Klopt jaquote:
Dat is zo.. Ik las ergens op het forum dat een Fins persoon (weet niet meer of het man of vrouw was) het jammer vond dat hij/zij telkens commentaar kreeg, iets in de trant van 'again Finland!'. Dus ik doe ook wel m'n best om enthousiast te blijven. Tenslotte vind ik het ook niet leuk als ik te horen krijg 'again the Netherlands' en kunnen zij er niets aan doen. Maar ik ben er toch klaar mee denk ik.. Alhoewel ik vorige week een kaart uit Panama kreeg en dat vond ik toch wel weer bijzonderquote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:25 schreef Vava het volgende:
Tsja, aan de ene kant wel jammer dat er zoveel Finnen zijn. Aan de andere kant, ze doen ook hun best om een mooie kaart te sturen en een leuk stukje op de kaart te schrijven![]()
En er zijn ook veel Nederlanders
Die naar Australië is aangekomenquote:Op zondag 30 juli 2006 08:00 schreef Allan24 het volgende:
Het gaat redelijk voorspoedig wat betreft de reistijden!
NL-16749 germaine Australia 25 Jul, 2006 5 Travelling Lost the address?
NL-17109 alma_hki Finland 27 Jul, 2006 3 Travelling Lost the address?
NL-17125 Sneeweisz Germany 28 Jul, 2006 2 Travelling Lost the address?
NL-17217 CarolinaRen United States of America 29 Jul, 2006 1 Travelling Lost the address?
NL-17289 Marty United States of America 30 Jul, 2006 0 Travelling Lost the address?
Die van mij naar Australie heeft er 8 dagen over gedaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 10:08 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Die naar Australië is aangekomennieuw adres aangevraagd: Iran!
![]()
![]()
Jij bent echt ergquote:
feli, hebt de nummer 2 gehaald, ik kwam niet verder dan 3quote:
Ik had er ook eentje naar Iran, hij was zo vriendelijk om er eentje terug te sturen ookquote:Op maandag 31 juli 2006 10:10 schreef Jaguarized het volgende:
Oeh wat vet!Dat hoor je helemaal nooit.
En er zijn maar 13 users.
De envelop was helemaal gescheurd aan de onderkant...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:29 schreef Jaguarized het volgende:
Welkom terug.Magneet eruit gevallen door de sorteermachine?
Oh dat verbaast me niks. Maandag is qua post altijd de meest kansloze dag. Dat beetje kan ook wel mee op dinsdag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:22 schreef Vava het volgende:
Hmm.... binnenkort misschien geen post meer op maandagGeen post meer op maandag
Is ook zo, voor dat beetje post op maandag moeten wel veel postbodes aan het werk. Wat dat betreft logisch. Maar ik vraag me wel af hoe het dan met rouwkaarten gaat, als iemand op vrijdagmiddag/avond overlijdt komen de kaarten pas op dinsdag en dat kan te laat zijnquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh dat verbaast me niks. Maandag is qua post altijd de meest kansloze dag. Dat beetje kan ook wel mee op dinsdag.
Naja als iemand vrijdagavond overlijdt dan komen ze dinsdag pas aan maar zou een begrafenis dan op dinsdag zijn? Ik denk eerder op woensdag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:28 schreef Vava het volgende:
[..]
Is ook zo, voor dat beetje post op maandag moeten wel veel postbodes aan het werk. Wat dat betreft logisch. Maar ik vraag me wel af hoe het dan met rouwkaarten gaat, als iemand op vrijdagmiddag/avond overlijdt komen de kaarten pas op dinsdag en dat kan te laat zijn![]()
Als je op dinsdagavond thuis komt en dan pas ziet dat er woensdag een begrafenis of crematie is waar je heen moet kan het lastig zijn om nog wat te regelen met werk enz..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Naja als iemand vrijdagavond overlijdt dan komen ze dinsdag pas aan maar zou een begrafenis dan op dinsdag zijn? Ik denk eerder op woensdag.
True. Dat wordt dus mensen bellen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:47 schreef Vava het volgende:
[..]
Als je op dinsdagavond thuis komt en dan pas ziet dat er woensdag een begrafenis of crematie is waar je heen moet kan het lastig zijn om nog wat te regelen met werk enz..
Ja, en daar zit men in zo'n situatie niet op te wachten...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:12 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
True. Dat wordt dus mensen bellen.![]()
Uitslag: die naar Duitslandquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:34 schreef Allan24 het volgende:
Bangladesh, woei!Denemarken heb ik ook nog nooit gehad.
Ik ben benieuwd welke van mijn 'travelling' kaarten er het eerste zal zijn:
NL-17109 Finland 27 Jul, 2006 6
NL-17125 Germany 28 Jul, 2006 5
NL-17217 United States of America 29 Jul, 2006 4
NL-17289 United States of America 30 Jul, 2006 3
NL-17398 Iran 31 Jul, 2006 2
*wacht rustig af
Naar.... H.....??quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:41 schreef Vava het volgende:
Nieuw adres aangevraagd, kaart gaat naar het Amazonegebied in het midden van Brazilië
Gaaf! Waar in Israel?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:58 schreef Allan24 het volgende:
Weer een kaart aangekomen! Nieuwe aangevraagd, mag naar Israel
Ik weet niet hoe lang Kanga blijft, maar in oktober kan 'ie desgewenst mee naar Berlijnquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:40 schreef Vava het volgende:
Zuid Afrika is tof! Ik heb wel een keer een kaart uit Zuid Afrika gekregen, geschreven in het Afrikaans![]()
Kanga is vandaag bij mij aangekomenKanga travels our world, een kangaroetje uit Australie die een wereldreis maakt
ik moet wat foto's van hem maken op leuke plekken en wat dagboekstukjes schrijven en hij gaat mee naar Parijs
Hij gaat na 22 augustus verder op reisquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:56 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang Kanga blijft, maar in oktober kan 'ie desgewenst mee naar Berlijn
Dit is een kangaroetjequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:05 schreef Sonja27 het volgende:
Is dat die Kiwi, of is er nog een beestje aan het rondreizen? Mijn 2 kaartjes staan nu op expired dus heb 2 nieuwe adressen opgevraagd. 2 x Finland. De laatste tijd tref ik wel erg veel Finland weer.
Ik heb nog geen kaart uit Japan, wel een keer een cadeautje uit Japanquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:14 schreef JacMar het volgende:
Nee van Akemi..Ze had me gemaild voor een private trade![]()
Mijn zusje had haar kaart ook gekregen vandaag![]()
Ik ben echt een vrouw hoorquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:17 schreef Jaguarized het volgende:
Ik dacht altijd dat JacMar een man was.
[open deur] wat was je daarvoor dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef JacMar het volgende:
[..]
Ik ben echt een vrouw hoor![]()
Al 27 jaar!
![]()
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:23 schreef JacMar het volgende:
[..]
Ik ben echt een vrouw hoor![]()
Al 27 jaar!
![]()
Ja inderdaadquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:31 schreef Vava het volgende:
[..]
![]()
Je voornaam staat zelfs onder je avatar
Wat denk je?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:29 schreef Allan24 het volgende:
[..]
[open deur] wat was je daarvoor dan?
Er bovenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:31 schreef Vava het volgende:
[..]
![]()
Je voornaam staat zelfs onder je avatar
quote:
In Finland misschien? Ik zie het nu ook voor het eerstquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:41 schreef Jaguarized het volgende:
Nooit van gehoord.Is dat beroemd?
Zullen wel de nieuwe Moomins zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:57 schreef JacMar het volgende:
[..]
In Finland misschien? Ik zie het nu ook voor het eerst![]()
Ik vind Moomins eigenlijk leukerquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zullen wel de nieuwe Moomins zijn.![]()
Geen ervaring mee.quote:
Wauw echt hartstikke leuk zeg!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:33 schreef Sonja27 het volgende:
Ik heb toch een leuke dingen gekregen in een present round robin. Echt zooo leuk!
Stickertjes uit Finland:
[afbeelding]
Een leuke envelopje met knuffelbeestje eraan met daarin leuke kaartjes, stickertjes en een notitie boekje uit de USA:
[afbeelding]
En een koelkast magneetje en Koala![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
uit Australië:
[afbeelding]
Hey wat grappig! Ik kreeg vandaag een kaart uit Finland met een postzegel van deze figurenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:40 schreef JacMar het volgende:
[afbeelding]
Bij mij stond alleen Wagner het varkentje erop![]()
Hee! Die ken ik, daar heb ik ook een kaart van gehad (ooit, vroeger, in de begindagen van Postcrossingquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:40 schreef JacMar het volgende:
[afbeelding]
Bij mij stond alleen Wagner het varkentje erop![]()
Fannetje!quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:02 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb inmiddels 3 kaartjes meer ontvangen dan verstuurd... da's ook voor het eerst. De laatste drie kaartjes waren wel allemaal uit Finland en de laatste 2 zelfs van mensen van wie ik het eerste kaartje kreegDa's dan wel weer leuk.
Maar ik wil ook wel een keer iets "exotisch"... Ik heb kaartjes mogen sturen naar Israel, India en Ghana, maar nog nooit iets echt unieks ontvangen...
Das ook mazzel hebben!quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:26 schreef QTPi het volgende:
Mijn probleemgevalkaartje is EINDELIJK gearriveerd (2e poging) en dus geregistreerd na 59 dagen. Pfew.
Nieuw kaartje richting Finland
Onderweg nu:
NL-15888 jeanne3k United States of America 15 Jul, 2006 23 Travelling
NL-16960 Bayern Germany 26 Jul, 2006 12 Travelling
NL-17477 ManDog United States of America 31 Jul, 2006 7 Travelling
NL-17575 Kirva Finland 1 Aug, 2006 6 Travelling
NL-18136 pain219 Finland 7 Aug, 2006 0 Travelling
Welkom.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:06 schreef .Muis het volgende:
Mijn eerste vijf kaartjes zijn verstuurd!
2 naar Finland
2 naar Nieuw Zeeland
1 naar de USA
Ik ben benieuwd!![]()
Die ene van Nieuw Zeeland is wel een Fin woonachtig in Nieuw Zeeland.. hahaquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Welkom.Wat een mazzel dat je er meteen 2 naar NZ mag sturen!
![]()
LOLquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:11 schreef .Muis het volgende:
[..]
Die ene van Nieuw Zeeland is wel een Fin woonachtig in Nieuw Zeeland.. haha![]()
heb je hem naar Arnhem gestuurd?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:14 schreef Jaguarized het volgende:
Mobster ook niet. Maar die zal wel op vakantie zijn.
Hoiquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:06 schreef .Muis het volgende:
Mijn eerste vijf kaartjes zijn verstuurd!
2 naar Finland
2 naar Nieuw Zeeland
1 naar de USA
Ik ben benieuwd!![]()
Fijn dat de Lush is aangekomen!quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:39 schreef Vava het volgende:
[..]
Hoi
Gaaf, gelijk twee naar Nieuw Zeeland![]()
Ik heb vandaag alleen maar post uit Finland, twee kaarten en een koelkastmagneet met Moomin![]()
en post van JacMar maar dat is geen PostCrossingpost
oh natuurlijk niet...quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:27 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb geen ander adres dan Arnhem.
Mijn katje ook!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:59 schreef Sonja27 het volgende:
Welkom Muis! Mijn katje heet Muis
Ik had vandaag 5 kaartjes!
Libelle.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:48 schreef JacMar het volgende:
Zou ik een viva naar Japan kunnen sturen? Ik moet een vrouwenblad opsturen naar iemand die mij getagged heeft, maar in Viva staan ook blote mensen![]()
Iemand een idee?
Ja, ik word er wel zat van, al die USA adressen :Squote:Op maandag 7 augustus 2006 12:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Das ook mazzel hebben!Wordt je niet moe van die VS adressen?
Helemaal nog niet:? Of sinds je weer in NL bent?quote:
Sinds ik weer in NL ben.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:29 schreef Vava het volgende:
[..]
Helemaal nog niet:? Of sinds je weer in NL bent?
Netjes! Als je dan die bunch bij mij zietquote:
Hey!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:54 schreef Shirley het volgende:
Ik heb me ook aangemeld! wat een leuk idee zeg! Lijkt me wel grappig, om al die kaartjes te krijgen. Maar ik begrijp dus dat mensen je ook kleinigheidjes kunnen sturen?
Mijn 1e kaart gaat in ieder geval naar.....Finland!
Maar binnen hoelang moet je een kaart sturen?
Aha oké... Ik heb er nog 2 bijgedaan, nog 1 uit Finland en 1 uit Engeland.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:00 schreef Vava het volgende:
[..]
Hey!![]()
Op het forum kun je taggen, er zijn tags voor gewone kaarten en tags voor "other items"![]()
En de kaarten gewoon zo snel mogelijk sturen, ze blijven bij mij wel eens een paar dagen liggen maar zijn meestal wel binnen een dag of vier weg
Reken maar op veel Finland maar dat had je al door denk ikquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:06 schreef Shirley het volgende:
[..]
Aha oké... Ik heb er nog 2 bijgedaan, nog 1 uit Finland en 1 uit Engeland.
Ja, ik wil er nog 2 bij eigenlijk, hoop op een verre, maar ben bang dat ik teveel Finland krijg, dus hou het even hierbij.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:11 schreef Vava het volgende:
[..]
Reken maar op veel Finland maar dat had je al door denk ik
Ik was de eerste keer gelijk te nieuwsgieriggelijk 5 adressen aangevraagd en nu zijn er meestal ook wel 5 onderweg
Die verre komen vanzelfquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:12 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, ik wil er nog 2 bij eigenlijk, hoop op een verre, maar ben bang dat ik teveel Finland krijg, dus hou het even hierbij.
Ik ben benieuwd in ieder geval!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:15 schreef Vava het volgende:
[..]
Die verre komen vanzelfveel Finland en USA en zo af en toe een exotische
Ik hoorde pas van iemand dat ze een kaart naar Eritrea mocht sturen, dat is dan wel weer heel erg leuk
En Finland heeft zo zijn voordelen, kaarten komen snel aan, ze hebben veel verschillende postzegels en ik vind hun berichtjes ook vaak erg leuk![]()
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond dit precies vier weken énig en verslavend, en daarna vond ik het vooral onzinnig om wildvreemden een chit chat story te sturen over mijn leven in The Netherlands . En eerlijk gezegd intereseerden me de vier zinnen levensverhaal van de afzenders ook geen bal
'I love my four dogs they are my only passion!!!!!! and I also have a wife' uit Finland, vond ik dan nog wel grappig. Alle 'I love postcrossing and knitting and animals' vond ik bijzonder slaapverwekkend![]()
Vooralsnog eerst maar eens die stapel Europa-postzegels opmaken, waarvan ik dacht dat ik ze zeker wel nodig zou hebben. Want postcrossing, dat leek me een maand lang toch echt my only passion!!!!!
Hahaha, ja die "I love knitting and animals" zijn wel sufquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vond dit precies vier weken énig en verslavend, en daarna vond ik het vooral onzinnig om wildvreemden een chit chat story te sturen over mijn leven in The Netherlands . En eerlijk gezegd intereseerden me de vier zinnen levensverhaal van de afzenders ook geen bal
'I love my four dogs they are my only passion!!!!!! and I also have a wife' uit Finland, vond ik dan nog wel grappig. Alle 'I love postcrossing and knitting and animals' vond ik bijzonder slaapverwekkend![]()
Vooralsnog eerst maar eens die stapel Europa-postzegels opmaken, waarvan ik dacht dat ik ze zeker wel nodig zou hebben. Want postcrossing, dat leek me een maand lang toch echt my only passion!!!!!
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
u heeft mailquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:41 schreef QTPi het volgende:
Ik zit trouwens vanaf 20 augustus op Mallorca. Wie er vanaf deze zonnige bestemming een kaartje wil ontvangen moet me even emailen op mn hotmail.![]()
Volgens mij zijn er ook mensen die taggen puur om het ontvangen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:41 schreef _Boo_ het volgende:
[..]Hier precies hetzelfde. Al komt dat ook wel een beetje door de velen "zoekgeraakte" kaartjes.
Mijn officiele stats zijn nu al weken: sent 40 postcards, received 34 and have 0 travelling (sent).
Van de tagkaartjes heb ik er minstens vijf niet ontvangen. Pretty annoying.![]()
daar heb ik ook een kaartje uit gehadquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook mensen die taggen puur om het ontvangen.
Ik heb ooit een "leg je username uit-tag begonnen". Aangegeven dat ik degene die mij zou taggen van mij een kaartje zou krijgen over mijn username. Gigantisch leuk kaartje gemaakt, dat opgestuurd, maar nooit een kaartje gehad van die ander
ach, dat maakt niet uitquote:
Van mij heb je als het goed is ook mailquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:59 schreef QTPi het volgende:
[..]
Hotmail zegt van nietOok niet in de ongewenste mailmap
![]()
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Jouw dochter lijkt ook op je.Vet hotel btw.
![]()
Gemaild!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:21 schreef QTPi het volgende:
Ik ga naar het plaatsje Alcudia in het noorden van Mallorca. Samen met mn 6 jarige dochter. Lekker 10 dagen HP in het Seaclub Resort
Het gatver Vava, jouw mail is ook niet aangekomen![]()
Daar word ik dus niet goed van als die hotmail niet werkt.
Willen jullie het alsjeblieft proberen via misscin aapje gmail puntje com?
![]()
Morgen mijn laatste werkdag voorlopig, dan ben ik tot 4 september vrij![]()
![]()
whehehequote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:43 schreef Klonk het volgende:
ik heb nu 4 van de 5 traveling naar Finland![]()
![]()
dat dan weer welquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:52 schreef Klonk het volgende:
de 5de is naar Brazilie onderweg, da's dan een schrale troost.
Lullig.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:43 schreef Klonk het volgende:
ik heb nu 4 van de 5 traveling naar Finland![]()
![]()
Ik heb alleen je NZ adresquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Jaguarized het volgende:
Geen post vandaag.
QTPI moet ik je nog mailen of heb je mijn adres nog?
Die zou ik niet eens geregistreerd hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
You have sent 69 postcards, received 69 and have 6 travelling (sent).
De leukste om te ontvangen tot dusverre vond ik toch wel Bangladesh en Iran![]()
De minst leuke was eentje uit Portugal vlak na het W.K., iemand die het nodig vond om op de kaart te schrijven dat Nederlanders een stelletje losers zijn![]()
Dat kwam eigenlijk niet eens in me op, om hem niet te registeren.. Maar als ik eraan gedacht had had ik het zeker niet gedaan, dat was echt geen leuke kaartquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Die zou ik niet eens geregistreerd hebben
Ik krijg ook alleen nog maar kaarten uit Finland... zelfs de trades komen allemaal uit Finlandquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:10 schreef Vava het volgende:
Ik had een postcrossingkaart vandaag, weer uit Finland! Het is de laatste tijd wel heel ergafgelopen week heb ik alleen maar kaarten uit Finland gekregen
Fannetje, ik heb net je reisverslag gelezen, erg leuk! Maar jeetje, wat een schrik met die klapband![]()
En waarom heb jij nou wel meer received dan sent en ik nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:06 schreef Fannetje het volgende:
You have sent 47 postcards, received 49 and have 5 travelling (sent).
Mijn kaart naar Hongarije is al 38 dagen onderweg en diegene is 4 dagen geleden nog online geweest. Maar even een PM gestuurd...
Maar vandaag is er toch verandering in gekomenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:46 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ik krijg ook alleen nog maar kaarten uit Finland... zelfs de trades komen allemaal uit Finland
En leuk dat je m'n reisverslag hebt gelezen. De klapband was inderdaad schrikken, maar verder was het echt een geweldige vakantie!
Gefeliciteerd..nou hoor je echt bij de Postcrossingclub.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef .Muis het volgende:
Jeuj! Vandaag mijn eerste postcrossingkaartje mogen ontvangen.![]()
Uit Finland![]()
Volgens mij was ik al verslaafd toen ik er zelf nog geen eentje ontvangen had, maar er wel al 7 verstuurd hadquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:09 schreef Smittend het volgende:
[..]
Gefeliciteerd..nou hoor je echt bij de Postcrossingclub.![]()
Heb je je al aangemeld voor de A.P. ? ( het afkickprogramma voor Anonieme Postcrossers)
Voor je het weet ben ook jij verslaafd.![]()
Dat heeft bij mij ook lang geduurd hoor... ik heb zelfs periodes gehad dat ik er 10 meer verstuurd had dan ontvangen...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
[..]
En waarom heb jij nou wel meer received dan sent en ik niet
leuk johquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef .Muis het volgende:
Jeuj! Vandaag mijn eerste postcrossingkaartje mogen ontvangen.![]()
Uit Finland![]()
Op het postcross forum kun je voor allerhande spulletjes 'taggen' en ik weet dat er ook bookcrossing bestaat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:35 schreef Nicole22 het volgende:
Nog een Postcrosser meldt zich! Dat ik dit topic niet eerder heb gezien zeg..Ik ben sinds eind 2005 lid van Postcrossing en heb toevallig vanmorgen weer 5 kaarten op de bus gedaan.
Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen maar weet iemand toevallig nog vergelijkbare projecten op internet? Vind het zo leuk om dingetjes te versturen over de post en dan ook wat terug te krijgen uit allerlei landen
Goede tip, bedankt! Ik heb al meteen een kaartje verstuurd via de children's/baby tagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:27 schreef QTPi het volgende:
[..]
Op het postcross forum kun je voor allerhande spulletjes 'taggen' en ik weet dat er ook bookcrossing bestaat.
Tip: registreren voor het PC forum! En dan kies je voor Tags: postcards only of Tags: Other items. Ook erg leuk zijn de Round Robins of de Travelling Notebooks...
En zo zit ik al de hele avond met Google Earth te spelenquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:51 schreef Vava het volgende:
Haha Sonjadat van Google Earth is wel een leuk idee, ik ga zo eens kijken waar iedereen woont!
Dus die zal intussen weer terug naar Nederland zijn verhuisdquote:Other info: I'm 21-year old dutch girl, currently working in France as an au-pair.
Dat hoef ik voorlopig niet te doen... heb ze gisteren geteld, heb 128 kaarten liggen waaruit ik kan kiezen om te versturenquote:
Ja! Ik heb je reisverslag gelezen, leuk joh!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:20 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb hier nog zo'n 50 Amerika kaarten liggen die ik ga versturen. Ook gewoon als officiële kaarten...
Ik had er slechts 1. uit Taiwan, jammer want het was een leuk o-tje geweest op mijn kaartquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:47 schreef Vava het volgende:
Ja, ik denk ook iemand die verhuisd is.
Bij het invoeren de ontvangen kaarten in Google Earth kwam ik ook veel mensen tegen die "deleted from Postcrossing" zijn.. jammer, want die kan ik er nu ook niet meer in zetten.
oh ja, trouwens, jouw kaartje is ook aangekomenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:17 schreef Muck het volgende:
het postcrossen ligt even still hier...
althans vanaf mijn kant. I kben namelijk finaal door mijn postzegels heen, en ook door mijn geld...
de 24e komt mijn stufi weer![]()
een van de eerste dingen die ik ga halen zijn natuurlijk zegels
Ik had vandaag wel een kaartje uit Shenandoah (Amerika), waarop mijn broer meteen "Country Roads" begon te zingen
Almost heaven, West Virginia
Blue Ridge Mountains, Shenandoah River
Life is old there, older than the trees
Younger than the mountains, blowing like a breeze
ik moest éven denken hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
oh ja, trouwens, jouw kaartje is ook aangekomen![]()
met de geweldig lieve katjes er nog op
nu jouw adres nog natuurlijk, anders wordt een kaartje terugsturen lastig natuurlijk
Niks van mij?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Mobster273 het volgende:
Eindelijk mijn vakantie PC-kaarten geregistreerd
9 stuks, 5 uit Finland, 2 uit Duitsland, 1 uit de VS slechts
, en 1 uit Brazilië mijn eerste
binnenkort weer kaarten kopen, dan kan ik mijn nu opgelopen achterstand ongedaan maken, ik heb nu 41 verzonden en 43 ontvangen![]()
ehhh, ik zal de 'verloren' post nog eens doorzoeken, daar raakt nog wel eens iets tussen verzeild, maar nee, volgens mij niet....quote:
nope, ook in de verloren post heb ik niks kunnen terugvindenquote:
Gaaf!quote:
Kerstzegels zijn gewoon te gebruiken, mits je bijfrankeert tot het geldende tariefquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef JacMar het volgende:
Geen post voor mij![]()
Weet iemand trouwens of je kerstzegels nog mag gebruiken? Ik moet vandaag iets op de post doen (binnen NL) en heb geen gewone postzegels meer...![]()
Ja, ik heb er ooit ook zoeen gehad... uit Kansas.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:43 schreef Troel het volgende:
Ik kreeg vandaag een kaart uit New York met enkel greetings erop en een code
Jammer.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:57 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nope, ook in de verloren post heb ik niks kunnen terugvinden
wel een verzekeringspolismaar goed, die heb jij waarschijnlijk niet verstuurd
Ojaquote:
Daar mag ik er eentje naartoe sturen!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:14 schreef QTPi het volgende:
[..]
Jij komt nog eens ergens!![]()
Ik had vandaag een officiële uit Christchurch NZ![]()
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:15 schreef Vava het volgende:
Die kun je idd gewoon blijven gebruiken zolang je maar bijfrankeert, die prioritystickers zijn wel idioot groot trouwens
Ja kan ook wel alleen betaal je dan wel heel veel, is ook weer zonde.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:37 schreef JacMar het volgende:
[..]
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langggggggggggquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:37 schreef JacMar het volgende:
[..]
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?
Geeft niks..Het moet echt op de postquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja kan ook wel alleen betaal je dan wel heel veel, is ook weer zonde.
Nee het gaat om een envelop die naar een plaats hier in Nederland moetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langgggggggggg
En dat is nou precies waarom Postcrossing zo leuk is!quote:Persbericht: 11 augustus 2006
TPG Post onderzocht wat Nederlanders via e-mail of brievenbus willen ontvangen
Bus of box, dat was de vraag. TPG Post onderzocht de afgelopen maanden onder 3.063 consumenten welk kanaal de voorkeur heeft: post in de brievenbus of post in de e-mailbox? Een van de opvallende conclusies is dat ruim 80% van de Nederlanders blij is als er post in de bus valt, zelfs wanneer ze veel gebruik maken van internet.
Uit het onderzoek blijkt dat de aard van de boodschap de voorkeur voor brievenbus of e-mailbox bepaalt. Persoonlijke post, polisbladen en catalogi ontvangt ruim 70% van de ondervraagden het liefst in de brievenbus. Bijna 60% heeft reclame liever in de brievenbus dan in de e-mailbox. Nieuwsbrieven ontvangt 68% juist liever digitaal.
Deze resultaten worden grotendeels verklaard door de positieve beleving van de dagelijkse post. Als de postbode is geweest, haalt 82% van de consumenten tevreden en nieuwsgierig de stapel post van de deurmat. Catalogi en reclame worden op de bank doorgebladerd, polisbladen op de niet-vergeten-stapel gelegd en het verjaardagskaartje wordt aan huisgenoten getoond.
Ik heb ooit een velletje priority logo's (de officiële van de TPG site) geprint op ± helft van het formaat, zeg maar het formaat dat op de buitenlandpostzegels zit, en die uitgeknipt en er bij geplaktquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:15 schreef Vava het volgende:
Die kun je idd gewoon blijven gebruiken zolang je maar bijfrankeert, die prioritystickers zijn wel idioot groot trouwens
Naar het buitenland danquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langgggggggggg
Grappigquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:12 schreef Allan24 het volgende:
Van de site van TPG Post:
[..]
En dat is nou precies waarom Postcrossing zo leuk is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |