Nee, ik ga wel naar Nieuweschans morgenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Sta jij ook vroeg op deze week voor de GTW ?
ik ook, meer dan jijquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef jorienvdherik het volgende:
ik ga over 2 weken weer veel reizen
Maar dan heb je wel een hele mooie trip in mijn oogjesquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:07 schreef sander89 het volgende:
Heb een kaartje gevonden hoe het toekomstigen hoge snelheids trein netwerk er uit moet zien, de helft ligt er al of zijn ze mee bezigHeb wel info gevonden dat ze in 2007 een spoor ligt van Moskou naar St. petersburg ben benieuwd hoe of er zoveel spoor komt te liggen in de armelanden maar dat zal wel nog een tijdje duren voor dat je naar Turkij kan met de trein
![]()
www.hslzuid.nl/hsl/Images/eu.breed.wit_1024x765_tcm51-11231.jpg
Jezus hoeveel stupiditeit kun je in 1 post prakken?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:07 schreef sander89 het volgende:
Heb een kaartje gevonden hoe het toekomstigen hoge snelheids trein netwerk er uit moet zien, de helft ligt er al of zijn ze mee bezigHeb wel info gevonden dat ze in 2007 een spoor ligt van Moskou naar St. petersburg ben benieuwd hoe of er zoveel spoor komt te liggen in de armelanden maar dat zal wel nog een tijdje duren voor dat je naar Turkij kan met de trein
![]()
hopelijk niet lang meerquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, met de hogesnelheidslijnNee naar Turkije blijf je natuurlijk gewoon vliegen
En vooral (het vuil op) de trein!quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Dagje regen doet een mens goed!
quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:10 schreef Duvel het volgende:
Zo, kom maar op met die tvp-foto, Alexxxxx!
Erg mooie foto's Zug-chef!quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Dagje regen doet een mens goed!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Durfde je niet op het containerterrein te komen?
Ow, dan doe ik ook niet mee, ik wil mijn copyright liever zelf houdenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik doe trouwens NIET mee met de fotowedstrijd van Arriva. Ze willen je copyright dan hebben
Maakt dat zoveel uit dan? Copyright kwijt raken van 1 foto?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:46 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ow, dan doe ik ook niet mee, ik wil mijn copyright liever zelf houden
Ik kom er als sinds 1997quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?
Straks maak ik een mooie foto, en gaan zij die gebruiken voor allemaal publicaties en zo, en serveren ze mij af met een vrijkaartje voor de eerste ritquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Maakt dat zoveel uit dan? Copyright kwijt raken van 1 foto?
pics or stfuquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:33 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Vandaag getrakteerd op leuke treintjes! Stoomtreintje van de VSM, een ICK op utrechten de hondekop van stichting mat '54 op zijn thuisbasis Amersfoort
Ja idd. En los van het feit dat dat helemaal niet eens KAN, welke serieuze fotograaf laat zich aan zo veel voorwaarden binden voor een fucking *kunstwerk*?quote:
En dan is het ook nog een sde bedoeling dat je die foto op het station gaat maken hequote:Op maandag 7 augustus 2006 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja idd. En los van het feit dat dat helemaal niet eens KAN, welke serieuze fotograaf laat zich aan zo veel voorwaarden binden voor een fucking *kunstwerk*?
In de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag staat alles wat je moet weten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de site van Arriva vind ik overigens nergens die wedstrijd / spelregels daarvan
Camloos vandaagquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
pics or stfu
(of te wel wij willen foto's zien)
Die landschapsregel is komen te vervallen lijkt het, en de minimum maat is meteen ook de maximum maat, als ik het me goed herinner...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
De testritten zal ook overdag plaatsvinden.
Arriva heeft ook een fotowedstrijd uitgeschreven. Ze vragen u om de nieuwe trein op foto vast te leggen. Deze kun je op sturen en je maakt kans op een kunstwerkje dat speciaal gemaakt is voor de nieuwe trein.
Actievoorwaarden:
De trein moet in het landschap gefotografeerd zijn;
Het moet duidelijk zijn dat het gaat om de trein die in het arriva gebied rijdt;
De foto moet worden ingezonden voor 10 oktober 2006;
Verboden binnen een straal van 50m van het spoor te komen. Op de perrons dienst u de gangbare afstand te nemen;
Foto's mogen alleen genomen worden van openbaar toegankelijke plaatsen. Bij overtreding hiervan moeten wij u uitsluiten van deelname;
De foto wordt eigendom van Arriva en mag rechtenvrij voor eigen gebruik worden gebruikt.
Minimale afmeting: 1056 x 768 pixels.
Danwel 13 x 18 cm.
Foto kan worden gemaild naar: fotowedstrijd@arriva.nl of gestuurd naar Arriva fotowedstrijd, postbus 626, voorzien van de volgende gegevens; naam, adres, telefoonnummer, locatie waar de foto genomen is.
Bron Arriva Magezine 4, juli 2006
heb je die niet altijd mee johquote:
50m ??? wat een zooi, dan krijg je met zo'n klein treintje niet echt de mooiste foto'squote:Op maandag 7 augustus 2006 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Verboden binnen een straal van 50m van het spoor te komen.
@arriva: op deze post rust copyright. Als jullie deze text willen gebruiken wil ik dit stukje poëzie graag op een doek afgedrukt aan de muur in ruil voor het volledige copyright van deze post.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Even een nieuwe advertentie voor Arriva geschreven, om dure advertentieruimte te besparen (kwart pagina in kleur in de zaterdagkrant zal niet goedkoop zijn):
Gezocht: Flutfoto, omdat we te beroerd zijn een fotograaf in te huren. Als je geluk hebt krijg je een prul.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
@arriva: op deze post rust copyright. Als jullie deze text willen gebruiken wil ik dit stukje poëzie graag op een doek afgedrukt aan de muur in ruil voor het volledige copyright van deze post.
lezen is een vorm van gebruikenquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra ze die tekst LEZEN zijn ze al schuldig, lijkt me duidelijk
Okee, eenschquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:45 schreef Alexxxxx het volgende:
lezen is een vorm van gebruiken
Sterker nog, op dat schrale kut platteland is die openingsrit 1 van de ENIGE 2 ritten die helemaal vol zal zittenquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:55 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, lol
En waarschijnlijk is dat eerste ritje niet eens 'prive', en zitten er alsnog gewoon mensen in
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sterker nog, op dat schrale kut platteland is die openingsrit 1 van de ENIGE 2 ritten die helemaal vol zal zittenDie andere is de afscheidsrit over 25 jaar
Dat lijntje ziet er niet al te gebruikt uit, was dat dat lijntje naar Stiens of Drachten? Of zo?quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Toch wel tof, de alleereerste lightrailtrein in Fryslân was er al in 1997... en die reed voor het huis langs waar ik nu woon
[afbeelding]
[afbeelding]
It Dockumer Lokaeltsjequote:Op maandag 7 augustus 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijntje ziet er niet al te gebruikt uit, was dat dat lijntje naar Stiens of Drachten? Of zo?
Als je je OV studentenkaart bedoelt:quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:31 schreef MoChe het volgende:
Mag ik even offtopic gaan?
vroeg me namelijk af of in de vakantieperiode je OV-kaart ook vóór 9uur geldig is... Had namelijk wel zoeits gelezen over de kortingskaart maar weet het niet zeker en een nieuw topic erover openen is beetje onzinnig
Ik wil namelijk de trein van 8.55 naar brussel pakken vanuit tilburg maar die schijnt niet geldig te zijn icm met kortingskaart ?![]()
En in juli en augustus heb je sowieso voor negen uur al korting.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:53 schreef the_disheaver het volgende:
kortingskaart is in juli en augusten (geloof ook juni, maar das allang geweest) geldig. Dus ook weekendkaart enzo.
staat volgens mij geloof ik ook gewoon op de achterkant van je weekendov
Ik had hem wel bij me, maar geen extra batterijen en ik was er niet op uit om te fotograferen. Daarbij heb ik alles enkel vanuit een trein gezien, dus schoot ik niet veel mee opquote:
Jammer joh! Volgende keer beterquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik had hem wel bij me, maar geen extra batterijen en ik was er niet op uit om te fotograferen. Daarbij heb ik alles enkel vanuit een trein gezien, dus schoot ik niet veel mee op
ja inderdaad, en dat terwijl *men* zegt dat het beter is zo vroeg mogelijk in Dordt te staan, vanwege de zon... Ik stond daar dus tussen 3 en 5 's middags, kan je nagaan. Die van Gilze Rijen had ik beter later op de dag kunnen doenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:11 schreef Duvel het volgende:
Mooie foto's! Die van Dordt vind ik wel iets beter dan die bij Gilze door de zonnestand, wat op zich jammer is, want bij Gilze komen de leukere treinen langs.
Als daar zijn:.....?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:11 schreef Duvel het volgende: bij Gilze komen de leukere treinen langs.
Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat ik de treinen op de foto's in Gilze interessanter vind dan die op de Dordtse foto's.quote:
Heb je een fototje voor/na?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:41 schreef Wadloper het volgende:
DH-2 3219 is weer netjes gemaakt (de witte stukken op de zijkant zijn weg)
[[url=http://img127.imagevenue.com/loc370/th_40594_IMG_9531_370lo.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
![]()
![]()
Ik vroeg me alleen af welke "leukere" treinen er in Gz langskomen, dan in Ddrquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat ik de treinen op de foto's in Gilze interessanter vind dan die op de Dordtse foto's.
Ah zo! Nou ja, ik ken de passeerlijsten niet, maar gezien de foto's heb ik dus een oordeel geveld. Ik bedoel: DD-AR fotografeer ik eigenlijk niet meer. Een Koploper daar is wel weer ietsje zeldzamer geloof ik. Maar verder moet Dordt het hebben van de goederentreinen. En de meeste goederentreinen die langs Dordt komen, komen ook langs Gilze. Toch?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af welke "leukere" treinen er in Gz langskomen, dan in Ddr
Oh ja! Gelukkig!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:44 schreef Wadloper het volgende:
[..]
ff zoeken, als ik hem nog heb (je kent het voorvalletje vorige keer)![]()
Ik heb geluk
Oh ja, de verschillen zijn duidelijk! Ze hebben de gele en grijze lakstiften teruggevonden!quote:[[url=http://img34.imagevenue.com/loc519/th_52119_IMG_7658_519lo.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img18.imagevenue.com/loc463/th_52132_IMG_7660_463lo.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img133.imagevenue.com/loc566/th_52142_IMG_7664_566lo.jpg]afbeelding][/URL]
Dit was voor, en dan moet je eens naar de afbeelding kijken die ik eerder heb gepost
In 2000 was het geloof ik trek-duw met een eenrichtingsloc eraan (eigenlijk een soort motorwagen dus). Foto's heb ik wel, maar niet hier...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, vrij schraal getrokken matje trouwens
Volgens mij ìs dat de motorwagen op de foto. Aan de andere kant zou dan een stuurstand moeten zitten. Dit is trouwens het zelfde mat als er in 2000 reed!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan best zijn dat er aan de andere kant een motorwagen zit trouwens ja
Nah, half. De andere kant is volgens mij een beetje lomp ongestroomlijnd. Zullen we 't houden op een kruising tussen een loc en een motorwagen?quote:
Neequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nah, half. De andere kant is volgens mij een beetje lomp ongestroomlijnd. Zullen we 't houden op een kruising tussen een loc en een motorwagen?
Zie je wel!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Een eenrichtingsloc is iets anders dan een motorwagen![]()
Ik zei toch ook alleen maar dat we het niet op een kruising zouden houden?
OK Duvel, sorry![]()
Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
veel erger vind ik dus dat ik EN Fiumicino EN termini EN trastevere gewoon min of meer opzettelijk heb laten lopen qua bordjes
Bordjes boeiden me toen gewoon niet zo. Het is meer geluk dan wijsheid dat ik Ostiense er wel tussen heb zittenquote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Opeens heb je het, je wordt een internationalestationsbordjesfotograaf
Ik:quote:
Eind oktober ziet de wereld er vast heel anders uitquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Na Rondje NL zal ik er wel meer hebben denk ik![]()
Al die NL bordjes heb jij al en ik mot er nog te veel van
Cool man!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:37 schreef Wadloper het volgende:
En daar is hij dan!!:
Precies om 8 uur kwam hij aan, hij draagt de nummer 301
[[url=http://img146.imagevenue.com/loc352/th_62319_san_352lo.jpg]afbeelding][/URL]
Aanklikbaar
* fap * fap * fap *quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:37 schreef Wadloper het volgende:
En daar is hij dan!!:
Precies om 8 uur kwam hij aan, hij draagt de nummer 301
[[url=http://img146.imagevenue.com/loc352/th_62319_san_352lo.jpg]afbeelding][/URL]
Aanklikbaar
Da's niet 's nachts, da's 's ochtends.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee, ik ga voor mn lol om half 6 s nachts buiten staan
Als het morgen neit regent ben ik zo rond 16:10 op station Leeuwarden te vinden, als ik het niet vergeetquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien ga ik vannacht tussen 0.11 en 0.45 nog even kijken op t station hier
om 16:00 is mn rijles afgelopen en het is 10 minuten fietsenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom om 16.10 ?
Heb je goed geregeld hehequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
* fap * fap * fap *
En dat op station Nieuweschans! Waar ik een tijdje geleden voor lul zat te wachten op de trein naar Leer, waarna ik maar ben teruggegaan naar Groningen en mijn geld terug heb gekregen.
Ik kijk morgen wel naar Omrop Fryslân.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Om 22.00 in het NOS Journaal het 3e item, over de GTW in Nieuweschans
Same herequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kijk morgen wel naar Omrop Fryslân.
En wat vinden jullie ervanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:45 schreef Zw0rld het volgende:
Je moet wat op een zondagmiddag.
Niet helemaal steady![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=_E9ooW65dAs
Als jij dat filmpje gemaakt hebt, waar stond jij? Zo dicht bij de baan? Mensen zoals jij zorgen ervoor dat er alleen maar meer hekken langs de spoorbaan komen. Niet voor niets dat die 1e machinist zo hard toeterde...quote:
Het zelfde als Zug-Chef. Als ik in mijn werk zo dicht bij het spoor wil komen moet ik een cursus doen, een werkplekbeveiligingsinstructie op zak hebben, een bewijs van toegang tot spoorwegterreinen hebben en een geel vest aan... Tip: ga niet nog een keer zo dicht op het spoor staan.quote:
Dat zie ik op de film niet echt... Was ie echt beveiligd met lampen en overwegbomen, en stond jij aan de goede kant van die lampen of bomen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:40 schreef Zw0rld het volgende:
ok
Ik vond het zelf nog al meevallen, was wel een overweg waar ik op stond.
Dat eerste gaat me wat ver hoor! Ze kunnen het inderdaad melden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je er onder zou gekomen zijn, zou ik het zelf erger vinden voor de machinist dan voor jou (+ je familie). Het feit dat die 1e machinist je waarschuwt moet eigenlijk al voldoende zijn. Dat het een overweg is kon ik niet zien op t filmpje.
Oja het is trouwens gebruikelijk dat nadat een machinist iemand heel dichtbij de spoorbaan ziet, dit meldt aan de centrale en er meestal politie op af gestuurd wordt...
Geen lampen en geen bomen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zie ik op de film niet echt... Was ie echt beveiligd met lampen en overwegbomen, en stond jij aan de goede kant van die lampen of bomen?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:45 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Geen lampen en geen bomen.
Een kijkoverweg.
En er komt meteen een lastgeving langzaam rijden, en daarmee krijgt de trein weer vertraging etc etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je er onder zou gekomen zijn, zou ik het zelf erger vinden voor de machinist dan voor jou (+ je familie). Het feit dat die 1e machinist je waarschuwt moet eigenlijk al voldoende zijn. Dat het een overweg is kon ik niet zien op t filmpje.
Oja het is trouwens gebruikelijk dat nadat een machinist iemand heel dichtbij de spoorbaan ziet, dit meldt aan de centrale en er meestal politie op af gestuurd wordt...
Die zijn inderdaad zeldzaam. Waar ligt dat ding? Dan kan ik misschien wel terugvinden of ie op de nominatie staat om gesloten danwel beveiligd te worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Een kijkoverweg op zo'n drukbereden traject, dat zie je niet vaak meer. Kwam er hier gisteren nog wel 1 tegen, maarja daar rijdt 2 tot 4x per uur een wadlopertje over
![]()
en trouwens evenveel fietsers (het betreft een fietspad-overgangetje)
8 a 10 treinen per uur/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Een kijkoverweg op zo'n drukbereden traject, dat zie je niet vaak meer. Kwam er hier gisteren nog wel 1 tegen, maarja daar rijdt 2 tot 4x per uur een wadlopertje over
![]()
en trouwens evenveel fietsers (het betreft een fietspad-overgangetje)
Rustigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En er komt meteen een lastgeving langzaam rijden, en daarmee krijgt de trein weer vertraging etc etc.
Zulke mensen verpesten het voor degene die zich wel aan de regels houden (overweg of niet, een overweg is bedoeld om over te steken, en niet om heel dichtbij het spoor te staan)
Heilooer bos.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad zeldzaam. Waar ligt dat ding? Dan kan ik misschien wel terugvinden of ie op de nominatie staat om gesloten danwel beveiligd te worden.
Zoals gezegd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
RustigHij weet het nu en zal het vast niet nog een keer zo doen. Als je in de buurt van het spoor staat, en je wil de machinist duidelijk maken dat je niets kwaad in de zin hebt (of je denkt dat ie misschien gaat twijfelen), steek dan even je hand op. Niet zwaaien, maar gewoon je hand opsteken.
Maar wat je eigenlijk moet doen, is die twijfel niet oproepen, maar gewoon voldoende afstand houden.
Ja dat zijn er best nog wat, en er rijdt veel snel rijdend materieel langs (PlanV/T, (V)IRM en DD-AR/(m)DDmquote:
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt wasquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de lijn Lw - Sneek vlakbij het dorpje Boksum
Heiloo dus/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt was!
En vooral kijken of de machinist zijn hand ook opsteekt, zo is het teken dat hij/zij je gezien heeftquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
RustigHij weet het nu en zal het vast niet nog een keer zo doen. Als je in de buurt van het spoor staat, en je wil de machinist duidelijk maken dat je niets kwaad in de zin hebt (of je denkt dat ie misschien gaat twijfelen), steek dan even je hand op. Niet zwaaien, maar gewoon je hand opsteken.
Maar wat je eigenlijk moet doen, is die twijfel niet oproepen, maar gewoon voldoende afstand houden.
dat gevoel had ik al, je quote alleen de verkeerde post danquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt was!
Met een dubbeldekker die met 140 kmh op je af komt. dat gaat niet he.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:57 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En vooral kijken of de machinist zijn hand ook opsteekt, zo is het teken dat hij/zij je gezien heeft
Oh jawel hoor, met wat oefening gaat dat best. Het gaat er gewoon om dat ie weet dat jij hem gezien hebt. Zodat ie er redelijk vanuit kan gaan dat je niet zomaar voor zijn trein gaat staan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:58 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Met een dubbeldekker die met 140 kmh op je af komt. dat gaat niet he.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BB241B6BD460.htmlquote:Eerste light-railtrein in Groningen
In Nieuweschans, in Groningen, is de eerste van 43 nieuwe light-railtreinen aangekomen die gaan rijden op 6 lijnen in Noord-Nederland. De Zwitserse treinen kunnen snel optrekken en afremmen.
Het noorden wacht al jaren op de nieuwe treinen, omdat de oude NS-rijtuigen van Arriva al een tijd zijn afgeschreven. Er zijn geregeld mankementen, waardoor de reizigers vertraging oplopen. Ook klagen passagiers over gebrekkige ventilatie.
De nieuwe treinen kosten in totaal zo'n 100 miljoen euro. Arriva heeft van de noordelijke provincies een concessie gekregen van 15 jaar. De nieuwe treinen rijden er vanaf dit najaar.
Ik ga wel slapen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar hadden we het dus voor deze discussie over
Als je een oranje vest aandoet terwijl je langs het spoor loopt, word je gezien als veiligheidsman, dat is dus sowieso verboden. Geel is ok.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Beter gewoon een geel of oranje vest aan doen, kost je 3 euro bij de Action ofzo
Goed om te weten. Thx !quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een oranje vest aandoet terwijl je langs het spoor loopt, word je gezien als veiligheidsman, dat is dus sowieso verboden. Geel is ok.
Zover ik weet hebben alle NL (binnenlandse) treinen een speciale ruimte daarvoor. Let goed op het blauwe stickertje meestal boven de deur waar een fiets op staat met een kaartje er aan bungelendquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:12 schreef SilverBullet het volgende:
Ik wil binnenkort met me fiets de trein in en heb gelezen op de website van de NS dat je je fiets in een speciale gedeelte van de trein moest zetten. Maar niet elke trein heeft toch zo'n aparte coupé voor fietsen? Je mag hem dan toch gewoon bij de deuren zetten?
Vandaag een opfrsissertje spoorwegregels gehad, vandaar.quote:
Daar kan ik je ook geen ongelijk in geven eigenlijk...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:11 schreef Zw0rld het volgende:
Toch nog een opmerking.
Ik vind dit toch ook redelijk dichtbij.
[afbeelding]
Ingezoomed vanaf het fietspadquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar kan ik je ook geen ongelijk in geven eigenlijk...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ingezoomed vanaf het fietspad(en achter het hek dus)
Okayquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Kan je misschien wat beter zien op deze foto:
[afbeelding]
Zo'n trein stopt maar even hier op 't station, dan kan je toch niet te hele trein langs lopen opzoek naar dat stickertje?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben alle NL (binnenlandse) treinen een speciale ruimte daarvoor. Let goed op het blauwe stickertje meestal boven de deur waar een fiets op staat met een kaartje er aan bungelend
Leuk! Mooie nachtfoto's!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:28 schreef Zug-Chef het volgende:
En toen kwam ie eindelijk in Friesland aan![]()
![]()
![]()
<knip>
en als toegift:
<knip>
Twee van de zes assen aangedreven of zo? 't Is een Zwitserse schrijfwijze. Net als de Re 4/4. En zo.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar slaat dat 2/6 op eigenlijk? 2 motoren, 6 draaistellen of zo?
Thx! Ik vond ze ook vrij chill, ondanks dat de zon vrij bedekt was (al kan je dat ook positief zien, meeste foto's waren anders niet gelukt)quote:
En daar moet je dan een foto van maken voor die fucking fotowedstridj?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was gezellig op Lw CS vanmiddag. En iedereen fijn balen dat de 301 zover weg stond![]()
[afbeelding]
Ik dacht al, waar blijf jequote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik baal er ineens niet meer van dat ik het niet aan tijd heb om te gaan kijken
Ik had hier thuis vanochtend wat problemen waardoor ik een aantal andere zaken moest regelen, helaas.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijf je![]()
Naar t schijnt zetten ze hem morgen wel op spoor 6 naast spoor 5
Dat is best een leuke spot plek zo te zien nu. Je kan ook aardig dichtbij komen, of sta je vlakbij een overweg?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:28 schreef Duvel het volgende:
Vandaag, ter hoogte van Amf - Apd km. 53.7: ERS 6609 passeert met een containertrein enkele hopen puin die zijn ontstaan bij de bouw van onderstation Terschuur:
Ik las t ja, gecondoleerd johquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik had hier thuis vanochtend wat problemen waardoor ik een aantal andere zaken moest regelen, helaas.
Ik sta op de toegangsweg naar het onderstation. Er kwam best wat leuks voorbij, maar voornamelijk net voor ik er was (Belgische reeks 77 o.a.).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is best een leuke spot plek zo te zien nu. Je kan ook aardig dichtbij komen, of sta je vlakbij een overweg?
Zie je die snelweg ook liggen als je vanaf de andere kant vh spoor een foto maakt? Een stuk naar het oosten loopt de snelweg snel van het spoor af. Miscshien dat een stukje lopen me toch nog naar die plek loktquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Duvel het volgende:
Zo heel erg mooi is het daar niet trouwens. Achter die bomen raast de A1, achter mij ligt een maisveld.
Daar is het mooier, denk ik. Maar ga niet via rare weggetjes ineens langs het spoor staan. Ik stond hier ook niet in mijn eentje. De snelweg zie je nauwelijks.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zie je die snelweg ook liggen als je vanaf de andere kant vh spoor een foto maakt? Een stuk naar het oosten loopt de snelweg snel van het spoor af. Miscshien dat een stukje lopen me toch nog naar die plek lokt
Oh altijd hoor, ik heet gen Zworldquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar is het mooier, denk ik. Maar ga niet via rare weggetjes ineens langs het spoor staan. Ik stond hier ook niet in mijn eentje. De snelweg zie je nauwelijks.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
![]()
[..]
Oh altijd hoor, ik heet gen Zworld![]()
Ze doen maar wat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Alexxx, weet jij hoe t nu komt dat er van die hele ACTS dienstregeling geen ruk meer klopt, vroeg t laatst ook al, maar na een aantal mislukte spotmomenten... wordt ik wel beetje teleurgesteld. Maandag stond ik dus tevergeefs te wachten op de Houtrakpolder trein (A15.42) en vanmiddag waren ze druk aan het af en opladen van de Containertrein (tussen 15 en 17 uur)...
En, iemand die foto's gaat maken?quote:Laatste chloortrein rijdt door Nederland 10-08-06
Donderdagavond rijdt de laatste reguliere chloortrein door Nederland. Dat heeft een woordvoerder van het chemieconcern Akzo Nobel laten weten.
De trein, die om 23.00 uur vertrekt, rijdt tussen de productielocatie in Hengelo en de vestiging van Akzo Nobel in de Duitse plaats Ibbenbüren. Daarmee komt een einde aan de omstreden transporten, die sinds de jaren zeventig plaatsvonden.
Nu Akzo Nobel een nieuwe chloorfabriek heeft gebouwd in Delfzijl, zijn de treintransporten niet langer nodig.
Later deze maand volgt nog een aparte chloortrein met een ceremonieel afscheid, tijdens een werkbezoek aan Akzo Nobel van staatssecretaris Van Geel van Milieu.
Grote gevolgen
De trein was omstreden vanwege de veiligheid. Een ongeval met de trein zou grote gevolgen kunnen hebben voor omwonenden.
Akzo Nobel had vier jaar geleden al met het ministerie van VROM afgesproken dat er een eind zou komen aan de chloortransporten.
Overigens sluit het chemiebedrijf niet uit dat in de toekomst incidenteel nog chloortreinen door Nederland zullen rijden. Dit kan gebeuren wanneer chloorfabrieken tijdelijk stilgelegd moeten worden.
quote:NS past dienstregeling 2007 aan
UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen hebben de dienstregeling voor 2007 aangepast na kritiek vanuit de consumentenorganisaties en de politiek. Zo laat NS ten opzichte van het oude plan meer treinen rijden in de avonduren en tijdens vakanties. Dat maakte het spoorbedrijf vrijdagmiddag bekend.
In het eerste half jaar van 2007 houdt de NS een proef om de reistijd van de Randstad naar Groningen en Leeuwarden terug te dringen. Vanaf Zwolle gaan de treinen iets sneller rijden, waarmee enkele minuten tijdwinst wordt geboekt. Het nieuwe spoorboekje wordt op 10 december van kracht.
De NS heeft twee jaar met consumentenorganisaties, regionale overheden en het ministerie van Verkeer en Waterstaat overlegd over de dienstregeling. De vervoersonderneming stelt dat het een ,,optimaal aanbod'' realiseert voor de klant. ,,Tevens maakt deze opzet een verdere groei van het aantal reizigers mogelijk.''
Tweehonderd extra treinen
In vergelijking met de huidige dienstregeling komen er tweehonderd treinen per dag bij. De reistijd tussen stations neemt met 1 tot 3 procent af doordat treinen vaker rijden en doordat de planning is verbeterd. Treindiensten worden beter gespreid, waardoor meer regelmaat (om het kwartier of om het half uur) ontstaat.
Komend jaar opent NS zeven nieuwe stations. Het gaat om Helmond Brandevoort, Twello, Voorst-Empe, Apeldoorn de Maten, Apeldoorn Osseveld, Tiel Passewaaij en Utrecht Zuilen. Tot 2010 zullen in totaal 15 nieuwe stations geopend worden.
ja ik hoop stiekem dat dat schroot nog lang blijft rondrijden, eigenlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee dat is in Turnhout. En ze zijn zo heerlijk om in te zitten
Verwend kreng! Ik wens je heel veel wadlopers en Linten toe bij je rondje Nederland!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
jaja, iemand die de deur uit gaat om een plan V te spotten, het bestaat nog
Hoeveel gaat het schelen in minuten? Of komt er toch een 3e trein per uur bij?quote:
ga auto's modden, hoerquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Verwend kreng! Ik wens je heel veel wadlopers en Linten toe bij je rondje Nederland!
Mooi is ie niet, vind ik. Wel informatief!quote:
Hier zitten echt leuke foto's tussen!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar sta je dan... 4 km van huis op het platteland te wachten op 3x Plan V. Juist dan opeens gaat het STORTregenen en hozen... Waarom....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die man loopt er zo omheen te draaien in zijn verhaal, dat je er volgens mij wel zeker van kan zijn dat het in oktober niet af zal zijn...quote:Op zondag 13 augustus 2006 10:05 schreef Bensel het volgende:
Trouwens, de perrons van de stations waar die nieuwe stadler treinen gaan rijden, moeten allemaal opgehoogd gaan worden, om gehandicapten makkelijker te kunnen vervoeren.. En dan te bedenken dat ze in oktoberal gaan rijden, en het project nog niet eens is aanbesteed. hier meer info: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=59543
ja. v21.49quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan had je de trein na mij uit de richting Zwolle zeker? (V21.49/52)
nee nouja, ik had dus 21.19, naar Leeuwarden dus. Maar globaal gezien zou het kunnen zijn dat het Groninger gedeelte hiervan de aangereden trein was...quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ja. v21.49
jij nog kunnen doorrijden, of zat je in de 'aangereden trein'?
Make my fucking dayquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Godver, denk ik eens origineel te zijn door Duitse trientjes op de foto te zetten, is er een meeting waar ze zijn geweest hoor
Maar ik heb een hip stationsbordjefoto! HA!
laat maar zien ,is leuk, moeten meer foto's in dit topic vind ik! Ik ben benieuwd wat je hebt geschoten!quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Godver, denk ik eens origineel te zijn door Duitse trientjes op de foto te zetten, is er een meeting waar ze zijn geweest hoor
Maar ik heb een hip stationsbordjefoto! HA!
Meer stationsnaambordjes in ieder gevalquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
laat maar zien ,is leuk, moeten meer foto's in dit topic vind ik!
We hebben dit weekend met 4 man hier van PTA een weekendje Nürburgring gedaan, en overnac ht in een hotel in een buitenwijk van Keulen. Vlak bij dat hotel lag een treinstation, dus met de trein even het centrum in geweestquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
laat maar zien ,is leuk, moeten meer foto's in dit topic vind ik! Ik ben benieuwd wat je hebt geschoten!
Gisteren dus Rondje gedaan, Utrecht - Eindhoven - Venlo - Kaldenkirchen - Viersen - Duisburg Hbf - Düsseldorf Hbf - Kettwig - Essen Hbf - Gelsenkirchen Hbf - Wanne-Eickel Hbf - Dorsten - Coesfeld - Gronau - Enschede - Utrecht gedaan
Wheheheh ik wil een foto van rode sluitseinen zienquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:10 schreef Alexxxxx het volgende:
En de trein gemist zelfs op een haar na,
Sorry, ik was te druk met aan de deur van de wegrijdende trein te rammelenquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wheheheh ik wil een foto van rode sluitseinen zien
Tb0 boeit jou niet zo?quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Sorry, ik was te druk met aan de deur van de wegrijdende trein te rammelen
U vraagt, wij draaienquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wheheheh ik wil een foto van rode sluitseinen zien
Het is hier OHIH niet hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:51 schreef Wadloper het volgende:
(dit is een grapje natuurlijk)
ja fijn, maar dat is niet meer dan wat je anders post... en niemand reageert er ooit op, misschien eens leuk om wat foto's te posten of mee te doen in een discussie. Anders raad ik je aan [url] http://www.opeenshadikhetforum.nl hier[/url] ook eens in te loggenquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:56 schreef jorienvdherik het volgende:
Donderdag naar maastricht met de trein, ben benieuwd wat daar allemaal rijd
en vrijdag naar eindhoven weereens
Zal donderdag en vrijdag foto's makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja fijn, maar dat is niet meer dan wat je anders post... en niemand reageert er ooit op, misschien eens leuk om wat foto's te posten of mee te doen in een discussie. Anders raad ik je aan [url] http://www.opeenshadikhetforum.nl hier[/url] ook eens in te loggen
Dat zeg je drie keer per week, maar in al die maanden tijd nog maar één keer een fotootje geizen die je hebt gemaakt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Zal donderdag en vrijdag foto's maken
Tja, ik was mijn OV kaart kwijt en heb nu een nieuwe vanaf woensdag mag ik hierop reizen en zal daarom donderdag en vrijdag foto's makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat zeg je drie keer per week, maar in al die maanden tijd nog maar één keer een fotootje geizen die je hebt gemaakt.
Ok, toen ik twee jaar geleden nog een OV jaarkaart had kon je daar nog geen foto's mee maken. Hip hoor.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Tja, ik was mijn OV kaart kwijt en heb nu een nieuwe vanaf woensdag mag ik hierop reizen en zal daarom donderdag en vrijdag foto's maken
Hey, heb jij volgende week donderdag al wat te doen trouwens? Team FOK! Heeft nog een shorecrewer in de regio Gn nodig namelijkquote:
mail me eens.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey, heb jij volgende week donderdag al wat te doen trouwens? Team FOK! Heeft nog een shorecrewer in de regio Gn nodig namelijk
daar verderquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
mail me eens.
of wacht, ik mail jou wel ff. profielmail mailt niet erg meer :-)
dr.flash op de google server toch?
Het boeit me echt geen kont, was gewoon het station om de hoek bij het hotelquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Joh doe ff mee, laat het ff iets bijzonders lijken voor die Aleksksksksks
Je stond aan de deur van een al rijdende trein te rammelen. Idiootquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het boeit me echt geen kont, was gewoon het station om de hoek bij het hotel![]()
Uhm, zal even kijkenquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey, heb jij volgende week donderdag al wat te doen trouwens? Team FOK! Heeft nog een shorecrewer in de regio Gn nodig namelijk
HERINNERINGEN ALLEEN MAAR HERINNERINGENquote:
twee mogelijkheden:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:38 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom de MP Jules op de betuwelijn staat geparkeerd, aldus mijn waarnemeningen laatst.
Ik hoop het niet, anders kan er geen mens meer naar Gorinchem komen, Betuwelijn is enkelspoors.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:38 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom de MP Jules op de betuwelijn staat geparkeerd, aldus mijn waarnemeningen laatst.
Die zal wel weer met GSMR metingen bezig zijn denk ik. Je bedoelt natuurlijk de Betuweroute, toch?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:38 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom de MP Jules op de betuwelijn staat geparkeerd, aldus mijn waarnemeningen laatst.
Betuweroute danquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, anders kan er geen mens meer naar Gorinchem komen, Betuwelijn is enkelspoors.
Denk niet dat ze mee willen werken, waar zou dat feestje immers gehouden moeten worden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:59 schreef verzameldirk het volgende:
overgenomen nieuws van de OVL site geschreven door Tim Goorman
Komende zondag, de 20e, is het overigens 25 jaar geleden dat de 3201 in
Nederland aan kwam! Het is nog niet helemaal duidelijk of Arriva mee wil
werken aan het vieren van een bescheiden feestje, maar als het stel die dag
rijdt dan weten we het te vinden ;-) dus eventuele liefhebbers kunnen daar
alvast rekening mee houden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welke zwakzinnige schrijft zulke kul daar? Ik heb een vermoedenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:00 schreef verzameldirk het volgende:
Op de lijn Groningen-Leeuwarden worden vaak de luxere Buffels ingezet.
luxere en luxe is niet het zelfde he. Of ben je van mening dat de wadloper luxer is?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke zwakzinnige schrijft zulke kul daar? Ik heb een vermoeden
Nee, maar buffels zijn net zo kutquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:44 schreef the_disheaver het volgende:
Of ben je van mening dat de wadloper luxer is?
Beter dan de wadlopers. En de plan T en plan V. En de DDARquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar buffels zijn net zo kut
wat een taal Dr. Flash voor een leider, of is het lijder, van een prachtigequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar buffels zijn net zo kut
Kun je je de Blauwe Engelen nog herinneren?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar buffels zijn net zo kut
Nou wat vreselijk toch weerquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:12 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
wat een taal Dr. Flash voor een leider, of is het lijder, van een prachtige
missie binnenkort foei foei![]()
quote:***************************************
Gemeente:zondag geen werk aan spoor
***************************************
De gemeente Hardinxveld-Giessendam en
ProRail hebben een conflict over werken
op zondag.De spoorbeheerder ProRail wil
begin september twee weekeinden groot
onderhoud plegen aan het spoor.Als dat
doorgaat,dreigt het streng christelijke
gemeentebestuur met een dwangsom van
400.000 euro per zondag.
Hardinxveld-Giessendam wil niet dat de
zondagsrust wordt verstoord.Langs het
spoor staan een paar kerken.Volgens een
woordvoerder zullen kerkgangers last
hebben van het werken op zondag.
ProRail wil de planning niet wijzigen.
Twee dagen niet werken kost het bedrijf
volgens eigen zeggen 650.000 euro.
***************************************
GA.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Kut geiten joh hier in de buurt
kennen ze rotten
Niet werken op zondag, maar wel 800.000 euro in het laatje op zondag, op een achterbakse manier. Is dat de christelijke instelling?quote:
Daar gaat de Islam toch een stuk interessanter mee om in elk gevalquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet werken op zondag, maar wel 800.000 euro in het laatje op zondag, op een achterbakse manier. Is dat de christelijke instelling?
Ja, nu de mensen niet meer geloven dat je een plaats in de hemel kan kopen, moeten ze toch iets héquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niet werken op zondag, maar wel 800.000 euro in het laatje op zondag, op een achterbakse manier. Is dat de christelijke instelling?
Zouden ze geloven dat je een plaats in een trein kan kopen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:13 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, nu de mensen niet meer geloven dat je een plaats in de hemel kan kopen, moeten ze toch iets hé![]()
Treinen zijn duivels, het is niet voor niks dat er geen station in Staphorst is he?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zouden ze geloven dat je een plaats in een trein kan kopen?
Wel een onderstation, waar op duivelsche wijze de schtroom voor den boovenleijdingen gemaeckt wordt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Treinen zijn duivels, het is niet voor niks dat er geen station in Staphorst is he?
daar waer stoute kinders heengaan, om den grootten rad aan te dijven, voor den schtroomquote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel een onderstation, waar op duivelsche wijze de schtroom voor den boovenleijdingen gemaeckt wordt.![]()
Met eenen zeeven kilometer langen tunnel teneinde het station des Zondags geruischloosch te kunnen passcheeren?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:15 schreef knars het volgende:
Zeeven jaren lang.
Maar Staphorst heeft wel een station gehad, en er zijn plannen voor een nieuw station, aldus Stationsweb.
Ghehehe, maar de bouw duurt helaas 16% à 17% langer door de zondagsrust.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met eenen zeeven kilometer langen tunnel teneinde het station des Zondags geruischloosch te kunnen passcheeren?
De website van het Reformatorisch Dagblad is bijvoorbeeld iedere zondag offline, zo ver zijn we alquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:09 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, zou gaan lachen als dat ook nog zo zou zijn
Ik ken meer van dat soort bedrijven, erg treurig. En dat een gemeente ProRail dan verbiedt om sporen te vernieuwen is wat mij betreft echt van de zotte...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De website van het Reformatorisch Dagblad is bijvoorbeeld iedere zondag offline, zo ver zijn we al
Vergeet je camera niet....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:51 schreef jorienvdherik het volgende:
Morgen 5 uur in de trein totaal![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |