abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41188885
Prachtige prestaties neergezet met kleine clubs, de Champions League gewonnen als assistent bij Barcelona en nu bij zijn geliefde Ajax. Tijd voor een eigen topic en een goede monoloog in de Telegraaf.

quote:
Om nou te zeggen dat de trainers van de topclubs zich in alle rust hebben kunnen voorbereiden; nee. Ronald Koeman verloor twee vaste krachten, Erwin Koeman verloor zijn boegbeeld en Henk ten Cate verloor van FC Kopenhagen. Als laatste van de drie laat de nieuwe trainer van Ajax zijn licht schijnen over een nieuwe missie en het nieuwe voetballand waar hij, na de gulden jaren in Barcelona, terecht is gekomen. Een monoloog.

Afrekenen met de angst

Henk ten Cate: „Het klinkt gek, maar ik ben heel tevreden”

AMSTERDAM, zaterdag
,, We hebben een unieke kans laten liggen om op het grootste podium onze kunsten te vertonen. We hadden een droomstart kunnen hebben. Dan ben je in elk geval verzekerd van een half jaar rust, nu stond ik me direct na afloop al te verdedigen.

Maar we zijn bezig met een groepsproces en dat laat ik door niemand verstoren. Hoe raar het nu misschien ook klinkt, ik ben heel tevreden. Er begint een team te ontstaan. Dat zag ik eerder aan de beleving, en donderdag aan het collectieve verdriet. Hoe dit seizoen eindigt, weet niemand. Wat ik wel weet, is dat we tot het eind mee zullen strijden om het kampioenschap.

De balans in de selectie is nog niet perfect, maar wel al een stuk beter. Technisch en tactisch moeten we stappen gaan maken om iets van het oude Ajax terug te zien. Vergeet niet dat we ook kwaliteit zijn kwijtgeraakt. De Jong had ik er nog graag bij willen hebben. Trabelsi en Escudé ook. Die doet het uitstekend in Spanje. Maar in fysiek opzicht hebben we winst geboekt. Je speelt ook een aantal vechtwedstrijden per seizoen. Daarin red je het niet met allemaal lichtgewichten.

Ik heb me prettig verbaasd over het enthousiasme van het publiek na de wedstrijden tegen PSV en RKC, zeker omdat ik zondag niet helemaal tevreden was over het vertoonde spel. Het voetbal kan nog veel beter, maar ik hoorde veel mensen zeggen: dit hebben we jaren niet gezien. Daar kan ik me op dit moment dus helemaal niets bij voorstellen. Dit is Ajax, denk ik dan, en daar hoort een bepaalde speelstijl bij. Maar ik heb gemerkt dat er angst is. Angst om te voetballen, om fouten te maken. Als ik een arm op de schouder van sommige spelers leg, voel ik hoe die jongens verstijven. Ze waren hoofdzakelijk gewend om te horen wat er aan hun spel mankeerde.

Ik probeer het nu op een andere manier, die toch wat meer bij Ajax past. Met een stukje Amsterdamse bluf, al moet ik vreselijk oppassen met dit woord. Het wordt zo snel negatief uitgelegd. Misschien is flair een betere omschrijving. In de eerste plaats wil ik de druk zoveel mogelijk van het team halen. En ik wil dat de jonge garde zich in alle vrijheid kan ontwikkelen. Die ontwikkeling was gestagneerd.

Jonge spelers zijn veel te snel op een voetstuk gezet en hadden er moeite mee dat verwachtingspatroon waar te maken. Omdat er geen ondersteuning was. Je ziet het nu aan de reacties van die jongens. Ze zijn blij dat Stam en Gabri er zijn, dat de aandacht verlegd wordt naar volwassen kerels met internationale ervaring en uitstraling.

Een Nederlandse speler wordt na een paar aardige wedstrijden groot gemaakt, maar ook weer net zo snel neergesabeld. Er zit niks tussen, terwijl er juist veel tussen hoort te zitten. Misschien heeft het te maken met de hunkering naar een nieuw idool ā la Cruyff, Van Basten of Bergkamp, maar daarin schieten ze door.

Van der Vaart werd meteen de nieuwe Bergkamp genoemd, Maduro de nieuwe Rijkaard. Mensen die zo geforceerd idolen lanceren, kunnen het onderscheid tussen topkwaliteit en een talent niet meer maken. Vroeger produceerde Ajax talenten voor de absolute top. Nu gaan ze naar HSV. Dat zegt dus heel veel.

Frank en ik dachten in Barcelona drie jaar geleden na over de vraag: welke Nederlander zouden we graag willen hebben? We kwamen allebei bij Van Persie uit. Omdat hij kwaliteiten bezit die zeldzaam zijn. In het hedendaagse topvoetbal worden hoge eisen gesteld. Atletisch vermogen, snelheid en kracht zijn heel belangrijk. Van Persie heeft het, plus een fantastische techniek. Hij voldoet aan bijna alle voorwaarden. Bovendien heeft hij zich op het mentale vlak sterk verbeterd. In mijn ogen is Van Persie op dit moment het enige toptalent dat Nederland heeft.

In het algemeen vind ik dat de mensen hier slecht op de hoogte zijn van de kracht van het internationale voetbal. In verhouding tot het Nederlandse voetbal wordt daar vaak wat geringschattend over gedaan.

Met Barcelona kwamen we niet verder dan 0-0 bij Bröndby. En bij FC Kopenhagen lopen spelers als Grönkjaer en Allbäck. Grönkjaer heeft in Spanje, Duitsland en Engeland gespeeld, is 28 en dus nog niet op zijn retour, maar gaat nu al terug naar Denemarken.

Niet omdat hij minder gaat verdienen. Voor Allbäck geldt hetzelfde. Een paar jaar geleden heb ik me verbaasd over het niveau van FC Basel in de Champions League. Austria Wien is ook geen eenvoudige tegenstander meer. In al die landen zijn de clubs tegenwoordig ook in staat om veel geld te betalen. Overal lopen goede voetballers.

Voor het WK ben ik een van de weinigen geweest die zei dat Nederland misschien de eerste ronde niet zou overleven. Iedereen was erg optimistisch, maar eigenlijk had Ivoorkust gewoon moeten winnen. Nederland had twee aardige momenten, een geweldige Van der Sar, maar had verder weinig in te brengen.

Het komt vooral door de erfenis van het verleden. Nederlandse clubs telden mee en kwamen vrij ver in de Europese toernooien. Maar zet je de Nederlandse topclubs nu in de Spaanse competitie, dan spelen ze mee om UEFA-Cupvoetbal en niet om het kampioenschap. Ik denk dat er, mede door onwetendheid, te makkelijk over de internationale verhoudingen dingen wordt ge,, dacht.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 05:54:45 #2
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_41188897
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 05:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtige prestaties neergezet met kleine clubs, de Champions League gewonnen als assistent bij Barcelona en nu bij zijn geliefde Ajax. Tijd voor een eigen topic en een goede monoloog in de Telegraaf.

[afbeelding]
[..]

Mooi en goed verhaal. Heb vertrouwen in die man
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 05:59:35 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_41188904
Ze hebben recent anders wel veloren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_41190095
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 05:59 schreef Megumi het volgende:
Ze hebben recent anders wel veloren.
Barcelona gisteren, maar dat kwam omdat het brein achter het succes, Henk ten Cate, is vertrokken
pi_41190570
Mooi verhaal. Ten Cate blijft mijn volste vertrouwen houden,
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:38:09 #6
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41191594
Prachtvent. Velen slikken zijn reactie zoals die in Studio Sport werd laten zien ook niet. Maar ik vind het echt geweldig. Hoewel hij lijkt te worden overschat door sommigen ("kijk wat hij al met Huntelaar/Rosales heeft gedaan in zo'n korte tijd!"), maar ik heb veel vertrouwen in 'm. De komende weken wordt het interessant om te zien of hij zo'n klap op kan vangen
pi_41191624
Henkie
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_41194883
Ten Cate!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:42:29 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41195287
Tsja, op die manier komt dit topic wel op de 300 uit

Henkuuuuhhhhhhhhhhhhh

Tecatuhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ojoxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

pi_41195327
Domme man. Na de wedstrijd schuift hij de 2 doelpunten meteen in de schoenen van Emanuelson. De dag erop zegt hij dat spelers zich niet individueel schuldig moeten voelen, omdat het collectief heeft gefaald
pi_41195437
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:44 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Domme man. Na de wedstrijd schuift hij de 2 doelpunten meteen in de schoenen van Emanuelson. De dag erop zegt hij dat spelers zich niet individueel schuldig moeten voelen, omdat het collectief heeft gefaald
Maar hij zegt wel hoe het echt is.. en gaat niet als Blind de scheidsrechter de schuld geven of bijvoorbeeld het publiek
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:13:27 #12
82589 S-Two
barba macacu
pi_41197396
Ik heb ook veel vertrouwen in hem. Hij komt op mij over als een man die er verstand van heeft, en hij zegt ook goeie dingen. Denk dat Ajax een goeie aan hem heeft .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_41197514
beste coach sinds Co Adriaanse
pi_41198247
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:49 schreef denthemen het volgende:

[..]

Maar hij zegt wel hoe het echt is.. en gaat niet als Blind de scheidsrechter de schuld geven of bijvoorbeeld het publiek
Nou, in 1e instantie deed ie dat misschien ja, maar de dag erop zei ie precies het tegenovergestelde.
pi_41200568
Leuk artikel trouwens
pi_41200600
Henkie is een held!
Houd van een lijntje.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:43:36 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_41201255
Jammer dat ie de dag na de nederlaag zo tegen de pers te keer ging. Zonde, had ik niet verwacht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41201272
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ie de dag na de nederlaag zo tegen de pers te keer ging. Zonde, had ik niet verwacht.

Het was mooie televisie
pi_41201278
quote:

Da's Henk. Heb hem een keer bezig gezien op een traning bij Vitesse, nou, dat was niet fraai.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:45:19 #20
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_41201289
quote:

Juist dat vond ik prachtig.
pi_41201474
Henk is een held. Hij straalt toch zekerheid uit en zijn interviews geven veel duidelijkheid over wat hij wil en het komt erg goed over.

Hup Henk
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:55:41 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_41201541
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:45 schreef Messenga het volgende:

[..]

Juist dat vond ik prachtig.
Hij zit bij een topclub. Dan zijn er na zo'n nederlaag gewoon meer journalisten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_43909267
quote:
Henk ten Cate legt schuld bij arbiter Bossen

Uitgegeven: 26 november 2006 16:14
Laatst gewijzigd: 26 november 2006 16:16
ROTTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax legde zondagmiddag de schuld van de zware nederlaag bij Sparta (3-0) vooral bij scheidsrechter Ruud Bossen. "Ik kan mijn spelers weinig verwijten", sprak hij na de vierde wedstrijd op rij zonder zege.

"De arbiter heeft deze wedstrijd nadelig beīnvloed. Heel triest allemaal. Kunnen scheidsrechters ook worden geschorst?" Ten Cate doelde op de rode kaart die Bossen in de dertiende minuut aan Wesley Sneijder gaf. De middenvelder van Ajax was even daarvoor door Jeffrey Vlug naar de grond gewerkt. Sneijder haalde verhaal bij de Spartaan en kreeg daarvoor eerst de gele kaart.

"Daarna keek Sneijder mij recht in de ogen", legde scheidsrechter Bossen na de wedstrijd uit. "Hij noemde mij tyfushond. Dat kan ik niet accepteren. Ik heb hem toen weggestuurd.

Kwetsend

Ik hoefde daar niet lang over na te denken." Sneijder ontkent dat hij Bossen heeft uitgescholden. "Ik heb dat tegen die speler van Sparta geroepen. Dat kunnen veel mensen bevestigen. Het is misschien geen net woord maar ik heb ook wel eens dingen gehoord die wel heel erg kwetsend zijn. Ik ga deze rode kaart aanvechten."

Ten Cate wilde het gedrag van Sneijder niet goedpraten. "Ik ben een man van normen en waarden. Maar ik weet ook dat sommige scheldwoorden in de grote steden gewoon straattaal zijn geworden. Dingen als tyfushond worden heel vaak in het veld geroepen.

Scheidsrechters trekken daar nooit meer een rode kaart voor. Doen ze dat consequent wel, dan eindigt iedere wedstrijd met vijf spelers tegen vijf spelers."

Liegt

Ten Cate: "Scheidsrechter Bossen liegt wanneer hij zegt dat Sneijder hem heeft uitgescholden. Dat weet hij ook. Bossen heeft aan mij en Jaap Stam verteld waarom hij de rode kaart trok. Hij vond dat er deze week al te veel was gebeurd. Hij doelde op het gedrag van Kenneth Perez vorige week tijdens de wedstrijd tegen FC Twente."

Perez schold tijdens die wedstrijd een grensrechter uit voor "kankerneger." "Dat is ontoelaatbaar", vindt Ten Cate.

"Kenneth heeft daarvoor een boete gekregen. Hij heeft ook zijn excuses gemaakt. Scheidsrechter Bossen ziet het gedrag van Sneijder niet los van de opmerking van Perez. Dat is slecht. Al vind ik het wel jammer dat twee spelers van ons in opspraak raken vanwege scheldwoorden. Dat is niet goed voor Ajax."

Tribune

Ten Cate werd zelf in de rust naar de tribune verwezen. "Weet je waarom?", aldus de trainer van Ajax. "Ik heb hem tot twee keer toe moraalridder genoemd. Is dat nu zo'n erg scheldwoord? Volgens mij hebben onze supporters de scheidsrechter erger uitgescholden.

Voor die spreekkoren had hij de wedstrijd moeten staken. Hij had ook Heitinga voor het veroorzaken van die strafschop een tweede gele kaart moeten geven. Scheidsrechter Bossen was alleen maar aan het marchanderen. Ik vind dat heel kwalijk. Ik kan mijn spelers weinig verwijten. Ze moesten weer met tien man voetballen. Ze waren doodmoe."
Ik vind het nu wel erg jammer worden hoevaak Ten Cate de schuld bij anderen zoekt wanneer Ajax slecht speelt. Toch wel een beetje jammer.

Verder is het de laatste paar weken niet geheel gelukkig qua formatie en wissels, met als dieptepunt de wedstrijd tegen Praag.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2006 @ 17:20:45 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_43909325
HENK
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_43909380
Komt Henk goed uit allemaal dit soort randzaken, het is altijd makkelijk om anderen de schuld te geven. De laatste tijd is ie sowieso al een beetje een jankerd.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 26 november 2006 @ 17:23:16 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43909399
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vind het nu wel erg jammer worden hoevaak Ten Cate de schuld bij anderen zoekt wanneer Ajax slecht speelt. Toch wel een beetje jammer.

Verder is het de laatste paar weken niet geheel gelukkig qua formatie en wissels, met als dieptepunt de wedstrijd tegen Praag.
Ik vind dit stuk ronduit genant. Ik maak er ook uit op dat je kankerneger niet mag zeggen, maar dat tyfushond best ok is
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43909402
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:20 schreef borisz het volgende:
HENK
Jij hebt echt by far de meest irritante, nietszeggende en nietstoevoegende posts op heel VBL volgens mij
pi_43909452
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind dit stuk ronduit genant. Ik maak er ook uit op dat je kankerneger niet mag zeggen, maar dat tyfushond best ok is
Nou ja; het hoort allebeide sowieso niet. Verschil is alleen dat het niet consequent wordt aangepakt, hoeveel andere spelers hadden dit weekend nog meer rood kunnen hebben voor schelden op de scheidsrechter of tegenstanders? Genoeg.. Tyfushond vind ik minder hard dan kankerneger persoonlijk.
pi_43909500
3-0

Van Sparta nog wel, die met die lamp achter de rest aanlopen..
Onder voorbehoud, weet ik alles!
Aanwezig op dit Forum sinds 21-12-2001(Mr_Opel)
Dus geen Newb..
  zondag 26 november 2006 @ 17:28:09 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43909546
quote:
Op zondag 26 november 2006 17:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nou ja; het hoort allebeide sowieso niet. Verschil is alleen dat het niet consequent wordt aangepakt, hoeveel andere spelers hadden dit weekend nog meer rood kunnen hebben voor schelden op de scheidsrechter of tegenstanders? Genoeg.. Tyfushond vind ik minder hard dan kankerneger persoonlijk.
Dat wil ik juist zeggen. De ene week een rel omdat kankerneger niet mag, enkele dagen later tyfushond roepen en verontwaardigd zijn op een rode kaart. Dat is toch niet consequent, zo groot is het verschil tussen beiden niet. Daarnaast weet ik niet of het zovaak met dit soort woorden gebeurd hoor, je ziet Perez schrikken van de reactie van Sneijder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43910860
Nu kan je juist goed het verschil gaan zien tussen het Ajax onder Ronald Koeman en het Ajax onder Ten Cate. Koeman koos bij gedragsproblemen met de jonkies voor confrontatie, Ten Cate blaast nu een deuntje met Sneijder mee. De vraag is waar het elftal beter van wordt?

Dat Sneijder na een tumultueuze (=aandachttrekkende) wedstrijd in Praag, plus de stevige uitlating van Perez, al binnen een kwartier tegen rood aanloopt, verdient eigenlijk geen stevig steunwoord. Ten Cate vindt van wel. Zeker gezien de ontwikkelingen in Praag maakt dat je tot een minder geloofwaardig coach. Niet sterk.
pi_43911472
Nee dat hebben we kunnen zien hoe goed die confrontatietechniek van Koeman werkt.
Houd van een lijntje.
pi_43911634
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Nee dat hebben we kunnen zien hoe goed die confrontatietechniek van Koeman werkt.
Ten Cate is uiteraard niet helemaal achterlijk ... die doet zijn huiswerk wel.
pi_43912054
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:44 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ten Cate is uiteraard niet helemaal achterlijk ... die doet zijn huiswerk wel.
Huiswerk? Om te slagen voor een examen is dat toch helemaal niet nodig ?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_43913678
Altijd als ajax verliest ligt het aan alles behalve aan hem of het team....
pi_43913942
En hier blijkt maar weer eens wat een zieligerd het is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43914048
Schaamteloos hoe die speknek dat gedrag van Sneijder goed probeert te praten.
Blij dat ie niet voor PSV heeft gekozen Een cursus hand in eigen boezem-steken zou ie ook wel eens mogen volgen overigens.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_43914126
Wees maar blij met Koetjeboe inderdaad
Houd van een lijntje.
  zondag 26 november 2006 @ 20:09:13 #39
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43914151
Ten Cate, dank je wel voor het schitterende voetbal wat Ajax brengt. Resultaten tellen inderdaad niet!
Zyggie.
pi_43914187
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij past idd beter bij PSV dan die blaaskaak.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_43914191
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Hoeveel punten is het inmiddels? 7?

Hoe ging het deze week in de CL?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_43914264
Toptrainer
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43914317
quote:
Op zondag 26 november 2006 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel punten is het inmiddels? 7?

Hoe ging het deze week in de CL?
Heb ik je gevoelige snaar geraakt?
Houd van een lijntje.
pi_43914350
Ja
pi_44039752
Gaat lekker
  donderdag 30 november 2006 @ 22:34:48 #46
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44039988
Waar blijft het grote Henk Ten Cate moet ontslagen worden topic.

Van mij mag die nog jaren blijven, net als Blind overigens.
pi_44040019
Henk, ben jij dat die Huntelaar vertelt dat hij maar niet maar naar het doel hoeft te kijken?
Henk, waarom loopt niemand meer?
Henk, waarom wordt er nooit meer een bal in de diepte gegeven?
Henk... ik heb nog steeds vertrouwen in je!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44042445
Was geen goal van Timmy Simons
House-muziek maakt jongeren kapot!
pi_44043401
Rot op met je 442
pi_44043512
Henk: Zij (Espanyol 2) waren een maatje te groot voor ons.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44043830
We hebben een jong team, niet op elkaar ingespeeld, veel nieuwe mensen, bla bla bla... Blijf maar lekker uitvluchten zoeken, het is wachten op zijn eerste echte uitbarsting.

Vervang de ziekte uit het woord dat Perez scandeerde door het woord excuus en je zou zomaar eens een synoniem voor Ten Cate kunnen hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door Toewan op 01-12-2006 00:52:03 ]
pi_44043869
Excuus-neger
pi_44043965
Even wat cijfertjes...

De eerste 24 officiele wedstrijden van dit seizoen met Henk aan 't roer:
17 keer gewonnen, 2 keer gelijk, 5 keer verloren, 54 doelpunten voor, 22 tegen.

Ter vergelijking, de eerste 24 wedstrijden onder Blind vorig seizoen:
12 overwinningen, 6 gelijke spelen, en 6 nederlagen, 40 goals voor, 24 tegen.
pi_44044025
Blind speelde CL
pi_44044524
Ten Cate heeft Stam én Huntelaar.
pi_44044540
Blind was echt retegoed
pi_44044551
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:34 schreef okee6 het volgende:
Ten Cate heeft Stam én Huntelaar.
En Gabri, De Mul, Krohn-Deli, Gentenaar en Roger.

Of zijn die niet goed?
pi_44044571
Blind durfde wel aan te vallen. Blind aanvallen.
Henk speelt met minimaal 8 man achter de bal. Soort Surinaamse Dick Advocaat.
pi_44044656
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En Gabri, De Mul, Krohn-Deli, Gentenaar en Roger.

Of zijn die niet goed?
Blind had geen Stam in zijn elftal, dan heb je tenminste nog georganiseerde chaos als het niet loopt! Die andere spelers kun je eventueel gebruiken, maar noem dan bijvoorbeeld Babel. Blind mocht/kon hem toen niet opstellen wegens de transferwaarde van andere (overtollige) spitsen.
pi_44044664
Blind had wel Harry
pi_44044686
Die is inderdaad beter dan Huntelaar
pi_44044707
Huntelaar mag er ook wezen maar toch... Harry...
pi_44044729
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 01:44 schreef DrDentz het volgende:
Blind had wel Harry
Die hij niet al te lang mocht laten/liet staan. Was het het onder druk van het publiek, het bestuur of toch de pers? In elk geval scoorde Harry wel aardig, maar moest hij toch richting bank.
pi_44044817
Dit wordt het mooiste seizoen allertijden,omg,je zou die neger als trainer hebben met al die eeuwige potentie.
pi_44044998
Hoeveel prijzen heeft ie al gewonnen?
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 december 2006 @ 02:25:13 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_44045092
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel prijzen heeft ie al gewonnen?
De EC-1 dat is meer dan Maradona in europa won.

pi_44045166
EC1
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 02:44:42 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44045267
haalt hij de kerst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44045275
Kwestie van tijd voordat ze terug gaan verlangen naar Ronald Koeman
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44045313
Ten Cate maakt af wat Wouters, Adriaanse, Koeman en Blind begonnen zijn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 02:55:25 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44045327
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
je vergeet Olsen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44045382
Dat was een goede coach, die werd geneukt door Frons en co
  vrijdag 1 december 2006 @ 07:08:58 #73
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44045788
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Het ligt ook altijd aan de trainers
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_44045830
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:43 schreef Toewan het volgende:
We hebben een jong team, niet op elkaar ingespeeld, veel nieuwe mensen, bla bla bla... Blijf maar lekker uitvluchten zoeken, het is wachten op zijn eerste echte uitbarsting.
Heeft hij dat echt gezegt??? Dat is een heel slap excuus dan. Want hij heeft Stam en Gabri erbij. Die Blind vorig jaar niet had.
pi_44046420
De zogenaamde top-coach...
pi_44046442
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 07:25 schreef Doornenburg het volgende:

[..]

Heeft hij dat echt gezegt??? Dat is een heel slap excuus dan. Want hij heeft Stam en Gabri erbij. Die Blind vorig jaar niet had.
Gabri is echt geen meerwaarde voor je team.
pi_44049170
Alleen Stam is een meerwaarde
pi_44049311
En ineens stroomt het vol met boertjes...
Houd van een lijntje.
pi_44049440
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Het regende ook Ajacieden in het PSV-topic na Twente uit.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:26:22 #80
82589 S-Two
barba macacu
pi_44050828
quote:
Ik kan ze eigenlijk ook niet eens ongelijk geven .

Maar laat Ten Cate nog maar mooi een tijdje blijven.
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:41:53 #81
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44053393
quote:
Nou het gaat niet om jullie uit te lachen, maar meer om het feit.. hoeveel trainers (goede/slechte) zijn er de afgelopen jaren voorbij gekomen? En het lag iedere keer aan de trainer enz enz. Lijkt me meer dat het ergens anders aan ligt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 16:37:11 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44059056
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het regende ook Ajacieden in het PSV-topic na Twente uit.
Toen Koeman werd aangesteld bij ons kwamen ze ook allemaal langs..............
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44060165
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:26 schreef S-Two het volgende:

[..]

Ik kan ze eigenlijk ook niet eens ongelijk geven .

Maar laat Ten Cate nog maar mooi een tijdje blijven.
Lijkt mij ook, volgens mij wordt het nog wel wat met hem aan et roer, alhoewel het de laatste tijd wat minder gaat natuurlijk...
  vrijdag 1 december 2006 @ 17:49:46 #84
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44060947
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 16:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Toen Koeman werd aangesteld bij ons kwamen ze ook allemaal langs..............
was wel gezellig toen...
Ben alleen bang dat ik mijn schoen moet opeten..
pi_44063534
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:49 schreef appelsientje het volgende:

[..]

was wel gezellig toen...
Appelsap is ook wel relaxt.
House-muziek maakt jongeren kapot!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 december 2006 @ 20:55:05 #86
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44065669
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:49 schreef appelsientje het volgende:

[..]

was wel gezellig toen...
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44302123
Ben benieuwd wat het excuus deze week weer is
Bobby Robson forever!
pi_44302429
Wie was voor Ten Cate de laatste Ajax trainer die niet thuis wist te winnen van AZ?
pi_44304537
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:36 schreef Radegast het volgende:
Wie was voor Ten Cate de laatste Ajax trainer die niet thuis wist te winnen van AZ?
1980-1981, zeg het maar .
pi_44304659
Ik heb het verder niet gezien, maar klopt het dat Van Gaal Ten Cate taktisch sterker af was? Als ik zo eens wat verhaaltjes gelezen heb....
  zondag 10 december 2006 @ 15:52:40 #91
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44304700
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:51 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb het verder niet gezien, maar klopt het dat Van Gaal Ten Cate taktisch sterker af was? Als ik zo eens wat verhaaltjes gelezen heb....
Van wat ik gezien heb viel dat wel mee hoor.
pi_44304707
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:51 schreef JeroenV het volgende:
Ja, Ten Cate greep te laat in toen Louis Jenner op Lindenbergh zette.
pi_44307963
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef kollie het volgende:
Ik ook
  zondag 10 december 2006 @ 17:46:56 #94
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44308180
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ook
Heeft psv gisteren gewonnen?
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_44308559
Domme vraag
pi_44308755
quote:
Ik schreef Ten Cate af voordat hij Ajax tekende.

Hij doet teveel rouleren en dat werkt niet in NL
Het zijn maar 34 wedstrijden met wat extratjes
pi_44308816
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef kollie het volgende:
AZ speelde niet mee met ons spel in de 2de helft daardoor verzuimden wij het om het af te maken.

Zoiets ?
pi_44310447
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ajax speelt ook nog topwedstrijden tegen Start en Wien en zo
  zondag 10 december 2006 @ 19:32:30 #99
82589 S-Two
barba macacu
pi_44310612
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zoveel rouleert ie toch niet?
pi_44311602
quote:
Op zondag 10 december 2006 19:32 schreef S-Two het volgende:

[..]

Zoveel rouleert ie toch niet?
Dat rouleren prijst hij zelfs de hemel in, want dat deden ze bij Barca ook zo.
  zondag 10 december 2006 @ 22:34:18 #101
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44314412
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Domme vraag
En?Hebben ze gewonnen?
LUHG
pi_44318181
Tuurlijk, zoals iedere week
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 01:53:17 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44318811
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44320303
Als ik van Gaal gisteren weer hoorde ben ik heel blij met Ten Cate.

"Dat zijn allemaal leken". Ja maar ze zagen het allemaal wel beter dan jou Louis.
Houd van een lijntje.
  maandag 11 december 2006 @ 09:15:21 #105
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44320354
Van Gaal kon z'n eigen column gewoon niet afvallen omdat hij een keertje voordeel had van zo'n situatie, snap dat dan.

Over Henk ten Cate. Iedereen heeft het erover dat om kan gaan me 'lastige jongens' en 'laat Leonardo dus maar komen'. Tsja, wanneer je Huntelaar en Sneijder al niet in toom kunt houden (Emanuelson en Perez vind ik incidenten, bij Huntelaar en Sneijder kun je dat niet meer zeggen) vind ik die opmerkingen te betwijfelen.
  maandag 11 december 2006 @ 15:53:59 #106
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44327615
quote:
Op maandag 11 december 2006 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk ik vraag het maar, omdat je altijd zo met Ajax bezig bent.Maar goed dat je ook nog tijd hebt voor je eigen club.
LUHG
pi_44340267
Altijd winnen is ook maar saai
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:46:21 #108
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44359188
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Altijd winnen is ook maar saai
En altijd maar over Ajax zeiken is lijkt me als p$v'er ook saai.Misschien eens een keer een wedstrijd van p$v bezoeken Diego
LUHG
pi_44374794
Klopt doe ik bijna nooit, heb ook geen SCC en zo
  dinsdag 12 december 2006 @ 22:56:24 #110
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44375420
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt doe ik bijna nooit, heb ook geen SCC en zo
Had ik al wel een beetje geraden
LUHG
pi_44376319
Je begrijpt het cynisme niet
  woensdag 13 december 2006 @ 01:21:18 #112
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44379868
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt het cynisme niet
Dat begrijp ik maar al te goed, maar het gaat erom of jij mij ook begrijpt.
LUHG
  woensdag 13 december 2006 @ 01:28:40 #113
82589 S-Two
barba macacu
pi_44380000
Misschien moeten jullie je msn-adres uitwisselen?
  woensdag 13 december 2006 @ 01:30:12 #114
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44380019
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef S-Two het volgende:
Misschien moeten jullie je msn-adres uitwisselen?
Misschien moeten bepaalde mensen niet naar bepaalde topics komen om bepaalde reacties uit te lokken
LUHG
pi_44381414
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar al te goed, maar het gaat erom of jij mij ook begrijpt.
Jij je zin
pi_44384816
Oh wat ben ik blij dat hij geen trainer van PSV is geworden zeg...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_44384858
quote:
Op woensdag 13 december 2006 10:37 schreef Dylan Dog het volgende:
Oh wat ben ik blij dat hij geen trainer van PSV is geworden zeg...
Ik ook.
pi_44390984
HENK TEN CATE :

pi_44395489
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:02 schreef vitessezuid113 het volgende:
HENK TEN CATE :

[afbeelding]
Hahaha!!!

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_44395817
Ten Cate: Talpa benadeelt Ajax.

ja deze was gesloten dan maar hier
pi_44395896
Dat supporters van andere clubs zich zo druk maken om alles wat met Ajax te maken heeft.

Eerder het Perez topic, nu het Huntelaar- en Ten Cate topic.

Ga iets nuttigs doen jongens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44396029
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef koningdavid het volgende:
Dat supporters van andere clubs zich zo druk maken om alles wat met Ajax te maken heeft.

Ach, het is wel vermakelijk
pi_44396061
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef koningdavid het volgende:

Net of het niet andersom gebeurd
  woensdag 13 december 2006 @ 17:17:42 #124
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44397858
quote:
Op woensdag 13 december 2006 16:28 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Net of het niet andersom gebeurd
Je ogen eens open doen, ik heb eens in de postgeschiedenis van een aantal mensen gekeken, en die lullen meer in Ajax topics om te zeiken, dan in topics van hun eigen cluppie.Feit.
LUHG
pi_44398031
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Je ogen eens open doen, ik heb eens in de postgeschiedenis van een aantal mensen gekeken, en die lullen meer in Ajax topics om te zeiken, dan in topics van hun eigen cluppie.Feit.
Ik ga niet in die postgeschiedenis kijken van andere mensen

maar het is ook een feit dat het andersom gebeurd .
  woensdag 13 december 2006 @ 17:26:08 #126
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44398136
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:22 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Tuurlijk ga je wel kijken omdat je dan pas er een mening over kunt geven.Tuurlijk gebeurt het wel een keer andersom, maar mensen als darkshine en Maradona maken er een sport van zoveel mogelijk te zeuren in Ajax topics.
LUHG
pi_44398717
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:22 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Feit is dat er vele malen vaker in ons topic wordt gebaggerd door aanhang van andere clubs, dan andersom.
pi_44402454
Hij is wel een echte zeikbeer
pi_44402783
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:42 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Feit is dat er vele malen vaker in ons topic wordt gebaggerd door aanhang van andere clubs, dan andersom.
Klopt als een bus. Komt ook door de houding van vele Ajacieden, en de club Ajax.
Als je jezelf profileert met slogans als "ik verneder, ik geniet; ik ben een ajacied" is het nogal logisch dat mensen dubbel genieten als Ajax zelf wordt vernederd zoals de laatste tijd nogal vaak gebeurt. Dus dat gebagger hebben jullie deels aan jullie zelf te wijten.
En de houding van HtC werkt hier niet bepaald aan mee
Bobby Robson forever!
  donderdag 14 december 2006 @ 15:40:21 #130
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44427532
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:58 schreef kollie het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Komt ook door de houding van vele Ajacieden, en de club Ajax.
Als je jezelf profileert met slogans als "ik verneder, ik geniet; ik ben een ajacied" is het nogal logisch dat mensen dubbel genieten als Ajax zelf wordt vernederd zoals de laatste tijd nogal vaak gebeurt. Dus dat gebagger hebben jullie deels aan jullie zelf te wijten.
En de houding van HtC werkt hier niet bepaald aan mee
Ta psv zegt in Augustus ook dat ze alles gaan winnen, dat is dan ook arrogantie.Maar het is wel leuk om de meest gehate club van Nederland te zijn.Iedereen schreeuwt het(met name den haag en 010)maar alleen Ajax heeft recht op die titel.
LUHG
pi_44428096
Het is alleen leuk om de meest gehate club te zijn, als je goed presteert. En wat bedoel je met die laatste zin? Ajax heeft toch ook een enorme aanhang?
  donderdag 14 december 2006 @ 16:07:08 #132
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44428363
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:58 schreef mcyodogg het volgende:
Het is alleen leuk om de meest gehate club te zijn, als je goed presteert. En wat bedoel je met die laatste zin? Ajax heeft toch ook een enorme aanhang?
Met die laatste zin bedoel ik dat een club als met name den haag maar schreeuwt dat iedereen een hekel aan ze heb, maar dat als je dat vergelijkt met Ajax dat dat best meevalt.
LUHG
pi_44533114
1-3 uit winnen en zo kritisch blijven als Henk is, is alleen maar positief te noemen . Henk wil duidelijk het uiterste uit deze groep halen.
pi_44677759
Ik had voor dat hij naar Ajax kwam een hoge pet van hem op. Ik had hem toen ook wel bij Feyenoord willen zien. Maar dat is helemaal verdwenen. Wat een zelf ingenomen persoon. Het zal nooit aan hem liggen als Ajax verliest, of dat het niet goed loopt. het zijn altijd externe factoren.
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_44677783
quote:
Op maandag 18 december 2006 12:16 schreef Roeni3 het volgende:
1-3 uit winnen en zo kritisch blijven als Henk is, is alleen maar positief te noemen . Henk wil duidelijk het uiterste uit deze groep halen.
Uit tegen Excelsior wel te verstaan....
En kun jij mij een trainer noemen die niet het uiterste uit zijn groep wil halen?
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:27:24 #136
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44678131
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:03 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik had voor dat hij naar Ajax kwam een hoge pet van hem op. Ik had hem toen ook wel bij Feyenoord willen zien. Maar dat is helemaal verdwenen. Wat een zelf ingenomen persoon. Het zal nooit aan hem liggen als Ajax verliest, of dat het niet goed loopt. het zijn altijd externe factoren.
Eens.
pi_44678399
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:05 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Uit tegen Excelsior wel te verstaan....
En kun jij mij een trainer noemen die niet het uiterste uit zijn groep wil halen?
Erwin Koeman
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_44678788
in de gelderlander staat vandaag een column over Henkie , ik zal straks ik kijken of ik hem hier neer kan zetten.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:09:43 #139
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44678820
Hoewel ik het zelf regelmatig ook niet zo kan waarderen hoe Ten Cate reageert, zie ik er de logica eigenlijk wel achter en 't is heel slim wat 'ie doet. Iedereen laat fragmentjes zien van Ten Cate, de tegenstanders en de andere trainers hekelen 'm en zo houdt hij de spelers uit de wind voor zover het kan. Een beetje de Van Gaal / Mourinho-strategie.

Nu praat iedereen weer over het stadion van Ajax, het gezeur van hun coach erover en heeft niemand het eigenlijk nog over de wedstrijd van morgen en de randzaken rond die partij of de vorige partijen. Prima.
pi_44680021
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:44 schreef denthemen het volgende:

[..]

Erwin Koeman
Nee die wil niet het maximale uit de spelersgroep halen nee
pi_44708481

zondag 24 december 2006 @ 15:06:05 #142
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44708524
Ik kan niet w88 tot de persconferentie.
pi_44709746
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:06 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik kan niet w88 tot de persconferentie.
Laat me raden

-Slechte scheids
-Slecht veld
-Jong elftal
pi_44710250
Gaat lekker met dikke Henk
Kan die topictitel niet veranderd worden?
Bobby Robson forever!
  zondag 24 december 2006 @ 15:58:50 #145
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44710329
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:41 schreef Vakkie_W het volgende:
-Jong elftal
Ping Ping Ping We Have A Winner.
Hij brabbelt iets over speeltuinvoetbal en dat ze nog moeten doorgroeien naar goede voetballers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 december 2006 @ 16:03:54 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44710476
misschien moet de TT aangepast worden?
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 24 december 2006 @ 16:30:20 #147
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44711198
"Ik zag na rust speeltuinvoetbal"

Ten Cate wat een peer is het ook. Dat hij nog lang in Amsterdam mag vertoeven.
  zondag 24 december 2006 @ 16:44:07 #148
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_44711581
Wat is dit toch een triest topic aan het worden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_44713516
Want?

Het gaat lekker wil je zeggen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 december 2006 @ 17:53:46 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44713592
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat is dit toch een triest topic aan het worden.
idd, na de jubelstemming had hier niet meer gereageerd moeten worden!
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 24 december 2006 @ 17:57:05 #151
82589 S-Two
barba macacu
pi_44713710
Hij moet gewoon blijven, klaar .
pi_44713763
Hoeveel punten had Danny na 17(of 18) wedstrijden?
pi_44714635
Ik mag hopen dat Henkie toch wel een aantal conclusies gaat trekken over bepaalde spelers onderhand...
pi_44714663
Zoals?

Zou hij Grygera op de bank durven zetten als hem dat verplicht wordt door de directie?
pi_44714729
Waarom zou dat door de directie verplicht worden? Grygera staat er over het algemeen wel, alleen nu wel een fout bij de tweede goal.

Maduro en Rosenberg zijn veel ergere gevallen.
pi_44714785
Omdat hij weg gaat en er voor Ajax niks meer op het spel staat.

Dan kan je hem beter laten banken en spelers met toekomst de kans geven

Wie moet Ten Cate opruimen volgens jou?
pi_44714910
Je hebt de Uefa cup nog. En wie zou je er voor in de plaats moeten zetten? Heitinga misschien, maar of dat zoveel beter is... En als je dat doet heb je helemaal geen back-up.

En opruimen;
Maduro, Rosales, Rosenberg zeker. Stekelenburg was vandaag ook weer niet goed, dus mag iemand anders ook de kans krijgen. Roger wisselt hij ook alleen maar na 45 minuten, dus of die nu van zoveel waarde is vraag ik me ook af.
  zondag 24 december 2006 @ 18:52:18 #158
82589 S-Two
barba macacu
pi_44715098
DAM, die avatar van jou is best grappig ..

En tjah, er presteren een hele hoop spelers ondermaats op dit moment, misschien kunnen sommigen gewoon niet beter. Aan Ten Cate en Van Geel te bepalen welke dat zijn.
pi_44715390
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:43 schreef JeroenV het volgende:
Je hebt de Uefa cup nog. En wie zou je er voor in de plaats moeten zetten? Heitinga misschien, maar of dat zoveel beter is... En als je dat doet heb je helemaal geen back-up.

En opruimen;
Maduro, Rosales, Rosenberg zeker. Stekelenburg was vandaag ook weer niet goed, dus mag iemand anders ook de kans krijgen. Roger wisselt hij ook alleen maar na 45 minuten, dus of die nu van zoveel waarde is vraag ik me ook af.
Urby - Vermaelen - Stam - Ogararu

En Heitinga op de plek als Stam of Oguraru er niet is.

Grygera kan je ritme op laten doen in het 2e en afentoe 20 minuten in laten vallen als je denkt dat je hem nodig hebt tegen Werder
pi_44715665
Henkie bedankt
  zondag 24 december 2006 @ 20:43:31 #161
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44717712
Zowel voor het team dat je neerzet als de uitwegen die je zoekt in de persconferenties.
pi_44717769
Zou hij alweer naar z'n oude functie verlangen?
pi_44718579
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:57 schreef S-Two het volgende:
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_44718607
quote:
pi_44718616
Lijkt me wel. Heerlijk aan de Spaanse costa een beetje ballen met Ronaldinho en Eto'o en ondertussen alles winnen wat er te winnen valt.
pi_44718671
Maar hij is Amsterdammer, en die willen allemaal bij Ajax spelen of trainen
pi_44723128
quote:
pi_44729791
Ten Cate heeft ze straftraining gegeven en een boete opgelegd.
Niet verkeerd
pi_44744305
Daar kunnen de ego´s niet tegen, het zagen zal wel begonnen zijn
pi_44759702
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel punten had Danny na 17(of 18) wedstrijden?
Als Ajax van Roda wint, dan heeft Henk 10 punten meer dan Danny vorig jaar had na hetzelfde aantal wedstrijden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 december 2006 @ 01:43:50 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44760304
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:15 schreef Radegast het volgende:

[..]

Als Ajax van Roda wint, dan heeft Henk 10 punten meer dan Danny vorig jaar had na hetzelfde aantal wedstrijden.
maarja dat maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang je geen kampioen wordt; dan is het enige wat je moet doen is 5e worden
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 27 december 2006 @ 01:44:32 #172
108558 Messenga
pi_44760313
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maarja dat maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang je geen kampioen wordt; dan is het enige wat je moet doen is 5e worden
De teloorgang van de Nederlandse competitie.
pi_44761318
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:15 schreef Radegast het volgende:

[..]

Gerekend dat Henk nu een kurk erbij heeft, die Stam heet, en dat de spelers een jaar verder zijn en Ajax met veel minder blessures kampt dan vorig jaar, is dat een slechter resultaat.
pi_44761659
Blind had Galasek, Pienaar en De Jong
pi_44766779
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

Gerekend dat Henk nu een kurk erbij heeft, die Stam heet, en dat de spelers een jaar verder zijn en Ajax met veel minder blessures kampt dan vorig jaar, is dat een slechter resultaat.
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens.
  woensdag 27 december 2006 @ 14:11:31 #176
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44766814
Ik vond Danny veel leuker
Henk is maar een zielige arrogante zeikerd die niet tegen z'n verlies kan.
  woensdag 27 december 2006 @ 14:14:53 #177
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44766896
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
Slechter niet, maar het is niet beter inderdaad. Zeker gezien er CL gespeeld werd vorig seizoen (zwaardere wedstrijden) en er daarmee overwintert werd.

De tweede seizoenshelft pakte Ajax met Huntelaar 33 punten uit 16 wedstrijden. Vergelijkbaar, en nu heb je Stam er dus bij.
  woensdag 27 december 2006 @ 14:16:42 #178
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44766933
quote:
Op woensdag 27 december 2006 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik vond Danny veel leuker
Henk is maar een zielige arrogante zeikerd die niet tegen z'n verlies kan.
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben. Juist Blind was best wel een jankzak en zat als een zak aardappelen op de bank. Oninspirerend. Henk is inderdaad frustrerend irritant af en toe, maar ik denk dat hij dat toch wel af heeft gekeken van Van Gaal en Mourinho, die zo hun spelers uit de wind houden. Iedereen heeft het over wat Ten Cate nu weer heeft gezegd bij een interview, en dat is in principe gewoon goed.
pi_44768342
Henk zelf vindt dat Stam en Gabri de beste spelers van de eerste seizoenshelft zijn. Hij zoekt nog een type Gabri.

Jaap Stam roemt op zijn beurt Henk weer. Dus het komt vast allemaal nog wel goed, het beste voetbal volgt volgens Henk altijd in het voorjaar. Ben benieuwd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 30 december 2006 @ 17:12:53 #180
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44861468
Henk ligt op schema
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44861504
Dit topic met zo'n TT moet verplaatst worden naar ONZ.
Bobby Robson forever!
pi_44861583
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:14 schreef kollie het volgende:
Dit topic met zo'n TT moet verplaatst worden naar ONZ.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44866571
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blind had Galasek, Pienaar en De Jong
Galasek was nog goed maar die andere 2 niet
pi_44867096
HTC kan denk het beste een psychiater inhuren
pi_44887165
Het valt me op dat hij negatief coacht; opwinden over een eventuele strafschop of een speler uitfoeteren, elke wedstrijd weer.. Bij Barcelona heb ik dat niet gezien. Als een team slecht draait, verwacht je dat juist niet van een coach. Denk ik dan.
  zondag 31 december 2006 @ 15:10:08 #186
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_44891696
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:12 schreef rubbereend het volgende:
Henk ligt op schema
  zondag 31 december 2006 @ 15:11:47 #187
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44891767
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:10 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

LUHG
pi_46211994
Leuk om na te lezen met de prestaties van Koeman

Niet dat Ten Cate lekker bezig is, maar je hebt baas boven baas.
Houd van een lijntje.
pi_46212365
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:36 schreef Erwtensoep het volgende:
Leuk om na te lezen met de prestaties van Koeman

Niet dat Ten Cate lekker bezig is, maar je hebt baas boven baas.
En toch staan Ronald en Henk nog gewoon 1e en 2e.
pi_47450072
Toen Blind 4-4-2 durfde te spelen, liefst met Babel, kon ie oprotten. Henk durft!
pi_48133507
Henk durft echt wel met zijn 4-4-2, zelfs op een knollenveld. 'Hij is een puntje ingelopen'
pi_48145778
Die woordenwisseling met Mark Wotte vond ik een trainer van Ajax onwaardig, eigenlijk. Viel me erg tegen van Henk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 april 2007 @ 14:41:37 #193
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_48145844
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:38 schreef methodmich het volgende:
Die woordenwisseling met Mark Wotte vond ik een trainer van Ajax onwaardig, eigenlijk.
Wat, arrogantie? Dat is toch standaard bij Ajax?
quote:
Viel me erg tegen van Henk.
Vreemd, want na elk puntenverlies deed ie tot nu toe zo, al was ie gisteren wat erger omdat ie zo dicht bij de titel zat.
  maandag 9 april 2007 @ 14:43:10 #194
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_48145878
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:52 schreef okee6 het volgende:
Toen Blind 4-4-2 durfde te spelen, liefst met Babel, kon ie oprotten. Henk durft!
Wat een onzin.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_48145970
Het was vrij triest die reactie, maar wel erg vermakelijk.
  maandag 9 april 2007 @ 22:34:58 #196
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_48160669
Nederigheid staat niet in z'n vocabulair. Maar hij zal wel tevreden zijn, want we hebben toch om het einde meegedaan om het kampioenschap? En het is allemaal toch veel beter dan vorig seizoen?

Wat een ...... laat maar.
Houd van een lijntje.
pi_48163519
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:43 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Idd
Ze willen bij Ajax al jaren 4-4-2 zien. ( de fans )

ALleen Henk speelt dan ook vaker zo
pi_48169827
Henk doet het slechter dan Koeman, maar mag denk ik wel blijven!??

Hij had met deze spelers gewoon glansrijk kampioen moeten worden. PSV raakte wederom veel belangrijke spelers kwijt, AZ moest weer veel jonge nieuwe spelers inpassen. Ajax bleef zo goed als kompleet en kreeg een aantal sterke spelers erbij.

Maar goed. Het zal wel aan de scheidrechter of het veld gelegen hebben dat zeurende Henk niet presteerd.

Mislopen championsleage tegen een zeer zwakke tegenstander heeft de club al miljoenen gekost. Nu konden ze tegen RKC kampioen worden.... en weer laten ze het liggen. Weer kost het miljoenen!

Lekker bezig Henk!!

[ Bericht 0% gewijzigd door gomures op 10-04-2007 11:40:48 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:19:31 #199
82589 S-Two
barba macacu
pi_48170510
Je hebt helaas gelijk ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 april 2007 @ 11:22:57 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48170630
de TT zou zo ongeveer aangepast meoten worden in: "Henk ten Cate topic; Waar lag het nu weer aan?"
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48173199
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:22 schreef rubbereend het volgende:
de TT zou zo ongeveer aangepast meoten worden in: "Henk ten Cate topic; Waar lag het nu weer aan?"
Ik krijg nog wel gelijk .
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 12:56:07 #202
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48173539
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:57 schreef gomures het volgende:
Henk doet het slechter dan Koeman, maar mag denk ik wel blijven!??

Hij had met deze spelers gewoon glansrijk kampioen moeten worden. PSV raakte wederom veel belangrijke spelers kwijt, AZ moest weer veel jonge nieuwe spelers inpassen. Ajax bleef zo goed als kompleet en kreeg een aantal sterke spelers erbij.
Ajax bleef compleet? Kun je me vertellen waar Trabelsi, de Jong, Pienaar, Boukhari, Anastaciou, Charisteas, Galasek, Escude, Maxwell, Boakye etc. zijn gebleven?

Ajax heeft een gloednieuw team gekregen met nieuwe spitsen, nieuwe middenvelders en nieuwe verdedigers die allemaal aan elkaar moesten wennen daar komt nog bovenop dat Henk ten Cate een nieuwe coach is die optimaal presteert rond deze periode naar eigen zeggen. Het duurt een tijd voordat een team went aan elkaar en dat lijkt nu eindelijk te zijn gebeurt.

Overigens heeft Ajax ook genoeg nieuwelingen gekregen en verloren geleden dit seizoen; Leonardo (gekocht en geblesseerd), Rosales (verkocht), Davids (gekocht), Rosenberg (verkocht)...
quote:
Maar goed. Het zal wel aan de scheidrechter of het veld gelegen hebben dat zeurende Henk niet presteerd.
Ten Cate heeft imho vaak gelijk als de scheids weer eens beroerd floot, en niet alleen Henk heeft hier commentaar op maar de hele voetbalwereld.
quote:
Mislopen championsleage tegen een zeer zwakke tegenstander heeft de club al miljoenen gekost. Nu konden ze tegen RKC kampioen worden.... en weer laten ze het liggen. Weer kost het miljoenen!
Het zijn inderdaad amateurs foutjes, de fout van Vermaelen in de championsleague en het zwakke voetbal tegen RKC maakt veel kapot, en dit is niet de schuld van Ten Cate maar van de lamzakken in het veld.
quote:
Lekker bezig Henk!!
Idd, blijf nog maar eventjes!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizzakoppo op 10-04-2007 13:05:45 ]
pi_48178287
Ik vind het een beetje goedkoop, de spelers zijn er om te voetballen, de coach schept juist de voorwaarden. Blind had prima voorwerk gedaan, Henk kreeg daarna de ene na de andere topper ter beschikking. Met Davids erbij is Ajax tenslotte omhoog geschoten.

Heeft Ajax nu veel opgestoken onder één jaar Ten Cate? Stam - Davids - Sneijder - Huntelaar, daaromheen zwerven wat voetballers. Er werd goed geprofiteerd van een labiel PSV, krachtig gewonnen van een lamlendig Twente, gespeeld met Bremen toen het er niet meer toe deed. Echt fatsoenlijk heeft het 'Ajax' zelden gevoetbald. En dat in alle rust, want de trainer is niet eenmaal ter discussie geweest. Als ik dan iets opvallends zou moeten noemen is het dat Ten Cate altijd naar externe factoren wijst, iets waar zijn spelers niks aan kunnen leren.
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:36:59 #204
82589 S-Two
barba macacu
pi_48183695
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:06 schreef okee6 het volgende:
Ik vind het een beetje goedkoop, de spelers zijn er om te voetballen, de coach schept juist de voorwaarden. Blind had prima voorwerk gedaan, Henk kreeg daarna de ene na de andere topper ter beschikking. Met Davids erbij is Ajax tenslotte omhoog geschoten.

Heeft Ajax nu veel opgestoken onder één jaar Ten Cate? Stam - Davids - Sneijder - Huntelaar, daaromheen zwerven wat voetballers. Er werd goed geprofiteerd van een labiel PSV, krachtig gewonnen van een lamlendig Twente, gespeeld met Bremen toen het er niet meer toe deed. Echt fatsoenlijk heeft het 'Ajax' zelden gevoetbald. En dat in alle rust, want de trainer is niet eenmaal ter discussie geweest. Als ik dan iets opvallends zou moeten noemen is het dat Ten Cate altijd naar externe factoren wijst, iets waar zijn spelers niks aan kunnen leren.
Zo kan je natuurlijk alles wel nuanceren he . Ik vind dat Ajax tov vorig jaar een stuk beter voetbal speelt. En het is erg wisselvallig, dacht dat met de komst van Davids wat minder was geworden maar het blijkt dus dat dat nog steeds niet zo is. Het is gewoon een kwestie van mentaliteit e.d. door de hele club heen en daar kan een nieuwe coach in 1 jaar echt niets aan veranderen. Geef hem gewoon even de tijd. Ik ben het wel met je eens trouwens dat hij niet zo vaak naar externe factoren moet wijzen, dat komt soms wel zielig over.
pi_48184605
Er staan drie gekochte spelers in die dat beetje meer structuur (kunnen) geven. De hand van Ten Cate zie ik nog niet. Wellicht dat Ajacieden het wel zien, ik kijk er geen heel seizoen tegenaan. Maar feit is wel dat Twente als een plumpudding speelde zonder spelmaker Aissati en PSV maximaal zeven fitte spelers opstelde. Het is geweldig dat Ajax zo tekeer ging, maar niet volledig eigen verdienste. Ajax wil dat op eigen kracht kunnen, niet zo grillig bovendien.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:09:48 #206
108558 Messenga
pi_48184729
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:04 schreef okee6 het volgende:
Er staan drie gekochte spelers in die dat beetje meer structuur (kunnen) geven. De hand van Ten Cate zie ik nog niet. Wellicht dat Ajacieden het wel zien, ik kijk er geen heel seizoen tegenaan. Maar feit is wel dat Twente als een plumpudding speelde zonder spelmaker Aissati en PSV maximaal zeven fitte spelers opstelde. Het is geweldig dat Ajax zo tekeer ging, maar niet volledig eigen verdienste. Ajax wil dat op eigen kracht kunnen, niet zo grillig bovendien.
Wat een zwak excuus om een 1-5 nederlaag te nuanceren.
pi_48184852
Je moet okee6 ook niet serieus nemen
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_48184920
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:09 schreef Messenga het volgende:

[..]

Wat een zwak excuus om een 1-5 nederlaag te nuanceren.
Hoewel wellicht niet de juiste plaats.. Het enige wat Koeman mogelijk anders had kunnen doen, was PSV in het laatste halfuur voor het doel laten kruipen. Alleen was het gezichtsverlies dan zo mogelijk nog groter geweest. PSV speelde met één aanvaller, haalde de beste man van het middenveld terug en kon niet over zijn verdedigend organiserende man beschikken. Welke linie kon zwakker dan? Gomes was ook niet 100%

Ten Cate maakte de sier met zijn geslaagde wissel. Hoeveel andere BVO coaches hadden op dat moment niet De Mul ingebracht? Dat zullen er maar weinig zijn. Het zegt mij meer dat zijn spelers vaker zelf nog niet van die tactische keuzes kunnen maken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:19:09 #209
108558 Messenga
pi_48184997
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:16 schreef okee6 het volgende:

[..]

Hoewel wellicht niet de juiste plaats.. Het enige wat Koeman mogelijk anders had kunnen doen, was PSV in het laatste halfuur voor het doel laten kruipen. Alleen was het gezichtsverlies dan zo mogelijk nog groter geweest. PSV speelde met één aanvaller, haalde de beste man van het middenveld terug en kon niet over zijn verdedigend organiserende man beschikken. Welke linie kon zwakker dan? Gomes was ook niet 100%

Ten Cate maakte de sier met zijn geslaagde wissel. Hoeveel andere BVO coaches hadden op dat moment niet De Mul ingebracht? Dat zullen er maar weinig zijn. Het zegt mij meer dat zijn spelers zelf nog niet van die tactische keuzes kunnen maken.
Tsjah, dan moet je maar een betere bank halen

Feit is wel dat PSV vanaf minuut 1 weggespeeld werd, terwijl er op Alex en Koné na gewoon 9 basisspelers stonden.
pi_48185231
Ik wil jou wel eens zien spelen met een rugblessure, een hamstringblessure of een conditionele achterstand. En dan achteraf nog worden uitgehoond door jouw aanhang omdat je niet fel genoeg was ... ze hadden je liever het hele seizoen niet meer teruggezien.

Prima Ajax gezien, één van hun beste wedstrijden in jaren, maar op basis van de tegenstand niet heroisch. Ik vond de 1-4 in 1994 tegen het PSV met Wouters en Menzo dan beter.
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef Messenga het volgende:

[..]

Tsjah, dan moet je maar een betere bank halen

Feit is wel dat PSV vanaf minuut 1 weggespeeld werd, terwijl er op Alex en Koné na gewoon 9 basisspelers stonden.
Als je NEC Huntelaar of Perez schenkt voor Denneboom dan wint dat ook met een doelpuntje of zes van PSV. Een fitte Gomes of niet. Zo liggen de zaken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:28:56 #211
108558 Messenga
pi_48185287
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:27 schreef okee6 het volgende:
Ik wil jou wel eens zien spelen met een rugblessure, een hamstringblessure of een conditionele achterstand. En dan achteraf nog worden uitgehoond door jouw aanhang omdat je niet fel genoeg was ... ze hadden je liever het hele seizoen niet meer teruggezien.

Prima Ajax gezien, één van hun beste wedstrijden in jaren, maar op basis van de tegenstand niet heroisch. Ik vond de 1-4 in 1994 tegen het PSV met Wouters en Menzo dan beter.
[..]

Als je NEC Huntelaar of Perez schenkt voor Denneboom dan wint dat ook met een doelpuntje of zes van PSV. Een fitte Gomes of niet. Zo liggen de zaken.
Het is jammer dat je een grote nederlaag zo simpel weet te nuanceren dat je bijna durft te zeggen dat PSV zo goed speelde dat het slechts 1-5 werd.
pi_48185357
Wat heb jij in die wedstrijd bij Ajax gezien dat op een structurele verbetering duidt? Ik meen dat pas na de entree van De Mul het verschil gemaakt kon worden. De tweede treffer was individuele verdienste van Sneijder. Maakt één uitgespeelde goal in dik een uur spelen tegen een kreupel PSV.
pi_48185443
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:31 schreef okee6 het volgende:
Wat heb jij in die wedstrijd bij Ajax gezien dat op een structurele verbetering duidt? Ik meen dat pas na de entree van De Mul het verschil gemaakt kon worden. De tweede treffer was individuele verdienste van Sneijder. Maakt één uitgespeelde goal in dik een uur spelen tegen een kreupel PSV.
Kom op man na 10 minuten nam Ajax het heft in handen en was PSV nergens meer, wat kan jij soms dom en simpel zijn zeg
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:37:28 #214
82589 S-Two
barba macacu
pi_48185559
De grote overwinning tegen PSV was te danken aan de blessures bij Ajax, maar toen ze van bijv. Werder verloren kwam dat natuurlijk niet ter zake .

Rot toch op zeg.
pi_48185568
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:31 schreef okee6 het volgende:
Ja die 5-1 was redelijk geflatteerd. Klopt.
pi_48185664
Op basis van doelsaldo is Ajax nog steeds niet langs PSV, sterker nog, op basis daarvan is het ook afhankelijk van AZ geworden. Had toch doorgetankt bij PSV...

Het is schattig dat Ten Cate mooie resultaten ophemelt en in mindere tijden externe factoren aanwijst, maar waar is de technische verbetering? Ga me niet vertellen dat Ajacieden -zonder titel- van het spel genoten hebben dit seizoen.
pi_48185984
Neej heb zeker nog niet genoten van het gehele seizoen maar al wel veel meer dan de afgelopen jaren, ondanks dat nog niet alles lukte zit er eindelijk is echt progresie in.
pi_49185790
Gefeliciteerd met zijn grootste prijs uit zijn carriere
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:01:25 #219
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_49185901
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gefeliciteerd met zijn grootste prijs uit zijn carriere
CL?
pi_49186016
Nederlandse beker
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:05:10 #221
108558 Messenga
pi_49186079
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlandse beker
Je lult echt koek.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:09:03 #222
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49186258
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:49 schreef denthemen het volgende:

[..]

woensdag 9 mei 2007 @ 15:09:31 #223
68638 Zwansen
pi_49186285
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:05 schreef Messenga het volgende:

[..]

Je lult echt koek.
Wat anders heeft ie gewonnen dan als hoofdtrainer?
pi_49186369
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:05 schreef Messenga het volgende:

[..]

Je lult echt koek.
Is maar goed dat jij wel je feiten op een rijtje hebt
pi_49186385
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Sterker nog, volgens Henk kan je uit een standaard situatie niet scoren
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:15:29 #226
108558 Messenga
pi_49186503
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat anders heeft ie gewonnen dan als hoofdtrainer?
Een CL winnen als assistent is geen prijs meer?

Kom op zeg.

Dus de assistenten van Michels wonnen het EK 88 ook niet?
pi_49186510
Hij had wel gelijk toen hij zei dat het veld in Waalwijk beslissend was, RKC had op een goed veld immers gewonnen
pi_49186565
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:15 schreef Messenga het volgende:

[..]

Een CL winnen als assistent is geen prijs meer?

Kom op zeg.

Dus de assistenten van Michels wonnen het EK 88 ook niet?
Je begrijpt het dus echt niet
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:18:40 #229
108558 Messenga
pi_49186632
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je begrijpt het dus echt niet
Helemaal wel. Jij hebt alleen alles tegen Ajax, en wanneer je ongelijk hebt, zoals nu, heb je altijd een zwak en matig excuus .
pi_49186902
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:18 schreef Messenga het volgende:

[..]

Helemaal wel. Jij hebt alleen alles tegen Ajax, en wanneer je ongelijk hebt, zoals nu, heb je altijd een zwak en matig excuus .
Je hebt helemaal gelijk. Iemand die de paaltjes neerzet iedere dag heeft inderdaad de CL gewonnen en 2 keer de PD
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:27:17 #231
108558 Messenga
pi_49186978
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Iemand die de paaltjes neerzet iedere dag heeft inderdaad de CL gewonnen en 2 keer de PD
Dan onderschat jij de meerwaarde van een assistent trainer.
pi_49187050
Het blijft nog steeds een ASSISTENT

Iedere assistent slaagt ook Kijk maar naar je eigen clubje
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:29:56 #233
108558 Messenga
pi_49187093
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Spijkerman is inderdaad gewoon gelijkwaardig aan Ten Cate ja.
pi_49187172
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef Messenga het volgende:

[..]

Spijkerman is inderdaad gewoon gelijkwaardig aan Ten Cate ja.
Leuk voor hem.

Wat was je punt nu?
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:32:48 #235
108558 Messenga
pi_49187247
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Leuk voor hem.

Wat was je punt nu?
Dat een prijs als assistent ook een prijs is, dus is CL Henk zijn grootste prijs.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:33:25 #236
178400 L.Verschoor
Godverdomme
pi_49187274
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wilde je beweren dat assistenten geen bijdrage hebben aan successen?

Wat zei Ronaldinho ook alweer, dat Ten Cate de beste trainer was die hij heeft gehad . Dat zal niet door de pionnetjes komen.
Geef Erwtensoep z'n account eens terug.
pi_49187439
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:33 schreef L.Verschoor het volgende:
Zal best maar assistenten winnen geen prijzen.

Zijn Quieroz, MacLaren en Rexach de beste coaches van de laatste 20 jaar?
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:38:29 #238
108558 Messenga
pi_49187501
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zal best maar assistenten winnen geen prijzen.

Zijn Quieroz, MacLaren en Rexach de beste coaches van de laatste 20 jaar?
Je lult echt koek. Een club wint als team een prijs, niet alleen een coach, of een goede speler.
pi_49187534
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:38 schreef Messenga het volgende:

[..]

Je lult echt koek. Een club wint als team een prijs, niet alleen een coach, of een goede speler.
Er stond een vraag in die reactie
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:40:21 #240
108558 Messenga
pi_49187572
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er stond een vraag in die reactie
Dus? Rijkaard won de CL ook niet in zijn eentje.
pi_49187637
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:40 schreef Messenga het volgende:

[..]

Dus? Rijkaard won de CL ook niet in zijn eentje.
Hij won inderdaad de CL als hoofdtrainer en Ten Cate niet

Heb je echt niks beters te doen?
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:45:36 #242
108558 Messenga
pi_49187823
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij won inderdaad de CL als hoofdtrainer en Ten Cate niet

Heb je echt niks beters te doen?
Je wint de CL als team hoor, niet als enkel de coach.

Mierenneuker.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:46:13 #243
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_49187856
Ik vind het inderdaad ook wel een verschil of je een prijs als hoofdtrainer (--> eind verantwoordelijke!) of als assistent trainer pakt....

Maar dat doet niks af aan de geweldige prestatie van Ten Cate, het winnen van de Gatorade Cup

[ Bericht 1% gewijzigd door PyTh op 09-05-2007 16:00:06 ]
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_49187901
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:45 schreef Messenga het volgende:

[..]

Mierenneuker.
Ok je hebt gelijk

Erelijst Ten Cate

1x Nederlandse beker
1x Hongaarse beker
2x Spaans kampioen
1x CL
pi_49187951
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef PyTh het volgende:
Ik vind het inderdaad ook wel een verschil of je een prijs als hoofdtrainer (--> eind verantwoordelijke!) of als assistent trainer pakt....

Maar dat niks af aan de geweldige prestatie van Ten Cate, het winnen van de Gatorade Cup
Er zit progressie in na de Hongaarse beker en de JC-schaal
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:49:54 #246
68638 Zwansen
pi_49188047
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:33 schreef L.Verschoor het volgende:

[..]

Wat zei Ronaldinho ook alweer, dat Ten Cate de beste trainer was die hij heeft gehad . Dat zal niet door de pionnetjes komen.
Ach, das gewoon een keer een opmerking uit respect geweest voor de oude man die in Nederland gewoon is opgeblazen.
pi_49188327
pi_49188406
De Hongaarse beker .
pi_49188491
Er zit progressie in.
pi_49190460
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:57 schreef cultheld het volgende:
De Hongaarse beker .
Daar kun je wel lacherig over doen, maar het is geen kattepis natuurlijk

pi_49190519
DAM kijk even naar het Barca met en zonder ten Cate. Denk dat een assistent zeker wel van grote invloed kan zijn.
pi_49190549
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
DAM kijk even naar het Barca met en zonder ten Cate. Denk dat een assistent zeker wel van grote invloed kan zijn.
Volgens mij staan ze gewoon bovenaan en komen ze dit keer wel ver in de beker
pi_49190583
Verder is een assistent wel belangrijk maar de prijzen tellen die een assistent gewonnen heeft gaat echt helemaal nergens over.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:48:14 #254
57586 Bananenman
-----------
pi_49190619
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En ze staan dit jaar ook in de CL finale natuurlijk
pi_49190647
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:48 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En ze staan dit jaar ook in de CL finale natuurlijk
Met Ten Cate wel. Wat een held
pi_49190737
Koeman heeft ook een Spaanse titel als coach he. Die van Barįa 1999.
pi_49190848
En 4 als speler.

Oh nee, die was onder de gordel :´)
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:04:35 #258
68638 Zwansen
pi_49191127
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En 4 als speler.

Oh nee, die was onder de gordel :´)
En 2 EC-1's....
pi_49191185
En 3 Nederlandse titels en 3 keer een kwartfinale van de CL(4 keer volgens de locica van sommige hier)

pi_49191264
Toch is Henkie beter
pi_49191312
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:09 schreef DrDentz het volgende:
Toch is Henkie beter
Is af te lezen aan zijn prijzenkast
pi_49191355
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat jij de naam van zo'n legende durft aan te nemen.
pi_49191404
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:12 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Dat jij de naam van zo'n legende durft aan te nemen.
Probeer het eens met argumenten. Daarom zit je hier volgens mij
pi_49191413
Hij gaat nu drie x achter elkaar de titel pakken met Ajax en een Champions League
pi_49191444
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:14 schreef DrDentz het volgende:
Hij gaat nu drie x achter elkaar de titel pakken met Ajax en een Champions League
Ik zou er veel geld op zetten.

Dan ben je binnen
pi_49191497
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Probeer het eens met argumenten. Daarom zit je hier volgens mij
Vorig jaar won Barca de CL en het kampioenschap met toch redelijk veel gemak en goed voetbal..

Dat is nu wel iets anders met Barca. Ook zeggen veel Barca spelers dat de invloed van Henk groot was, maar goed die zullen er wel geen verstand van hebben he?
pi_49191568
Het zou wel raar staan als ze zeggen dat het een grote flapdrol was. Maar dat is het ook niet, Henkie4Life
pi_49191711
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Vorig jaar won Barca de CL en het kampioenschap met toch redelijk veel gemak en goed voetbal..

Dat is nu wel iets anders met Barca. Ook zeggen veel Barca spelers dat de invloed van Henk groot was, maar goed die zullen er wel geen verstand van hebben he?
En dat jaar ervoor werden ze ook in de 1/8ste finales eruit geknikkerd. Er zijn wel meerdere factoren die bepalen hoe ver je komt in de CL.
pi_49191712
quote:

[..]

Zal allemaal best maar het is was een assistent(had ie beter ook kunnen blijven)

Een goede assistent is nog een goede hoofdtrainer, maar ik heb zo´n vermoeden dat ik meer kans heb bij een boom want die eikenhouten balk voor je kop krijg ik toch niet weg
pi_49191794
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:22 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

En dat jaar ervoor werden ze ook in de 1/8ste finales eruit geknikkerd. Er zijn wel meerdere factoren die bepalen hoe ver je komt in de CL.
Toen had Henk nog niet lang genoeg kunnen bouwen aan het elftal
pi_49193723
Ten Cate heeft alleen de beker gewonnen en dat had Blind ook wel weer gedaan als hij nog een jaar was gebleven.

Ten Cate speelde wel geen CL dit jaar.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:29:21 #272
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49194038
We moeten Henk niet groter maken dan dat hij is. Het is gewoon een goede coach. Niet meer, niet minder. Hetzelfde geldt voor Danny Blind en Ronald Koeman en ongetwijfeld ook voor Erwin.

Henk lijkt me alleen wat fijner in de omgang, wat meer goodwill kwekend in een groep. Iets wat bij die andere coaches ontbreekt. Misschien heeft Erwin het wat, maar die heeft niet de autoriteit die Te Cate lijkt te hebben.

De enige topcoach in Nederland is Van Gaal.
pi_49194054
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:45 schreef Messenga het volgende:

[..]

Mierenneuker.
Normaal kan het niemand schelen wie de assistent -trainer is en nu omdat Ten Cate dat was van barca ( waar veel fokkertjes fan van zijn en hij is Ajax coach ) dan mag hij zich ook de CL zege aanrekenen ?

Ik vind toch van niet.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:32:10 #274
68638 Zwansen
pi_49194130
quote:

[..]

Ach, kom op. Dat zegt toch elke speler over zijn assistent?
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:33:04 #275
68638 Zwansen
pi_49194168
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:29 schreef twi het volgende:
We moeten Henk niet groter maken dan dat hij is. Het is gewoon een goede coach. Niet meer, niet minder. Hetzelfde geldt voor Danny Blind en Ronald Koeman en ongetwijfeld ook voor Erwin.

Henk lijkt me alleen wat fijner in de omgang, wat meer goodwill kwekend in een groep. Iets wat bij die andere coaches ontbreekt. Misschien heeft Erwin het wat, maar die heeft niet de autoriteit die Te Cate lijkt te hebben.

De enige topcoach in Nederland is Van Gaal.
Hiddink ook lijkt me?
pi_49194272
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Normaal hoor je er nooits iets over, maar nu toevallig wel omdat hij bij een club heeft gezeten die erg populair is.
En nu bij Ajax zit toevallig de club met de grootste fan base

Denk dat Ten Cate zichzelf vaak in de vingers heeft gesneden dit jaar en niets bijzonders hefet laten zien.
Ook vaak in de media was hij slap.

Winnen met 5-0 en dan het dan nog niet goed vinden.
Vaak kwam na zo 'n overwinning en commentaar van hem wel punt verlies.
pi_49195912
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Niet als ze hem haten ofzo hoor
pi_49204858
Ten Cateą ´Het lag aan de KNVB die ons maar 3 dagen rust gaf en Heerenveen 10´
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:28:59 #279
68638 Zwansen
pi_49204952
Fantastische prestatie om na zo'n zware historische veldslag in zo'n korte tijd je dreamteam weer aan het swingen te krijgen om maar 1 goal tegen te krijgen tegen het altijd lastige Heerenveen en zelfs Alves van scoren te onthouden.

pi_49205061
Zijn achternaam veranderen in Henk ´excuusneger´ Ten Cate?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:32:55 #281
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49205149
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hiddink ook lijkt me?
Hiddink is niet in Nederland actief Wat dat betreft vergeet ik Beenhakker trouwens, da's ook een topcoach. Hiddink en Beenhakker lijken volgens mij wel op elkaar.

Als Ten Cate zo blijft doorpielen met z'n lange ballen hotse knotsen klotevoetbal dan mag 'ie oprotten. Hij speelt in 2 cruciale wedstrijden op zo'n laffe kutmanier. Je wint met enig fortuin tussenin nog een keer de beker. Henk heeft het een hele tijd zo goed gedaan, waarom dan nu ineens weer dat verkrampte kutvoetbal?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:35:57 #282
68638 Zwansen
pi_49205307
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef twi het volgende:

[..]

Hiddink is niet in Nederland actief Wat dat betreft vergeet ik Beenhakker trouwens, da's ook een topcoach. Hiddink en Beenhakker lijken volgens mij wel op elkaar.

Als Ten Cate zo blijft doorpielen met z'n lange ballen hotse knotsen klotevoetbal dan mag 'ie oprotten. Hij speelt in 2 cruciale wedstrijden op zo'n laffe kutmanier. Je wint met enig fortuin tussenin nog een keer de beker. Henk heeft het een hele tijd zo goed gedaan, waarom dan nu ineens weer dat verkrampte kutvoetbal?
Blind en Erwin koeman ook niet meer...

Maar ik snap wat je bedoelt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:41:53 #283
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_49205595
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Cateą ´Het lag aan de KNVB die ons maar 3 dagen rust gaf en Heerenveen 10´
Hij heeft wel een punt, of allebei 10 dagen of allebei 3 en niet een ploeg benadelen.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49205725
Weer een belangrijke wedstrijd verloren overigens.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:44:59 #285
125053 stefmans
pi_49205767
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een belangrijke wedstrijd verloren overigens.
Tel je nu maar niet rijk word gewoon 2-0 in de ArenA.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49205770
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef stefmans het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt, of allebei 10 dagen of allebei 3 en niet een ploeg benadelen.
Of de bekerfinale niet spelen

Huilie
pi_49205808
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef stefmans het volgende:

[..]

Tel je nu maar niet rijk word gewoon 2-0 in de ArenA.
Dan blijft het nog steeds een belangrijke wedstrijd die verloren gaat
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:46:25 #288
125053 stefmans
pi_49205838
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Of de bekerfinale niet spelen

Huilie
Ach rot toch op man
pi_49206036
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:46 schreef stefmans het volgende:

[..]

Ach rot toch op man
Zijn de argument weer eens op?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:51:36 #290
125053 stefmans
pi_49206147
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zijn de argument weer eens op?
Moet ik die gaan gebruiken om jou iets duidelijk te maken wat je toch niet gaat begrijpen?
  Trouwste user 2022 woensdag 9 mei 2007 @ 23:09:23 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_49207010
Wat een gezeik hier. 5-0 zondag en hij gaat op de schouders. Van Jaap niet op die van Wesley.

pi_49207503
Worden toch spannende dagen voor Ten Cate; wint Ajax niet van Heerenveen dan is het toch zeker einde oefening. Zeer opvallend dat de pers er nog niet van smult!
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:34:26 #293
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_49208130
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:20 schreef okee6 het volgende:
Worden toch spannende dagen voor Ten Cate; wint Ajax niet van Heerenveen dan is het toch zeker einde oefening. Zeer opvallend dat de pers er nog niet van smult!
Ja ik snap ook niet waarom HtC heilig lijkt te zijn.

Vandaag was ook weer een drama. Veel te laat ingrijpen
Let yourself go and enjoy the bassline...
  woensdag 9 mei 2007 @ 23:36:46 #294
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_49208214
HtC zal dit seizoen niet de deur worden gewezen. Ajax kan het zich niet veroorloven om per jaargang een nieuwe trainer/coach aan te stellen.
Life is what you make it.
pi_49208903
Blind was wel geliefd, haalde ook een beker en had een veel gedisciplineerder team staan. Volgens mij heeft Ajax in zijn bestaan amper zoveel gele kaarten gehaald in een jaar als tijdens dit seizoen. En dan de uitspraken en vertoningen nog niet meegerekend.

Wat ik opvallend vind is dat Ten Cate frank en vrij mag beweren dat Ajax kampioen wordt en als het dat niet wordt, heeft niemand het er meer over. Toen Koeman in de kampioensrace een aarzeling liet vallen, bijvoorbeeld na het verlies van NEC, wie wordt daar niet stil van, werd hij meteen van alle kanten aangepakt door de pers. Natuurlijk vooral door Talpa die voorzitter en trainer met onheuse quotes tegen elkaar op zette. Dat is bij Ten Cate niet gebeurd, zou dat aan de almachtige Jack van Gelder kunnen liggen?
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:06:59 #296
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_49209335
Twijfel is voor een coach dan ook dodelijker dan een mooi blaatverhaal natuurlijk.
En ten opzichte van het spel dat Blind op de mat liet leggen is er dit jaar veel verbeterd.
Life is what you make it.
pi_49209384
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Twijfel is voor een coach dan ook dodelijker dan een mooi blaatverhaal natuurlijk.
En ten opzichte van het spel dat Blind op de mat liet leggen is er dit jaar veel verbeterd.
Pas nadat Davids kwam! En nu kon Ajax ook nog eens twee man opofferen aan Sneijder, Blind had al die luxe niet en moest bovendien een halfjaar tegen een onwillig bestuur vechten. Hij mocht geen 4-4-2 spelen om punten te sprokkelen, maar haalde toch nog een CL ticket.

Ten Cate moet dat dan tenminste kunnen evenaren, als datgene klopt wat jij zegt.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:17:18 #298
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49209629
Dat is niet waar, tot en met PSV thuis was het spel ook veel beter dan onder Blind. Ook tegen PSV waren wij vond ik de betere partij, maar verloren we knullig.
pi_49209812
Blind had geen Stam, dat scheelt rust. Denk je die weg, heb je weer 0-3 of 0-4.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:38:26 #300
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_49210299
Dat is speculeren, maar Stam voegt zeker wat toe inderdaad. Die wedstrijd tegen PSV thuis onder Blind reken ik Blind ook totaal niet aan. Pijnlijk, maar als eerste wedstrijd kan je weinig van een nieuwe coach verwachten.

Zoals ik al eerder zei mist Blind de uitstraling die bij een Ajax-coach hoort. Van Gaal en Ten Cate hebben dat wel. Beiden ongeveer dezelfde uitstraling. Slechte verliezers, maar met humor en agressie. Veel mensen hebben er een bloedhekel aan, maar ik vind 't prachtig.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 mei 2007 @ 23:59:20 #301
7889 tong80
Spleenheup
pi_49252104
TVP

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')