Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrong
[..]
Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?
Ik blijf erbij dat Landis meer eer verdient dan Armstrong. Landis toonde moed in zijn beslissingen deze Tour en in de rit naar Morzine, gegeven zijn overmacht koerste Armstrong daarentegen als lafaard. "Parcours safe? Dan snel naar huis"quote:Op zondag 30 juli 2006 16:33 schreef popolon het volgende:
Ik geloof Landis.
En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..quote:Op zondag 30 juli 2006 16:28 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.
Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?
Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
Ben blij dat je het volgen kan. Ik lees dat vod nietquote:Op zondag 30 juli 2006 16:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..![]()
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31newsquote:Exogenous testosterone in Landis' A sample
The aftermath of 2006 Tour de France winner Floyd Landis' positive A probe for performance-enhancing hormone testosterone is far from over. Germany's public TV stations ARD and ZDF have since questioned their transmission of cycling races if the sports biggest problem is not solved, and the German cycling federation called for an anti-doping law in Germany on Saturday, one day prior to the ProTour one-day race Vattenfall Cyclassics in Hamburg.
To explain the positive doping test result after stage 17 of the Tour de France, which he won after an impressive solo ride in high mountains, Landis has argued that his extraordinarily high level of testosterone was naturally produced by his own body. The analytical basis for the test being the ratio between testosterone and epitestosterone, normally averaging 1:1, a suspicion of doping is being issued if this ratio is higher than 4:1.
In Landis' case, German media have on Sunday rumoured the result to be 11:1. "In our medical files appear not only blood levels, but also our testosterone status," said professional cyclists' representative Jens Voigt before the race. "It shouldn't be hard to find out if Landis is telling the truth."
But, much more important than this seems to be that the tests performed on Landis' A sample included an Isotope Ratio Mass Spectrometry (IRMS) procedure, used to determine whether the encountered amount of testosterone is synthetic (thus exogenous, administered to the body) or natural (endogenous, produced by the body itself). In the case of the American, the analysis determined testosterone of artificial origin, which must have been administered to the body.
But Jose Maria Buxeda, Landis' attorney, contests the detection method via IRMS. "It's not reliable," he told French L'Equipe. "Most laboratories do not use it. In fact, the laboratory of Chatenay-Malabry must be the only one still using it." In the same edition of the paper, however, Christiane Ayotte, director of the anti-doping laboratory in Montreal, Canada, disagrees. "We use the method regularly," she said. "Moreover, more than half of the WADA-accredited labs perform it successfully. I'd even say that an IRMS which gives a synthetic result is very hard to contest. It's not a method that anyone can apply but the LNDD (lLaboratoire de Chatenay-Malabry) has totally proven itself in this domain."
Landis also pointed at his thyroid problems, the treatment of his inflamed hip with corticosteroids, as well as drinking alcohol on the night prior to stage 17, to be factors which could have affected his testosterone levels. "As soon as an athlete is controlled positive for testosterone, the same old stories come up," Ayotte continued. "The increase, even if natural, of the ratio testosterone/epitestosterone cannot, in any case, be explained by taking thyroid hormones or corticosteroids. Alcohol can in fact influence it but only with women, and only for three or four hours."
Heb net op de radio, naar een tip, een uitzending van "Opium" geluistert van 23 juli met Mart Smeets gaat overigens vooral over zijn liefde voor muziek.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist.
ik verwacht dat Landis morgenmiddag bekent doping te hebben gebruikt....en ohja huilend loopt ie wegquote:Op zondag 30 juli 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news
De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.
Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef Eppie_NL het volgende:
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?
ben benieuwd![]()
eurosport en nog andere sites zeiden dat we vandaag weten hoe het zitquote:Op maandag 31 juli 2006 09:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
quote:Tourwinnaar Landis vrijgesproken van doping
De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis is maandagmorgen vrijgesproken van dopinggebruik. De 30-jarige coureur van Phonak werd in juli bij een controle in de Tour positief bevonden op het middel Testosteron. De contra-expertise gaf echter een negatief resultaat.
Phonak stelde Landis na de eerste test direct op non-actief, maar de Amerikaan is onmiddellijk weer opgenomen in de ploeg. Landis blijft tourwinnaar. De Spanjaard Oscar Pereiro Sio blijft tweede.
als ie vandaag maar niet vrijgesproken wordtquote:
Monday midnight....kan nog ff duren dus.....quote:Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef Eppie_NL het volgende:
.....
maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |