Ik heb alleen je NZ adresquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:29 schreef Jaguarized het volgende:
Geen post vandaag.
QTPI moet ik je nog mailen of heb je mijn adres nog?
Die zou ik niet eens geregistreerd hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:51 schreef Miracle_Drug het volgende:
You have sent 69 postcards, received 69 and have 6 travelling (sent).
De leukste om te ontvangen tot dusverre vond ik toch wel Bangladesh en Iran![]()
De minst leuke was eentje uit Portugal vlak na het W.K., iemand die het nodig vond om op de kaart te schrijven dat Nederlanders een stelletje losers zijn![]()
Dat kwam eigenlijk niet eens in me op, om hem niet te registeren.. Maar als ik eraan gedacht had had ik het zeker niet gedaan, dat was echt geen leuke kaartquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:22 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Die zou ik niet eens geregistreerd hebben
Ik krijg ook alleen nog maar kaarten uit Finland... zelfs de trades komen allemaal uit Finlandquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:10 schreef Vava het volgende:
Ik had een postcrossingkaart vandaag, weer uit Finland! Het is de laatste tijd wel heel ergafgelopen week heb ik alleen maar kaarten uit Finland gekregen
Fannetje, ik heb net je reisverslag gelezen, erg leuk! Maar jeetje, wat een schrik met die klapband![]()
En waarom heb jij nou wel meer received dan sent en ik nietquote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:06 schreef Fannetje het volgende:
You have sent 47 postcards, received 49 and have 5 travelling (sent).
Mijn kaart naar Hongarije is al 38 dagen onderweg en diegene is 4 dagen geleden nog online geweest. Maar even een PM gestuurd...
Maar vandaag is er toch verandering in gekomenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:46 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ik krijg ook alleen nog maar kaarten uit Finland... zelfs de trades komen allemaal uit Finland
En leuk dat je m'n reisverslag hebt gelezen. De klapband was inderdaad schrikken, maar verder was het echt een geweldige vakantie!
Gefeliciteerd..nou hoor je echt bij de Postcrossingclub.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef .Muis het volgende:
Jeuj! Vandaag mijn eerste postcrossingkaartje mogen ontvangen.![]()
Uit Finland![]()
Volgens mij was ik al verslaafd toen ik er zelf nog geen eentje ontvangen had, maar er wel al 7 verstuurd hadquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:09 schreef Smittend het volgende:
[..]
Gefeliciteerd..nou hoor je echt bij de Postcrossingclub.![]()
Heb je je al aangemeld voor de A.P. ? ( het afkickprogramma voor Anonieme Postcrossers)
Voor je het weet ben ook jij verslaafd.![]()
Dat heeft bij mij ook lang geduurd hoor... ik heb zelfs periodes gehad dat ik er 10 meer verstuurd had dan ontvangen...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:33 schreef Troel het volgende:
[..]
En waarom heb jij nou wel meer received dan sent en ik niet
leuk johquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:37 schreef .Muis het volgende:
Jeuj! Vandaag mijn eerste postcrossingkaartje mogen ontvangen.![]()
Uit Finland![]()
Op het postcross forum kun je voor allerhande spulletjes 'taggen' en ik weet dat er ook bookcrossing bestaat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:35 schreef Nicole22 het volgende:
Nog een Postcrosser meldt zich! Dat ik dit topic niet eerder heb gezien zeg..Ik ben sinds eind 2005 lid van Postcrossing en heb toevallig vanmorgen weer 5 kaarten op de bus gedaan.
Ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen maar weet iemand toevallig nog vergelijkbare projecten op internet? Vind het zo leuk om dingetjes te versturen over de post en dan ook wat terug te krijgen uit allerlei landen
Goede tip, bedankt! Ik heb al meteen een kaartje verstuurd via de children's/baby tagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:27 schreef QTPi het volgende:
[..]
Op het postcross forum kun je voor allerhande spulletjes 'taggen' en ik weet dat er ook bookcrossing bestaat.
Tip: registreren voor het PC forum! En dan kies je voor Tags: postcards only of Tags: Other items. Ook erg leuk zijn de Round Robins of de Travelling Notebooks...
En zo zit ik al de hele avond met Google Earth te spelenquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:51 schreef Vava het volgende:
Haha Sonjadat van Google Earth is wel een leuk idee, ik ga zo eens kijken waar iedereen woont!
Dus die zal intussen weer terug naar Nederland zijn verhuisdquote:Other info: I'm 21-year old dutch girl, currently working in France as an au-pair.
Dat hoef ik voorlopig niet te doen... heb ze gisteren geteld, heb 128 kaarten liggen waaruit ik kan kiezen om te versturenquote:
Ja! Ik heb je reisverslag gelezen, leuk joh!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:20 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb hier nog zo'n 50 Amerika kaarten liggen die ik ga versturen. Ook gewoon als officiële kaarten...
Ik had er slechts 1. uit Taiwan, jammer want het was een leuk o-tje geweest op mijn kaartquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:47 schreef Vava het volgende:
Ja, ik denk ook iemand die verhuisd is.
Bij het invoeren de ontvangen kaarten in Google Earth kwam ik ook veel mensen tegen die "deleted from Postcrossing" zijn.. jammer, want die kan ik er nu ook niet meer in zetten.
oh ja, trouwens, jouw kaartje is ook aangekomenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:17 schreef Muck het volgende:
het postcrossen ligt even still hier...
althans vanaf mijn kant. I kben namelijk finaal door mijn postzegels heen, en ook door mijn geld...
de 24e komt mijn stufi weer![]()
een van de eerste dingen die ik ga halen zijn natuurlijk zegels
Ik had vandaag wel een kaartje uit Shenandoah (Amerika), waarop mijn broer meteen "Country Roads" begon te zingen
Almost heaven, West Virginia
Blue Ridge Mountains, Shenandoah River
Life is old there, older than the trees
Younger than the mountains, blowing like a breeze
ik moest éven denken hoorquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
oh ja, trouwens, jouw kaartje is ook aangekomen![]()
met de geweldig lieve katjes er nog op
nu jouw adres nog natuurlijk, anders wordt een kaartje terugsturen lastig natuurlijk
Niks van mij?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Mobster273 het volgende:
Eindelijk mijn vakantie PC-kaarten geregistreerd
9 stuks, 5 uit Finland, 2 uit Duitsland, 1 uit de VS slechts
, en 1 uit Brazilië mijn eerste
binnenkort weer kaarten kopen, dan kan ik mijn nu opgelopen achterstand ongedaan maken, ik heb nu 41 verzonden en 43 ontvangen![]()
ehhh, ik zal de 'verloren' post nog eens doorzoeken, daar raakt nog wel eens iets tussen verzeild, maar nee, volgens mij niet....quote:
nope, ook in de verloren post heb ik niks kunnen terugvindenquote:
Gaaf!quote:
Kerstzegels zijn gewoon te gebruiken, mits je bijfrankeert tot het geldende tariefquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:05 schreef JacMar het volgende:
Geen post voor mij![]()
Weet iemand trouwens of je kerstzegels nog mag gebruiken? Ik moet vandaag iets op de post doen (binnen NL) en heb geen gewone postzegels meer...![]()
Ja, ik heb er ooit ook zoeen gehad... uit Kansas.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:43 schreef Troel het volgende:
Ik kreeg vandaag een kaart uit New York met enkel greetings erop en een code
Jammer.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:57 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nope, ook in de verloren post heb ik niks kunnen terugvinden
wel een verzekeringspolismaar goed, die heb jij waarschijnlijk niet verstuurd
Ojaquote:
Daar mag ik er eentje naartoe sturen!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:14 schreef QTPi het volgende:
[..]
Jij komt nog eens ergens!![]()
Ik had vandaag een officiële uit Christchurch NZ![]()
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:15 schreef Vava het volgende:
Die kun je idd gewoon blijven gebruiken zolang je maar bijfrankeert, die prioritystickers zijn wel idioot groot trouwens
Ja kan ook wel alleen betaal je dan wel heel veel, is ook weer zonde.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:37 schreef JacMar het volgende:
[..]
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langggggggggggquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:37 schreef JacMar het volgende:
[..]
Kan ik er dan ook gewoon 2 opplakken? Dan zit ik toch ruim aan ¤ 0,39?
Geeft niks..Het moet echt op de postquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja kan ook wel alleen betaal je dan wel heel veel, is ook weer zonde.
Nee het gaat om een envelop die naar een plaats hier in Nederland moetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langgggggggggg
En dat is nou precies waarom Postcrossing zo leuk is!quote:Persbericht: 11 augustus 2006
TPG Post onderzocht wat Nederlanders via e-mail of brievenbus willen ontvangen
Bus of box, dat was de vraag. TPG Post onderzocht de afgelopen maanden onder 3.063 consumenten welk kanaal de voorkeur heeft: post in de brievenbus of post in de e-mailbox? Een van de opvallende conclusies is dat ruim 80% van de Nederlanders blij is als er post in de bus valt, zelfs wanneer ze veel gebruik maken van internet.
Uit het onderzoek blijkt dat de aard van de boodschap de voorkeur voor brievenbus of e-mailbox bepaalt. Persoonlijke post, polisbladen en catalogi ontvangt ruim 70% van de ondervraagden het liefst in de brievenbus. Bijna 60% heeft reclame liever in de brievenbus dan in de e-mailbox. Nieuwsbrieven ontvangt 68% juist liever digitaal.
Deze resultaten worden grotendeels verklaard door de positieve beleving van de dagelijkse post. Als de postbode is geweest, haalt 82% van de consumenten tevreden en nieuwsgierig de stapel post van de deurmat. Catalogi en reclame worden op de bank doorgebladerd, polisbladen op de niet-vergeten-stapel gelegd en het verjaardagskaartje wordt aan huisgenoten getoond.
Ik heb ooit een velletje priority logo's (de officiële van de TPG site) geprint op ± helft van het formaat, zeg maar het formaat dat op de buitenlandpostzegels zit, en die uitgeknipt en er bij geplaktquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:15 schreef Vava het volgende:
Die kun je idd gewoon blijven gebruiken zolang je maar bijfrankeert, die prioritystickers zijn wel idioot groot trouwens
Naar het buitenland danquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:40 schreef QTPi het volgende:
[..]
Ja dat mag, moet je wel ff zo'n losse prioritysticker erbij plakken. Anders duurt het dus langgggggggggg
Grappigquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:12 schreef Allan24 het volgende:
Van de site van TPG Post:
[..]
En dat is nou precies waarom Postcrossing zo leuk is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |