Jaaaaaaa.quote:
Weliswaar niet op een cassette bandje maar op een oude spoelen recorder had deed mijn vader dat ook rond 1963. Zo ooit een schitterend opname gehoord van een maaltijd bij zijn ouders (hij was toen het huis al uit). met als mooiste zin in het geheel door een oom die toen 12 was of zo: "Moeder, U is een genie!"quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef Ringo het volgende:
cassettebandjes
![]()
Mijn vader organiseerde vroeger eens in de zoveel tijd een 'huiskamergeluidenzondag' voor het gehele gezin, ...
Ook heel aardig. Heb ik toendertijd op CD van m'n zusje grkregen voor m'n verjaardag. Eerste TH die ik op CD had. rest had ik op tape.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaaaaaaa.
Nu :
Tragically Hip - Day for night
Ik geniet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:58 schreef Doc het volgende:
[..]
Ook heel aardig. Heb ik toendertijd op CD van m'n zusje grkregen voor m'n verjaardag. Eerste TH die ik op CD had. rest had ik op tape.
Ik post dit eerlijk gezegd ook grotendeels voormezelfquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:29 schreef tong80 het volgende:
Weet je wat zo kut is Doc. Dit topic heeft al meer dan 1200 views. Dan kom jij als een geitekeutel nog even je briljante drol leggen op de mestvaalt van nostalgie. Het wordt nog gelezen. Maar het is mondjesmaat. Het is dat ik nog reageer moet je genoegdoening scheppen. Ik schep met je mee want ik pleur er nog even Nine inch nails - The downward spiral in
Voor die tijd was het afgelopen met ze, maar die single was de genadeklap voor mij ...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef tong80 het volgende:
Fucking Simple minds briljante platen gemaakt./ En toen gingen ze fucking Belfast childeren adopteren.
Ik luister naar Tom Waits zijn casettebandje. Mijn god wat mooi.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:57 schreef Doc het volgende:
Ik luister nu nog steeds naar The Waterboys (op CD, dat dan weer wel - maar naar aanleiding van dit topic).
Wat moet je met zijn bandje? Geef dat eens snel aan 'm terugquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik luister naar Tom Waits zijn casettebandje. Mijn god wat mooi.
Humorquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Wat moet je met zijn bandje? Geef dat eens snel aan 'm terug
* Mark leest meequote:Op woensdag 26 juli 2006 20:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik post dit eerlijk gezegd ook grotendeels voormezelf.
Simple Mindsquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:34 schreef tong80 het volgende:
Fucking Simple minds briljante platen gemaakt./ En toen gingen ze fucking Belfast childeren adopteren.
Wat fantastisch!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:27 schreef Ringo het volgende:
Mijn vader organiseerde vroeger eens in de zoveel tijd een 'huiskamergeluidenzondag' voor het gehele gezin, dat betekende dat hij de opnamemicrofoons klaarzette (2!! in stereo!!) in een hoek van de huiskamer en zo (op cassette) het huiselijke leven registreerde. Een uur lang huisgeluiden voor het nageslacht; elk jaar, vanaf 1979 tot 1988 (toen wij kinderen onze interesse erin verloren) minstens één bandje.
Hij is inmiddels bezig de tapes te digitaliseren, maar ik zweer bij de originelen, BASF-Chrome, met die hardplastic hoesjes vol krassen en de vergeelde kartonnetjes waarop met zoveel zorg is geschreven welke dag en hoe laat en wat er allemaal gebeurde zo'n anonieme zondag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |