abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40473826
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Dienstplicht zal ze leren!~
Kijk, de enige met een goede opmerking.
DISCIPLINE MOETEN ZE LEREN.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:01:50 #52
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40473889
kun je nagaan hoe verkankerd het schoolsysteem al is, als je daar al gedemotiveerd raakt . Een hoop jongeren weten trouwens niet eens wat ze kunnen en dat zelfvertrouwen wordt ook niet opgebouwd, laat staan dat ze ergens trots uit kunnen halen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40473891
mensne die niet willen werken maar het wel kunnen moeten ze gewoon geen uitkereing geven. ga dan maar lekker ergens verekken. als je familie dan zo dom is om jou te onderhouden is dat hun probleem.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:02:44 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40473909
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef AirRaid het volgende:
mensne die niet willen werken maar het wel kunnen moeten ze gewoon geen uitkereing geven. ga dan maar lekker ergens verekken. als je familie dan zo dom is om jou te onderhouden is dat hun probleem.
mee eens. of werken voor de uitkering.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:04:04 #55
13368 NiGeLaToR
pi_40473941
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:02 schreef sanger het volgende:

[..]

mee eens. of werken voor de uitkering.
Als paps en mams blijven dokken hebben ze die ook niet. Probleem ontstaat dan later pas.
Maar, ben het met je eens.
pi_40473976
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:48 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.
[..]

Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.
[..]

Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.
ok, dan snap ik je woordkeuze.

voldoening in mijn baan is wel iets wat losstaat van de mogelijkheden die ik door mijn baan heb.
Daarnaast vind ik het ook niet erg om ergens voor te moeten werken, dat levert toch een enorme voldoening op en waardering voor het goed. Dus als ik die nieuwe auto koop, dan spring ik een gat in de lucht en ben ik daar trots op, hetzelfde geldt voor mijn woning.

dat laatste ben ik dan wel met je eens, niet hoeven te werken zou pas echte luxe zijn.
(nu moet ik toch even denken aan Paris Hilton en heel even ben ik blij dat ik gewoon moet werken voor mijn geld)
pi_40474163
Overigens heb ik geen uitkering. Ik rentenier.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40475153
Ik vind het simpelweg een gebrek aan opvoeding, wanneer als ouder elke keer maar weer de portemonnee trekt voor je luie zoon/dochter, die te beroerd is om te werken. Had ik bij mijn ouders echt niet hoeven te proberen (en terecht). Je kunt die jongeren een belabberde mentaliteit verwijten, maar om ze echt te treffen, kun je nog beter hun ouders aanpakken en ze 'stimuleren' (lees: dwingen) om hun kinderen beter op te voeden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:45:12 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40475218
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:43 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het simpelweg een gebrek aan opvoeding, wanneer als ouder elke keer maar weer de portemonnee trekt voor je luie zoon/dochter, die te beroerd is om te werken. Had ik bij mijn ouders echt niet hoeven te proberen (en terecht). Je kunt die jongeren een belabberde mentaliteit verwijten, maar om ze echt te treffen, kun je nog beter hun ouders aanpakken en ze 'stimuleren' (lees: dwingen) om hun kinderen beter op te voeden.
Ik krijg steeds meer het idee dat ouders dit alleen maar doen om hun schuldgevoel weg te werken. Het schuldgevoel van allebei werken.

Overigens trokken mijn ouders ook vrij makkelijk de portemonnee. Alleen waren daar consequenties aan verbonden. Als ik weigerde te werken kon ik het vergeten. Als ik wel werkte kreeg ik "zakgeld" en kleedgeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:42:46 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40479199
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]

Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Dat is schijn. De reden waarom die jongeren met dure kleding rondlopen, is omdat ze willen patsen met hun schijnstatus. Dat betekent dat hun ouders, die met zeer weinig rondkomen, over zich heen laten lopen door Nikeschoenen aan te schaffen.

Misschien moet het incassobureau of een dergelijke instelling wat vaker moeten controleren bij zulke gezinnen. Van een minimumloon kun je beter dagelijkse dingen kopen, dan alleen maar bij de C&A of H&M loeren.
pi_40481290
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef Byte_Me het volgende:
gewoon tewerk stellen. onder de 25? geen gerichte opleiding? mooi, er is genoeg te doen in nederland. laat ze maar straten vegen, parken schoonmaken, etc. Er zijn toch zat rotklusjes waar je niet slim voor hoeft te zijn, en weinig verantwoordelijkheid voor nodig is. En willen ze niet, dan geen geld. Laat ze maar huilend naar pappie en mammie rennen, die zijn per slot van rekening verantwoordelijk voor het gebrek aan opvoeding.
Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.
pi_40481336
[R@bmode] Er zijn nu ook veel meer allochtone jongeren in vergelijking met vroeger, daarom willen meer jongeren niet werken [/R@bmode]
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_40481366
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:05 schreef bluebit het volgende:

[..]

ok, dan snap ik je woordkeuze.

voldoening in mijn baan is wel iets wat losstaat van de mogelijkheden die ik door mijn baan heb.
Daarnaast vind ik het ook niet erg om ergens voor te moeten werken, dat levert toch een enorme voldoening op en waardering voor het goed. Dus als ik die nieuwe auto koop, dan spring ik een gat in de lucht en ben ik daar trots op, hetzelfde geldt voor mijn woning.

dat laatste ben ik dan wel met je eens, niet hoeven te werken zou pas echte luxe zijn.
(nu moet ik toch even denken aan Paris Hilton en heel even ben ik blij dat ik gewoon moet werken voor mijn geld)
Dit soort dingen zijn onbetaalbaar voor de meeste jongeren zelfs als ze zich de pleuris werken 10-20 jaar lang.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:51:01 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40481396
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:47 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dit is juist de reden waarom die jongeren niet willen werken. Ze worden niet als burger gezien maar als slaaf die voor weinig geld de kutklusjes van de managers mag oplossen die met grote zakken geld naar huis gaan. In NL kan ik het heel goed begrijpen als je niet wilt werken en als je geld te kort komen kun je nog beter je heil zoeken in criminele activiteiten, dat levert tenminste een fatsoenlijke boterham op. Het systeem is namelijk zo verrot dat je moet vechten voor je deel.
Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?
The End Times are wild
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:56:49 #65
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_40481615
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:49 schreef gebruikersnaam het volgende:
[R@bmode] Er zijn nu ook veel meer allochtone jongeren in vergelijking met vroeger, daarom willen meer jongeren niet werken [/R@bmode]
zucht... ja man dat zal het vast wel zijn! uhh NEE
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_40481721
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedere jongere in Nederland krijgt tenminste de kans om te leren en iets van zijn leven te maken. Denk jij dat deze jongeren beter af zijn? Nu of in de toekomst?
Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.
pi_40481759
Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen, en desnoods later zwervend de straat over gaan ik heb geen zin om voor die sukkel sbelasting te moeten betalen later
pi_40481769
gewoon geen uitkering geven, en keiharde straffen als ze jatten

"poverty is a great motivator"
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:04:01 #69
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40481855
drugs dealen
verdient ook aardig als je het goed aanpakt
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40481867
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef deepthroat het volgende:
gewoon geen uitkering geven, en keiharde straffen als ze jatten

"poverty is a great motivator"
Dat zien we wel aan organisaties als Hamas en Hezbollah of niet
pi_40481894
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:01 schreef JohanTop het volgende:
Zulke mensen moeten geen uitkering krijgen, en desnoods later zwervend de straat over gaan ik heb geen zin om voor die sukkel sbelasting te moeten betalen later
Boehoe, jouw belasting. Kerel, je mag blij zijn dat ze je op straat nog niet gerold hebben en je huis nog niet hebben leeggehaald.
pi_40481904
Verplicht het leger in en rondom de Gaza strook patrouilleren vind ik wel een optie. Baghdad mag ook. Ga daar maar verkondigen dat je geen fuck wilt uitvoeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40481943
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:05 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Verplicht het leger in en rondom de Gaza strook patrouilleren vind ik wel een optie. Baghdad mag ook. Ga daar maar verkondigen dat je geen fuck wilt uitvoeren.
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doen
pi_40481959
Oh ik dacht dat de meeste jongeren toch wel werkten... diegenen die dat niet willen zijn gewoon een stel luie mensen
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40481985
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:
Die jongeren mogen toch zelf kiezen of ze willen werken of niet? Wie ben jij om te beslissen dat ze iets moeten doen
Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes. Je kan helemaal niks, want je doet helemaal niks.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:07:38 #76
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40481987
Als je niet wilt werken, moet je ook nie zeiken dat je niks te besteden hebt
en als je dan nog in dure kleren kan lopen, dan hebbie rijke ouders of je doet illegale dingen, van een bijstand kan je amper leven
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40482008
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef danielluh het volgende:
Als je niet wilt werken, moet je ook nie zeiken dat je niks te besteden hebt
en als je dan nog in dure kleren kan lopen, dan hebbie rijke ouders of je doet illegale dingen, van een bijstand kan je amper leven
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuit
pi_40482103
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Wie zijn zij om te beslissen dat ze niks hoeven te doen, maar wel de hele dag mogen klagen dat ze niks kunnen, mogen, willen, illegale dingen doen of nog erger overlast veroorzaken?

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes.
eensch!!!
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_40482156
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:08 schreef -scorpione- het volgende:
Nou prima toch als je iets kunt bijverdienen in het zwarte circuit
Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482201
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Eerst respect verdienen, daarna mag je weer lief vragen om centjes. Je kan helemaal niks, want je doet helemaal niks.
ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.

Daarnaast kan mij jouw respect me reet roesten. Waarom zou ik jouw respect moeten verdienen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:14:45 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40482225
Ge-wel-dig.
Laat ze maar lekker thuisblijven, mijn marktwaarde als midden dertiger gaat steeds verder omhoog. En ik verdien al niet lullig
pi_40482260
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is een optie. Maar niet gaan klagen als ik je, als normale burger, aangeef of het recht in eigen handen neem. Dat is namenlijk het risico van dat vak. Je kunt er ook verrektes snel aan overlijden of lang van in de gevangenis terechtkomen. Maar ja, als je daar voor kiest heb je daar vast en zeker allemaal rekening mee gehouden toch?
Burgers die het recht in eigen hand nemen Die zijn geen knip voor de neus waard als ze vol willen blijven houden dat ze zulke goede oprechte burgers zijn. Daarnaast, als burgers en het recht harder worden dan worden criminelen dat ook. Veel plezier

Oh, en in de bak wordt er voor je gezorgd en hoef je ook niet te werken en krijg je beter voedsel dan je van een uitkering kunt betalen.
pi_40482296
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Ge-wel-dig.
Laat ze maar lekker thuisblijven, mijn marktwaarde als midden dertiger gaat steeds verder omhoog. En ik verdien al niet lullig
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergen (en je dierbaren ook natuurlijk )
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:18:22 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482336
Hoe meer losers er zijn hoe beter
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_40482341
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:14 schreef -scorpione- het volgende:

ieder mens mag toch echt zelf bepalen wat hij of zij doet. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet aan de systeempje van jou willen ploeteren voor een halve eurocent. Dan kunnen ze beter jouw kinderen wiet en coke verkopen, levert een stuk meer op.
Tuurlijk kan dat. Ik geef je gewoon elke keer aan of verander jouw maling aan het systeem door je het systeem van binnenuit te laten zien, tussen vier muren. Mocht dat niet werken, dan sla ik je adres er wel uit bij mijn kinderen en de rest van mijn agressie vier ik bot op jou.
quote:
Daarnaast kan mij jouw respect me reet roesten. Waarom zou ik jouw respect moeten verdienen
Waarom zou ik lak moeten hebben aan jouw belachelijke houding voor je medeburger als je toch niets anders doet dan parasiteren? Parasieten ruim ik op.

Het is zoooo makkelijk. Lekker een passieve houding aannemen en gewoon geen ruk doen. Criminaliteit en het zwarte circuit als excuus gebruiken om toch maar wat centen binnen te halen want je wou vroeger niks dus kun je nu niks.

Eigenlijk zou ik medelijden moeten hebben met zulke mensen, maar waarom zijn de meeste dan toch zo enorm dom en zien ze er lachwekkend uit?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482343
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:
jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben?
In dit land?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:21:31 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40482445
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

jij maakt je dus geen zorgen dat er een splitsing in de maatschappij komt van mensen die veel hebben en mensen die niets hebben? Ik zou maar heel zuinig zijn op je centjes en ze goed verbergen (en je dierbaren ook natuurlijk )
Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten .
pi_40482506
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:

Nee hoor, daar ben ik inderdaad niet bang voor. Dan krijgen we prachtige gated communities waar dit paupervolk met bosjes voor de hekken worden doodgeschoten .
Mag ik meedoen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:24:38 #89
97745 Thorical
finding a way
pi_40482525
Onder deze groep zal meer gehosseld worden dan er gwerkt wordt.
En op de korte termijn kan het meer opleveren, met minder moeite dan met een reguliere baan.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:25:13 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482536
Paupers moeten dood.
Laten we vandaag nog alle Aldi's sluiten, dan sterven ze vanzelf uit
Mijn reisverslagen
pi_40482540
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef thaleia het volgende:

[..]

In dit land?
ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:25:23 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40482542
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:00 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ach, kans, ook zo'n misbruikt woord. Ja, je kunt hier diploma's halen, maar die zijn steeds minder waard terwijl ze wel steeds duurder worden. Daarnaast zijn de eisen die worden gesteld aan jonge werknemers gewoon van de zotte. Ze moeten aan allerlei voorwaarden voldoen alsof het perfecte robots zijn, voorwaarden waar de meeste oudere werknemers bij lange na niet aan voldoen maar wel meer betaald krijgen, en mogen dan nog de klote werkzaamheden doen. De oudere generaties leven op dit moment niet in een prestatie maatschappij maar de jongeren worden gedwongen dit wel te doen. Vooralsnog zijn het wel de ouderen die de winsten van deze prestaties in hun pockets stoppen. Ik kots hier gigantisch op en heb steeds meer de neiging om dit ook om te zetten in een daad ook.
Hier heb je gelijk in. De positie van de oudere werknemer is onaantastbaar. Hij kan doen wat hij wil, krijgt vaak relatief goed betaald en loopt dan vaak nog enkel te kankeren.
The End Times are wild
pi_40482555
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:24 schreef Thorical het volgende:
Onder deze groep zal meer gehosseld worden dan er gwerkt wordt.
En op de korte termijn kan het meer opleveren, met minder moeite dan met een reguliere baan.
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482626
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is idd een toekomstbeeld. Ik denk alleen dat je de situatie voor de rijken iets teveel romantiseert en er iets gemakkelijk vanuit gaat dat jij tot de rijken zult behoren. Slachtoffers gaan aan beide kanten vallen.

Ik leef persoonlijk liever in een wereld waar iets meer gedeeld wordt en mensen iets minder uit zijn op materialisme. Het meeste plezier kan een mens nog het beste halen uit niet materiele zaken en die hoeven helemaal niet veel te kosten.
pi_40482662
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef SeLang het volgende:
Paupers moeten dood.
Laten we vandaag nog alle Aldi's sluiten, dan sterven ze vanzelf uit
Als zee het bij de Aldi niet kunnen kopen dan stelen ze het wel bij de AH. En moet je dan al die burgertjes horen klagen over de lege schappen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:17 #96
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40482706
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:25 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

ja, en niets is natuurlijk een relatief begrip. Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen. Laat ik het anders stellen. Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren. Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies. Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen. Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
laat al die gasten in de zorg werken , daar komen ze handen te kort
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:23 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40482710
Of we deporteren ze allemaal naar helmond
Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31:26 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40482714
quote:

[..]

Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.

Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
The End Times are wild
pi_40482725
quote:

Het gaat om een waardig bestaan en dat iets voldoet aan je verwachtingen.
Je verwachtingen maar wat naar je opleidingsnivo bijstellen misschien?
quote:
Je wordt zo doogegooid met reclames en producten en beelden van mensen die van alles hebben en genieten van het leven dat dit in je hersenen wordt geprint. Niet iedereen kan zich hier aan onttrekken en genoegen nemen met een relatief goed bestaan. Vooral niet als je denkt dat het ook anders kan, en die indruk hebben veel jongeren.
Allemachtig, zijn de jongeren nog dommer dan ik al dacht? Hebben ze nog steeds niet door dat reclames bedoeld zijn om je geld uit de zak te kloppen en dat alles op televisie nep is? Wat leren jullie op de brugklas? MSN-en?
quote:
Daarnaast moet je niet vergeten dat de toekomst er niet zo leuk uitziet. Zoals het nu gaat, en ik zie niet in hoe dat gaat veranderen, betaal ik nu voor jan lul pensioenpremies.
Aha, het aloude "het is kut, het blijft kut dus ik doe ook lekker kutten". Daar wordt het echt een betere wereld van.
quote:
Ook wordt ik geconfronteerd met steeds stijgende huizenprijzen die alleen nog maar toenemen (zie ook laatste bericht van de Rabobank). Het wordt daarom steeds moeilijker om via de goede burgerlijke weg een beetje iets op te bouwen en waar voor je capaciteiten te krijgen.
Ja, dat dacht ik ook, toen ik eens verstanding om me heen ging kijken en genoegen nam met een andere woonomgeving. Alles in mijn eentje trouwens en nooit om hulp hoeven vragen.
quote:
Andere opties worden steeds aantrekkelijker. Er is nu al politietekort en zorgtekort en dit wordt erger en erger. het politietekort gaat er voor zorgen dat criminaliteit heel erg gaat lonen en de politie die dat moet tegen houden is straks niet te betalen. Dit land gaat problemen tegenkomen die het nog nooit eerder is tegengekomen en waar men het liefst de ogen voor sluit.
Heb je wel eens van het leger gehoord? Wil je echt situaties zoals in Parijs waarbij doden moeten vallen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40482735
quote:
Dit vind ik wel erg overdramatisch hoor....een waardig bestaan kan iedereen hier hebben (met als kleine uitzondering de manier waarop er momenteel met bewoners van verpleegtehuizen wordt omgesprongen)

Als ik zo eens effe naar m'n vader kijk (iemand die de 'goede burgerlijke weg') heeft gevolgd: die kan nooit op vakantie, koopt nauwelijks kleren, gaat nooit uit eten, heeft geen tijdschriftabonnementen, ziet dagelijks op tv reclames voor dure apparatuur en verre vakanties maar BOEIEN! Hij vermaakt zich uitstekend

Hoe durf je te suggereren dat zulke dingen mensen er in dit land toe drijven het slechte pad op te gaan. Rio de Janeiro-achtige toestanden zijn hier nog heel, heel ver weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')