Ik wil dat niemand mijn naam weet!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:08 schreef nietzman het volgende:
Hai Tim!
Dus je wilt iets dat 2x zo lang piept als 32-bits?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
meroms piepen?
maar ze piepen wel 64-bit
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
64 bits is eigenlijk 64 piepjes per seconde
Nee, dat is 64 Hz. Kun je nagaan hoeveel piepjes 2 Ghz geeft.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
64 bits is eigenlijk 64 piepjes per seconde
Uitdelen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:53 schreef HeatWave het volgende:grote opruiming op mijn werk, ben nu de trotse bezitter van 2 Snow-iMacs, 2 g4 500Mhz torens, 2 witte iBooks, 1 blauwe clamshell G3 en 1 zwarte powerbook G3.
Mac-cluster!.
http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=14&topic=3364quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:03 schreef HeatWave het volgende:
Iemand toevallig nog een cd/dvd speler over voor een 12ínch iBook? Die werkt niet helemaal lekker meer kom ik net achter... Die andere werkt prima, OSX 10.4, 640MB ram, Airport.. best leuk nog.
Tnx, zal eens verder snuffelen daar. Hij doet het nu wel met een USB drive. Alleen ik weet niet hoe ik dat ding zover krijg dat ie OSX er van boot. Er is wel een keycombo voor, maar die werkt niet volgens mij.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:08 schreef tonks het volgende:
[..]
http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=14&topic=3364
Is dit iets?
Het adresseren van geheugen over het algemeen. Een 32 bits processor kan maar 2^32 (4294967296 bits / 4 Gb maximaal adresseren). Een 64 bits processor kan maximaal 2^64 (1.84467440737*10^19/16384 TB) adresseren. Dat is zo ongeveer de hype op dit moment...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:37 schreef skiczukie het volgende:
Wat houdt dat precies in, 64 bit?
Het is een gerucht. Ik zie er het nut niet van in en je merkt er volgens mij geen ruk van. Het is op zich wel een grote ontwikkeling die relatief lang heeft geduurt voor Intel. In de jaren 90 draaiden allerlei professionele workstations al op 64 bits CPUs, maar daar heb je de kracht ook voor nodig. Wetenschappelijke applicaties en dergelijke kan het van pas komen omdat ze gewoon meer data kunnen genereren (om het simpel te houden). Voor de huis, tuin en keuken hobbyist heeft het naar mijn mening absoluut geen nut. En die Tweakjuhs moet je negeren. Die naaien elkaar toch alleen maar op ("Mijn CPU is beter en sneller dan die van jou"quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:25 schreef skiczukie het volgende:
Okee.En dat komt misschien deze maand dus.
Nog maar even wachten dan? Ik moet sowieso nog twee weken weken wachten op mijn collegekaart, zodat ik studentenkorting heb, en iik weet het, je kan altijd maar blijven wachten, maar is dit een hele grote ontwikkeling en er binnenkort of merk je er geen reet van?
Okee, bedankt voor je uitleg.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is een gerucht. Ik zie er het nut niet van in en je merkt er volgens mij geen ruk van. Het is op zich wel een grote ontwikkeling die relatief lang heeft geduurt voor Intel. In de jaren 90 draaiden allerlei professionele workstations al op 64 bits CPUs, maar daar heb je de kracht ook voor nodig. Wetenschappelijke applicaties en dergelijke kan het van pas komen omdat ze gewoon meer data kunnen genereren (om het simpel te houden). Voor de huis, tuin en keuken hobbyist heeft het naar mijn mening absoluut geen nut. En die Tweakjuhs moet je negeren. Die naaien elkaar toch alleen maar op ("Mijn CPU is beter en sneller dan die van jou").
Ik moet de eerste normale gebruiker nog tegenkomen die mij het nut van een 64bits CPU en OS kan uitleggen voor normaal gebruik.
Ik heb die stream donderdag gezien, ik heb de streaminstellingen van Quictime een beetje aangepast, en toen werkte het.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:31 schreef nietzman het volgende:
De keynote staat ter download op mienie noova. Magdat?
Wat ben jij een zeurquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Geqxon het volgende:
Wat zijn er toch veel TVPs en verkapte TVPs in dit topic, bijna twee pagina's vol
Negeer hem nou maar is beter voor iedereen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wat ben jij een zeur![]()
Jij post alleen maar Spam![]()
Hoi Tonks.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:38 schreef tonks het volgende:
[..]
Negeer hem nou maar is beter voor iedereen.
Je kunt beter het aantal posts noemen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:36 schreef Geqxon het volgende:
Wat zijn er toch veel TVPs en verkapte TVPs in dit topic, bijna twee pagina's vol
Toffe mensen hebben het op 25 posts pp staanquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je kunt beter het aantal posts noemen.
Iedereen kan zijn aantal posts per pagina hebben aangepast
Waar? Nog impressies?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:39 schreef tonks het volgende:
Het ziet er naar uit dat Leopard preview officieel gelekt is.
Stap nou eens van imageshack af.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Hier bijvoorbeeld Dashcode van Leopard op Tiger
Ik link het alleen van een ander forum!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Stap nou eens van imageshack af.
Ik wist niet dat er ook kikkers in zatenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:50 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Hier bijvoorbeeld Dashcode van Leopard op Tiger
Is dat Leopard? Je link gaat over Tiger OSx86. Dashcode heb ik op dit moment al van een nieuwsgroep afgeplukt en het draait. MSN maar als je het wilt hebben...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik link het alleen van een ander forum!
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=2430 meer info!
vaagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:42 schreef Geqxon het volgende:
Het duurde net 53 seconde voordat Safari was geopend, het icoon sprong 18 keer
Continue spinning ball, geen enkele applicatie draait meer lekker, Quicktime duurt zeker 2 minuten voordat ik een film gestart krijg... en dat terwijl naast de basisset alleen Quicksilver draait
Wat heb je voor 66 euro ? Zeker geen 2 x 512 of wel ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:12 schreef Geqxon het volgende:
Daar heb je ook weer een punt. En als ik eerlijk moet zijn kan ik die 66 euro wel missen. Ik ben gewoon giga krenterig
Het ondersteund bijvoorbeeld geen custom smilies, subnamen, webcams, nudges, games e.d. , maar natuurlijk wel chatten en file-transfers.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:50 schreef r4uz het volgende:
Even vraagjes over AdiumX.
Is dit al universal binary? En in hoeverre ondersteunt dit progje de functies van MSN?
Appeltje + R(efresh).quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef r4uz het volgende:
En nog een vraagje over Safari... Wat is de shortcut voor refreshen? Je hoort het wel, ik ben nieuw in OSX.![]()
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHEquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor mij allemaal geen probleem, op custom smilies na dan.
PIEP PIEP PIEP DIE WERKEN NOG NIET GOED PIEP PIEPquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHE
Dat weet ik hoor, ik zeg alleen maar dat ik het jammer vindquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
UCHE UCHE UCHE UCHE BETA UCHE UCHE UCHE UCHE
Ik zeg alleen maar tegen deze nieuwe user wat ik minder vind aan Adium, en wat ik tof vind. Moet ik dat dan op het Adium forum posten? Ik denk dat hij / zij het liever hier wilt lezenquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Commentaar is meer dan welkom, maar wel via de gebruikelijke kanalen. Het is niet de bedoeling dat ze hier besproken worden, maar m.n. via de Adium site als er beta's zijn.
Ik bedoel: voor de beta's.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar tegen deze nieuwe user wat ik minder vind aan Adium, en wat ik tof vind. Moet ik dat dan op het Adium forum posten? Ik denk dat hij / zij het liever hier wilt lezen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 | Type: OS DVDs: 1xDVD5 Date: 08/2006 --------------- ::Information:: --------------- WWDC Preview? This is a copy of the preview install demonstrated on the 7th of Aug (couple of days ago) at Worldwide Developers Conference. Final is due in spring 2007, apparently but so far it looks pretty good. http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_v10.5 http://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Developers_Conference --- Tap into the advanced authoring toolset of DVD Studio Pro to create everything from DVD dailies to highly interactive commercial titles ? now in both SD and HD. Sophisticated design tools, templates, and transitions offer unparalleled creative freedom. What do you do when you reach enlightenment? Keep going. Mac OS X Tiger was ahead of its time in 2005. But that didnít stop Apple engineers from moving forward. Get a glimpse of the not-so-distant future. Introducing Mac OS X Leopard. Now Built In Mac OS X Leopard offers some new standard features you may have seen before. Boot Camp More and more people are buying and loving Macs. To make this choice simply irresistible, Boot Camp lets you install and run the Windows XP operating system on your Mac. Front Row Enjoy your music, photos, and videos from across the room or across the house with the Apple Remote and the Front Row media experience. Photo Booth Say cheese. Photo Booth is the easy way to take fun self portraits. Just choose an effect, pick a backdrop, and mug for the camera. From there, you can share via friendly integration with iChat and iPhoto. ----------- ::Website:: ----------- http://www.apple.com/macosx/leopard/ ---------- ::How to:: ---------- 1. Unrar 2. Mount or burn 3. Install and use. --------- ::Group:: --------- If you need us, then find us. |
Welke?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:23 schreef Rock-shocker het volgende:
Af en toe een of ander maintenance dingetje draaien kan ook geen kwaad.
Hier ook.quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:38 schreef Rock-shocker het volgende:
Hmprf de batterij van mijn iBook wordt met de dag slechter...
Ik heb er nu btw ook weer 2 GB extra bij op m'n HDDquote:Op zondag 13 augustus 2006 11:50 schreef Rock-shocker het volgende:
Voor 10.4 OnyX, voor 10.3 Cocktail. Ik weet niet of OnyX al Universal is, maar dat moet je maar even kijken op de Apple site.
Klopt..staat hier al op DVD.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:39 schreef tonks het volgende:
Het ziet er naar uit dat Leopard preview officieel gelekt is.
Bij mij moet ie nog 12 uurquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Klopt..staat hier al op DVD.![]()
Nog niet geinstalleerd btw...
Dan wacht ik eerst jouw ervaringen wel afquote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef tonks het volgende:
[..]
Bij mij moet ie nog 12 uur. torrents
.
IK backup sowieso eerst mijn hele schijfquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan wacht ik eerst jouw ervaringen wel af![]()
Je kan dat dus gewoon instaleren , en dan heb je een Leopard Beta ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:05 schreef tonks het volgende:
[..]
IK backup sowieso eerst mijn hele schijf
Ik denk het wel!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:11 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je kan dat dus gewoon instaleren , en dan heb je een Leopard Beta ?
De standaard disk utility kan dat al hoorquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik denk het wel!
Weet iemand trouwens goede backup software? Ik wil gewoon 1 image van mijn hele HD maken.
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik denk het wel!
Weet iemand trouwens goede backup software? Ik wil gewoon 1 image van mijn hele HD maken.
Lees de post boven je eensquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef tonks het volgende:
[..]
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.
Misschien kan OS X dit zelf ook?
Misschien staat er dan alsnog een foto van Jobs in zijn ondergoed in een hidden directoryquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef nietzman het volgende:
Die WWDC zal al die top secret dingen die echt tof zijn toch wel missen..
Ik vraag me ook af of het onderhuids al een 'echte' Leopard is, of gewoon Tiger met Bèta's van Time Machine, Dashcode enzo. Als ik zo eens naar dat screenshot van Time Machine kijk, bijvoorbeeld, verwacht ik dat dat niet de final is. Er staat gewoon 'Time' in het scherm, ipv Time Machine.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:31 schreef nietzman het volgende:
Die WWDC zal al die top secret dingen die echt tof zijn toch wel missen..
Waar heb je het vandaan?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Klopt..staat hier al op DVD.![]()
Nog niet geinstalleerd btw...
Okee, fixed. Door hard te drukken en flink te scrollen. Erg veel stof ofzo waarschijnlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:58 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn Mighty Mouse scrollt alleen nog naar boven en opzij (links en rechts). Naar onder niet meer.
Geniaal plan! Ik heb toch nog 20 Gb vrij op de iPod.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:26 schreef tonks het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik van die wwdc release kan verwachten ik hoorde wel dat er wat foutjes inzitten enzo dat is ook te verwachten. Hoorde wel al dat Dashcode erin zit en de nieuwe safari en iChat enzo. Misschien installeer ik hem wel op mijn zusjes iPod.
Intel macs kunnen toch booten van USB?quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Geniaal plan! Ik heb toch nog 20 Gb vrij op de iPod.
Maar kan dit niet alleen als er firewire op de iPod zit...?
Gewoon even een glas water overheen gooien.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Okee, fixed. Door hard te drukken en flink te scrollen. Erg veel stof ofzo waarschijnlijk.
Dat vind ik zo vervelend. Want aan de ene kant wil ik wel die muis, maar aan de andere kant zijn er mij teveel problemen met die scoll"knop". Een vriend van me heeft hetzelfde probleem.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:58 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn Mighty Mouse scrollt alleen nog naar boven en opzij (links en rechts). Naar onder niet meer.
Apple heeft gezegd nog minstens totdat de Apple Care op de laatste PPC machines afloopt nog PPC te ondersteunen, dus dat is nog minstens drie jaar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:09 schreef Anthraxx het volgende:
Thnx. Even op mijn Mac Mini proberen. Of is dit niet meer geldig voor een PPC?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:25 schreef Dementor het volgende:
Gisteren is er een interview gehouden met Steve Jobs over Leopard.
Wel interessant om even te beluisteren.
http://rapidshare.de/file(...)6_interview.zip.html
Anyone?quote:Op zondag 13 augustus 2006 04:08 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Is er nou eigenlijk echt reden om straks over te stappen van Tiger naar Leopard?
Heb het gevonden!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:21 schreef tonks het volgende:
[..]
FF iets meer uitleggen, ik wil dus dat ik een schijf kan selecteren en een doel kan selecteren dus bijvoorbeeld mijn HD heet iMac en mijn externe heet Extern dus dan wil ik invoeren of aanklikken dat ik iMac wil opslaan op Extern en dat ik met hetzelfde programma alles ook weer kan terug zetten.
Misschien kan OS X dit zelf ook?
Ik had vanmiddag uitgelegd hoe het via de disk-utility konquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:10 schreef tonks het volgende:
[..]
Heb het gevonden!
Het heet superduper en het is tof!
http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html
Via jabber ja, maar dat heeft het nu ook al. Ik denk niet dat je op native ondersteuning hoeft te rekenen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Blaxje het volgende:
iChat 4.0 heeft naar verluid MSN en Yahoo ondersteuning?
Heb je binnenkort niet meer nodig johquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben nu 9.0 op mijn groene iMac aan het zetten
Was ook meer voor de gein, op mijn iBook staat lekker 10.4quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Heb je binnenkort niet meer nodig johLeopard.dmg kan gewoon blijven staan op de HD?
Ben ik dan stom? Maar dat werkt niet?quote:Op maandag 14 augustus 2006 07:31 schreef Q. het volgende:
Appel-Shift-[ en ]
Ah oke, probeer ik later wel ff. Je hoort wel of het luktquote:Op maandag 14 augustus 2006 07:35 schreef Q. het volgende:
Ff Safari opnieuw opstarten? En anders uitloggen en weer inloggen evt. Heb soms ook wel eens dat sommige sneltoetsen niet werken.
Ik ben maar tot 8.6 gegaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:36 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben nu 9.0 op mijn groene iMac aan het zetten
Nou veel werkt wel, Adium kan ik bijvoorbeeld niet installen, maar die webclip widget is echt vet je hebt bijvoorbeeld binnen een seconde een My active topics widget voor fokquote:Op maandag 14 augustus 2006 09:46 schreef Tomasso het volgende:
Netjes tonks. Werken alle functies enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |