Draai je zeker nooit meer ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:34 schreef Qunix het volgende:
Ik heb veel Kinderen voor Kinderen cassettes
TDK waren de beste Piertjequote:
quote:
Ik heb veel verzamelbandjes van de Wilde wereld en nozems a go go.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:43 schreef placebeau het volgende:
oude cassetjes zijn cool. Vroeger nam ik de top dertig op van de radio op zo'n cassetje.
En ik heb er ook een hoop van mijn mama, met Bob Dylan, Paul Simon, Donovan, etc.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:44 schreef piertje2 het volgende:
[..]
[afbeelding]
"aaaarghh kutman hij is erweer afgeschoten even opdraaien met de vinger"
Ja die gingen daar sneller als elpees omdat vynil smolt in de hitytequote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:45 schreef Thetallguy het volgende:
in Indonesie verkochten ze nog gewoon voorbespeelde bandjes in de winkel
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:47 schreef Mike het volgende:
Ik heb in 1990 50 uur Amerikaanse nummer 1 hits opgenomen. De Tros zond dat achter elkaar uit en ik had van tevoren 50 bandjes gekocht om maar niks te hoeven missen. Ik moest wel al die tijd wakker blijven, want ja, je moest om het half uur zo'n ding omdraaien. Het was moeilijk, maar het is gelukt.
Het jaar 2000?!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:06 schreef postinggirl het volgende:
Waarschijnlijk ben ik de allerergste van allemaal geweest. Het totale aantal ligt rond de 200.
(Niet zo'n verantwoorde titels op dat jpg-tje, ik weet het... Ik was anno 2000 nog wat kinds qua smaak...)
Ik heb m'n brander begin 2002 gekocht. Tot dan ben ik altijd bandjes blijven opnemen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:09 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Het jaar 2000?!
Maakten ze die dingen toen nog?
Inderdaad, maar ik denk dat we nu een beetje verwend zijn geraakt met alle p2p-diensten en dergelijke. Toen had je tenslotte óók lol met je muzikale bezittingen, ookal ging het afdraaien wat moeizamer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:13 schreef Mike het volgende:
En ik kocht regelmatig zo'n illegale tape met alle hits van dat moment. Ik was daar altijd zo blij mee...bijna niet meer voor te stellen in het mp3-tijdperk.
Ja, dat klopt. Ik kocht ook wel eens oude singletjes en als ik er dan een gevonden had die ik nog niet had, dan was m'n hele dag goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:16 schreef postinggirl het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik denk dat we nu een beetje verwend zijn geraakt met alle p2p-diensten en dergelijke. Toen had je tenslotte óók lol met je muzikale bezittingen, ookal ging het afdraaien wat moeizamer.
Ik ervaar de lol van het zoeken in platenzaken nog steeds. Dat wil ik niet verliezen. Alleen gaat het bij mij dan om full-cd's. Heerlijk, een cd met een hoesje en alles erop en eraan, en die het meerdere decennia kan blijven doen als je er netjes mee om gaat. --> Maar dan moet het wel zo zijn dat er uberhaupt cd's in mijn smaak te koop zijn, onder het maken van eigen compilaties kom ik simpelweg niet uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik kocht ook wel eens oude singletjes en als ik er dan een gevonden had die ik nog niet had, dan was m'n hele dag goed.Terwijl die dingen best prijzig waren. Nu typ je het in bij google en binnen 30 seconden staat het op je hd.
Haha, heerlijk!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:28 schreef _Floddertje_ het volgende:
Nog steeds verwacht ik bij het horen van Let's Dance van David Bowie altijd aan het eind van het nummer Frits Spits te horen die gilt 'Wat een plaaaaaaaat! Wat een plaaaaaat!!'.![]()
Ja, dat had ik helemaal erg met bandjes die mee gingen op vakantie. Ik nam er altijd te weinig mee, waardoor je elk woordje wel kon dromen na een aantal weken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:35 schreef _Floddertje_ het volgende:
Of dat je nu nog steeds verwacht dat na een bepaald liedje een ander liedje komt, omdat je ze in die volgorde vroeger op een cassettebandje had staan. Of dat je nu nog precíes op een bepaalde plek aan het eind van een liedje het klik-geluid verwacht te horen van toen je op stop drukte.
die ken ik ook nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:17 schreef Evertjan het volgende:
een casettebandjes
maar het geluid was wel vaakquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:42 schreef Tuinkers het volgende:
CasettebandjesJe kunt overal wel nostalgisch over gaan doen, het waren gewoon kutdingen.
Een half uur doorspoelen, bandje omdraaien, weer doorspoelen, midden in het liedje uitkomen dat je zocht, terugspoelen, erachter komen dat je niet aan het terugspoelen bent maar aan het vooruitspoelen, op stop drukken, goede spoelknop indrukken, maar de tijd die het kost om naar het begin van het liedje te spoelen overschatten, zodat je te ver terug spoelt en weer vooruit kunt gaan spoelen.
![]()
Da's z'n handelsmerkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:52 schreef rebel6 het volgende:
[..]
maar het geluid was wel vaak
soms zelfs beter dan cd.
* steunt tong80 bij het zware afscheid van z'n bandjes, ondanks z'n irritanteonder elk bericht.
* KonnieKipke mee eens is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:35 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb het gevoel dat je door de bandjes intensiever naar muziek luisterde, omdat doorspoelen en skippen veel lastiger was. Waardoor je liedjes automatisch áf ging luisteren. Je had uberhaupt minder liedjes, omdat je praktisch afhankelijk was van de playlists van de fm-radio, waardoor je je in de liedjes die je wél had meer verdiepte. En zo genoot je er meer van. Of heb ik het mis?
Fenomenen als 'mp3' en 'p2p' hebben een beetje voor een wegwerp-cultuur gezorgd, vind ik. Je kunt net iets té makkelijk zappen als een paar nootjes je niet aanstaan, en je kunt echt ALLES krijgen. En na een paar klikjes is een mp3 de pc of mp3-speler uit. Ik ben zelf ook in de val getrapt van het oppervlakkig gaan luisteren en tevéél willen horen. Geloof me, muziek gaat er niet bepaald mooier van klinken. Gelukkig heb ik het inmiddels weer op de rails. Je moet niet alles willen uitproberen.
Kortom: P2p e.d. is eigenlijk iets heel moois, maar je moet er mee om kunnen gaan als je wilt dat muziek luisteren leuk blíjft. Vroeger ging het allemaal meer vanzelf.
En Tong, als je wilt mag je ook wel eens in mij auto plaatsnemen, want daar heb ik ook nog een radio-casetteafspelert in zitten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:27 schreef Bluezz het volgende:
Steunt
Wij hebben hier nog een oud torentje staan, waar ik regelmatig nog oude bandjes op afspeel O
Wat postinggirl zegt, ben ik het helemaal mee eens. Je luisterde veel intensiever naar de teksten, en je was geduldiger aan het luisteren
Jaaaaa, maar toch: geweldig!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:02 schreef schaap001 het volgende:
- Ik heb Live Aid 85 bijna kompleet op cassettebandjes opgenomen: vooral U2 is -zonder beeld- erg interessant: zit je een kwartier naar 'Bad' zonder zang te luisteren.![]()
Nee, ze liggen willekeurig in een ladekast.quote:
Ik heb nog wel een Radio-casetterecorder waar ik nu de bandjes op draai.Maar het geluid is gewoon bagger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:06 schreef Cynic het volgende:
Je kan toch ook gewoon een nieuwe of tweedehandse casettespeler kopen?
Of maken ze die echt helemaal niet meer?
Dat geeft nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Radio-casetterecorder waar ik nu de bandjes op draai.Maar het geluid is gewoon bagger.
Niet in de publieksruimte, om daar muziek te mogen draaien moet je een contract afsluiten met Conamus/Buma/Stemra en dat kost krankzinnig veel geld. Stiekem toch doen is ook geen optie, want ze komen het rustig controleren. Conamus is gevestigd in Hilversum en ik weet van collega's in de bibliotheek in Hilversum dat ze daar al diverse keren onverwacht zijn komen controleren. De plaats waar ik werk is redelijk daar in de buurt, dus we nemen het risico maar niet. Maar ik zit grotendeels achter op kantoor waar ik kan draaien wat ik wil en dan is het inderdaad leuk om zo'n grote collectie beneden tot je beschikking te hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:27 schreef tong80 het volgende:
Cool. En heel de dag je eigen muziek draaien dus ?
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:35 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb het gevoel dat je door de bandjes intensiever naar muziek luisterde, omdat doorspoelen en skippen veel lastiger was. Waardoor je liedjes automatisch áf ging luisteren. Je had uberhaupt minder liedjes, omdat je praktisch afhankelijk was van de playlists van de fm-radio, waardoor je je in de liedjes die je wél had meer verdiepte. En zo genoot je er meer van. Of heb ik het mis?
Fenomenen als 'mp3' en 'p2p' hebben een beetje voor een wegwerp-cultuur gezorgd, vind ik. Je kunt net iets té makkelijk zappen als een paar nootjes je niet aanstaan, en je kunt echt ALLES krijgen. En na een paar klikjes is een mp3 de pc of mp3-speler uit. Ik ben zelf ook in de val getrapt van het oppervlakkig gaan luisteren en tevéél willen horen. Geloof me, muziek gaat er niet bepaald mooier van klinken. Gelukkig heb ik het inmiddels weer op de rails. Je moet niet alles willen uitproberen.
Kortom: P2p e.d. is eigenlijk iets heel moois, maar je moet er mee om kunnen gaan als je wilt dat muziek luisteren leuk blíjft. Vroeger ging het allemaal meer vanzelf.
Je bedoelt dat je een paar tellen 'niks' opnam voordat je de plaat startte?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:00 schreef tong80 het volgende:
Ja ik nam bij het starten van de opname bij een elpee of CD altijd even Radio-1. En dan gelijk uitzetten. Want anders zou je het begin van de plaat hebben kunnen missen bij het opnemen.
Of is deze zin te onbegrijpelijk ?
hebben ze die nog op cassette uitgegeven?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef tong80 het volgende:
Type 'o' Negative - October rust nu.
Ja je komt wat tegen.
Jaquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je een paar tellen 'niks' opnam voordat je de plaat startte?
Nou dat ik even de radio aanzette voor een geluidfragment konden ook andere zenders zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar wat bedoelde je dan met 'Radio-1'?
Bij een een nieuw leeg cassettebandje startte ik het bandje altijd met het volume op z'n allerluidst. Als je goed luisterde kon je de overgang namelijk horen. Precies op die plek drukte ik dan op pauze. Daarna startte ik de cd op en drukte ook die meteen op pauze. Een cd doet er namelijk ook altijd een paar seconden over voordat-ie echt begint. Daarna drukte ik eerst het cassettebandje van pauze af en meteen daarna de cd-speler, zo miste ik nooit het begin en gebruikte ik de ruimte op het cassettebandje op z'n aller-efficiëntst. Ik ben een nerd, ik weet het.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:00 schreef tong80 het volgende:
Ja ik nam bij het starten van de opname bij een elpee of CD altijd even Radio-1. En dan gelijk uitzetten. Want anders zou je het begin van de plaat hebben kunnen missen bij het opnemen.
Nee mallerd, ik deed het niet na, dat is immers onmogelijk! (Dik Voormekaar = geniaal)quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:22 schreef tong80 het volgende:
Maar ik las van iemand die de Dick voor mekaar show nadeed dat heb ik ook gedaan
Mwoah, zo erg zal het niet geweest zijn. Maar de tape was dunner en brak dus sneller.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe zat het eigenlijk met de 120 minuten bandjes...? Die waren toch niet echt goed voor je cassettedeck?
Ferry Maat. Was niet mijn cup of tea, maar ik heb het er toevallig wel over gehad dat zo'n programma er niet meer is. Iemand zei ja maar al die house dan. Die verwisselde dus de echte soul met de computers.quote:
Nee.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:00 schreef tong80 het volgende:
Ik zette de naald op de plaat en die hield ik dan tegen (zodat de pickup niet draaide dus). Dan gooide ik de tape in opname en scheen ik met een zaklamp in mijn tapedeck. Als je de bruine tape zag lopen, liet ik de plaat los en had je een mooi begin.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:56 schreef Videopac het volgende:
[..]
Nee.
Eerst draaide ik met een potlood dat stukje aanlooptape alvast weg. Later kon ik op het gehoor bepalen of de aanlooptape al voorbij was en startte dan de CD.
Ja, dit was echt in de begintijd, hoor! Nu heb ik al mijn apparatuur van Yamaha. Die CD-speler bijvoorbeeld, rekent zelf uit hoeveel nummers er op één kant van een bandje kunnen. Dus stopt ie uit zichzelf met spelen. Je keert je tape om en je gaat weer verder met opnemen. Irritant is wel dat je soms een halve minuut stilte overhoudt: maar geen halve nummers meer aan het einde.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:10 schreef Videopac het volgende:
Mijn tweede deck had een lampje zodat je beter kon zien hoeveel tape er nog te gaan was (en dus ook goed kon zien of de aanlooptape voorbij was => zaklamp niet nodig!
Ja. Steeds ouder, maar leuk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:43 schreef tong80 het volgende:
Je hebt wel een erg coole vader zeg Is ie verder ook zo leuk ?
Cool.quote:
Welk bandje draai je dan ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik krijg zin om dadelijk bandjes in mijn stereo in de auto te gaan draaien en een stukje te rijden.
Een Vendomatic (die je bij de Vendet kon kopen) van 90 minuten met daarop Kinderen voor Kinderen 4 en de Vredesweg (1983)quote:
quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Henry Rollins - The end of Silence
'Oh mother I hate you take care of your child, oh God I hate you unless your a child. I hate you. I hate you aaaaaartttttggghhhh.'quote:
Met het geweldige nummer "on a rope"!quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:33 schreef tong80 het volgende:
Rocket from the crypt - Scream Dracula Scream
Jaaaaaaa.quote:
Weliswaar niet op een cassette bandje maar op een oude spoelen recorder had deed mijn vader dat ook rond 1963. Zo ooit een schitterend opname gehoord van een maaltijd bij zijn ouders (hij was toen het huis al uit). met als mooiste zin in het geheel door een oom die toen 12 was of zo: "Moeder, U is een genie!"quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef Ringo het volgende:
cassettebandjes
![]()
Mijn vader organiseerde vroeger eens in de zoveel tijd een 'huiskamergeluidenzondag' voor het gehele gezin, ...
Ook heel aardig. Heb ik toendertijd op CD van m'n zusje grkregen voor m'n verjaardag. Eerste TH die ik op CD had. rest had ik op tape.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaaaaaaa.
Nu :
Tragically Hip - Day for night
Ik geniet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:58 schreef Doc het volgende:
[..]
Ook heel aardig. Heb ik toendertijd op CD van m'n zusje grkregen voor m'n verjaardag. Eerste TH die ik op CD had. rest had ik op tape.
Ik post dit eerlijk gezegd ook grotendeels voormezelfquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:29 schreef tong80 het volgende:
Weet je wat zo kut is Doc. Dit topic heeft al meer dan 1200 views. Dan kom jij als een geitekeutel nog even je briljante drol leggen op de mestvaalt van nostalgie. Het wordt nog gelezen. Maar het is mondjesmaat. Het is dat ik nog reageer moet je genoegdoening scheppen. Ik schep met je mee want ik pleur er nog even Nine inch nails - The downward spiral in
Voor die tijd was het afgelopen met ze, maar die single was de genadeklap voor mij ...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef tong80 het volgende:
Fucking Simple minds briljante platen gemaakt./ En toen gingen ze fucking Belfast childeren adopteren.
Ik luister naar Tom Waits zijn casettebandje. Mijn god wat mooi.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:57 schreef Doc het volgende:
Ik luister nu nog steeds naar The Waterboys (op CD, dat dan weer wel - maar naar aanleiding van dit topic).
Wat moet je met zijn bandje? Geef dat eens snel aan 'm terugquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik luister naar Tom Waits zijn casettebandje. Mijn god wat mooi.
Humorquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Wat moet je met zijn bandje? Geef dat eens snel aan 'm terug
* Mark leest meequote:Op woensdag 26 juli 2006 20:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik post dit eerlijk gezegd ook grotendeels voormezelf.
Simple Mindsquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef tong80 het volgende:
Fucking Simple minds briljante platen gemaakt./ En toen gingen ze fucking Belfast childeren adopteren.
Wat fantastisch!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef Ringo het volgende:
Mijn vader organiseerde vroeger eens in de zoveel tijd een 'huiskamergeluidenzondag' voor het gehele gezin, dat betekende dat hij de opnamemicrofoons klaarzette (2!! in stereo!!) in een hoek van de huiskamer en zo (op cassette) het huiselijke leven registreerde. Een uur lang huisgeluiden voor het nageslacht; elk jaar, vanaf 1979 tot 1988 (toen wij kinderen onze interesse erin verloren) minstens één bandje.
Hij is inmiddels bezig de tapes te digitaliseren, maar ik zweer bij de originelen, BASF-Chrome, met die hardplastic hoesjes vol krassen en de vergeelde kartonnetjes waarop met zoveel zorg is geschreven welke dag en hoe laat en wat er allemaal gebeurde zo'n anonieme zondag.
Whehe, dat tweede verhaal is wel behoorlijk erg!quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:55 schreef Frollo het volgende:
Wat ook wel eens gebeurde, is dat je gewoon op straat een cassette kon vinden, al dan niet stukkend.
Zo heb ik eens Angstlos van Nina Hagen gevonden, gewoon op straat ergens in het havengebied waar ik mijn krantenwijk had.
Of die keer dat ik een gigantische sliert tape uit de berm viste, thuis heel zorgvuldig oprolde en in een oude behuizing monteerde, en dat er dan een 12 inch mix van George Michaels 'Faith' op bleek te staan.
Ach ja.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Whehe, dat tweede verhaal is wel behoorlijk erg!
De Koperen Hoorn!!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:03 schreef Doc het volgende:
Mijn tape geschiedenis is tevens de geschiedenis van de ontwikkeling van m'n muzieksmaak in 650 delen (is het aantal tapes; merendeel Maxell en TDK). Tapes kocht ik op een gegeven moment per 50 in een klein zakie in de Sarphtiestraat dat extreem goedkoop bandje verkocht. In de "ergste tijd" (rond 1989-1992) huurde ik een LP en later CD per dag bij De Koperen Hoorn in de Runstraat hetgeen 5 minuten lopen van m'n huis vandaan was.
...LPquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:41 schreef Sanne het volgende:
[..]
Simple Minds
Die heb ik wel op lp, maar niet op cassettes.
Dat bding bestaat nog steeds!quote:
Me too! Vooral die chagerijnige dikke nicht met zijn matje staat me bijquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat bding bestaat nog steeds!
Ik was er verslaafd aan. Het was onderweg naar de stad - en altijd als ik langs kwam ging ik naar binnen en scoorde ik weer LPs/CDs ...
bunch of wuzziesquote:
Nee hoor lekker muziek.Niet lekker genoeg om het album te kopen maar wel om het te tapenquote:
Nog steeds hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:30 schreef tong80 het volgende:
Dan was 90 % van de muziekliefhebbers een Sjonnie.
Ja, en die nam je dan ook vast mee op de fiets en naar school enzo...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:27 schreef drecksau het volgende:
Cassettedecks waren voor Sjonnies. Ikzelf had als electronerdo in de jaren tachtig uiteraard een AKAI bandrecorder met van die dikke BASF-tape op de spoel. Ach...die goede oude tijd.
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:32 schreef tong80 het volgende:
Tuurlijk. Jij bent een uitzondering. En erg cool natuurlijk.
Fietsen waren voor proleten. Ik ging op een Suzuki TSX naar school.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, en die nam je dan ook vast mee op de fiets en naar school enzo...
Naar de LTS dan zeker...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:39 schreef drecksau het volgende:
[..]
Fietsen waren voor proleten. Ik ging op een Suzuki TSX naar school.
Erg Hornby-esk dus.quote:"Over eighty home tapers, including artists, musicians, actors, writers, directors, comediennes, talk show hosts, and, of course, record store employees were invited to tell the stories behind their mixes. From the Romantic Tape, to the Break-up Tape, the Road Trip Tape, to the "Indoctrination" Tape-the art and text that emerged was of the mix cassette as a new way of re-sequencing music to make sense of our most stubbornly inexpressible feelings-a way of explaining ourselves to someone else, or to ourselves." http://www.amazon.com/gp/product/0789311992/002-0818569-1440056?v=glance&n=283155
Ik vond laatst ook mijn Urban Dance Squad-bandjes terug. Deze week goed gebruik van gemaakt toen ik voor de TPG auto moest rijden... Heb zeer nostalgisch door Hoogkerk gecruiset.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:43 schreef tong80 het volgende:
Urban Dance Squad - Mental Floss for The Globe Go Boy![]()
Heb jij Johan ook nog op casette? Dat was zo ongeveer mn laatste "bandje"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:24 schreef tong80 het volgende:
Mijn Stereotoren heeft het begeven. Volgende week ga ik een nieuwe kopen. Daar zal geen cassetterecorder in zitten zoals in het laatste exemplaar. Ik ben nu afscheid aan het nemen van mijn 400 casettebandjes op een aftandse radio-casette-recorder.
Luister met me mee en ga terug naar het verleden.
Ik begin met Johan met hun klassieke album Johan en hun Nederpop pareltje 'everybody knows'
Op de achterkant staat Betty Serveert met Dust Bunnies.
Het ga je goed lieve casette bandjes
Troost me.
Ik heb nog een cursus Nederlands op casette. Heb je interesse ?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij ze nooit kwijt kan .Jou cassette-bandjes, sta jij voor jan lul
Die in de slaapkamer stond?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Radio-casetterecorder waar ik nu de bandjes op draai.Maar het geluid is gewoon bagger.
Ja dat ouwe ding. Net LIVE gedraaid.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:30 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Die in de slaapkamer stond?
mijn bandjes zeker nog kwijt?![]()
Ik had ook zo'n AKAI ding. En wat veel muziek kon er op z'n spoel. Maar ik draaide toch echt liever tapes.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:27 schreef drecksau het volgende:
Cassettedecks waren voor Sjonnies. Ikzelf had als electronerdo in de jaren tachtig uiteraard een AKAI bandrecorder met van die dikke BASF-tape op de spoel. Ach...die goede oude tijd.
- maak de bandloop eens schoon met alcohol en wattenstaafjesquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die schoonmaakcassettes zijn meestal schuurpapier voor je koppen!!!quote:Op zondag 30 juli 2006 11:55 schreef Ciscus het volgende:
Ik zag bij de meidiamarkt zo'n 'schoonmaakcassette' met de tekst 'de laatste!!'. Beetje raar, er lagen er nog zo'n 20. Maar toch....
Tsja, dat ding van mij nam op een bepaald moment van HARD naar zacht van HARD naar zacht op en dat lag aan de koppen en zou een godsbedrag kostten om te laten repareren. Toen heb ik 'm dus maar aan een techneut uit de buurt verpatst (inclusief alle banden)...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb vroeger ook zo'n AKAI spoelenrecorder gehad, met Sound-On-Sound mogelijkheid zodat je jezelf ook kon overdubben. Leuk apparaat, maar nieuwe banden waren op een gegeven moment onbetaalbaar geworden (in ieder geval van mijn karige zakgeld, toen). Later kapte ook het linkerkanaal er mee, en toen heb ik hem maar bij het grof vuil gedaan.
Ik ook!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:36 schreef tong80 het volgende:
Ik heb ook nog de oude bandrecorder van mijn pa gekregen. Zo heette dat ding destijds. Met een microon er bij waar ik dan zelf de Dik voor mekaar show speelde
Die heb ik ook gehad, die Akai.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:20 schreef kamagurka het volgende:
Had vroeger dit bakbeest (op het waterlooplein gekocht):
[afbeelding]
Was nog best duur ook trouwens. Maar het geluid was onberispelijk kan ik me herinnerenEn de knopjes gaven licht als je erop drukte
cassettequote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb nog een cursus Nederlands op casette. Heb je interesse ?
Ik kan Dik én meneer De Groot. TEGELIJK!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:15 schreef shmoopy het volgende:
jaaaren gedacht dat ik de enige gek op de wereld was, maar ik doe een mean Ome Joop en Harry Nack
Tof live albumquote:
Dat soort bandjes had ik ook veel. Heb vorig jaar ook zo'n 300 cassettes weggegooidquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:21 schreef tong80 het volgende:
Bandje van Fatal Flowers heeft de tand des tijds niet doorstaan. 16 jaar oud moet ik afscheid nemen, ook van Faith No More de mooie B-kant kan ik niet meer genieten. Het gaat jullie goed dierbare vrienden.
De versie van The Ramones vind ik leukerquote:Op zondag 6 augustus 2006 00:35 schreef tong80 het volgende:
Tom Waits - Closing time 'I don't wanna grow up'
Allebei geweldigquote:Op zondag 6 augustus 2006 00:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
De versie van The Ramones vind ik leuker![]()
Wow! Anthrax, Bring the noise!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:22 schreef tong80 het volgende:
Anthrax - Sound of white noise Bandje uit 93 dus iets meer kans dat ie het nog doet.
Ja man en dat na 12 jaar weer horenquote:
dat heette Thrashmetal geloof ik he?quote:
Ja maar dan ook echt goedquote:Op zondag 6 augustus 2006 01:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat heette Thrashmetal geloof ik he?
Geniaal, die heb ik zelf ook nog op bandje gehadquote:
the Melvinsquote:
Dat is het mooie juist. En een beetje waar dit topic voor is bedoeld.Ik draaide net Gravel, had ik zeker tien jaar niet meer gedraaid. Maar wat een geweldige band was dat'. En zo kwam ik er al meer tegenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:19 schreef D.Rose het volgende:
ik ben nu al mijn bandjes aan het doorspitten naar materiaal wat ik van de ondergang wil redden en ik kom nummer tegen waarvan ik het bestaan al was vergeten
Ik luister nu naar een kussengevecht tussen mij en een vriendje waarbij ik met mijn hoofd tegen de muur knalquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is het mooie juist. En een beetje waar dit topic voor is bedoeld.Ik draaide net Gravel, had ik zeker tien jaar niet meer gedraaid. Maar wat een geweldige band was dat'. En zo kwam ik er al meer tegen
GVD die staat in mijn top 10 allertijdenquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:58 schreef Juan Zueco het volgende:
Author! Author! is een icoon van de new-wave.
J.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
GVD die staat in mijn top 10 allertijden
something I learned today! Ik heb hem onlangs 2e hands op CD gekocht, wat een plaat!!!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 01:35 schreef tong80 het volgende:
Husker Du - Zen Arcade Bandje uit 85
die heb ik nog gezien in een voorprogramma bij fugazi, met een totaal geflipte krullenbol op keyboard kan ik me nog herinneren. Toch eens kijken of ik nog een cd\lp\tapie van ze hebbquote:
Ja briljant. Een echte klassiekerquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:55 schreef slaveloos het volgende:
[..]
something I learned today! Ik heb hem onlangs 2e hands op CD gekocht, wat een plaat!!!
Die heb ik zelfs, samen met die van and Justice for alllquote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:20 schreef tong80 het volgende:
Bandje van 20 jaar oud
Metallica - Master of puppets
Dat was zo'n beetje het eerste of tweede album dat ik als MP3 had, het einde van het cassettetijdperk dus.quote:
Film is afgelopenquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:34 schreef Mike het volgende:
Luister jij die bandjes terwijl je film kijkt, tong?
Tapetraden!!quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:23 schreef Mark het volgende:
Wat nu wel voorgoed verleden tijd is, is het tapetraden en de bandjes met demo's.
* Mark zet nog maar eens de eerste Gathering demo op
Ik was pas om tien uur online.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 03:01 schreef PLAE@ het volgende:
ff wat anders. Ik had op z'n minst verwacht dat jij de eerste zou zijn met het nieuws van vandaag tong![]()
Je raakt je scherpheid een beetje kwijt![]()
Alsof je Chinees praat.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:40 schreef Mark het volgende:
Denk over Faas?
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:52 schreef Haaibaaike het volgende:
Staat hier niets over in op Fok, over Faas Wilkers,
Sorrie ik ging offtopic![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |