Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor? Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me. Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Juist.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Wie zegt dat er tegen die tijd nog uitkeringen zijn?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.
Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Zoals gezegd vind ik het prima dat ze niet gaan werken. Een gemotiveerde werknemer, met verstand van zaken en werkervaring wordt langzamerhand goud waard. Want IK ben een van de weinige die bereid is tot veel uurtjes werken indien nodig, en die jongeren die WEL weten hoe het werkt te sturen en op te leiden.
En dat betaalt zich terug. Natuurlijk lopen er ook incompetente klootzakken van mijn leeftijd rond, met een salaris wat ze absoluut niet zouden moet krijgen. Over 15 jaar lopen er zo weer een heel aantal rond in bedrijven....dat zijn die gasten die ook NU te besodemieterd zijn om te werken, en alleen maar met een of andere kutsmoes lopen te klagen.
Ik heb een motto: "ik ga nergens van uit". Ik ga absoluut niet uit van uitkering, hulp, recht, gelijkheid en beloning. Ik ga er van uit dat als ik iets wil op deze planeet, dat ik het zelf moet regelen. Dat ik verplicht mee moet betalen aan dit soort dingen vind ik inderdaad minder, maar het moet eenmaal. Van mij mogen al die premies meteen verdwijnen. Maar da's persoonlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:32 schreef -scorpione- het volgende:
Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor?
Dat mag wel eens aangepast worden ja.quote:Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel.
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geenquote:Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me.
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.quote:Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:37 schreef Bep het volgende:
[..]
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werken![]()
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Waarom dan geen eigen zaak beginnen? Je hoeft je niet een slaaf van het systeem te worden door te gaan werken hoor. Geef het maar aan: wat wil je dan wel doen wat haalbaar is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[quote]Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Onder welke voorwaarde???? nou gewoon zde voorwaarden die voor elke zuster en broeder gelden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?
De ouderen hebben teveel geld uit de NL maatschappij getrokken en laten afvloeien naar andere landen en daar lijken de jongeren nu voor te moeten boeten. Ze allemaal de zorg in trappen vind ik respectloos.
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.
Ik vind dat uitkeringen daarin een slechte rol spelen: niet willen werken is legitiem, anderen daarvoor verplichten te betalen niet.
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.quote:Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Er moet ook fatsoenlijk betaald worden en dat gebeurd niet. In een callcenter kun je geen droge boterham verdienen en mag je al je ethiek opzij zitten om mensen lastig te vallen en geld uit de buus te kloppen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geen
[..]
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.
Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.
[..]
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.
Bullshit, als jongeren zeggen niet te WILLEN werken, is het gewoon triest gesteld met die generatie. Nu geloof ik niet dat dat representatief is voor de hele generatie, maar er zijn er wel erg veel die gewoon in 1 keer een wereldsalaris willen verdienen terwijl ze NIETS kennen.
Bespaar me je gesnotter, de perspectieven en carrierekansen voor jongeren zijn al een jaar of 10 buiten gewoon goed. Je moet alleen wel buitengewoon hard willen werken.
Dat is geen motivatie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef SeLang het volgende:
Je moet die jongeren ook een beetje motiveren.
Dus: alle uitkeringen drastisch omlaag.
Iemand die onder de 65 is en 2 armen en 2 benen heeft zou trouwens sowieso nooit een uitkering moeten krijgen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Hersenspoelingen , propaganda.....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.De carrierekansen zijn slecht, aan de top van de piramide wordt het smaller terwijl we wel met heel mensen zitten met een diploma. Daarnaast zijn die mensen compleet gehersenspoeld met propaganda over het werk dat ze straks mogen uitvoeren en er dan achterkomen dat de markt op slot zit.
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?
Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.quote:Ik denk dat als je niet werkt, je zeker niet gelukkiger bent. Vooral niet wanneer je ook nog eens nauwelijks iets te besteden hebt.
Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..quote:Overigens was mijn "werken" vandaag ook eerder aanwezigheidsplicht, met een groot percentage FOK!Maarja, daar kreeg ik dan weer veel geld voor.
lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk. De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
Anecdotesquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik had vroeger een negen voor solderen. Ik was de allerbeste van de hele klas. En zo ging ik ook naar mijn werk, met de houding dat ik perfect al die electronische verbindingen kon doen.
Na vijf minuten vertelde mijn collega "Welke achterlijke mongool heeft jou ooit leren solderen? Je kunt er echt helemaal niets van!". Lekker motiverend! Maar toch de volgende dagen (en zo 2 jaar lang) terugkomen en het steeds beter leren doen. Ik kreeg een superlaag salaris (want ik kon niks), maar kreeg wel elk half jaar een verhoging. Stapje voor stapje tot ik bij een andere job meer kon verdienen.
Bullshit. Profileer je! Laat zien dat jij diegene bent voor die baan en maak via je houding en werken duidelijk dat er meer in je zit. Ondertussen leid je jezelf op en zoek je naar nog betere banen. Maar je moet ergens mee willen beginnen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan. Het wordt alleen niet beloond in de meeste gevallen. Dit is heel veel jongeren onderhand wel duidelijk.
Bullshit again. Dat was in mijn tijd van solliciteren echt niet anders. Ik had niets aan het (toenmalige) Arbeidsburo. Zij registreerden en deden niets voor me. Ik ben zelf alle uitzendburo's afgegaan en gevraagd wat er voor werk was. Na twee dagen kende ik alle regeltjes en wist ik wat ik zelf kon en wat ik aan die instanties had.quote:De regels en procedures voor banen zijn gigantisch toegenomen. Er zijn overal specifieke opleidingen voor, assessment centers, interne opleidingen waarbij meteen gekort wordt op salaris, etc etc. Dat is een heel ander perspectief dan toen jij de arbeidsmarkt op kwam.
In Rome werdt anders ook brood uitgedeeld en veel imperialistischer wordt het niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:52 schreef riley het volgende:
Het probleem is dat mensen die niets willen doen te eten hebben. Het zijn de paria's die misbruik maken van anderen, en de overheid c.q de maatschappij faciliteert dat gedrag helaas. Zulke mensen hebben we niks aan, slecht voor de genenpoel. Maar dat is de verzorgingsstaat sowieso wel: korte-termijn humanisme.
Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef SeLang het volgende:
Er is momenteel zoooooveel werk, als je nu niks vindt dan ligt het echt aan jezelf.
Zelden was er in de geschiedenis van NL zoveel werkgelegenheid als nu.
Je zit hier nu op het internet. Weet je hoeveel informatie en cursussen je hier gratis kunt doen? Waarom wachten tot een of andere kutinstantie je verteld hoe je jezelf moet opleiden. Doe het zelf!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:
maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd?
Niemand. Die opleiding zijn ze zelf aangegaan en hebben daar zelf voor betaald. Of bedoel je simpel basisonderwijs?quote:Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
Toen was er nog zo iets van "laat eerst maar eens zien dat je WIL en dan gaan we je daar later voor belonen". Ik had niets te willen tenzij ik wat anders had. Na 2 jaar had ik dan ook wat anders gevonden. Beter werk en meer salaris.quote:Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt?Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd. Ik heb best veel met jongeren te maken en ja op het eerste gezicht van je van 'shit, is dit het'quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef Bep het volgende:
[..]
lees nou eens de openings post!!!!!!!!!!!!!!!!
Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen idee. Wonen ze bij hun ouders? In dat geval kan het me al helemaal niet schelen. Er is niks mis met het idee liever niet te werken.
[..]
Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.quote:Echt hoor LXIV, ik ben het toppunt van gelukkig als ik onder mijn eiken in de hangmat hang, kijkend naar mijn grazende schaapjes. Ik schoffel de tuin eens wat en 's middags oogst ik een hand aardappels en wat peultjes voor het avondeten.
quote:En wat is 'nauwelijks iets te besteden'? Als ik zie wat sommigen verdienen dan vrees ik dat ik ook in de catergorie 'nauwelijks iets te besteden' val.
Geld.. ja. Dat mechanisme wordt dan ook gebruikt om mensen te overtuigen van de verrijkende werking van werk..
klopt. Maar moet je dan nu boos worden op die gasten? En moeten ze worden weggestopt in banen dien anderen niet willen doen? (je weet wel, die anderen die zo hard roepen dat ze alles willen doen voor elk salaris want stil zitten kan niet)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:55 schreef riley het volgende:
[..]
Er lopen anders ook bar veel doorgefokte retards rond nowadays.
In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:00 schreef riley het volgende:
Zelfvoorzienend zijn is natuurlijk een alternatief dat de essentie wel dekt (namelijk voor jezelf zorgen; hoe je dat doet maakt niet uit, maar de meesten zullen gewoon werk moeten doen to get there).
Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Ik lees eigenlijk heel veel reacties van hoe lastig het vroeger wel niet was.
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???![]()
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ach, in de oorlog was het lang niet slecht hoor. Je kreeg tenminste nog een tulpenbol uit de grond. Wel jammer dat je kookstel net door de duitsers in beslag was genomen. Maar we hebben het gered. We konden op het land werken en sliepen in de schuur.
We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Waarom vind je dat een ander dit ook zo moet mee maken, zijn jullie nu zo verbitterd ???![]()
Is dat nog niet geinstalleerd? Nou, kan vast niet lang meer duren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef Bep het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zelfs die jongeren willen best. Het zit gewoon even verkeerd in hun hoofd.
Dat is wat veel jongeren nu tegenkomen. Ze studeren hun te pleuris voor een bepaalde studie en moeten zich meer een meer specialiseren, al op de basisschool,
[/quote
Specialiseren op de basisschool . Jongen je bent echt de weg volledig kwijt![]()
hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen stekenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef Bep het volgende:
[..]
We zijn niet verbitterd , we zijn van een generatie die gewoon hun handen uit de mouwen ging steken , en die niet liepen te mekkeren over geen motivatie
Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ooit komt het moment toch dat ze voor zichzelf moeten gaan verdienen. En wanneer ze dan hun VMBO niet afgemaakt hebben, en vervolgens tien jaar werkeloos geweest zijn, is er natuurlijk geen werkgever die ze nog aanneemt. En dat heeft dan niets met discriminatie te maken.
Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt (quote:[..]
Maar helemaal niet werken? Een vrije dag is pas een vrije dag wanneer je op andere dagen werken moet. De hele dag met een verongelukt gezicht voor de Mac Donalds hangen, en morgen weer en overmorgen ook... Tot wanneer eigenlijk? Nee, dat is geen geluk.
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Wel fijn als je zelf land hebt om te bewerken!
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
hahahaha, ja, al die ouderen generaties zijn echt van handen uit de mouwen steken![]()
![]()
![]()
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ja, dat was in een tijd dat er meer boeren waren in het land dan hangplekken voor de jeugd. Vreemd eigenlijk dat ze die toen niet hadden? Misschien had iedereen gewoon honger of zo.
Ik zie wel wat in het libertarische gedachtengoed, maar erg pragmatisch is dat niet gegeven de huidige situatie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:02 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
In feite ben je dus een ware liberatist of stel je hierbij dat men jouw huis mag leeg plukken.
dan zal men al die kutregels in dit land ook eens moeten laten varen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Klopt. Daarom zeg ik ook dat uitkeringen hierin een slechte rol spelen. Het is geen ramp je eigen leven een tijdje te verklooien, het wordt wel een ramp als je door anderen ervoor op te laten draaien dit levenslang laat duren.
[..]
Och, ik heb járen in de kroeg gehangen (jongerencentrum). Niet verongelijkt () maar naar volle tevredenheid.
Lamlendigheid is wel een probleem, maar geen probleem wat een ander moet oplossen. Laat mensen zichzelf moeten redden en dat zal ertoe leiden dat je moet werken voor je brood, of iets slimmers verzinnen.
Dus...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
nee je kon gewoon overal wel aan het werk!
Tegenwoordig moet je papieren meenemen, alles laten zien bijna je pincode nog!
Verdienen doe je ook al haast niks meer...dus?
Als je de op leest is dat momenteel dus niet het gevalquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatstquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef Bep het volgende:
[..]
Wij werken tenminste , kan je van de jongeren niet zeggen
Niemand vindt dat een ander het ook zo mee moet maken, het stoort sommigen (mij iig) alleen dat er figuren zijn die lijken te vinden dat ze het per definitie gemakkelijk en luxe horen te hebben. Waar baseer je het precies op dat je daar automatisch recht op meent te hebben, meer dan een ander (mensen die tien, twintig jaar terug jong waren bijv.), vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:59 schreef mrbox het volgende:
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaalquote:Dus...
wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ten eerste , kerel???quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
kerel toch, die zelfvoldaanheid is zo misplaatst![]()
Kijk, ik geloof best dat jij een harde werker bent en plezier uit je bezigheden haalt. Echt waar. Maar jij kan toch net als mij niet bevatten waarom deze jongeren hun plaats niet kunnen vinden? We gaan er toch allebei vanuit dat lekker bezig zijn en hier plezier uit halen voor meer dan 99,9% van de mensen gewoon werkt? Mijn standpunt is alleen dat de root of the problem iets te gemakkelijk bij de jongeren wordt gelegd. Ik zie iets fundamenteels fout aan het huidige systeem en hoe bedrijven omgaan met de stroom nieuwe werknemers.
Als die het al doen, dan moet de jeugd het al helemaal doen! Wees nou verstandig en emigreer! Nu kan het nog! Pak je biezen en bouw een rotsvaste toekomst op in een ander land, maar niet dit land! Dit land is naar de kloten!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef mrbox het volgende:
Dat doen de hogeropgeleiden nu toch ook massaal![]()
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OPquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hahahahaha, lakse houding. Kom op zeg, er staan genoeg jongeren te trappelen om fatsoenlijk aan de slag te gaan.
Het niet meteen in het absurde trekken hè.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:11 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
wil je pas gaan werken als je meteen 8000 euro per maand gaat verdienen ofzo?
Nee Swets, je begrijpt het verkeerd. Hij bedoelt met "fatsoenlijk aan de slag te gaan" je handen niet al te vuil maken en direct al meer verdienen dan anderen met veel meer werkervaring, en veel meer opleiding, krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:51 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Anecdotes![]()
Leuk voorbeeld hoor, maar is het dan niet eens tijd dat opleidingen worden verbeterd? Mensen betalen namelijk steeds meer voor hun opleidingen en als ze er blijkbaar niets aan hebben wie betaald ze dan terug voor de kat in de zak die ze gekocht hebben omdat de maatschappij zo graag wilde dat ze gingen studeren?
ja en ik moet ook boodschappen doen en studieschuld terug betalen. dus?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Het niet meteen in het absurde trekken hè.
De kosten van levensonderhoud zijn hoog, heel hoog. Vooral om woonruimte te krijgen is belabberd en dan moet je de boodschappen nog doen. Voorts hebben veel jongeren studieschulden omdat men vond dat ze vooral moesten gaan studeren. Het probleem is nu dat ze niet redelijk worden betaald en dat ze met het geld dat ze verdienen veel minder kunnen dan de meerverdienende en huizenbezittende oudere generaties. De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:09 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dus...
wordt het tijd om te emigreren naar een ander land waar het heel veel beter is als hier. Nederland is verslechterd door zijn bureucratie en takelt snel af in verval. De toekomst van de planeet, dat zijn de jongeren, moeten hier lering uit trekken en zo snel mogelijk naar een land waar het vele malen beter is dan hier. Want hier, hier is het slecht.
Eens, behalve dat het breder is dan dat de verzorgingsstaat er niet tegenkan. En ook breder dan Calvinisme.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef weerdo het volgende:
De verontwaardiging die ik in dit topic proef komt vooral voort uit de frustratie dat deze groep jongeren (die nergens recht op hebben, daarom krijgt de staat geen grip op hen) zich bewust aan de arbeidsplicht onttrekken en zich on-calvinistisch gedragen. Iets waar de verzorgingsstaat niet tegenkan.
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee dus, ze WILLEN niet werken. Lees de OP
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
De maatschappij zit compleet in een split aangaande dit en de overheid weigert hier voorlopig iets aan te doen omdat ze de stemmen moeten winnen van de babyboomers. Dat is democratie in het huidige NL en vind je het dan gek dat vooral ook allochtone jongeren hier niets van moeten hebben?
joh bij mij op het werk zijn assessments voor werknemers ook aan de orde van de dagquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.
Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
Op zich nog helemaal niet zo'n slecht idee om een andere planeet te gaan terraformen. Doe eens een voorstel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Waar wil je heen als het slecht gaat met de planeet,.. naar Mars?
Nee, jouw toontje dat ouderen alleen jongeren als 'slaven' willen behandelen nodigt uit tot een constructieve discussiequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is een enkeling. Daarnaast is die houding niet vast of zo, ze willen best wel, ze zitten gewoon op dit moment even met het verkeerde denkbeeld. Het is gewoon triest hoe ouderen nu weer over jongeren praten en diagnostiseren als filosofen van de koude grond dat er geen land mee te bezeilen is en dat de huidige jongeren niet kunnen voldoen aan de standaarden waaraan de ouderen wel kunnen voldoen.
Ik zou voorstellen om alle oudere werknemers dezelfde assessment centers, testen, studies, etc te laten doen als de jongeren moeten voor hun baan. Kijken hoeveel er dan wel niet door de mand zullen vallen.
Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:18 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
[/quote]quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kij, dit snijdt hout. Dat moet inderdaad. De opleidingen zijn al jaren heel slecht en dat is een heel groot risico voor de concurentiepostie van Nederland.
Maaaaaar.... dat houdt dus nog steeds in dat de gemiddelde schoolverlater niets kan. Het bedrijfsleven kan er erg weinig aan doen dat de opleidingen kut zijn, Behalve meer en meer anticiperen en fondesen steken in opleidingen. In de tussentijd echter zal die oude zak welke de jeugd als voetveeg behandeld () die jongere op moeten leiden tot een productieve FTE.
Daarnaast, solderen leer je zo in de praktijk, binnen een jaar moet jij echt de ins en outs wel weten. Waarom mag er dan niet tegenover staan dat je daarna ook gewoon betaald wordt? Prestatie maatschappij weet je nog? Prestatie is betalen!
Welja, we gaan gewoon nóg meer belastingen en regels bedenken in dit land.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:24 schreef t.wiki het volgende:
Tja, zolang ouders bereid zijn hun geld te steken in hun bodemloze putten genaamd hun kinderen, dan kun je er weinig tegen doen. Misschien zou het invoeren van een belasting op de gift van ouders aan hun kinderen van boven de 18 deze tendens enigszins kunnen tegenhouden.
tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:20 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als het hier zo slecht is voor de jongeren, wat doen ze hier dan nog? Waarom nemen ze niet het doelbewuste initiatief er of iets beters van te maken (richt een politieke partij op!) of te emigreren? Waarom lijkt het alsof ze NIETS DOEN om hun toekomst te verbeteren!? Moeten de babyboomers dat voor ze gaan doen? Wat wordt er verwacht? Dat de oudere generatie de jeugd tot aan hun dertigste helpt met volwassen worden?
Wel eens van 'stage' gehoord?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef -scorpione- het volgende:
Het zou goed zijn als oudere werknemers die goed zijn in hun vak jongeren in dienst nemen en weg houden bij al die studies. En dan niet meteen 40 uur of meer per week pezen voor een kutsalaris, maar op een mooie manier zo'n jongere stap voor stap klaarstomen. Dat zou voor jongeren goed zijn en voor het bedrijfsleven. Echter, de overheid ziet jongeren liever studeren en bedrijven kunnen het niet opbrengen om toch niet te kiezen voor korte termijnwinsten om jongeren voor niets te laten arbeiten waardoor de managers naar huis gaan met zakken geld. Tja, dan krijg je situaties als ze nu zijn en ga mij eens vertellen waarom de jongeren hier de dupe van moeten worden.
Maar, maar, maar... dan wordt m'n C&A pak vies!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:23 schreef riley het volgende:
[..]
Wat een onzin, je hebt helemaal niets van zulks nodig om een baan waar minimale scholing voor nodig is op te pikken. En dat is wel waar de doelgroep van dit artikel aan moet denken ben ik bang. Ik kan me voorstellen dat men daar geen zin in heeft, maar aan de andere kant ken ik zelf ook mensen die het wel gewoon doen omdat ze het plichtsbesef hebben dat ze wel moeten. En dat is een beetje waar de schoen hem wringt. Fatsoenlijk opgeleide jongeren vinden wel wat in due time, daar gaat dit helemaal niet over toch?
En waar een wil is, is een weg. Ik heb ook al een tijdje gewoon een eigen huis ofzo, en ik ben geen 40. Moet je wat voor doen ja, maar dat is dan ook de enige manier om uberhaupt iets te bereiken.
95% van de mensheid is nog te dom om te poepen, laat staan dat het zich een realistisch zelfbeeld kan ontwikkelen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen?
Zucht, 2 uur? Ik bedoel enkel geen 40 uur, omdat het nog wel jongeren zijn en die moet je een sociaal leven niet compleet gaan ontzeggen. Dus 30 uur moet prima zijn. En stages zijn ok, maar als er werk wordt geleverd dan moet daar ook gewoon geld tegenoverstaan, dus een beetje salaris mag ook.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel eens van 'stage' gehoord?
Nee in 2 uur in de week leer je geen ruk. Dus gewoon 40 uur en meedraaien. Werken bestaat naast het doen van je kunstje ook uit het schoonmaken van plee's als het zo uitkomt, of zoals ik nu bv bij een verhuizing het mee helpen met sjouwen van kasten. Gek he, ondanks dat ik de dagelijkse leiding heb over 12 mensen moet ik TOCH van dat kutwerk doen.
Wellicht heeft dat er iets mee te maken dat er te veel zijn die het idee hebben dat een bepaalde opleiding je automatisch tot een asset maakt terwijl dat, zeker vandaag de dag, helemaal niet meer zo is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Die doelgroep is niet zo groot, het probleem omvat echter veel meer dan deze doelgroep. Zelfs opgeleiden lopen tegen een muur aan op de arbeidsmarkt en als ze al iets vinden dan is het problematisch het hoofd boven water te houden met steeds hogere kosten. Om maar nog niet te spreken over de pensioenpremies die ze betalen maar zeer waarschijnlijk nooit terugkrijgen.
Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wat ik me vooral afvraag is waarom het lijkt alsof mensen, die niet het toekomstperspectief hebben wat ze verwacht hadden, vooral anderen daarvan de schuld geven, behalve zichzelf? Waarom heb ik schuld aan jouw falen? It's not my fault you suck.
Dat zal wel niet lang meer kunnen, want het is volkomen logisch dat niemand dat werk wil doen en dus met 'n uitkering thuis gaat zitten, toch?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:30 schreef -scorpione- het volgende:
Plees schoonmaken daar huren bedrijven anderen voor in
Even je eigen quote erbij halen dan maar:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef -scorpione- het volgende:
Dus deze jongeren hebben al gefaald voordat ze konden beginnen volgens jou? Knap hoor
Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JAquote:tot je 18e mag je niet eens stemmen. Daarnaast zijn de babyboomers met meer. En waar halen jongeren dan de tijd en geld vandaan om zoiets op te zetten als ze bezig zijn met hard te studeren voor hun veel te dure studies?
OMG ben je zo onnozel?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:32 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
en als je boven de 30 bent heb je geen sociaal leven meer nodig?
Je logica is ver te zoeken. Mensen als jij zouden niet eens mogen werken, laat staan salaris verdienen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Even je eigen quote erbij halen dan maar:
[..]
Ja, je hebt al gefaalfd. Je wou niet eens beginnen. Je begon al meteen met falen. JA
Nu weet ik het zeker. Je zit te rellen en bescheurt je om iedereen die hapt. Complimenten!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
OMG ben je zo onnozel?
We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
volgens mij ben jij onnozel hoor? we hebben het hier niet over kinderen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
OMG ben je zo onnozel?
We hebben het over jongeren. Als je die van school plukt en op het werk zet en 40 uur laat pezen dan is het enige sociale contact met leeftijdsgenoten die ze overhouden zuipen in de kroeg in het weekend. School is ook een belangrijke sociale ontmoetingsplaats. Daarom zou ik graag zien dat ze niet alleen maar bezig zijn met hun werk. Vanaf hun 21e of iets dergelijks wordt het een ander verhaal. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat we ze op jonge leeftijd al opbranden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |