Zover ik weet hebben alle NL (binnenlandse) treinen een speciale ruimte daarvoor. Let goed op het blauwe stickertje meestal boven de deur waar een fiets op staat met een kaartje er aan bungelendquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:12 schreef SilverBullet het volgende:
Ik wil binnenkort met me fiets de trein in en heb gelezen op de website van de NS dat je je fiets in een speciale gedeelte van de trein moest zetten. Maar niet elke trein heeft toch zo'n aparte coupé voor fietsen? Je mag hem dan toch gewoon bij de deuren zetten?
Vandaag een opfrsissertje spoorwegregels gehad, vandaar.quote:
Daar kan ik je ook geen ongelijk in geven eigenlijk...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:11 schreef Zw0rld het volgende:
Toch nog een opmerking.
Ik vind dit toch ook redelijk dichtbij.
[afbeelding]
Ingezoomed vanaf het fietspadquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar kan ik je ook geen ongelijk in geven eigenlijk...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ingezoomed vanaf het fietspad(en achter het hek dus)
Okayquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Kan je misschien wat beter zien op deze foto:
[afbeelding]
Zo'n trein stopt maar even hier op 't station, dan kan je toch niet te hele trein langs lopen opzoek naar dat stickertje?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben alle NL (binnenlandse) treinen een speciale ruimte daarvoor. Let goed op het blauwe stickertje meestal boven de deur waar een fiets op staat met een kaartje er aan bungelend
Leuk! Mooie nachtfoto's!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:28 schreef Zug-Chef het volgende:
En toen kwam ie eindelijk in Friesland aan![]()
![]()
![]()
<knip>
en als toegift:
<knip>
Twee van de zes assen aangedreven of zo? 't Is een Zwitserse schrijfwijze. Net als de Re 4/4. En zo.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar slaat dat 2/6 op eigenlijk? 2 motoren, 6 draaistellen of zo?
Thx! Ik vond ze ook vrij chill, ondanks dat de zon vrij bedekt was (al kan je dat ook positief zien, meeste foto's waren anders niet gelukt)quote:
En daar moet je dan een foto van maken voor die fucking fotowedstridj?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was gezellig op Lw CS vanmiddag. En iedereen fijn balen dat de 301 zover weg stond![]()
[afbeelding]
Ik dacht al, waar blijf jequote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik baal er ineens niet meer van dat ik het niet aan tijd heb om te gaan kijken
Ik had hier thuis vanochtend wat problemen waardoor ik een aantal andere zaken moest regelen, helaas.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijf je![]()
Naar t schijnt zetten ze hem morgen wel op spoor 6 naast spoor 5
Dat is best een leuke spot plek zo te zien nu. Je kan ook aardig dichtbij komen, of sta je vlakbij een overweg?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:28 schreef Duvel het volgende:
Vandaag, ter hoogte van Amf - Apd km. 53.7: ERS 6609 passeert met een containertrein enkele hopen puin die zijn ontstaan bij de bouw van onderstation Terschuur:
Ik las t ja, gecondoleerd johquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik had hier thuis vanochtend wat problemen waardoor ik een aantal andere zaken moest regelen, helaas.
Ik sta op de toegangsweg naar het onderstation. Er kwam best wat leuks voorbij, maar voornamelijk net voor ik er was (Belgische reeks 77 o.a.).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is best een leuke spot plek zo te zien nu. Je kan ook aardig dichtbij komen, of sta je vlakbij een overweg?
Zie je die snelweg ook liggen als je vanaf de andere kant vh spoor een foto maakt? Een stuk naar het oosten loopt de snelweg snel van het spoor af. Miscshien dat een stukje lopen me toch nog naar die plek loktquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Duvel het volgende:
Zo heel erg mooi is het daar niet trouwens. Achter die bomen raast de A1, achter mij ligt een maisveld.
Daar is het mooier, denk ik. Maar ga niet via rare weggetjes ineens langs het spoor staan. Ik stond hier ook niet in mijn eentje. De snelweg zie je nauwelijks.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zie je die snelweg ook liggen als je vanaf de andere kant vh spoor een foto maakt? Een stuk naar het oosten loopt de snelweg snel van het spoor af. Miscshien dat een stukje lopen me toch nog naar die plek lokt
Oh altijd hoor, ik heet gen Zworldquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar is het mooier, denk ik. Maar ga niet via rare weggetjes ineens langs het spoor staan. Ik stond hier ook niet in mijn eentje. De snelweg zie je nauwelijks.
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
![]()
[..]
Oh altijd hoor, ik heet gen Zworld![]()
Ze doen maar wat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Alexxx, weet jij hoe t nu komt dat er van die hele ACTS dienstregeling geen ruk meer klopt, vroeg t laatst ook al, maar na een aantal mislukte spotmomenten... wordt ik wel beetje teleurgesteld. Maandag stond ik dus tevergeefs te wachten op de Houtrakpolder trein (A15.42) en vanmiddag waren ze druk aan het af en opladen van de Containertrein (tussen 15 en 17 uur)...
En, iemand die foto's gaat maken?quote:Laatste chloortrein rijdt door Nederland 10-08-06
Donderdagavond rijdt de laatste reguliere chloortrein door Nederland. Dat heeft een woordvoerder van het chemieconcern Akzo Nobel laten weten.
De trein, die om 23.00 uur vertrekt, rijdt tussen de productielocatie in Hengelo en de vestiging van Akzo Nobel in de Duitse plaats Ibbenbüren. Daarmee komt een einde aan de omstreden transporten, die sinds de jaren zeventig plaatsvonden.
Nu Akzo Nobel een nieuwe chloorfabriek heeft gebouwd in Delfzijl, zijn de treintransporten niet langer nodig.
Later deze maand volgt nog een aparte chloortrein met een ceremonieel afscheid, tijdens een werkbezoek aan Akzo Nobel van staatssecretaris Van Geel van Milieu.
Grote gevolgen
De trein was omstreden vanwege de veiligheid. Een ongeval met de trein zou grote gevolgen kunnen hebben voor omwonenden.
Akzo Nobel had vier jaar geleden al met het ministerie van VROM afgesproken dat er een eind zou komen aan de chloortransporten.
Overigens sluit het chemiebedrijf niet uit dat in de toekomst incidenteel nog chloortreinen door Nederland zullen rijden. Dit kan gebeuren wanneer chloorfabrieken tijdelijk stilgelegd moeten worden.
quote:NS past dienstregeling 2007 aan
UTRECHT (ANP) - De Nederlandse Spoorwegen hebben de dienstregeling voor 2007 aangepast na kritiek vanuit de consumentenorganisaties en de politiek. Zo laat NS ten opzichte van het oude plan meer treinen rijden in de avonduren en tijdens vakanties. Dat maakte het spoorbedrijf vrijdagmiddag bekend.
In het eerste half jaar van 2007 houdt de NS een proef om de reistijd van de Randstad naar Groningen en Leeuwarden terug te dringen. Vanaf Zwolle gaan de treinen iets sneller rijden, waarmee enkele minuten tijdwinst wordt geboekt. Het nieuwe spoorboekje wordt op 10 december van kracht.
De NS heeft twee jaar met consumentenorganisaties, regionale overheden en het ministerie van Verkeer en Waterstaat overlegd over de dienstregeling. De vervoersonderneming stelt dat het een ,,optimaal aanbod'' realiseert voor de klant. ,,Tevens maakt deze opzet een verdere groei van het aantal reizigers mogelijk.''
Tweehonderd extra treinen
In vergelijking met de huidige dienstregeling komen er tweehonderd treinen per dag bij. De reistijd tussen stations neemt met 1 tot 3 procent af doordat treinen vaker rijden en doordat de planning is verbeterd. Treindiensten worden beter gespreid, waardoor meer regelmaat (om het kwartier of om het half uur) ontstaat.
Komend jaar opent NS zeven nieuwe stations. Het gaat om Helmond Brandevoort, Twello, Voorst-Empe, Apeldoorn de Maten, Apeldoorn Osseveld, Tiel Passewaaij en Utrecht Zuilen. Tot 2010 zullen in totaal 15 nieuwe stations geopend worden.
ja ik hoop stiekem dat dat schroot nog lang blijft rondrijden, eigenlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nee dat is in Turnhout. En ze zijn zo heerlijk om in te zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |