abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:59:27 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40472564
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
quote:
"De strijd tegen jeugdwerkeloosheid heeft een nieuw probleem opgeleverd. Al houden bedrijven zelfs banen vrij voor jongeren, ze zijn niet geïnteresseerd.
Vooral in de grote steden komen er nauwelijks jongeren af op de vacatures. Volgens de sociale dienst in Rotterdam hebben jongeren geen zin om te werken."
(...)
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
The End Times are wild
pi_40472638
heb je dit toevallig op de radio gehoord (een aantal jongeren hierover) :
"ik heb geen zin om te werken, en voor geld ga ik naar mijn ouders...."
"Tsja, als je geen zin hebt, dan kun je er weinig aan doen"

ik denk maar zo....daar gaat mijn pensioen waarvoor ik zo hard zit te werken....
pi_40472643
ma en pa sponsoren vast te lang door, de meesten komen op latere leeftijd vanzelf wel in de knel
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_40472654
Werken is voor slaven van het systeem.
pi_40472722
Probleem ligt dus imho bij de ouders. Geen geld = geen geld, als je geld wil ga je maar werken.
Blijkbaar geven die ouders ze dus nog constant poen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_40472728
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:04 schreef Chriz2k het volgende:
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat dan

mijn mening :
"geen fuck uitvoeren is voor paupers"
pi_40472758
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]

Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Goed bezig die hangjongeren, misschien doet TS wel iets verkeerd.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40472762
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:

[..]

mijn mening :
Als je niks uitvoert heb je nooit stress en leef je dus langer.
pi_40472784
Moeten ze toch zelf weten? We leven in een vrij land.

Als ze later geen geld meer hebben gaan ze wel werken, anders lekker niet.
pi_40472797
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:

[..]

mijn mening :
Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:12:20 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_40472801
Tsja, steuntrekken is populair bij een grote groep... Slechte opvoeding, luiheid, etc.!
Dienstplicht zal ze leren!~
censuur :O
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:12:49 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_40472811
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_40472826
quote:

[..]

daar schijnen de meningen verdeelt over te zijn. een dosis stress is niet slecht, alleen wordt het vaak naar het negatieve getrokken : teveel stress.
Dus door te werken en enige stress te ervaren zou je langer leven.

overigens weet ik 1 ding wel zeker : zonder geld leef je zeker minder lang dan iemand die werkt (en wel geld heeft)
pi_40472831
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken .
pi_40472832
quote:

[..]

nee hoor mensen die niks uitvoeren hebben voor hun 40ste al darmkanker van het mcd voer.
You ask me the time
And I would like to give
pi_40472844
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken .
oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?
You ask me the time
And I would like to give
pi_40472857
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef bluebit het volgende:

[..]

overigens weet ik 1 ding wel zeker : zonder geld leef je zeker minder lang dan iemand die werkt (en wel geld heeft)
waar haal je die wijsheid vandaan?
pi_40472858
ondanks dat dienstplicht de laatste jaren ook niets voorstelde heb je wel gelijk.
geef ze maar een jaar lang iets te doen. dagelijks dus en met z'n allen zonder te zeiken.
pi_40472865
Pa en ma sponsoren te lang. Vervolgens wordt er niet gekort op de uitkeringen op het moment dat de werkloze jongere werk weigert en hebben ze dubbel geld.
Aan het eerste kan de overheid niets doen, aan het tweede wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_40472874
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:14 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?
Neuh, ik word sekteleider.
pi_40472887
we moeten dan tuig gewoon in werkkampen zetten! en dan niet een paar maar allemaal.
You ask me the time
And I would like to give
pi_40472906
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:16 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
we moeten dan tuig gewoon in werkkampen zetten! en dan niet een paar maar allemaal.
Dat gebeurt toch al in het systeem?
pi_40472911
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Whehehe, scherp.
pi_40472923
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.
wat? wat is een feit?
dat werken voor slaven van het systeem is?

naja, wederom mijn mening :
door te werken kan ik het systeem beinvloeden en in enige mate onafhankelijk zijn van het systeem.

zonder te werken ben je dus een steuntrekker en ben je dus volledig afhankelijk van het systeem. En maar klagen als de uitkeringen weer lager worden.....paupers.
quote:
waar haal je die wijsheid vandaan?
dat heet logica, mijn beste....

aangezien je er al moeite mee blijkt te hebben :
geen geld = geen eten/geen woning/geen verzekering = een gemiddelde levensduur van pakweg een maand of zo?
pi_40472929
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Whehehe, scherp.
Gebeurt allemaal wat op een humane manier, zo lijkt het alsof je er zelf voor kiest.
pi_40472940
quote:
[..]
Cool niks doen is een goede manier om je stress te verbergen.

Het probleem zit voor een deel bij de ouders "Ik moest vroeger blablabal, dus mijn kind krijgt alles wat het nodig heeft." En aldus kent het kind geen 'armoede', en heeft dus ook geen weet van waarden.
Hierdoor zie je programma's als "mijn irritante K-puber", waar koters worden blootgesteld aan ontberingen.

Verder zijn vooral scholen waar we de zere plek moeten vinden. Als je vanaf je kleutertijd wordt geleerd dat je leraar/lerares je gelijke is, kweek je dus ook nooit respect, en al helemaal geen discipline.

Jongeren denken dat respect betekent dat je breezah-chickie je zaad doorslikt en je ouders wel voor het geld zorgen, het liefst zonder mopperen en zeuren dat je een baantje moet zoeken.

Dat dit probleem groter is in grotere steden, komt omdat daar alles toch wel voorhanden is. Op iedere straathoek kun je alles kopen, en dus zul je nooit zonder zitten.
Niemand kent daar nog iemand, dus als je het niet krijgt, jat je het gewoon, want omdat je allemaal dezelfde poepluierrapkleding aanhebt kan toch niemand je identificeren bij de politie.

In de wat kleinere dorpen kent iedereen elkaar, en vooral kennen ze de nieuwelingen van het dorp.
Als daar je stadse kutkoter wordt gepakt terwijl hij een pakkie peuken jat, heeft ie meteen een naam die hij niet wil, en staat ie met naam en toenaam in de krant.
Binnen een paar weken lopen ze in het gareel, want zonder iets en iemand is het toch wel heel erg alleen.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_40472941
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Lubbers heeft het geprobeerd.
You ask me the time
And I would like to give
pi_40472949
Moet geen probleem zijn als je geen zin hebt.
Zolang mam en pap dokken is het ook niet erg.
Alleen lijkt me dat ze bij deze ook alle rechten op ook maar iets dat met gemeenschapsgeld te maken heeft niet krijgen.
Geen uitkering, geen zorg, enz. Als ze dat wel willen, dan gaan ze eerst maar eens werken.
En als ze daardoor de criminaliteit in gaan: direct een werkkamp in.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_40472957
quote:
[..]

Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Tegenwoordig zijn die kut kinderen zo verwend dat ze bijna alles krijgen.
Logische dat ze niet willen werken.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:20:44 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40472981
Bekend voorkomend probleem, ze krijgen alles van hun ouders dus een baantje is geen noodzaak
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40472996
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef bluebit het volgende:

[..]

wat? wat is een feit?
dat werken voor slaven van het systeem is?

naja, wederom mijn mening :
door te werken kan ik het systeem beinvloeden en in enige mate onafhankelijk zijn van het systeem.

zonder te werken ben je dus een steuntrekker en ben je dus volledig afhankelijk van het systeem. En maar klagen als de uitkeringen weer lager worden.....paupers.
Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?
pi_40473068
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:21 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?
naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.

je moet je echter afvragen of het slim is om je daar als individu tegen af te zetten, of dat je het systeem begrijpt en er mee werkt, dat levert gelijk wat minder stress op en kan je kansen bieden
pi_40473074
gewoon tewerk stellen. onder de 25? geen gerichte opleiding? mooi, er is genoeg te doen in nederland. laat ze maar straten vegen, parken schoonmaken, etc. Er zijn toch zat rotklusjes waar je niet slim voor hoeft te zijn, en weinig verantwoordelijkheid voor nodig is. En willen ze niet, dan geen geld. Laat ze maar huilend naar pappie en mammie rennen, die zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor het gebrek aan opvoeding.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:25:31 #34
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_40473075
maak die lonen eerst maar aantrekkelijk.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_40473105
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
ben het wel met je eens, maar door lagere lonen heeft wel "iedereen" een baan omdat onze kostprijs lager is en dus is het interessant om hier een product te produceren of dienst te leveren.

het is niet voor niets dat we de laagste werkeloosheid hebben van europa. (maar goed, ik heb ook een salaris en ook ik zou het niet erg vinden als dat hoger zou zijn)
pi_40473110
dienstplicht invoeren!
pi_40473116
quote:
dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:30:19 #38
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_40473172
Ik ken de types inderdaad, ik werk in de uitzendbranche. De motivatie onder een grote groep jongeren (niet allemaal, er zitten ook prima mensen tussen) is bedroevend laag. Het komt hier regelmatig voor dat ze via ons werk kunnen krijgen voor langere tijd (met uitzicht op vast bij wederzijds welbevinden) en dat ze dan gewoon een aantal keer niet op komen dagen, te laat komen, een grote mond hebben etc.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_40473200
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef bluebit het volgende:

[..]

naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.

je moet je echter afvragen of het slim is om je daar als individu tegen af te zetten, of dat je het systeem begrijpt en er mee werkt, dat levert gelijk wat minder stress op en kan je kansen bieden
Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.

Je kunt het wel enigszings aangenaam maken door te kiezen hoe je er aan mee werkt, leuke baan, collega's en zulke zaken. Maar dan nog moet het, het is geen keuze op zich.

Je weet dat je gemarteld gaat worden, maar je mag wel zelf kiezen hoe.
pi_40473334
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:31 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.

Je kunt het wel enigszings aangenaam maken door te kiezen hoe je er aan mee werkt, leuke baan, collega's en zulke zaken. Maar dan nog moet het, het is geen keuze op zich.

Je weet dat je gemarteld gaat worden, maar je mag wel zelf kiezen hoe.
volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......

ik haal juist veel voldoening uit mijn baan, ik heb net een huis gekocht omdat ik werkte en nu ben ik "grootgrondbezitter", ik ben financieel onafhankelijk van wie dan ook en ik kan doen en laten wat ik wil in mijn huis (zolang ik anderen niet tot last ben)
ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen, ik kan op vakantie gaan als ik wil.

dat noem ik vrijheid (de term arbeit macht frei is wel verschrikkelijk fout en negatief beladen, maar klopt tegenwoordig wel)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:39:48 #41
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_40473386
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

grow up, pleazzzze
pi_40473431
Inderdaad, de hoogste tijd dat dat slappe zootje jeugdige parasieten gedrild worden net als vroeger.
Twee jaar (sociale) dienstplicht, anders gaat dit land helemaal naar de kloten!
Sportieve inbreng
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:43:19 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40473459
Het idee dat werken slecht voor deze jongeren zou zijn, hooguit een noodzakelijk kwaad, leeft nog steeds.
Wat schieten deze jongeren er zelf mee op om jarenlang op een straathoek te hangen? Ontwikkelen of ontplooien ze zich zo? Worden ze zelf gelukkiger?

Het heeft niet alleen een negatief maatschappelijk effect, ook voor deze jongeren zelf zou het beter zijn wanneer ze gedwongen werden om iets te gaan doen.

En als er niks gebeurt dan trekken ze over vijftig jaar nog steeds een uitkering. Totdat ze in de AOW-gaan. Wat voor een leven hebben ze dan gehad? Totaal nutteloos. De kosten voor de maatschappij van dit soort mensen is werkelijk gigantisch. Niet alleen aan uitkeringen, maar ook aan ziektekosten, overlast, criminaliteit, begeleiding et cetera.
The End Times are wild
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:46:50 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40473547
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:18 schreef dmace het volgende:

Verder zijn vooral scholen waar we de zere plek moeten vinden. Als je vanaf je kleutertijd wordt geleerd dat je leraar/lerares je gelijke is, kweek je dus ook nooit respect, en al helemaal geen discipline.
Overigens; mijn schoonzusje is ook zo een geval. Die doet een VMBO opleiding en mag van school absoluut geen bijbaan zoeken omdat de opleiding al zo zwaar is.

Ik heb zelf HAVO gedaan en school raadde aan om werk zoeken om te leren hoe de wereld in elkaar stak en te leren zelfstandig te leven.

Wat is beter? M.i. de optie waarvan ik geprofiteerd heb.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:48:29 #45
65960 sanger
pi_40473582
quote:
Met als gevolg dat er veel bedrijven failliet gaan en dit door wordt berekend aan de klanten (jij en ik dus)? Het hogere loon dat je dan ontvangt geef je vervolgens weer uit! Geen nut dus.
pi_40473598
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:37 schreef bluebit het volgende:

[..]

[quote]volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......
Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.
quote:
ik haal juist veel voldoening uit mijn baan, ik heb net een huis gekocht omdat ik werkte en nu ben ik "grootgrondbezitter", ik ben financieel onafhankelijk van wie dan ook en ik kan doen en laten wat ik wil in mijn huis (zolang ik anderen niet tot last ben)
ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen, ik kan op vakantie gaan als ik wil.
Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.
quote:
dat noem ik vrijheid (de term arbeit macht frei is wel verschrikkelijk fout en negatief beladen, maar klopt tegenwoordig wel)
Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:49:09 #47
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_40473602
quote:

[..]

Als ik niks doe word ik juist stapelgek!! DAT geeft pas stress bij mij...
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:49:46 #48
65960 sanger
pi_40473615
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.
Das indd de kern denk ik. Het verschil tussen niks doen en uitkering en werken voor minimumloon omdat je geen opleiding hebt is gewoonweg te klein. Scheelt misschien 100 euro? Dat verschil krijgen ze van paps en mams of stelen het op straat.
pi_40473660
Met een bijbaan verdien je soms ook bagger weinig idd. Geen wonder dat je dan niet wil werken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:56:53 #50
65960 sanger
pi_40473768
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:51 schreef unstoppablemark het volgende:
Met een bijbaan verdien je soms ook bagger weinig idd. Geen wonder dat je dan niet wil werken.
Aan de andere kant. Als je je opleiding afmaakt kun je zelfs met een bijbaantje goed verdienen. En anders kun je met hard werken een eind komen. Bv. bollenpellen/planten betaald best aardig.
pi_40473826
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Kijk, de enige met een goede opmerking.
DISCIPLINE MOETEN ZE LEREN.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:01:50 #52
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40473889
kun je nagaan hoe verkankerd het schoolsysteem al is, als je daar al gedemotiveerd raakt . Een hoop jongeren weten trouwens niet eens wat ze kunnen en dat zelfvertrouwen wordt ook niet opgebouwd, laat staan dat ze ergens trots uit kunnen halen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40473891
mensne die niet willen werken maar het wel kunnen moeten ze gewoon geen uitkereing geven. ga dan maar lekker ergens verekken. als je familie dan zo dom is om jou te onderhouden is dat hun probleem.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:02:44 #54
65960 sanger
pi_40473909
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef AirRaid het volgende:
mensne die niet willen werken maar het wel kunnen moeten ze gewoon geen uitkereing geven. ga dan maar lekker ergens verekken. als je familie dan zo dom is om jou te onderhouden is dat hun probleem.
mee eens. of werken voor de uitkering.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:04:04 #55
13368 NiGeLaToR
pi_40473941
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:02 schreef sanger het volgende:

[..]

mee eens. of werken voor de uitkering.
Als paps en mams blijven dokken hebben ze die ook niet. Probleem ontstaat dan later pas.
Maar, ben het met je eens.
pi_40473976
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.
[..]

Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.
[..]

Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.
ok, dan snap ik je woordkeuze.

voldoening in mijn baan is wel iets wat losstaat van de mogelijkheden die ik door mijn baan heb.
Daarnaast vind ik het ook niet erg om ergens voor te moeten werken, dat levert toch een enorme voldoening op en waardering voor het goed. Dus als ik die nieuwe auto koop, dan spring ik een gat in de lucht en ben ik daar trots op, hetzelfde geldt voor mijn woning.

dat laatste ben ik dan wel met je eens, niet hoeven te werken zou pas echte luxe zijn.
(nu moet ik toch even denken aan Paris Hilton en heel even ben ik blij dat ik gewoon moet werken voor mijn geld)
pi_40474163
Overigens heb ik geen uitkering. Ik rentenier.
pi_40475153
Ik vind het simpelweg een gebrek aan opvoeding, wanneer als ouder elke keer maar weer de portemonnee trekt voor je luie zoon/dochter, die te beroerd is om te werken. Had ik bij mijn ouders echt niet hoeven te proberen (en terecht). Je kunt die jongeren een belabberde mentaliteit verwijten, maar om ze echt te treffen, kun je nog beter hun ouders aanpakken en ze 'stimuleren' (lees: dwingen) om hun kinderen beter op te voeden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:45:12 #59
65960 sanger
pi_40475218
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:43 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het simpelweg een gebrek aan opvoeding, wanneer als ouder elke keer maar weer de portemonnee trekt voor je luie zoon/dochter, die te beroerd is om te werken. Had ik bij mijn ouders echt niet hoeven te proberen (en terecht). Je kunt die jongeren een belabberde mentaliteit verwijten, maar om ze echt te treffen, kun je nog beter hun ouders aanpakken en ze 'stimuleren' (lees: dwingen) om hun kinderen beter op te voeden.
Ik krijg steeds meer het idee dat ouders dit alleen maar doen om hun schuldgevoel weg te werken. Het schuldgevoel van allebei werken.

Overigens trokken mijn ouders ook vrij makkelijk de portemonnee. Alleen waren daar consequenties aan verbonden. Als ik weigerde te werken kon ik het vergeten. Als ik wel werkte kreeg ik "zakgeld" en kleedgeld.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:42:46 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40479199
quote:
[..]

Dat is schijn. De reden waarom die jongeren met dure kleding rondlopen, is omdat ze willen patsen met hun schijnstatus. Dat betekent dat hun ouders, die met zeer weinig rondkomen, over zich heen laten lopen door Nikeschoenen aan te schaffen.

Misschien moet het incassobureau of een dergelijke instelling wat vaker moeten controleren bij zulke gezinnen. Van een minimumloon kun je beter dagelijkse dingen kopen, dan alleen maar bij de C&A of H&M loeren.
pi_40481290
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef Byte_Me het volgende:
gewoon tewerk stellen. onder de 25? geen gerichte opleiding? mooi, er is genoeg te doen in nederland. laat ze maar straten vegen, parken schoonmaken, etc. Er zijn toch zat rotklusjes waar je niet slim voor hoeft te zijn, en weinig verantwoordelijkheid voor nodig is. En willen ze niet, dan geen geld. Laat ze maar huilend naar pappie en mammie rennen, die zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor het gebrek aan opvoeding.
Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.
pi_40481336
[R@bmode] Er zijn nu ook veel meer allochtone jongeren in vergelijking met vroeger, daarom willen meer jongeren niet werken [/R@bmode]
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_40481366
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef bluebit het volgende:

[..]

ok, dan snap ik je woordkeuze.

voldoening in mijn baan is wel iets wat losstaat van de mogelijkheden die ik door mijn baan heb.
Daarnaast vind ik het ook niet erg om ergens voor te moeten werken, dat levert toch een enorme voldoening op en waardering voor het goed. Dus als ik die nieuwe auto koop, dan spring ik een gat in de lucht en ben ik daar trots op, hetzelfde geldt voor mijn woning.

dat laatste ben ik dan wel met je eens, niet hoeven te werken zou pas echte luxe zijn.
(nu moet ik toch even denken aan Paris Hilton en heel even ben ik blij dat ik gewoon moet werken voor mijn geld)
Dit soort dingen zijn onbetaalbaar voor de meeste jongeren zelfs als ze zich de pleuris werken 10-20 jaar lang.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:51:01 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40481396
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:47 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.
Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?
The End Times are wild
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:56:49 #65
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40481615
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
[R@bmode] Er zijn nu ook veel meer allochtone jongeren in vergelijking met vroeger, daarom willen meer jongeren niet werken [/R@bmode]
zucht... ja man dat zal het vast wel zijn! uhh NEE
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40481721
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?
Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.
pi_40481759
Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen, en desnoods later zwervend de straat over gaan ik heb geen zin om voor die sukkel sbelasting te moeten betalen later
pi_40481769
gewoon geen uitkering geven, en keiharde straffen als ze jatten

"poverty is a great motivator"
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:04:01 #69
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40481855
drugs dealen
verdient ook aardig als je het goed aanpakt
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40481867
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef deepthroat het volgende:
gewoon geen uitkering geven, en keiharde straffen als ze jatten

"poverty is a great motivator"
Dat zien we wel aan organisaties als Hamas en Hezbollah of niet
pi_40481894
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef JohanTop het volgende:
Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen, en desnoods later zwervend de straat over gaan ik heb geen zin om voor die sukkel sbelasting te moeten betalen later
Boehoe, jouw belasting. Kerel, je mag blij zijn dat ze je op straat nog niet gerold hebben en je huis nog niet hebben leeggehaald.
pi_40481904
Verplicht het leger in en rondom de Gaza strook patrouilleren vind ik wel een optie. Baghdad mag ook. Ga daar maar verkondigen dat je geen fuck wilt uitvoeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40481943
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Verplicht het leger in en rondom de Gaza strook patrouilleren vind ik wel een optie. Baghdad mag ook. Ga daar maar verkondigen dat je geen fuck wilt uitvoeren.
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doen
pi_40481959
Oh ik dacht dat de meeste jongeren toch wel werkten... diegenen die dat niet willen zijn gewoon een stel luie mensen
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40481985
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doen
Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes. Je kan helemaal niks, want je doet helemaal niks.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:07:38 #76
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40481987
Als je niet wilt werken, moet je ook nie zeiken dat je niks te besteden hebt
en als je dan nog in dure kleren kan lopen, dan hebbie rijke ouders of je doet illegale dingen, van een bijstand kan je amper leven
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40482008
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef danielluh het volgende:
Als je niet wilt werken, moet je ook nie zeiken dat je niks te besteden hebt
en als je dan nog in dure kleren kan lopen, dan hebbie rijke ouders of je doet illegale dingen, van een bijstand kan je amper leven
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuit
pi_40482103
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes.
eensch!!!
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40482156
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuit
Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482201
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes. Je kan helemaal niks, want je doet helemaal niks.
ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.

Daarnaast kan mij jouw respect me reet roesten. Waarom zou ik jouw respect moeten verdienen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:14:45 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40482225
Ge-wel-dig.
Laat ze maar lekker thuisblijven, mijn marktwaarde als midden dertiger gaat steeds verder omhoog. En ik verdien al niet lullig
pi_40482260
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?
Burgers die het recht in eigen hand nemen Die zijn geen knip voor de neus waard als ze vol willen blijven houden dat ze zulke goede oprechte burgers zijn. Daarnaast, als burgers en het recht harder worden dan worden criminelen dat ook. Veel plezier

Oh, en in de bak wordt er voor je gezorgd en hoef je ook niet te werken en krijg je beter voedsel dan je van een uitkering kunt betalen.
pi_40482296
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ge-wel-dig.
Laat ze maar lekker thuisblijven, mijn marktwaarde als midden dertiger gaat steeds verder omhoog. En ik verdien al niet lullig
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergen (en je dierbaren ook natuurlijk )
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:18:22 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482336
Hoe meer losers er zijn hoe beter
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_40482341
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef -scorpione- het volgende:

ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.
Tuurlijk kan dat. Ik geef je gewoon elke keer aan of verander jouw maling aan het systeem door je het systeem van binnenuit te laten zien, tussen vier muren. Mocht dat niet werken, dan sla ik je adres er wel uit bij mijn kinderen en de rest van mijn agressie vier ik bot op jou.
quote:
Daarnaast kan mij jouw respect me reet roesten. Waarom zou ik jouw respect moeten verdienen
Waarom zou ik lak moeten hebben aan jouw belachelijke houding voor je medeburger als je toch niets anders doet dan parasiteren? Parasieten ruim ik op.

Het is zoooo makkelijk. Lekker een passieve houding aannemen en gewoon geen ruk doen. Criminaliteit en het zwarte circuit als excuus gebruiken om toch maar wat centen binnen te halen want je wou vroeger niks dus kun je nu niks.

Eigenlijk zou ik medelijden moeten hebben met zulke mensen, maar waarom zijn de meeste dan toch zo enorm dom en zien ze er lachwekkend uit?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482343
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben?
In dit land?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:21:31 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40482445
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergen (en je dierbaren ook natuurlijk )
Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten .
pi_40482506
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten .
Mag ik meedoen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:24:38 #89
97745 Thorical
finding a way
pi_40482525
Onder deze groep zal meer gehosseld worden dan er gwerkt wordt.
En op de korte termijn kan het meer opleveren, met minder moeite dan met een reguliere baan.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:25:13 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482536
Paupers moeten dood.
Laten we vandaag nog alle Aldi's sluiten, dan sterven ze vanzelf uit
Mijn reisverslagen
pi_40482540
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef thaleia het volgende:

[..]

In dit land?
ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:25:23 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40482542
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:00 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.
Hier heb je gelijk in. De positie van de oudere werknemer is onaantastbaar. Hij kan doen wat hij wil, krijgt vaak relatief goed betaald en loopt dan vaak nog enkel te kankeren.
The End Times are wild
pi_40482555
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:24 schreef Thorical het volgende:
Onder deze groep zal meer gehosseld worden dan er gwerkt wordt.
En op de korte termijn kan het meer opleveren, met minder moeite dan met een reguliere baan.
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482626
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is idd een toekomstbeeld. Ik denk alleen dat je de situatie voor de rijken iets teveel romantiseert en er iets gemakkelijk vanuit gaat dat jij tot de rijken zult behoren. Slachtoffers gaan aan beide kanten vallen.

Ik leef persoonlijk liever in een wereld waar iets meer gedeeld wordt en mensen iets minder uit zijn op materialisme. Het meeste plezier kan een mens nog het beste halen uit niet materiele zaken en die hoeven helemaal niet veel te kosten.
pi_40482662
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef SeLang het volgende:
Paupers moeten dood.
Laten we vandaag nog alle Aldi's sluiten, dan sterven ze vanzelf uit
Als zee het bij de Aldi niet kunnen kopen dan stelen ze het wel bij de AH. En moet je dan al die burgertjes horen klagen over de lege schappen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:17 #96
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40482706
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
laat al die gasten in de zorg werken , daar komen ze handen te kort
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:23 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482710
Of we deporteren ze allemaal naar helmond
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:26 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40482714
quote:

[..]

Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.

Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
The End Times are wild
pi_40482725
quote:

Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen.
Je verwachtingen maar wat naar je opleidingsnivo bijstellen misschien?
quote:
Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren.
Allemachtig, zijn de jongeren nog dommer dan ik al dacht? Hebben ze nog steeds niet door dat reclames bedoeld zijn om je geld uit de zak te kloppen en dat alles op televisie nep is? Wat leren jullie op de brugklas? MSN-en?
quote:
Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies.
Aha, het aloude "het is kut, het blijft kut dus ik doe ook lekker kutten". Daar wordt het echt een betere wereld van.
quote:
Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen.
Ja, dat dacht ik ook, toen ik eens verstanding om me heen ging kijken en genoegen nam met een andere woonomgeving. Alles in mijn eentje trouwens en nooit om hulp hoeven vragen.
quote:
Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
Heb je wel eens van het leger gehoord? Wil je echt situaties zoals in Parijs waarbij doden moeten vallen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482735
quote:
Dit vind ik wel erg overdramatisch hoor....een waardig bestaan kan iedereen hier hebben (met als kleine uitzondering de manier waarop er momenteel met bewoners van verpleegtehuizen wordt omgesprongen)

Als ik zo eens effe naar m'n vader kijk (iemand die de 'goede burgerlijke weg') heeft gevolgd: die kan nooit op vakantie, koopt nauwelijks kleren, gaat nooit uit eten, heeft geen tijdschriftabonnementen, ziet dagelijks op tv reclames voor dure apparatuur en verre vakanties maar BOEIEN! Hij vermaakt zich uitstekend

Hoe durf je te suggereren dat zulke dingen mensen er in dit land toe drijven het slechte pad op te gaan. Rio de Janeiro-achtige toestanden zijn hier nog heel, heel ver weg.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:32:52 #101
101353 mrbox
Miep miep
pi_40482752
Wat voor perspectief bied je de jeugd?
Waarom zouden ze gaan werken ? Dan wordt er geroepen van ja dan teer je niet op de samenleving enz. Hoe moet dit motiverend werken?

Kunnen ze later een huis kopen (nee of ja zeer lastig) ? ze zijn verplicht tot hun 80ste te blijven werken en ze hebben straks de last van al die 65+ die uit hun neus gaan eten.

Eigenlijk wel een leuk detail, dat 65+ die zogezegd het land hebben opgebouwd.
Die zitten nu zo te zeuren van de jeugd moet zus en zo terwijl hun juist in de goede tijd hebben geleefd en NIETS hebben gedaan aan de staatsschuld.
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_40482753
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor? Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me. Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:33:27 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40482766
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor

Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ( ).

De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.

Zoals gezegd vind ik het prima dat ze niet gaan werken. Een gemotiveerde werknemer, met verstand van zaken en werkervaring wordt langzamerhand goud waard. Want IK ben een van de weinige die bereid is tot veel uurtjes werken indien nodig, en die jongeren die WEL weten hoe het werkt te sturen en op te leiden.

En dat betaalt zich terug. Natuurlijk lopen er ook incompetente klootzakken van mijn leeftijd rond, met een salaris wat ze absoluut niet zouden moet krijgen. Over 15 jaar lopen er zo weer een heel aantal rond in bedrijven....dat zijn die gasten die ook NU te besodemieterd zijn om te werken, en alleen maar met een of andere kutsmoes lopen te klagen.
pi_40482795
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor

Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ( ).

De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Juist.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:36:14 #105
97745 Thorical
finding a way
pi_40482846
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Wie zegt dat er tegen die tijd nog uitkeringen zijn?
Misschien, zijn we tegen die tijd wel een amerika clone, wat sociale voorzieningen betreft.
pi_40482848
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.

Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.

Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:37:21 #107
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40482879
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.

Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werken
pi_40482910
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:

Zoals gezegd vind ik het prima dat ze niet gaan werken. Een gemotiveerde werknemer, met verstand van zaken en werkervaring wordt langzamerhand goud waard. Want IK ben een van de weinige die bereid is tot veel uurtjes werken indien nodig, en die jongeren die WEL weten hoe het werkt te sturen en op te leiden.

En dat betaalt zich terug. Natuurlijk lopen er ook incompetente klootzakken van mijn leeftijd rond, met een salaris wat ze absoluut niet zouden moet krijgen. Over 15 jaar lopen er zo weer een heel aantal rond in bedrijven....dat zijn die gasten die ook NU te besodemieterd zijn om te werken, en alleen maar met een of andere kutsmoes lopen te klagen.
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.

Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
pi_40482931
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:32 schreef -scorpione- het volgende:

Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor?
Ik heb een motto: "ik ga nergens van uit". Ik ga absoluut niet uit van uitkering, hulp, recht, gelijkheid en beloning. Ik ga er van uit dat als ik iets wil op deze planeet, dat ik het zelf moet regelen. Dat ik verplicht mee moet betalen aan dit soort dingen vind ik inderdaad minder, maar het moet eenmaal. Van mij mogen al die premies meteen verdwijnen. Maar da's persoonlijk.
quote:
Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel.
Dat mag wel eens aangepast worden ja.
quote:
Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me.
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geen
quote:
Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482948
Wat is er mis met werken in de zorg?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:39:29 #111
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_40482959
Wie wilt er nou eigenlijk wel werken?, hebben jullie het nou echt naar jullie zin op werk?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_40482969
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:37 schreef Bep het volgende:

[..]

Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werken
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?

De ouderen hebben teveel geld uit de NL maatschappij getrokken en laten afvloeien naar andere landen en daar lijken de jongeren nu voor te moeten boeten. Ze allemaal de zorg in trappen vind ik respectloos.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:40:25 #113
101353 mrbox
Miep miep
pi_40482983
Er moet ook wat gebeuren op de scholen, daar is nu echt z'n mentaliteit van “maak je maar niet zo druk want dat is toch niet nodig”. Het ergerlijke is dat de docenten dit ook nog promoten

Als hard werken nooit geleerd wordt hoe kan je ze het dan kwalijk nemen ?
pi_40483004
quote:
[..]

Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.

Ik vind dat uitkeringen daarin een slechte rol spelen: niet willen werken is legitiem, anderen daarvoor verplichten te betalen niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40483021
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:

[quote]Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Waarom dan geen eigen zaak beginnen? Je hoeft je niet een slaaf van het systeem te worden door te gaan werken hoor. Geef het maar aan: wat wil je dan wel doen wat haalbaar is?

Ik heb vroeger tig baantjes gehad met een onzekere toekomst. Van zinloos bladenbezorgen tot eten rondbrengen in restaurants. Het heeft meer dan twintig jaar geduurd om te zijn waar ik nu ben en het kwam echt niet vanzelf.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:42:25 #116
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483036
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?

De ouderen hebben teveel geld uit de NL maatschappij getrokken en laten afvloeien naar andere landen en daar lijken de jongeren nu voor te moeten boeten. Ze allemaal de zorg in trappen vind ik respectloos.
Onder welke voorwaarde???? nou gewoon zde voorwaarden die voor elke zuster en broeder gelden.

En hou eens op met dat respectloos , ik heb echt mn buik vol van dat woord

je moet werken , anders krijg je geen geld , zo simpel zou het moeten zijn
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:42:30 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40483038
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.

Ik vind dat uitkeringen daarin een slechte rol spelen: niet willen werken is legitiem, anderen daarvoor verplichten te betalen niet.
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?

Ik denk dat als je niet werkt, je zeker niet gelukkiger bent. Vooral niet wanneer je ook nog eens nauwelijks iets te besteden hebt.

Overigens was mijn "werken" vandaag ook eerder aanwezigheidsplicht, met een groot percentage FOK! Maarja, daar kreeg ik dan weer veel geld voor.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:42:39 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40483042
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.
quote:
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.

Bullshit, als jongeren zeggen niet te WILLEN werken, is het gewoon triest gesteld met die generatie. Nu geloof ik niet dat dat representatief is voor de hele generatie, maar er zijn er wel erg veel die gewoon in 1 keer een wereldsalaris willen verdienen terwijl ze NIETS kennen.

Bespaar me je gesnotter, de perspectieven en carrierekansen voor jongeren zijn al een jaar of 10 buiten gewoon goed. Je moet alleen wel buitengewoon hard willen werken.
pi_40483079
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geen
[..]

Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.
Er moet ook fatsoenlijk betaald worden en dat gebeurd niet. In een callcenter kun je geen droge boterham verdienen en mag je al je ethiek opzij zitten om mensen lastig te vallen en geld uit de buus te kloppen.

Die vacatures zijn niet voor mensen met goede opleidingen, er zijn juist een heleboel mensen met een hele goede opleiding die in de bijstand zitten. Bedrijven willen die mensen wel, maar dan in lagergeschoolde baantjes voor weinig geld. Met de investeringen die iemand gedaan heeft in opleidingen is dat niet te verantwoorden en ook moet je gewoon een redelijk prijs ontvangen voor je capaciteiten anders devalueerd je hele marktwaarde. Dat laatst gebeurt al op grote schaal en dat is al een probleem aan het worden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:43:42 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40483081
Je moet die jongeren ook een beetje motiveren.
Dus: alle uitkeringen drastisch omlaag.
Iemand die onder de 65 is en 2 armen en 2 benen heeft zou trouwens sowieso nooit een uitkering moeten krijgen.
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:44:38 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40483109
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.

Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
pi_40483158
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.
[..]

Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.

Bullshit, als jongeren zeggen niet te WILLEN werken, is het gewoon triest gesteld met die generatie. Nu geloof ik niet dat dat representatief is voor de hele generatie, maar er zijn er wel erg veel die gewoon in 1 keer een wereldsalaris willen verdienen terwijl ze NIETS kennen.

Bespaar me je gesnotter, de perspectieven en carrierekansen voor jongeren zijn al een jaar of 10 buiten gewoon goed. Je moet alleen wel buitengewoon hard willen werken.
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg. De carrierekansen zijn slecht, aan de top van de piramide wordt het smaller terwijl we wel met heel mensen zitten met een diploma. Daarnaast zijn die mensen compleet gehersenspoeld met propaganda over het werk dat ze straks mogen uitvoeren en er dan achterkomen dat de markt op slot zit.
pi_40483179
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef SeLang het volgende:
Je moet die jongeren ook een beetje motiveren.
Dus: alle uitkeringen drastisch omlaag.
Iemand die onder de 65 is en 2 armen en 2 benen heeft zou trouwens sowieso nooit een uitkering moeten krijgen.
Dat is geen motivatie.
pi_40483217
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Ik had vroeger een negen voor solderen. Ik was de allerbeste van de hele klas. En zo ging ik ook naar mijn werk, met de houding dat ik perfect al die electronische verbindingen kon doen.
Na vijf minuten vertelde mijn collega "Welke achterlijke mongool heeft jou ooit leren solderen? Je kunt er echt helemaal niets van!". Lekker motiverend! Maar toch de volgende dagen (en zo 2 jaar lang) terugkomen en het steeds beter leren doen. Ik kreeg een superlaag salaris (want ik kon niks), maar kreeg wel elk half jaar een verhoging. Stapje voor stapje tot ik bij een andere job meer kon verdienen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:47:52 #125
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483229
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg. De carrierekansen zijn slecht, aan de top van de piramide wordt het smaller terwijl we wel met heel mensen zitten met een diploma. Daarnaast zijn die mensen compleet gehersenspoeld met propaganda over het werk dat ze straks mogen uitvoeren en er dan achterkomen dat de markt op slot zit.
Hersenspoelingen , propaganda.....

Hup de zweep over die luie konten van de jeugd , werken zullen ze !!!!
pi_40483256
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
pi_40483311
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?
Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.
quote:
Ik denk dat als je niet werkt, je zeker niet gelukkiger bent. Vooral niet wanneer je ook nog eens nauwelijks iets te besteden hebt.
Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.

En wat is 'nauwelijks iets te besteden'? Als ik zie wat sommigen verdienen dan vrees ik dat ik ook in de catergorie 'nauwelijks iets te besteden' val .
quote:
Overigens was mijn "werken" vandaag ook eerder aanwezigheidsplicht, met een groot percentage FOK! Maarja, daar kreeg ik dan weer veel geld voor.
Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:51:08 #128
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483327
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_40483351
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik had vroeger een negen voor solderen. Ik was de allerbeste van de hele klas. En zo ging ik ook naar mijn werk, met de houding dat ik perfect al die electronische verbindingen kon doen.
Na vijf minuten vertelde mijn collega "Welke achterlijke mongool heeft jou ooit leren solderen? Je kunt er echt helemaal niets van!". Lekker motiverend! Maar toch de volgende dagen (en zo 2 jaar lang) terugkomen en het steeds beter leren doen. Ik kreeg een superlaag salaris (want ik kon niks), maar kreeg wel elk half jaar een verhoging. Stapje voor stapje tot ik bij een andere job meer kon verdienen.
Anecdotes

Leuk voorbeeld hoor, maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd? Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?

Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt? Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:51:59 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40483361
Er is momenteel zoooooveel werk, als je nu niks vindt dan ligt het echt aan jezelf.
Zelden was er in de geschiedenis van NL zoveel werkgelegenheid als nu.
Mijn reisverslagen
pi_40483366
quote:

Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk.
Bullshit. Profileer je! Laat zien dat jij diegene bent voor die baan en maak via je houding en werken duidelijk dat er meer in je zit. Ondertussen leid je jezelf op en zoek je naar nog betere banen. Maar je moet ergens mee willen beginnen.
quote:
De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
Bullshit again. Dat was in mijn tijd van solliciteren echt niet anders. Ik had niets aan het (toenmalige) Arbeidsburo. Zij registreerden en deden niets voor me. Ik ben zelf alle uitzendburo's afgegaan en gevraagd wat er voor werk was. Na twee dagen kende ik alle regeltjes en wist ik wat ik zelf kon en wat ik aan die instanties had.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40483367
Jongeren onder de 23 jaar hebben sowieso geen enkele aanspraak op enige uitkering dan ook.. Ik vraag me daarom ook oprecht af wat het echte probleem is: de houding van de jongeren, of de houding van de ouderen die voor hun AOW vrezen..
pi_40483388
Het probleem is dat mensen die niets willen doen te eten hebben. Het zijn de paria's die misbruik maken van anderen, en de overheid c.q de maatschappij faciliteert dat gedrag helaas. Zulke mensen hebben we niks aan, slecht voor de genenpoel. Maar dat is de verzorgingsstaat sowieso wel: korte-termijn humanisme.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:54:22 #134
117776 OFfSprngr
pi_40483448
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef riley het volgende:
Het probleem is dat mensen die niets willen doen te eten hebben. Het zijn de paria's die misbruik maken van anderen, en de overheid c.q de maatschappij faciliteert dat gedrag helaas. Zulke mensen hebben we niks aan, slecht voor de genenpoel. Maar dat is de verzorgingsstaat sowieso wel: korte-termijn humanisme.
In Rome werdt anders ook brood uitgedeeld en veel imperialistischer wordt het niet.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_40483493
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef SeLang het volgende:
Er is momenteel zoooooveel werk, als je nu niks vindt dan ligt het echt aan jezelf.
Zelden was er in de geschiedenis van NL zoveel werkgelegenheid als nu.
Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.
pi_40483500
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:

maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd?
Je zit hier nu op het internet. Weet je hoeveel informatie en cursussen je hier gratis kunt doen? Waarom wachten tot een of andere kutinstantie je verteld hoe je jezelf moet opleiden. Doe het zelf!
quote:
Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
Niemand. Die opleiding zijn ze zelf aangegaan en hebben daar zelf voor betaald. Of bedoel je simpel basisonderwijs?
quote:
Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt?Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
Toen was er nog zo iets van "laat eerst maar eens zien dat je WIL en dan gaan we je daar later voor belonen". Ik had niets te willen tenzij ik wat anders had. Na 2 jaar had ik dan ook wat anders gevonden. Beter werk en meer salaris.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40483578
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef Bep het volgende:

[..]

lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd. Ik heb best veel met jongeren te maken en ja op het eerste gezicht van je van 'shit, is dit het' , maar als je er een beetje energie in steekt en ze wat begeleiding geeft hun denkbeeld even te veranderen slaat dat meteen om en zie je dat ze genoeg in hun mars hebben. Jongeren worden met alle informatiemiddelen die er nu zijn hun hele leven doodgegooid met allerlei dingen, je kunt dan niet van ze verwachten dat ze dit allemaal aan kunnen.

Oh ja, nog even over die lasser. Stel jij moest werken na je opleiding en werd weggezet in een callcenter. Dat doe je 2/3 jaar en dan? Dan kun je nog steeds niet lassen en je hebt geen ervaring. geloof me, dan heb je een aardig probleem en kun je helemaal niets meer met je lasopleidinkje.

Dat is wat veel jongeren nu tegenkomen. Ze studeren hun te pleuris voor een bepaalde studie en moeten zich meer een meer specialiseren, al op de basisschool, en dan blijkt er geen baan te zijn in voor wat ze gestudeerd hebben. Een paar jaar iets anders doen levert dan vaak het probleem op dat switchen na die jaren ook niet meer kan.

Er is een enorme frictie tussen opleidingen en bedrijfsleven waarbij veel jongeren tussen wal en schip raken en psychologisch compleet door de mangel worden gehaald. Ik denk dat dat aspect redelijk vergeten wordt. Wat doet ons huidige schoolsysteem met jongeren?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:58:03 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40483581
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.
[..]
Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.
quote:
Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.
Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.
quote:
En wat is 'nauwelijks iets te besteden'? Als ik zie wat sommigen verdienen dan vrees ik dat ik ook in de catergorie 'nauwelijks iets te besteden' val .

Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..
The End Times are wild
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:59:32 #139
101353 mrbox
Miep miep
pi_40483621
Ik lees eigenlijk heel veel reacties van hoe lastig het vroeger wel niet was.
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???
pi_40483647
Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een alternatief dat de essentie wel dekt (namelijk voor jezelf zorgen; hoe je dat doet maakt niet uit, maar de meesten zullen gewoon werk moeten doen to get there).
pi_40483724
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:55 schreef riley het volgende:

[..]

Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.
klopt. Maar moet je dan nu boos worden op die gasten? En moeten ze worden weggestopt in banen dien anderen niet willen doen? (je weet wel, die anderen die zo hard roepen dat ze alles willen doen voor elk salaris want stil zitten kan niet)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:02:15 #142
117776 OFfSprngr
pi_40483725
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef riley het volgende:
Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een alternatief dat de essentie wel dekt (namelijk voor jezelf zorgen; hoe je dat doet maakt niet uit, maar de meesten zullen gewoon werk moeten doen to get there).
In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.
.
.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:02:44 #143
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483744
[quote]Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd.

Dat is wat veel jongeren nu tegenkomen. Ze studeren hun te pleuris voor een bepaalde studie en moeten zich meer een meer specialiseren, al op de basisschool,
[/quote

Specialiseren op de basisschool . Jongen je bent echt de weg volledig kwijt
pi_40483755
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???
Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40483790
Alles automatiseren, iedereen een vast bedrag per maand klaar...dan hoeft niemand meer te werken
hopelijk schieten ze wat op met de ontwikkelingen inzake robots etc, maar wees eerlijk dit zijn werkelijk vooruitziende jongeren!
Very clever!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40483815
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:04:50 #147
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483826
quote:
We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatie
pi_40483833
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef Bep het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd.

Dat is wat veel jongeren nu tegenkomen. Ze studeren hun te pleuris voor een bepaalde studie en moeten zich meer een meer specialiseren, al op de basisschool,
[/quote

Specialiseren op de basisschool . Jongen je bent echt de weg volledig kwijt
Is dat nog niet geinstalleerd? Nou, kan vast niet lang meer duren.
pi_40483868
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef Bep het volgende:

[..]

We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatie
hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen steken
pi_40483888
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.
Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.
quote:
[..]

Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.
Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt ( ) maar naar volle tevredenheid.

Lamlendigheid is wel een probleem, maar geen probleem wat een ander moet oplossen. Laat mensen zichzelf moeten redden en dat zal ertoe leiden dat je moet werken voor je brood, of iets slimmers verzinnen.
pi_40483911
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:07:33 #152
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483928
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen steken
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
pi_40483940
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!
Tegenwoordig moet je papieren meenemen, alles laten zien bijna je pincode nog!
Verdienen doe je ook al haast niks meer...dus?
pi_40483969
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.
Ik zie wel wat in het libertarische gedachtengoed, maar erg pragmatisch is dat niet gegeven de huidige situatie.

Ik zie trouwens niet in waarom een ander vrijheid gunnen meteen hoeft te betekenen dat dat ook inhoudt dat diegeen mijn vrijheid in mag nemen. Maargoed, die absolute zienswijze zal wel bij het hokjes-gebeuren horen.
pi_40483982
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.
[..]

Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt ( ) maar naar volle tevredenheid.

Lamlendigheid is wel een probleem, maar geen probleem wat een ander moet oplossen. Laat mensen zichzelf moeten redden en dat zal ertoe leiden dat je moet werken voor je brood, of iets slimmers verzinnen.
dan zal men al die kutregels in dit land ook eens moeten laten varen!
pi_40483995
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:

Dus...

wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:09:51 #157
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40484002
quote:

[..]

Als je de op leest is dat momenteel dus niet het geval
pi_40484034
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Bep het volgende:

[..]

Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst

Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
pi_40484050
quote:
Niemand vindt dat een ander het ook zo mee moet maken, het stoort sommigen (mij iig) alleen dat er figuren zijn die lijken te vinden dat ze het per definitie gemakkelijk en luxe horen te hebben. Waar baseer je het precies op dat je daar automatisch recht op meent te hebben, meer dan een ander (mensen die tien, twintig jaar terug jong waren bijv.), vraag ik me dan af.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:11:16 #160
101353 mrbox
Miep miep
pi_40484066
[..]
quote:
Dus...

wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal
pi_40484085
quote:

[..]

wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
You ask me the time
And I would like to give
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:13:05 #162
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40484137
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst

Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
Ten eerste , kerel???

Ten tweede , mijn standpunt is dus wel dat het aan de jongeren ligt. Het zijn luie donders
pi_40484155
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef mrbox het volgende:

Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal
Als die het al doen, dan moet de jeugd het al helemaal doen! Wees nou verstandig en emigreer! Nu kan het nog! Pak je biezen en bouw een rotsvaste toekomst op in een ander land, maar niet dit land! Dit land is naar de kloten!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:14:06 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484176
quote:

[..]

Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan.
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
pi_40484200
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
pi_40484238
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

Het niet meteen in het absurde trekken hè.

De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
pi_40484268
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee Swets, je begrijpt het verkeerd. Hij bedoelt met "fatsoenlijk aan de slag te gaan" je handen niet al te vuil maken en direct al meer verdienen dan anderen met veel meer werkervaring, en veel meer opleiding, krijgen.

Weet je, het is prachtig als je het voor elkaar krijgt om meteen een baan te vinden waarbij het geld relatief gemakkelijk binnenstroomt. Het is nog prachtiger als je de Lotto wint of op een andere manier dusdanig rijk wordt dat je niet meer hoeft te gaan werken. Maar je kunt het toch niet EISEN en als het niet lukt jammerend wijzen naar de gemene maatschappij? Dat is echt om je te bescheuren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:17:11 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484273
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Anecdotes

Leuk voorbeeld hoor, maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd? Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.

Maaaaaar.... dat houdt dus nog steeds in dat de gemiddelde schoolverlater niets kan. Het bedrijfsleven kan er erg weinig aan doen dat de opleidingen kut zijn, Behalve meer en meer anticiperen en fondesen steken in opleidingen. In de tussentijd echter zal die oude zak welke de jeugd als voetveeg behandeld ( ) die jongere op moeten leiden tot een productieve FTE.

Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt? Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
[/quote]
pi_40484274
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het niet meteen in het absurde trekken hè.

De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
ja en ik moet ook boodschappen doen en studieschuld terug betalen. dus?
You ask me the time
And I would like to give
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:17:30 #170
117776 OFfSprngr
pi_40484284
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dus...

Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?
.
.
pi_40484298
Wat denk je dan ongeveer nodig te hebben?
pi_40484314
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
Eens, behalve dat het breder is dan dat de verzorgingsstaat er niet tegenkan. En ook breder dan Calvinisme.

Ook zonder verzorgingsstaat zal men ongeveer zo reageren -in het Westen- op werkschuwen. Het is onderdeel van het arbeidsethos en het vooruitgangsgeloof.
pi_40484324
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.

Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
pi_40484356
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:

De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40484360
Ik ben niet echt jongere (meer) maar ik wil ook niet werken.

Maarja. Het moét echter wel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40484373
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.

Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
joh bij mij op het werk zijn assessments voor werknemers ook aan de orde van de dag
You ask me the time
And I would like to give
pi_40484390
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef OFfSprngr het volgende:

Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?
Op zich nog helemaal niet zo'n slecht idee om een andere planeet te gaan terraformen. Doe eens een voorstel?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:22:30 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484440
quote:

[..]

Nee, jouw toontje dat ouderen alleen jongeren als 'slaven' willen behandelen nodigt uit tot een constructieve discussie

Ow, ik geef leiding aan een (mini) callcenter. En 5 jaar geleden nam ik gewoon zelf de telefoon op hoor. Dus lul niet met je door de mand vallen.
pi_40484460
quote:

[..]
Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?

En waar een wil is, is een weg. Ik heb ook al een tijdje gewoon een eigen huis ofzo, en ik ben geen 40. Moet je wat voor doen ja, maar dat is dan ook de enige manier om uberhaupt iets te bereiken.
pi_40484468
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.

Maaaaaar.... dat houdt dus nog steeds in dat de gemiddelde schoolverlater niets kan. Het bedrijfsleven kan er erg weinig aan doen dat de opleidingen kut zijn, Behalve meer en meer anticiperen en fondesen steken in opleidingen. In de tussentijd echter zal die oude zak welke de jeugd als voetveeg behandeld ( ) die jongere op moeten leiden tot een productieve FTE.

[/quote]

Het zou goed zijn als oudere werknemers die goed zijn in hun vak jongeren in dienst nemen en weg houden bij al die studies. En dan niet meteen 40 uur of meer per week pezen voor een kutsalaris, maar op een mooie manier zo'n jongere stap voor stap klaarstomen. Dat zou voor jongeren goed zijn en voor het bedrijfsleven. Echter, de overheid ziet jongeren liever studeren en bedrijven kunnen het niet opbrengen om toch niet te kiezen voor korte termijnwinsten om jongeren voor niets te laten arbeiten waardoor de managers naar huis gaan met zakken geld. Tja, dan krijg je situaties als ze nu zijn en ga mij eens vertellen waarom de jongeren hier de dupe van moeten worden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:24:08 #181
154610 t.wiki
Bliep bliep
pi_40484499
Tja, zolang ouders bereid zijn hun geld te steken in hun bodemloze putten genaamd hun kinderen, dan kun je er weinig tegen doen. Misschien zou het invoeren van een belasting op de gift van ouders aan hun kinderen van boven de 18 deze tendens enigszins kunnen tegenhouden.
Wiki, wiki, ga naar wiki:
http://nl.wikipedia.org
pi_40484523
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:24 schreef t.wiki het volgende:
Tja, zolang ouders bereid zijn hun geld te steken in hun bodemloze putten genaamd hun kinderen, dan kun je er weinig tegen doen. Misschien zou het invoeren van een belasting op de gift van ouders aan hun kinderen van boven de 18 deze tendens enigszins kunnen tegenhouden.
Welja, we gaan gewoon nóg meer belastingen en regels bedenken in dit land.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:25:11 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40484534
Jongeren, het wordt tijd dat ze sterven.

Ik heb nog liever babyboomers om me heen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40484542
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?
tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:26:12 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484565
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef -scorpione- het volgende:

Het zou goed zijn als oudere werknemers die goed zijn in hun vak jongeren in dienst nemen en weg houden bij al die studies. En dan niet meteen 40 uur of meer per week pezen voor een kutsalaris, maar op een mooie manier zo'n jongere stap voor stap klaarstomen. Dat zou voor jongeren goed zijn en voor het bedrijfsleven. Echter, de overheid ziet jongeren liever studeren en bedrijven kunnen het niet opbrengen om toch niet te kiezen voor korte termijnwinsten om jongeren voor niets te laten arbeiten waardoor de managers naar huis gaan met zakken geld. Tja, dan krijg je situaties als ze nu zijn en ga mij eens vertellen waarom de jongeren hier de dupe van moeten worden.
Wel eens van 'stage' gehoord?
Nee in 2 uur in de week leer je geen ruk. Dus gewoon 40 uur en meedraaien. Werken bestaat naast het doen van je kunstje ook uit het schoonmaken van plee's als het zo uitkomt, of zoals ik nu bv bij een verhuizing het mee helpen met sjouwen van kasten. Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
pi_40484595
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen? It's not my fault you suck.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40484615
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:

Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Maar, maar, maar... dan wordt m'n C&A pak vies! !
pi_40484622
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef riley het volgende:

[..]

Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?

En waar een wil is, is een weg. Ik heb ook al een tijdje gewoon een eigen huis ofzo, en ik ben geen 40. Moet je wat voor doen ja, maar dat is dan ook de enige manier om uberhaupt iets te bereiken.
Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:29:23 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40484677
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen?
95% van de mensheid is nog te dom om te poepen, laat staan dat het zich een realistisch zelfbeeld kan ontwikkelen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:29:26 #190
150341 Mr_Ban
Ban for the money
pi_40484680
moet bekennen dat ik ook MINDER werk dan dat ik zou kunnen en ik blame de STUFI

stufi
stagevergoeding
pik in je neus
Ik wou dat ik hier niks getypt had...
pi_40484721
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wel eens van 'stage' gehoord?
Nee in 2 uur in de week leer je geen ruk. Dus gewoon 40 uur en meedraaien. Werken bestaat naast het doen van je kunstje ook uit het schoonmaken van plee's als het zo uitkomt, of zoals ik nu bv bij een verhuizing het mee helpen met sjouwen van kasten. Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen. Dus 30 uur moet prima zijn. En stages zijn ok, maar als er werk wordt geleverd dan moet daar ook gewoon geld tegenoverstaan, dus een beetje salaris mag ook.

Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in en ik zie niet waarom je iemand die je wilt opleiden tot lasser plees wilt laten schoonmaken.
pi_40484749
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.
Wellicht heeft dat er iets mee te maken dat er te veel zijn die het idee hebben dat een bepaalde opleiding je automatisch tot een asset maakt terwijl dat, zeker vandaag de dag, helemaal niet meer zo is?

Wellicht dat dat idee een beetje meer meegegeven had moeten worden om problemen te voorkomen.
pi_40484764
en als je boven de 30 bent heb je geen sociaal leven meer nodig?
You ask me the time
And I would like to give
pi_40484766
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen? It's not my fault you suck.
Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoor

En nee, je kunt de jongeren niet verwijten dat het zo kut in elkaar steekt in NL.
pi_40484770
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:
Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in
Dat zal wel niet lang meer kunnen, want het is volkomen logisch dat niemand dat werk wil doen en dus met 'n uitkering thuis gaat zitten, toch?
pi_40484824
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef -scorpione- het volgende:

Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoor
Even je eigen quote erbij halen dan maar:
quote:
tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?
Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JA
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40484854
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
en als je boven de 30 bent heb je geen sociaal leven meer nodig?
OMG ben je zo onnozel?

We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
pi_40484878
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Even je eigen quote erbij halen dan maar:
[..]

Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JA
Je logica is ver te zoeken. Mensen als jij zouden niet eens mogen werken, laat staan salaris verdienen.
pi_40484889
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]

OMG ben je zo onnozel?

We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
Nu weet ik het zeker. Je zit te rellen en bescheurt je om iedereen die hapt. Complimenten!
pi_40484895
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

OMG ben je zo onnozel?

volgens mij ben jij onnozel hoor? we hebben het hier niet over kinderen.
You ask me the time
And I would like to give
pi_40484912
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat zal wel niet lang meer kunnen, want het is volkomen logisch dat niemand dat werk wil doen en dus met 'n uitkering thuis gaat zitten, toch?
nee hoor, er zijn blijkbaar genoeg mensen die dat willen doen, want die bedrijven doen het prima.
pi_40484959
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:36 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

volgens mij ben jij onnozel hoor? we hebben het hier niet over kinderen.
Zullen we dan vanaf 12 jaar de grens leggen? Mogen die jongeren dan ook stemmen? Alcohol drinken? Auto rijden?

Kom op zeg, je moet iedereen wel even een fatsoenlijke jeugd gunnen.
pi_40484961
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:35 schreef -scorpione- het volgende:

Je logica is ver te zoeken. Mensen als jij zouden niet eens mogen werken, laat staan salaris verdienen.
Ze willen toch niks doen? Dan kun je ook nooit succesvol worden. En dan faal je bijvoorbaat al.

Ach joh, we kunnen het nog eeuwen met elkaar oneens zijn. Ik blijf erbij dat niemand verantwoordelijk is voor je eigen leven dan je zelf. Wat je met dat leven doet mag je helemaal zelf weten, zolang het mijn leven maar niet schaadt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40484977
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

Nu weet ik het zeker. Je zit te rellen en bescheurt je om iedereen die hapt. Complimenten!
En nee, ik ben echt bloedje serieus.
pi_40485015
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ach joh, we kunnen het nog eeuwen met elkaar oneens zijn. Ik blijf erbij dat niemand verantwoordelijk is voor je eigen leven dan je zelf. Wat je met dat leven doet mag je helemaal zelf weten, zolang het mijn leven maar niet schaadt.
We zullen het ook niet eens worden, hoeft ook niet.

Oh, en ik bepaal wel of ik jouw leven schaad of niet, dat blijft mijn keuze.
pi_40485049
Mijn standpunten zijn duidelijk.

Ik wens iedereen verder een prettige dag
pi_40485100
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:38 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zullen we dan vanaf 12 jaar de grens leggen? Mogen die jongeren dan ook stemmen? Alcohol drinken? Auto rijden?

Kom op zeg, je moet iedereen wel even een fatsoenlijke jeugd gunnen.
Jij trekt zelf de grens bij 21, vanaf je 18e ben je volwassen hoor.
Bij 18 is je jeugd dus afgelopen. Bovendien heb je bij heel veel bedrijven een 36-urige werkweek. Genoeg tijd voor een sociaal leven dus.
Nu ben jij degene die het in het absurde trekt.
You ask me the time
And I would like to give
pi_40485103
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef -scorpione- het volgende:
Mijn standpunten zijn duidelijk.

Ik wens iedereen verder een prettige dag
Dit was best geinig idd. See yah.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40485163
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:39 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

We zullen het ook niet eens worden, hoeft ook niet.

Oh, en ik bepaal wel of ik jouw leven schaad of niet, dat blijft mijn keuze.
You ask me the time
And I would like to give
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:57:08 #210
97745 Thorical
finding a way
pi_40485515
Als het besef, nou eens in die botte koppen door drong, dat het leven langer duurde dan een dag dan waren we al een stuk verder
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:58:22 #211
117776 OFfSprngr
pi_40485550
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Op zich nog helemaal niet zo'n slecht idee om een andere planeet te gaan terraformen. Doe eens een voorstel?
Ga jij er dan alvast heen om te beginnen.

Overigens, een planeet als een weggooi product.
.
.
pi_40486061
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

Jij trekt zelf de grens bij 21, vanaf je 18e ben je volwassen hoor.
Bij 18 is je jeugd dus afgelopen. Bovendien heb je bij heel veel bedrijven een 36-urige werkweek. Genoeg tijd voor een sociaal leven dus.
Nu ben jij degene die het in het absurde trekt.
En bij genoeg andere bedrijven ben je met 36 uur echt niet klaar (weinig is dat ook i.m.o) aan de andere kant. Maar dan nog..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:26:59 #213
97745 Thorical
finding a way
pi_40486439
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:14 schreef riley het volgende:

[..]

En bij genoeg andere bedrijven ben je met 36 uur echt niet klaar (weinig is dat ook i.m.o) aan de andere kant. Maar dan nog..
De meeste mensen in mijn omgeving, rond 30 studeren en werken nog steeds. En mijzelf kennende zal ik ook de volgende 40 jaar nog bijscholing nodig hebben. Maar dit getd voor iedereen die iets van z'n leven wil maken
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:39:29 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40486783
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar, maar, maar... dan wordt m'n C&A pak vies! !
Ja verdomme, weer 75 euro naar de klote
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:42:25 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40486858
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen. Dus 30 uur moet prima zijn. En stages zijn ok, maar als er werk wordt geleverd dan moet daar ook gewoon geld tegenoverstaan, dus een beetje salaris mag ook.

Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in en ik zie niet waarom je iemand die je wilt opleiden tot lasser plees wilt laten schoonmaken.
Dus even samenvattend
Jongeren willen niet werken omdat ze onder aan de ladder moeten beginnen, als slaafjes behandeld worden, en ze geen sociaal leven overhouden als ze 40 uur moeten werken.

De stelling 'Het zijn een stel verwende nesten die een schop onder hun hol moeten hebben' wordt langzamerhand wel bevestigt.
pi_40488958
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

2000 is zat hoor!
pi_40488983
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
een nieuw soort punker maar dan anders
pi_40492297
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier heb je gelijk in. De positie van de oudere werknemer is onaantastbaar. Hij kan doen wat hij wil, krijgt vaak relatief goed betaald en loopt dan vaak nog enkel te kankeren.
Gelul van de bovenste plank.
Voor ouderen tot 65 jaar geldt momenteel een UWV-gestapo keuring waar mensen die hun hele leven gewerkt hebben zelfs als ze terminaal zijn nog voor een aantal uren in de week worden goedgekeurd, waardoor ze op bijstandniveau belanden en kunnen creperen.
Altijd betaald voor de VUT, maar de dieven hebben de VUT afge4schaft.
En onze pensioengelden hebben ze als sneeuw voor de zon laten verdwijnen door speculatie.
Het wordt tijd voor een mars naare Wassenaar/Bloemendaal.
Sportieve inbreng
pi_40492418
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

2000 is zat hoor!
You ask me the time
And I would like to give
pi_40492436
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

2000 is zat hoor!
Is dat jouw WAO-uitkering? .
pi_40498539
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Is dat jouw WAO-uitkering? .
Als de uitkeringen zo hoog lagen zou ik nooit van mijn levensdagen werken.
Je hebt geluk als je 500 Euro per maand krijgt met een uitkering.
Overigens snap ik wel waarom mensen niet willen werken.
Alles is hier gewoon veels te duur, ook al werk je dan nog gaat het geld onvoorstelbaar snel op.
Ik bijvoorbeeld moet weer inkopen doen voor de winter broeken, truien enz.
Ik weet nu al dat ik meer als 500 Euro kwijt ben, dat is dus een week werken en nog wat dingetjes erbij he mensen zonder dat ik mijn geld over de balk gooi.
Dan heb ik nog een auto te betalen, telefoon, verzekering etc, etc.
De staat moest maar eens met een lastenverlichting komen, zo word het werken dan tenminste nog aantrekkelijk.
pi_40501167
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:04 schreef Chriz2k het volgende:
jmensen die niet willen werken zijn parasieten.

daarnaast voel ik me alles behalve een slaaf op mijn werk
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 02:37:16 #223
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40502606
niet willen werken voor de huidige corporatie doelen vind ik een heldendaad, maar niet willen werken aan de samenleving vind ik parasitisme.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40504402
In plaats van loonslaaf is het ook veel beter om als nietsnut door het leven te gaan...

( )

Oja, sociale dienstplicht is wel oké om jongeren gewend te laten geraken aan werken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40504411
Wat een gelul over dat werken. Wordt Piraat.
pi_40504419
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 06:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

Wat een gelul over dat werken. Wordt Piraat.
Kapitein Iglo?

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40504472
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 06:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Kapitein Iglo?

Piraat Iglo zou beter aangeslagen zijn dan dat suffige Kapitein.
pi_40508273
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, steuntrekken is populair bij een grote groep... Slechte opvoeding, luiheid, etc.!
pi_40524827
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:04 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Als de uitkeringen zo hoog lagen zou ik nooit van mijn levensdagen werken.
Je hebt geluk als je 500 Euro per maand krijgt met een uitkering.
Overigens snap ik wel waarom mensen niet willen werken.
Alles is hier gewoon veels te duur, ook al werk je dan nog gaat het geld onvoorstelbaar snel op.
Ik bijvoorbeeld moet weer inkopen doen voor de winter broeken, truien enz.
Ik weet nu al dat ik meer als 500 Euro kwijt ben, dat is dus een week werken en nog wat dingetjes erbij he mensen zonder dat ik mijn geld over de balk gooi.
Dan heb ik nog een auto te betalen, telefoon, verzekering etc, etc.
De staat moest maar eens met een lastenverlichting komen, zo word het werken dan tenminste nog aantrekkelijk.
ik had het over standaardlonen!
Kun je je toch redelijk van redden lijkt me zo?
Meesten verdienen tegenwoordig iets van 1500 per maand dat is gewoon te weinig!
pi_40525073
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ik had het over standaardlonen!
Kun je je toch redelijk van redden lijkt me zo?
Meesten verdienen tegenwoordig iets van 1500 per maand dat is gewoon te weinig!
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.
Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan heb je gewoon geen leven meer.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:27:10 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40525518
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.
pi_40525863
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.
gezin
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:53:40 #233
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_40526308
Toen ik onder 20 was had ik ook geen zin om te werken maar om elke dag uit te gaan....Toen ik het op een moment zat was wilde ik zo graag gaan werken en nu heb ik het gevoel dat ik niets heb gemist maar juist op tijd lol heb gemaakt en op tijd een baan heb gevonden...Alles op zijn tijd..
ha ha ha ha ha
pi_40526320
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Gaatje in je hand?
Sportieve inbreng
pi_40526359
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:54 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Gaatje in je hand?
pardon?
Oh wacht je haalt je ongezonde eten uit de muur en bij de aldi?
Liddl whatever?
Je koopt nooit kleding? Je doet niks? Je sport niet oid?
pi_40526450
Ik vreet niks uit de muur en haal boodschappen bij Dirk/Appie en voor sporten word ik betaald.
Maar ik lees nu dat je een gezin hebt en dan is het inderdaad niet veel.
Ik trek mij terug in dat gaatje, sorry .
Sportieve inbreng
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:01:57 #237
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_40526543
1500 Euro is inderdaad genoeg ja als je niets doet en alleen thuis zit.
Maar als je graag buiten huis bent is 1500 Euro echt niet genoeg, ik neem aan dat iedereen een mooie auto wil rijden of fatsoenlijke kleding wil kopen.
Ik leef al zuinig genoeg en nog zit ik financieel af en toe in de problemen.
pi_40526599
hebben jullie het nou over 1500 euro netto of bruto
You ask me the time
And I would like to give
pi_40526615
1500 netto is al bijna twee keer zoveel als waar mensen met een minimale uitkering van moeten rondkomen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 6 augustus 2006 @ 02:06:56 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40530182
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:01 schreef MrSASO het volgende:
1500 Euro is inderdaad genoeg ja als je niets doet en alleen thuis zit.
Maar als je graag buiten huis bent is 1500 Euro echt niet genoeg, ik neem aan dat iedereen een mooie auto wil rijden of fatsoenlijke kleding wil kopen.
Ik leef al zuinig genoeg en nog zit ik financieel af en toe in de problemen.
Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken.
  zondag 6 augustus 2006 @ 04:57:48 #241
46960 StefanP
polemicist
pi_40533196
Luie honden. Nou, dan werken ze niet. Op den duur komen ze zichzelf wel tegen. Uiteraard hoort de overheid ze geen cent te verstrekken, nu niet en nooit niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_40533243
Ik wil liever ook niet werken ,Toch doe ik het
Heb een tijd zonder werk gezeten en na een paar maanden gaat je dat echt je strot uithangen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 6 augustus 2006 @ 05:57:18 #243
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_40533524
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 02:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken. [afbeelding]
pi_40535282
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.

Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he

Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.

En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:14:49 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40535414
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef riley het volgende:
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.

Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he

Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.

En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
www.vertaalwoord.nl
The End Times are wild
  zondag 6 augustus 2006 @ 11:17:00 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40535447
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 05:04 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil liever ook niet werken ,Toch doe ik het
Heb een tijd zonder werk gezeten en na een paar maanden gaat je dat echt je strot uithangen
Ik heb afgelopen jaar (puur uit trots) een uitkering afgewezen terwijl zo ongeveer alle instanties hun best deden om mij hem te laten ontvangen.

En nu verdien ik met mijn parttime McJob volgens mij nog minder dan als ik toen gewoon ja had gezegd, maar het gaat om het principe. Ik wil met rechte rug VVD kunnen stemmen.
pi_40535822
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:03 schreef bluebit het volgende:
heb je dit toevallig op de radio gehoord (een aantal jongeren hierover) :
"ik heb geen zin om te werken, en voor geld ga ik naar mijn ouders...."
"Tsja, als je geen zin hebt, dan kun je er weinig aan doen"

ik denk maar zo....daar gaat mijn pensioen waarvoor ik zo hard zit te werken....
Tsja dat vraag ik mezelf ook af over hartwerkend FOK. allemaal lopen te zijken over hardwerkend fokkers. maar intussen zie ik mensen 9 van 10 keer onder werktijd berichten posten...

En jongens wat zijn we toch hartwerkend!!!. en maar afgeven op een algemeen gegeneraliseerde
zonnenbok. terwijl we zelf lui op de studie of werk zeee'en van tijd hebben om lekker te posten
"It Put's The Lotion In Basket"...
pi_40535876
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

www.vertaalwoord.nl
Ga je druk maken om iets relevants, dork.
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:34:37 #249
117776 OFfSprngr
pi_40537148
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:

[..]

Dat is gewoon uncalled for.
.
.
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:26:58 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40538688
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:

[..]

Spreek gewoon je moerstaal, aansteller!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')