dat hoop ik wel want ik heb er nog geenquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:16 schreef _petjan het volgende:
Zijn er nog kaartjes te koop voor de shows in Tilburg?
We zitten niet in die VIP maar midden in het publiekquote:Op zondag 3 september 2006 15:12 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Misschien is je woordkeuze dan gewoon verkeerd want Mainstream is gewoon een compleet verkeerde benaming voor wat jij bedoelt. Opgezwolle is niet mainstream. Het kan dan wel zo zijn dat er méér mensen zijn die er van gehoord hebben (want dat gebeurt als een act langer meedraait) maar mainstream is compleet wat anders.
Ik vind dat je Opgezwolle geen eer aandoet ze mainstream te noemen, aangezien ze zichzelf gewoon zijn gebleven. Ze hadden met Eigen Wereld een hele commerciele (mainstream) kant op kunnen gaan maar kozen ervoor wat nieuws te verzinnen (geen vloeistof deel 2) en gewoon te doen waar ze zin in hadden.
Ik denk niet dat je opgezwolle afkraakt, ik vind je manier van kijken naar wat mainstream is gewoon verkeerd. Volgens jou is een act mainstream als iedereen de naam kent. Dat is toch onzin.
Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goedquote:Op zondag 3 september 2006 15:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
dat hoop ik wel want ik heb er nog geen![]()
quote:Op zondag 3 september 2006 15:36 schreef _petjan het volgende:
[..]
Ach ik heb opgezwolle alvast een mailtje gestuurd of ze me even een paar kaartjes kunnen sturen, dus dat komt wel goed![]()
![]()
![]()
![]()
Wheheh.quote:Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld.
Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
Haha, je heb gelijk. Och, wat maakt het ook uit =Dquote:Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef Henkmanz het volgende:
Lol, leuk weetje: ik was een beetje aan het zoeken naar vioolsamples voor in hiphopbeats, kwam ik toevallig op deze site: string samples. Dus ik download één van die preview-samples (namelijk lushbend128.mp3), luister ik hem, is dat gewoon de laatste sample van het nummer Eigen Wereld.
Die heeft delic ook gewoon gratis van deze site geplukt omdat hij net als ik geen zin had te betalen voor een membership
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Suikeroom het volgende:
Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.
Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)quote:Op donderdag 7 september 2006 17:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]Wat een achterlijke opmerking.
Hoe zou Sticky in het Engels klinken? Bagger lijkt me. En de teksten zouden ook veel minder tof klinken.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:29 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Hoezo?! Nu is Opgezwolle niet echt internationaal te promoten (behalve België en misschien nog Duitsland)
Ik denk niet dat ze het zo bedoelen... het gaat erom dat ze gewoon goede HipHop maken, maar dat het moeilijk verkoopbaar is internationaal gezien omdat de lyrics in het Nederlands zijn.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:30 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe zou Sticky in het Engels klinken? Bagger lijkt me.
Dat zeker... maar het zou internationaal gezien een frisse wind kunnen zijn ten opzichte van al die gangsterrap. Zo denk ik ook dat Kubus het qua beats internationaal gezien ook goed zou doen.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:34 schreef skiczukie het volgende:
Ze zijn juist hier goed omdat er weinig goede Nederlandstalige hip-hop wordt gemaakt toch?
Volgens mij niet, ze hebben het er zelf ook liever niet meer over volgens mij, in Voor die peeps, van spuugdingen, zeggen ze het ook: "Rico Blax en Steez, nog één keer die Rude teenz".quote:Op donderdag 7 september 2006 18:15 schreef Hellrazor het volgende:
is daar online materiaal van ?
Ah, dat zeggen ze dus! Ik zat me al de hele tijd te bedenken wat ze daar nou precies zeiden, maar op zich ook wel logisch.quote:Op vrijdag 8 september 2006 00:52 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ze hebben het er zelf ook liever niet meer over volgens mij, in Voor die peeps, van spuugdingen, zeggen ze het ook: "Rico Blax en Steez, nog één keer die Rude teenz".
Verder niks volgens mij.
Sticks dus.quote:"Zo rond '97 was ik een jaartje of twee bezig met Delic. Er was een hiphop-feestje in Hedon, volgens mij trad E-Life op. Blaxtar en Rico waren daar toen als Rude Teenz en ik zat in de groep X-Size. Eigenlijk dus al Opgezwolle als je de naam letterlijk neemt. "
Geinig, dat wist ik niet eens. Maar het is wel zo dat Sticks, blax en rico op een bepaald moment met z'n 3en RudeTeenz gedaan hebben volgens mij.quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:10 schreef ma_jojo het volgende:
[afbeelding]
Over een paar dagen in m'n bezit, puur omdat 'ie tof is.
Dat heb ik gezegtquote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef Suikeroom het volgende:
De jury was lovend over Eigen Wereld: "Het is een zeer verfrissend album, dat muzikaal zeer slim in elkaar zit. De teksten zijn diep, sociaal bewogen en totaal niet macho. Als de band Engelstalig was geweest, behoorden ze tot de wereldtop.
Niet allemaal. Duvel heeft er ook een paar gemaakt. Ik zoek het ff op.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:39 schreef Hellrazor het volgende:
Door wie zijn de beats op opgeduveld gemaakt ? delic zeker ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |