abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40483911
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:07:33 #152
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40483928
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen steken
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
pi_40483940
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!
Tegenwoordig moet je papieren meenemen, alles laten zien bijna je pincode nog!
Verdienen doe je ook al haast niks meer...dus?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40483969
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.
Ik zie wel wat in het libertarische gedachtengoed, maar erg pragmatisch is dat niet gegeven de huidige situatie.

Ik zie trouwens niet in waarom een ander vrijheid gunnen meteen hoeft te betekenen dat dat ook inhoudt dat diegeen mijn vrijheid in mag nemen. Maargoed, die absolute zienswijze zal wel bij het hokjes-gebeuren horen.
pi_40483982
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.
[..]

Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt ( ) maar naar volle tevredenheid.

Lamlendigheid is wel een probleem, maar geen probleem wat een ander moet oplossen. Laat mensen zichzelf moeten redden en dat zal ertoe leiden dat je moet werken voor je brood, of iets slimmers verzinnen.
dan zal men al die kutregels in dit land ook eens moeten laten varen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40483995
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:

Dus...

wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:09:51 #157
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40484002
quote:

[..]

Als je de op leest is dat momenteel dus niet het geval
pi_40484034
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Bep het volgende:

[..]

Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst

Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
pi_40484050
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Ik lees eigenlijk heel veel reacties van hoe lastig het vroeger wel niet was.
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???
Niemand vindt dat een ander het ook zo mee moet maken, het stoort sommigen (mij iig) alleen dat er figuren zijn die lijken te vinden dat ze het per definitie gemakkelijk en luxe horen te hebben. Waar baseer je het precies op dat je daar automatisch recht op meent te hebben, meer dan een ander (mensen die tien, twintig jaar terug jong waren bijv.), vraag ik me dan af.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:11:16 #160
101353 mrbox
Miep miep
pi_40484066
[..]
quote:
Dus...

wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_40484085
quote:

[..]

wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:13:05 #162
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40484137
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst

Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
Ten eerste , kerel???

Ten tweede , mijn standpunt is dus wel dat het aan de jongeren ligt. Het zijn luie donders
pi_40484155
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef mrbox het volgende:

Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal
Als die het al doen, dan moet de jeugd het al helemaal doen! Wees nou verstandig en emigreer! Nu kan het nog! Pak je biezen en bouw een rotsvaste toekomst op in een ander land, maar niet dit land! Dit land is naar de kloten!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:14:06 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484176
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan.
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
pi_40484200
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
pi_40484238
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
Het niet meteen in het absurde trekken hè.

De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
pi_40484268
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee Swets, je begrijpt het verkeerd. Hij bedoelt met "fatsoenlijk aan de slag te gaan" je handen niet al te vuil maken en direct al meer verdienen dan anderen met veel meer werkervaring, en veel meer opleiding, krijgen.

Weet je, het is prachtig als je het voor elkaar krijgt om meteen een baan te vinden waarbij het geld relatief gemakkelijk binnenstroomt. Het is nog prachtiger als je de Lotto wint of op een andere manier dusdanig rijk wordt dat je niet meer hoeft te gaan werken. Maar je kunt het toch niet EISEN en als het niet lukt jammerend wijzen naar de gemene maatschappij? Dat is echt om je te bescheuren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:17:11 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40484273
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Anecdotes

Leuk voorbeeld hoor, maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd? Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.

Maaaaaar.... dat houdt dus nog steeds in dat de gemiddelde schoolverlater niets kan. Het bedrijfsleven kan er erg weinig aan doen dat de opleidingen kut zijn, Behalve meer en meer anticiperen en fondesen steken in opleidingen. In de tussentijd echter zal die oude zak welke de jeugd als voetveeg behandeld ( ) die jongere op moeten leiden tot een productieve FTE.

Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt? Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
[/quote]
pi_40484274
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Het niet meteen in het absurde trekken hè.

De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
ja en ik moet ook boodschappen doen en studieschuld terug betalen. dus?
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:17:30 #170
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_40484284
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dus...

Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_40484298
Wat denk je dan ongeveer nodig te hebben?
pi_40484314
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
Eens, behalve dat het breder is dan dat de verzorgingsstaat er niet tegenkan. En ook breder dan Calvinisme.

Ook zonder verzorgingsstaat zal men ongeveer zo reageren -in het Westen- op werkschuwen. Het is onderdeel van het arbeidsethos en het vooruitgangsgeloof.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40484324
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.

Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
pi_40484356
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:

De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_40484360
Ik ben niet echt jongere (meer) maar ik wil ook niet werken.

Maarja. Het moét echter wel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')