Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.quote:"De strijd tegen jeugdwerkeloosheid heeft een nieuw probleem opgeleverd. Al houden bedrijven zelfs banen vrij voor jongeren, ze zijn niet geïnteresseerd.
Vooral in de grote steden komen er nauwelijks jongeren af op de vacatures. Volgens de sociale dienst in Rotterdam hebben jongeren geen zin om te werken."
(...)
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat danquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:04 schreef Chriz2k het volgende:
Werken is voor slaven van het systeem.
Goed bezig die hangjongeren, misschien doet TS wel iets verkeerd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]
Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Als je niks uitvoert heb je nooit stress en leef je dus langer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:
[..]
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat dan
mijn mening :
"geen fuck uitvoeren is voor paupers"
Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:
[..]
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat dan
mijn mening :
"geen fuck uitvoeren is voor paupers"
Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je niks uitvoert heb je nooit stress en leef je dus langer.
daar schijnen de meningen verdeelt over te zijn. een dosis stress is niet slecht, alleen wordt het vaak naar het negatieve getrokken : teveel stress.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?
nee hoor mensen die niks uitvoeren hebben voor hun 40ste al darmkanker van het mcd voer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken.
waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
overigens weet ik 1 ding wel zeker : zonder geld leef je zeker minder lang dan iemand die werkt (en wel geld heeft)
Neuh, ik word sekteleider.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:14 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?
Dat gebeurt toch al in het systeem?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:16 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
we moeten dan tuig gewoon in werkkampen zetten! en dan niet een paar maar allemaal.
Whehehe, scherp.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al in het systeem?
wat? wat is een feit?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.
dat heet logica, mijn beste....quote:waar haal je die wijsheid vandaan?
Gebeurt allemaal wat op een humane manier, zo lijkt het alsof je er zelf voor kiest.quote:
Cool niks doen is een goede manier om je stress te verbergen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Lubbers heeft het geprobeerd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al in het systeem?
Tegenwoordig zijn die kut kinderen zo verwend dat ze bijna alles krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
wat? wat is een feit?
dat werken voor slaven van het systeem is?
naja, wederom mijn mening :
door te werken kan ik het systeem beinvloeden en in enige mate onafhankelijk zijn van het systeem.
zonder te werken ben je dus een steuntrekker en ben je dus volledig afhankelijk van het systeem. En maar klagen als de uitkeringen weer lager worden.....paupers.
naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:21 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?
ben het wel met je eens, maar door lagere lonen heeft wel "iedereen" een baan omdat onze kostprijs lager is en dus is het interessant om hier een product te produceren of dienst te leveren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
maak die lonen eerst maar aantrekkelijk.
dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef bluebit het volgende:
[..]
naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.
je moet je echter afvragen of het slim is om je daar als individu tegen af te zetten, of dat je het systeem begrijpt en er mee werkt, dat levert gelijk wat minder stress op en kan je kansen bieden
volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:31 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.
Je kunt het wel enigszings aangenaam maken door te kiezen hoe je er aan mee werkt, leuke baan, collega's en zulke zaken. Maar dan nog moet het, het is geen keuze op zich.
Je weet dat je gemarteld gaat worden, maar je mag wel zelf kiezen hoe.
grow up, pleazzzzequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken.
Overigens; mijn schoonzusje is ook zo een geval. Die doet een VMBO opleiding en mag van school absoluut geen bijbaan zoeken omdat de opleiding al zo zwaar is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:18 schreef dmace het volgende:
Verder zijn vooral scholen waar we de zere plek moeten vinden. Als je vanaf je kleutertijd wordt geleerd dat je leraar/lerares je gelijke is, kweek je dus ook nooit respect, en al helemaal geen discipline.
Met als gevolg dat er veel bedrijven failliet gaan en dit door wordt berekend aan de klanten (jij en ik dus)? Het hogere loon dat je dan ontvangt geef je vervolgens weer uit! Geen nut dus.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:37 schreef bluebit het volgende:
[..]
[quote]volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......
Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.quote:ik haal juist veel voldoening uit mijn baan, ik heb net een huis gekocht omdat ik werkte en nu ben ik "grootgrondbezitter", ik ben financieel onafhankelijk van wie dan ook en ik kan doen en laten wat ik wil in mijn huis (zolang ik anderen niet tot last ben)
ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen, ik kan op vakantie gaan als ik wil.
Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.quote:dat noem ik vrijheid (de term arbeit macht frei is wel verschrikkelijk fout en negatief beladen, maar klopt tegenwoordig wel)
Als ik niks doe word ik juist stapelgek!! DAT geeft pas stress bij mij...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Das indd de kern denk ik. Het verschil tussen niks doen en uitkering en werken voor minimumloon omdat je geen opleiding hebt is gewoonweg te klein. Scheelt misschien 100 euro? Dat verschil krijgen ze van paps en mams of stelen het op straat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.
Aan de andere kant. Als je je opleiding afmaakt kun je zelfs met een bijbaantje goed verdienen. En anders kun je met hard werken een eind komen. Bv. bollenpellen/planten betaald best aardig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:51 schreef unstoppablemark het volgende:
Met een bijbaan verdien je soms ook bagger weinig idd. Geen wonder dat je dan niet wil werken.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Dienstplicht zal ze leren!~
mee eens. of werken voor de uitkering.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef AirRaid het volgende:
mensne die niet willen werken maar het wel kunnen moeten ze gewoon geen uitkereing geven. ga dan maar lekker ergens verekken. als je familie dan zo dom is om jou te onderhouden is dat hun probleem.
Als paps en mams blijven dokken hebben ze die ook niet. Probleem ontstaat dan later pas.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:02 schreef sanger het volgende:
[..]
mee eens. of werken voor de uitkering.
ok, dan snap ik je woordkeuze.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.
[..]
Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.
[..]
Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.
Ik krijg steeds meer het idee dat ouders dit alleen maar doen om hun schuldgevoel weg te werken. Het schuldgevoel van allebei werken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:43 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het simpelweg een gebrek aan opvoeding, wanneer als ouder elke keer maar weer de portemonnee trekt voor je luie zoon/dochter, die te beroerd is om te werken. Had ik bij mijn ouders echt niet hoeven te proberen (en terecht). Je kunt die jongeren een belabberde mentaliteit verwijten, maar om ze echt te treffen, kun je nog beter hun ouders aanpakken en ze 'stimuleren' (lees: dwingen) om hun kinderen beter op te voeden.
Dat is schijn. De reden waarom die jongeren met dure kleding rondlopen, is omdat ze willen patsen met hun schijnstatus. Dat betekent dat hun ouders, die met zeer weinig rondkomen, over zich heen laten lopen door Nikeschoenen aan te schaffen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef Byte_Me het volgende:
gewoon tewerk stellen. onder de 25? geen gerichte opleiding? mooi, er is genoeg te doen in nederland. laat ze maar straten vegen, parken schoonmaken, etc. Er zijn toch zat rotklusjes waar je niet slim voor hoeft te zijn, en weinig verantwoordelijkheid voor nodig is. En willen ze niet, dan geen geld. Laat ze maar huilend naar pappie en mammie rennen, die zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor het gebrek aan opvoeding.
Dit soort dingen zijn onbetaalbaar voor de meeste jongeren zelfs als ze zich de pleuris werken 10-20 jaar lang.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef bluebit het volgende:
[..]
ok, dan snap ik je woordkeuze.
voldoening in mijn baan is wel iets wat losstaat van de mogelijkheden die ik door mijn baan heb.
Daarnaast vind ik het ook niet erg om ergens voor te moeten werken, dat levert toch een enorme voldoening op en waardering voor het goed. Dus als ik die nieuwe auto koop, dan spring ik een gat in de lucht en ben ik daar trots op, hetzelfde geldt voor mijn woning.
dat laatste ben ik dan wel met je eens, niet hoeven te werken zou pas echte luxe zijn.
(nu moet ik toch even denken aan Paris Hilton en heel even ben ik blij dat ik gewoon moet werken voor mijn geld)
Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:47 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.
zucht... ja man dat zal het vast wel zijn! uhh NEEquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
[R@bmode] Er zijn nu ook veel meer allochtone jongeren in vergelijking met vroeger, daarom willen meer jongeren niet werken [/R@bmode]
Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?
Dat zien we wel aan organisaties als Hamas en Hezbollah of nietquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef deepthroat het volgende:
gewoon geen uitkering geven, en keiharde straffen als ze jatten
"poverty is a great motivator"
Boehoe, jouw belasting. Kerel, je mag blij zijn dat ze je op straat nog niet gerold hebben en je huis nog niet hebben leeggehaald.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef JohanTop het volgende:
Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen, en desnoods later zwervend de straat over gaanik heb geen zin om voor die sukkel sbelasting te moeten betalen later
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Verplicht het leger in en rondom de Gaza strook patrouilleren vind ik wel een optie. Baghdad mag ook. Ga daar maar verkondigen dat je geen fuck wilt uitvoeren.
Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doen![]()
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuitquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef danielluh het volgende:
Als je niet wilt werken, moet je ook nie zeiken dat je niks te besteden hebt
en als je dan nog in dure kleren kan lopen, dan hebbie rijke ouders of je doet illegale dingen, van een bijstand kan je amper leven
eensch!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?
Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes.
Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuit![]()
ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?
Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes. Je kan helemaal niks, want je doet helemaal niks.
Burgers die het recht in eigen hand nemenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ge-wel-dig.
Laat ze maar lekker thuisblijven, mijn marktwaarde als midden dertiger gaat steeds verder omhoog. En ik verdien al niet lullig
Tuurlijk kan dat. Ik geef je gewoon elke keer aan of verander jouw maling aan het systeem door je het systeem van binnenuit te laten zien, tussen vier muren. Mocht dat niet werken, dan sla ik je adres er wel uit bij mijn kinderen en de rest van mijn agressie vier ik bot op jou.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef -scorpione- het volgende:
ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.![]()
Waarom zou ik lak moeten hebben aan jouw belachelijke houding voor je medeburger als je toch niets anders doet dan parasiteren? Parasieten ruim ik op.quote:Daarnaast kan mij jouw respect me reet roesten. Waarom zou ik jouw respect moeten verdienen![]()
In dit land?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben?
Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschotenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergen(en je dierbaren ook natuurlijk
)
Mag ik meedoen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten.
ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.quote:
Hier heb je gelijk in. De positie van de oudere werknemer is onaantastbaar. Hij kan doen wat hij wil, krijgt vaak relatief goed betaald en loopt dan vaak nog enkel te kankeren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.![]()
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:24 schreef Thorical het volgende:
Onder deze groep zal meer gehosseld worden dan er gwerkt wordt.
En op de korte termijn kan het meer opleveren, met minder moeite dan met een reguliere baan.
Dat is idd een toekomstbeeld. Ik denk alleen dat je de situatie voor de rijken iets teveel romantiseert en er iets gemakkelijk vanuit gaat dat jij tot de rijken zult behoren. Slachtoffers gaan aan beide kanten vallen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten.
Als zee het bij de Aldi niet kunnen kopen dan stelen ze het wel bij de AH. En moet je dan al die burgertjes horen klagen over de lege schappenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef SeLang het volgende:
Paupers moeten dood.
Laten we vandaag nog alle Aldi's sluiten, dan sterven ze vanzelf uit
laat al die gasten in de zorg werken , daar komen ze handen te kortquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.![]()
Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.![]()
Je verwachtingen maar wat naar je opleidingsnivo bijstellen misschien?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:
Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen.
Allemachtig, zijn de jongeren nog dommer dan ik al dacht? Hebben ze nog steeds niet door dat reclames bedoeld zijn om je geld uit de zak te kloppen en dat alles op televisie nep is? Wat leren jullie op de brugklas? MSN-en?quote:Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren.
Aha, het aloude "het is kut, het blijft kut dus ik doe ook lekker kutten". Daar wordt het echt een betere wereld van.quote:Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies.
Ja, dat dacht ik ook, toen ik eens verstanding om me heen ging kijken en genoegen nam met een andere woonomgeving. Alles in mijn eentje trouwens en nooit om hulp hoeven vragen.quote:Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen.
Heb je wel eens van het leger gehoord? Wil je echt situaties zoals in Parijs waarbij doden moeten vallen?quote:Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.![]()
Dit vind ik wel erg overdramatisch hoor....een waardig bestaan kan iedereen hier hebben (met als kleine uitzondering de manier waarop er momenteel met bewoners van verpleegtehuizen wordt omgesprongen)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:
Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor? Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me. Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Juist.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Wie zegt dat er tegen die tijd nog uitkeringen zijn?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.
Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Zoals gezegd vind ik het prima dat ze niet gaan werken. Een gemotiveerde werknemer, met verstand van zaken en werkervaring wordt langzamerhand goud waard. Want IK ben een van de weinige die bereid is tot veel uurtjes werken indien nodig, en die jongeren die WEL weten hoe het werkt te sturen en op te leiden.
En dat betaalt zich terug. Natuurlijk lopen er ook incompetente klootzakken van mijn leeftijd rond, met een salaris wat ze absoluut niet zouden moet krijgen. Over 15 jaar lopen er zo weer een heel aantal rond in bedrijven....dat zijn die gasten die ook NU te besodemieterd zijn om te werken, en alleen maar met een of andere kutsmoes lopen te klagen.
Ik heb een motto: "ik ga nergens van uit". Ik ga absoluut niet uit van uitkering, hulp, recht, gelijkheid en beloning. Ik ga er van uit dat als ik iets wil op deze planeet, dat ik het zelf moet regelen. Dat ik verplicht mee moet betalen aan dit soort dingen vind ik inderdaad minder, maar het moet eenmaal. Van mij mogen al die premies meteen verdwijnen. Maar da's persoonlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:32 schreef -scorpione- het volgende:
Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor?
Dat mag wel eens aangepast worden ja.quote:Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel.
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geenquote:Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me.
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.quote:Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:37 schreef Bep het volgende:
[..]
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werken![]()
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom dan geen eigen zaak beginnen? Je hoeft je niet een slaaf van het systeem te worden door te gaan werken hoor. Geef het maar aan: wat wil je dan wel doen wat haalbaar is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[quote]Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Onder welke voorwaarde???? nou gewoon zde voorwaarden die voor elke zuster en broeder gelden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?
De ouderen hebben teveel geld uit de NL maatschappij getrokken en laten afvloeien naar andere landen en daar lijken de jongeren nu voor te moeten boeten. Ze allemaal de zorg in trappen vind ik respectloos.
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.
Ik vind dat uitkeringen daarin een slechte rol spelen: niet willen werken is legitiem, anderen daarvoor verplichten te betalen niet.
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.quote:Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Er moet ook fatsoenlijk betaald worden en dat gebeurd niet. In een callcenter kun je geen droge boterham verdienen en mag je al je ethiek opzij zitten om mensen lastig te vallen en geld uit de buus te kloppen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geen
[..]
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.
Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.
[..]
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.
Bullshit, als jongeren zeggen niet te WILLEN werken, is het gewoon triest gesteld met die generatie. Nu geloof ik niet dat dat representatief is voor de hele generatie, maar er zijn er wel erg veel die gewoon in 1 keer een wereldsalaris willen verdienen terwijl ze NIETS kennen.
Bespaar me je gesnotter, de perspectieven en carrierekansen voor jongeren zijn al een jaar of 10 buiten gewoon goed. Je moet alleen wel buitengewoon hard willen werken.
Dat is geen motivatie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef SeLang het volgende:
Je moet die jongeren ook een beetje motiveren.
Dus: alle uitkeringen drastisch omlaag.
Iemand die onder de 65 is en 2 armen en 2 benen heeft zou trouwens sowieso nooit een uitkering moeten krijgen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Hersenspoelingen , propaganda.....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.De carrierekansen zijn slecht, aan de top van de piramide wordt het smaller terwijl we wel met heel mensen zitten met een diploma. Daarnaast zijn die mensen compleet gehersenspoeld met propaganda over het werk dat ze straks mogen uitvoeren en er dan achterkomen dat de markt op slot zit.
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?
Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.quote:Ik denk dat als je niet werkt, je zeker niet gelukkiger bent. Vooral niet wanneer je ook nog eens nauwelijks iets te besteden hebt.
Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..quote:Overigens was mijn "werken" vandaag ook eerder aanwezigheidsplicht, met een groot percentage FOK!Maarja, daar kreeg ik dan weer veel geld voor.
lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
Anecdotesquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik had vroeger een negen voor solderen. Ik was de allerbeste van de hele klas. En zo ging ik ook naar mijn werk, met de houding dat ik perfect al die electronische verbindingen kon doen.
Na vijf minuten vertelde mijn collega "Welke achterlijke mongool heeft jou ooit leren solderen? Je kunt er echt helemaal niets van!". Lekker motiverend! Maar toch de volgende dagen (en zo 2 jaar lang) terugkomen en het steeds beter leren doen. Ik kreeg een superlaag salaris (want ik kon niks), maar kreeg wel elk half jaar een verhoging. Stapje voor stapje tot ik bij een andere job meer kon verdienen.
Bullshit. Profileer je! Laat zien dat jij diegene bent voor die baan en maak via je houding en werken duidelijk dat er meer in je zit. Ondertussen leid je jezelf op en zoek je naar nog betere banen. Maar je moet ergens mee willen beginnen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk.
Bullshit again. Dat was in mijn tijd van solliciteren echt niet anders. Ik had niets aan het (toenmalige) Arbeidsburo. Zij registreerden en deden niets voor me. Ik ben zelf alle uitzendburo's afgegaan en gevraagd wat er voor werk was. Na twee dagen kende ik alle regeltjes en wist ik wat ik zelf kon en wat ik aan die instanties had.quote:De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
In Rome werdt anders ook brood uitgedeeld en veel imperialistischer wordt het niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef riley het volgende:
Het probleem is dat mensen die niets willen doen te eten hebben. Het zijn de paria's die misbruik maken van anderen, en de overheid c.q de maatschappij faciliteert dat gedrag helaas. Zulke mensen hebben we niks aan, slecht voor de genenpoel. Maar dat is de verzorgingsstaat sowieso wel: korte-termijn humanisme.
Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef SeLang het volgende:
Er is momenteel zoooooveel werk, als je nu niks vindt dan ligt het echt aan jezelf.
Zelden was er in de geschiedenis van NL zoveel werkgelegenheid als nu.
Je zit hier nu op het internet. Weet je hoeveel informatie en cursussen je hier gratis kunt doen? Waarom wachten tot een of andere kutinstantie je verteld hoe je jezelf moet opleiden. Doe het zelf!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:
maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd?
Niemand. Die opleiding zijn ze zelf aangegaan en hebben daar zelf voor betaald. Of bedoel je simpel basisonderwijs?quote:Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
Toen was er nog zo iets van "laat eerst maar eens zien dat je WIL en dan gaan we je daar later voor belonen". Ik had niets te willen tenzij ik wat anders had. Na 2 jaar had ik dan ook wat anders gevonden. Beter werk en meer salaris.quote:Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt?Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd. Ik heb best veel met jongeren te maken en ja op het eerste gezicht van je van 'shit, is dit het'quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef Bep het volgende:
[..]
lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!
Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.
[..]
Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.quote:Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.
quote:En wat is 'nauwelijks iets te besteden'? Als ik zie wat sommigen verdienen dan vrees ik dat ik ook in de catergorie 'nauwelijks iets te besteden' val.
Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..
klopt. Maar moet je dan nu boos worden op die gasten? En moeten ze worden weggestopt in banen dien anderen niet willen doen? (je weet wel, die anderen die zo hard roepen dat ze alles willen doen voor elk salaris want stil zitten kan niet)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:55 schreef riley het volgende:
[..]
Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.
In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef riley het volgende:
Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een alternatief dat de essentie wel dekt (namelijk voor jezelf zorgen; hoe je dat doet maakt niet uit, maar de meesten zullen gewoon werk moeten doen to get there).
Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Ik lees eigenlijk heel veel reacties van hoe lastig het vroeger wel niet was.
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???![]()
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.
We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???![]()
Is dat nog niet geinstalleerd? Nou, kan vast niet lang meer duren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef Bep het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd.
Dat is wat veel jongeren nu tegenkomen. Ze studeren hun te pleuris voor een bepaalde studie en moeten zich meer een meer specialiseren, al op de basisschool,
[/quote
Specialiseren op de basisschool . Jongen je bent echt de weg volledig kwijt![]()
hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen stekenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef Bep het volgende:
[..]
We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatie
Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.
Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt (quote:[..]
Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen steken![]()
![]()
![]()
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
Ik zie wel wat in het libertarische gedachtengoed, maar erg pragmatisch is dat niet gegeven de huidige situatie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.
dan zal men al die kutregels in dit land ook eens moeten laten varen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.
[..]
Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt () maar naar volle tevredenheid.
Lamlendigheid is wel een probleem, maar geen probleem wat een ander moet oplossen. Laat mensen zichzelf moeten redden en dat zal ertoe leiden dat je moet werken voor je brood, of iets slimmers verzinnen.
Dus...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!
Tegenwoordig moet je papieren meenemen, alles laten zien bijna je pincode nog!
Verdienen doe je ook al haast niks meer...dus?
Als je de op leest is dat momenteel dus niet het gevalquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatstquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Bep het volgende:
[..]
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
Niemand vindt dat een ander het ook zo mee moet maken, het stoort sommigen (mij iig) alleen dat er figuren zijn die lijken te vinden dat ze het per definitie gemakkelijk en luxe horen te hebben. Waar baseer je het precies op dat je daar automatisch recht op meent te hebben, meer dan een ander (mensen die tien, twintig jaar terug jong waren bijv.), vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaalquote:Dus...
wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ten eerste , kerel???quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst![]()
Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
Als die het al doen, dan moet de jeugd het al helemaal doen! Wees nou verstandig en emigreer! Nu kan het nog! Pak je biezen en bouw een rotsvaste toekomst op in een ander land, maar niet dit land! Dit land is naar de kloten!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef mrbox het volgende:
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal![]()
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OPquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan.
Het niet meteen in het absurde trekken hè.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
Nee Swets, je begrijpt het verkeerd. Hij bedoelt met "fatsoenlijk aan de slag te gaan" je handen niet al te vuil maken en direct al meer verdienen dan anderen met veel meer werkervaring, en veel meer opleiding, krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Anecdotes![]()
Leuk voorbeeld hoor, maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd? Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
ja en ik moet ook boodschappen doen en studieschuld terug betalen. dus?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het niet meteen in het absurde trekken hè.
De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus...
wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Eens, behalve dat het breder is dan dat de verzorgingsstaat er niet tegenkan. En ook breder dan Calvinisme.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
joh bij mij op het werk zijn assessments voor werknemers ook aan de orde van de dagquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.
Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
Op zich nog helemaal niet zo'n slecht idee om een andere planeet te gaan terraformen. Doe eens een voorstel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?
Nee, jouw toontje dat ouderen alleen jongeren als 'slaven' willen behandelen nodigt uit tot een constructieve discussiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.
Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
[/quote]quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.
Maaaaaar.... dat houdt dus nog steeds in dat de gemiddelde schoolverlater niets kan. Het bedrijfsleven kan er erg weinig aan doen dat de opleidingen kut zijn, Behalve meer en meer anticiperen en fondesen steken in opleidingen. In de tussentijd echter zal die oude zak welke de jeugd als voetveeg behandeld () die jongere op moeten leiden tot een productieve FTE.
Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt? Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
Welja, we gaan gewoon nóg meer belastingen en regels bedenken in dit land.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:24 schreef t.wiki het volgende:
Tja, zolang ouders bereid zijn hun geld te steken in hun bodemloze putten genaamd hun kinderen, dan kun je er weinig tegen doen. Misschien zou het invoeren van een belasting op de gift van ouders aan hun kinderen van boven de 18 deze tendens enigszins kunnen tegenhouden.
tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?
Wel eens van 'stage' gehoord?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef -scorpione- het volgende:
Het zou goed zijn als oudere werknemers die goed zijn in hun vak jongeren in dienst nemen en weg houden bij al die studies. En dan niet meteen 40 uur of meer per week pezen voor een kutsalaris, maar op een mooie manier zo'n jongere stap voor stap klaarstomen. Dat zou voor jongeren goed zijn en voor het bedrijfsleven. Echter, de overheid ziet jongeren liever studeren en bedrijven kunnen het niet opbrengen om toch niet te kiezen voor korte termijnwinsten om jongeren voor niets te laten arbeiten waardoor de managers naar huis gaan met zakken geld. Tja, dan krijg je situaties als ze nu zijn en ga mij eens vertellen waarom de jongeren hier de dupe van moeten worden.
Maar, maar, maar... dan wordt m'n C&A pak vies!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef riley het volgende:
[..]
Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?
En waar een wil is, is een weg. Ik heb ook al een tijdje gewoon een eigen huis ofzo, en ik ben geen 40. Moet je wat voor doen ja, maar dat is dan ook de enige manier om uberhaupt iets te bereiken.
95% van de mensheid is nog te dom om te poepen, laat staan dat het zich een realistisch zelfbeeld kan ontwikkelen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen?
Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen. Dus 30 uur moet prima zijn. En stages zijn ok, maar als er werk wordt geleverd dan moet daar ook gewoon geld tegenoverstaan, dus een beetje salaris mag ook.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel eens van 'stage' gehoord?
Nee in 2 uur in de week leer je geen ruk. Dus gewoon 40 uur en meedraaien. Werken bestaat naast het doen van je kunstje ook uit het schoonmaken van plee's als het zo uitkomt, of zoals ik nu bv bij een verhuizing het mee helpen met sjouwen van kasten. Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Wellicht heeft dat er iets mee te maken dat er te veel zijn die het idee hebben dat een bepaalde opleiding je automatisch tot een asset maakt terwijl dat, zeker vandaag de dag, helemaal niet meer zo is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.
Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen? It's not my fault you suck.
Dat zal wel niet lang meer kunnen, want het is volkomen logisch dat niemand dat werk wil doen en dus met 'n uitkering thuis gaat zitten, toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:
Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in
Even je eigen quote erbij halen dan maar:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef -scorpione- het volgende:
Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoor
Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JAquote:tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?
OMG ben je zo onnozel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
en als je boven de 30 bent heb je geen sociaal leven meer nodig?
Je logica is ver te zoeken. Mensen als jij zouden niet eens mogen werken, laat staan salaris verdienen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Even je eigen quote erbij halen dan maar:
[..]
Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JA
Nu weet ik het zeker. Je zit te rellen en bescheurt je om iedereen die hapt. Complimenten!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
OMG ben je zo onnozel?
We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
volgens mij ben jij onnozel hoor? we hebben het hier niet over kinderen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
OMG ben je zo onnozel?
We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
nee hoor, er zijn blijkbaar genoeg mensen die dat willen doen, want die bedrijven doen het prima.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat zal wel niet lang meer kunnen, want het is volkomen logisch dat niemand dat werk wil doen en dus met 'n uitkering thuis gaat zitten, toch?
Zullen we dan vanaf 12 jaar de grens leggen? Mogen die jongeren dan ook stemmen? Alcohol drinken? Auto rijden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:36 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
volgens mij ben jij onnozel hoor? we hebben het hier niet over kinderen.
Ze willen toch niks doen? Dan kun je ook nooit succesvol worden. En dan faal je bijvoorbaat al.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:35 schreef -scorpione- het volgende:
Je logica is ver te zoeken. Mensen als jij zouden niet eens mogen werken, laat staan salaris verdienen.![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:36 schreef thaleia het volgende:
[..]
Nu weet ik het zeker. Je zit te rellen en bescheurt je om iedereen die hapt. Complimenten!![]()
We zullen het ook niet eens worden, hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ach joh, we kunnen het nog eeuwen met elkaar oneens zijn. Ik blijf erbij dat niemand verantwoordelijk is voor je eigen leven dan je zelf. Wat je met dat leven doet mag je helemaal zelf weten, zolang het mijn leven maar niet schaadt.
Jij trekt zelf de grens bij 21, vanaf je 18e ben je volwassen hoor.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zullen we dan vanaf 12 jaar de grens leggen? Mogen die jongeren dan ook stemmen? Alcohol drinken? Auto rijden?
Kom op zeg, je moet iedereen wel even een fatsoenlijke jeugd gunnen.
Dit was best geinig idd. See yah.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:40 schreef -scorpione- het volgende:
Mijn standpunten zijn duidelijk.![]()
Ik wens iedereen verder een prettige dag![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
We zullen het ook niet eens worden, hoeft ook niet.
Oh, en ik bepaal wel of ik jouw leven schaad of niet, dat blijft mijn keuze.![]()
Ga jij er dan alvast heen om te beginnen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:21 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Op zich nog helemaal niet zo'n slecht idee om een andere planeet te gaan terraformen. Doe eens een voorstel?
En bij genoeg andere bedrijven ben je met 36 uur echt niet klaar (weinig is dat ook i.m.o) aan de andere kant. Maar dan nog..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:42 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
Jij trekt zelf de grens bij 21, vanaf je 18e ben je volwassen hoor.
Bij 18 is je jeugd dus afgelopen. Bovendien heb je bij heel veel bedrijven een 36-urige werkweek. Genoeg tijd voor een sociaal leven dus.
Nu ben jij degene die het in het absurde trekt.
De meeste mensen in mijn omgeving, rond 30 studeren en werken nog steeds. En mijzelf kennende zal ik ook de volgende 40 jaar nog bijscholing nodig hebben. Maar dit getd voor iedereen die iets van z'n leven wil makenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:14 schreef riley het volgende:
[..]
En bij genoeg andere bedrijven ben je met 36 uur echt niet klaar (weinig is dat ook i.m.o) aan de andere kant. Maar dan nog..
Ja verdomme, weer 75 euro naar de klotequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... dan wordt m'n C&A pak vies!!
Dus even samenvattendquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen. Dus 30 uur moet prima zijn. En stages zijn ok, maar als er werk wordt geleverd dan moet daar ook gewoon geld tegenoverstaan, dus een beetje salaris mag ook.
Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in en ik zie niet waarom je iemand die je wilt opleiden tot lasser plees wilt laten schoonmaken.
2000 is zat hoor!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
een nieuw soort punker maar dan andersquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
Gelul van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in. De positie van de oudere werknemer is onaantastbaar. Hij kan doen wat hij wil, krijgt vaak relatief goed betaald en loopt dan vaak nog enkel te kankeren.
quote:
Als de uitkeringen zo hoog lagen zou ik nooit van mijn levensdagen werken.quote:
jmensen die niet willen werken zijn parasieten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:04 schreef Chriz2k het volgende:
Werken is voor slaven van het systeem.
Kapitein Iglo?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 06:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat een gelul over dat werken.Wordt Piraat.
![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, steuntrekken is populair bij een grote groep... Slechte opvoeding, luiheid, etc.!
Dienstplicht zal ze leren!~
ik had het over standaardlonen!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:04 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Als de uitkeringen zo hoog lagen zou ik nooit van mijn levensdagen werken.
Je hebt geluk als je 500 Euro per maand krijgt met een uitkering.
Overigens snap ik wel waarom mensen niet willen werken.
Alles is hier gewoon veels te duur, ook al werk je dan nog gaat het geld onvoorstelbaar snel op.
Ik bijvoorbeeld moet weer inkopen doen voor de winter broeken, truien enz.
Ik weet nu al dat ik meer als 500 Euro kwijt ben, dat is dus een week werken en nog wat dingetjes erbij he mensen zonder dat ik mijn geld over de balk gooi.![]()
Dan heb ik nog een auto te betalen, telefoon, verzekering etc, etc.
De staat moest maar eens met een lastenverlichting komen, zo word het werken dan tenminste nog aantrekkelijk.
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik had het over standaardlonen!
Kun je je toch redelijk van redden lijkt me zo?
Meesten verdienen tegenwoordig iets van 1500 per maand dat is gewoon te weinig!
Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.
Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan heb je gewoon geen leven meer.
gezinquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.![]()
Gaatje in je hand?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.
Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan heb je gewoon geen leven meer.
pardon?quote:
Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:01 schreef MrSASO het volgende:
1500 Euro is inderdaad genoeg ja als je niets doet en alleen thuis zit.
Maar als je graag buiten huis bent is 1500 Euro echt niet genoeg, ik neem aan dat iedereen een mooie auto wil rijden of fatsoenlijke kleding wil kopen.
Ik leef al zuinig genoeg en nog zit ik financieel af en toe in de problemen.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken. [afbeelding]
www.vertaalwoord.nlquote:Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef riley het volgende:
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.
Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he
Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.
En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
Ik heb afgelopen jaar (puur uit trots) een uitkering afgewezen terwijl zo ongeveer alle instanties hun best deden om mij hem te laten ontvangen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:04 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil liever ook niet werken ,Toch doe ik het
Heb een tijd zonder werk gezeten en na een paar maanden gaat je dat echt je strot uithangen
Tsja dat vraag ik mezelf ook af over hartwerkend FOK. allemaal lopen te zijken over hardwerkend fokkers. maar intussen zie ik mensen 9 van 10 keer onder werktijd berichten posten...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:03 schreef bluebit het volgende:
heb je dit toevallig op de radio gehoord (een aantal jongeren hierover) :
"ik heb geen zin om te werken, en voor geld ga ik naar mijn ouders...."
"Tsja, als je geen zin hebt, dan kun je er weinig aan doen"
ik denk maar zo....daar gaat mijn pensioen waarvoor ik zo hard zit te werken....
Dat is gewoon uncalled for.quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:
[..]
Ga je druk maken om iets relevants, dork.
Spreek gewoon je moerstaal, aansteller!quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:
[..]
Ga je druk maken om iets relevants, dork.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |