Volgens mij een weekje.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:38 schreef Bruce117 het volgende:
Iemand een idee hoelang het gaat duren voordat de uitslagen an de B-staal bekend zijn?
Waarom nou ditquote:
15dagen maxquote:
Bronquote:Cycling News Extra for July 28, 2006
Edited by Jeff Jones
Landis denies
Floyd Landis has broken his silence about his high T/E ratio that could cost him the Tour de France, as well as hammering cycling's already battered image. Landis, who has requested a B sample analysis to confirm his A test, told Sports Illustrated, that he "can't be hopeful" that the B sample will be any different than the A. "I'm a realist," he added.
But even if the B sample confirms the A result, Landis is not necessarily guilty of taking an illegal performance enhancing drug to boost his testosterone. Some riders can prove that they have an elevated Testosterone/Epitestosterone (T:E) level, if they undergo an endocrine test performed by a credible doctor. Landis said he will use Spanish doctor Luis Hernández, who has helped other riders prove a high T:E count. "In hundreds of cases, no one's ever lost one," Landis told SI.
In 1999, Colombian rider Santiago Botero was able to prove his elevated testosterone levels (over four times the allowed limit) were natural. His doctor at the time was Kelme's Dr Eufemiano Fuentes.
Landis is looking for other answers too. He is allowed to take cortisone for his degenerating right hip, although he said during the Tour that he had only had a couple of injections this year. But he also told SI that he'd been taking daily doses of a thyroid hormone to treat a thyroid condition. Even if either of these can explain his high T:E ratio, Landis realises that it will be hard to convince people. "I wouldn't hold it against somebody if they don't believe me," he said.
Others have looked at explanations such as the beer Landis had the night before his stage 17 exploit, citing a study in the American Association for Clinical Chemistry ( Vol 34, 1462-1464, 1988) by Swedish researchers O Falk, E Palonek and I Bjorkhem. In it, they investigated the effects of the ingestion of between 110-160 g of ethanol (2 g/kg bodyweight). They showed that it "increased the ratio between testosterone and epitestosterone in urine from 1.14 +/- 0.07 to 1.52 +/- 0.09 in four healthy male volunteers. The increase ranged from 30% to 90% in the different subjects studied (mean 41%). In cases where doping with testosterone is suspected, the possibility should be considered that at least part of an observed increased testosterone/epitestosterone ratio in urine is ascribable to previous ingestion of ethanol."
As a caveat, Landis was quoted at the time as saying that he'd only had one beer. A pint of normal strength beer generally doesn't contain more than 20 g of alcohol - a much lower level than was studied by the Swedish researchers.
USA Cycling's statement on Landis
As the national federation responsible for American riders, USA Cycling has issued its statement in reaction to the Floyd Landis case. USAC made clear that it would not comment on "any facet of any anti-doping matter out of respect for both the rights of the athlete and the due process. USA Cycling immediately refers all anti-doping matters to the U.S. Anti-Doping Agency (USADA) for processing and adjudication.
"'Respecting the due process and the rights of all athletes as a member of the Olympic family, USA Cycling cannot and will not tolerate doping in our sport,' commented Steve Johnson, chief executive officer of USA Cycling. We maintain a zero-tolerance policy with regards to doping and will continue to adhere to the highest standards of fair play.
"In order to protect the integrity and reputation of those athletes who exemplify the Olympic ideals and compete clean, USA Cycling is committed to working with the United States Olympic Committee, the UCI, the U.S. Anti-doping Agency and the World Anti-Doping Agency to ensure a level playing field for all of our athletes."
Ik vond hem al trekjes van Vincent van Gogh hebben, nu je het zegt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:54 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof er niks van,ze hebben bij hem een oor aangenaaid
quote:'Testosteron werkt na een halve dag'
Door RENZE LOLKEMA
BREDA - Berend Nikkels noemt zichzelf wielerarts. ,,Ik weet waarover ik het heb. Testosteron, dat werkt in een uitputtingsslag.’’
Wielerdokter Berend Nikkels in zijn praktijk. FOTO UNITED PHOTOS/ROBIN VAN LON
Floyd Landis had waarschijnlijk gedacht dat de dopingcontroleurs van de Tour de France niet meer zouden controleren op het alleen voor mannen spierversterkende middel testosteron. Dat is de overtuiging van Berend Nikkels, een wielerarts uit Breda die werkt met veel toppers uit Nederland. ,,Landis had misschien gedacht dat ze alleen nog maar op de laatste dopingmiddelen zouden testen.''
Een andere verklaring zou de dokter niet kunnen verzinnen. Nikkels verklaarde vorige week tijdens de Tour de France nog dat veel Nederlandse wielrenners Epo gebruiken. Dat ze niet tegen de lamp lopen, heeft volgens de Brabantse medicus te maken met periodiseren. ,,Plannen dus,'' aldus Nikkels. Dat Floyd Landis gepakt is op testosteron, is ’dom’ volgens Nikkels. ,,Testosteron is niet te maskeren.''
Landis werd gepakt na zijn befaamde rit vorige week donderdag naar Morzine. Er werd een te hoge concentratie testosteron in zijn lichaam aangetroffen. Bovendien was de verhouding testosteron/epi-testosteron verdacht na afloop van de Alpenetappe. De Amerikaan was 130 km solo vijf zware cols over getrokken om de etappe te winnen en zich weer kandidaat voor de eindzege te stellen. Dat lukte op zaterdag, toen hij in de tijdrit de Spanjaard Oscar Pereiro Sio definitief uit het geel reed. Landis leek op woensdag in de 16de etappe naar La Toussuire kansloos toen hij in de laatste klim bijna op apegapen lag.
Nikkels: ,,Hij moet na die dag uit het verboden potje hebben gesnoept. Ik ben een voorstander van Epo, maar een tegenstander van testosteron. Testosteron werkt binnen een halve dag en is een dag of drie aantoonbaar voor de controleurs. Je gaat er ontzettend hard van fietsen. Het is een mannelijk hormoon, de oudste anabole steroïde wat kunstmatig aangemaakt wordt. Gert-Jan Theunisse heeft er in het verleden flink mee gestoeid, hij heeft jarenlang proberen aan te tonen dat hij van nature een wanverhouding testosteron/epi-testosteron heeft. Maar hij heeft nooit gelijk gekregen.''
Nikkels mening wordt niet gedeeld door Harm Kuipers, sportarts en dopingdeskundige. ,,Dit middel werkt niet van vandaag op morgen,'' aldus Kuipers. ,,In de sport wordt het gebruikt om weefselopbouw te stimuleren. Epi-testosteron is een afbraakmiddel van testosteron dat door het lichaam zelf wordt geproduceerd.''
Nikkels: ,,Noem mij daarom geen sportarts, maar wielerarts. Ik weet waarover ik het heb. Testosteron is een anabool dat werkt in een uitputtingsslag. Je moet er wel getraind voor zijn. Als jij of ik het zou gebruiken, zouden we er alleen maar ontzettend geil van worden.''
Comfortably numb.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:00 schreef One_of_the_few het volgende:
Om in de stijl van Herbert D. te blijven: Eerst Syd Barret, nu Landis, het gaat hard met de Floyd's![]()
![]()
Dat heet nou een second opinion.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 04:33 schreef Ambrosius het volgende:
Waarom zegt de ene arts wat anders dan de andere
Volgens mij was dat juist Nikkels hoor.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:51 schreef PLAE@ het volgende:
Die kwibus van een Kuipers is toch ook die gozer die bij Smeets zat in de uitzending 2 weken geleden ofzo. Waarom wil die man al die aandacht en roept hij van die vreemde dingen?
Hij had toch een zak met stierenbloed meegenomen om te laten zien dat sommige sporters dat ook gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:25 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vroeg het me dan ook af
het was wel een vreemde naam iig.
quote:Testosteron helpt opbouw spieren
Van onze verslaggever Broer Scholtens
AMSTERDAM - Minimaal vijf dagen zijn volgens dopingdeskundigen nodig om eenduidig vast te stellen of de Amerikaan Floyd Landis doping heeft gebruikt tijdens de Tour de France. Het zou daarbij gaan om het middel testosteron, een mannelijk geslachtshormoon.
Na de 17de etappe, waarin Landis glorieerde, zou teveel van het hormoon in zijn urine zijn gevonden. Mannen produceren zelf testosteron, in de zaadballen. Voor de opbouw van spieren. Tegelijk wordt een hormonaal broertje aangemaakt, epitestosteron.
Bij de meeste mannen is de concentratieverhouding tussen beide hormonen lager dan 4. Bevat de urine een verhouding (T/E-waarde) van boven de 4, dan is dat vermoedelijk niet natuurlijk. En dus is mogelijk sprake van doping.
In een urinestaal van Landis is een te hoge T/E-waarde aangetroffen. Sporters reageren dan meestal met de mededeling dat dit komt doordat ze van nature wat mannelijker zijn dan gemiddeld. Zo ook Landis in een eerste verklaring.
Lang valt dat niet vol te houden. Dopinglabs hebben sinds enkele jaren de beschikking over een techniek waarmee onderscheid kan worden gemaakt tussen zelf-aangemaakt en ‘vreemd’ doping-testosteron. Bij die analysetechniek wordt een geavanceerde massaspectrometer gebruikt.
‘Daarmee is met grote zekerheid vast te stellen of doping is gebruikt’, zegt Herman Ram van de Dopingautoriteit, in Nederland verantwoordelijk voor dopingcontroles bij sporters. De T/E-waarde van de urine van Landis is niet bekendgemaakt. ‘Als die 5 is, dan is er vermoedelijk niets aan de hand, vinden ze 50 dan is er eenduidig sprake van doping.’
Ram houdt zich daarom op de vlakte. ‘Ik ben verbaasd. Toch moeten we dat onderzoek de komende week afwachten, alvorens conclusies te trekken.’
Testosteron wordt geïnjecteerd of geslikt, in de vorm van een pil. Als een sporter het middel wil gebruiken voor spierversterking, dan heeft dat alleen zin als het middel gedurende een langere periode – enkele weken – wordt gebruikt. Een eenmalige injectie, waarmee het hormoon snel in te brengen is, levert geen enkele spierversterking op, zegt Ram. ‘Er zijn echter artsen die menen dat zo’n injectie wel zin heeft om fysiek herstel te bevorderen na een extreme inspanning. Niet bewezen overigens. Wetenschappers zijn er verdeeld over.’
En de maximaal toegestane waarde is 4 nog wat?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:42 schreef Eppie_NL het volgende:
er wordt nu gezegd dat de waarde 11:1 was
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:42 schreef Eppie_NL het volgende:
er wordt nu gezegd dat de waarde 11:1 was
De foto van Basso vind ik misplaatstquote:
Of niet, ik denk dat hij deze editie namelijk ook nog wel had kunnen winnenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:29 schreef SunChaser het volgende:
Armstrong is precies op tijd gestopt
Dat is alleszins een positief gevolg van te veel testosteron in het bloed van een vrouwquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:24 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
![]()
hey jongens....gewoon Testosteron bij een chick doen en ze wordt er geil van....
Met zijn remmen half dicht geknepen en een half uur achterstand had hij nog gewonnen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Of niet, ik denk dat hij deze editie namelijk ook nog wel had kunnen winnen
Bij Basso is iig nog helemaal niets bewezen. En wat een sport is het inderdaad, een prachtige sport, of Landis nu schuldig is of niet.quote:
Lance i 7 jaar dag en nacht gecontroleerd. De franse pers probeert hem waar kan te naaien. Toch is hij nooit gepakt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:16 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Bij Basso is iig nog helemaal niets bewezen. En wat een sport is het inderdaad, een prachtige sport, of Landis nu schuldig is of niet.
Armstrong is nooit betrapt op middelen die op het moment van testen opspoorbaar waren. Dat is het enige wat je met zekerheid kunt stellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Lance i 7 jaar dag en nacht gecontroleerd. De franse pers probeert hem waar kan te naaien. Toch is hij nooit gepakt.
Bij zoveel controle en achter na zitten van een renner geloof ik wel in onschuld.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:54 schreef TimoBasso het volgende:
De Fransen zullen wel weer iets "nieuws"gevonden hebben bij Floyd
Ik geloof er niks van,ze hebben bij hem een oor aangenaaid
Omdat hij een ruimte wil creeeren voor doping onder begeleiding het liefst van met bloeddoping en epo, hij is tegen elke vorm van Steroide.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:51 schreef PLAE@ het volgende:
Die kwibus van een Kuipers is toch ook die gozer die bij Smeets zat in de uitzending 2 weken geleden ofzo. Waarom wil die man al die aandacht en roept hij van die vreemde dingen?
Juist omdat Armstrong is gestopt moeten de fransen nu Landis hebben. De fransen hebben een bloedhekel aan de amerikanen sinds LeMond Fignon versloeg in die tijdrit op de laatste dag. Daarom probeerden ze Armstrong ook steeds veroordeeld te krijgen en nu dat niet meer lukt omdat hij is gestopt pakken ze het volgende doelwit; Landis. Of 'ie nou schuldig is of niet; het wordt allemaal wel erg opgeblazen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:29 schreef SunChaser het volgende:
Armstrong is precies op tijd gestopt
ZDF is hierin heel dubbel. De afgelopen WK voetbal hebben ze wél massaal op de schouders genomen. Daarbij namen ze doping bij de spelers, illegale vrouwenarbeid, ticketfraude en omkoping van officials voor lief.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef maril het volgende:
[..]
Omdat hij een ruimte wil creeeren voor doping onder begeleiding het liefst van met bloeddoping en epo, hij is tegen elke vorm van Steroide.
maar dat andere zou hij heel graag willen doorvoeren in de topsport.
omdat dat zijn inziens gezonder is dan zonder epo en bloeddoping.
ik vind het een engerd die uitstraling van hem ,maar ik vind dat hij een punt heeft.
we reageren wel heel naief.
De duitse televisie helemaal ZDF wil de tour schrappen , dna kun je mij inziens alle sporten op tv schrappen, alleen de wielerwereld is hierin eerlijk in zijn oneerlijkheid.
nee dat was berend nikkels en niet harm kuipersquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:51 schreef PLAE@ het volgende:
Dan gaan ze wel allemaal nieuwe renners moeten aannemen hoor...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:37 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Volgend jaar een tour de france met 9 deelnemers, de raboploeg![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:49 schreef Leatherface het volgende:
Frankrijk is wel echt zo ongeveer het meest gehate land in dit subforum zeg.
Helemaal nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nee dat was berend nikkels en niet harm kuipers
ze hebben trouwens wel gelijk hoor in hun uitspraken alleen niemand wil hun geloven omdat het niet in hun straatje past. Hypocriet is dat gewoon
Sommigen mensen geven er zo'n draai aan dat het opnieuw die achterbakse Fransen zijn die het niet kunnen verkroppen dat er weer een Amerikaan wint. En dat ze daarom dus Landis een hak proberen te zetten. Voor de Tour begon werd heel Frankrijk al regelmatig door sommigen door het slijk gehaald. Opmerkingen als: te chauvinistisch, jaloers, kunnen niet verkroppen dat buitenlanders beter zijn, achterbaks enzovoorts.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
![]()
Ik ben dan ook echt geen 1 woord tegen gekomen dat haat jegens Frankrijk predikt![]()
Testosteron wordt toch tijdens een zware inspanning aangemaakt of niet? en testosteron aanmaak stel dat hij er idd wat voor genomen heeft binnen één dag werkt dat echt niet. Kunnen andere nog wel beweren dat het in een halve dag al gaatquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:00 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Helemaal niet(ik bedoel ze niet willen geloven).
Er zijn allemaal dokters die elkaar tegenspreken.
Ik kan er met me gedachten niet bij dat hij echt dacht van laat ik nu dit nemen want morgen kan ik nog zoveel minuten terugpakken.
Ja meer achter gezien vind ik dat hij nu wel heel nadrukkelijk dat biertje vernoemde net al dat gedoe rondom de heupquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:48 schreef MaximusF1 het volgende:
Volgens een onderzoek uit 2001 van Simon Davis van het nationaal laboratorium Lawrence Berkeley in Californië is het mogelijk dat in alcohol aanwezig ethanol de verhouding van testosteron tegenover epitestosteron verhoogt.
Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de positieve dopingplas van Tourwinnaar Floyd Landis, die positief testte na de 17de Touretappe, waarin hij een monstervlucht tot een goed einde bracht en de basis legde voor zijn eindoverwinning.
Landis verklaarde eerder al dat hij na de 16de etappe van de Tour, waarin hij 10 minuten had verloren door een totale fysieke inzinking, eerst wat bier en daarna whiskey had gedronken om de slechte dag te vergeten.
HLN.be
Het zal dus toch aan die Amstel liggen.
[afbeelding]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=3390919&query_hl=8&itool=pubmed_docsumquote:Effect of ethanol on the ratio between testosterone and epitestosterone in urine.Falk O, Palonek E, Bjorkhem I.
Department of Clinical Chemistry, Huddinge Hospital, Sweden.
The testosterone/epitestosterone weight ratio in urine is used to detect cases of doping when an athlete has treated himself with exogenous testosterone. When this ratio exceeds 6, it is considered evidence of testosterone doping. We show here that intake of ethanol can affect this ratio. Ingestion of 110-160 g of ethanol, about 2 g per kilogram body weight, increased the ratio between testosterone and epitestosterone in urine from 1.14 +/- 0.07 to 1.52 +/- 0.09 in four healthy male volunteers. The increase ranged from 30% to 90% in the different subjects studied (mean 41%). In cases where doping with testosterone is suspected, the possibility should be considered that at least part of an observed increased testosterone/epitestosterone ratio in urine is ascribable to previous ingestion of ethanol.
Van www.spitsnet.nlquote:Wielrennen: Ploegleider houdt Pereiro in Spanje
vrijdag 28 juli 2006 om 13:48
ROOSENDAAL (ANP) - De Spaanse wielrenner Oscar Pereiro Sio mag maandag niet starten in het criterium Draai van de Kaai in Roosendaal. Ploegleider Eusebio Unzue Labrano en manager Jose Maria Echevarri van Caisse d'Epargne - Iles Baleares vinden dat beter.
De nummer twee uit de Ronde van Frankrijk moet van zijn bazen in Spanje blijven wegens de commotie over de dopingaffaire rond Tourwinnaar Floyd Landis. Indien Landis na de contra-expertise schuldig wordt bevonden, zal Oscar Pereiro waarschijnlijk worden uitgeroepen tot winnaar en komt er heel veel op hem af.
Voor de organisatoren van het populaire criterium is de afzegging een grote teleurstelling. ,,Wij zijn bedroefd'', zei John Hertogh van de Draai van de Kaai. ,,Pereiro komt niet, hij mag niet van zijn bazen. Wij zijn het kind van de rekening. Surhuisterveen trouwens ook.''
Schleck en Hushovd
De Luxemburger Frank Schleck (winnaar Alpe d'Huez) en de Noor Thor Hushovd (winnaar proloog en slotrit Tour) zullen wel te bewonderen zijn in Roosendaal.
110 gram ethanol moest Landis tenminste tot zich nemen? Dan moet ie wel extreem veel gezopen na zijn inzinking. Ik geloof er niks van dat een biertje je totale hormoonhuishouding door de war kan schoppenquote:
Nou ja, extreem veel: iets meer dan twee liter. Voor een topsporter best veel ja, maar voor de gemiddelde supporter op Alpe d'Huez stelt het niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:44 schreef Falco het volgende:
[..]
110 gram ethanol moest Landis tenminste tot zich nemen? Dan moet ie wel extreem veel gezopen na zijn inzinking.
Vandaar dat ik altijd zo geil wordt als ik heb gezopen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:50 schreef Ericr het volgende:
Oh het kan zeker wel, maar dan moet het inderdaad niet bij 1 biertje blijven. Alcohol is zeker van invloed op diverse hormonale processen.
Hij ontkent alles.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:01 schreef 456 het volgende:
Is er al iets bekend van die persconferentie die hij om half 6 heeft gegeven in madrid?
tenzij je een vrouw bent wordt je helemaal niet geil van alcohol...alcohol zorgt er juist voor dat je testosterongehalte daalt...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:01 schreef 456 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik altijd zo geil wordt als ik heb gezopen...
Hosties. Pure harddrug.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:08 schreef rekenwonder het volgende:
Ik maak me meer zorgen om wat zijn moeder geslikt heeft.
Als het nauw hyper moderne doping was met een mooie maskering methode en trucjes, ok. Maar hij pakt het meest simpele wat je maar kan hebben.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:08 schreef Trainspotter het volgende:
Landis verklaarde op z'n persconferentie zojuist dat zijn T/E-verhouding altijd al vrij extreem was. Dan kan het theoretisch dus dat hij als gevolg van een paar biertjes over de toegestane verhouding is gegaan.
Ergens weiger ik gewoon te geloven dat een tourwinnaar op zo iets sneu's als een verhoogde T/E-waarde wordt gepakt.
ter informatie : het waren 2 biertjes en >4 wiskysquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:01 schreef 456 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik altijd zo geil wordt als ik heb gezopen...
Maar ik vind het een sterk verhaal. Je maakt mij niet wijs dat van 1 biertje je positief test. Oke, als je er gevoelig voor bent zal het best eerder voorkomen, maar van 1 bier?
En ik zie hem ook geen 2 liter drinken, om vervolgens (doping or not) die bergen over te zien fietsen.
Is er al iets bekend van die persconferentie die hij om half 6 heeft gegeven in madrid?
wat een onzin van 'm. dan zou dat toch wel bij IOC/WADA bekend zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:25 schreef SunChaser het volgende:
Landis stelt dat hij altijd al een hoog gehalte had en eist dat de media het niet meer over doping hebben.
Nou die indruk heb ik niet hoor.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:09 schreef Leatherface het volgende:
Ik heb soms de indruk dat er evenveel antipathie jegens Frankrijk is als dat er antipathie jegens de VS is.
Ook gezien wat er allemaal gepost werd toen 'ie die solo naar Morzine deed?? En die kotssmilies waren op z'n manier van rijden voor die rit en niet omdat 'ie Amerikaan was.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou die indruk heb ik niet hoor.
Ik heb deze Tour nog nooit zoveel domme posts en kotssmilies gezien op fok, de tourtopics worden er in ieder geval niet leuker op.
En het stomme is dat hij daardoor alleen maar ongeloofwaardiger overkomtquote:
Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ook gezien wat er allemaal gepost werd toen 'ie die solo naar Morzine deed?? En die kotssmilies waren op z'n manier van rijden voor die rit en niet omdat 'ie Amerikaan was.
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteursquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Als dat Boogerd was geweest, of Rasmussen.
Zelfde reacties zeker?
idd of hij moet het op andere wijze moeten aantonen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Bendoverp het volgende:
Als hij zegt dat zijn niveau's natuurlijk al hoog zijn, waarom is dat nog niet opgevallen bij tig eerdere dopingtests?
man wat wordt ik hier moe van.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs![]()
Hij zegt zelf dat zijn testosteron niveau's hoger dan normaal zijn en bij een dopingtest wordt niet alleen de T/E ratio vastgesteld maar ook de losse componenten. Bij een hoge T/E waarde is het vrij normaal dat de concentraties epitestosteron laag zijn en daarmee ook moeilijk meetbaar. Een lage epitesteron spiegel duidt des te meer oip exogene toediening van testosteron.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
Bij topsporters zakt een biertje sneller in de benen dan bij een normaal mens. Een bier na zo inspanning. Wil het effect hebben gehad, dan had hij half aangeschoten moeten zijn. En dat in de tour voor een bergetappe? Tuurlijk..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:57 schreef Ericr het volgende:
Bron? Inmiddels hebben we dus een redelijk aangeschoten Landis die de dag er op 1 van de grootste herijzenissen ooit gezien in de sport beleeft. Het wordt steeds gekker.
6 drankjes in die staat van vermoeidheid slaan keihard aan. In eerste instantie had Landis het zelf ook maar over 1 biertje. Of beter 1 Amstel.
Binnenkort horen we waarschijnlijk dat al die bidons die hij onderweg leeg goot volzaten met vodka en hij straalbezopen over de finish kwam. Het wordt er inderdaad niet beter op al die onzin uit het kamp Landis.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:40 schreef Venga het volgende:
In elk interview na z'n winnende etappe verklaarde hij stellig 1 biertje te hebben genomen.
Nu gaat hij uitvluchten zoeken omdat hij resultaten heeft gehoord van onderzoeken naar hormonen toename nav alcohol
De geloofwaardigheid neemt niet toe
Dat kan door hard tegen een berg op fioetsen gebeuren, door bier etc.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:51 schreef JohnDDD het volgende:
overigens wordt er nu gezegd dat de hoeveelheid testosteron in landis' urine op zich normaal was, máár dat het epitestosteron heel erg laag was waaardoor de verhouding niet meer klopt
Nederlandse of rabo rijders zijn niet heilig hoor. Dat Landis laf reed, ok. Maar om gelijk de rabo rijders de hemel in te prijzen..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Boogerd of Rasmussen hadden niet de gele trui weg gegeven. Boogerd of Rasmussen zeiden niet dat ze een grote favoriet waren. Boogerd of Rasmussen zijn sowiezo niet van die profiteurs![]()
Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:56 schreef Ericr het volgende:
Rabo niet, Boogerd in ieder geval wel en Rasmussen ook nog wel. Aanvallers hebben we nodig, geen laffe calculators.
Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het mooie van Boogerd is dat hij door zijn zenuwachtigheid er altijd wel invliegt.
Hij doet het ook vaak in wedstrijden die hij kan winnen. soms krijgt hij daardoor de kritiek dat hij geen koersinzicht heeft.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja als je weet dat je de Tour niet kan winnen knal je er af en toe in. Als je niet hoeft aan te vallen zal men het ook niet doen.
Lijkt me logisch.
Hij ging ook iedereen duwen enzoquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:29 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Toen Landis over de streep kwam gierde die troep nog steeds door zijn lijf. Hij ging al gelijk met van alles gooien. Heb ik dronken mensen trouwens ook wel eens zien doen.
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"
Tjaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:09 schreef Rudieh het volgende:
[..]
tenzij je een vrouw bent wordt je helemaal niet geil van alcohol...alcohol zorgt er juist voor dat je testosterongehalte daalt...
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
tegen de vertegenwoordiging van zijn sponsor: "Heb ik wat van jullie aan ofzo?"
Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?quote:ARD: "Testosteronniveau Landis ver boven toegelaten waarde"
Volgens de Duitse zender ARD is het testosteronniveau dat bij een dopingcontrole in de urine van Tourwinnaar Floyd Landis werd aangetroffen, ver boven de toegelaten waarde. Dat meldt de ARD vrijdag. Volgens de tv-zender bedraagt het testosteron/epitestosteron-quotiënt in het A-staal van de 30-jarige Landis 11:1. De toegelaten grenswaarde is vastgelegd op 4:1. Nog volgens deze bron zou dit ook betekenen dat de testosteron van buitenaf is toegediend en niet door het lichaam van Landis is aangemaakt. Dit althans als men ervan uitgaat dat het testosteronniveau wordt getest conform de huidige methode van dopinganalyse.
Daarmee wordt ontkracht wat Landis vrijdag zelf heeft gezegd op een persconferentie in Madrid als verklaring voor zijn positieve plas na de zeventiende rit in de Tour. Volgens de renner had zijn verhoogde testosteronniveau "een natuurlijke oorzaak" en was zijn Tourzege "de vrucht van harde training." (belga)
En ook: kun je de dag erna zo fit zijn dat je echt iedereen eruit rijdt?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar kan zo'n flinke stijging komen door het nuttigen van alcohol?
Dit noem ik pas een nuttige en informatieve post.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:56 schreef Ericr het volgende:
Testosteron is een herstelmiddel, maar dan wel bij geregeld gebruik in een kuurtje. Je gaat er overigens niet van de ene op de andere dag als een dolle door rijden, dat vermogen had Landis al in zijn benen tijdens de Tour.
Ik ga er nog steeds van uit dat hij iedere dag of om de dag een Testosteron injectie heeft genomen, voor het herstel. Maar daarmee dus wel onder de grenswaarden bleef. Door een samenloop van omstandigheden zal hij op de dag voor de rit naar Morzine nog restanten van de vorige injectie in zijn bloed hebben gehad, waardoor een nieuwe injectie de waarden boven de 4:1 opdreef.
Testosteron suspensie heeft een zeer lage halfwaardetijd en is na ongeveer twee dagen je bloed uit en moet je weer een nieuwe injectie tot je nemen. De stof blijft overigens nog wel 1 tot 2 weken detecteerbaar.
Dat zijn bloedwaarden dus redelijk constant leken voor de etappe naar Morzine zegt dus niet zoveel, zo lang je maar onder de 4:1 T/E waarde blijft is er niets aan de hand. Echter heb je wel het voordeel van versneld herstel door de testosteron.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Landis kan wel een liedje maken nu.
Op de Tour, was ik aantfietsen
En ik reed bagger, zeg ik er eerlijk bij
Dus die avond, ging ik doorzakken
met me vrienden en weet je wat ik zei?
Doe mij een testoronnetje en een breezer ananas
En doe er ook twee dubbele whiskey bij
Want morgen, moet ik weer vroeg op staan
En dan rij ik iedereen voorbij.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Landis kan wel een liedje maken nu.
...
Wat een nonsens. Armstrong zat zeven jaar 'stijf' in het zadel, maar mijn respect heeft ie daar niet mee verdiend. Landis heeft deze Tour kleur gegeven, met of zonder 'dope'.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:30 schreef du_ke het volgende:Had door die rit juist best wat respect voor hem gekregen.
Niet alleen wielrennen dus.quote:Justin Gatlin betrapt op doping.
Sprinter Justin Gatlin is betrapt op het gebruik van doping. De Amerikaan, die samen met Asafa Powell het wereldrecord op de 100 meter (9,77) in handen heeft, werd na wedstrijden in april positief getest.
Gatlin liep op 22 april in Kansas City een estafetterace en werd na afloop op doping gecontroleerd. De Amerikaan had daarbij een te hoge testosteron-waarde.
"Ik heb hier geen verklaring voor, omdat ik nog nooit bewust prestatieverhogende middelen gebruikt heb", zei de olympisch en wereldkampioen op de 100 meter. Dit jaar evenaarde Gatlin in mei in Doha het wereldrecord van Powell.
teletekst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |