quote:Om nou te zeggen dat de trainers van de topclubs zich in alle rust hebben kunnen voorbereiden; nee. Ronald Koeman verloor twee vaste krachten, Erwin Koeman verloor zijn boegbeeld en Henk ten Cate verloor van FC Kopenhagen. Als laatste van de drie laat de nieuwe trainer van Ajax zijn licht schijnen over een nieuwe missie en het nieuwe voetballand waar hij, na de gulden jaren in Barcelona, terecht is gekomen. Een monoloog.
Afrekenen met de angst
Henk ten Cate: „Het klinkt gek, maar ik ben heel tevreden”
AMSTERDAM, zaterdag
,, We hebben een unieke kans laten liggen om op het grootste podium onze kunsten te vertonen. We hadden een droomstart kunnen hebben. Dan ben je in elk geval verzekerd van een half jaar rust, nu stond ik me direct na afloop al te verdedigen.
Maar we zijn bezig met een groepsproces en dat laat ik door niemand verstoren. Hoe raar het nu misschien ook klinkt, ik ben heel tevreden. Er begint een team te ontstaan. Dat zag ik eerder aan de beleving, en donderdag aan het collectieve verdriet. Hoe dit seizoen eindigt, weet niemand. Wat ik wel weet, is dat we tot het eind mee zullen strijden om het kampioenschap.
De balans in de selectie is nog niet perfect, maar wel al een stuk beter. Technisch en tactisch moeten we stappen gaan maken om iets van het oude Ajax terug te zien. Vergeet niet dat we ook kwaliteit zijn kwijtgeraakt. De Jong had ik er nog graag bij willen hebben. Trabelsi en Escudé ook. Die doet het uitstekend in Spanje. Maar in fysiek opzicht hebben we winst geboekt. Je speelt ook een aantal vechtwedstrijden per seizoen. Daarin red je het niet met allemaal lichtgewichten.
Ik heb me prettig verbaasd over het enthousiasme van het publiek na de wedstrijden tegen PSV en RKC, zeker omdat ik zondag niet helemaal tevreden was over het vertoonde spel. Het voetbal kan nog veel beter, maar ik hoorde veel mensen zeggen: dit hebben we jaren niet gezien. Daar kan ik me op dit moment dus helemaal niets bij voorstellen. Dit is Ajax, denk ik dan, en daar hoort een bepaalde speelstijl bij. Maar ik heb gemerkt dat er angst is. Angst om te voetballen, om fouten te maken. Als ik een arm op de schouder van sommige spelers leg, voel ik hoe die jongens verstijven. Ze waren hoofdzakelijk gewend om te horen wat er aan hun spel mankeerde.
Ik probeer het nu op een andere manier, die toch wat meer bij Ajax past. Met een stukje Amsterdamse bluf, al moet ik vreselijk oppassen met dit woord. Het wordt zo snel negatief uitgelegd. Misschien is flair een betere omschrijving. In de eerste plaats wil ik de druk zoveel mogelijk van het team halen. En ik wil dat de jonge garde zich in alle vrijheid kan ontwikkelen. Die ontwikkeling was gestagneerd.
Jonge spelers zijn veel te snel op een voetstuk gezet en hadden er moeite mee dat verwachtingspatroon waar te maken. Omdat er geen ondersteuning was. Je ziet het nu aan de reacties van die jongens. Ze zijn blij dat Stam en Gabri er zijn, dat de aandacht verlegd wordt naar volwassen kerels met internationale ervaring en uitstraling.
Een Nederlandse speler wordt na een paar aardige wedstrijden groot gemaakt, maar ook weer net zo snel neergesabeld. Er zit niks tussen, terwijl er juist veel tussen hoort te zitten. Misschien heeft het te maken met de hunkering naar een nieuw idool ā la Cruyff, Van Basten of Bergkamp, maar daarin schieten ze door.
Van der Vaart werd meteen de nieuwe Bergkamp genoemd, Maduro de nieuwe Rijkaard. Mensen die zo geforceerd idolen lanceren, kunnen het onderscheid tussen topkwaliteit en een talent niet meer maken. Vroeger produceerde Ajax talenten voor de absolute top. Nu gaan ze naar HSV. Dat zegt dus heel veel.
Frank en ik dachten in Barcelona drie jaar geleden na over de vraag: welke Nederlander zouden we graag willen hebben? We kwamen allebei bij Van Persie uit. Omdat hij kwaliteiten bezit die zeldzaam zijn. In het hedendaagse topvoetbal worden hoge eisen gesteld. Atletisch vermogen, snelheid en kracht zijn heel belangrijk. Van Persie heeft het, plus een fantastische techniek. Hij voldoet aan bijna alle voorwaarden. Bovendien heeft hij zich op het mentale vlak sterk verbeterd. In mijn ogen is Van Persie op dit moment het enige toptalent dat Nederland heeft.
In het algemeen vind ik dat de mensen hier slecht op de hoogte zijn van de kracht van het internationale voetbal. In verhouding tot het Nederlandse voetbal wordt daar vaak wat geringschattend over gedaan.
Met Barcelona kwamen we niet verder dan 0-0 bij Bröndby. En bij FC Kopenhagen lopen spelers als Grönkjaer en Allbäck. Grönkjaer heeft in Spanje, Duitsland en Engeland gespeeld, is 28 en dus nog niet op zijn retour, maar gaat nu al terug naar Denemarken.
Niet omdat hij minder gaat verdienen. Voor Allbäck geldt hetzelfde. Een paar jaar geleden heb ik me verbaasd over het niveau van FC Basel in de Champions League. Austria Wien is ook geen eenvoudige tegenstander meer. In al die landen zijn de clubs tegenwoordig ook in staat om veel geld te betalen. Overal lopen goede voetballers.
Voor het WK ben ik een van de weinigen geweest die zei dat Nederland misschien de eerste ronde niet zou overleven. Iedereen was erg optimistisch, maar eigenlijk had Ivoorkust gewoon moeten winnen. Nederland had twee aardige momenten, een geweldige Van der Sar, maar had verder weinig in te brengen.
Het komt vooral door de erfenis van het verleden. Nederlandse clubs telden mee en kwamen vrij ver in de Europese toernooien. Maar zet je de Nederlandse topclubs nu in de Spaanse competitie, dan spelen ze mee om UEFA-Cupvoetbal en niet om het kampioenschap. Ik denk dat er, mede door onwetendheid, te makkelijk over de internationale verhoudingen dingen wordt ge,, dacht.
Mooi en goed verhaal. Heb vertrouwen in die manquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 05:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtige prestaties neergezet met kleine clubs, de Champions League gewonnen als assistent bij Barcelona en nu bij zijn geliefde Ajax. Tijd voor een eigen topic en een goede monoloog in de Telegraaf.
[afbeelding]
[..]
Barcelona gisteren, maar dat kwam omdat het brein achter het succes, Henk ten Cate, is vertrokkenquote:
Maar hij zegt wel hoe het echt is.. en gaat niet als Blind de scheidsrechter de schuld geven of bijvoorbeeld het publiekquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:44 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Domme man. Na de wedstrijd schuift hij de 2 doelpunten meteen in de schoenen van Emanuelson. De dag erop zegt hij dat spelers zich niet individueel schuldig moeten voelen, omdat het collectief heeft gefaald![]()
Nou, in 1e instantie deed ie dat misschien ja, maar de dag erop zei ie precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar hij zegt wel hoe het echt is.. en gaat niet als Blind de scheidsrechter de schuld geven of bijvoorbeeld het publiek
Het was mooie televisiequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ie de dag na de nederlaag zo tegen de pers te keer ging. Zonde, had ik niet verwacht.
Da's Henk. Heb hem een keer bezig gezien op een traning bij Vitesse, nou, dat was niet fraai.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ie de dag na de nederlaag zo tegen de pers te keer ging. Zonde, had ik niet verwacht.
Juist dat vond ik prachtig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Hij zit bij een topclub. Dan zijn er na zo'n nederlaag gewoon meer journalisten.quote:
Ik vind het nu wel erg jammer worden hoevaak Ten Cate de schuld bij anderen zoekt wanneer Ajax slecht speelt. Toch wel een beetje jammer.quote:Henk ten Cate legt schuld bij arbiter Bossen
Uitgegeven: 26 november 2006 16:14
Laatst gewijzigd: 26 november 2006 16:16
ROTTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax legde zondagmiddag de schuld van de zware nederlaag bij Sparta (3-0) vooral bij scheidsrechter Ruud Bossen. "Ik kan mijn spelers weinig verwijten", sprak hij na de vierde wedstrijd op rij zonder zege.
"De arbiter heeft deze wedstrijd nadelig beīnvloed. Heel triest allemaal. Kunnen scheidsrechters ook worden geschorst?" Ten Cate doelde op de rode kaart die Bossen in de dertiende minuut aan Wesley Sneijder gaf. De middenvelder van Ajax was even daarvoor door Jeffrey Vlug naar de grond gewerkt. Sneijder haalde verhaal bij de Spartaan en kreeg daarvoor eerst de gele kaart.
"Daarna keek Sneijder mij recht in de ogen", legde scheidsrechter Bossen na de wedstrijd uit. "Hij noemde mij tyfushond. Dat kan ik niet accepteren. Ik heb hem toen weggestuurd.
Kwetsend
Ik hoefde daar niet lang over na te denken." Sneijder ontkent dat hij Bossen heeft uitgescholden. "Ik heb dat tegen die speler van Sparta geroepen. Dat kunnen veel mensen bevestigen. Het is misschien geen net woord maar ik heb ook wel eens dingen gehoord die wel heel erg kwetsend zijn. Ik ga deze rode kaart aanvechten."
Ten Cate wilde het gedrag van Sneijder niet goedpraten. "Ik ben een man van normen en waarden. Maar ik weet ook dat sommige scheldwoorden in de grote steden gewoon straattaal zijn geworden. Dingen als tyfushond worden heel vaak in het veld geroepen.
Scheidsrechters trekken daar nooit meer een rode kaart voor. Doen ze dat consequent wel, dan eindigt iedere wedstrijd met vijf spelers tegen vijf spelers."
Liegt
Ten Cate: "Scheidsrechter Bossen liegt wanneer hij zegt dat Sneijder hem heeft uitgescholden. Dat weet hij ook. Bossen heeft aan mij en Jaap Stam verteld waarom hij de rode kaart trok. Hij vond dat er deze week al te veel was gebeurd. Hij doelde op het gedrag van Kenneth Perez vorige week tijdens de wedstrijd tegen FC Twente."
Perez schold tijdens die wedstrijd een grensrechter uit voor "kankerneger." "Dat is ontoelaatbaar", vindt Ten Cate.
"Kenneth heeft daarvoor een boete gekregen. Hij heeft ook zijn excuses gemaakt. Scheidsrechter Bossen ziet het gedrag van Sneijder niet los van de opmerking van Perez. Dat is slecht. Al vind ik het wel jammer dat twee spelers van ons in opspraak raken vanwege scheldwoorden. Dat is niet goed voor Ajax."
Tribune
Ten Cate werd zelf in de rust naar de tribune verwezen. "Weet je waarom?", aldus de trainer van Ajax. "Ik heb hem tot twee keer toe moraalridder genoemd. Is dat nu zo'n erg scheldwoord? Volgens mij hebben onze supporters de scheidsrechter erger uitgescholden.
Voor die spreekkoren had hij de wedstrijd moeten staken. Hij had ook Heitinga voor het veroorzaken van die strafschop een tweede gele kaart moeten geven. Scheidsrechter Bossen was alleen maar aan het marchanderen. Ik vind dat heel kwalijk. Ik kan mijn spelers weinig verwijten. Ze moesten weer met tien man voetballen. Ze waren doodmoe."
Ik vind dit stuk ronduit genant. Ik maak er ook uit op dat je kankerneger niet mag zeggen, maar dat tyfushond best ok isquote:Op zondag 26 november 2006 17:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vind het nu wel erg jammer worden hoevaak Ten Cate de schuld bij anderen zoekt wanneer Ajax slecht speelt. Toch wel een beetje jammer.
Verder is het de laatste paar weken niet geheel gelukkig qua formatie en wissels, met als dieptepunt de wedstrijd tegen Praag.
Jij hebt echt by far de meest irritante, nietszeggende en nietstoevoegende posts op heel VBL volgens mijquote:
Nou ja; het hoort allebeide sowieso niet. Verschil is alleen dat het niet consequent wordt aangepakt, hoeveel andere spelers hadden dit weekend nog meer rood kunnen hebben voor schelden op de scheidsrechter of tegenstanders? Genoeg.. Tyfushond vind ik minder hard dan kankerneger persoonlijk.quote:Op zondag 26 november 2006 17:23 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind dit stuk ronduit genant. Ik maak er ook uit op dat je kankerneger niet mag zeggen, maar dat tyfushond best ok is![]()
Dat wil ik juist zeggen. De ene week een rel omdat kankerneger niet mag, enkele dagen later tyfushond roepen en verontwaardigd zijn op een rode kaart. Dat is toch niet consequent, zo groot is het verschil tussen beiden niet. Daarnaast weet ik niet of het zovaak met dit soort woorden gebeurd hoor, je ziet Perez schrikken van de reactie van Sneijder.quote:Op zondag 26 november 2006 17:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou ja; het hoort allebeide sowieso niet. Verschil is alleen dat het niet consequent wordt aangepakt, hoeveel andere spelers hadden dit weekend nog meer rood kunnen hebben voor schelden op de scheidsrechter of tegenstanders? Genoeg.. Tyfushond vind ik minder hard dan kankerneger persoonlijk.
Ten Cate is uiteraard niet helemaal achterlijk ... die doet zijn huiswerk wel.quote:Op zondag 26 november 2006 18:38 schreef Erwtensoep het volgende:
Nee dat hebben we kunnen zien hoe goed die confrontatietechniek van Koeman werkt.
Huiswerk? Om te slagen voor een examen is dat toch helemaal niet nodig ?quote:Op zondag 26 november 2006 18:44 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ten Cate is uiteraard niet helemaal achterlijk ... die doet zijn huiswerk wel.
Hij past idd beter bij PSV dan die blaaskaak.quote:Op zondag 26 november 2006 20:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Wees maar blij met Koetjeboe inderdaad![]()
Hoeveel punten is het inmiddels? 7?quote:Op zondag 26 november 2006 20:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Wees maar blij met Koetjeboe inderdaad![]()
Heb ik je gevoelige snaar geraakt?quote:Op zondag 26 november 2006 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel punten is het inmiddels? 7?
Hoe ging het deze week in de CL?
En Gabri, De Mul, Krohn-Deli, Gentenaar en Roger.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:34 schreef okee6 het volgende:
Ten Cate heeft Stam én Huntelaar.
Blind had geen Stam in zijn elftal, dan heb je tenminste nog georganiseerde chaos als het niet loopt! Die andere spelers kun je eventueel gebruiken, maar noem dan bijvoorbeeld Babel. Blind mocht/kon hem toen niet opstellen wegens de transferwaarde van andere (overtollige) spitsen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En Gabri, De Mul, Krohn-Deli, Gentenaar en Roger.
Of zijn die niet goed?
Die hij niet al te lang mocht laten/liet staan. Was het het onder druk van het publiek, het bestuur of toch de pers? In elk geval scoorde Harry wel aardig, maar moest hij toch richting bank.quote:Op vrijdag 1 december 2006 01:44 schreef DrDentz het volgende:
Blind had wel Harry
De EC-1 dat is meer dan Maradona in europa won.quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel prijzen heeft ie al gewonnen?
je vergeet Olsenquote:Op vrijdag 1 december 2006 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Cate maakt af wat Wouters, Adriaanse, Koeman en Blind begonnen zijn
quote:Op vrijdag 1 december 2006 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Cate maakt af wat Wouters, Adriaanse, Koeman en Blind begonnen zijn
Heeft hij dat echt gezegt??? Dat is een heel slap excuus dan. Want hij heeft Stam en Gabri erbij. Die Blind vorig jaar niet had.quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:43 schreef Toewan het volgende:
We hebben een jong team, niet op elkaar ingespeeld, veel nieuwe mensen, bla bla bla... Blijf maar lekker uitvluchten zoeken, het is wachten op zijn eerste echte uitbarsting.
Gabri is echt geen meerwaarde voor je team.quote:Op vrijdag 1 december 2006 07:25 schreef Doornenburg het volgende:
[..]
Heeft hij dat echt gezegt??? Dat is een heel slap excuus dan. Want hij heeft Stam en Gabri erbij. Die Blind vorig jaar niet had.
Het regende ook Ajacieden in het PSV-topic na Twente uit.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Erwtensoep het volgende:
En ineens stroomt het vol met boertjes...
Ik kan ze eigenlijk ook niet eens ongelijk gevenquote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Nou het gaat niet om jullie uit te lachen, maar meer om het feit.. hoeveel trainers (goede/slechte) zijn er de afgelopen jaren voorbij gekomen? En het lag iedere keer aan de trainer enz enz. Lijkt me meer dat het ergens anders aan ligt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Erwtensoep het volgende:
Toen Koeman werd aangesteld bij ons kwamen ze ook allemaal langs..............quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het regende ook Ajacieden in het PSV-topic na Twente uit.
Lijkt mij ook, volgens mij wordt het nog wel wat met hem aan et roer, alhoewel het de laatste tijd wat minder gaat natuurlijk...quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:26 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik kan ze eigenlijk ook niet eens ongelijk geven.
Maar laat Ten Cate nog maar mooi een tijdje blijven.
was wel gezellig toen...quote:Op vrijdag 1 december 2006 16:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Toen Koeman werd aangesteld bij ons kwamen ze ook allemaal langs..............
Appelsap is ook wel relaxt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]
was wel gezellig toen...
Ben alleen bang dat ik mijn schoen moet opeten..![]()
quote:Op vrijdag 1 december 2006 17:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]
was wel gezellig toen...
Ben alleen bang dat ik mijn schoen moet opeten..![]()
1980-1981, zeg het maarquote:Op zondag 10 december 2006 14:36 schreef Radegast het volgende:
Wie was voor Ten Cate de laatste Ajax trainer die niet thuis wist te winnen van AZ?
Van wat ik gezien heb viel dat wel mee hoor.quote:Op zondag 10 december 2006 15:51 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb het verder niet gezien, maar klopt het dat Van Gaal Ten Cate taktisch sterker af was? Als ik zo eens wat verhaaltjes gelezen heb....
Ja, Ten Cate greep te laat in toen Louis Jenner op Lindenbergh zette.quote:Op zondag 10 december 2006 15:51 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb het verder niet gezien, maar klopt het dat Van Gaal Ten Cate taktisch sterker af was? Als ik zo eens wat verhaaltjes gelezen heb....
Ik ookquote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef kollie het volgende:
Ben benieuwd wat het excuus deze week weer is![]()
Ik schreef Ten Cate af voordat hij Ajax tekende.quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:26 schreef Erwtensoep het volgende:
AZ speelde niet mee met ons spel in de 2de helft daardoor verzuimden wij het om het af te maken.quote:Op zondag 10 december 2006 14:26 schreef kollie het volgende:
Ben benieuwd wat het excuus deze week weer is![]()
Ajax speelt ook nog topwedstrijden tegen Start en Wien en zoquote:Op zondag 10 december 2006 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik schreef Ten Cate af voordat hij Ajax tekende.
Hij doet teveel rouleren en dat werkt niet in NL
Het zijn maar 34 wedstrijden met wat extratjes
Zoveel rouleert ie toch niet?quote:Op zondag 10 december 2006 18:06 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik schreef Ten Cate af voordat hij Ajax tekende.
Hij doet teveel rouleren en dat werkt niet in NL
Het zijn maar 34 wedstrijden met wat extratjes
En?Hebben ze gewonnen?quote:Op zondag 10 december 2006 18:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Domme vraag
quote:Op maandag 11 december 2006 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk, zoals iedere week
Ik denk ik vraag het maar, omdat je altijd zo met Ajax bezig bent.Maar goed dat je ook nog tijd hebt voor je eigen club.quote:Op maandag 11 december 2006 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk, zoals iedere week
En altijd maar over Ajax zeiken is lijkt me als p$v'er ook saai.Misschien eens een keer een wedstrijd van p$v bezoeken Diegoquote:Op maandag 11 december 2006 22:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Altijd winnen is ook maar saai
Had ik al wel een beetje geradenquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt doe ik bijna nooit, heb ook geen SCC en zo
Dat begrijp ik maar al te goed, maar het gaat erom of jij mij ook begrijpt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je begrijpt het cynisme niet
Misschien moeten bepaalde mensen niet naar bepaalde topics komen om bepaalde reacties uit te lokkenquote:Op woensdag 13 december 2006 01:28 schreef S-Two het volgende:
Misschien moeten jullie je msn-adres uitwisselen?
Jij je zinquote:Op woensdag 13 december 2006 01:21 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar al te goed, maar het gaat erom of jij mij ook begrijpt.
Ik ook.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:37 schreef Dylan Dog het volgende:
Oh wat ben ik blij dat hij geen trainer van PSV is geworden zeg...
Ach, het is wel vermakelijkquote:Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef koningdavid het volgende:
Dat supporters van andere clubs zich zo druk maken om alles wat met Ajax te maken heeft.
Eerder het Perez topic, nu het Huntelaar- en Ten Cate topic.
Ga iets nuttigs doen jongens.
Net of het niet andersom gebeurdquote:Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef koningdavid het volgende:
Dat supporters van andere clubs zich zo druk maken om alles wat met Ajax te maken heeft.
Eerder het Perez topic, nu het Huntelaar- en Ten Cate topic.
Ga iets nuttigs doen jongens.
Je ogen eens open doen, ik heb eens in de postgeschiedenis van een aantal mensen gekeken, en die lullen meer in Ajax topics om te zeiken, dan in topics van hun eigen cluppie.Feit.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:28 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Net of het niet andersom gebeurd![]()
Ik ga niet in die postgeschiedenis kijken van andere mensenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:17 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Je ogen eens open doen, ik heb eens in de postgeschiedenis van een aantal mensen gekeken, en die lullen meer in Ajax topics om te zeiken, dan in topics van hun eigen cluppie.Feit.
Tuurlijk ga je wel kijken omdat je dan pas er een mening over kunt geven.Tuurlijk gebeurt het wel een keer andersom, maar mensen als darkshine en Maradona maken er een sport van zoveel mogelijk te zeuren in Ajax topics.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:22 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ik ga niet in die postgeschiedenis kijken van andere mensen![]()
maar het is ook een feit dat het andersom gebeurd .
Feit is dat er vele malen vaker in ons topic wordt gebaggerd door aanhang van andere clubs, dan andersom.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:22 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ik ga niet in die postgeschiedenis kijken van andere mensen![]()
maar het is ook een feit dat het andersom gebeurd .
Klopt als een bus. Komt ook door de houding van vele Ajacieden, en de club Ajax.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:42 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Feit is dat er vele malen vaker in ons topic wordt gebaggerd door aanhang van andere clubs, dan andersom.
Ta psv zegt in Augustus ook dat ze alles gaan winnen, dat is dan ook arrogantie.Maar het is wel leuk om de meest gehate club van Nederland te zijn.Iedereen schreeuwt het(met name den haag en 010)maar alleen Ajax heeft recht op die titel.quote:Op woensdag 13 december 2006 19:58 schreef kollie het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Komt ook door de houding van vele Ajacieden, en de club Ajax.
Als je jezelf profileert met slogans als "ik verneder, ik geniet; ik ben een ajacied" is het nogal logisch dat mensen dubbel genieten als Ajax zelf wordt vernederd zoals de laatste tijd nogal vaak gebeurt. Dus dat gebagger hebben jullie deels aan jullie zelf te wijten.
En de houding van HtC werkt hier niet bepaald aan mee![]()
Met die laatste zin bedoel ik dat een club als met name den haag maar schreeuwt dat iedereen een hekel aan ze heb, maar dat als je dat vergelijkt met Ajax dat dat best meevalt.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:58 schreef mcyodogg het volgende:
Het is alleen leuk om de meest gehate club te zijn, als je goed presteert. En wat bedoel je met die laatste zin? Ajax heeft toch ook een enorme aanhang?
Uit tegen Excelsior wel te verstaan....quote:Op maandag 18 december 2006 12:16 schreef Roeni3 het volgende:
1-3 uit winnen en zo kritisch blijven als Henk is, is alleen maar positief te noemen. Henk wil duidelijk het uiterste uit deze groep halen.
Eens.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:03 schreef Vakkie_W het volgende:
Ik had voor dat hij naar Ajax kwam een hoge pet van hem op. Ik had hem toen ook wel bij Feyenoord willen zien. Maar dat is helemaal verdwenen. Wat een zelf ingenomen persoon. Het zal nooit aan hem liggen als Ajax verliest, of dat het niet goed loopt. het zijn altijd externe factoren.
Erwin Koemanquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:05 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Uit tegen Excelsior wel te verstaan....
En kun jij mij een trainer noemen die niet het uiterste uit zijn groep wil halen?
Nee die wil niet het maximale uit de spelersgroep halen neequote:
Laat me radenquote:Op zondag 24 december 2006 15:06 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik kan niet w88 tot de persconferentie.![]()
Ping Ping Ping We Have A Winner.quote:Op zondag 24 december 2006 15:41 schreef Vakkie_W het volgende:
-Jong elftal
idd, na de jubelstemming had hier niet meer gereageerd moeten worden!quote:Op zondag 24 december 2006 16:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat is dit toch een triest topic aan het worden.
Urby - Vermaelen - Stam - Ogararuquote:Op zondag 24 december 2006 18:43 schreef JeroenV het volgende:
Je hebt de Uefa cup nog. En wie zou je er voor in de plaats moeten zetten? Heitinga misschien, maar of dat zoveel beter is... En als je dat doet heb je helemaal geen back-up.
En opruimen;
Maduro, Rosales, Rosenberg zeker. Stekelenburg was vandaag ook weer niet goed, dus mag iemand anders ook de kans krijgen. Roger wisselt hij ook alleen maar na 45 minuten, dus of die nu van zoveel waarde is vraag ik me ook af.
quote:
quote:
Als Ajax van Roda wint, dan heeft Henk 10 punten meer dan Danny vorig jaar had na hetzelfde aantal wedstrijden.quote:Op zondag 24 december 2006 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel punten had Danny na 17(of 18) wedstrijden?
maarja dat maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang je geen kampioen wordt; dan is het enige wat je moet doen is 5e wordenquote:Op woensdag 27 december 2006 01:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Ajax van Roda wint, dan heeft Henk 10 punten meer dan Danny vorig jaar had na hetzelfde aantal wedstrijden.
De teloorgang van de Nederlandse competitie.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maarja dat maakt eigenlijk allemaal niet uit zolang je geen kampioen wordt; dan is het enige wat je moet doen is 5e worden
Gerekend dat Henk nu een kurk erbij heeft, die Stam heet, en dat de spelers een jaar verder zijn en Ajax met veel minder blessures kampt dan vorig jaar, is dat een slechter resultaat.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:15 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Ajax van Roda wint, dan heeft Henk 10 punten meer dan Danny vorig jaar had na hetzelfde aantal wedstrijden.
Dat ben ik eigenlijk wel met je eens.quote:Op woensdag 27 december 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
[..]
Gerekend dat Henk nu een kurk erbij heeft, die Stam heet, en dat de spelers een jaar verder zijn en Ajax met veel minder blessures kampt dan vorig jaar, is dat een slechter resultaat.
Slechter niet, maar het is niet beter inderdaad. Zeker gezien er CL gespeeld werd vorig seizoen (zwaardere wedstrijden) en er daarmee overwintert werd.quote:Op woensdag 27 december 2006 02:52 schreef okee6 het volgende:
Gerekend dat Henk nu een kurk erbij heeft, die Stam heet, en dat de spelers een jaar verder zijn en Ajax met veel minder blessures kampt dan vorig jaar, is dat een slechter resultaat.
Dat is iets waar ik het niet mee eens ben. Juist Blind was best wel een jankzak en zat als een zak aardappelen op de bank. Oninspirerend. Henk is inderdaad frustrerend irritant af en toe, maar ik denk dat hij dat toch wel af heeft gekeken van Van Gaal en Mourinho, die zo hun spelers uit de wind houden. Iedereen heeft het over wat Ten Cate nu weer heeft gezegd bij een interview, en dat is in principe gewoon goed.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik vond Danny veel leuker![]()
Henk is maar een zielige arrogante zeikerd die niet tegen z'n verlies kan.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:14 schreef kollie het volgende:
Dit topic met zo'n TT moet verplaatst worden naar ONZ.
Galasek was nog goed maar die andere 2 nietquote:Op woensdag 27 december 2006 03:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blind had Galasek, Pienaar en De Jong
En toch staan Ronald en Henk nog gewoon 1e en 2e.quote:Op zondag 11 februari 2007 18:36 schreef Erwtensoep het volgende:
Leuk om na te lezen met de prestaties van Koeman![]()
Niet dat Ten Cate lekker bezig is, maar je hebt baas boven baas.
Wat, arrogantie? Dat is toch standaard bij Ajax?quote:Op maandag 9 april 2007 14:38 schreef methodmich het volgende:
Die woordenwisseling met Mark Wotte vond ik een trainer van Ajax onwaardig, eigenlijk.
Vreemd, want na elk puntenverlies deed ie tot nu toe zo, al was ie gisteren wat erger omdat ie zo dicht bij de titel zat.quote:Viel me erg tegen van Henk.
Wat een onzin.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:52 schreef okee6 het volgende:
Toen Blind 4-4-2 durfde te spelen, liefst met Babel, kon ie oprotten. Henk durft!
Ik krijg nog wel gelijkquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:22 schreef rubbereend het volgende:
de TT zou zo ongeveer aangepast meoten worden in: "Henk ten Cate topic; Waar lag het nu weer aan?"
Ajax bleef compleet? Kun je me vertellen waar Trabelsi, de Jong, Pienaar, Boukhari, Anastaciou, Charisteas, Galasek, Escude, Maxwell, Boakye etc. zijn gebleven?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:57 schreef gomures het volgende:
Henk doet het slechter dan Koeman, maar mag denk ik wel blijven!??
Hij had met deze spelers gewoon glansrijk kampioen moeten worden. PSV raakte wederom veel belangrijke spelers kwijt, AZ moest weer veel jonge nieuwe spelers inpassen. Ajax bleef zo goed als kompleet en kreeg een aantal sterke spelers erbij.
Ten Cate heeft imho vaak gelijk als de scheids weer eens beroerd floot, en niet alleen Henk heeft hier commentaar op maar de hele voetbalwereld.quote:Maar goed. Het zal wel aan de scheidrechter of het veld gelegen hebben dat zeurende Henk niet presteerd.
Het zijn inderdaad amateurs foutjes, de fout van Vermaelen in de championsleague en het zwakke voetbal tegen RKC maakt veel kapot, en dit is niet de schuld van Ten Cate maar van de lamzakken in het veld.quote:Mislopen championsleage tegen een zeer zwakke tegenstander heeft de club al miljoenen gekost. Nu konden ze tegen RKC kampioen worden.... en weer laten ze het liggen. Weer kost het miljoenen!
Idd, blijf nog maar eventjes!!!quote:Lekker bezig Henk!!
Zo kan je natuurlijk alles wel nuanceren hequote:Op dinsdag 10 april 2007 15:06 schreef okee6 het volgende:
Ik vind het een beetje goedkoop, de spelers zijn er om te voetballen, de coach schept juist de voorwaarden. Blind had prima voorwerk gedaan, Henk kreeg daarna de ene na de andere topper ter beschikking. Met Davids erbij is Ajax tenslotte omhoog geschoten.
Heeft Ajax nu veel opgestoken onder één jaar Ten Cate? Stam - Davids - Sneijder - Huntelaar, daaromheen zwerven wat voetballers. Er werd goed geprofiteerd van een labiel PSV, krachtig gewonnen van een lamlendig Twente, gespeeld met Bremen toen het er niet meer toe deed. Echt fatsoenlijk heeft het 'Ajax' zelden gevoetbald. En dat in alle rust, want de trainer is niet eenmaal ter discussie geweest. Als ik dan iets opvallends zou moeten noemen is het dat Ten Cate altijd naar externe factoren wijst, iets waar zijn spelers niks aan kunnen leren.
Wat een zwak excuus om een 1-5 nederlaag te nuanceren.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:04 schreef okee6 het volgende:
Er staan drie gekochte spelers in die dat beetje meer structuur (kunnen) geven. De hand van Ten Cate zie ik nog niet. Wellicht dat Ajacieden het wel zien, ik kijk er geen heel seizoen tegenaan. Maar feit is wel dat Twente als een plumpudding speelde zonder spelmaker Aissati en PSV maximaal zeven fitte spelers opstelde. Het is geweldig dat Ajax zo tekeer ging, maar niet volledig eigen verdienste. Ajax wil dat op eigen kracht kunnen, niet zo grillig bovendien.
Hoewel wellicht niet de juiste plaats.. Het enige wat Koeman mogelijk anders had kunnen doen, was PSV in het laatste halfuur voor het doel laten kruipen. Alleen was het gezichtsverlies dan zo mogelijk nog groter geweest. PSV speelde met één aanvaller, haalde de beste man van het middenveld terug en kon niet over zijn verdedigend organiserende man beschikken. Welke linie kon zwakker dan? Gomes was ook niet 100%quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:09 schreef Messenga het volgende:
[..]
Wat een zwak excuus om een 1-5 nederlaag te nuanceren.
Tsjah, dan moet je maar een betere bank halenquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:16 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hoewel wellicht niet de juiste plaats.. Het enige wat Koeman mogelijk anders had kunnen doen, was PSV in het laatste halfuur voor het doel laten kruipen. Alleen was het gezichtsverlies dan zo mogelijk nog groter geweest. PSV speelde met één aanvaller, haalde de beste man van het middenveld terug en kon niet over zijn verdedigend organiserende man beschikken. Welke linie kon zwakker dan? Gomes was ook niet 100%![]()
Ten Cate maakte de sier met zijn geslaagde wissel. Hoeveel andere BVO coaches hadden op dat moment niet De Mul ingebracht? Dat zullen er maar weinig zijn. Het zegt mij meer dat zijn spelers zelf nog niet van die tactische keuzes kunnen maken.
Als je NEC Huntelaar of Perez schenkt voor Denneboom dan wint dat ook met een doelpuntje of zes van PSV. Een fitte Gomes of niet. Zo liggen de zaken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:19 schreef Messenga het volgende:
[..]
Tsjah, dan moet je maar een betere bank halen![]()
Feit is wel dat PSV vanaf minuut 1 weggespeeld werd, terwijl er op Alex en Koné na gewoon 9 basisspelers stonden.
Het is jammer dat je een grote nederlaag zo simpel weet te nuanceren dat je bijna durft te zeggen dat PSV zo goed speelde dat het slechts 1-5 werd.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:27 schreef okee6 het volgende:
Ik wil jou wel eens zien spelen met een rugblessure, een hamstringblessure of een conditionele achterstand. En dan achteraf nog worden uitgehoond door jouw aanhang omdat je niet fel genoeg was ... ze hadden je liever het hele seizoen niet meer teruggezien.
Prima Ajax gezien, één van hun beste wedstrijden in jaren, maar op basis van de tegenstand niet heroisch. Ik vond de 1-4 in 1994 tegen het PSV met Wouters en Menzo dan beter.
[..]
Als je NEC Huntelaar of Perez schenkt voor Denneboom dan wint dat ook met een doelpuntje of zes van PSV. Een fitte Gomes of niet. Zo liggen de zaken.
Kom op man na 10 minuten nam Ajax het heft in handen en was PSV nergens meer, wat kan jij soms dom en simpel zijn zegquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:31 schreef okee6 het volgende:
Wat heb jij in die wedstrijd bij Ajax gezien dat op een structurele verbetering duidt? Ik meen dat pas na de entree van De Mul het verschil gemaakt kon worden. De tweede treffer was individuele verdienste van Sneijder. Maakt één uitgespeelde goal in dik een uur spelen tegen een kreupel PSV.
Ja die 5-1 was redelijk geflatteerd. Klopt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:31 schreef okee6 het volgende:
Wat heb jij in die wedstrijd bij Ajax gezien dat op een structurele verbetering duidt? Ik meen dat pas na de entree van De Mul het verschil gemaakt kon worden. De tweede treffer was individuele verdienste van Sneijder. Maakt één uitgespeelde goal in dik een uur spelen tegen een kreupel PSV.
CL?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gefeliciteerd met zijn grootste prijs uit zijn carriere
Je lult echt koek.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederlandse beker
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar hij zegt wel hoe het echt is.. en gaat niet als Blind de scheidsrechter de schuld geven of bijvoorbeeld het publiek
Is maar goed dat jij wel je feiten op een rijtje hebtquote:
quote:
Een CL winnen als assistent is geen prijs meer?quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat anders heeft ie gewonnen dan als hoofdtrainer?
Je begrijpt het dus echt nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:15 schreef Messenga het volgende:
[..]
Een CL winnen als assistent is geen prijs meer?
Kom op zeg.
Dus de assistenten van Michels wonnen het EK 88 ook niet?
Helemaal wel. Jij hebt alleen alles tegen Ajax, en wanneer je ongelijk hebt, zoals nu, heb je altijd een zwak en matig excuusquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus echt niet
Je hebt helemaal gelijk. Iemand die de paaltjes neerzet iedere dag heeft inderdaad de CL gewonnen en 2 keer de PDquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:18 schreef Messenga het volgende:
[..]
Helemaal wel. Jij hebt alleen alles tegen Ajax, en wanneer je ongelijk hebt, zoals nu, heb je altijd een zwak en matig excuus.
Dan onderschat jij de meerwaarde van een assistent trainer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Iemand die de paaltjes neerzet iedere dag heeft inderdaad de CL gewonnen en 2 keer de PD![]()
Spijkerman is inderdaad gewoon gelijkwaardig aan Ten Cate ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het blijft nog steeds een ASSISTENT
Iedere assistent slaagt ookKijk maar naar je eigen clubje
Leuk voor hem.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef Messenga het volgende:
[..]
Spijkerman is inderdaad gewoon gelijkwaardig aan Ten Cate ja.
Dat een prijs als assistent ook een prijs is, dus is CL Henk zijn grootste prijs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Leuk voor hem.
Wat was je punt nu?
Wilde je beweren dat assistenten geen bijdrage hebben aan successen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het blijft nog steeds een ASSISTENT
Iedere assistent slaagt ookKijk maar naar je eigen clubje
Zal best maar assistenten winnen geen prijzen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:33 schreef L.Verschoor het volgende:
Wilde je beweren dat assistenten geen bijdrage hebben aan successen?
Je lult echt koek. Een club wint als team een prijs, niet alleen een coach, of een goede speler.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zal best maar assistenten winnen geen prijzen.
Zijn Quieroz, MacLaren en Rexach de beste coaches van de laatste 20 jaar?
Er stond een vraag in die reactiequote:Op woensdag 9 mei 2007 15:38 schreef Messenga het volgende:
[..]
Je lult echt koek. Een club wint als team een prijs, niet alleen een coach, of een goede speler.
Dus? Rijkaard won de CL ook niet in zijn eentje.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er stond een vraag in die reactie
Hij won inderdaad de CL als hoofdtrainer en Ten Cate nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:40 schreef Messenga het volgende:
[..]
Dus? Rijkaard won de CL ook niet in zijn eentje.
Je wint de CL als team hoor, niet als enkel de coach.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij won inderdaad de CL als hoofdtrainer en Ten Cate niet
Heb je echt niks beters te doen?
Ok je hebt gelijkquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:45 schreef Messenga het volgende:
[..]
Je wint de CL als team hoor, niet als enkel de coach.
Mierenneuker.
Er zit progressie in na de Hongaarse beker en de JC-schaalquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef PyTh het volgende:
Ik vind het inderdaad ook wel een verschil of je een prijs als hoofdtrainer (--> eind verantwoordelijke!) of als assistent trainer pakt....
Maar dat niks af aan de geweldige prestatie van Ten Cate, het winnen van de Gatorade Cup![]()
Ach, das gewoon een keer een opmerking uit respect geweest voor de oude man die in Nederland gewoon is opgeblazen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:33 schreef L.Verschoor het volgende:
[..]
Wilde je beweren dat assistenten geen bijdrage hebben aan successen?
Wat zei Ronaldinho ook alweer, dat Ten Cate de beste trainer was die hij heeft gehad . Dat zal niet door de pionnetjes komen.
Volgens mij staan ze gewoon bovenaan en komen ze dit keer wel ver in de bekerquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
DAM kijk even naar het Barca met en zonder ten Cate. Denk dat een assistent zeker wel van grote invloed kan zijn.
En ze staan dit jaar ook in de CL finale natuurlijkquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij staan ze gewoon bovenaan en komen ze dit keer wel ver in de beker
Met Ten Cate wel. Wat een heldquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:48 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En ze staan dit jaar ook in de CL finale natuurlijk![]()
En 2 EC-1's....quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En 4 als speler.
Oh nee, die was onder de gordel :´)
Is af te lezen aan zijn prijzenkastquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:09 schreef DrDentz het volgende:
Toch is Henkie beter
quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Volgens mij staan ze gewoon bovenaan en komen ze dit keer wel ver in de beker
Probeer het eens met argumenten. Daarom zit je hier volgens mijquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:12 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat jij de naam van zo'n legende durft aan te nemen.
Ik zou er veel geld op zetten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:14 schreef DrDentz het volgende:
Hij gaat nu drie x achter elkaar de titel pakken met Ajax en een Champions League
Vorig jaar won Barca de CL en het kampioenschap met toch redelijk veel gemak en goed voetbal..quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probeer het eens met argumenten. Daarom zit je hier volgens mij
En dat jaar ervoor werden ze ook in de 1/8ste finales eruit geknikkerd. Er zijn wel meerdere factoren die bepalen hoe ver je komt in de CL.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Vorig jaar won Barca de CL en het kampioenschap met toch redelijk veel gemak en goed voetbal..
Dat is nu wel iets anders met Barca. Ook zeggen veel Barca spelers dat de invloed van Henk groot was, maar goed die zullen er wel geen verstand van hebben he?
Zal allemaal best maar het is was een assistent(had ie beter ook kunnen blijven)quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Vorig jaar won Barca de CL en het kampioenschap met toch redelijk veel gemak en goed voetbal..
Dat is nu wel iets anders met Barca. Ook zeggen veel Barca spelers dat de invloed van Henk groot was, maar goed die zullen er wel geen verstand van hebben he?
Toen had Henk nog niet lang genoeg kunnen bouwen aan het elftalquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:22 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
En dat jaar ervoor werden ze ook in de 1/8ste finales eruit geknikkerd. Er zijn wel meerdere factoren die bepalen hoe ver je komt in de CL.
Normaal kan het niemand schelen wie de assistent -trainer is en nu omdat Ten Cate dat was van barca ( waar veel fokkertjes fan van zijn en hij is Ajax coach ) dan mag hij zich ook de CL zege aanrekenen ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:45 schreef Messenga het volgende:
[..]
Je wint de CL als team hoor, niet als enkel de coach.
Mierenneuker.
Ach, kom op. Dat zegt toch elke speler over zijn assistent?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hiddink ook lijkt me?quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:29 schreef twi het volgende:
We moeten Henk niet groter maken dan dat hij is. Het is gewoon een goede coach. Niet meer, niet minder. Hetzelfde geldt voor Danny Blind en Ronald Koeman en ongetwijfeld ook voor Erwin.
Henk lijkt me alleen wat fijner in de omgang, wat meer goodwill kwekend in een groep. Iets wat bij die andere coaches ontbreekt. Misschien heeft Erwin het wat, maar die heeft niet de autoriteit die Te Cate lijkt te hebben.
De enige topcoach in Nederland is Van Gaal.
Normaal hoor je er nooits iets over, maar nu toevallig wel omdat hij bij een club heeft gezeten die erg populair is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, kom op. Dat zegt toch elke speler over zijn assistent?
Niet als ze hem haten ofzo hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, kom op. Dat zegt toch elke speler over zijn assistent?
Hiddink is niet in Nederland actiefquote:
Blind en Erwin koeman ook niet meer...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef twi het volgende:
[..]
Hiddink is niet in Nederland actiefWat dat betreft vergeet ik Beenhakker trouwens, da's ook een topcoach. Hiddink en Beenhakker lijken volgens mij wel op elkaar.
Als Ten Cate zo blijft doorpielen met z'n lange ballen hotse knotsen klotevoetbal dan mag 'ie oprotten. Hij speelt in 2 cruciale wedstrijden op zo'n laffe kutmanier. Je wint met enig fortuin tussenin nog een keer de beker. Henk heeft het een hele tijd zo goed gedaan, waarom dan nu ineens weer dat verkrampte kutvoetbal?
Hij heeft wel een punt, of allebei 10 dagen of allebei 3 en niet een ploeg benadelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten Cateą ´Het lag aan de KNVB die ons maar 3 dagen rust gaf en Heerenveen 10´
Tel je nu maar niet rijk word gewoon 2-0 in de ArenA.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een belangrijke wedstrijd verloren overigens.
Of de bekerfinale niet spelenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, of allebei 10 dagen of allebei 3 en niet een ploeg benadelen.
Dan blijft het nog steeds een belangrijke wedstrijd die verloren gaatquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef stefmans het volgende:
[..]
Tel je nu maar niet rijk word gewoon 2-0 in de ArenA.![]()
Ach rot toch op manquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Of de bekerfinale niet spelen
Huilie
Zijn de argument weer eens op?quote:
Moet ik die gaan gebruiken om jou iets duidelijk te maken wat je toch niet gaat begrijpen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zijn de argument weer eens op?
Ja ik snap ook niet waarom HtC heilig lijkt te zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:20 schreef okee6 het volgende:
Worden toch spannende dagen voor Ten Cate; wint Ajax niet van Heerenveen dan is het toch zeker einde oefening. Zeer opvallend dat de pers er nog niet van smult!
Pas nadat Davids kwam! En nu kon Ajax ook nog eens twee man opofferen aan Sneijder, Blind had al die luxe niet en moest bovendien een halfjaar tegen een onwillig bestuur vechten. Hij mocht geen 4-4-2 spelen om punten te sprokkelen, maar haalde toch nog een CL ticket.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Schanulleke het volgende:
Twijfel is voor een coach dan ook dodelijker dan een mooi blaatverhaal natuurlijk.
En ten opzichte van het spel dat Blind op de mat liet leggen is er dit jaar veel verbeterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |