Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor? Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me. Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Juist.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Wie zegt dat er tegen die tijd nog uitkeringen zijn?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
En op de lange termijn willen ze weer aan de uitgedroogde tiet die uitkering heet gaan sabbelen, want ze zijn zo zielug.
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoeld met: "Het wordt steeds meoilijker om via de goede burgerlijke weg iets op te bouwen". M.i. zijn de "eenmaal verworven en onaantastbare" rechten van de babyboomers de belangrijkste oorzaak hiervan.
Echter, de oplossing is niet om als jeugd dan maar de kont tegen de krib te gooien en helemaal niets te doen. Op die manier gaat de situatie er voor niemand op vooruit. Veel beter kunnen er andere dingen veranderd worden.
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en voor scorpione. Vijftien jaar geleden moesten de jongeren zichzelf OOK gewoon de tering werken voor een huisje een auto, etc. Dat is niet iets van nu hoor
Sterker nog, ik woon in een huurhuis omdat ik me een koopwoning niet kon veroorloven. En 2 jaar geleden heb ik voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Voor die tijd reed ik in barrels met een jaar APK en kranten in de deur omdat mijn vriendin anders nat werd ().
De jongeren van tegenwoordig zijn blijkbaar zo vertieft met een I want it all and I want it NOW mentaliteit dat ze die 10 jaar leergeld gewoon over willen slaan. Maar he... zo werkt het niet.
Zoals gezegd vind ik het prima dat ze niet gaan werken. Een gemotiveerde werknemer, met verstand van zaken en werkervaring wordt langzamerhand goud waard. Want IK ben een van de weinige die bereid is tot veel uurtjes werken indien nodig, en die jongeren die WEL weten hoe het werkt te sturen en op te leiden.
En dat betaalt zich terug. Natuurlijk lopen er ook incompetente klootzakken van mijn leeftijd rond, met een salaris wat ze absoluut niet zouden moet krijgen. Over 15 jaar lopen er zo weer een heel aantal rond in bedrijven....dat zijn die gasten die ook NU te besodemieterd zijn om te werken, en alleen maar met een of andere kutsmoes lopen te klagen.
Ik heb een motto: "ik ga nergens van uit". Ik ga absoluut niet uit van uitkering, hulp, recht, gelijkheid en beloning. Ik ga er van uit dat als ik iets wil op deze planeet, dat ik het zelf moet regelen. Dat ik verplicht mee moet betalen aan dit soort dingen vind ik inderdaad minder, maar het moet eenmaal. Van mij mogen al die premies meteen verdwijnen. Maar da's persoonlijk.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:32 schreef -scorpione- het volgende:
Als jij geen baan hebt wil jij toch ook gewoon een uitkering? Waar betaal je anders premie voor?
Dat mag wel eens aangepast worden ja.quote:Daarnaast zullen die jongeren ook wel eens wat doen, nou dan betalen ze toch ook premie. Je hoeft niet eerst te werken voor je gebruik mag maken van deze regeling, dat is niet in de geest van de regel.
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geenquote:Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat er wat banen zijn. Nou, die zijn er niet, geloof me.
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.quote:Al dat gedweep met al die vacatures is pure propaganda, want er lopen veel mensen in de bijstand en die mogen dat werk niet weigeren. Met een beetje passen en meten was een groot deel (90%) allang aan het werk.
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:37 schreef Bep het volgende:
[..]
Precies , zeg ik , laat ze in de zorg gaan werken![]()
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 09:59 schreef LXIV het volgende:
Zie http://teletekst.nos.nl/ pagina 403
[..]
Wat moeten we aan met dit soort jongeren? Nadat ze geweigerd hebben om hun (VMBO) opleiding af te ronden weigeren ze nu eenvoudigweg te werken. Hoe komen ze eigenlijk aan hun geld? Wanneer ik op een ATV-dag in de stad loop zie ik altijd hele groepjes jongeren (18-24) rondhangen. Aan hun kleding etc. te zien zitten ze in ieder geval niet krap in de slappe was.
Waarom dan geen eigen zaak beginnen? Je hoeft je niet een slaaf van het systeem te worden door te gaan werken hoor. Geef het maar aan: wat wil je dan wel doen wat haalbaar is?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[quote]Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Onder welke voorwaarde???? nou gewoon zde voorwaarden die voor elke zuster en broeder gelden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
maar onder welke voorwaarden? En is dit een baan die voor iedereen geschikt is? En waar komt de belasting vandaan om dat te bekostigen?
De ouderen hebben teveel geld uit de NL maatschappij getrokken en laten afvloeien naar andere landen en daar lijken de jongeren nu voor te moeten boeten. Ze allemaal de zorg in trappen vind ik respectloos.
Volgens mij krijgen deze jongeren helemaal geen uitkering wanneer ze bij hun ouders wonen. Of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wil ook niet werken. Toen ik jong was wou ik dat ook al niet.
Ik vind dat uitkeringen daarin een slechte rol spelen: niet willen werken is legitiem, anderen daarvoor verplichten te betalen niet.
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Geloof me, ik zie het liefst die jeugd aan het werk, en die jongeren zelf ook. Maar we mogen er best voor zorgen dat dit een beetje fatsoenlijk werk is en onder redelijke voorwaarden zodat men dan ook een goed bestaan op kan bouwen. Het enige wat deze jongeren tegenkomen is dat ze weggedrukt worden in de tuinbouw of in callcenters, zonder enig perspectief.
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.quote:Ik hoop gewoon dat deze jongeren op een andere manier gestimuleerd worden dan dwang, want ook de huidige jongere generatie heeft genoeg kwaliteiten om bij te dragen aan de maatschappij. Ik geloof alleen dat de oudere werknemers die liever nog even niet hebben tot ze met pensioen zijn en dan het liefst zien dat de jongeren de zorg in gaan om voor ze te gaan zorgen.
Er moet ook fatsoenlijk betaald worden en dat gebeurd niet. In een callcenter kun je geen droge boterham verdienen en mag je al je ethiek opzij zitten om mensen lastig te vallen en geld uit de buus te kloppen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Er zijn genoeg mensen nodig die de reten moeten wassen van bejaarden en callcenters die willen dat mensen gebeld worden met kutreclames. Vereiste opleiding: geen
[..]
Toegegeven, de meeste vacatures zijn voor mensen die een degelijke opleiding hebben genoten. Maar met een beetje goede wil is er best werk te vinden. Je moet het ook willen.
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:38 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh, ik weet best hoor dat men er vroeger ook voor moest werken. Alleen zie ik nu absoluut niet in dat deze weg gaat werken voor de huidige jongeren die hun weg moeten vinden.
Ik mis vooral een vertrouwen van de ouderen in de jongeren. Het is vooral misplaatst pedant gekanker en dwingen te jongeren te laten werken voor de ouderen.
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jank toch niet man.Ik kwam eind jaren 80 van school. Het hoogtepunt van de jeugdwerkeloosheid. Toen werd je weggedrukt bij Jamin of was simpelweg werkloos omdat er ECHT geen werk was. De perspectieven voor jeugd zijn nu 500% beter dan dat ze toen waren.
[..]
Even wachten hoor, even mij viool pakken om dit relaas van de juiste meisje-met-de-zwavelstokjes achtergrond muziek te gaan voorzien.
Bullshit, als jongeren zeggen niet te WILLEN werken, is het gewoon triest gesteld met die generatie. Nu geloof ik niet dat dat representatief is voor de hele generatie, maar er zijn er wel erg veel die gewoon in 1 keer een wereldsalaris willen verdienen terwijl ze NIETS kennen.
Bespaar me je gesnotter, de perspectieven en carrierekansen voor jongeren zijn al een jaar of 10 buiten gewoon goed. Je moet alleen wel buitengewoon hard willen werken.
Dat is geen motivatie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef SeLang het volgende:
Je moet die jongeren ook een beetje motiveren.
Dus: alle uitkeringen drastisch omlaag.
Iemand die onder de 65 is en 2 armen en 2 benen heeft zou trouwens sowieso nooit een uitkering moeten krijgen.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Je dacht ik 15 jaar geleden direkt warm onthaalt werd bij het eerste bedrijf waar ik binnen kwam?
Schei toch uit man, die houding is al eeuwen oud. En terecht. Jongeren die van school af komen kennen niets, hebben geen enkele routine en hebben vaak een lakse houding.
Hersenspoelingen , propaganda.....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:45 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n pieper die denkt dat de jeugd niets kan en alleen goed is als voetveeg.De carrierekansen zijn slecht, aan de top van de piramide wordt het smaller terwijl we wel met heel mensen zitten met een diploma. Daarnaast zijn die mensen compleet gehersenspoeld met propaganda over het werk dat ze straks mogen uitvoeren en er dan achterkomen dat de markt op slot zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |