* KonnieKipke mee eens is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:35 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb het gevoel dat je door de bandjes intensiever naar muziek luisterde, omdat doorspoelen en skippen veel lastiger was. Waardoor je liedjes automatisch áf ging luisteren. Je had uberhaupt minder liedjes, omdat je praktisch afhankelijk was van de playlists van de fm-radio, waardoor je je in de liedjes die je wél had meer verdiepte. En zo genoot je er meer van. Of heb ik het mis?
Fenomenen als 'mp3' en 'p2p' hebben een beetje voor een wegwerp-cultuur gezorgd, vind ik. Je kunt net iets té makkelijk zappen als een paar nootjes je niet aanstaan, en je kunt echt ALLES krijgen. En na een paar klikjes is een mp3 de pc of mp3-speler uit. Ik ben zelf ook in de val getrapt van het oppervlakkig gaan luisteren en tevéél willen horen. Geloof me, muziek gaat er niet bepaald mooier van klinken. Gelukkig heb ik het inmiddels weer op de rails. Je moet niet alles willen uitproberen.
Kortom: P2p e.d. is eigenlijk iets heel moois, maar je moet er mee om kunnen gaan als je wilt dat muziek luisteren leuk blíjft. Vroeger ging het allemaal meer vanzelf.
En Tong, als je wilt mag je ook wel eens in mij auto plaatsnemen, want daar heb ik ook nog een radio-casetteafspelert in zitten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:27 schreef Bluezz het volgende:
Steunt
Wij hebben hier nog een oud torentje staan, waar ik regelmatig nog oude bandjes op afspeel O
Wat postinggirl zegt, ben ik het helemaal mee eens. Je luisterde veel intensiever naar de teksten, en je was geduldiger aan het luisteren
Jaaaaa, maar toch: geweldig!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:02 schreef schaap001 het volgende:
- Ik heb Live Aid 85 bijna kompleet op cassettebandjes opgenomen: vooral U2 is -zonder beeld- erg interessant: zit je een kwartier naar 'Bad' zonder zang te luisteren.![]()
Nee, ze liggen willekeurig in een ladekast.quote:
Ik heb nog wel een Radio-casetterecorder waar ik nu de bandjes op draai.Maar het geluid is gewoon bagger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:06 schreef Cynic het volgende:
Je kan toch ook gewoon een nieuwe of tweedehandse casettespeler kopen?
Of maken ze die echt helemaal niet meer?
Dat geeft nietquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een Radio-casetterecorder waar ik nu de bandjes op draai.Maar het geluid is gewoon bagger.
Niet in de publieksruimte, om daar muziek te mogen draaien moet je een contract afsluiten met Conamus/Buma/Stemra en dat kost krankzinnig veel geld. Stiekem toch doen is ook geen optie, want ze komen het rustig controleren. Conamus is gevestigd in Hilversum en ik weet van collega's in de bibliotheek in Hilversum dat ze daar al diverse keren onverwacht zijn komen controleren. De plaats waar ik werk is redelijk daar in de buurt, dus we nemen het risico maar niet. Maar ik zit grotendeels achter op kantoor waar ik kan draaien wat ik wil en dan is het inderdaad leuk om zo'n grote collectie beneden tot je beschikking te hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:27 schreef tong80 het volgende:
Cool. En heel de dag je eigen muziek draaien dus ?
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:35 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb het gevoel dat je door de bandjes intensiever naar muziek luisterde, omdat doorspoelen en skippen veel lastiger was. Waardoor je liedjes automatisch áf ging luisteren. Je had uberhaupt minder liedjes, omdat je praktisch afhankelijk was van de playlists van de fm-radio, waardoor je je in de liedjes die je wél had meer verdiepte. En zo genoot je er meer van. Of heb ik het mis?
Fenomenen als 'mp3' en 'p2p' hebben een beetje voor een wegwerp-cultuur gezorgd, vind ik. Je kunt net iets té makkelijk zappen als een paar nootjes je niet aanstaan, en je kunt echt ALLES krijgen. En na een paar klikjes is een mp3 de pc of mp3-speler uit. Ik ben zelf ook in de val getrapt van het oppervlakkig gaan luisteren en tevéél willen horen. Geloof me, muziek gaat er niet bepaald mooier van klinken. Gelukkig heb ik het inmiddels weer op de rails. Je moet niet alles willen uitproberen.
Kortom: P2p e.d. is eigenlijk iets heel moois, maar je moet er mee om kunnen gaan als je wilt dat muziek luisteren leuk blíjft. Vroeger ging het allemaal meer vanzelf.
Je bedoelt dat je een paar tellen 'niks' opnam voordat je de plaat startte?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:00 schreef tong80 het volgende:
Ja ik nam bij het starten van de opname bij een elpee of CD altijd even Radio-1. En dan gelijk uitzetten. Want anders zou je het begin van de plaat hebben kunnen missen bij het opnemen.
Of is deze zin te onbegrijpelijk ?
hebben ze die nog op cassette uitgegeven?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:08 schreef tong80 het volgende:
Type 'o' Negative - October rust nu.
Ja je komt wat tegen.
Jaquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je een paar tellen 'niks' opnam voordat je de plaat startte?
Nou dat ik even de radio aanzette voor een geluidfragment konden ook andere zenders zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar wat bedoelde je dan met 'Radio-1'?
Bij een een nieuw leeg cassettebandje startte ik het bandje altijd met het volume op z'n allerluidst. Als je goed luisterde kon je de overgang namelijk horen. Precies op die plek drukte ik dan op pauze. Daarna startte ik de cd op en drukte ook die meteen op pauze. Een cd doet er namelijk ook altijd een paar seconden over voordat-ie echt begint. Daarna drukte ik eerst het cassettebandje van pauze af en meteen daarna de cd-speler, zo miste ik nooit het begin en gebruikte ik de ruimte op het cassettebandje op z'n aller-efficiëntst. Ik ben een nerd, ik weet het.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:00 schreef tong80 het volgende:
Ja ik nam bij het starten van de opname bij een elpee of CD altijd even Radio-1. En dan gelijk uitzetten. Want anders zou je het begin van de plaat hebben kunnen missen bij het opnemen.
Of is deze zin te onbegrijpelijk ?
Nee mallerd, ik deed het niet na, dat is immers onmogelijk! (Dik Voormekaar = geniaal)quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:22 schreef tong80 het volgende:
Maar ik las van iemand die de Dick voor mekaar show nadeed dat heb ik ook gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |