Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.quote:"De strijd tegen jeugdwerkeloosheid heeft een nieuw probleem opgeleverd. Al houden bedrijven zelfs banen vrij voor jongeren, ze zijn niet geïnteresseerd.
Vooral in de grote steden komen er nauwelijks jongeren af op de vacatures. Volgens de sociale dienst in Rotterdam hebben jongeren geen zin om te werken."
(...)
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat danquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:04 schreef Chriz2k het volgende:
Werken is voor slaven van het systeem.
Goed bezig die hangjongeren, misschien doet TS wel iets verkeerd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]
Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Als je niks uitvoert heb je nooit stress en leef je dus langer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:
[..]
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat dan
mijn mening :
"geen fuck uitvoeren is voor paupers"
Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:08 schreef bluebit het volgende:
[..]
en wat is de tegenhanger van werken en voor wie is dat dan
mijn mening :
"geen fuck uitvoeren is voor paupers"
Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je niks uitvoert heb je nooit stress en leef je dus langer.
daar schijnen de meningen verdeelt over te zijn. een dosis stress is niet slecht, alleen wordt het vaak naar het negatieve getrokken : teveel stress.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij denkt dat je geen stress hebt als je geen inkomsten hebt?
nee hoor mensen die niks uitvoeren hebben voor hun 40ste al darmkanker van het mcd voer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken.
waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef bluebit het volgende:
[..]
overigens weet ik 1 ding wel zeker : zonder geld leef je zeker minder lang dan iemand die werkt (en wel geld heeft)
Neuh, ik word sekteleider.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:14 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
oh je gaat zelf deel uitmaken van het systeem?
Dat gebeurt toch al in het systeem?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:16 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
we moeten dan tuig gewoon in werkkampen zetten! en dan niet een paar maar allemaal.
Whehehe, scherp.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al in het systeem?
wat? wat is een feit?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking, he? Jouw mening en een feit.
dat heet logica, mijn beste....quote:waar haal je die wijsheid vandaan?
Gebeurt allemaal wat op een humane manier, zo lijkt het alsof je er zelf voor kiest.quote:
Cool niks doen is een goede manier om je stress te verbergen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Lubbers heeft het geprobeerd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch al in het systeem?
Tegenwoordig zijn die kut kinderen zo verwend dat ze bijna alles krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
wat? wat is een feit?
dat werken voor slaven van het systeem is?
naja, wederom mijn mening :
door te werken kan ik het systeem beinvloeden en in enige mate onafhankelijk zijn van het systeem.
zonder te werken ben je dus een steuntrekker en ben je dus volledig afhankelijk van het systeem. En maar klagen als de uitkeringen weer lager worden.....paupers.
naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:21 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Beinvloeden gebeurt dan wel in zeer beperkte mate. Je geeft zelf aan dat je afhankelijk er van bent, dan is het toch logisch dat mensen er een negatieve kijk op hebben?
ben het wel met je eens, maar door lagere lonen heeft wel "iedereen" een baan omdat onze kostprijs lager is en dus is het interessant om hier een product te produceren of dienst te leveren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
maak die lonen eerst maar aantrekkelijk.
dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:24 schreef bluebit het volgende:
[..]
naja, liever een systeem dan complete chaos...en ja, als er een systeem is dan ben je daar als individu sowieso afhankelijk van, aangezien het systeem gericht is op de massa.
je moet je echter afvragen of het slim is om je daar als individu tegen af te zetten, of dat je het systeem begrijpt en er mee werkt, dat levert gelijk wat minder stress op en kan je kansen bieden
volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:31 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Een soort van systeem is wel zo welkom, ja. Maar je kunt toch ook dit systeem doorgronden/begrijpen en dan kiezen om er niet aan mee te werken? Al is dat niet echt mogelijk, want je wordt gedwongen om er aan mee te werken.
Je kunt het wel enigszings aangenaam maken door te kiezen hoe je er aan mee werkt, leuke baan, collega's en zulke zaken. Maar dan nog moet het, het is geen keuze op zich.
Je weet dat je gemarteld gaat worden, maar je mag wel zelf kiezen hoe.
grow up, pleazzzzequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:13 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat je mensen om je heen hebt die voor jou werken.
Overigens; mijn schoonzusje is ook zo een geval. Die doet een VMBO opleiding en mag van school absoluut geen bijbaan zoeken omdat de opleiding al zo zwaar is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:18 schreef dmace het volgende:
Verder zijn vooral scholen waar we de zere plek moeten vinden. Als je vanaf je kleutertijd wordt geleerd dat je leraar/lerares je gelijke is, kweek je dus ook nooit respect, en al helemaal geen discipline.
Met als gevolg dat er veel bedrijven failliet gaan en dit door wordt berekend aan de klanten (jij en ik dus)? Het hogere loon dat je dan ontvangt geef je vervolgens weer uit! Geen nut dus.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:25 schreef mymoodfentje het volgende:
Dat gebruikte ik even om aan te geven dat je wel kunt kiezen hoe je er aan mee werkt, maar dat het wel moet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:37 schreef bluebit het volgende:
[..]
[quote]volgens mij verschillen onze meningen niet zoveel. Ik snap echter niet waarom je aangeeft : leuke baan, leuke collega's .............je weet dat je gemarteld wordt.......
Dat lijkt me niet veel met 'voldoening in je baan' te maken te hebben maar meer de mogelijkheden die je hebt om vanalles te kopen. En financieel onafhankelijk is niet helemaal waar, je met er wel voor blijven werken, een auto loopt immers niet op goede hoop en dromen.quote:ik haal juist veel voldoening uit mijn baan, ik heb net een huis gekocht omdat ik werkte en nu ben ik "grootgrondbezitter", ik ben financieel onafhankelijk van wie dan ook en ik kan doen en laten wat ik wil in mijn huis (zolang ik anderen niet tot last ben)
ik ga binnenkort een nieuwe auto kopen, ik kan op vakantie gaan als ik wil.
Het gebrek aan moeten werken is pas vrijheid.quote:dat noem ik vrijheid (de term arbeit macht frei is wel verschrikkelijk fout en negatief beladen, maar klopt tegenwoordig wel)
Als ik niks doe word ik juist stapelgek!! DAT geeft pas stress bij mij...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:10 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Das indd de kern denk ik. Het verschil tussen niks doen en uitkering en werken voor minimumloon omdat je geen opleiding hebt is gewoonweg te klein. Scheelt misschien 100 euro? Dat verschil krijgen ze van paps en mams of stelen het op straat.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dat is een kwestie van uitkeringen verlagen. hoe lager de uitkering, hoe aantrekkelijker het minimumloon. bovendien, dan had je maar een beetje moeten werken op school, dan had je nu een leukere en beter betalende baan gehad.
Aan de andere kant. Als je je opleiding afmaakt kun je zelfs met een bijbaantje goed verdienen. En anders kun je met hard werken een eind komen. Bv. bollenpellen/planten betaald best aardig.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:51 schreef unstoppablemark het volgende:
Met een bijbaan verdien je soms ook bagger weinig idd. Geen wonder dat je dan niet wil werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |