* fap * fap * fap *quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:37 schreef Wadloper het volgende:
En daar is hij dan!!:
Precies om 8 uur kwam hij aan, hij draagt de nummer 301
[[url=http://img146.imagevenue.com/loc352/th_62319_san_352lo.jpg]afbeelding][/URL]
Aanklikbaar
Da's niet 's nachts, da's 's ochtends.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee, ik ga voor mn lol om half 6 s nachts buiten staan
Als het morgen neit regent ben ik zo rond 16:10 op station Leeuwarden te vinden, als ik het niet vergeetquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien ga ik vannacht tussen 0.11 en 0.45 nog even kijken op t station hier
om 16:00 is mn rijles afgelopen en het is 10 minuten fietsenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom om 16.10 ?
Heb je goed geregeld hehequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
* fap * fap * fap *
En dat op station Nieuweschans! Waar ik een tijdje geleden voor lul zat te wachten op de trein naar Leer, waarna ik maar ben teruggegaan naar Groningen en mijn geld terug heb gekregen.
Ik kijk morgen wel naar Omrop Fryslân.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Om 22.00 in het NOS Journaal het 3e item, over de GTW in Nieuweschans
Same herequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kijk morgen wel naar Omrop Fryslân.
En wat vinden jullie ervanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:45 schreef Zw0rld het volgende:
Je moet wat op een zondagmiddag.
Niet helemaal steady![]()
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=_E9ooW65dAs
Als jij dat filmpje gemaakt hebt, waar stond jij? Zo dicht bij de baan? Mensen zoals jij zorgen ervoor dat er alleen maar meer hekken langs de spoorbaan komen. Niet voor niets dat die 1e machinist zo hard toeterde...quote:
Het zelfde als Zug-Chef. Als ik in mijn werk zo dicht bij het spoor wil komen moet ik een cursus doen, een werkplekbeveiligingsinstructie op zak hebben, een bewijs van toegang tot spoorwegterreinen hebben en een geel vest aan... Tip: ga niet nog een keer zo dicht op het spoor staan.quote:
Dat zie ik op de film niet echt... Was ie echt beveiligd met lampen en overwegbomen, en stond jij aan de goede kant van die lampen of bomen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:40 schreef Zw0rld het volgende:
ok
Ik vond het zelf nog al meevallen, was wel een overweg waar ik op stond.
Dat eerste gaat me wat ver hoor! Ze kunnen het inderdaad melden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je er onder zou gekomen zijn, zou ik het zelf erger vinden voor de machinist dan voor jou (+ je familie). Het feit dat die 1e machinist je waarschuwt moet eigenlijk al voldoende zijn. Dat het een overweg is kon ik niet zien op t filmpje.
Oja het is trouwens gebruikelijk dat nadat een machinist iemand heel dichtbij de spoorbaan ziet, dit meldt aan de centrale en er meestal politie op af gestuurd wordt...
Geen lampen en geen bomen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zie ik op de film niet echt... Was ie echt beveiligd met lampen en overwegbomen, en stond jij aan de goede kant van die lampen of bomen?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:45 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Geen lampen en geen bomen.
Een kijkoverweg.
En er komt meteen een lastgeving langzaam rijden, en daarmee krijgt de trein weer vertraging etc etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als je er onder zou gekomen zijn, zou ik het zelf erger vinden voor de machinist dan voor jou (+ je familie). Het feit dat die 1e machinist je waarschuwt moet eigenlijk al voldoende zijn. Dat het een overweg is kon ik niet zien op t filmpje.
Oja het is trouwens gebruikelijk dat nadat een machinist iemand heel dichtbij de spoorbaan ziet, dit meldt aan de centrale en er meestal politie op af gestuurd wordt...
Die zijn inderdaad zeldzaam. Waar ligt dat ding? Dan kan ik misschien wel terugvinden of ie op de nominatie staat om gesloten danwel beveiligd te worden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Een kijkoverweg op zo'n drukbereden traject, dat zie je niet vaak meer. Kwam er hier gisteren nog wel 1 tegen, maarja daar rijdt 2 tot 4x per uur een wadlopertje over
![]()
en trouwens evenveel fietsers (het betreft een fietspad-overgangetje)
8 a 10 treinen per uur/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Een kijkoverweg op zo'n drukbereden traject, dat zie je niet vaak meer. Kwam er hier gisteren nog wel 1 tegen, maarja daar rijdt 2 tot 4x per uur een wadlopertje over
![]()
en trouwens evenveel fietsers (het betreft een fietspad-overgangetje)
Rustigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En er komt meteen een lastgeving langzaam rijden, en daarmee krijgt de trein weer vertraging etc etc.
Zulke mensen verpesten het voor degene die zich wel aan de regels houden (overweg of niet, een overweg is bedoeld om over te steken, en niet om heel dichtbij het spoor te staan)
Heilooer bos.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad zeldzaam. Waar ligt dat ding? Dan kan ik misschien wel terugvinden of ie op de nominatie staat om gesloten danwel beveiligd te worden.
Zoals gezegd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
RustigHij weet het nu en zal het vast niet nog een keer zo doen. Als je in de buurt van het spoor staat, en je wil de machinist duidelijk maken dat je niets kwaad in de zin hebt (of je denkt dat ie misschien gaat twijfelen), steek dan even je hand op. Niet zwaaien, maar gewoon je hand opsteken.
Maar wat je eigenlijk moet doen, is die twijfel niet oproepen, maar gewoon voldoende afstand houden.
Ja dat zijn er best nog wat, en er rijdt veel snel rijdend materieel langs (PlanV/T, (V)IRM en DD-AR/(m)DDmquote:
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt wasquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Op de lijn Lw - Sneek vlakbij het dorpje Boksum
Heiloo dus/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt was!
En vooral kijken of de machinist zijn hand ook opsteekt, zo is het teken dat hij/zij je gezien heeftquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
RustigHij weet het nu en zal het vast niet nog een keer zo doen. Als je in de buurt van het spoor staat, en je wil de machinist duidelijk maken dat je niets kwaad in de zin hebt (of je denkt dat ie misschien gaat twijfelen), steek dan even je hand op. Niet zwaaien, maar gewoon je hand opsteken.
Maar wat je eigenlijk moet doen, is die twijfel niet oproepen, maar gewoon voldoende afstand houden.
dat gevoel had ik al, je quote alleen de verkeerde post danquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt was!
Met een dubbeldekker die met 140 kmh op je af komt. dat gaat niet he.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:57 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En vooral kijken of de machinist zijn hand ook opsteekt, zo is het teken dat hij/zij je gezien heeft
Oh jawel hoor, met wat oefening gaat dat best. Het gaat er gewoon om dat ie weet dat jij hem gezien hebt. Zodat ie er redelijk vanuit kan gaan dat je niet zomaar voor zijn trein gaat staan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:58 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Met een dubbeldekker die met 140 kmh op je af komt. dat gaat niet he.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BB241B6BD460.htmlquote:Eerste light-railtrein in Groningen
In Nieuweschans, in Groningen, is de eerste van 43 nieuwe light-railtreinen aangekomen die gaan rijden op 6 lijnen in Noord-Nederland. De Zwitserse treinen kunnen snel optrekken en afremmen.
Het noorden wacht al jaren op de nieuwe treinen, omdat de oude NS-rijtuigen van Arriva al een tijd zijn afgeschreven. Er zijn geregeld mankementen, waardoor de reizigers vertraging oplopen. Ook klagen passagiers over gebrekkige ventilatie.
De nieuwe treinen kosten in totaal zo'n 100 miljoen euro. Arriva heeft van de noordelijke provincies een concessie gekregen van 15 jaar. De nieuwe treinen rijden er vanaf dit najaar.
Ik ga wel slapen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Daar hadden we het dus voor deze discussie over
Als je een oranje vest aandoet terwijl je langs het spoor loopt, word je gezien als veiligheidsman, dat is dus sowieso verboden. Geel is ok.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Beter gewoon een geel of oranje vest aan doen, kost je 3 euro bij de Action ofzo
Goed om te weten. Thx !quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een oranje vest aandoet terwijl je langs het spoor loopt, word je gezien als veiligheidsman, dat is dus sowieso verboden. Geel is ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |