Wat een heerlijk topic!!
Ik kan melden dat ik nog enkele maanden geleden nieuwe cassettebandjes heb gekocht.
Mijn vriend heeft een auto waar nog een speler in zit, dus heb ik eerst alles overhoop gehaald om oude bandjes te zoeken, en toen bleek dat 3/4 kwijt was en op 1/4 voornamelijk slechte black metal stond, heb ik een flinke stapel bandjes gekocht en ben ik heerlijk mixtapes gaan maken bij mijn moeder, die nog een dubbel cassettedeck
![]()
in haar stereo heeft.
Die kerel in de winkel waar ik de bandjes kocht was helemaal blij trouwens. Nog een gesprekje gehad over dat ze bijna niet meer verkochten, maar "vroeger, vroeger gingen ze er met pakken per week doorheen!" Hij had ze zelfs nog in de aanbieding: 5 90 min chroomtapes voor 9 euro
Kwam ik na een week nog een pakje halen, toen wist hij helemaal niet hoe hij het had.
Ik gebruikte trouwens ook de door Floddertje beschreven "heel goed luisteren op vol volume"-methode om het stukje lege tape te vermijden. Je kon ook gewoon tot 7 tellen en dan de CD-speler van de pauze afhalen.
Ik begon trouwens ook met het opnemen van de radio toen ik mijn eerste cassettespelertje had: Villa 65 en Forza. Wat ik ook deed, helemaal ultra-lame, was vlak voor de tv gaan zitten met m'n radio/cassetteding op schoot en met de ingebouwde microfoon van dat ding tegen de speakers van de TV aan, en dan maar liedjes van MTV opnemen.
![]()
En heel boos worden als er iemand binnenkwam want dat hoorde je dan op het bandje.
Ik herken dus wel dat je na sommige nummers een bepaald geluid of ander nummer verwacht.
Wat ik ook had is dat die bandjes wel eens zo vastliepen, en dat ik ze dan heel soms niet meer goed kreeg. Dan zat het tape helemaal gedraaid, en zo heb ik dus nog steeds ergens in een nummer van Machine Head de verwachting dat het een paar seconden verandert in een schreeuwende Jan-Chris de Koeijer van Gorefest.
Succes in ieder geval Tong! Geniet van het luisteren.