abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40325105
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrong
[..]

Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?
Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.

Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?

Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:33:38 #177
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40325262
Ik geloof Landis.

En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40325538
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:33 schreef popolon het volgende:
Ik geloof Landis.

En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
Ik blijf erbij dat Landis meer eer verdient dan Armstrong. Landis toonde moed in zijn beslissingen deze Tour en in de rit naar Morzine, gegeven zijn overmacht koerste Armstrong daarentegen als lafaard. "Parcours safe? Dan snel naar huis"

Het kromme in de mens is dat die niet weten wil waarom een medicijngrens ergens getrokken is. Stoffen die je niet verder helpen, kunnen je zo maar een zege kosten. De kijker waardeert je er naar. Dit terwijl de echte klootzakken worden toegejuicht.
  zondag 30 juli 2006 @ 16:44:24 #179
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40325580
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:28 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.

Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?

Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_40325791
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:44 schreef kawotski het volgende:

[..]

lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..
Ben blij dat je het volgen kan. Ik lees dat vod niet
pi_40330735
  zondag 30 juli 2006 @ 20:23:24 #182
40566 Ericr
Livewrong
pi_40331488
quote:
Exogenous testosterone in Landis' A sample

The aftermath of 2006 Tour de France winner Floyd Landis' positive A probe for performance-enhancing hormone testosterone is far from over. Germany's public TV stations ARD and ZDF have since questioned their transmission of cycling races if the sports biggest problem is not solved, and the German cycling federation called for an anti-doping law in Germany on Saturday, one day prior to the ProTour one-day race Vattenfall Cyclassics in Hamburg.

To explain the positive doping test result after stage 17 of the Tour de France, which he won after an impressive solo ride in high mountains, Landis has argued that his extraordinarily high level of testosterone was naturally produced by his own body. The analytical basis for the test being the ratio between testosterone and epitestosterone, normally averaging 1:1, a suspicion of doping is being issued if this ratio is higher than 4:1.

In Landis' case, German media have on Sunday rumoured the result to be 11:1. "In our medical files appear not only blood levels, but also our testosterone status," said professional cyclists' representative Jens Voigt before the race. "It shouldn't be hard to find out if Landis is telling the truth."

But, much more important than this seems to be that the tests performed on Landis' A sample included an Isotope Ratio Mass Spectrometry (IRMS) procedure, used to determine whether the encountered amount of testosterone is synthetic (thus exogenous, administered to the body) or natural (endogenous, produced by the body itself). In the case of the American, the analysis determined testosterone of artificial origin, which must have been administered to the body.

But Jose Maria Buxeda, Landis' attorney, contests the detection method via IRMS. "It's not reliable," he told French L'Equipe. "Most laboratories do not use it. In fact, the laboratory of Chatenay-Malabry must be the only one still using it." In the same edition of the paper, however, Christiane Ayotte, director of the anti-doping laboratory in Montreal, Canada, disagrees. "We use the method regularly," she said. "Moreover, more than half of the WADA-accredited labs perform it successfully. I'd even say that an IRMS which gives a synthetic result is very hard to contest. It's not a method that anyone can apply but the LNDD (lLaboratoire de Chatenay-Malabry) has totally proven itself in this domain."

Landis also pointed at his thyroid problems, the treatment of his inflamed hip with corticosteroids, as well as drinking alcohol on the night prior to stage 17, to be factors which could have affected his testosterone levels. "As soon as an athlete is controlled positive for testosterone, the same old stories come up," Ayotte continued. "The increase, even if natural, of the ratio testosterone/epitestosterone cannot, in any case, be explained by taking thyroid hormones or corticosteroids. Alcohol can in fact influence it but only with women, and only for three or four hours."
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news

De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.

Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
pi_40332139
Goed nieuws dat er exogeen testosteron is gevonden. Ik hoop dat Landis de waarheid zegt.

Het lullige is natuurlijk wel dat de testosteron zelf waarschijnlijk weinig te maken had met zijn prestatie op weg naar Morzine. Waarschijnlijk neemt hij elke dag testosteron, maar nu wat meer, of nu bleef het toevallig langer in zijn lichaam...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:57:02 #184
40566 Ericr
Livewrong
pi_40332637
Dan heeft het des te meer te maken met die prestatie, sneller herstel betekent dat je de mogelijkheid hebt om je tegenstanders op een hoop te rijden onder de juiste omstandigheden.

Het ziet er somber voor hem uit als dat bericht klopt, op die leeftijd is dat einde carriere.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:01:31 #185
127004 maril
Smeetsfan
pi_40332786
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:

[..]

Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist.
Heb net op de radio, naar een tip, een uitzending van "Opium" geluistert van 23 juli met Mart Smeets gaat overigens vooral over zijn liefde voor muziek.
Maar daar kwam even Armstrong ter sprake, maar volgens Mart is Lance echt kei en kei hard een echte Texaan, heel rechtsdenkend en rechtlijnig, maar omdat hij heel hard werkte en niets jatten kon hij het van hem hebben.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40333931
tvp
pi_40334236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news

De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.

Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
ik verwacht dat Landis morgenmiddag bekent doping te hebben gebruikt....en ohja huilend loopt ie weg
pi_40334290
Jesús Manzano, the ex-pro who revealed insider details of doping in a series of interviews two years ago, said that testosterone can be taken during competition and its effects can be felt "almost immediately."

In an article with his byline in the Spanish daily AS, Manzano outlined the way riders can take testosterone during a competition, undercutting the argument that testosterone is a substance taken over weeks and months to slowly build strength and resistance.

Manzano's interviews helped draw attention to controversial Spanish doctor Eufemiano Fuentes, who is now at the center of an ongoing doping investigation in Spain.

"Its effects are felt almost immediately," Manzano wrote. "It gives you a lot of force and produces a sort of euphoria."

Manzano outlined three ways to take testosterone during a competition.

First are patches, called AndroGel, which are applied during a light massage usually during the evening mealtime. Manzano said the patches had to be used less than two hours to not risk going above the T/E ratio threshold and risking a positive doping test. Manzano also said clandestine suppositories are used as well as intravenous injections, called Rastandol, taking about 20 minutes to 1 hour before competition.

Another option are pills of Andriol, called "beans" in the cycling underworld - or "Ferrari's jellybeans" by some - but these usually take several days to kick in and he said it's not likely riders would use them during competition.

Ik neem aan dat Landis zo'n patch op zijn balzak heeft gekregen en dat hij daarna wat bier is gaan drinken op het terras. Vervolgens moest hij in zijn hotel de patch eraf halen maar is dat door die whiskeytjes vergeten en heeft de hele nacht met dat ding op zijn ballen geslapen. De volgende morgen voelde hij zich als een tijger zo sterk!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_40344006
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?

ben benieuwd
pi_40344438
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef Eppie_NL het volgende:
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?

ben benieuwd
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
pi_40345497
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:56 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
eurosport en nog andere sites zeiden dat we vandaag weten hoe het zit
pi_40348058
quote:
Tourwinnaar Landis vrijgesproken van doping

De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis is maandagmorgen vrijgesproken van dopinggebruik. De 30-jarige coureur van Phonak werd in juli bij een controle in de Tour positief bevonden op het middel Testosteron. De contra-expertise gaf echter een negatief resultaat.

Phonak stelde Landis na de eerste test direct op non-actief, maar de Amerikaan is onmiddellijk weer opgenomen in de ploeg. Landis blijft tourwinnaar. De Spanjaard Oscar Pereiro Sio blijft tweede.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:06:53 #193
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348075
grapjas.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:07:30 #194
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348090
waar staat dat?
pi_40348093
Bron ?
pi_40348095
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:06 schreef PLAE@ het volgende:

grapjas.
als ie vandaag maar niet vrijgesproken wordt

gewoon ff nieuw leven inblazen.....was zo stil hier.

maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
pi_40348149
leuk geprobeerd
  maandag 31 juli 2006 @ 12:09:36 #198
30919 mitt
Michael Corleone
pi_40348155
Bericht is dus niet echt
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:10:40 #199
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40348188
En ik moest me echt inhouden om een wielerjournalist die hier naast me zit niks te zeggen

wat een discipline.

Had ik bijna weer een hoax.
  maandag 31 juli 2006 @ 12:31:13 #200
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40348738
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef Eppie_NL het volgende:
.....
maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
Monday midnight....kan nog ff duren dus.....
....hoedt u voor het domino-effect ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')