dat je Opgezwolle geen eer aandoet ze mainstream te noemen, aangezien ze zichzelf gewoon zijn gebleven. Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.

Ik denk niet dat je opgezwolle afkraakt, ik vind je manier van kijken naar wat mainstream is gewoon verkeerd. Volgens jou is een act mainstream als iedereen de naam kent. Dat is toch onzin .
  zondag 3 september 2006 @ 15:14:01 #99
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41451900
eens met Henkmanz
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_41452036
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:12 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.
Ik vind dat je Opgezwolle geen eer aandoet ze mainstream te noemen, aangezien ze zichzelf gewoon zijn gebleven. Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.

Ik denk niet dat je opgezwolle afkraakt, ik vind je manier van kijken naar wat mainstream is gewoon verkeerd. Volgens jou is een act mainstream als iedereen de naam kent. Dat is toch onzin .
Oke. We hebben elkaar verkeerd begrepen. Ik kan het hartstikke goed begrijpen dat mainstream een vieze bijsmaak heeft, maar ik bedoelde met mainstream louter de woordenboekdefinitie. En dat is dus o.a. dat ze toonaangevend zijn. Wij zijn allen in dit topic Opgezwolle fan, ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik ze geweldig vind. En over dat laatste zinnetje van jou, gek genoeg vind ik het geen onzin. Ik hoop dat je dat enigszins kunt begrijpen.

edit:
quote:
Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.
Ik heb het dus totaal niet over mainstream in deze context. Maar eerder: "noem een paar nederlandse muzikanten", en het gros zal Opgezwolle zeggen. (ik heb het niet over de Frans Bauer/Andre hazes generatie, maar jongere generatie)
  zondag 3 september 2006 @ 15:21:31 #101
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41452070
naja tot zover de minirel
  zondag 3 september 2006 @ 15:27:28 #102
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_41452240
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 3 september 2006 @ 15:30:38 #103
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41452313
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:16 schreef _petjan het volgende:
Zijn er nog kaartjes te koop voor de shows in Tilburg?
dat hoop ik wel want ik heb er nog geen
  zondag 3 september 2006 @ 15:34:43 #104
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41452421
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:12 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

We zitten niet in die VIP maar midden in het publiek
  zondag 3 september 2006 @ 15:36:24 #105
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41452467
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:30 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

dat hoop ik wel want ik heb er nog geen
Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goed

zondag 3 september 2006 @ 15:44:52 #106
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_41452680
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:36 schreef _petjan het volgende:

[..]

Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goed

zondag 3 september 2006 @ 18:21:46 #107
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_41456638
Jawattes kwam leuk gister in "hangin'-low" maar het was niet bepaald Lowlands .
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_41482775
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld .

Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
pi_41483481
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld .

Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
Wheheh.
pi_41486751
haha grappig
  maandag 4 september 2006 @ 18:42:49 #111
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41488091
pi_41494234
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:

Haha, je heb gelijk. Och, wat maakt het ook uit =D
Utrecht - FC Utrecht - Chelsea - Lampard
  maandag 4 september 2006 @ 21:45:06 #113
155698 _petjan
jan met de pet
pi_41495130
Ik heb net een kaartje gekocht voor de show in Amstelveen Ik heb er zin in man.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:13:01 #114
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_41556099
15 september de beestenboel party, ben benieuwd. Vanochtend even kaartjes gekocht op de hedon site
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 september 2006 @ 17:13:12 #115
82589 S-Two
barba macacu
pi_41588811
Kaartjes Oosterpoort binnen .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 7 september 2006 @ 17:20:32 #116
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_41588977
Opgezwolle wint 3voor12 Award

De mannen van Opgezwolle hebben woensdagavond de VPRO 3VOOR12 Award 2006 gewonnen. Deze muziekprijs voor het beste Nederlandse album werd voor de derde keer uitgereikt.

De 3voor12 Award is een iniatief van de VPRO en wordt na een juryberaad (vier muzikanten, vier deskundologen en vier 3voor12-luisteraars) uitgereikt aan de beste Nederlandse cd van het afgelopen seizoen. De prijs, die naast een beeldje bestaat uit een jaar gratis webhosting, een dag studiotijd en duizend euro, is in 2004 in het leven geroepen en kent elk jaar een (door de medewerkers van 3voor12 opgestelde) shortlist van twaalf albums. Dit jaar stonden Aardvarck, About, Chris Liebing/Speedy J, Gem, Jawat!, De Jeugd Van Tegenwoordig, Johan, Machinefabriek, Opgezwolle, The Opposites, Spinvis en Textures op de nominatie.

De jury was lovend over Eigen Wereld: "Het is een zeer verfrissend album, dat muzikaal zeer slim in elkaar zit. De teksten zijn diep, sociaal bewogen en totaal niet macho. Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.

Geloofwaardig

Het is een album dat ontregelt en altijd spannend is, dat zelfs nog beter wordt naarmate je het vaker draait. Het doet het ook goed in de auto, vanaf de hoedenplank. Zelfs al ben je geen hiphopfan, hun raps klinken geloofwaardig van begin tot eind."
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_41589129
Tof! Dat is opzich wel een Award die wat betekend!

-edit-

Vorig jaar waren hier o.a. DuvelDuvel, Kubus en Pete Philly & Perquisite voor genomineerd
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_41589156
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Suikeroom het volgende:
Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.
Wat een achterlijke opmerking.
pi_41589235
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wat een achterlijke opmerking.
Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_41589260
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:29 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)
Hoe zou Sticky in het Engels klinken? Bagger lijkt me. En de teksten zouden ook veel minder tof klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')