Kapitein Iglo?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 06:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat een gelul over dat werken.Wordt Piraat.
![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, steuntrekken is populair bij een grote groep... Slechte opvoeding, luiheid, etc.!
Dienstplicht zal ze leren!~
ik had het over standaardlonen!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:04 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Als de uitkeringen zo hoog lagen zou ik nooit van mijn levensdagen werken.
Je hebt geluk als je 500 Euro per maand krijgt met een uitkering.
Overigens snap ik wel waarom mensen niet willen werken.
Alles is hier gewoon veels te duur, ook al werk je dan nog gaat het geld onvoorstelbaar snel op.
Ik bijvoorbeeld moet weer inkopen doen voor de winter broeken, truien enz.
Ik weet nu al dat ik meer als 500 Euro kwijt ben, dat is dus een week werken en nog wat dingetjes erbij he mensen zonder dat ik mijn geld over de balk gooi.![]()
Dan heb ik nog een auto te betalen, telefoon, verzekering etc, etc.
De staat moest maar eens met een lastenverlichting komen, zo word het werken dan tenminste nog aantrekkelijk.
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik had het over standaardlonen!
Kun je je toch redelijk van redden lijkt me zo?
Meesten verdienen tegenwoordig iets van 1500 per maand dat is gewoon te weinig!
Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.
Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan heb je gewoon geen leven meer.
gezinquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je het nou over 1500 netto?? Want dat is toch echt wel een bedrag waar je (in je eentje) prima van kan rondkomen.![]()
Gaatje in je hand?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:12 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is absurd, met 1500 Euro kun je inderdaad nauwlijks rondkomen.
Oke je kunt eten en je hebt een dak boven je hoofd maar leuke dingen kun je echt vergeten.
Laat staan dat je een mooie auto kunt rijden of een keer een mooie vakantie kan nemen.
Als je dan nog een gezin te onderhouden hebt dan heb je gewoon geen leven meer.
pardon?quote:
Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:01 schreef MrSASO het volgende:
1500 Euro is inderdaad genoeg ja als je niets doet en alleen thuis zit.
Maar als je graag buiten huis bent is 1500 Euro echt niet genoeg, ik neem aan dat iedereen een mooie auto wil rijden of fatsoenlijke kleding wil kopen.
Ik leef al zuinig genoeg en nog zit ik financieel af en toe in de problemen.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 02:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zeik niet, patser. 1500 euro netto in de maand, heb je echt geen reet te klagen. Ga pleeën schoonmaken. [afbeelding]
www.vertaalwoord.nlquote:Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef riley het volgende:
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Er zijn legio alleenstaanden die het met minder moeten stellen (maat van me werkt full-time bij de AH, kansloos ja, but he has to in order to eat) en gets by. Eet je inderdaad niet 3 keer per week ossenhaas en draag je geen Boss overhemden, maar dat zou natuurlijk ook een beetje raar zijn. En die krijgen dat niet netto.
Wil je een mooie auto rijden en leuke kleding kopen? Wil je een koophuis i.p.v een sociale huurwoning? Maak van jezelf een asset, dan krijg je vanzelf meer betaald. Maar dat kost natuurlijk moeite en vereist braincells, dus waarom zou men 't ook maar proberen he
Bottom-line is, dat soort dingen moet je verwerven. Niet verwachten dat het aan komt waaien of het niet direct beschikbaar zijn ervan je ontslaat van de plicht te werken voor je bestaan.
En, unfortunate circumstances daargelaten, als je een gezin gaat stichten op basis van zo'n inkomen dan ben je een dwaas. Zoiets doe je niet voor je jezelf waardevol gemaakt hebt en je dus redelijk wat zekerheid hebt dat je kunt providen.
Ik heb afgelopen jaar (puur uit trots) een uitkering afgewezen terwijl zo ongeveer alle instanties hun best deden om mij hem te laten ontvangen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 05:04 schreef Steve-O het volgende:
Ik wil liever ook niet werken ,Toch doe ik het
Heb een tijd zonder werk gezeten en na een paar maanden gaat je dat echt je strot uithangen
Tsja dat vraag ik mezelf ook af over hartwerkend FOK. allemaal lopen te zijken over hardwerkend fokkers. maar intussen zie ik mensen 9 van 10 keer onder werktijd berichten posten...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:03 schreef bluebit het volgende:
heb je dit toevallig op de radio gehoord (een aantal jongeren hierover) :
"ik heb geen zin om te werken, en voor geld ga ik naar mijn ouders...."
"Tsja, als je geen zin hebt, dan kun je er weinig aan doen"
ik denk maar zo....daar gaat mijn pensioen waarvoor ik zo hard zit te werken....
Dat is gewoon uncalled for.quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:
[..]
Ga je druk maken om iets relevants, dork.
Spreek gewoon je moerstaal, aansteller!quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:39 schreef riley het volgende:
[..]
Ga je druk maken om iets relevants, dork.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |