Ik wil dat niemand mijn naam weet!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:08 schreef nietzman het volgende:
Hai Tim!
Dus je wilt iets dat 2x zo lang piept als 32-bits?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
meroms piepen?
maar ze piepen wel 64-bit
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
64 bits is eigenlijk 64 piepjes per seconde
Nee, dat is 64 Hz. Kun je nagaan hoeveel piepjes 2 Ghz geeft.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
64 bits is eigenlijk 64 piepjes per seconde
Uitdelen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:53 schreef HeatWave het volgende:grote opruiming op mijn werk, ben nu de trotse bezitter van 2 Snow-iMacs, 2 g4 500Mhz torens, 2 witte iBooks, 1 blauwe clamshell G3 en 1 zwarte powerbook G3.
Mac-cluster!.
http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=14&topic=3364quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:03 schreef HeatWave het volgende:
Iemand toevallig nog een cd/dvd speler over voor een 12ínch iBook? Die werkt niet helemaal lekker meer kom ik net achter... Die andere werkt prima, OSX 10.4, 640MB ram, Airport.. best leuk nog.
Tnx, zal eens verder snuffelen daar. Hij doet het nu wel met een USB drive. Alleen ik weet niet hoe ik dat ding zover krijg dat ie OSX er van boot. Er is wel een keycombo voor, maar die werkt niet volgens mij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef tonks het volgende:
[..]
http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=14&topic=3364
Is dit iets?
Het adresseren van geheugen over het algemeen. Een 32 bits processor kan maar 2^32 (4294967296 bits / 4 Gb maximaal adresseren). Een 64 bits processor kan maximaal 2^64 (1.84467440737*10^19/16384 TB) adresseren. Dat is zo ongeveer de hype op dit moment...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:37 schreef skiczukie het volgende:
Wat houdt dat precies in, 64 bit?
Het is een gerucht. Ik zie er het nut niet van in en je merkt er volgens mij geen ruk van. Het is op zich wel een grote ontwikkeling die relatief lang heeft geduurt voor Intel. In de jaren 90 draaiden allerlei professionele workstations al op 64 bits CPUs, maar daar heb je de kracht ook voor nodig. Wetenschappelijke applicaties en dergelijke kan het van pas komen omdat ze gewoon meer data kunnen genereren (om het simpel te houden). Voor de huis, tuin en keuken hobbyist heeft het naar mijn mening absoluut geen nut. En die Tweakjuhs moet je negeren. Die naaien elkaar toch alleen maar op ("Mijn CPU is beter en sneller dan die van jou"quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:25 schreef skiczukie het volgende:
Okee.En dat komt misschien deze maand dus.
Nog maar even wachten dan? Ik moet sowieso nog twee weken weken wachten op mijn collegekaart, zodat ik studentenkorting heb, en iik weet het, je kan altijd maar blijven wachten, maar is dit een hele grote ontwikkeling en er binnenkort of merk je er geen reet van?
Okee, bedankt voor je uitleg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is een gerucht. Ik zie er het nut niet van in en je merkt er volgens mij geen ruk van. Het is op zich wel een grote ontwikkeling die relatief lang heeft geduurt voor Intel. In de jaren 90 draaiden allerlei professionele workstations al op 64 bits CPUs, maar daar heb je de kracht ook voor nodig. Wetenschappelijke applicaties en dergelijke kan het van pas komen omdat ze gewoon meer data kunnen genereren (om het simpel te houden). Voor de huis, tuin en keuken hobbyist heeft het naar mijn mening absoluut geen nut. En die Tweakjuhs moet je negeren. Die naaien elkaar toch alleen maar op ("Mijn CPU is beter en sneller dan die van jou").
Ik moet de eerste normale gebruiker nog tegenkomen die mij het nut van een 64bits CPU en OS kan uitleggen voor normaal gebruik.
Ik heb die stream donderdag gezien, ik heb de streaminstellingen van Quictime een beetje aangepast, en toen werkte het.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:31 schreef nietzman het volgende:
De keynote staat ter download op mienie noova. Magdat?
Wat ben jij een zeurquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Geqxon het volgende:
Wat zijn er toch veel TVPs en verkapte TVPs in dit topic, bijna twee pagina's vol
Negeer hem nou maar is beter voor iedereen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wat ben jij een zeur![]()
Jij post alleen maar Spam![]()
Hoi Tonks.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:38 schreef tonks het volgende:
[..]
Negeer hem nou maar is beter voor iedereen.
Je kunt beter het aantal posts noemen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Geqxon het volgende:
Wat zijn er toch veel TVPs en verkapte TVPs in dit topic, bijna twee pagina's vol
Toffe mensen hebben het op 25 posts pp staanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je kunt beter het aantal posts noemen.
Iedereen kan zijn aantal posts per pagina hebben aangepast
Waar? Nog impressies?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:39 schreef tonks het volgende:
Het ziet er naar uit dat Leopard preview officieel gelekt is.
Stap nou eens van imageshack af.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Hier bijvoorbeeld Dashcode van Leopard op Tiger
Ik link het alleen van een ander forum!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Stap nou eens van imageshack af.
Ik wist niet dat er ook kikkers in zatenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Hier bijvoorbeeld Dashcode van Leopard op Tiger
Is dat Leopard? Je link gaat over Tiger OSx86. Dashcode heb ik op dit moment al van een nieuwsgroep afgeplukt en het draait. MSN maar als je het wilt hebben...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik link het alleen van een ander forum!
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=2430 meer info!
vaagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:42 schreef Geqxon het volgende:
Het duurde net 53 seconde voordat Safari was geopend, het icoon sprong 18 keer
Continue spinning ball, geen enkele applicatie draait meer lekker, Quicktime duurt zeker 2 minuten voordat ik een film gestart krijg... en dat terwijl naast de basisset alleen Quicksilver draait
Wat heb je voor 66 euro ? Zeker geen 2 x 512 of wel ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:12 schreef Geqxon het volgende:
Daar heb je ook weer een punt. En als ik eerlijk moet zijn kan ik die 66 euro wel missen. Ik ben gewoon giga krenterig
Het ondersteund bijvoorbeeld geen custom smilies, subnamen, webcams, nudges, games e.d. , maar natuurlijk wel chatten en file-transfers.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:50 schreef r4uz het volgende:
Even vraagjes over AdiumX.
Is dit al universal binary? En in hoeverre ondersteunt dit progje de functies van MSN?
Appeltje + R(efresh).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef r4uz het volgende:
En nog een vraagje over Safari... Wat is de shortcut voor refreshen? Je hoort het wel, ik ben nieuw in OSX.![]()
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHEquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor mij allemaal geen probleem, op custom smilies na dan.
PIEP PIEP PIEP DIE WERKEN NOG NIET GOED PIEP PIEPquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHE
Dat weet ik hoor, ik zeg alleen maar dat ik het jammer vindquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHE
Ik zeg alleen maar tegen deze nieuwe user wat ik minder vind aan Adium, en wat ik tof vind. Moet ik dat dan op het Adium forum posten? Ik denk dat hij / zij het liever hier wilt lezenquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Commentaar is meer dan welkom, maar wel via de gebruikelijke kanalen. Het is niet de bedoeling dat ze hier besproken worden, maar m.n. via de Adium site als er beta's zijn.
Ik bedoel: voor de beta's.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar tegen deze nieuwe user wat ik minder vind aan Adium, en wat ik tof vind. Moet ik dat dan op het Adium forum posten? Ik denk dat hij / zij het liever hier wilt lezen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | Type: OS DVDs: 1xDVD5 Date: 08/2006 --------------- ::Information:: --------------- WWDC Preview? This is a copy of the preview install demonstrated on the 7th of Aug (couple of days ago) at Worldwide Developers Conference. Final is due in spring 2007, apparently but so far it looks pretty good. http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_v10.5 http://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Developers_Conference --- Tap into the advanced authoring toolset of DVD Studio Pro to create everything from DVD dailies to highly interactive commercial titles ? now in both SD and HD. Sophisticated design tools, templates, and transitions offer unparalleled creative freedom. What do you do when you reach enlightenment? Keep going. Mac OS X Tiger was ahead of its time in 2005. But that didnít stop Apple engineers from moving forward. Get a glimpse of the not-so-distant future. Introducing Mac OS X Leopard. Now Built In Mac OS X Leopard offers some new standard features you may have seen before. Boot Camp More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Boot Camp lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Front Row Enjoy your music, photos, and videos from across the room or across the house with the Apple Remote and the Front Row media experience. Photo Booth Say cheese. Photo Booth is the easy way to take fun self portraits. Just choose an effect, pick a backdrop, and mug for the camera. From there, you can share via friendly integration with iChat and iPhoto. ----------- ::Website:: ----------- http://www.apple.com/macosx/leopard/ ---------- ::How to:: ---------- 1. Unrar 2. Mount or burn 3. Install and use. --------- ::Group:: --------- If you need us, then find us. |
Welke?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:23 schreef Rock-shocker het volgende:
Af en toe een of ander maintenance dingetje draaien kan ook geen kwaad.
Hier ook.quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:38 schreef Rock-shocker het volgende:
Hmprf de batterij van mijn iBook wordt met de dag slechter...
Ik heb er nu btw ook weer 2 GB extra bij op m'n HDDquote:Op zondag 13 augustus 2006 11:50 schreef Rock-shocker het volgende:
Voor 10.4 OnyX, voor 10.3 Cocktail. Ik weet niet of OnyX al Universal is, maar dat moet je maar even kijken op de Apple site.
Klopt..staat hier al op DVD.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:39 schreef tonks het volgende:
Het ziet er naar uit dat Leopard preview officieel gelekt is.
Bij mij moet ie nog 12 uurquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Klopt..staat hier al op DVD.![]()
Nog niet geinstalleerd btw...
Dan wacht ik eerst jouw ervaringen wel afquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef tonks het volgende:
[..]
Bij mij moet ie nog 12 uur. torrents
.
IK backup sowieso eerst mijn hele schijfquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan wacht ik eerst jouw ervaringen wel af![]()
Je kan dat dus gewoon instaleren , en dan heb je een Leopard Beta ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:05 schreef tonks het volgende:
[..]
IK backup sowieso eerst mijn hele schijf
Ik denk het wel!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:11 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je kan dat dus gewoon instaleren , en dan heb je een Leopard Beta ?
De standaard disk utility kan dat al hoorquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik denk het wel!
Weet iemand trouwens goede backup software? Ik wil gewoon 1 image van mijn hele HD maken.
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik denk het wel!
Weet iemand trouwens goede backup software? Ik wil gewoon 1 image van mijn hele HD maken.
Lees de post boven je eensquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef tonks het volgende:
[..]
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.
Misschien kan OS X dit zelf ook?
Misschien staat er dan alsnog een foto van Jobs in zijn ondergoed in een hidden directoryquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef nietzman het volgende:
Die WWDC zal al die top secret dingen die echt tof zijn toch wel missen..
Ik vraag me ook af of het onderhuids al een 'echte' Leopard is, of gewoon Tiger met Bèta's van Time Machine, Dashcode enzo. Als ik zo eens naar dat screenshot van Time Machine kijk, bijvoorbeeld, verwacht ik dat dat niet de final is. Er staat gewoon 'Time' in het scherm, ipv Time Machine.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef nietzman het volgende:
Die WWDC zal al die top secret dingen die echt tof zijn toch wel missen..
Waar heb je het vandaan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Klopt..staat hier al op DVD.![]()
Nog niet geinstalleerd btw...
Okee, fixed. Door hard te drukken en flink te scrollen. Erg veel stof ofzo waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:58 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn Mighty Mouse scrollt alleen nog naar boven en opzij (links en rechts). Naar onder niet meer.
Geniaal plan! Ik heb toch nog 20 Gb vrij op de iPod.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:26 schreef tonks het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik van die wwdc release kan verwachten ik hoorde wel dat er wat foutjes inzitten enzo dat is ook te verwachten. Hoorde wel al dat Dashcode erin zit en de nieuwe safari en iChat enzo. Misschien installeer ik hem wel op mijn zusjes iPod.
Intel macs kunnen toch booten van USB?quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Geniaal plan! Ik heb toch nog 20 Gb vrij op de iPod.
Maar kan dit niet alleen als er firewire op de iPod zit...?
Gewoon even een glas water overheen gooien.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Okee, fixed. Door hard te drukken en flink te scrollen. Erg veel stof ofzo waarschijnlijk.
Dat vind ik zo vervelend. Want aan de ene kant wil ik wel die muis, maar aan de andere kant zijn er mij teveel problemen met die scoll"knop". Een vriend van me heeft hetzelfde probleem.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:58 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn Mighty Mouse scrollt alleen nog naar boven en opzij (links en rechts). Naar onder niet meer.
Apple heeft gezegd nog minstens totdat de Apple Care op de laatste PPC machines afloopt nog PPC te ondersteunen, dus dat is nog minstens drie jaar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:09 schreef Anthraxx het volgende:
Thnx. Even op mijn Mac Mini proberen. Of is dit niet meer geldig voor een PPC?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:25 schreef Dementor het volgende:
Gisteren is er een interview gehouden met Steve Jobs over Leopard.
Wel interessant om even te beluisteren.
http://rapidshare.de/file(...)6_interview.zip.html
Anyone?quote:Op zondag 13 augustus 2006 04:08 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Is er nou eigenlijk echt reden om straks over te stappen van Tiger naar Leopard?
Heb het gevonden!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef tonks het volgende:
[..]
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.
Misschien kan OS X dit zelf ook?
Ik had vanmiddag uitgelegd hoe het via de disk-utility konquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:10 schreef tonks het volgende:
[..]
Heb het gevonden!
Het heet superduper en het is tof!
http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html
Via jabber ja, maar dat heeft het nu ook al. Ik denk niet dat je op native ondersteuning hoeft te rekenen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Blaxje het volgende:
iChat 4.0 heeft naar verluid MSN en Yahoo ondersteuning?
Heb je binnenkort niet meer nodig johquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben nu 9.0 op mijn groene iMac aan het zetten
Was ook meer voor de gein, op mijn iBook staat lekker 10.4quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Heb je binnenkort niet meer nodig johLeopard.dmg kan gewoon blijven staan op de HD?
Ben ik dan stom? Maar dat werkt niet?quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:31 schreef Q. het volgende:
Appel-Shift-[ en ]
Ah oke, probeer ik later wel ff. Je hoort wel of het luktquote:Op maandag 14 augustus 2006 07:35 schreef Q. het volgende:
Ff Safari opnieuw opstarten? En anders uitloggen en weer inloggen evt. Heb soms ook wel eens dat sommige sneltoetsen niet werken.
Ik ben maar tot 8.6 gegaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben nu 9.0 op mijn groene iMac aan het zetten
Nou veel werkt wel, Adium kan ik bijvoorbeeld niet installen, maar die webclip widget is echt vet je hebt bijvoorbeeld binnen een seconde een My active topics widget voor fokquote:Op maandag 14 augustus 2006 09:46 schreef Tomasso het volgende:
Netjes tonks. Werken alle functies enzo?
Ik heb een externe schijf van 250gb en daar heb ik 3 parities op gemaakt 1 voor films en series enzo 1 voor Leopard en 1 voor de Leopard dvd. Ik heb die .dmg van leopard op de 3e paritie "restored" met disk utility en toen herkende os x hem dus als de leopard install dvd! toen heb ik de mac restart met de alt knop ingehouden en toen kwamen er 3 dingen Osx Windows en de derde was die leopard dvd en toen heb ik leopard geinstalleerd op de 2e partitie en nu werkt alles goed.quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Geil Tonks...vanaf de iPod geinstalleerd?? Ik ga me er morgen denk 's aan wagen!
Klik eens op "Venster" in de menubalk van Safari, en kijk eens water achter "Selecteer volgend tabblad" staatquote:Op maandag 14 augustus 2006 07:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ah oke, probeer ik later wel ff. Je hoort wel of het lukt
Want ik had ook al alle toetsencombi's geprobeerd![]()
misschien ligt de oorzaak dan idd bij ff opnieuw safari starten..
Je kunt ook positief beginnenquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En? Whine? Moo? Dode pixel? Wobbelende pootjes?
stil, nog geen dode pixel gespot en het wiebelt nietquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En? Whine? Moo? Dode pixel? Wobbelende pootjes?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
stil, nog geen dode pixel gespot en het wiebelt niet
Dan mail ik even een screenshot van je oude signaturequote:Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef oor het volgende:
reacties uitlokken.... even een melding maken.
Zo zo, WMM, doe je goedquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef Pheno het volgende:
Het werkt meteen lekker, nu ben ik eerst updates aan het installeren
Morgen Mighty mouse wireless halen
en dan? wat is je probleem jongen...quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan mail ik even een screenshot van je oude signature
De wie? Hoe lang gaan die batterijen mee btw? Kan ik rustig de trein van Maastricht tot aan Groningen en weer terug nemen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:34 schreef Geqxon het volgende:
Er zitten trouwens standaard Energizer-batterijen bij. Dat is wel weer tof om de hoge prijs te compenseren
ok, dat gaat iig goedquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:39 schreef Geqxon het volgende:
Mijn Apple wireless keyboard is na iets minder dan een maand op 4 van de 5 blokjes qua energiegebruik, als de WMM dat ook doet (en dat zal vast) zou dat wel mooi zijn!
Zelf type ik er elke dag ongeveer een uurtje op.
ik heb het ding gewoon opgestart, ik zie wel wanneer ie leeg is. Ik zal straks eens de gebruikershandleiding lezen, over oa dat kalibrerenquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:41 schreef Geqxon het volgende:
En Pheno, vergeet je Macbook batterij bij het eerste gebruik niet te kalibereren! Dat is namelijk het beste voor je batterij, en daarna moet je het om de twee weken herhalen
Hang hem alsjeblieft accuut aan het stroom en lees direct je manual door! Dat calibreren is giga belangrijk als je die 3-4 uur wilt halen, ik heb dat niet gedaan en kijk eens hoeveel ik nu maar haal!quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik heb het ding gewoon opgestart, ik zie wel wanneer ie leeg is. Ik zal straks eens de gebruikershandleiding lezen, over oa dat kalibreren
op mijn iBook heb ik niet gekalibreerd en die gaat tussen de 5 a 6 uur mee, dus zo nodig is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hang hem alsjeblieft accuut aan het stroom en lees direct je manual door! Dat calibreren is giga belangrijk als je die 3-4 uur wilt halen, ik heb dat niet gedaan en kijk eens hoeveel ik nu maar haal!
De iBook is de Macbook niet, en ik spreek uit persoonlijke ervaringquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
op mijn iBook heb ik niet gekalibreerd en die gaat tussen de 5 a 6 uur mee, dus zo nodig is het nou ook weer niet.
nee maar daar gaan wel het zelfde type batterij in.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De iBook is de Macbook niet, en ik spreek uit persoonlijke ervaring
Dan heb je de handleiding niet gelezen volgens mij.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hang hem alsjeblieft accuut aan het stroom en lees direct je manual door! Dat calibreren is giga belangrijk als je die 3-4 uur wilt halen, ik heb dat niet gedaan en kijk eens hoeveel ik nu maar haal!
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:52 schreef XL het volgende:
[..]
Dan heb je de handleiding niet gelezen volgens mij.
Calibreren kan ten allen tijden en ik meen zelfs dat het advies is om hem de eerste keer leeg te laten gaan tot hij vanzelf uitspringt.
quote:How do I make my Macbook battery last longer
Remember to calibrate your battery when you first use it.
Ja logisch. Dat hij niet gecalibreert uit de fabriek komt snapt mijn demente oma ook nog. Je kunt hem echter elke zoveel maanden calibreren.quote:
Zoals ik net al zei hangt hij dus al 1 a 2 dagen lang op 44%, en denkt de mafketel dat hij op accu werkt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:34 schreef Remzz het volgende:
Hoeveel procent is je accu nu dan nog Geqxon?
Appletje+}quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Klik eens op "Venster" in de menubalk van Safari, en kijk eens water achter "Selecteer volgend tabblad" staat![]()
Calibreren als in helemaal leeg maken en helemaal opladen? Dat doe ik inderdaad wel eens, minimaal elke 2 maanden ofzo.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:19 schreef XL het volgende:
[..]
Ja logisch. Dat hij niet gecalibreert uit de fabriek komt snapt mijn demente oma ook nog. Je kunt hem echter elke zoveel maanden calibreren.
Op de rechterkant van mijn keyboard vind ik het wel handig zitten: Appeltje + Shift + ]quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:04 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Appletje+}
beetje irritante combi dat
kun je dat aanpassen ergens![]()
mwah ik niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Op de rechterkant van mijn keyboard vind ik het wel handig zitten: Appeltje + Shift + ]
Duim op Appeltje, pink op Shift, middel en wijsvinger op [ en ].
Trackpad?quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
mwah ik niet...
ik houd liever mijn rechterhand op mijn trackpad en dan alle combi's onder mijn linkerhand...
Maar is het aan te passen of niet? Ik kon het ff niet vinden...
Er staat een WMM op de planningquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Trackpad?
Ik heb dus geen flauw idee. Misschien 1 of ander hotkey programma, ik zal eens even googlen.
Doe maar heel snel, zoals jij je handen legt, dat is héél slecht voor je. Zelf heb ik altijd een muis 10 centimeter naast mijn Macbook zitten, of dus een externe monitor + wireless keyboard + mx1000.quote:
Nee dat topic is er niet, puur omdat er relatief weinig mac gebruikers zijn. Vragen kun je vaak gewoon hier stellen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:31 schreef Thomzzzzz het volgende:
Is er een Macbook Pro topic
en wat is het callibreren van een batterij... waarom en wat doet het, en wat als je het niet doet?
Oke, dat moet je dus eerst doen? helemaal vol, en dan helemaal leeg? (da's ook kut, heb je een nieuwe laptop, moet je er eerst een hele dag van afblijven!)quote:
Je kunt er gewoon mee werken, tijdens het werken laadt de accu gewoon op (alleen iets langzamer). En als 'ie helemaal vol is, gewoon de stekker eruit en doorwerken tot hij leeg is. En dan gewoon weer helemaal opladen en daarna eens in de paar maanden weer een keer helemaal leeg en vol maken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:43 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Oke, dat moet je dus eerst doen? helemaal vol, en dan helemaal leeg? (da's ook kut, heb je een nieuwe laptop, moet je er eerst een hele dag van afblijven!)
Ja, is aan te passen, ik heb het gewoon op Appeltje-Links en Appeltje-rechts staan.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Maar is het aan te passen of niet? Ik kon het ff niet vinden...
Ga dat eens rap doen dan.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij heeft hier niemand het Macbook boekje doorgelezen
Precies, als ik iets niet begrijp val ik jou gewoon lastig op MSN of vraag ik het hier. Veel simpeler.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Anthraxx het volgende:
Handleidingen zijn voor technisch incompetente mensen.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zou hem toch eens lezen, want dit is niet de manier waarop je de batterij calibreertquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Precies, als ik iets niet begrijp val ik jou gewoon lastig op MSN of vraag ik het hier. Veel simpeler.
Batterij calibraties zijn voor mensen die zoveel mogelijk juice uit hun accu willen persenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:51 schreef Anthraxx het volgende:
Batterij calibraties zijn voor technisch incompetente mensen en mensen die hun netsnoer elke dag vijf keer per uur in hun laptop rammen.
hmm... dat krijg ik niet helemaal voor elkaarquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, is aan te passen, ik heb het gewoon op Appeltje-Links en Appeltje-rechts staan.
Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord en Muis -> Snelkoppelingen, en dan onderin de lijst.
Waar heb jij je macbook op staan danquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:56 schreef Geqxon het volgende:
[[url=http://img44.imagevenue.com/loc520/th_67375_Foto_17_520lo.jpg]afbeelding][/url]
Tof, dit is schijnbaar wat mijn iSight ziet.
Ik heb hem een klein beetje opengeklapt, en aan een extern scherm gehangenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Waar heb jij je macbook op staan dan
Want je kijkt zo naar de inhammetje om hem open te klappen..
Plug and Playquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:48 schreef Anthraxx het volgende:
Dat vraag ik niet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb hem een klein beetje opengeklapt, en aan een extern scherm gehangen
quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet.
Ik vroeg waar ie op staat. Want het lijkt op een stuucte muur...
Ok.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
OO.o kan op de Mac. Moet je wel even X11 voor hebben, die staat op de OS X dvd.
http://porting.openoffice.org/mac/
NeoOffice? Pff. Ik moet me wat Applecomputers betreft weer echt in gaan lezen. Op mijn iMac had ik een zeer primitieve versie van AppleWorks.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:32 schreef Q. het volgende:
NeoOffice! Nog even wachten trouwens, de alpha/beta kost nog geld.
Je kan Office/Mac ook wel van 'plekken' vandaan toveren, daar kan Pheno vast meer over vertellen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:25 schreef _Arual_ het volgende:
Zijn er onder de Apple-gebruikers hier ook nieuwsposters? Ik kan met mijn Macbook geen nieuws meer posten namelijk.
En weet iemand waar ik een goede tekstverwerker vandaan kan toveren? Ik red me prima met -verdomme hoe heet dat programma - maar als er eventueel iets beters is, dan hoor ik dat graag. Op mijn werk heb ik OpenOffice, misschien is daar ook een Apple-variant van?
Ja, het schijnt "binnenkort" ook te worden opgelost.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:36 schreef Q. het volgende:
Dat is stom zeg. Maar gezien het feit dat Breuls zelf een Mac heeft zal dat nog wel opgelost worden.![]()
Studenten licentie voor Office 2004? Dat is echt geen wanproduct hoor. Zelfs beter dan de Windows versie.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
NeoOffice? Pff. Ik moet me wat Applecomputers betreft weer echt in gaan lezen. Op mijn iMac had ik een zeer primitieve versie van AppleWorks.
Pheno heeft nog nooit echt met een mac gewerkt. Laat hem eerst maar eens gewoon aan dit apparaatje wennen, voordat ie gaat "toveren".quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan Office/Mac ook wel van 'plekken' vandaan toveren, daar kan Pheno vast meer over vertellen.![]()
Ik ben tot mijn eigen verbazing geen student meer, dus dat wordt moeilijk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Studenten licentie voor Office 2004? Dat is echt geen wanproduct hoor. Zelfs beter dan de Windows versie.
En Pheno? Kan hij er op die manier aankomen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik ben tot mijn eigen verbazing geen student meer, dus dat wordt moeilijk.
Ik bedoel via eMule toveren enzo.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Pheno heeft nog nooit echt met een mac gewerkt. Laat hem eerst maar eens gewoon aan dit apparaatje wennen, voordat ie gaat "toveren".
Ach, zeur niet. We zien je nog niet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:47 schreef _Arual_ het volgende:
HUUUUUUH!
Ik ben er net op zeer confronterende wijze achter gekomen dat die macbook een ingebouwde camera heeft. HUUUUUH!
Geluid harder zetten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:53 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn f5 toets, wat doet ie?!
Nopequote:Op maandag 14 augustus 2006 20:09 schreef Lassekjus het volgende:
Voor de leopard beta mensen onder ons..
Doen die ichat functies het ook?
Met die bewegende achtergrond enzo?
Ja, maar dat was niet wat ik direct verwacht hadquote:
Waarschijnlijk heb je Firefox gedownload en meteen gestart. De icoontjes op je bureaublad zijn waarschijnlijk van deze download. De ene is het bestand, de andere het zogeheten disk image, wat je krijgt als je dit bestand opent. Je hebt waarschijnlijk het bestand gedownload, open gemaakt, en van daaruit Firefox opgestart. Oplossing:quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, maar dat was niet wat ik direct verwacht had![]()
Ik had zo'n mooi leeg bureaublad, en nu staat er weer een of ander "ik verrek het om hier weg te gaan, al sleep je me, kopieer je me, doe je wat dan ook met me" -firefoxicoontje. Twee zelfs...
Ooit komt het goed.
Het is gelukt. Volgens mij was dit bij OS8.6 ook al zo, Ik kreeg na jaren in ieder geval een soort van deja vu. Mijn bureaublad is weer mooi!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je Firefox gedownload en meteen gestart. De icoontjes op je bureaublad zijn waarschijnlijk van deze download. De ene is het bestand, de andere het zogeheten disk image, wat je krijgt als...................
Whehhehe Pheno diss wheeehehehhee.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:39 schreef _Arual_ het volgende:
Pheno heeft nog nooit echt met een mac gewerkt. Laat hem eerst maar eens gewoon aan dit apparaatje wennen, voordat ie gaat "toveren".
raar dat ze zelf niet eens met 8.6 gewerkt heeftquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Whehhehe Pheno diss wheeehehehhee.
Heei, dawg, hoeveel inch is jouw PB eigenlijk? Is dat 12"? In zo'n Store ziet een 13" scherm er zwaar minuscuul uit naast een Cinema-scherm.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoi Nietzman!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Anders ga je zeiken om een typo.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
raar dat ze zelf niet eens met 8.6 gewerkt heeft
Ik heb opeens minder haast om wat pakketjes te gaan downloaden, whehehe
quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Walterrrrrrrr! Heb jij al wat nieuws van die vriend van je? Als het even kan wil ik volgende week de koop rond hebben
Volgende week gaat lukken; die lul heb ik zondag gebeld en die lag doodleuk op het strand in Spanje.quote:
Tof!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Volgende week gaat lukken; die lul heb ik zondag gebeld en die lag doodleuk op het strand in Spanje.
Ga donderdag de PB afgeven bij hem dus volgende week is ie terug. Ik mail je dit weekend wel ff mijn mobiel nr; dat is wat makkelijker afspreken
Die heb ik dus niet in huisquote:
Ik zou niet weten hoe...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
Maar je kunt toch ook booten etc. vanaf een externe HD (bijv. iPod in Disk Mode?)
Dan kun je toch ook een .dmg draaien vanaf je iPod?
Disk Utility (Schijfhulpprogramma), kies de hardeschijf / iPod / partitie die je wilt, tabblad "Herstellen", bij "Bron" de leopard-disk, bij "Doel" de hardeschijf waar je hem hebben wilt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:02 schreef Thomzzzzz het volgende:
Maar je kunt toch ook booten etc. vanaf een externe HD (bijv. iPod in Disk Mode?)
Dan kun je toch ook een .dmg draaien vanaf je iPod?
Maar je hebt zeker een shitload aan geheugenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
Op dit moment speel ik een dvd van een concert in een scherm, internet en mail ik wat, heb ik een Remote Desktop verbinding open staan naar een windows pc, fullscreen met behulp van Virtue. Verder download ShakesPeer nog het een en ander, en staat Adium om de zo veel tijd te springen omdat mensen me nodig hebben. Dit alles op een 1,5 GHz PPC machine. Verhalen als dat de PPC te traag zou zijn wil ik dan ook resoluut afwijzen. Dit even ter informatie.
RDC = Windows XP Pro / 2k3.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe zet ik eigenlijk een remote dekstop connectie op met osx?
johquote:
Ja zover was ik ook. Maar de hertog heeft het specifiek over remote desktop connectiequote:Probeer het eens met VNC
Hier ruikt ie prima.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:25 schreef tonks het volgende:
Ik wou nog even zeggen dat powerpc stinkt.
Microsoft heeft een versie van Remote Desktop voor Apple op hun Mactopia (sic) site staan. Daarmee kun je dus een verbinding maken met een Windows pc met Remote Desktop aanstaan. Het werkt nog best aardig, goed genoeg voor de paar Windows only dingen die ik moet doen iig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
joh
[..]
Ja zover was ik ook. Maar de hertog heeft het specifiek over remote desktop connectie
Omdat de enige SC is die ooit gesloten is wegens te veel off topic gaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:06 schreef skiczukie het volgende:
Waarom is dit trouwens de enige SC die wél ontopic is. Zo zou iedereen het moeten doen!
Misschien kun je hem met de iPod Updater for OSX helemaal herstellen naar fabriekswaarde? Ik ga er even naar kijkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef De_Hertog het volgende:
Maargoed, ik heb dus een oude iPod van iemand overgenomen, zonder handleiding of zo. Ik wil hem eigenlijk formateren en dan helemaal opnieuw kunnen instellen, alsof hij helemaal nieuw is. Kan dat op een of andere manier?
Alsof je geen scriptje kan schrijven die dat kan doen. Zal niet het eerste filmpje zijn dat dat doet...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Ik downloadde net voor de grap een pornofilmpje van exact 900kb, omdat dat waarschijnlijk een windows-virus was.
Dus ik open het bestand, Quicktime start, opent Safari opeens 4 vensters met allemaal pornosites
Mac-virus???
Nee.. Windows Media en SMIL geven gewoon de mogelijkheid om websites te openenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Ik downloadde net voor de grap een pornofilmpje van exact 900kb, omdat dat waarschijnlijk een windows-virus was.
Dus ik open het bestand, Quicktime start, opent Safari opeens 4 vensters met allemaal pornosites
Mac-virus???
Omdat dat meestal virii zijn en ik wou weten wat dat op OSX deedquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:42 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Alsof je geen scriptje kan schrijven die dat kan doen. Zal niet het eerste filmpje zijn dat dat doet...
Waarom download jij in godsnaam pornofilmpjes van 900 kb?
Maar is dat dan niet gigantisch exploit-baar?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:55 schreef Bigs het volgende:
[..]
Nee.. Windows Media en SMIL geven gewoon de mogelijkheid om websites te openenNiks virus-achtigs aan
Je zou een website met stoute ActiveX componenten kunnen openen.. onee wacht.. Applequote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Omdat dat meestal virii zijn en ik wou weten wat dat op OSX deed
[..]
Maar is dat dan niet gigantisch exploit-baar?
Idem. Mijn huidige MP3 speler kan ik alleen updaten via Windows en een hele grote omweg. Daarom stap ik nu over naar een iPod vanwege de iTunes integratie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens heb ik inmiddels, na 19 maanden Mac, ook een iPod. Het omgekeerde Halo-effect
Alweerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:28 schreef tonks het volgende:
Ik heb gister mijn iPod gekocht!
Ik had me er nog niet echt in verdiept of zo, maar ik kreeg de kans deze over te nemen, en nu zie ik pas hoe handig het ding isquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Idem. Mijn huidige MP3 speler kan ik alleen updaten via Windows en een hele grote omweg. Daarom stap ik nu over naar een iPod vanwege de iTunes integratie.iTunes
.
Ik ga wel voor de video versie. Maar ik koop dan ook volgende week een nieuwe. Ik heb echt teveel muziek.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik had me er nog niet echt in verdiept of zo, maar ik kreeg de kans deze over te nemen, en nu zie ik pas hoe handig het ding isEn dan te bedenken dat het nog 'maar' en oude zwart/witte versie is zonder foto en video en al dat soort moois
Ik kan er gewoon alles opzetten wat ik wil!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:37 schreef Remzz het volgende:
[..]
Tof! Ik hoef natuurlijk niet te vragen hoe die bevalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |