En het stomme is dat hij daardoor alleen maar ongeloofwaardiger overkomtquote:
Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ook gezien wat er allemaal gepost werd toen 'ie die solo naar Morzine deed?? En die kotssmilies waren op z'n manier van rijden voor die rit en niet omdat 'ie Amerikaan was.
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteursquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.
Zelfde reacties zeker?
idd of hij moet het op andere wijze moeten aantonen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Bendoverp het volgende:
Als hij zegt dat zijn niveau's natuurlijk al hoog zijn, waarom is dat nog niet opgevallen bij tig eerdere dopingtests?
man wat wordt ik hier moe van.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs![]()
Hij zegt zelf dat zijn testosteron niveau's hoger dan normaal zijn en bij een dopingtest wordt niet alleen de T/E ratio vastgesteld maar ook de losse componenten. Bij een hoge T/E waarde is het vrij normaal dat de concentraties epitestosteron laag zijn en daarmee ook moeilijk meetbaar. Een lage epitesteron spiegel duidt des te meer oip exogene toediening van testosteron.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
Bij topsporters zakt een biertje sneller in de benen dan bij een normaal mens. Een bier na zo inspanning. Wil het effect hebben gehad, dan had hij half aangeschoten moeten zijn. En dat in de tour voor een bergetappe? Tuurlijk..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:57 schreef Ericr het volgende:
Bron? Inmiddels hebben we dus een redelijk aangeschoten Landis die de dag er op 1 van de grootste herijzenissen ooit gezien in de sport beleeft. Het wordt steeds gekker.
6 drankjes in die staat van vermoeidheid slaan keihard aan. In eerste instantie had Landis het zelf ook maar over 1 biertje. Of beter 1 Amstel.
Binnenkort horen we waarschijnlijk dat al die bidons die hij onderweg leeg goot volzaten met vodka en hij straalbezopen over de finish kwam. Het wordt er inderdaad niet beter op al die onzin uit het kamp Landis.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:40 schreef Venga het volgende:
In elk interview na z'n winnende etappe verklaarde hij stellig 1 biertje te hebben genomen.
Nu gaat hij uitvluchten zoeken omdat hij resultaten heeft gehoord van onderzoeken naar hormonen toename nav alcohol
De geloofwaardigheid neemt niet toe
Dat kan door hard tegen een berg op fioetsen gebeuren, door bier etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
Nederlandse of rabo rijders zijn niet heilig hoor. Dat Landis laf reed, ok. Maar om gelijk de rabo rijders de hemel in te prijzen..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs![]()
Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:56 schreef Ericr het volgende:
Rabo niet, Boogerd in ieder geval wel en Rasmussen ook nog wel. Aanvallers hebben we nodig, geen laffe calculators.
Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.
Hij doet het ook vaak in wedstrijden die hij kan winnen. soms krijgt hij daardoor de kritiek dat hij geen koersinzicht heeft.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.
Lijkt me logisch.
Hij ging ook iedereen duwen enzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:29 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Toen Landis over de streep kwam gierde die troep nog steeds door zijn lijf. Hij ging al gelijk met van alles gooien. Heb ik dronken mensen trouwens ook wel eens zien doen.
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"
Tjaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:09 schreef Rudieh het volgende:
[..]
tenzij je een vrouw bent wordt je helemaal niet geil van alcohol...alcohol zorgt er juist voor dat je testosterongehalte daalt...
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"
Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?quote:ARD: "Testosteronniveau Landis ver boven toegelaten waarde"
Volgens de Duitse zender ARD is het testosteronniveau dat bij een dopingcontrole in de urine van Tourwinnaar Floyd Landis werd aangetroffen, ver boven de toegelaten waarde. Dat meldt de ARD vrijdag. Volgens de tv-zender bedraagt het testosteron/epitestosteron-quotiënt in het A-staal van de 30-jarige Landis 11:1. De toegelaten grenswaarde is vastgelegd op 4:1. Nog volgens deze bron zou dit ook betekenen dat de testosteron van buitenaf is toegediend en niet door het lichaam van Landis is aangemaakt. Dit althans als men ervan uitgaat dat het testosteronniveau wordt getest conform de huidige methode van dopinganalyse.
Daarmee wordt ontkracht wat Landis vrijdag zelf heeft gezegd op een persconferentie in Madrid als verklaring voor zijn positieve plas na de zeventiende rit in de Tour. Volgens de renner had zijn verhoogde testosteronniveau "een natuurlijke oorzaak" en was zijn Tourzege "de vrucht van harde training." (belga)
En ook: kun je de dag erna zo fit zijn dat je echt iedereen eruit rijdt?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?
Dit noem ik pas een nuttige en informatieve post.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:56 schreef Ericr het volgende:
Testosteron is een herstelmiddel, maar dan wel bij geregeld gebruik in een kuurtje. Je gaat er overigens niet van de ene op de andere dag als een dolle door rijden, dat vermogen had Landis al in zijn benen tijdens de Tour.
Ik ga er nog steeds van uit dat hij iedere dag of om de dag een Testosteron injectie heeft genomen, voor het herstel. Maar daarmee dus wel onder de grenswaarden bleef. Door een samenloop van omstandigheden zal hij op de dag voor de rit naar Morzine nog restanten van de vorige injectie in zijn bloed hebben gehad, waardoor een nieuwe injectie de waarden boven de 4:1 opdreef.
Testosteron suspensie heeft een zeer lage halfwaardetijd en is na ongeveer twee dagen je bloed uit en moet je weer een nieuwe injectie tot je nemen. De stof blijft overigens nog wel 1 tot 2 weken detecteerbaar.
Dat zijn bloedwaarden dus redelijk constant leken voor de etappe naar Morzine zegt dus niet zoveel, zo lang je maar onder de 4:1 T/E waarde blijft is er niets aan de hand. Echter heb je wel het voordeel van versneld herstel door de testosteron.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Landis kan wel een liedje maken nu.
Op de Tour, was ik aantfietsen
En ik reed bagger, zeg ik er eerlijk bij
Dus die avond, ging ik doorzakken
met me vrienden en weet je wat ik zei?
Doe mij een testoronnetje en een breezer ananas
En doe er ook twee dubbele whiskey bij
Want morgen, moet ik weer vroeg op staan
En dan rij ik iedereen voorbij.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Landis kan wel een liedje maken nu.
...
Wat een nonsens. Armstrong zat zeven jaar 'stijf' in het zadel, maar mijn respect heeft ie daar niet mee verdiend. Landis heeft deze Tour kleur gegeven, met of zonder 'dope'.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:Had door die rit juist best wat respect voor hem gekregen.
Niet alleen wielrennen dus.quote:Justin Gatlin betrapt op doping.
Sprinter Justin Gatlin is betrapt op het gebruik van doping. De Amerikaan, die samen met Asafa Powell het wereldrecord op de 100 meter (9,77) in handen heeft, werd na wedstrijden in april positief getest.
Gatlin liep op 22 april in Kansas City een estafetterace en werd na afloop op doping gecontroleerd. De Amerikaan had daarbij een te hoge testosteron-waarde.
"Ik heb hier geen verklaring voor, omdat ik nog nooit bewust prestatieverhogende middelen gebruikt heb", zei de olympisch en wereldkampioen op de 100 meter. Dit jaar evenaarde Gatlin in mei in Doha het wereldrecord van Powell.
teletekst.
zeg dan niets...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Armstrong zat zeven jaar 'stijf' in het zadel, maar mijn respect heeft ie daar niet mee verdiend. Landis heeft deze Tour kleur gegeven, met of zonder 'dope'.
Ga liever mee in Boogerds gedachte "We gebruiken allemaal, onvermijdelijk. Als er één gepakt wordt, dan moet ie uit de uitslag. Punt."
Geen letterlijke quote. Boogerd legde uit dat wielrenners heel anders aankijken tegen zo'n gesnapte renner.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef JohnDDD het volgende:
heeft boogerd dat gezegd? waar?
Ten eerste gebruikt Landis al medicamenten tegen zijn heuprot, ten tweede is de vraag in hoeverre zijn natuurlijk testosterongehalte hierin meespeelt. Armstrong wist dat hij niet gesnapt kon worden, en kocht daarnaast nog eens overige kandidaten voor de zege weg. In principe vermoordde hij daarmee de wedstrijd die Tour heet langdurig.quote:zeg okee6, vind je het zelf ook niet raar, dat Landis wel jouw respect verdient en ARmstrong niet? armstrong presteerde anders ook iets groots
Het is maar net hoe je het inricht. Nu mogen de teams renners alleen oplappen binnen de voorgeschreven lijst van medicamenten. Voor verdere ondersteuning moeten ze bij schemerige kliniekjes zijn. Op die manier kan de bond nooit inspelen op welke ontwikkelingen er zijn. Nu is wielersport ook altijd eenvoudig gebleven, maar in deze tijden zou men er wel goed in doen de condities meer gelijk te trekken. Zoals je salary caps kent in Amerika, en motorklasses in de racerij. Als je weet dat Armstrong 1:7 mocht scoren op testosteron/epi-testosteron en Landis nu 1:4, waarom holt men er steeds drie jaar achteraan en doet men dan of iemand een moord heeft gepleegd als die over een waarde heen schuifelt?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef JohnDDD het volgende:
toch vraag ik het me af okee6
ze hoeven nu in principe ook geen doping te nemen, maakt niet uit hoe zwaar het parcours is
alleen zouden ze dan wel langzamer gaan
stel dat je allemaal ritten doet van 130km per stuk, niet meer dan 2 bergen van HC of 1e categorie per rit, en niet meer dan twee bergritten in 5 dagen.
zou doping dan opeens niet meer helpen? denk toch van wel. het helpt nog steeds om sneller te fietsen en sneller te herstellen.
pass me ff die linkjes van al die wetenswaardigheden..quote:Op zondag 30 juli 2006 13:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Geen letterlijke quote. Boogerd legde uit dat wielrenners heel anders aankijken tegen zo'n gesnapte renner.
[..]
Ten eerste gebruikt Landis al medicamenten tegen zijn heuprot, ten tweede is de vraag in hoeverre zijn natuurlijk testosterongehalte hierin meespeelt. Armstrong wist dat hij niet gesnapt kon worden, en kocht daarnaast nog eens overige kandidaten voor de zege weg. In principe vermoordde hij daarmee de wedstrijd die Tour heet langdurig.
En Landis heeft ook niet mijn volle respect, ik sta minder zwaar wielrennen voor, zodat het weer menselijk kan worden. Nu pakt iedereen en wordt een jongen als Lotz belachelijk gemaakt, hoe wanhopig zijn optreden er ook uit zag. De groep renners maakt zich belachelijk, de groep vervolgers maakt zich belachelijk, en de kijker voelt zich nu belachelijk gemaakt. De kijker dacht immers altijd dat er gewoon een knopje op de fiets zat, laatste bergbeklimming hoogste stand![]()
Als je op Boogerd doelt, zie zijn interview in Wateringen. Iets anders, wees dan specifieker.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
pass me ff die linkjes van al die wetenswaardigheden..
Ik heb Boogerd dat niet horen zeggen in een interview , was maar waar want zo is het wel.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:33 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als je op Boogerd doelt, zie zijn interview in Wateringen. Iets anders, wees dan specifieker.
Dat was nou juist zijn boodschap! Waarom wordt Lotz uitgekotst? Omdat hij de wielrenners dom noemt dat ze gebruiken. Boogerd wil maar zeggen, wij proberen te voldoen aan die waarden en als je eroverheen gaat, dan zien wij dat zelf niet als crimineel gedrag. Dat is omdat het nodig is (?)quote:Op zondag 30 juli 2006 14:48 schreef JohnDDD het volgende:
boogerd zei alleen dat hij er anders tegen aankijkt omdat hij binnen het wereldje zit en omdat hij zelf wielrenner is, niet omdat "iedereen pakt" ofzo
Een gedachte spreek je doorgaans niet uitquote:Op zondag 30 juli 2006 14:51 schreef maril het volgende:
[..]
Ik heb Boogerd dat niet horen zeggen in een interview , was maar waar want zo is het wel.
dat van Armstrong, al dat vage gedoe, iedereen geeft Armstrong altijd de schuld maar kom dan ook met bewijzen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:33 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als je op Boogerd doelt, zie zijn interview in Wateringen. Iets anders, wees dan specifieker.
Hiermee druk je precies uit wat Armstrong in zeven jaar heeft laten zien van zijn preparatie. Vaag gedoe. Hij kon altijd meteen weg naar de verzorging, afgeschermd van iedereen. Een slechte dag? Ook onbekend. De enige zekerheid was dat hij als beste de route kende, de beste knechten had, op de laatste berg als beste kon versnellen en zijn knechten na die zeven jaar volkomen op waren.quote:
Armstrong heeft niets laten zien. Armstrong heeft hooguit laten zien dat andere ploegen niet opgewassen zijn tegen zijn tactiek. En dat is ook deze Tour weer bewezen, de andere ploegen hebben het simpelweg laten liggen. dat kun je Armstrong niet aanschrijven, tenzij ze in hun broek schijten voor Amerikanen..quote:Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hiermee druk je precies uit wat Armstrong in zeven jaar heeft laten zien van zijn preparatie. Vaag gedoe. Hij kon altijd meteen weg naar de verzorging, afgeschermd van iedereen. Een slechte dag? Ook onbekend. De enige zekerheid was dat hij als beste de route kende, de beste knechten had, op de laatste berg als beste kon versnellen en zijn knechten na die zeven jaar volkomen op waren.
Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist. Dat alleen al impliceert dat Lance naar de beste middelen heeft gegrepen. Alleen Lance kan je daar linkjes van geven, mail hem eens.
Precies. Er zijn weinigen die zo naief zijn dat ze geloven dat iedereen clean is in het peloton. maar om te zeggen dat iedereen pakt vind ik ongefundeerd. In feite is het gewoon laster als men dat beweerd.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
Armstrong heeft niets laten zien. Armstrong heeft hooguit laten zien dat andere ploegen niet opgewassen zijn tegen zijn tactiek. En dat is ook deze Tour weer bewezen, de andere ploegen hebben het simpelweg laten liggen. dat kun je Armstrong niet aanschrijven, tenzij ze in hun broek schijten voor Amerikanen..
Dat Armstrong een perfectionist is kun je niet toeschrijven aan 'middelen'. Als we het dan toch over middelen hebben kun je opvoeren dat hij de enige was die diverse etappes 6 keer ging verkennen.
en dat alleen Lance mij die linkjes kan mailen vind ik wel erg zwak van je, het wel stellig noemen maar gewoon geen bewijs hebben. Je lijkt L'equipe wel..
Je krijgt niets gratis natuurlijk. Stel dat je als de beste kan fietsen! Dan kan je alleen de winst ontglippen als je tegen het asfalt of in het ravijn smakt. Ik zou dan maar eens op verkenning gaan.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:42 schreef kawotski het volgende:
...
Dat Armstrong een perfectionist is kun je niet toeschrijven aan 'middelen'. Als we het dan toch over middelen hebben kun je opvoeren dat hij de enige was die diverse etappes 6 keer ging verkennen.
Het heet deduceren van informatie (afleiden) en we hebben er vele ontdekkingen aan te danken, waar de mensheid soms mee geholpen is en soms ook niet.quote:en dat alleen Lance mij die linkjes kan mailen vind ik wel erg zwak van je, het wel stellig noemen maar gewoon geen bewijs hebben. Je lijkt L'equipe wel..
Het peloton klemt de lippen stijf op elkaar. Renners dag aan dag volgen wordt niet toegestaan. De ploegen hebben echter niks te verbergen, dan is het dus de renner zelf die verantwoordelijk is. Maar in de communicatie spreekt ie nooit individueel. Boogerd zegt altijd 'wij' nooit ik. De renner alleen moet zijn mond houden. Vandaar dat ik mag stellen dat iedereen gebruikt, want medeplichtig.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. Er zijn weinigen die zo naief zijn dat ze geloven dat iedereen clean is in het peloton. maar om te zeggen dat iedereen pakt vind ik ongefundeerd. In feite is het gewoon laster als men dat beweerd.
Dit is een inzichtelijke postquote:armstrong was op vele punten beter dan de concurrentie, dat is deze tour wel naar voren gekomen.
Je mag het stellen als je hard bewijs hebt. Je hebt geen hard bewijs dus slaat het nergens op.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:54 schreef okee6 het volgende:
[..]
Het peloton klemt de lippen stijf op elkaar. Renners dag aan dag volgen wordt niet toegestaan. De ploegen hebben echter niks te verbergen, dan is het dus de renner zelf die verantwoordelijk is. Maar in de communicatie spreekt ie nooit individueel. Boogerd zegt altijd 'wij' nooit ik. De renner alleen moet zijn mond houden. Vandaar dat ik mag stellen dat iedereen gebruikt, want medeplichtig.
[..]
Ik bedoelde niet het puntje doping.quote:Dit is een inzichtelijke post![]()
Ik mag alles stellen. Ik ben geen aanklager, dus mag neerleggen wat ik wil. En geheel ongefundeerd is het niet, want ik grijp bekende feiten en meningen aan.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je mag het stellen als je hard bewijs hebt. Je hebt geen hard bewijs dus slaat het nergens op.
Dat werd vrijdag op radio één door arts Harm Kuipers gemeld. Moet ook nog wel ergens in de kranten terug te vinden zijn. Ten tijde van Armstrong lag de ratio hoger. Nu is die na onderzoek omlaag gegaan. Ook kan men tegenwoordig beter onderscheid maken in natuurlijke of onnatuurlijke toename.quote:Ik bedoelde niet het puntje doping.
Heb je een bron van dat armstrong 1:7 verhouding mag hebben terwijl de rest bij 1:4 wordt gepakt.
Dat van Kuipers was idd van 1:6 naar 1:4. Maar jij suggereert dat armstrong een andere norm had dan de andere renners. wel als je het vergelijkt met toen en nu. Toen armstrong reed werd iedereen aan dezelfde norm gehouden. Bovendien heb jij geen bewijs dat armstrong ooit boven 1:4 is gekomen.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:02 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat werd vrijdag op radio één door arts Harm Kuipers gemeld. Moet ook nog wel ergens in de kranten terug te vinden zijn. Ten tijde van Armstrong lag de ratio hoger. Nu is die na onderzoek omlaag gegaan. Ook kan men tegenwoordig beter onderscheid maken in natuurlijke of onnatuurlijke toename.
Jij stelt dat Armstrong op testosteron zijn zeges behaald zou hebben. Waar zie je mij dat stellen? Armstrong heeft één bal minder, dus makkelijk te vergelijken zal zijn hormoonhuishouding toch al niet zijn. Ik wil ermee zeggen dat de grenzen verschuiven door de tijd. In een kort tijdsbestek heeft onderzoek een flinke verschuiving in de ratio opgeleverd en is te onderzoeken of er onnatuurlijke toename in het spel is. Armstrong had zeker na enkele malen tourwinst alle fondsen om slim te zijn (Smeets zijn woorden) Ik kan je niet vertellen welke keuze hij gemaakt heeft. Ik ken alleen wat vage uitkomsten van een Frans lab uit Lance zijn beginjaren. Nadien is hij natuurlijk alleen maar slimmer geworden.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat van Kuipers was idd van 1:6 naar 1:4. Maar jij suggereert dat armstrong een andere norm had dan de andere renners. wel als je het vergelijkt met toen en nu. Toen armstrong reed werd iedereen aan dezelfde norm gehouden. Bovendien heb jij geen bewijs dat armstrong ooit boven 1:4 is gekomen.
Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrongquote:Op zondag 30 juli 2006 16:10 schreef okee6 het volgende:
[..]
Jij stelt dat Armstrong op testosteron zijn zeges behaald zou hebben.
Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?quote:Waar zie je mij dat stellen? Armstrong heeft één bal minder, dus makkelijk te vergelijken zal zijn hormoonhuishouding toch al niet zijn. Ik wil ermee zeggen dat de grenzen verschuiven door de tijd. In een kort tijdsbestek heeft onderzoek een flinke verschuiving in de ratio opgeleverd en is te onderzoeken of er onnatuurlijke toename in het spel is. Armstrong had zeker na enkele malen tourwinst alle fondsen om slim te zijn (Smeets zijn woorden) Ik kan je niet vertellen welke keuze hij gemaakt heeft. Ik ken alleen wat vage uitkomsten van een Frans lab uit Lance zijn beginjaren. Nadien is hij natuurlijk alleen maar slimmer geworden.
Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens. Ik ga uit van de onschuld van Armstrong
[..]
Omdat hij slimmer en preciezer is dan de rest heeft hij doping gebruikt?
Ik blijf erbij dat Landis meer eer verdient dan Armstrong. Landis toonde moed in zijn beslissingen deze Tour en in de rit naar Morzine, gegeven zijn overmacht koerste Armstrong daarentegen als lafaard. "Parcours safe? Dan snel naar huis"quote:Op zondag 30 juli 2006 16:33 schreef popolon het volgende:
Ik geloof Landis.
En wat een raar verhaal over Armstrong, die man is een held.
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..quote:Op zondag 30 juli 2006 16:28 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ik heb Indurain zien rijden, met zijn staal gezicht. Armstrong keek anders, deed zich anders voor en was heel snel weg uit het wereldje toen de dopingjacht begon. Iemand die de schijn zo tegen zich heeft, kan op mijn interesse rekenen. Noem het intrigerend gedrag van een sporter.
Boogerd doet niet moeilijk; hij conformeert zich aan de ploeg, koopt een truitje, schenkt een zege en doet alles wat een renner zou moeten doen. Armstrong deed het helemaal zelf, dat zou dus veel lastiger fietsen moeten zijn. Nee dus. Hij had zoveel jaren de regie dermate strak in handen dat van een koers geen sprake was. De vraag werpt zich af hoe ie dat voor mekaar bracht?
Gezien zijn snelle aftocht, het buisjes-voorval, het verval bij zijn knechten, zoek ik dan eerst in de middelen hoek. Zo lang ik niet weet wat hij daaruit gekozen heeft, kan ik niet stellen dat het doping genoemd mag worden. Maar op boterhammen en de kleine versnelling leg je de Tour de wil niet op. Er is betere verzorging in het spel. Toegestane of niet-detecteerbare.
Ben blij dat je het volgen kan. Ik lees dat vod nietquote:Op zondag 30 juli 2006 16:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
lekker Telegraaf gehalte.. leest lekker weg..![]()
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31newsquote:Exogenous testosterone in Landis' A sample
The aftermath of 2006 Tour de France winner Floyd Landis' positive A probe for performance-enhancing hormone testosterone is far from over. Germany's public TV stations ARD and ZDF have since questioned their transmission of cycling races if the sports biggest problem is not solved, and the German cycling federation called for an anti-doping law in Germany on Saturday, one day prior to the ProTour one-day race Vattenfall Cyclassics in Hamburg.
To explain the positive doping test result after stage 17 of the Tour de France, which he won after an impressive solo ride in high mountains, Landis has argued that his extraordinarily high level of testosterone was naturally produced by his own body. The analytical basis for the test being the ratio between testosterone and epitestosterone, normally averaging 1:1, a suspicion of doping is being issued if this ratio is higher than 4:1.
In Landis' case, German media have on Sunday rumoured the result to be 11:1. "In our medical files appear not only blood levels, but also our testosterone status," said professional cyclists' representative Jens Voigt before the race. "It shouldn't be hard to find out if Landis is telling the truth."
But, much more important than this seems to be that the tests performed on Landis' A sample included an Isotope Ratio Mass Spectrometry (IRMS) procedure, used to determine whether the encountered amount of testosterone is synthetic (thus exogenous, administered to the body) or natural (endogenous, produced by the body itself). In the case of the American, the analysis determined testosterone of artificial origin, which must have been administered to the body.
But Jose Maria Buxeda, Landis' attorney, contests the detection method via IRMS. "It's not reliable," he told French L'Equipe. "Most laboratories do not use it. In fact, the laboratory of Chatenay-Malabry must be the only one still using it." In the same edition of the paper, however, Christiane Ayotte, director of the anti-doping laboratory in Montreal, Canada, disagrees. "We use the method regularly," she said. "Moreover, more than half of the WADA-accredited labs perform it successfully. I'd even say that an IRMS which gives a synthetic result is very hard to contest. It's not a method that anyone can apply but the LNDD (lLaboratoire de Chatenay-Malabry) has totally proven itself in this domain."
Landis also pointed at his thyroid problems, the treatment of his inflamed hip with corticosteroids, as well as drinking alcohol on the night prior to stage 17, to be factors which could have affected his testosterone levels. "As soon as an athlete is controlled positive for testosterone, the same old stories come up," Ayotte continued. "The increase, even if natural, of the ratio testosterone/epitestosterone cannot, in any case, be explained by taking thyroid hormones or corticosteroids. Alcohol can in fact influence it but only with women, and only for three or four hours."
Heb net op de radio, naar een tip, een uitzending van "Opium" geluistert van 23 juli met Mart Smeets gaat overigens vooral over zijn liefde voor muziek.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zelfs een intimé als Mart Smeets kon Lance niet anders omschrijven dan als perfectionist.
ik verwacht dat Landis morgenmiddag bekent doping te hebben gebruikt....en ohja huilend loopt ie wegquote:Op zondag 30 juli 2006 20:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul31news
De testmethode wordt dus ter discussie gesteld, maar die IRMS (Isotopen Massa Ratio Spectometrie) wordt o.a. ook gebruikt bij forensisch onderzoek. . Het is al vele jaren een beproefd middel, maar de advocaat stelt dus even de gebruikte methode ter discussie.
Afgaande op dit bericht gaat het om exogeen testosteron en zijn de verklaringen uit het Landiskamp niet echt plausibel te noemen.
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?quote:Op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef Eppie_NL het volgende:
Vandaag weten we of B-staal ook positief is?
ben benieuwd![]()
eurosport en nog andere sites zeiden dat we vandaag weten hoe het zitquote:Op maandag 31 juli 2006 09:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, op zijn vroegst vandaag, toch?
quote:Tourwinnaar Landis vrijgesproken van doping
De Amerikaanse wielrenner Floyd Landis is maandagmorgen vrijgesproken van dopinggebruik. De 30-jarige coureur van Phonak werd in juli bij een controle in de Tour positief bevonden op het middel Testosteron. De contra-expertise gaf echter een negatief resultaat.
Phonak stelde Landis na de eerste test direct op non-actief, maar de Amerikaan is onmiddellijk weer opgenomen in de ploeg. Landis blijft tourwinnaar. De Spanjaard Oscar Pereiro Sio blijft tweede.
als ie vandaag maar niet vrijgesproken wordtquote:
Monday midnight....kan nog ff duren dus.....quote:Op maandag 31 juli 2006 12:07 schreef Eppie_NL het volgende:
.....
maja op iedere moment kan het bekent worden gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |