abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40253749
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:38 schreef Bruce117 het volgende:
Iemand een idee hoelang het gaat duren voordat de uitslagen an de B-staal bekend zijn?
Volgens mij een weekje.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:00:23 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40253792
Waarom doe je dit
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:00:55 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40253815
even de topictitel is verandert
pi_40253862
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 23:00 schreef mitt het volgende:
Waarom doe je dit
Waarom nou dit , bedankt voor de 2 erbij te zetten.
  donderdag 27 juli 2006 @ 23:15:59 #5
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_40254432
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:59 schreef maril het volgende:

[..]

Volgens mij een weekje.
15dagen max
Misschien gezien de gevoeligheid priority nr1 nu.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_40254476
Volgens een arts bij Nova is na de contra expertise nog niet bewezen dat Landis gebruikt heeft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40255882
Nu gaat ie vast naar de hel.
pi_40255920
Ik hoop dat hij nooit meer zal fietsen,de aap
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:07:46 #9
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_40256034
ik denk niet dat hij doping heeft gebruik zal wel door zijn lichaam aangemaakt zijn door een onverklaarbare reden, ben dan ook helaas geen arts
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:26:37 #10
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40256669
quote:
Cycling News Extra for July 28, 2006

Edited by Jeff Jones
Landis denies

Floyd Landis has broken his silence about his high T/E ratio that could cost him the Tour de France, as well as hammering cycling's already battered image. Landis, who has requested a B sample analysis to confirm his A test, told Sports Illustrated, that he "can't be hopeful" that the B sample will be any different than the A. "I'm a realist," he added.

But even if the B sample confirms the A result, Landis is not necessarily guilty of taking an illegal performance enhancing drug to boost his testosterone. Some riders can prove that they have an elevated Testosterone/Epitestosterone (T:E) level, if they undergo an endocrine test performed by a credible doctor. Landis said he will use Spanish doctor Luis Hernández, who has helped other riders prove a high T:E count. "In hundreds of cases, no one's ever lost one," Landis told SI.

In 1999, Colombian rider Santiago Botero was able to prove his elevated testosterone levels (over four times the allowed limit) were natural. His doctor at the time was Kelme's Dr Eufemiano Fuentes.

Landis is looking for other answers too. He is allowed to take cortisone for his degenerating right hip, although he said during the Tour that he had only had a couple of injections this year. But he also told SI that he'd been taking daily doses of a thyroid hormone to treat a thyroid condition. Even if either of these can explain his high T:E ratio, Landis realises that it will be hard to convince people. "I wouldn't hold it against somebody if they don't believe me," he said.

Others have looked at explanations such as the beer Landis had the night before his stage 17 exploit, citing a study in the American Association for Clinical Chemistry ( Vol 34, 1462-1464, 1988) by Swedish researchers O Falk, E Palonek and I Bjorkhem. In it, they investigated the effects of the ingestion of between 110-160 g of ethanol (2 g/kg bodyweight). They showed that it "increased the ratio between testosterone and epitestosterone in urine from 1.14 +/- 0.07 to 1.52 +/- 0.09 in four healthy male volunteers. The increase ranged from 30% to 90% in the different subjects studied (mean 41%). In cases where doping with testosterone is suspected, the possibility should be considered that at least part of an observed increased testosterone/epitestosterone ratio in urine is ascribable to previous ingestion of ethanol."

As a caveat, Landis was quoted at the time as saying that he'd only had one beer. A pint of normal strength beer generally doesn't contain more than 20 g of alcohol - a much lower level than was studied by the Swedish researchers.
USA Cycling's statement on Landis

As the national federation responsible for American riders, USA Cycling has issued its statement in reaction to the Floyd Landis case. USAC made clear that it would not comment on "any facet of any anti-doping matter out of respect for both the rights of the athlete and the due process. USA Cycling immediately refers all anti-doping matters to the U.S. Anti-Doping Agency (USADA) for processing and adjudication.

"'Respecting the due process and the rights of all athletes as a member of the Olympic family, USA Cycling cannot and will not tolerate doping in our sport,' commented Steve Johnson, chief executive officer of USA Cycling. We maintain a zero-tolerance policy with regards to doping and will continue to adhere to the highest standards of fair play.

"In order to protect the integrity and reputation of those athletes who exemplify the Olympic ideals and compete clean, USA Cycling is committed to working with the United States Olympic Committee, the UCI, the U.S. Anti-doping Agency and the World Anti-Doping Agency to ensure a level playing field for all of our athletes."
Bron
'Nuff said
pi_40256865
Ik geloof er geen fuck van.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:43:39 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40257156
Het was allemaal in de hand van de Heer, volgens zijn moedertje.

Die heeft hem dus vast ook die testosteron toegediend.

[ Bericht 19% gewijzigd door golfer op 28-07-2006 00:53:39 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:54:02 #13
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40257493
Wat zit die arts Kuipers de boel goed te praten zeg?

heeft ie banden met Landis of Phonak ofzo?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:54:37 #14
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40257508
De Fransen zullen wel weer iets "nieuws"gevonden hebben bij Floyd

Ik geloof er niks van,ze hebben bij hem een oor aangenaaid
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:55:55 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40257551
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:54 schreef TimoBasso het volgende:

Ik vond hem al trekjes van Vincent van Gogh hebben, nu je het zegt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 28 juli 2006 @ 01:00:40 #16
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40257699
Om in de stijl van Herbert D. te blijven: Eerst Syd Barret, nu Landis, het gaat hard met de Floyd's

''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40258163
Lance heeft het in zijn drankje gestopt
De status 'bagger-user' voorbij
pi_40258501
hij heeft iig wel ze 15 minutes of fame.
Als hij wat gebruikt heeft, horen we nooit meer wat van hem.....
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  vrijdag 28 juli 2006 @ 01:35:26 #19
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40258563
Hij wordt zo wel een van de bekenste Tour renners ooit.

En dat vind ik wel weer een beetje te veel eer voor zo'n matig coureur.
pi_40258704
er wordt nu gezegd dat de waarde 11:1 was
pi_40259284
quote:
'Testosteron werkt na een halve dag'
Door RENZE LOLKEMA

BREDA - Berend Nikkels noemt zichzelf wielerarts. ,,Ik weet waarover ik het heb. Testosteron, dat werkt in een uitputtingsslag.’’

Wielerdokter Berend Nikkels in zijn praktijk. FOTO UNITED PHOTOS/ROBIN VAN LON
Floyd Landis had waarschijnlijk gedacht dat de dopingcontroleurs van de Tour de France niet meer zouden controleren op het alleen voor mannen spierversterkende middel testosteron. Dat is de overtuiging van Berend Nikkels, een wielerarts uit Breda die werkt met veel toppers uit Nederland. ,,Landis had misschien gedacht dat ze alleen nog maar op de laatste dopingmiddelen zouden testen.''

Een andere verklaring zou de dokter niet kunnen verzinnen. Nikkels verklaarde vorige week tijdens de Tour de France nog dat veel Nederlandse wielrenners Epo gebruiken. Dat ze niet tegen de lamp lopen, heeft volgens de Brabantse medicus te maken met periodiseren. ,,Plannen dus,'' aldus Nikkels. Dat Floyd Landis gepakt is op testosteron, is ’dom’ volgens Nikkels. ,,Testosteron is niet te maskeren.''

Landis werd gepakt na zijn befaamde rit vorige week donderdag naar Morzine. Er werd een te hoge concentratie testosteron in zijn lichaam aangetroffen. Bovendien was de verhouding testosteron/epi-testosteron verdacht na afloop van de Alpenetappe. De Amerikaan was 130 km solo vijf zware cols over getrokken om de etappe te winnen en zich weer kandidaat voor de eindzege te stellen. Dat lukte op zaterdag, toen hij in de tijdrit de Spanjaard Oscar Pereiro Sio definitief uit het geel reed. Landis leek op woensdag in de 16de etappe naar La Toussuire kansloos toen hij in de laatste klim bijna op apegapen lag.

Nikkels: ,,Hij moet na die dag uit het verboden potje hebben gesnoept. Ik ben een voorstander van Epo, maar een tegenstander van testosteron. Testosteron werkt binnen een halve dag en is een dag of drie aantoonbaar voor de controleurs. Je gaat er ontzettend hard van fietsen. Het is een mannelijk hormoon, de oudste anabole steroïde wat kunstmatig aangemaakt wordt. Gert-Jan Theunisse heeft er in het verleden flink mee gestoeid, hij heeft jarenlang proberen aan te tonen dat hij van nature een wanverhouding testosteron/epi-testosteron heeft. Maar hij heeft nooit gelijk gekregen.''

Nikkels mening wordt niet gedeeld door Harm Kuipers, sportarts en dopingdeskundige. ,,Dit middel werkt niet van vandaag op morgen,'' aldus Kuipers. ,,In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren. Epi-testosteron is een afbraakmiddel van testosteron dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd.''

Nikkels: ,,Noem mij daarom geen sportarts, maar wielerarts. Ik weet waarover ik het heb. Testosteron is een anabool dat werkt in een uitputtingsslag. Je moet er wel getraind voor zijn. Als jij of ik het zou gebruiken, zouden we er alleen maar ontzettend geil van worden.''

hey jongens....gewoon Testosteron bij een chick doen en ze wordt er geil van....en neem zelf ook wat...zijn jullie beide geil.
pi_40259855
in hoeverre kunnen we aandachtshoertje Berend Nikkels nog serieus nemen?
ik hoop wel dat ie gelijk heeft...zou alle onzekerheid (voor zover die er nog is) wegnemen
pi_40260270
Waarom zegt de ene arts wat anders dan de andere
sig verwijderd door FA
pi_40261287
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Om in de stijl van Herbert D. te blijven: Eerst Syd Barret, nu Landis, het gaat hard met de Floyd's

Comfortably numb.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:10:05 #25
5673 heijx
Qui que boue
pi_40261572
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 04:33 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom zegt de ene arts wat anders dan de andere
Dat heet nou een second opinion.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:24:04 #26
40566 Ericr
Livewrong
pi_40261795
Nikkels lult een slag in de rondte, Testosteron met snelwerkende esters werkt inderdaad snel maar het is niet zo dat de effecten allemaal tegelijk aanslaan. Zeker de anabole werking heeft tijd nodig om in te kicken, eveneens de verhoogde zuurstofopname voor zover dat een werking is van de Testosteron variant. Overigens is er ook Testosteron suspensie, dat geen ester heeft, pure Testosteron en zeer snelwerkend.

Landis heeft naar alle waarschijnlijkheid een kuurtje gebruikt, dus gedurende langere tijd Testosteron spuiten. Dit om versneld herstel te bewerkstelligen en in een euforische staat te komen. In zijn geval een groot voordeel, gelet op de staat van zijn heup die hij iedere dag voelt.

Zowiezo is het aan te raden om een kuurtje te gebruiken i.p.v. enkelvoudige injecties, je wil stabiele bloedwaarden om de bijwerkingen van Testosterongebruik te voorkomen. 1 van de belangrijkste bijwerkingen is een oestrogene werking, oftewel vrouwelijk hormoon dat vrijkomt in het lichaam. Alleen bij het handhaven van stabiele bloedwaarden zijn dit soort bijwerkingen nog redelijk te voorkomen.

Dat Landis een endocrinologisch onderzoek wil is leuk, maar normaal gesproken had een afwijkende T/E verhouding na inspanning al veel eerder aan het licht gekomen. Ook al is het endocriene systeem wel aan verandering onderhevig door het gebruik van o.a. medicijnen en overmatige inspanning. Echter het laatste is iets wat Landis niet vreemd is en medicijnen gebruikte hij ook langer. Lijkt me een uitgemaakte zaak dat exogeen Testosteron is toegediend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 28-07-2006 10:05:21 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:51:05 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40262296
Die kwibus van een Kuipers is toch ook die gozer die bij Smeets zat in de uitzending 2 weken geleden ofzo. Waarom wil die man al die aandacht en roept hij van die vreemde dingen?
pi_40262527
Landis moet haast wel gebruikt hebben, anders krijg je geen "ongewone" waarde.
En zou het al op een natuurlijke manier ontstaan zijn, dan zou dit allang bekend moeten zijn bij Landis, die al flink wat jaren meerijdt en in die tijd waarschijnlijk genoeg bloedonderzoeken heeft laten doen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:02:38 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40262559
+ dat men daar echt wel het verschil ziet tussen enigzins vreemde waardes en overdreven vreemde waardes. Men is daar wel wat gewend.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2006 @ 10:11:16 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40262746
Gisteren lieten ze ook beelden zien dat ie de ene dag stuk zat en de volgende dag iedereen ver achter zich liet. Is dat al verklaard?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:14:50 #31
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_40262817
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:51 schreef PLAE@ het volgende:

Die kwibus van een Kuipers is toch ook die gozer die bij Smeets zat in de uitzending 2 weken geleden ofzo. Waarom wil die man al die aandacht en roept hij van die vreemde dingen?
Volgens mij was dat juist Nikkels hoor.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:25:15 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40263114
Ik vroeg het me dan ook af

het was wel een vreemde naam iig.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:37:16 #33
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_40263429
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:25 schreef PLAE@ het volgende:

Ik vroeg het me dan ook af

het was wel een vreemde naam iig.
Hij had toch een zak met stierenbloed meegenomen om te laten zien dat sommige sporters dat ook gebruiken.
pi_40263521
Nikkels zat bij Smeets, ik herkende 'm op de foto uit het AD van vandaag.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:42:18 #35
27698 Doffy
pi_40263560
Uit de Volkskrant, vandaag:
quote:
Testosteron helpt opbouw spieren

Van onze verslaggever Broer Scholtens

AMSTERDAM - Minimaal vijf dagen zijn volgens dopingdeskundigen nodig om eenduidig vast te stellen of de Amerikaan Floyd Landis doping heeft gebruikt tijdens de Tour de France. Het zou daarbij gaan om het middel testosteron, een mannelijk geslachtshormoon.

Na de 17de etappe, waarin Landis glorieerde, zou teveel van het hormoon in zijn urine zijn gevonden. Mannen produceren zelf testosteron, in de zaadballen. Voor de opbouw van spieren. Tegelijk wordt een hormonaal broertje aangemaakt, epitestosteron.

Bij de meeste mannen is de concentratieverhouding tussen beide hormonen lager dan 4. Bevat de urine een verhouding (T/E-waarde) van boven de 4, dan is dat vermoedelijk niet natuurlijk. En dus is mogelijk sprake van doping.

In een urinestaal van Landis is een te hoge T/E-waarde aangetroffen. Sporters reageren dan meestal met de mededeling dat dit komt doordat ze van nature wat mannelijker zijn dan gemiddeld. Zo ook Landis in een eerste verklaring.

Lang valt dat niet vol te houden. Dopinglabs hebben sinds enkele jaren de beschikking over een techniek waarmee onderscheid kan worden gemaakt tussen zelf-aangemaakt en ‘vreemd’ doping-testosteron. Bij die analysetechniek wordt een geavanceerde massaspectrometer gebruikt.

‘Daarmee is met grote zekerheid vast te stellen of doping is gebruikt’, zegt Herman Ram van de Dopingautoriteit, in Nederland verantwoordelijk voor dopingcontroles bij sporters. De T/E-waarde van de urine van Landis is niet bekendgemaakt. ‘Als die 5 is, dan is er vermoedelijk niets aan de hand, vinden ze 50 dan is er eenduidig sprake van doping.’

Ram houdt zich daarom op de vlakte. ‘Ik ben verbaasd. Toch moeten we dat onderzoek de komende week afwachten, alvorens conclusies te trekken.’

Testosteron wordt geïnjecteerd of geslikt, in de vorm van een pil. Als een sporter het middel wil gebruiken voor spierversterking, dan heeft dat alleen zin als het middel gedurende een langere periode – enkele weken – wordt gebruikt. Een eenmalige injectie, waarmee het hormoon snel in te brengen is, levert geen enkele spierversterking op, zegt Ram. ‘Er zijn echter artsen die menen dat zo’n injectie wel zin heeft om fysiek herstel te bevorderen na een extreme inspanning. Niet bewezen overigens. Wetenschappers zijn er verdeeld over.’
'Nuff said
pi_40264371
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:42 schreef Eppie_NL het volgende:
En de maximaal toegestane waarde is 4 nog wat?
pi_40264759
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:42 schreef Eppie_NL het volgende:
Das extreem hoog, dat is niet op een natuurlijke manier te verklaren, als de max 4:1 is . . .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:27:07 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_40264780
Laten we de officele uitslag afwachten over de gevonden T/E ratio is nog niets bekend. Maar als het echt 11:1 is dan heeft Landis gewoon doping gebruikt. Dat soort afwijkingen waren anders al veel eerder aan het licht gekomen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:35:07 #39
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40265027
mijn dokter is aandachtsgeil
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:40:17 #40
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40265183
Bovendien las ik in de verklaring van Landis dat hij dacht dat het te maken kon hebben met z'n schildklierprobleem, waarvoor hij 'medicijnen' moet nemen.

Dat weet ik wel genoeg eigenlijk.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:58:15 #41
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40265790
Die moeder was eng trouwens.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:13:50 #42
40566 Ericr
Livewrong
pi_40266431

Wat een sport.
pi_40266528
Ach, aan het eind van de Tour had niemand het meer over Basso over Ullrich. Tegen de tijd dat de volgende Tour komt heeft niemand het meer over Landis.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:16:52 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40266571
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:13 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]

Wat een sport.
De foto van Basso vind ik misplaatst
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:18:02 #45
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_40266621
quote:
[afbeelding]

Wat een sport.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2006 @ 12:29:01 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40267037
Armstrong is precies op tijd gestopt
pi_40267092
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:29 schreef SunChaser het volgende:
Of niet, ik denk dat hij deze editie namelijk ook nog wel had kunnen winnen
pi_40268573
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 02:24 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

hey jongens....gewoon Testosteron bij een chick doen en ze wordt er geil van....
Dat is alleszins een positief gevolg van te veel testosteron in het bloed van een vrouw
Alleen jammer dat ik nog geen andere ontdekt heb
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:14:58 #49
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40268590
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Of niet, ik denk dat hij deze editie namelijk ook nog wel had kunnen winnen
Met zijn remmen half dicht geknepen en een half uur achterstand had hij nog gewonnen.
Landis in een peloton met Lande, Ullrich, Basso en vino mag blij zijn geweest met een top 5 klassering.
And that is the news.''
pi_40268636
quote:
[afbeelding]

Wat een sport.
Bij Basso is iig nog helemaal niets bewezen. En wat een sport is het inderdaad, een prachtige sport, of Landis nu schuldig is of niet.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:18:02 #51
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40268696
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Bij Basso is iig nog helemaal niets bewezen. En wat een sport is het inderdaad, een prachtige sport, of Landis nu schuldig is of niet.
Lance i 7 jaar dag en nacht gecontroleerd. De franse pers probeert hem waar kan te naaien. Toch is hij nooit gepakt.
Bij zoveel controle en achter na zitten van een renner geloof ik wel in onschuld.
And that is the news.''
pi_40269263
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Lance i 7 jaar dag en nacht gecontroleerd. De franse pers probeert hem waar kan te naaien. Toch is hij nooit gepakt.
Bij zoveel controle en achter na zitten van een renner geloof ik wel in onschuld.
Armstrong is nooit betrapt op middelen die op het moment van testen opspoorbaar waren. Dat is het enige wat je met zekerheid kunt stellen.

Ik steek echter voor niemand meer mijn hand in het vuur.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:15:06 #53
127004 maril
Smeetsfan
pi_40270527
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:54 schreef TimoBasso het volgende:
De Fransen zullen wel weer iets "nieuws"gevonden hebben bij Floyd

heb je die oren van Floyd weleens bekeken.
pi_40270784
Leuke reacties van Smeets en Boogerd bij de NOS gister.

Smeets: "Landis is een domme renner, Lance een slimme"
Boogerd: "mijn wereld is niet anders, ze hebben Floyd"

vrijdag 28 juli 2006 @ 14:22:59 #55
127004 maril
Smeetsfan
pi_40270807
quote:

Omdat hij een ruimte wil creeeren voor doping onder begeleiding het liefst van met bloeddoping en epo, hij is tegen elke vorm van Steroide.
maar dat andere zou hij heel graag willen doorvoeren in de topsport.
omdat dat zijn inziens gezonder is dan zonder epo en bloeddoping.
ik vind het een engerd die uitstraling van hem ,maar ik vind dat hij een punt heeft.
we reageren wel heel naief.
De duitse televisie helemaal ZDF wil de tour schrappen , dna kun je mij inziens alle sporten op tv schrappen, alleen de wielerwereld is hierin eerlijk in zijn oneerlijkheid.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:27:20 #56
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_40270955
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:29 schreef SunChaser het volgende:
Juist omdat Armstrong is gestopt moeten de fransen nu Landis hebben. De fransen hebben een bloedhekel aan de amerikanen sinds LeMond Fignon versloeg in die tijdrit op de laatste dag. Daarom probeerden ze Armstrong ook steeds veroordeeld te krijgen en nu dat niet meer lukt omdat hij is gestopt pakken ze het volgende doelwit; Landis. Of 'ie nou schuldig is of niet; het wordt allemaal wel erg opgeblazen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_40270963
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef maril het volgende:

[..]

Omdat hij een ruimte wil creeeren voor doping onder begeleiding het liefst van met bloeddoping en epo, hij is tegen elke vorm van Steroide.
maar dat andere zou hij heel graag willen doorvoeren in de topsport.
omdat dat zijn inziens gezonder is dan zonder epo en bloeddoping.
ik vind het een engerd die uitstraling van hem ,maar ik vind dat hij een punt heeft.
we reageren wel heel naief.
De duitse televisie helemaal ZDF wil de tour schrappen , dna kun je mij inziens alle sporten op tv schrappen, alleen de wielerwereld is hierin eerlijk in zijn oneerlijkheid.
ZDF is hierin heel dubbel. De afgelopen WK voetbal hebben ze wél massaal op de schouders genomen. Daarbij namen ze doping bij de spelers, illegale vrouwenarbeid, ticketfraude en omkoping van officials voor lief.

Daarbij vergeleken is het uitschieten van verzorging bij één enkele renner peanuts. Aan de andere kant zit je natuurlijk wel met de erfenis van Lance. Zijn voormalige ploeggenoten fietsen opeens niks meer klaar.
pi_40271009
quote:

nee dat was berend nikkels en niet harm kuipers

ze hebben trouwens wel gelijk hoor in hun uitspraken alleen niemand wil hun geloven omdat het niet in hun straatje past. Hypocriet is dat gewoon
pi_40271352
Volgend jaar een tour de france met 9 deelnemers, de raboploeg
pi_40271645
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:37 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Volgend jaar een tour de france met 9 deelnemers, de raboploeg
Dan gaan ze wel allemaal nieuwe renners moeten aannemen hoor...
pi_40271778
Frankrijk is wel echt zo ongeveer het meest gehate land in dit subforum zeg.
pi_40272219
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:49 schreef Leatherface het volgende:
Frankrijk is wel echt zo ongeveer het meest gehate land in dit subforum zeg.

Ik ben dan ook echt geen 1 woord tegen gekomen dat haat jegens Frankrijk predikt
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:00:51 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40272266
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef Bartoli het volgende:

[..]

nee dat was berend nikkels en niet harm kuipers

ze hebben trouwens wel gelijk hoor in hun uitspraken alleen niemand wil hun geloven omdat het niet in hun straatje past. Hypocriet is dat gewoon
Helemaal niet (ik bedoel ze niet willen geloven).

Er zijn allemaal dokters die elkaar tegenspreken.

Ik kan er met me gedachten niet bij dat hij echt dacht van laat ik nu dit nemen want morgen kan ik nog zoveel minuten terugpakken.
pi_40272591
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Ik ben dan ook echt geen 1 woord tegen gekomen dat haat jegens Frankrijk predikt
Sommigen mensen geven er zo'n draai aan dat het opnieuw die achterbakse Fransen zijn die het niet kunnen verkroppen dat er weer een Amerikaan wint. En dat ze daarom dus Landis een hak proberen te zetten. Voor de Tour begon werd heel Frankrijk al regelmatig door sommigen door het slijk gehaald. Opmerkingen als: te chauvinistisch, jaloers, kunnen niet verkroppen dat buitenlanders beter zijn, achterbaks enzovoorts.

Ik heb soms de indruk dat er evenveel antipathie jegens Frankrijk is als dat er antipathie jegens de VS is.

Maar eigenlijk is dit allemaal off-topic
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:19:06 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40272954
Maar dat is er ook. Dat veranderd echter niks aan de uitslag bij een dopinglab
pi_40273544
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:00 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Helemaal niet (ik bedoel ze niet willen geloven).

Er zijn allemaal dokters die elkaar tegenspreken.

Ik kan er met me gedachten niet bij dat hij echt dacht van laat ik nu dit nemen want morgen kan ik nog zoveel minuten terugpakken.
Testosteron wordt toch tijdens een zware inspanning aangemaakt of niet? en testosteron aanmaak stel dat hij er idd wat voor genomen heeft binnen één dag werkt dat echt niet. Kunnen andere nog wel beweren dat het in een halve dag al gaat
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:36:33 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40273587
Vraag me af waarom die andere waarde dan niet mee omhoog gegaan is daar gaat t om toch.
pi_40273771
ze kunnen gewoon controleren over het buitenlichamelijke doping is of niet, en of het dus is toegediend of niet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_40274030
Volgens een onderzoek uit 2001 van Simon Davis van het nationaal laboratorium Lawrence Berkeley in Californië is het mogelijk dat in alcohol aanwezig ethanol de verhouding van testosteron tegenover epitestosteron verhoogt.
Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de positieve dopingplas van Tourwinnaar Floyd Landis, die positief testte na de 17de Touretappe, waarin hij een monstervlucht tot een goed einde bracht en de basis legde voor zijn eindoverwinning.
Landis verklaarde eerder al dat hij na de 16de etappe van de Tour, waarin hij 10 minuten had verloren door een totale fysieke inzinking, eerst wat bier en daarna whiskey had gedronken om de slechte dag te vergeten.

HLN.be

Het zal dus toch aan die Amstel liggen.

88mph
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:50:57 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40274114
Een biertje is toch na een nachtje slapen toch helemaal afgebroken. Of blijven de gevolgen van dat biertje drinken langer aanwezig?
pi_40274146
ik heb wel eens op zo'n wielerforum gelezen van zo'n gast die testosteron had genomen
die zei dat hij aanmerkelijk beter herstelde en dat het ontzettend veel verschil maakte
maar dan moet je het op zich wel wekelijks nemen
pi_40274160
het is GDVERDROMME VRSCHIRLLEIJK
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:00:19 #73
127004 maril
Smeetsfan
pi_40274445
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:48 schreef MaximusF1 het volgende:
Volgens een onderzoek uit 2001 van Simon Davis van het nationaal laboratorium Lawrence Berkeley in Californië is het mogelijk dat in alcohol aanwezig ethanol de verhouding van testosteron tegenover epitestosteron verhoogt.
Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de positieve dopingplas van Tourwinnaar Floyd Landis, die positief testte na de 17de Touretappe, waarin hij een monstervlucht tot een goed einde bracht en de basis legde voor zijn eindoverwinning.
Landis verklaarde eerder al dat hij na de 16de etappe van de Tour, waarin hij 10 minuten had verloren door een totale fysieke inzinking, eerst wat bier en daarna whiskey had gedronken om de slechte dag te vergeten.

HLN.be

Het zal dus toch aan die Amstel liggen.

[afbeelding]
Ja meer achter gezien vind ik dat hij nu wel heel nadrukkelijk dat biertje vernoemde net al dat gedoe rondom de heup
pi_40274514
zelfs een colaatje kan je een positieve plas opleveren, nu nog bier en over 3 jaar mogen wielrenners alleen nog maar droog broood en water nuttigen en vallen ze dood neer na de 2de etappe. Ik heb er zin an......
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:05:40 #75
40566 Ericr
Livewrong
pi_40274623
quote:
Effect of ethanol on the ratio between testosterone and epitestosterone in urine.Falk O, Palonek E, Bjorkhem I.
Department of Clinical Chemistry, Huddinge Hospital, Sweden.

The testosterone/epitestosterone weight ratio in urine is used to detect cases of doping when an athlete has treated himself with exogenous testosterone. When this ratio exceeds 6, it is considered evidence of testosterone doping. We show here that intake of ethanol can affect this ratio. Ingestion of 110-160 g of ethanol, about 2 g per kilogram body weight, increased the ratio between testosterone and epitestosterone in urine from 1.14 +/- 0.07 to 1.52 +/- 0.09 in four healthy male volunteers. The increase ranged from 30% to 90% in the different subjects studied (mean 41%). In cases where doping with testosterone is suspected, the possibility should be considered that at least part of an observed increased testosterone/epitestosterone ratio in urine is ascribable to previous ingestion of ethanol.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=3390919&query_hl=8&itool=pubmed_docsum
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:40:05 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40275799
quote:
Wielrennen: Ploegleider houdt Pereiro in Spanje
vrijdag 28 juli 2006 om 13:48

ROOSENDAAL (ANP) - De Spaanse wielrenner Oscar Pereiro Sio mag maandag niet starten in het criterium Draai van de Kaai in Roosendaal. Ploegleider Eusebio Unzue Labrano en manager Jose Maria Echevarri van Caisse d'Epargne - Iles Baleares vinden dat beter.

De nummer twee uit de Ronde van Frankrijk moet van zijn bazen in Spanje blijven wegens de commotie over de dopingaffaire rond Tourwinnaar Floyd Landis. Indien Landis na de contra-expertise schuldig wordt bevonden, zal Oscar Pereiro waarschijnlijk worden uitgeroepen tot winnaar en komt er heel veel op hem af.

Voor de organisatoren van het populaire criterium is de afzegging een grote teleurstelling. ,,Wij zijn bedroefd'', zei John Hertogh van de Draai van de Kaai. ,,Pereiro komt niet, hij mag niet van zijn bazen. Wij zijn het kind van de rekening. Surhuisterveen trouwens ook.''

Schleck en Hushovd

De Luxemburger Frank Schleck (winnaar Alpe d'Huez) en de Noor Thor Hushovd (winnaar proloog en slotrit Tour) zullen wel te bewonderen zijn in Roosendaal.
Van www.spitsnet.nl

Volgens mij is het niet zo dat hij alleen niet komt omdat er veel op hem af komt. Misschien ook bang voor een plasje hier en daar?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:44:24 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40275940
quote:
110 gram ethanol moest Landis tenminste tot zich nemen? Dan moet ie wel extreem veel gezopen na zijn inzinking. Ik geloof er niks van dat een biertje je totale hormoonhuishouding door de war kan schoppen .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:50:26 #78
40566 Ericr
Livewrong
pi_40276120
Oh het kan zeker wel, maar dan moet het inderdaad niet bij 1 biertje blijven. Alcohol is zeker van invloed op diverse hormonale processen.
pi_40277706
Dick Pound heeft ook weer gesproken "het wielrennen is verrot, net als sommige anderë sporten"

zit wat af te geven dat het Wada zo vaak met de UCI heeft gesproken over een verkeerd dopingbeleid. jajaja kan allemaal wel maar het beleid van het Wada is geen haar beter.

Daag Pound
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:54:45 #80
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40277893
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:44 schreef Falco het volgende:

[..]

110 gram ethanol moest Landis tenminste tot zich nemen? Dan moet ie wel extreem veel gezopen na zijn inzinking.
Nou ja, extreem veel: iets meer dan twee liter. Voor een topsporter best veel ja, maar voor de gemiddelde supporter op Alpe d'Huez stelt het niet zoveel voor.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:01:53 #81
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_40278068
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:50 schreef Ericr het volgende:
Oh het kan zeker wel, maar dan moet het inderdaad niet bij 1 biertje blijven. Alcohol is zeker van invloed op diverse hormonale processen.
Vandaar dat ik altijd zo geil wordt als ik heb gezopen...

Maar ik vind het een sterk verhaal. Je maakt mij niet wijs dat van 1 biertje je positief test. Oke, als je er gevoelig voor bent zal het best eerder voorkomen, maar van 1 bier?
En ik zie hem ook geen 2 liter drinken, om vervolgens (doping or not) die bergen over te zien fietsen.

Is er al iets bekend van die persconferentie die hij om half 6 heeft gegeven in madrid?
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_40278174
Landis had gewoon al duidelijk zijn plannetje klaar, en probeert zich er daar me onderuit te lullen. Hij zegt nu dat hij hormonen slikt door een schildklierafwijking. Vind ik toch wel knap, dat je dan een topsporter kan zijn. Flikker op Landis, je bent gewoon een gore eikel
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:08:06 #83
2764 Trainspotter
pi_40278214
Landis verklaarde op z'n persconferentie zojuist dat zijn T/E-verhouding altijd al vrij extreem was. Dan kan het theoretisch dus dat hij als gevolg van een paar biertjes over de toegestane verhouding is gegaan.

Ergens weiger ik gewoon te geloven dat een tourwinnaar op zo iets sneu's als een verhoogde T/E-waarde wordt gepakt.
pi_40278231
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:01 schreef 456 het volgende:

Is er al iets bekend van die persconferentie die hij om half 6 heeft gegeven in madrid?
Hij ontkent alles.

Ik maak me meer zorgen om wat zijn moeder geslikt heeft. Wat een manie.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_40278234
quote:

[..]

tenzij je een vrouw bent wordt je helemaal niet geil van alcohol...alcohol zorgt er juist voor dat je testosterongehalte daalt...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:10:53 #86
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40278276
die moeder
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:12:37 #87
2764 Trainspotter
pi_40278327
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:08 schreef rekenwonder het volgende:
Ik maak me meer zorgen om wat zijn moeder geslikt heeft.
Hosties. Pure harddrug.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:20:57 #88
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40278541
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:08 schreef Trainspotter het volgende:
Landis verklaarde op z'n persconferentie zojuist dat zijn T/E-verhouding altijd al vrij extreem was. Dan kan het theoretisch dus dat hij als gevolg van een paar biertjes over de toegestane verhouding is gegaan.

Ergens weiger ik gewoon te geloven dat een tourwinnaar op zo iets sneu's als een verhoogde T/E-waarde wordt gepakt.
Als het nauw hyper moderne doping was met een mooie maskering methode en trucjes, ok. Maar hij pakt het meest simpele wat je maar kan hebben.
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:33:32 #89
40566 Ericr
Livewrong
pi_40278848
Simpel maar wel effectief en bij juiste toediening blijf je gewoon onder de 4:1 ratio.
pi_40279336
quote:

[..]

Maar ik vind het een sterk verhaal. Je maakt mij niet wijs dat van 1 biertje je positief test. Oke, als je er gevoelig voor bent zal het best eerder voorkomen, maar van 1 bier?
En ik zie hem ook geen 2 liter drinken, om vervolgens (doping or not) die bergen over te zien fietsen.

ter informatie : het waren 2 biertjes en >4 wiskys
pi_40279387
Landis wil dat er in zijn geval niet over doping wordt gepraat.
Het vriendelijk verzoek van hem aan de media om er niet over te praten, is hij gek ofzo?!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:57:45 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_40279401
Bron? Inmiddels hebben we dus een redelijk aangeschoten Landis die de dag er op 1 van de grootste herijzenissen ooit gezien in de sport beleeft. Het wordt steeds gekker.

6 drankjes in die staat van vermoeidheid slaan keihard aan. In eerste instantie had Landis het zelf ook maar over 1 biertje. Of beter 1 Amstel.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2006 @ 19:25:59 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40280010
Landis stelt dat hij altijd al een hoog gehalte had en eist dat de media het niet meer over doping hebben.
pi_40280046
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:25 schreef SunChaser het volgende:
Landis stelt dat hij altijd al een hoog gehalte had en eist dat de media het niet meer over doping hebben.
wat een onzin van 'm. dan zou dat toch wel bij IOC/WADA bekend zijn !
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2006 @ 19:29:57 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40280114
Landis: Altijd hoge testosteronwaarde

MADRID - Floyd Landis heeft op een persconferentie in Madrid nogmaals gezegd dat hij tijdens de Tour de France geen doping heeft genomen. De 30-jarige winnaar van de Ronde van Frankrijk verklaarde vrijdagavond dat hij altijd al een hoge testosteronwaarde heeft gehad en dat die waarde op "natuurlijke wijze” tot stand komt.
Landis werd na de zeventiende etappe in de Ronde van Frankrijk positief bevonden. "Uit de testen die tijdens de Tour zijn uitgevoerd, blijkt niets anders dan een afwijkende testosteron/epitestosteron verhouding. Mijn testosteron-waarde is altijd hoog geweest, net als bij iedere andere topsporter."

"Tijdens de Tour was ik al zes keer eerder getest. En ook de veertien testen in andere koersen dit seizoen was er geen enkele positief. Ik heb mijn zege te danken aan de vele jaren van keihard trainen en aan mijn absolute toewijding aan het wielrennen. Ik sta voor een schone sport. Ik ben trots op mijn Tourzege. Ik was gewoon de sterkste."

De contra-expertise moet nog plaatsvinden. Mocht die ook positief uitvallen dan raakt de Phonak-renner zijn tourzege kwijt.

In de Wall Street Journal van vrijdag verklaart Landis dat hij na zijn zwakke dag in de zestiende etappe 's avonds met vrienden en ploegmakkers twee biertjes en minimaal vier glazen whiskey heeft gedronken. Ook zou hij schilklierhormonen hebben genomen. De Amerikaanse krant schrijft dat er medische studies zijn die aangeven dat inname van alcohol kan leiden tot een verhoging van het testosterongehalte.

Landis vroeg iedereen zijn zaak nog niet te zien als een dopingzaak. „Ik ben bereid allerlei tests te ondergaan om te bewijzen dat ik niets met doping te maken heb.” De mogelijkheid bestaat dat de resultaten van de contra-expertise maandag bekend zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 juli 2006 @ 19:33:01 #96
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40280185
Knap, dat iemand die de hele dag amper eet, hard fietst in d ehitte en uitgeput is toch 2 bier en 4 whiskey kan drinken en de volgende dag de allersterkste zijn. Een normaal mens is na 2 bier al stuk, rozig en klapt in, dat moet je voelen.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:39:57 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40280373
Zijn verhaal rammelt
pi_40280483
sorry maar van dat gelul over die drank die ie zou hebben gehad heb ik echt genoeg
die vent heeft 's avonds dat lopen drinken, laten we zeggen, uurtje of 9, 10. En dan om ongeveer 5 uur de volgende dag, dat is 19 uur later, heeft hij moeten plassen. Flauwekul hoor. Hij heeft vast niet meer dan 1 biertje gehad. en hij zou het met vrienden en ploegmakkers hebben gedronken? eerst was alleen de dokter erbij.

er is trouwens een belgische arts die zegt dat testosteron hartstikke best kan werken op de korte termijn
je kunt het in bepaalde doseringen aan iemand geven en dan werkt het meteen lekker herstellend en bevorderend en vervolgens is het na een paar uur niet meer opspoorbaar

ik denk dat die landis gewoon elke dag testosteron neemt om beter te herstellen maar dat zijn lichaam het door de zware inspanning dit keer gewoon niet goed op tijd heeft verwerkt
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44:25 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40280491
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:09 schreef Leatherface het volgende:

Ik heb soms de indruk dat er evenveel antipathie jegens Frankrijk is als dat er antipathie jegens de VS is.
Nou die indruk heb ik niet hoor.

Ik heb deze Tour nog nooit zoveel domme posts en kotssmilies gezien op fok, de tourtopics worden er in ieder geval niet leuker op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:48:13 #100
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40280603
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:44 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou die indruk heb ik niet hoor.

Ik heb deze Tour nog nooit zoveel domme posts en kotssmilies gezien op fok, de tourtopics worden er in ieder geval niet leuker op.
Ook gezien wat er allemaal gepost werd toen 'ie die solo naar Morzine deed?? En die kotssmilies waren op z'n manier van rijden voor die rit en niet omdat 'ie Amerikaan was.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:48:56 #101
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40280631
Overigens geloof ik wel in de onschuld van Landis....
Kijk hoe mannelijk hij is met bier, baarden en hoeren
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:50:15 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40280679
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:39 schreef Falco het volgende:
Zijn verhaal rammelt
En het stomme is dat hij daardoor alleen maar ongeloofwaardiger overkomt
pi_40280735
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:54:07 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40280799
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:48 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ook gezien wat er allemaal gepost werd toen 'ie die solo naar Morzine deed?? En die kotssmilies waren op z'n manier van rijden voor die rit en niet omdat 'ie Amerikaan was.
Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.

Zelfde reacties zeker?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:56:48 #105
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40280868
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.

Zelfde reacties zeker?
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs
LastFM
pi_40281737
Als hij zegt dat zijn niveau's natuurlijk al hoog zijn, waarom is dat nog niet opgevallen bij tig eerdere dopingtests?
Let the season begin!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:32:30 #107
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40281852
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Bendoverp het volgende:
Als hij zegt dat zijn niveau's natuurlijk al hoog zijn, waarom is dat nog niet opgevallen bij tig eerdere dopingtests?
idd of hij moet het op andere wijze moeten aantonen...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:33:23 #108
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40281879
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs
man wat wordt ik hier moe van.
pi_40282068
In elk interview na z'n winnende etappe verklaarde hij stellig 1 biertje te hebben genomen.
Nu gaat hij uitvluchten zoeken omdat hij resultaten heeft gehoord van onderzoeken naar hormonen toename nav alcohol
De geloofwaardigheid neemt niet toe
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:47:09 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_40282231
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
Hij zegt zelf dat zijn testosteron niveau's hoger dan normaal zijn en bij een dopingtest wordt niet alleen de T/E ratio vastgesteld maar ook de losse componenten. Bij een hoge T/E waarde is het vrij normaal dat de concentraties epitestosteron laag zijn en daarmee ook moeilijk meetbaar. Een lage epitesteron spiegel duidt des te meer oip exogene toediening van testosteron.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:47:43 #111
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282246
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:57 schreef Ericr het volgende:
Bron? Inmiddels hebben we dus een redelijk aangeschoten Landis die de dag er op 1 van de grootste herijzenissen ooit gezien in de sport beleeft. Het wordt steeds gekker.

6 drankjes in die staat van vermoeidheid slaan keihard aan. In eerste instantie had Landis het zelf ook maar over 1 biertje. Of beter 1 Amstel.
Bij topsporters zakt een biertje sneller in de benen dan bij een normaal mens. Een bier na zo inspanning. Wil het effect hebben gehad, dan had hij half aangeschoten moeten zijn. En dat in de tour voor een bergetappe? Tuurlijk..
Wat is er eigenlijk al als excuus naar voren gebracht?
Natuurlijke afwijking.
Het biertje
God?
,..
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:48:22 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_40282264
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:40 schreef Venga het volgende:
In elk interview na z'n winnende etappe verklaarde hij stellig 1 biertje te hebben genomen.
Nu gaat hij uitvluchten zoeken omdat hij resultaten heeft gehoord van onderzoeken naar hormonen toename nav alcohol
De geloofwaardigheid neemt niet toe
Binnenkort horen we waarschijnlijk dat al die bidons die hij onderweg leeg goot volzaten met vodka en hij straalbezopen over de finish kwam. Het wordt er inderdaad niet beter op al die onzin uit het kamp Landis.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:50:33 #113
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282326
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
Dat kan door hard tegen een berg op fioetsen gebeuren, door bier etc.
Als we het urine onderzoek afwachten komt gelijk boven water of het natuurlijk was, door hard fietsen bier, of doping.
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:52:17 #114
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282373
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Nederlandse of rabo rijders zijn niet heilig hoor. Dat Landis laf reed, ok. Maar om gelijk de rabo rijders de hemel in te prijzen..
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:56:26 #115
40566 Ericr
Livewrong
pi_40282492
Rabo niet, Boogerd in ieder geval wel en Rasmussen ook nog wel. Aanvallers hebben we nodig, geen laffe calculators.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:57:40 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282523
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:56 schreef Ericr het volgende:
Rabo niet, Boogerd in ieder geval wel en Rasmussen ook nog wel. Aanvallers hebben we nodig, geen laffe calculators.
Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:02:08 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40282638
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:57 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.
Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.

Lijkt me logisch.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:08:55 #118
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282817
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.

Lijkt me logisch.
Hij doet het ook vaak in wedstrijden die hij kan winnen. soms krijgt hij daardoor de kritiek dat hij geen koersinzicht heeft.
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:14:15 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_40282955

Winnaar 2007 : Floyd Landis!

Na het drinken van drie kratten Amstel voor de rit en tijdens de rit ook nog eens 2 kratjes.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:15:32 #120
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40282983
Dom van landis.
Er staat niet voor niks bij elke reclame: geniet, maar drink met mate
And that is the news.''
pi_40284985
Toen Landis over de streep kwam gierde die troep nog steeds door zijn lijf. Hij ging al gelijk met van alles gooien. Heb ik dronken mensen trouwens ook wel eens zien doen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_40285000
Landis-soap met zomerstop?

ik wil nieuws
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:30:31 #123
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40285018
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:29 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Toen Landis over de streep kwam gierde die troep nog steeds door zijn lijf. Hij ging al gelijk met van alles gooien. Heb ik dronken mensen trouwens ook wel eens zien doen.
Hij ging ook iedereen duwen enzo
LastFM
pi_40285068
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:30 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Hij ging ook iedereen duwen enzo
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:33:49 #125
27698 Doffy
pi_40285117
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

'Nuff said
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:58:04 #126
127004 maril
Smeetsfan
pi_40285862
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 18:09 schreef Rudieh het volgende:

[..]

tenzij je een vrouw bent wordt je helemaal niet geil van alcohol...alcohol zorgt er juist voor dat je testosterongehalte daalt...
Tja
pi_40287058
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

al duurde het even voor ik 'm doorhad, zo laat op de avond
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:42:22 #128
16715 Mylene
*schatje*
pi_40293448
quote:
ARD: "Testosteronniveau Landis ver boven toegelaten waarde"
Volgens de Duitse zender ARD is het testosteronniveau dat bij een dopingcontrole in de urine van Tourwinnaar Floyd Landis werd aangetroffen, ver boven de toegelaten waarde. Dat meldt de ARD vrijdag. Volgens de tv-zender bedraagt het testosteron/epitestosteron-quotiënt in het A-staal van de 30-jarige Landis 11:1. De toegelaten grenswaarde is vastgelegd op 4:1. Nog volgens deze bron zou dit ook betekenen dat de testosteron van buitenaf is toegediend en niet door het lichaam van Landis is aangemaakt. Dit althans als men ervan uitgaat dat het testosteronniveau wordt getest conform de huidige methode van dopinganalyse.

Daarmee wordt ontkracht wat Landis vrijdag zelf heeft gezegd op een persconferentie in Madrid als verklaring voor zijn positieve plas na de zeventiende rit in de Tour. Volgens de renner had zijn verhoogde testosteronniveau "een natuurlijke oorzaak" en was zijn Tourzege "de vrucht van harde training." (belga)
Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?
  Redactie Frontpage zaterdag 29 juli 2006 @ 10:43:15 #129
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40293455
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?
En ook: kun je de dag erna zo fit zijn dat je echt iedereen eruit rijdt?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:56:01 #130
40566 Ericr
Livewrong
pi_40293627
Testosteron is een herstelmiddel, maar dan wel bij geregeld gebruik in een kuurtje. Je gaat er overigens niet van de ene op de andere dag als een dolle door rijden, dat vermogen had Landis al in zijn benen tijdens de Tour.

Ik ga er nog steeds van uit dat hij iedere dag of om de dag een Testosteron injectie heeft genomen, voor het herstel. Maar daarmee dus wel onder de grenswaarden bleef. Door een samenloop van omstandigheden zal hij op de dag voor de rit naar Morzine nog restanten van de vorige injectie in zijn bloed hebben gehad, waardoor een nieuwe injectie de waarden boven de 4:1 opdreef.

Testosteron suspensie heeft een zeer lage halfwaardetijd en is na ongeveer twee dagen je bloed uit en moet je weer een nieuwe injectie tot je nemen. De stof blijft overigens nog wel 1 tot 2 weken detecteerbaar.

Dat zijn bloedwaarden dus redelijk constant leken voor de etappe naar Morzine zegt dus niet zoveel, zo lang je maar onder de 4:1 T/E waarde blijft is er niets aan de hand. Echter heb je wel het voordeel van versneld herstel door de testosteron.
  Redactie Frontpage zaterdag 29 juli 2006 @ 10:58:37 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40293658
Maar gebruiken alle rijders nu iets van doping, maar zijn ze gewoon slimmer dan Landis?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:59:28 #132
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40293674
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:09:07 #133
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_40293834
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:56 schreef Ericr het volgende:
Testosteron is een herstelmiddel, maar dan wel bij geregeld gebruik in een kuurtje. Je gaat er overigens niet van de ene op de andere dag als een dolle door rijden, dat vermogen had Landis al in zijn benen tijdens de Tour.

Ik ga er nog steeds van uit dat hij iedere dag of om de dag een Testosteron injectie heeft genomen, voor het herstel. Maar daarmee dus wel onder de grenswaarden bleef. Door een samenloop van omstandigheden zal hij op de dag voor de rit naar Morzine nog restanten van de vorige injectie in zijn bloed hebben gehad, waardoor een nieuwe injectie de waarden boven de 4:1 opdreef.

Testosteron suspensie heeft een zeer lage halfwaardetijd en is na ongeveer twee dagen je bloed uit en moet je weer een nieuwe injectie tot je nemen. De stof blijft overigens nog wel 1 tot 2 weken detecteerbaar.

Dat zijn bloedwaarden dus redelijk constant leken voor de etappe naar Morzine zegt dus niet zoveel, zo lang je maar onder de 4:1 T/E waarde blijft is er niets aan de hand. Echter heb je wel het voordeel van versneld herstel door de testosteron.
Dit noem ik pas een nuttige en informatieve post.
pi_40294045
2 bier en 4 whiskeys zal menigeen al bezopen van worden, zeker als je eerst nog even de koningenrit van de tour fietst . Laten we Koos vragen hoeveel die heeft gezopen .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:43:51 #135
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40294393
Iemand 'm gister bij Larry King Live gezien??
Hij zei dat 'ie niet wist wat testosteron deed Toch knap met al die "specialisten" die het tiptop uitleggen.

Als 'ie trouwens schuldig is kan 'ie wel fenomenaal liegen trouwens
LastFM
  Redactie Frontpage zaterdag 29 juli 2006 @ 12:03:14 #136
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40294760
Landis kan wel een liedje maken nu.

Op de Tour, was ik aantfietsen
En ik reed bagger, zeg ik er eerlijk bij
Dus die avond, ging ik doorzakken
met me vrienden en weet je wat ik zei?

Doe mij een testoronnetje en een breezer ananas
En doe er ook twee dubbele whiskey bij
Want morgen, moet ik weer vroeg op staan
En dan rij ik iedereen voorbij.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:06:33 #137
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40294826
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:

Op de Tour, was ik aantfietsen
En ik reed bagger, zeg ik er eerlijk bij
Dus die avond, ging ik doorzakken
met me vrienden en weet je wat ik zei?

Doe mij een testoronnetje en een breezer ananas
En doe er ook twee dubbele whiskey bij
Want morgen, moet ik weer vroeg op staan
En dan rij ik iedereen voorbij.

Ze kennen toch helemaal geen breezers in Amerika...
LastFM
pi_40295345
hij zat dan ook in frankrijk :-)
pi_40295761
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:
...
Lelijke @@p!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:05:57 #140
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40295930
Larry king wordt altijd wel herhaald.
pi_40298717
Had door die rit juist best wat respect voor hem gekregen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40301202
Ik voel gewoon dat Landis wordt vrijgesproken ....omdat er een foutje wordt gemaakt bij het france lab. of door iets anders.
pi_40301885
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:
Had door die rit juist best wat respect voor hem gekregen.
Wat een nonsens. Armstrong zat zeven jaar 'stijf' in het zadel, maar mijn respect heeft ie daar niet mee verdiend. Landis heeft deze Tour kleur gegeven, met of zonder 'dope'.

Ga liever mee in Boogerds gedachte "We gebruiken allemaal, onvermijdelijk. Als er één gepakt wordt, dan moet ie uit de uitslag. Punt."
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 juli 2006 @ 17:49:37 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_40301906

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:54:52 #145
6941 APK
Factual, I think.
pi_40302009
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:49 schreef tong80 het volgende:
[afbeelding]

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 18:08:15 #146
127004 maril
Smeetsfan
pi_40302280
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:49 schreef tong80 het volgende:
[afbeelding]

Mijn helden Fokke en Sukke
  zaterdag 29 juli 2006 @ 18:21:27 #147
6941 APK
Factual, I think.
pi_40302589
Uit het andere topic:

pi_40302676
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:21 schreef APK het volgende:
Uit het andere topic:

[afbeelding]

pi_40304823
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:21 schreef APK het volgende:
Uit het andere topic:

[afbeelding]

zaterdag 29 juli 2006 @ 22:01:46 #150
6941 APK
Factual, I think.
pi_40307811
quote:
Justin Gatlin betrapt op doping.

Sprinter Justin Gatlin is betrapt op het gebruik van doping. De Amerikaan, die samen met Asafa Powell het wereldrecord op de 100 meter (9,77) in handen heeft, werd na wedstrijden in april positief getest.

Gatlin liep op 22 april in Kansas City een estafetterace en werd na afloop op doping gecontroleerd. De Amerikaan had daarbij een te hoge testosteron-waarde.

"Ik heb hier geen verklaring voor, omdat ik nog nooit bewust prestatieverhogende middelen gebruikt heb", zei de olympisch en wereldkampioen op de 100 meter. Dit jaar evenaarde Gatlin in mei in Doha het wereldrecord van Powell.
teletekst.
Niet alleen wielrennen dus.
pi_40317117
Ericr, erg interessant wat je zegt hoor!

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Het zou zelfs met die alcohol te maken kunnen hebben, of niet? Dat zijn lichaam de dingen daardoor minder snel heeft verwerkt?

Ik denk eigenlijk dat de meeste toppers wel testosteron nemen om sneller te herstellen. Dat maakt het ook wel zielig voor Landis.

Misschien heeft hij ook, omdat hij toch het geel niet meer had, teveel genomen omdat hij niet geloofde dat hij zou worden getest.
pi_40318322
Jaksche's doctor: drug use common

German doctor Kurt Moosburger, who has looked after Jörg Jaksche (among others) for the past two years, has told dpa that he believes that performance enhancing drugs are "indispensable" for high level cycling

In a frank interview, Moosburger pointed to the average speeds of modern professional races, especially hard tours. "The average in last year's Tour was 41 kilometres per hour - that is incredible. You can do a hard Alpine stage without doping. But after that, the muscles are exhausted. You need - depending on your training conditions - up to three days in order to regenerate."

To help recover, testosterone and human growth hormone can be used. "Both are made by the body and are therefore natural substances," he said. "They help to build muscle as well as in muscle recovery."

Dr Moosburger explained how it was done. "You put a standard testosterone patch that is used for male hormone replacement therapy on your scrotum and leave it there for about six hours. The small dose is not sufficient to produce a positive urine result in the doping test, but the body actually recovers faster."

Dr Moosburger went onto explain that, "The supply of oxygen to the blood decides what the body is capable of in terms of fat- and carbohydrate metabolism. This capacity is mostly genetically determined.The muscles of athletes who are able to reach the top level of sport can carry about 60 millilitres per kilo per minute in an untrained condition. That of an average person is only about 40 millilitres per kilo. In order to be able to keep up with the world's best, it must be 85 to 90 millilitres.

EPO helps oxygen carrying capacity, and has long been the performance enhancing drug of choice in endurance sports. "It enables you to hold the haematocrit of the blood in the upper level of what's allowed for the whole season. Before the EPO test, for example, athletes injected 4000 units three times per week. Now they inject a small dose almost daily."

Finally, in the opinion of Dr Moosburger, blood doping via transfusion would give an athlete a five percent boost for two to three weeks. "And therefore can last for a grand tour."
  zondag 30 juli 2006 @ 12:11:03 #153
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40318379
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Armstrong zat zeven jaar 'stijf' in het zadel, maar mijn respect heeft ie daar niet mee verdiend. Landis heeft deze Tour kleur gegeven, met of zonder 'dope'.

Ga liever mee in Boogerds gedachte "We gebruiken allemaal, onvermijdelijk. Als er één gepakt wordt, dan moet ie uit de uitslag. Punt."
zeg dan niets...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_40319333
heeft boogerd dat gezegd? waar?

zeg okee6, vind je het zelf ook niet raar, dat Landis wel jouw respect verdient en ARmstrong niet? armstrong presteerde anders ook iets groots
pi_40320912
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef JohnDDD het volgende:
heeft boogerd dat gezegd? waar?
Geen letterlijke quote. Boogerd legde uit dat wielrenners heel anders aankijken tegen zo'n gesnapte renner.
quote:
zeg okee6, vind je het zelf ook niet raar, dat Landis wel jouw respect verdient en ARmstrong niet? armstrong presteerde anders ook iets groots
Ten eerste gebruikt Landis al medicamenten tegen zijn heuprot, ten tweede is de vraag in hoeverre zijn natuurlijk testosterongehalte hierin meespeelt. Armstrong wist dat hij niet gesnapt kon worden, en kocht daarnaast nog eens overige kandidaten voor de zege weg. In principe vermoordde hij daarmee de wedstrijd die Tour heet langdurig.

En Landis heeft ook niet mijn volle respect, ik sta minder zwaar wielrennen voor, zodat het weer menselijk kan worden. Nu pakt iedereen en wordt een jongen als Lotz belachelijk gemaakt, hoe wanhopig zijn optreden er ook uit zag. De groep renners maakt zich belachelijk, de groep vervolgers maakt zich belachelijk, en de kijker voelt zich nu belachelijk gemaakt. De kijker dacht immers altijd dat er gewoon een knopje op de fiets zat, laatste bergbeklimming hoogste stand
pi_40321428
toch vraag ik het me af okee6
ze hoeven nu in principe ook geen doping te nemen, maakt niet uit hoe zwaar het parcours is
alleen zouden ze dan wel langzamer gaan
stel dat je allemaal ritten doet van 130km per stuk, niet meer dan 2 bergen van HC of 1e categorie per rit, en niet meer dan twee bergritten in 5 dagen.

zou doping dan opeens niet meer helpen? denk toch van wel. het helpt nog steeds om sneller te fietsen en sneller te herstellen.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:00:36 #157
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40321452
amen.
pi_40321998
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef JohnDDD het volgende:
toch vraag ik het me af okee6
ze hoeven nu in principe ook geen doping te nemen, maakt niet uit hoe zwaar het parcours is
alleen zouden ze dan wel langzamer gaan
stel dat je allemaal ritten doet van 130km per stuk, niet meer dan 2 bergen van HC of 1e categorie per rit, en niet meer dan twee bergritten in 5 dagen.

zou doping dan opeens niet meer helpen? denk toch van wel. het helpt nog steeds om sneller te fietsen en sneller te herstellen.
Het is maar net hoe je het inricht. Nu mogen de teams renners alleen oplappen binnen de voorgeschreven lijst van medicamenten. Voor verdere ondersteuning moeten ze bij schemerige kliniekjes zijn. Op die manier kan de bond nooit inspelen op welke ontwikkelingen er zijn. Nu is wielersport ook altijd eenvoudig gebleven, maar in deze tijden zou men er wel goed in doen de condities meer gelijk te trekken. Zoals je salary caps kent in Amerika, en motorklasses in de racerij. Als je weet dat Armstrong 1:7 mocht scoren op testosteron/epi-testosteron en Landis nu 1:4, waarom holt men er steeds drie jaar achteraan en doet men dan of iemand een moord heeft gepleegd als die over een waarde heen schuifelt?

De teams moeten professionaliseren. Dat zal meerkosten met zich meebrengen, maar het maakt het allemaal ook veiliger. Alleen is de vraag of de wielrennerij het "onder mijn pet" van zich af wil werpen. Er zijn voorzichtige signalen van wel.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:26:37 #159
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40322194
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Geen letterlijke quote. Boogerd legde uit dat wielrenners heel anders aankijken tegen zo'n gesnapte renner.
[..]

Ten eerste gebruikt Landis al medicamenten tegen zijn heuprot, ten tweede is de vraag in hoeverre zijn natuurlijk testosterongehalte hierin meespeelt. Armstrong wist dat hij niet gesnapt kon worden, en kocht daarnaast nog eens overige kandidaten voor de zege weg. In principe vermoordde hij daarmee de wedstrijd die Tour heet langdurig.

En Landis heeft ook niet mijn volle respect, ik sta minder zwaar wielrennen voor, zodat het weer menselijk kan worden. Nu pakt iedereen en wordt een jongen als Lotz belachelijk gemaakt, hoe wanhopig zijn optreden er ook uit zag. De groep renners maakt zich belachelijk, de groep vervolgers maakt zich belachelijk, en de kijker voelt zich nu belachelijk gemaakt. De kijker dacht immers altijd dat er gewoon een knopje op de fiets zat, laatste bergbeklimming hoogste stand
pass me ff die linkjes van al die wetenswaardigheden..
pi_40322321
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

pass me ff die linkjes van al die wetenswaardigheden..
Als je op Boogerd doelt, zie zijn interview in Wateringen. Iets anders, wees dan specifieker.
pi_40322692
boogerd zei alleen dat hij er anders tegen aankijkt omdat hij binnen het wereldje zit en omdat hij zelf wielrenner is, niet omdat "iedereen pakt" ofzo
  zondag 30 juli 2006 @ 14:51:32 #162
127004 maril
Smeetsfan
pi_40322768
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:33 schreef okee6 het volgende:

[..]

Als je op Boogerd doelt, zie zijn interview in Wateringen. Iets anders, wees dan specifieker.
Ik heb Boogerd dat niet horen zeggen in een interview , was maar waar want zo is het wel.
pi_40322900
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:48 schreef JohnDDD het volgende:
boogerd zei alleen dat hij er anders tegen aankijkt omdat hij binnen het wereldje zit en omdat hij zelf wielrenner is, niet omdat "iedereen pakt" ofzo
Dat was nou juist zijn boodschap! Waarom wordt Lotz uitgekotst? Omdat hij de wielrenners dom noemt dat ze gebruiken. Boogerd wil maar zeggen, wij proberen te voldoen aan die waarden en als je eroverheen gaat, dan zien wij dat zelf niet als crimineel gedrag. Dat is omdat het nodig is (?)

Voor een renner als Boogerd hoeft de Tour niet clean. Welke renner heeft zich het afgelopen jaar nou ferm uitgesproken tegen elke vorm van doping? De teamleiding mag nu boeman spelen. Verleden jaar was dat nog de bond, wat dat betreft komt men dichterbij.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:51 schreef maril het volgende:

[..]

Ik heb Boogerd dat niet horen zeggen in een interview , was maar waar want zo is het wel.
Een gedachte spreek je doorgaans niet uit
  zondag 30 juli 2006 @ 15:05:48 #164
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40323080
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:33 schreef okee6 het volgende:

[..]

dat van Armstrong, al dat vage gedoe, iedereen geeft Armstrong altijd de schuld maar kom dan ook met bewijzen.
pi_40323267
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:05 schreef kawotski het volgende:

[..]

dat van Armstrong,al dat vage gedoe
Hiermee druk je precies uit wat Armstrong in zeven jaar heeft laten zien van zijn preparatie. Vaag gedoe. Hij kon altijd meteen weg naar de verzorging, afgeschermd van iedereen. Een slechte dag? Ook onbekend. De enige zekerheid was dat hij als beste de route kende, de beste knechten had, op de laatste berg als beste kon versnellen en zijn knechten na die zeven jaar volkomen op waren.

Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist. Dat alleen al impliceert dat Lance naar de beste middelen heeft gegrepen. Alleen Lance kan je daar linkjes van geven, mail hem eens.
pi_40323692
sorry okee6 maar ik ben het niet met je eens
neem het voorbeeld van heras, die bij armstrong [de stenen uit de straat] reed, en daarna gepakt werd op EPO
dat suggereert toch tenminste dat Armstrong óf ook EPO nam óf een eigen middel had en dat verborgen hield voor de rest...of wat dan ook
  zondag 30 juli 2006 @ 15:42:22 #167
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40323916
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

Hiermee druk je precies uit wat Armstrong in zeven jaar heeft laten zien van zijn preparatie. Vaag gedoe. Hij kon altijd meteen weg naar de verzorging, afgeschermd van iedereen. Een slechte dag? Ook onbekend. De enige zekerheid was dat hij als beste de route kende, de beste knechten had, op de laatste berg als beste kon versnellen en zijn knechten na die zeven jaar volkomen op waren.

Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist. Dat alleen al impliceert dat Lance naar de beste middelen heeft gegrepen. Alleen Lance kan je daar linkjes van geven, mail hem eens.
Armstrong heeft niets laten zien. Armstrong heeft hooguit laten zien dat andere ploegen niet opgewassen zijn tegen zijn tactiek. En dat is ook deze Tour weer bewezen, de andere ploegen hebben het simpelweg laten liggen. dat kun je Armstrong niet aanschrijven, tenzij ze in hun broek schijten voor Amerikanen..

Dat Armstrong een perfectionist is kun je niet toeschrijven aan 'middelen'. Als we het dan toch over middelen hebben kun je opvoeren dat hij de enige was die diverse etappes 6 keer ging verkennen.

en dat alleen Lance mij die linkjes kan mailen vind ik wel erg zwak van je, het wel stellig noemen maar gewoon geen bewijs hebben. Je lijkt L'equipe wel..
  zondag 30 juli 2006 @ 15:50:18 #168
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40324126
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:42 schreef kawotski het volgende:

[..]

Armstrong heeft niets laten zien. Armstrong heeft hooguit laten zien dat andere ploegen niet opgewassen zijn tegen zijn tactiek. En dat is ook deze Tour weer bewezen, de andere ploegen hebben het simpelweg laten liggen. dat kun je Armstrong niet aanschrijven, tenzij ze in hun broek schijten voor Amerikanen..

Dat Armstrong een perfectionist is kun je niet toeschrijven aan 'middelen'. Als we het dan toch over middelen hebben kun je opvoeren dat hij de enige was die diverse etappes 6 keer ging verkennen.

en dat alleen Lance mij die linkjes kan mailen vind ik wel erg zwak van je, het wel stellig noemen maar gewoon geen bewijs hebben. Je lijkt L'equipe wel..
Precies. Er zijn weinigen die zo naief zijn dat ze geloven dat iedereen clean is in het peloton. maar om te zeggen dat iedereen pakt vind ik ongefundeerd. In feite is het gewoon laster als men dat beweerd.

armstrong was op vele punten beter dan de concurrentie, dat is deze tour wel naar voren gekomen.
And that is the news.''
pi_40324136
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:42 schreef kawotski het volgende:
...
Je krijgt niets gratis natuurlijk. Stel dat je als de beste kan fietsen! Dan kan je alleen de winst ontglippen als je tegen het asfalt of in het ravijn smakt. Ik zou dan maar eens op verkenning gaan.
quote:
Het heet deduceren van informatie (afleiden) en we hebben er vele ontdekkingen aan te danken, waar de mensheid soms mee geholpen is en soms ook niet.
pi_40324239
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Precies. Er zijn weinigen die zo naief zijn dat ze geloven dat iedereen clean is in het peloton. maar om te zeggen dat iedereen pakt vind ik ongefundeerd. In feite is het gewoon laster als men dat beweerd.
Het peloton klemt de lippen stijf op elkaar. Renners dag aan dag volgen wordt niet toegestaan. De ploegen hebben echter niks te verbergen, dan is het dus de renner zelf die verantwoordelijk is. Maar in de communicatie spreekt ie nooit individueel. Boogerd zegt altijd 'wij' nooit ik. De renner alleen moet zijn mond houden. Vandaar dat ik mag stellen dat iedereen gebruikt, want medeplichtig.
quote:
armstrong was op vele punten beter dan de concurrentie, dat is deze tour wel naar voren gekomen.
Dit is een inzichtelijke post
  zondag 30 juli 2006 @ 15:58:01 #171
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40324319
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:54 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het peloton klemt de lippen stijf op elkaar. Renners dag aan dag volgen wordt niet toegestaan. De ploegen hebben echter niks te verbergen, dan is het dus de renner zelf die verantwoordelijk is. Maar in de communicatie spreekt ie nooit individueel. Boogerd zegt altijd 'wij' nooit ik. De renner alleen moet zijn mond houden. Vandaar dat ik mag stellen dat iedereen gebruikt, want medeplichtig.
[..]
Je mag het stellen als je hard bewijs hebt. Je hebt geen hard bewijs dus slaat het nergens op.
quote:
Dit is een inzichtelijke post
Ik bedoelde niet het puntje doping.
Heb je een bron van dat armstrong 1:7 verhouding mag hebben terwijl de rest bij 1:4 wordt gepakt.
And that is the news.''
pi_40324418
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je mag het stellen als je hard bewijs hebt. Je hebt geen hard bewijs dus slaat het nergens op.
Ik mag alles stellen. Ik ben geen aanklager, dus mag neerleggen wat ik wil. En geheel ongefundeerd is het niet, want ik grijp bekende feiten en meningen aan.
quote:
Ik bedoelde niet het puntje doping.
Heb je een bron van dat armstrong 1:7 verhouding mag hebben terwijl de rest bij 1:4 wordt gepakt.
Dat werd vrijdag op radio één door arts Harm Kuipers gemeld. Moet ook nog wel ergens in de kranten terug te vinden zijn. Ten tijde van Armstrong lag de ratio hoger. Nu is die na onderzoek omlaag gegaan. Ook kan men tegenwoordig beter onderscheid maken in natuurlijke of onnatuurlijke toename.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:05:04 #173
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40324497
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:02 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat werd vrijdag op radio één door arts Harm Kuipers gemeld. Moet ook nog wel ergens in de kranten terug te vinden zijn. Ten tijde van Armstrong lag de ratio hoger. Nu is die na onderzoek omlaag gegaan. Ook kan men tegenwoordig beter onderscheid maken in natuurlijke of onnatuurlijke toename.
Dat van Kuipers was idd van 1:6 naar 1:4. Maar jij suggereert dat armstrong een andere norm had dan de andere renners. wel als je het vergelijkt met toen en nu. Toen armstrong reed werd iedereen aan dezelfde norm gehouden. Bovendien heb jij geen bewijs dat armstrong ooit boven 1:4 is gekomen.
And that is the news.''
pi_40324648
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat van Kuipers was idd van 1:6 naar 1:4. Maar jij suggereert dat armstrong een andere norm had dan de andere renners. wel als je het vergelijkt met toen en nu. Toen armstrong reed werd iedereen aan dezelfde norm gehouden. Bovendien heb jij geen bewijs dat armstrong ooit boven 1:4 is gekomen.
Jij stelt dat Armstrong op testosteron zijn zeges behaald zou hebben. Waar zie je mij dat stellen? Armstrong heeft één bal minder, dus makkelijk te vergelijken zal zijn hormoonhuishouding toch al niet zijn. Ik wil ermee zeggen dat de grenzen verschuiven door de tijd. In een kort tijdsbestek heeft onderzoek een flinke verschuiving in de ratio opgeleverd en is te onderzoeken of er onnatuurlijke toename in het spel is. Armstrong had zeker na enkele malen tourwinst alle fondsen om slim te zijn (Smeets zijn woorden) Ik kan je niet vertellen welke keuze hij gemaakt heeft. Ik ken alleen wat vage uitkomsten van een Frans lab uit Lance zijn beginjaren. Nadien is hij natuurlijk alleen maar slimmer geworden.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:18:54 #175
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40324858
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:10 schreef okee6 het volgende:

[..]

Jij stelt dat Armstrong op testosteron zijn zeges behaald zou hebben.
Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrong
quote:
Waar zie je mij dat stellen? Armstrong heeft één bal minder, dus makkelijk te vergelijken zal zijn hormoonhuishouding toch al niet zijn. Ik wil ermee zeggen dat de grenzen verschuiven door de tijd. In een kort tijdsbestek heeft onderzoek een flinke verschuiving in de ratio opgeleverd en is te onderzoeken of er onnatuurlijke toename in het spel is. Armstrong had zeker na enkele malen tourwinst alle fondsen om slim te zijn (Smeets zijn woorden) Ik kan je niet vertellen welke keuze hij gemaakt heeft. Ik ken alleen wat vage uitkomsten van een Frans lab uit Lance zijn beginjaren. Nadien is hij natuurlijk alleen maar slimmer geworden.
Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?
And that is the news.''
pi_40325105
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrong
[..]

Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?
Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.

Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?

Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:33:38 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40325262
Ik geloof Landis.

En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
pi_40325538
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:33 schreef popolon het volgende:
Ik geloof Landis.

En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
Ik blijf erbij dat Landis meer eer verdient dan Armstrong. Landis toonde moed in zijn beslissingen deze Tour en in de rit naar Morzine, gegeven zijn overmacht koerste Armstrong daarentegen als lafaard. "Parcours safe? Dan snel naar huis"

Het kromme in de mens is dat die niet weten wil waarom een medicijngrens ergens getrokken is. Stoffen die je niet verder helpen, kunnen je zo maar een zege kosten. De kijker waardeert je er naar. Dit terwijl de echte klootzakken worden toegejuicht.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:44:24 #179
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40325580
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:28 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.

Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?

Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..
pi_40325791
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:44 schreef kawotski het volgende:

[..]

lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..
Ben blij dat je het volgen kan. Ik lees dat vod niet
pi_40330735
  zondag 30 juli 2006 @ 20:23:24 #182
40566 Ericr
Livewrong
pi_40331488
quote:
Exogenous testosterone in Landis' A sample

The aftermath of 2006 Tour de France winner Floyd Landis' positive A probe for performance-enhancing hormone testosterone is far from over. Germany's public TV stations ARD and ZDF have since questioned their transmission of cycling races if the sports biggest problem is not solved, and the German cycling federation called for an anti-doping law in Germany on Saturday, one day prior to the ProTour one-day race Vattenfall Cyclassics in Hamburg.

To explain the positive doping test result after stage 17 of the Tour de France, which he won after an impressive solo ride in high mountains, Landis has argued that his extraordinarily high level of testosterone was naturally produced by his own body. The analytical basis for the test being the ratio between testosterone and epitestosterone, normally averaging 1:1, a suspicion of doping is being issued if this ratio is higher than 4:1.

In Landis' case, German media have on Sunday rumoured the result to be 11:1. "In our medical files appear not only blood levels, but also our testosterone status," said professional cyclists' representative Jens Voigt before the race. "It shouldn't be hard to find out if Landis is telling the truth."

But, much more important than this seems to be that the tests performed on Landis' A sample included an Isotope Ratio Mass Spectrometry (IRMS) procedure, used to determine whether the encountered amount of testosterone is synthetic (thus exogenous, administered to the body) or natural (endogenous, produced by the body itself). In the case of the American, the analysis determined testosterone of artificial origin, which must have been administered to the body.

But Jose Maria Buxeda, Landis' attorney, contests the detection method via IRMS. "It's not reliable," he told French L'Equipe. "Most laboratories do not use it. In fact, the laboratory of Chatenay-Malabry must be the only one still using it." In the same edition of the paper, however, Christiane Ayotte, director of the anti-doping laboratory in Montreal, Canada, disagrees. "We use the method regularly," she said. "Moreover, more than half of the WADA-accredited labs perform it successfully. I'd even say that an IRMS which gives a synthetic result is very hard to contest. It's not a method that anyone can apply but the LNDD (lLaboratoire de Chatenay-Malabry) has totally proven itself in this domain."

Landis also pointed at his thyroid problems, the treatment of his inflamed hip with corticosteroids, as well as drinking alcohol on the night prior to stage 17, to be factors which could have affected his testosterone levels. "As soon as an athlete is controlled positive for testosterone, the same old stories come up," Ayotte continued. "The increase, even if natural, of the ratio testosterone/epitestosterone cannot, in any case, be explained by taking thyroid hormones or corticosteroids. Alcohol can in fact influence it but only with women, and only for three or four hours."
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news

De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.

Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
pi_40332139
Goed nieuws dat er exogeen testosteron is gevonden. Ik hoop dat Landis de waarheid zegt.

Het lullige is natuurlijk wel dat de testosteron zelf waarschijnlijk weinig te maken had met zijn prestatie op weg naar Morzine. Waarschijnlijk neemt hij elke dag testosteron, maar nu wat meer, of nu bleef het toevallig langer in zijn lichaam...
  zondag 30 juli 2006 @ 20:57:02 #184
40566 Ericr
Livewrong
pi_40332637
Dan heeft het des te meer te maken met die prestatie, sneller herstel betekent dat je de mogelijkheid hebt om je tegenstanders op een hoop te rijden onder de juiste omstandigheden.

Het ziet er somber voor hem uit als dat bericht klopt, op die leeftijd is dat einde carriere.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:01:31 #185
127004 maril
Smeetsfan
pi_40332786
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist.
Heb net op de radio, naar een tip, een uitzending van "Opium" geluistert van 23 juli met Mart Smeets gaat overigens vooral over zijn liefde voor muziek.
Maar daar kwam even Armstrong ter sprake, maar volgens Mart is Lance echt kei en kei hard een echte Texaan, heel rechtsdenkend en rechtlijnig, maar omdat hij heel hard werkte en niets jatten kon hij het van hem hebben.
pi_40333931
tvp
pi_40334236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news

De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.

Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
ik verwacht dat Landis morgenmiddag bekent doping te hebben gebruikt....en ohja huilend loopt ie weg
pi_40334290
Jesús Manzano, the ex-pro who revealed insider details of doping in a series of interviews two years ago, said that testosterone can be taken during competition and its effects can be felt "almost immediately."

In an article with his byline in the Spanish daily AS, Manzano outlined the way riders can take testosterone during a competition, undercutting the argument that testosterone is a substance taken over weeks and months to slowly build strength and resistance.

Manzano's interviews helped draw attention to controversial Spanish doctor Eufemiano Fuentes, who is now at the center of an ongoing doping investigation in Spain.

"Its effects are felt almost immediately," Manzano wrote. "It gives you a lot of force and produces a sort of euphoria."

Manzano outlined three ways to take testosterone during a competition.

First are patches, called AndroGel, which are applied during a light massage usually during the evening mealtime. Manzano said the patches had to be used less than two hours to not risk going above the T/E ratio threshold and risking a positive doping test. Manzano also said clandestine suppositories are used as well as intravenous injections, called Rastandol, taking about 20 minutes to 1 hour before competition.

Another option are pills of Andriol, called "beans" in the cycling underworld - or "Ferrari's jellybeans" by some - but these usually take several days to kick in and he said it's not likely riders would use them during competition.

Ik neem aan dat Landis zo'n patch op zijn balzak heeft gekregen en dat hij daarna wat bier is gaan drinken op het terras. Vervolgens moest hij in zijn hotel de patch eraf halen maar is dat door die whiskeytjes vergeten en heeft de hele nacht met dat ding op zijn ballen geslapen. De volgende morgen voelde hij zich als een tijger zo sterk!
pi_40344006
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?

ben benieuwd
pi_40344438
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef Eppie_NL het volgende:
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?

ben benieuwd
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
pi_40345497
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:56 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
eurosport en nog andere sites zeiden dat we vandaag weten hoe het zit
pi_40348058
quote:
Tourwinnaar Landis vrijgesproken van doping

De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis is maandagmorgen vrijgesproken van dopinggebruik. De 30-jarige coureur van Phonak werd in juli bij een controle in de Tour positief bevonden op het middel Testosteron. De contra-expertise gaf echter een negatief resultaat.

Phonak stelde Landis na de eerste test direct op non-actief, maar de Amerikaan is onmiddellijk weer opgenomen in de ploeg. Landis blijft tourwinnaar. De Spanjaard Oscar Pereiro Sio blijft tweede.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:06:53 #193
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348075
grapjas.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:07:30 #194
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348090
waar staat dat?
pi_40348093
Bron ?
pi_40348095
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:06 schreef PLAE@ het volgende:

grapjas.
als ie vandaag maar niet vrijgesproken wordt

gewoon ff nieuw leven inblazen.....was zo stil hier.

maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
pi_40348149
leuk geprobeerd
  maandag 31 juli 2006 @ 12:09:36 #198
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40348155
Bericht is dus niet echt
  maandag 31 juli 2006 @ 12:10:40 #199
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348188
En ik moest me echt inhouden om een wielerjournalist die hier naast me zit niks te zeggen

wat een discipline.

Had ik bijna weer een hoax.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:31:13 #200
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40348738
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef Eppie_NL het volgende:
.....
maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
Monday midnight....kan nog ff duren dus.....
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 31 juli 2006 @ 12:38:56 #201
40566 Ericr
Livewrong
pi_40348952
Als het bericht van Cyclingnews over exogeen testosteron klopt dan zal de B-staal ook een positieve uitslag geven.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:51:57 #202
pi_40349325
Wat zeg Gert Jacobs er over in het AD?? Kan 't artikel niet vinden op internet, maar volgens mij was hij er heilig van overtuigd dat het wel ineens kan werken de testosteron, voornamelijk helpt het bij het herstellen......tevens zal de contra expertise geen zak nut zal hebben.......zal hetzelfde resultaat gaan geven.

We wachten af.
pi_40353006
respect Eppie!
pi_40353391
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:50 schreef JohnDDD het volgende:
respect Eppie!
haha dankje

hoelang moeten we nog wachten?
  maandag 31 juli 2006 @ 16:09:45 #205
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_40355133
Sinds JohnDDD met zijn nieuwsberichten loopt te rellen vertrouw ik niks meer zonder bron
Tranquillo
  maandag 31 juli 2006 @ 17:07:02 #206
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_40356809
dus wanneer wordt het bekend of landis doping heeft genuttigd of niet?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_40356827
komende week ergens
pi_40358435
ik mis john zijn BB doping verhalen
  Redactie Frontpage maandag 31 juli 2006 @ 19:08:25 #209
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40359966
Issie nu al de lul of hoe zit dat?
pi_40360547
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:08 schreef SunChaser het volgende:
Issie nu al de lul of hoe zit dat?
nog niet de lul maar wie weet komende week wel
pi_40364449
quote:
UCI vraagt contra-expertise aan

PARIJS - De internationale wielrenunie UCI heeft de contra-expertise aangevraagd in de dopingzaak van de Amerikaanse beroepswielrenner Floyd Landis, winnaar van de Ronde van Frankrijk. Dit meldde maandagavond het persbureau AFP uit officiële bron.
Landis werd positief bevonden op testosteron in de slotweek van de Tour. Omdat de coureur zelf nog geen tegenonderzoek had aangevraagd, ging de UCI tot actie over. Een woordvoerder zei dat de unie zo snel mogelijk duidelijkheid wil in deze zaak, die de wielersport schade kan berokkenen.

Telegraaf
  maandag 31 juli 2006 @ 21:13:50 #212
40566 Ericr
Livewrong
pi_40364531
De lul dus, anders vraag je het zelf wel aan. Of had hij dit keer nog iets meer Amstels en whiskey genomen en was hij het vergeten?
pi_40365768
pffffff gaat weer een eeuw duren...uitslag kunnen we dus pas volgende week maandag ofzo verwachten?
quote:
The Union Cycliste Internationale demanded on Monday the "B" sample of Tour de France winner Floyd Landis be tested so that the doping scandal could be resolved sooner rather than later.

The 30-year-old American is facing the loss of his title and a two year ban after he returned a positive test for abnormal levels of testosterone following his win in the 17th stage of the Tour earlier this month.

However while Landis has protested his innocence the UCI moved on Monday to hasten up the process - by asking the laboratory Châtenay-Malabry to go ahead and test the "B" sample as Landis has failed to ask them himself - as they believe a quick solution to the affair would be better for the sport.

"We have done this so the whole thing can be speeded up," a UCI spokesperson said. "We took this decision because of the importance of the case. Also the longer it goes on the more damage the sport risks suffering."

The laboratory is likely to test the sample between Thursday and Saturday morning, provided Landis agrees to it.

If the UCI had stood by and waited till Wednesday for Landis to appeal for the B sample to be tested the result would not be known for several weeks as the laboratory shuts for the holidays at week's end.

bron: http://www.velonews.com/news/fea/10623.0.html
het lab gaat komend weekend dicht....vakantie. Daar was landis dus op uit jammer voor hem.

[ Bericht 44% gewijzigd door Eppie_NL op 31-07-2006 21:54:22 ]
pi_40365955
omdat de UCI het vraagt is hij toch net niet de lul?

al zal je zien dat hij wel de penis is, wat weer lullig voor hem is maar ook voor de wielersport.
pi_40366108
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:53 schreef opgebaarde het volgende:

al zal je zien dat hij wel de penis is, wat weer lullig voor hem is maar ook voor de wielersport.
Mwoah, eerder de Sjaak dan.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:00:33 #216
40566 Ericr
Livewrong
pi_40366210
Ga er dus maar vanuit dat we Landis de komende 4 jaar niet in een Protour team zien, ook al bestaan die teams tegen die tijd zelf ook niet meer. Protour is net zo verleden tijd als Landis.
pi_40366271
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:00 schreef Ericr het volgende:
Ga er dus maar vanuit dat we Landis de komende 4 jaar niet in een Protour team zien, ook al bestaan die teams tegen die tijd zelf ook niet meer. Protour is net zo verleden tijd als Landis.
Nou ja, dat hij niet al direct zelf een contra-expertise aanvroeg is denk ik redelijk veelzeggend.

Maar echt uitsluitsel krijgen we pas over een week ofzo.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:05:29 #218
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40366400
Was zijn verklaring niet dat die hoge verhouding bij hem "natuurlijk" was? Dan heeft een contra-expertise voor Landis weinig zin, hij zal wel weten dat die ook positief gaat zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40366506
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:53 schreef opgebaarde het volgende:

Of dan kan hij het straks op procedurefouten gooien, want ik dacht (maar weet het niet zeker) dat een vertegenwoordig van je aanwezig mag zijn bij de test van de B-staal.

Normaal gesproken heb je dacht ik toch een x aantal dagen om een contra-expertise aan te vragen, vraag je 'm niet aan ben je schuldig. Als ik de UCI was, zou ik die termijn afwachten dan.
pi_40366568
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Was zijn verklaring niet dat die hoge verhouding bij hem "natuurlijk" was? Dan heeft een contra-expertise voor Landis weinig zin, hij zal wel weten dat die ook positief gaat zijn.
Alleen heb ik begrepen dat de test ook uitwees dat het een onnatuurlijke toevoeging van testosteron was. Dat was althans wat ik begreep uit L'equipe.
pi_40366624
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alleen heb ik begrepen dat de test ook uitwees dat het een onnatuurlijke toevoeging van testosteron was. Dat was althans wat ik begreep uit L'equipe.
L'Equipe zegt wel meer. Is dat inmiddels door een officiele bron bevestigd?
pi_40366919
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

L'Equipe zegt wel meer. Is dat inmiddels door een officiele bron bevestigd?
Staat ook in post van Ericr: Floyd Landis betrapt #2, mijn moeke gelooft in mij....
  maandag 31 juli 2006 @ 22:31:49 #223
127004 maril
Smeetsfan
pi_40367464
Volgens mij is niet alleen de heup rot van Landis
Ja zo jong en zo vergeetachtig
pi_40367559
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:31 schreef maril het volgende:
Volgens mij is niet alleen de heup rot van Landis
Ja zo jong en zo vergeetachtig
Waarschijnlijk voor de etappe naar La Toussuire vergeten zijn dagelijkse dosis testosteron te nemen, en daarom de dag erop maar een dubbele genomen. Tsja, da's vragen om problemen natuurlijk.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:38:00 #225
127004 maril
Smeetsfan
pi_40367701
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voor de etappe naar La Toussuire vergeten zijn dagelijkse dosis testosteron te nemen, en daarom de dag erop maar een dubbele genomen. Tsja, da's vragen om problemen natuurlijk.
Nou ik doelde meer op het feit (maar wat ver gezocht dat is waar) dat hij tijdens de persconferentie iedereen nadrukkelijk vraagt om hem niet te veroordeklen tot na de contra...
en vervolgens deze niet aanvragen
pi_40367764
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:38 schreef maril het volgende:

[..]

Nou ik doelde meer op het feit (maar wat ver gezocht dat is waar) dat hij tijdens de persconferentie iedereen nadrukkelijk vraagt om hem niet te veroordeklen tot na de contra...
  maandag 31 juli 2006 @ 22:40:59 #227
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40367830
Dat is erg slim, want dan wordt hij niet veroordeeld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40367931
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:38 schreef maril het volgende:

[..]

wat een onnavolgbare man is het ook
  maandag 31 juli 2006 @ 22:47:57 #229
127004 maril
Smeetsfan
pi_40368139
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom niet? er zal toch wel zoiets wettelijk vaststaan, trouwens dan word hij misschien niet veroordeeld maar is hij wel schuldig en geen ploeg laat staan sponsor wil hem nog.
pi_40368225
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar is het dan niet zo dat wanneer je voor een deadline geen B - test aanvraagt je sowieso gediskwalificeerd en geschorst wordt?
  maandag 31 juli 2006 @ 22:50:50 #231
127004 maril
Smeetsfan
pi_40368257
AHA hier een ander bericht van de website van sportweek

Datum: 31-jul 22:11

Floyd Landis heeft de contra-expertise van zijn positieve dopingtest officieel aangevraagd. "We hebben de fax maandag naar de UCI opgestuurd", zei een van de advocaten van de Amerikaanse Tour de France-winnaar tegen AP. Het is nog niet duidelijk wanneer de uitslag van het onderzoek bekend is. Veel hoop op een goede afloop heeft Landis echter niet.

De Amerikaan liet eerder al weten dat hij verwacht dat de uitslag van de contra-expertise gelijk is aan die van de A-staal. Dat zou betekenen dat hij voor twee jaar geschorst wordt en zijn Tour-zege kwijtraakt. De UCI wil dat de contra-expertise tussen donderdag en zaterdagmorgen uitgevoerd worden, want daarna gaat het laboratorium voor een paar weken dicht.
pi_40368274
er stond een als PI jongens
  maandag 31 juli 2006 @ 22:54:19 #233
127004 maril
Smeetsfan
pi_40368412
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:16 schreef Bartoli het volgende:
ik mis john zijn BB doping verhalen
Ik ook die dopeverhalen in dat bb huis
pi_40369047
kut nog een weekje wachten.....wat een drama...kunnen ook nooit iets op tijd afronden

hopen dat ze de test donderdag doen...en dan weten we vrijdag de uitslag?
pi_40375975
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:08 schreef Eppie_NL het volgende:
kut nog een weekje wachten.....wat een drama...kunnen ook nooit iets op tijd afronden

hopen dat ze de test donderdag doen...en dan weten we vrijdag de uitslag?
Denk dat dat een paar dagen duurt. En als de B-staal positief is, wordt Landis in principe geschorst, maar die gaat dan vast nog wel net als Heras procederen, waardoor het dan nog een half jaar duurt voor het definitief is.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:22:53 #236
40566 Ericr
Livewrong
pi_40376949
quote:
New Finding Challenges Tour Champ’s Claim
By JULIET MACUR

Tests performed on the cyclist Floyd Landis’s initial urine sample showed that some of the testosterone in his body had come from an external source and was not produced by his system, according to a person at the International Cycling Union with knowledge of the results.

That finding contradicts what Landis has claimed in his defense since the disclosure last week that he had tested positive for an elevated ratio of testosterone to epitestosterone during the Tour de France.

During a news conference in Madrid on Friday, Landis said, “We will explain to the world why this is not a doping case, but a natural occurrence.” He explained that the testosterone levels throughout his career were “natural and produced by my own organism.”

Landis, 30, the third American to win the Tour, captivated fans with an improbable comeback. He provided the urine samples at the center of the doping inquiry after winning Stage 17 in the Alps with a long solo attack. That performance set up his victory, as he climbed to third place over all after struggling and plunging to 11th the day before.

His urine sample from that day was divided into A and B samples. Confirmation of the A sample result is needed for a doping violation to occur. If the B sample comes up negative, the case is dropped. But the finding disclosed yesterday, based on a more sophisticated test, shed new light on Landis’s failure to pass his initial screening, and he could be subjected to punishment because he had a prohibited substance in his body.

If the B sample comes back positive, Landis will face a two-year suspension from the sport. He will also be stripped of his Tour de France title.

The French national antidoping laboratory in Châtenay-Malabry performed a carbon isotope ratio test on the first of Landis’s two urine samples provided after Stage 17, the person, who is in the cycling union’s antidoping department, said in an interview yesterday.

That test, which differentiates between natural and synthetic testosterone, was done after Landis’s ratio of testosterone to epitestosterone was found to be more than twice what is allowed under World Anti-Doping Agency rules, the person said. Regulations limit the ratio to four to one. The range for an average person is between one to one and two to one.

Landis’s personal doctor, Dr. Brent Kay of Temecula, Calif., said he hoped that the results of Landis’s carbon isotope ratio test and of the initial T/E test were false positives. He did, however, acknowledge that the initial test found a ratio of 11 to 1 in Landis’s system. He and Landis are seeking an explanation for that high level.

“I’ve seen bodybuilders with numbers 100 to 1,” Kay said. “Although Floyd’s was elevated, it’s not off the chart or anything.”

Kay said there could be many explanations for Landis’s high ratio, including a naturally high testosterone to epitestosterone level, bacterial contamination, alcohol consumption the night before the test or contamination of the specimen during testing. He could not say why synthetic testosterone might have been in Landis’s system. He said both tests could have been inaccurate.

Landis, who was in New York after canceling or postponing several talk-show appearances, could not be reached for comment yesterday. His spokesman, Michael Henson, said that Landis sent a request yesterday for the French lab to test his B sample. Landis had five business days from last Wednesday to do so.

Pat McQuaid, the president of the cycling body, which is known by its French acronym, U.C.I., said last night that the organization had contacted the French lab at 5 p.m. in Paris to see if Landis’s request had been received. When the lab said no, McQuaid said U.C.I. asked the lab to analyze Landis’s B sample, which he said was allowed under the organization’s rules. McQuaid wanted the test to be concluded before the lab closed for a two-week vacation this Friday. If the tests cannot be finished before then, the results may not come until late August or early September, he said.

“It’s a two-and-a-half-day job, and it’s imperative that the B test be done this week for the credibility of our sport, but also for the public interest,” McQuaid said. “This needs to be put to rest because there is too much innuendo, too much talk, too much damage being done to our sport. We have to get this process done quickly, so we can move on.”

The lab agreed to conduct the tests Thursday through Saturday, McQuaid said. That means that Landis’s fate may be known by the weekend.

Dr. Gary I. Wadler, a member of the World Anti-Doping Agency and an associate professor at New York University School of Medicine, said that the result of the carbon isotope ratio test already proved that there was synthetic testosterone in Landis’s system. He said that the test needs to be done only once, on either an A or on a B sample, particularly if the athlete’s testosterone to epitestosterone ratio is found to be high or if that elevated level is inconsistent with previous test results.

“The rules say that it is a violation, but if you can show that the athlete had no fault or no significant fault, there could be a mitigation of the sanction,” Wadler said. “No matter how it got there, the athlete has to show how it got into his or her body. It could have been sabotage or contaminated dietary supplements, or something else, but they have to prove how the testosterone got there.”
http://tinyurl.com/k8nwq

Nog een bron die bevestigt dat het gaat om exogeen testosteron. Heb het hele artikel geplaatst aangezien je bij NY Times moet registreren.

Ze hoeven het in ieder geval niet op besmette voedingssupplementen te gooien, die zijn wel eens besmet geweest met middelen als Nandrolon maar zeker niet met Testosteron in de variant gevonden bij Landis. Als het om Nandrolon zou gaan was dat al gelijk aangetoond.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:31:10 #237
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40377078
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:22 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://tinyurl.com/k8nwq

Nog een bron die bevestigt dat het gaat om exogeen testosteron. Heb het hele artikel geplaatst aangezien je bij NY Times moet registreren.

Ze hoeven het in ieder geval niet op besmette voedingssupplementen te gooien, die zijn wel eens besmet geweest met middelen als Nandrolon maar zeker niet met Testosteron in de variant gevonden bij Landis. Als het om Nandrolon zou gaan was dat al gelijk aangetoond.
is dit de urine test waar Kuiper het over had?
Dat ze kunnen zien of het door alcohol, hard fietsn en natuurlijke oorzaken komt of dat het gewoon is toegedient. Het is dus toegedient..
And that is the news.''
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:51:09 #238
40566 Ericr
Livewrong
pi_40377499
De al eerder genoemde IRMS-test, er wordt gekeken naar het voorkomen van bepaalde isotopen. Lichaamseigen testosteron bestaat voor 98,9% uit C12 koolstof atomen en 1,1% uit C13 koolstof atomen. Als die verhouding verstoord is ten faveure van C13 atomen is er zo goed als zeker sprake van exogeen testosteron.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:55:52 #239
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40377593
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:51 schreef Ericr het volgende:
De al eerder genoemde IRMS-test, er wordt gekeken naar het voorkomen van bepaalde isotopen. Lichaamseigen testosteron bestaat voor 98,9% uit C12 koolstof atomen en 1,1% uit C13 koolstof atomen. Als die verhouding verstoord is ten faveure van C13 atomen is er zo goed als zeker sprake van exogeen testosteron.
ah ok.
wil je het met c13 nog op een natuurlijke oorzaak gooien, dan zou je lichaam ongeveer 180x de normale hoeveelheid aanmaken bij een verdubbeling van 1:2 naar 1:4

Nu hangt hij toch gewoon? De B staal zal vast positief zijn en als het onnatuurlijke stoffen zijn, dan heeft hij gewoon gebruikt en is het Landis
And that is the news.''
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:05:27 #240
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_40377841
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:51 schreef Ericr het volgende:
hoe weet je dit allemaal zeg? Maar wel heel handig, zo'n kennner hier
Be sure to wear some flowers in your hair
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:08:58 #241
40566 Ericr
Livewrong
pi_40377919
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:05 schreef MiLalaa het volgende:

[..]

hoe weet je dit allemaal zeg? Maar wel heel handig, zo'n kennner hier
Documenten doornemen op de WADA-site en op het gebied van toediening van verboden middelen wil het rondhangen op een bodybuildingboard ook wel helpen
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:21:29 #242
pi_40378217
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Documenten doornemen op de WADA-site en op het gebied van toediening van verboden middelen wil het rondhangen op een bodybuildingboard ook wel helpen
Vraag van persoonlijke interesse, heb je zelf al eens hieraan gedacht?? Het toedienen van verboden middelen bedoel ik dan hè.....of hang je rond en doe je zelf niet aan bodybuilding??
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:22:53 #243
40566 Ericr
Livewrong
pi_40378262
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ah ok.
wil je het met c13 nog op een natuurlijke oorzaak gooien, dan zou je lichaam ongeveer 180x de normale hoeveelheid aanmaken bij een verdubbeling van 1:2 naar 1:4

Nu hangt hij toch gewoon? De B staal zal vast positief zijn en als het onnatuurlijke stoffen zijn, dan heeft hij gewoon gebruikt en is het Landis
Een gedeelte wordt nog wel beinvloed door invloeden uit iemands dieet, maar bij Landis zijn nu en een hoge T/E ratio gevonden en een verstoorde C12/C13 ratio. Dan hang je inderdaad.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:26:58 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_40378346
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:21 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Vraag van persoonlijke interesse, heb je zelf al eens hieraan gedacht?? Het toedienen van verboden middelen bedoel ik dan hè.....of hang je rond en doe je zelf niet aan bodybuilding??
Ik hang niet alleen rond Ook al ben ik momenteel dan niet bezig met BB, vorig jaar wel. 19 Kg gewonnen, waarvan de laatste 5 Kg niet clean. Enige ervaring met verboden middelen is dus aanwezig, maar geen verdere plannen voor vervolg gebruik.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:31:09 #245
pi_40378460
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik hang niet alleen rond Ook al ben ik momenteel dan niet bezig met BB, vorig jaar wel. 19 Kg gewonnen, waarvan de laatste 5 Kg niet clean. Enige ervaring met verboden middelen is dus aanwezig, maar geen verdere plannen voor vervolg gebruik.
Wat vind jij, als "gebruiker", van verhalen als geheel vrijgeven de middelen of nog zwaarder straffen?? En merk je zelf goed dat je iets gebruikt of denk je dat het echt mogelijk is dat iemand genaaid wordt en het zelf niet door heeft.....
pi_40378692
Toen onze eigen Joop ooit werd gepakt op in essentie het zelfde (anabole steroiden) kwam hij met het verhaal van het aangereikte flesje drinken uit het publiek met daarin het goedje. Geflikt dus. Misschien dat Landis het daar ook op gaat gooien, ik heb al zoveel gekke dingen gehoord in deze zaak.
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:47:42 #247
40566 Ericr
Livewrong
pi_40378795
Binnen de wedstrijdsport ben ik voor actief bestrijden, vrijgeven leidt tot misbruik en onoordeelkundig gebruik. Je moet op redelijk wat vlakken onderlegt zijn wil je bepaalde middelen op een 'gezonde' manier kunnen gebruiken.

Een middel als testosteron en zijn varianten onderdrukt je HPTA (hypothalamus-pituitary-testes-axis) bij langdurige toediening. Die HPTA reguleert de aanmaak van o.a. testosteron en groeihormoon in het lichaam. Bij toediening exogeen testosteron wordt er dus minder endogeen testosteron aangemaakt.

Als je die HPTA weer op gang wil brengen heb je middelen als Clomid en Hcg nodig, maar tevens heb je ook nog een middel dat oestrogenen onderdrukt nodig. Dat zou dan Nolvadex kunnen zijn. Dus dan heb je al 3 tot 4 middelen nodig in een kuurtje als je verantwoord bezig wilt zijn. Maar velen knallen zich vol met alleen Testosteron en zijn varianten en gebruiken dan geen nakuur. Gevolg : testikels blijven langdurig gekrompen, kans op oestrogeenpiek met diverse nadelige effecten en een verlaagd testosteronniveau na het kuren.

Daarom alleen al moet het niet worden vrijgegeven, zelfs onder begeleiding wordt er teveel geprutst en zijn de risico's voor de gezondheid te groot.

Over de werking, ja je merkt dat bij geregeld gebruik zeker dat er iets is toegediend. Ook al heeft het ene middel meer bijwerkingen dan het andere. Maar groeihormoon kenmerkt zich bijvoorbeeld door tintelingen, anabole steroiden door legio bijwerkingen zoals hoofdpijn, verhoogde bloeddruk, euforie.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:05:26 #248
2764 Trainspotter
pi_40379192
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:42 schreef Art_Core het volgende:
Toen onze eigen Joop ooit werd gepakt op in essentie het zelfde (anabole steroiden) kwam hij met het verhaal van het aangereikte flesje drinken uit het publiek met daarin het goedje. Geflikt dus. Misschien dat Landis het daar ook op gaat gooien, ik heb al zoveel gekke dingen gehoord in deze zaak.
Alles wat Landis aanpakte gooide ie over z'n hoofd . Drinken aanpakken doen renners tegenwoordig alleen nog maar van bekende gezichten heb ik ooit begrepen. Ik moet ook zeggen dat je het eigenlijk nauwelijks meer ziet dat een renner iets vanuit het publiek aanneemt. Maar ook al zou hij aansturen op geflikt zijn, dan nog is z'n waarde verstoord. Het zal hem niet verder helpen. Sowieso is het een beroerde smoes, staat wat mij betreft gelijk aan schuld bekennen.
pi_40379263
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:47 schreef Ericr het volgende:
Binnen de wedstrijdsport ben ik voor actief bestrijden, vrijgeven leidt tot misbruik en onoordeelkundig gebruik. Je moet op redelijk wat vlakken onderlegt zijn wil je bepaalde middelen op een 'gezonde' manier kunnen gebruiken.

Een middel als testosteron en zijn varianten onderdrukt je HPTA (hypothalamus-pituitary-testes-axis) bij langdurige toediening. Die HPTA reguleert de aanmaak van o.a. testosteron en groeihormoon in het lichaam. Bij toediening exogeen testosteron wordt er dus minder endogeen testosteron aangemaakt.

Als je die HPTA weer op gang wil brengen heb je middelen als Clomid en Hcg nodig, maar tevens heb je ook nog een middel dat oestrogenen onderdrukt nodig. Dat zou dan Nolvadex kunnen zijn. Dus dan heb je al 3 tot 4 middelen nodig in een kuurtje als je verantwoord bezig wilt zijn. Maar velen knallen zich vol met alleen Testosteron en zijn varianten en gebruiken dan geen nakuur. Gevolg : testikels blijven langdurig gekrompen, kans op oestrogeenpiek met diverse nadelige effecten en een verlaagd testosteronniveau na het kuren.

Daarom alleen al moet het niet worden vrijgegeven, zelfs onder begeleiding wordt er teveel geprutst en zijn de risico's voor de gezondheid te groot.

Over de werking, ja je merkt dat bij geregeld gebruik zeker dat er iets is toegediend. Ook al heeft het ene middel meer bijwerkingen dan het andere. Maar groeihormoon kenmerkt zich bijvoorbeeld door tintelingen, anabole steroiden door legio bijwerkingen zoals hoofdpijn, verhoogde bloeddruk, euforie.
Offtopic:
heb jij misschien een link waarin de basis van AAS wordt uitgelegd? Op DBB zelf staat volgens mij niet echt een "handleiding", er is wel Big Cat's steroid profile pagina, maar daar word je als leek niet echt wijs uit door al die verschillende shizzle. Wil me er graag eens in verdiepen.

Ontopic:
ik weet niet echt wat ik hiervan moet denken. Aan de ene kant ben ik van mening dat verboden middelen niet thuishoren in topsport en dat Landis' straf (want ik geloof niet (meer) in zijn onschuld) gerechtvaardigd is, aan de andere kant is het naief te denken dat hij de enige is die gebruikt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:16:33 #250
40566 Ericr
Livewrong
pi_40379450
http://www.bodypage.nl/menu.htm
http://www.bodypage.nl/steroidpage.htm

Voor een redelijk eenvoudige uitleg over de werking van o.a. anabole steroiden. Niet gebruiken als leidraad voor kuurtjes, op dat gebied is die pagina achterhaald.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:36:52 #251
pi_40379932
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:16 schreef Ericr het volgende:
http://www.bodypage.nl/menu.htm
http://www.bodypage.nl/steroidpage.htm

Voor een redelijk eenvoudige uitleg over de werking van o.a. anabole steroiden. Niet gebruiken als leidraad voor kuurtjes, op dat gebied is die pagina achterhaald.
Lijkt me een verstandige tip De toppers zoals Landis zullen niet zelf lopen kloten, die staan onder strenge bewaking van arts en verzorger. In de situatie van Landis is een schorsing niet meer dan logisch. Zeggen dat je gepiepeld bent vind ik gewoon kinderachtig, ben dan een vent en beken zoals M.Lotz ook deed........

Overigens ben ik wel voor de atletiek schorsingen, eerste keer twee jaar en daarna levenslang.......één keer in de fout kan gebeuren, vaker betekend dat je ander beroep kunt/moet kiezen.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:08:54 #252
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40386433
Kuipers zei op BNR dat Landis nu wel iets geslikt moet hebben maar dat t waarschijnliijk is gegeven door een duister figuur rond Landis. Hij raadde Landis dan ook aan gewoon iemand aan te klagen. Volgens Kuiper zijn er teveel mensen rond een sporter die gewoon aankloten.

Wel zei Kuipers dat landis natuurlijk ook verantwoordelijk voor wat ie slikt of drinkt.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:18:09 #253
40566 Ericr
Livewrong
pi_40386653
Welja gewoon iemand aanklagen, vooral niet bekennen dat je zelf de keuze hebt gemaakt om doping te gebruiken. Die Kuipers begint ook steeds ongeloofwaardiger te worden.

Gatlin is er in geluisd (zeggen ze), Landis is er in geluisd (zeggen ze). Misschien maar eens tijd om een topic te openen in TRU. Denk dat degenen die dit hebben gedaan ook achter de aanslagen op 11-09-2001 zaten. Het waren de reptilians!!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:23:27 #254
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40386791
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:08 schreef SunChaser het volgende:
Kuipers zei op BNR dat Landis nu wel iets geslikt moet hebben maar dat t waarschijnliijk is gegeven door een duister figuur rond Landis. Hij raadde Landis dan ook aan gewoon iemand aan te klagen. Volgens Kuiper zijn er teveel mensen rond een sporter die gewoon aankloten.

Wel zei Kuipers dat landis natuurlijk ook verantwoordelijk voor wat ie slikt of drinkt.
NWO
And that is the news.''
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:10:29 #255
127004 maril
Smeetsfan
pi_40391820
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:08 schreef SunChaser het volgende:

Wat een lul, ik blijf erbij als hij iets geslikt heeft ,dat met volle verstand heft gedaan.
sommige doen nu net alsof sporters mensen zijn die overgeleverd zijn aan andere, dat weiger ik te geloven.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:11:53 #256
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40391852
Ja, Landis gaat doen alsof ie er is bijgelapt. Dus helaas, geen extra TT van God.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:22:27 #257
127004 maril
Smeetsfan
pi_40392093
Datum: 1-aug 16:28

Floyd Landis weet zaterdag of hij zijn Tour de France-zege mag houden. Dan wordt de uitslag van de contra-expertise van de op doping betrapt Amerikaan bekendgemaakt. Landis had na de zeventiende rit van de Tour een te hoge testosteronwaarde en hij denkt dat de B-staal hetzelfde resultaat oplevert. Hij riskeert daarmee een tweejarige schorsing.

Landis vroeg pas maandag de contra-expertise aan, vlak nadat de UCI dat ook had gedaan. De internationale wielerunie wil net als Phonak, de ploeg van de Amerikaan, zo snel mogelijk duidelijkheid in de zaak.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:08:29 #258
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_40393201

pi_40393323
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:08 schreef doemaardrie het volgende:
[afbeelding]

Dat zei ik vorige week al
pi_40394080
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:10 schreef maril het volgende:

[..]

Wat een lul, ik blijf erbij als hij iets geslikt heeft ,dat met volle verstand heft gedaan.
sommige doen nu net alsof sporters mensen zijn die overgeleverd zijn aan andere, dat weiger ik te geloven.
Ik sluit niet helemaal uit dat hij van zijn verzorger dingen toegediend krijgt waarvan hij niet precies weet wat het is. Als je het boek van Peter Winnen leest, zie je dat de verzorger ook dingen doet waar de renner het fijne niet van weet.
Maar dat neemt niet weg dat je als renner er uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor bent. Als je dan niet navraagt bij je verzorger, dan heb je toch de hand in eigen boezem te steken.

Qua dopingbestrijding zou ik er trouwens wel voor zijn om meer verantwoordelijkheid bij de ploegen te leggen, in de zin van: sporter positief, ploeg ook schuldig, dus ploeg een maandje buitenspel. Dan ga er als ploeg wel voor zorgen dat ze echt niet gebruiken (of je zorgt er als ploeg voor dat je zeker weet dat ze niet gepakt worden).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:58:59 #261
127004 maril
Smeetsfan
pi_40394746
Ik geloof niet dat ik zo iemand blind zou vertrouwen in dat wereldje.
pi_40394879
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:58 schreef maril het volgende:
Ik geloof niet dat ik zo iemand blind zou vertrouwen in dat wereldje.
Lijkt me ook niet slim, maar als de verzorger zegt dat het goed is voor je en je niet gepakt wordt, kan ik me er wel iets bij voorstellen.
pi_40466996
quote:
Excuses, excuses
'Dehydration' latest culprit offered by Landis' lawyer
http://sportsillustrated.(...)p/index.html?cnn=yes

Het is nu dus uitdroging, na alle andere excuses die we al hebben gehoord. Goh, al die liters water gingen dus alleen maar over zijn lichaam en hij kreeg de kans niet om te drinken Properly fucked, Floyd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ericr op 04-08-2006 08:55:49 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 05:03:51 #264
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40470678
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is nu dus uitdroging, na alle andere excuses die we al hebben gehoord. Goh, al die liters waren gingen dus alleen maar over zijn lichaam en hij kreeg de kans niet om te drinken Properly fucked, Floyd.
hoe meer excuses hij maakt hoe meer ik hem niet geloof. Er is toch immers een reden als je niet gepakt hebt. Hou je dan bij die verklaring en niet steeds veranderen.
And that is the news.''
pi_40471610
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:31 schreef Ericr het volgende:

[..]

Het is nu dus uitdroging, na alle andere excuses die we al hebben gehoord. Goh, al die liters water gingen dus alleen maar over zijn lichaam en hij kreeg de kans niet om te drinken Properly fucked, Floyd.
Hij wordt echt met de dag ongeloofwaardiger zeg. Damn....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:00:21 #266
5673 heijx
Qui que boue
pi_40471658
Hebben onze NS die Landis al een baan aangeboden als persvoorlichter?
quote:
The latest theory -- dehydration -- appears to contrast with events. Landis pushed ahead at the 45-mile mark July 20 and rode the rest of the stage alone, which he later called an "advantage" because he was constantly near his team's car and the liquids it carried. He constantly splashed his face and drank fluids as he rode up the Alps.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_40485911
morgen om 11:00 weten we dus meer
pi_40490047
Op België zeiden ze tijdens de uitzending van de Deutschlandrundfahrt vandaag dat de advocaten van Landis er van uit gingen dat de hele procedure nog wel 6 tot 8 maanden gaat duren. Ga er maar van uit dat hij het op procedurefouten gaat gooien, of de testmethode gaat aanvechten oid.
Hij heeft overigens de advocaat ingehuurd die Hamilton heeft 'vrij'gepleit na zijn positieve test van de OS (wat voor die test hielp, maar toen Hamilton voor hetzelfde positief werd getest in de Vuelta was het definitief over).
pi_40491367
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:37 schreef Wombcat het volgende:
Op België zeiden ze tijdens de uitzending van de Deutschlandrundfahrt vandaag dat de advocaten van Landis er van uit gingen dat de hele procedure nog wel 6 tot 8 maanden gaat duren. Ga er maar van uit dat hij het op procedurefouten gaat gooien, of de testmethode gaat aanvechten oid.
Hij heeft overigens de advocaat ingehuurd die Hamilton heeft 'vrij'gepleit na zijn positieve test van de OS (wat voor die test hielp, maar toen Hamilton voor hetzelfde positief werd getest in de Vuelta was het definitief over).
Ik hoop dat Landis gewoon geschorst gaat worden en het liefst snel.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:40:30 #270
127004 maril
Smeetsfan
pi_40491925
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:22 schreef Joris33 het volgende:

[..]

Ik hoop dat Landis gewoon geschorst gaat worden en het liefst snel.
Ja ,maar ff de avocaat van de duivel spelen wat als hij onschuldig is?
pi_40491971
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:40 schreef maril het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet meer in, na al die smoezen die hij gebruikt heeft.
pi_40491980
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:40 schreef maril het volgende:

[..]

Yeah, right.

Eerst de B-staal effe afwachten, als die positief is, moet 'ie toch wel met een héle goede verklaring komen, want hij heeft dan niet alleen alle schijn, maar ook het bewijs tegen zich.
Tot nog toe komt hij zowat elke dag met een ander excuus, dat is ook niet erg geloofwaardig.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:51:53 #273
127004 maril
Smeetsfan
pi_40492287
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Yeah, right.

Eerst de B-staal effe afwachten, als die positief is, moet 'ie toch wel met een héle goede verklaring komen, want hij heeft dan niet alleen alle schijn, maar ook het bewijs tegen zich.
Tot nog toe komt hij zowat elke dag met een ander excuus, dat is ook niet erg geloofwaardig.
Ja maar die contra , tis toch dezelfde urine hoe kan het zijn dat die uitslag evt negatief zou zijn ?
dus van uitgaande dat hij positief is (Landis heeft niet voor niets zoveel advocaten erop gezet, spanjaarden, Amerikanen)
zal hij toch gaan procederen , dus ik denk dta dit een lang staartje krijgt.
pi_40492333
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:51 schreef maril het volgende:

[..]

Ja maar die contra , tis toch dezelfde urine hoe kan het zijn dat die uitslag evt negatief zou zijn ?
dus van uitgaande dat hij positief is (Landis heeft niet voor niets zoveel advocaten erop gezet, spanjaarden, Amerikanen)
zal hij toch gaan procederen , dus ik denk dta dit een lang staartje krijgt.
Elke test kan een vals positief resultaat geven, daarom heb je een B-staal, om die kans zoveel mogelijk uit te sluiten.

Heras gooide het ook op procedurefouten, maar kreeg uiteindelijk ook nul op rekest. En zit nu lekker thuis
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:57:20 #275
127004 maril
Smeetsfan
pi_40492438
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Elke test kan een vals positief resultaat geven, daarom heb je een B-staal, om die kans zoveel mogelijk uit te sluiten.

Heras gooide het ook op procedurefouten, maar kreeg uiteindelijk ook nul op rekest. En zit nu lekker thuis
Dus mocht het morgen negatief zijn is hij werkelijk onschuldig, en moet iedereen ik incluis door het stof bijten. en excuses te over
pi_40492478
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef maril het volgende:

[..]

Dus mocht het morgen negatief zijn is hij werkelijk onschuldig, en moet iedereen ik incluis door het stof bijten. en excuses te over
dan is hij in ieder geval wettelijk onschuldig en zal vrijspraak volgen.
pi_40492502
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:57 schreef maril het volgende:

[..]

Alleen de kans dat het morgen negatief is, acht ik niet zo groot. Als Landis zelf al niet verwacht dat de test morgen hetzelfde resultaat geeft. Dat is eigenlijk al een schuldbekentenis.
Normaal gesproken zou je dan dus idd zeggen, is toch ionschuldig, maar gezien die uitspraken van Landis, zou ik dan eerder aan de tweede test gaan twijfelen (dat die een vals negatief resultaat gegeven heeft. Hoewel die kans op zichzelf ook weer erg klein is).
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:01:51 #278
127004 maril
Smeetsfan
pi_40492558
Was toch leuk om ff die advocaat van de te spelen
pi_40505679
Om 11 uur zou dus de uitslag van de contra-expertise bekend worden gemaakt.

Spannend moment voor Landis. En voor Pereiro.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:43:27 #280
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40505692
11 uur welke tijd? Frans?
pi_40505713
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:43 schreef SunChaser het volgende:
11 uur welke tijd? Frans?
CET veronderstel ik.

Dus de Franse en onze tijd.
pi_40505732
Ook B-staal van Landis positief

**Ook de B-staal van Tourwinnaar Floyd
Landis heeft een positieve testuitslag
opgeleverd.Na de 17de etappe testte de
Amerikaan positief op testosteron.Die
uitkomst is nu door de contra-expertise
bevestigd.

Landis verspeelt hierdoor zijn Tourzege
en wordt waarschijnlijk voor twee jaar
geschorst.De Spanjaard Oscar Pereiro
zal worden uitgeroepen tot winnaar van
de Tour de France.

(later meer)

Bron: NOS-TT669
sig verwijderd door FA
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 10:46:29 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_40505753
Hoera voor Pereiro
pi_40505755
TT bevestigd het inderdaad.
pi_40505801
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:46 schreef Leatherface het volgende:
TT bevestigd het inderdaad.
pi_40505859
Landis dus touroverwinning kwijt

maja nu gaat ie maanden zeiken dat ie niet positief is krijgen we dat weer
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:02:06 #287
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40506030
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 10:46 schreef Falco het volgende:
Hoera voor Pereiro
Wil die de titel nog hebben? Of alleen het geld?
pi_40506104
Dag Landis

Weg tourzege, en oh ja zelf ook weg voor 2 jaar.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:08:25 #289
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_40506166
Jammer, zonde van de afgelopen tour...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:08:31 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_40506167
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:08:56 #291
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40506176
Afschaffen die tour
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:08:56 #292
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40506177
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:10:05 #293
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_40506196
Het is wachten op de reactie van Moerenhout
Tranquillo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:10:16 #294
6509 vanDaal
-isme-er-eentje
pi_40506201
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:08 schreef JoeyT het volgende:
Jammer, zonde van de afgelopen tour...
Dat vind ik met name ook
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:11:20 #295
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40506219
Op Radio 2 komt Kuipers zo aan het woord
www.radio2.nl

live luisteren
  Redactie Frontpage zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:15:49 #296
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40506314
Kuipers is niet verrast
het staat vast dat van buitenaf TT is toegediend, 100%
Hij weet niet of het bewust is
Kuipers geeft de verzorgers de schuld. Dat ze waarschijnlijk iets hebben toegediend
De echte schuldigen blijven dan buiten schot.
Hij vindt Landis wel een beetje dom
Het heeft niets met alcholhol te maken
Landis zou de verzorgers moeten aangeven. Zeggen dat ie ter goeder trouw was, en dat die en die wat hebben gegeven.
Volgens Kuipers heeft de TT niet bijgedragen aan zn prestatie, maar dat was na de inzinkingsdag goed eten en drinken.
Kuipers zegt dat hij wel degelijk op eigen kracht heeft gewonnen.
pi_40506380
Kuipers, is dat die kwakzalver die toen ook bij Smeets in de uitzending was samen met Lotsie?
pi_40506458
godver
wat gebeurde met me inzet op unibet dan?
ik had 50 op peirrero toen hij nog een quotering van x10 had :|
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:27:30 #299
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_40506560
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:15 schreef SunChaser het volgende:
Kuipers is niet verrast
het staat vast dat van buitenaf TT is toegediend, 100%
Hij weet niet of het bewust is
Kuipers geeft de verzorgers de schuld. Dat ze waarschijnlijk iets hebben toegediend
De echte schuldigen blijven dan buiten schot.
Hij vindt Landis wel een beetje dom
Het heeft niets met alcholhol te maken
Landis zou de verzorgers moeten aangeven. Zeggen dat ie ter goeder trouw was, en dat die en die wat hebben gegeven.
Volgens Kuipers heeft de TT niet bijgedragen aan zn prestatie, maar dat was na de inzinkingsdag goed eten en drinken.
Kuipers zegt dat hij wel degelijk op eigen kracht heeft gewonnen.
Tsja je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen lijf. Ik vind het overigens heel erg jammer...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:01:04 #300
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_40507320
Mooi.

Eindelijk weer eens een europese winnaar van de tour. Dat hadden we nou net nodig, niet zo'n Yankee on speed. Erg goedkoop trouwens om al die kutsmoezen uit de kast te halen om jezelf vrij te pleiten ondanks dat je 100% zeker gewoon bewust and de dope hebt gezeten om te kunnen winnen. Omdat je de dag ervoor zo slecht tegen je verlies kon dat je ter troost jezelf stijf aan de dope hebt gezet om de volgende dag je gram te halen. Kneus dat het is.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:24:34 #301
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40507823
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:19 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Kuipers, is dat die kwakzalver die toen ook bij Smeets in de uitzending was samen met Lotsie?
Nee dat was Nikkels en dat is geen kwakzalver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')