Ik stel voor de vlag van de VS te verbieden om precies dezelfde redenen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangezien Palestina geen land is, lijkt het me slim om de Palestijnse vlag te verbieden. Mede ook omdat die vlag besmeurd is met bloed van onschuldige mensen.
VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme. Bovendien is de VS net als Nederland lid van de NAVOquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:30 schreef Senang het volgende:
[..]
Ik stel voor de vlag van de VS te verbieden om precies dezelfde redenen.
Ik hoop ook nog dat de mensen die meeliepen met de anti-Israel betoging in Amsterdam zich als vrijwilliger aandienen als menselijk schild in Zuid Libanonquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:30 schreef Gebleekte het volgende:
Eensch.
En ook mede omdat die vlag vaak niet alleen symbool staat voor de strijd tussen Isreal en de Palestijnen maar ook symbool staat voor de strijd tussen het Westen en Islamitische landen.
niet de Friesche vlag!!!!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef HAL9000S het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam vlaggen gaan verbieden omdat ze niet verbonden zijn aan een officieel land? Kunnen we gelijk de Molukse, Friese en Brabantse vlag ook gaan verbieden... en de Nederlandse vlag, aangezien die ook niet vrij is van bloed van onschuldige mensen... en de Amerikaanse vlag... etc.
Onzin dus.
1. De VS is inderdaad een staat.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme. Bovendien is de VS net als Nederland lid van de NAVO
Friesland en NOORD-Brabant zijn provincies van Nederland, Palestina is geen provinciequote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef HAL9000S het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam vlaggen gaan verbieden omdat ze niet verbonden zijn aan een officieel land? Kunnen we gelijk de Molukse, Friese en Brabantse vlag ook gaan verbieden... en de Nederlandse vlag, aangezien die ook niet vrij is van bloed van onschuldige mensen... en de Amerikaanse vlag... etc.
Onzin dus.
En de vlag van Israel dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Friesland en NOORD-Brabant zijn provincies van Nederland, Palestina is geen provincie
De Molukkers vochten mee voor de Nederlandse staat dus die mogen dat wel
Dan is het nog steeds geen staat. De Turks Cypriotische vlag moet ook verboden worden als ie dat al niet is bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:35 schreef Senang het volgende:
[..]
En de vlag van Israel dan?
Of mag de Palestijnse vlag wel blijven staan als de Palestijnen eventjes op eigen houtje de staat Palestina uitroepen?
Dat mag ik niet zeggen, anders word ik gecensureerdquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:36 schreef HAL9000S het volgende:
Wat wil je uberhaupt met deze vorm van censuur bereiken
Eensch.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef -IksRee- het volgende:
Oneens. Het is namelijk heel makkelijk: je ziet per direct of iemand een zuurstofverspillende infantiele extreem-linkse mongool is: ze dragen of zo'n vlag of zo'n Palestijnensjaal.
En dan schiet ik er weer eens op met mijn met soda gevulde supersoaker.
Als je het terrorisme verder wilt aanwakkeren is dit zeker en goed ideequote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangezien Palestina geen land is, lijkt het me slim om de Palestijnse vlag te verbieden. Mede ook omdat die vlag besmeurd is met bloed van onschuldige mensen.
Gaan de Palestijnen in Nederland zichzelf dan opblazen voor buitenlandse zaken?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:41 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Als je het terrorisme verder wilt aanwakkeren is dit zeker en goed idee![]()
Allemaal drog redenen om die vlag te verbieden en ook al verbieden we die vlag, wat precies wil je daarmee bereiken dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voor om alle coke verslaafden (en mensen die hun gebaseerd hebben op een verslaafde) op te pakken en te deporteren naar een onbewoond eilandquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die vlag van Palestina een hezbollah lid verbrand moet een premie krijgen
Dat denk ik niet, bovendien blijven er door de acties van Israel weinig Palestijnen overquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gaan de Palestijnen in Nederland zichzelf dan opblazen voor buitenlandse zaken?
Oh en nog even dit, Palestina is wel een land, echter grotendeels bezet door Israelquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangezien Palestina geen land is
Nog altijd teveel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:12 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, bovendien blijven er door de acties van Israel weinig Palestijnen over![]()
quote:De Verenigde Naties zijn diverse malen voor de rechten van Palestijnen in de bres gesprongen. Het bestaan van een 'Palestijns volk' is voor de eerste maal door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties erkend op een van de jaarlijkse Dagen van de Rechten van de Mens (10 december). In 1969 erkent de VN "de onvervreemdbare rechten van het Palestijns volk."
Op 4 november 1970 erkent de Algemene Vergadering "dat het respect voor de rechten van het Palestijns volk een noodzakelijk element is voor de vestiging van een rechtvaardige en duurzame (=langdurige) vrede in het Midden-Oosten)".
In hetzelfde jaar, op 30 november 1970, wordt een nieuwe stap gezet. De VN erkennen dan het "recht op zelfbeschikking" van de Palestijnen.
In 1974 nodigen 150 landen de PLO als "de vertegenwoordiger van het Palestijns volk" uit om deel te nemen aan een vergadering van de VN over de Palestijnse kwestie. Op 13 november houdt Yasser Arafat een rede voor de Algemene Vergadering. Vervolgens worden op 22 november twee resoluties aangenomen. In de eerste staat het recht op onafhankelijkheid van de Palestijnen duidelijk omschreven (Resolutie 3236). In de tweede resolutie krijgt de PLO de status van waarnemer bij de VN (Resolutie 3237).
Israël wijst de resoluties van de VN steevast af.
VS is schuldig aan Staatsterrorisme.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme. Bovendien is de VS net als Nederland lid van de NAVO
Extreem linkse propoganda zou al helemaal verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:14 schreef Vhiper het volgende:
De Verenigde Naties erkent de onafhankelijkheid van de palestijnen. Nederland is onderdeel van de VN. Je hele grondslag om hun vlag te verbieden is dus nergens op gebaseerd.
Whehehe........is 't heus?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat mag ik niet zeggen, anders word ik gecensureerd
Ik ben niet tegen Palestina zolang die mongolen maar niet gaan claimen dat ze een eigen staat zijnquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:26 schreef Slarioux het volgende:
Maar je bent dus tegen Palestina? Dat heeft je denkvermogen behoorlijk aangetatst... vandaag de dag komen alleen kwijlende infantielen van de LPF en de pedo-partij met dit soort debiele nieuwe regels en wetten.
Was 't niet zo dat de Palestijnen eerder een eigen land hadden, maar daar mbv 't "schuldbewuste Westen" half uitgeknikkerd zijn, om de Joden hun "rechtmatige" plekje (terug) te geven??quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen Palestina zolang die mongolen maar niet gaan claimen dat ze een eigen staat zijn
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Extreem linkse propoganda zou al helemaal verboden moeten worden
Nee, Palestina is nooit een land geweest en zal het hopelijk ook nooit wordenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:29 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Was 't niet zo dat de Palestijnen eerder een eigen land hadden, maar daar mbv 't "schuldbewuste Westen" half uitgeknikkerd zijn, om de Joden hun "rechtmatige" plekje (terug) te geven??
Die is afgeschoten en nooit aangenomenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Sla gerust resolutie 3236 erop na als je mijn feit niet wilt geloven![]()
quote:The UN Partition PlanMain article: 1947 UN Partition Plan
On 29 November 1947, the United Nations General Assembly passed the United Nations Partition Plan for Palestine (United Nations General Assembly Resolution 181), a plan to resolve the Arab-Jewish conflict by partitioning the territory into separate Jewish and Arab states, with the Greater Jerusalem area (encompassing Bethlehem) coming under international control. Jewish leaders (including the Jewish Agency), accepted the plan, while Palestinian Arab leaders rejected it. Neighboring Arab and Muslim states also rejected the partition plan. As armed skirmishes between Arab and Jewish paramilitary forces in Palestine continued, the British mandate ended on May 15, 1948, the establishment of the State of Israel having been proclaimed the day before (see Declaration of the Establishment of the State of Israel). The neighboring Arab states immediately attacked Israel following its declaration of independence, and the 1948 Arab-Israeli War ensued. Consequently, the partition plan was never implemented.
Palestina in de huidige context is dan misschien geen rechtsgeldige staat, maar is altijd een land geweest dat door verschillende volken maar meestijds door Joden bevolkt is geweest.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, Palestina is nooit een land geweest en zal het hopelijk ook nooit worden![]()
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met zoveel domheid help je je eigen topic aardig omzeepquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die is afgeschoten en nooit aangenomen
Die is in tegenstelling tot het splitsingsplan wel degelijk aangenomen:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die is afgeschoten en nooit aangenomen
quote:on 22 November 1974, resolution 3236 is adopted, reaffirming the inalienable rights of the Palestinian people, including the right to self-determination. On that same day, the PLO is granted observer status at the U.N. by resolution 3237 (XXIX).
Niet buiten Irak in elk gevalquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:35 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
Palestina in de huidige context is dan misschien geen rechtsgeldige staat, maar is altijd een land geweest dat door verschillende volken maar meestijds door Joden bevolkt is geweest.
Heb je ook nog argumenten o.i.d. om je sterk anti "Palestijnse" standpunt mee te onderbouwen?
..en...hebben de Koerden in jouw ogen dan ook geen recht op een eigen land/staat?
Ohhh..je bent gewoon in een schop/shockeer bui....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet ook alleen die linkse prutsers oppakken snap dat dan
:´)quote:Consequently, the partition plan was never implemented.
...fijn he...selectief en zo kort mogelijk antwoord geven...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet buiten Irak in elk geval
De VS zijn staten... De Verenigde Statenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hun wat?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:04 schreef Allanon666 het volgende:
[..]
Ik stel voor om alle coke verslaafden (en mensen die hun gebaseerd hebben op een verslaafde) op te pakken en te deporteren naar een onbewoond eiland
Alleen die OP is al om te huilen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:43 schreef Make-Yourself het volgende:
[..]
...fijn he...selectief en zo kort mogelijk antwoord geven...
..is goed voor de discussie..![]()
Maar nu weet ik nog steeds niet wat jij wilt bereiken met het verbieden van die vlag, behalve dan, dat jij, om de palestijnen dwars te zitten, mijn democratische rechten wilt beknotten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die vlag van Palestina verbrand moet een premie krijgen
lekte....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gedaan, maar dat lekte de lading weer goed
...ik had gewoon meteen moeten inzien dat 't een kortzichtig simpel "persoon" betrof...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Alleen die OP is al om te huilen.
Geen enkele onderbouwing nuance of beargumentering.
TS heeft niet eens bedacht dat een vlag niets te maken hoeft te hebben met een land, en dat er maar weinig landen roomser dan de paus zijn.
Altijd leuk zo´n taalpurist die zich superieur voelt terwijl hij niet in de gaten heeft dat het express gedaan wordt door diegene die een opzettelijke fout maaktquote:
'tuurlijk johquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Altijd leuk zo´n taalpurist die zich superieur voelt terwijl hij niet in de gaten heeft dat het express gedaan wordt door diegene die een opzettelijke fout maakt![]()
je topic bedoel je?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan zijn er ook nog mensen die er serieus op in gaan en er om moeten lachen
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef -IksRee- het volgende:
Oneens. Het is namelijk heel makkelijk: je ziet per direct of iemand een zuurstofverspillende infantiele extreem-linkse mongool is: ze dragen of zo'n vlag of zo'n Palestijnensjaal.
DiegoArmandoMaradona doet niet aan onderbouwing. Daarom komt ie ook met zoveel troll topics die ie niet kan onderbouwen..... lekker simpel, hoeft ie geen onderzoek te doen en kan hij met zijn troll opmerkingen POL veranderen in een veredeld ONZ.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Alleen die OP is al om te huilen.
Geen enkele onderbouwing nuance of beargumentering.
jahmaar die vrijheid geld toch alleen voor hen die het met mij eens zijn, alle andere vormen van meningsuiting zoals het uithangen van een palestijnse vlag zouden verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:59 schreef maartena het volgende:
Het volgende punt, het verbieden van een vlag in een democratisch en vrij land als Nederland is helemaal onzin. We leven hier in een vrij land. Als je het niet eens bent met een grondwet waarin de vrijheid van meningsuiting voorop staat, dan verhuis je maar naar een ander land ofzo.
Wat dacht je van 'links stemmen'? <huiver>quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jahmaar die vrijheid geld toch alleen voor hen die het met mij eens zijn, alle andere vormen van meningsuiting zoals het uithangen van een palestijnse vlag zouden verboden moeten worden.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:10 schreef Mikado het volgende:
Serieus ontopic vraag ik mij af waar mensen hun monocultuur-denkbeelden vandaan halen. Om maar te zwijgen over gebrekkige feitenkennis.
Aan de andere kant.... het uithangen van de Nazi vlag is wel officieel bij de wet verboden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
jahmaar die vrijheid geld toch alleen voor hen die het met mij eens zijn, alle andere vormen van meningsuiting zoals het uithangen van een palestijnse vlag zouden verboden moeten worden.
Niet doen hoor, anders kaap ik een trein.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef HAL9000S het volgende:
Onzin dus.
daar heb je een puntje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de andere kant.... het uithangen van de Nazi vlag is wel officieel bij de wet verboden.
Het is een vlag van een kansloos terroristenvolk dat Jordanie uit getrapt is ook al denkt iedere nitwit in NL dat ze Israel uit getrapt zijn.quote:
Er kleeft bloed aan.quote:
Ze worden overal zo'n beetje uitgetrapt, het lijken wel de Joden van nu..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:38 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is een vlag van een kansloos terroristenvolk dat Jordanie uit getrapt is ook al denkt iedere nitwit in NL dat ze Israel uit getrapt zijn.
Inmiddels zijn er na 50 jaar al generaties lang mensen die zich "Palestijn" noemen, maar niet geweldadig zijn. Hoe verklaar je dat?quote:
Je moet die jongens niet te moelijke vragen stellen, stel je voor dat ze moeten nuancerenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:49 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er na 50 jaar al generaties lang mensen die zich "Palestijn" noemen, maar niet geweldadig zijn. Hoe verklaar je dat?
De droom van het Palestijnse volk: Alle Israëli's de zee in drijven. I rest my case...quote:
en al die mensen die eenzijdig israel de hemel in prijzen zich laten opblazen in een bus in haifaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik hoop ook nog dat de mensen die meeliepen met de anti-Israel betoging in Amsterdam zich als vrijwilliger aandienen als menselijk schild in Zuid Libanon
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
De droom van het Palestijnse volk Hamas
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je moet die jongens niet te moelijke vragen stellen, stel je voor dat ze moeten nuanceren.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
De droom van het Palestijnse volk: Alle Israëli's de zee in drijven. I rest my case...
Mja, maar vreemd genoeg wordt Israel als verantwoordelijke gezien terwijl Jordanie er een veel grotere hand in heeft gehad. En er in Jordanie meer Palestijnen in kampen zitten dan in heel Israel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ze worden overal zo'n beetje uitgetrapt, het lijken wel de Joden van nu..
Een zooitje? Zeg maar gerust de meerderheid. Wat ze ook hebben laten zien door massaal op Hamas te stemmen.quote:Buiten dat is het gewoon een volk. Dat er een zooitje terroristen tussen zitten heeft verder vrij weinig met dat volk an sich te maken.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:01 schreef AntonDingeman het volgende:
Newsflash: overweldigende verkiezingsoverwinning voor Hamas: meer als 2/3e van de stemmen.
goh, hoe zou dat toch komenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef -IksRee- het volgende:
Een zooitje? Zeg maar gerust de meerderheid. Wat ze ook hebben laten zien door massaal op Hamas te stemmen.
Doordat Jordanie ze eruit getrapt heeft en Hamas Israel wil vernietigen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
goh, hoe zou dat toch komen
Sorry, je hebt gelijk: De Palestijnen willen stiekem een vredelievend buurland worden van Israël, van de heilige plaatsen Jeruzalem en Bethlehem maken ze metropolen, drinken Senseo en Rooibos thee met hun Israëlische buren en zullen hun kinderen vooral leren om niemand te haten en alles te relativeren, ja hoorquote:
Ja, en iedere LPF-stemmer is een racist.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:03 schreef -IksRee- het volgende:
Een zooitje? Zeg maar gerust de meerderheid. Wat ze ook hebben laten zien door massaal op Hamas te stemmen.
Ik wil voortaan de Nazi vlag op mijn huis, de Hitlergroet brengen, KKK mars organiseren en bovendien de holocaust ontkennen. Ik heb tenminste recht op vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
daar heb je een puntje.
Alhoewel het natuurlijk wel begrijpelijk is, de vlag van de Nazi's ligt in Nederland in het algemeen een tikkeltje gevoeliger als die van de palestijnen.
Hoe wil je die oorlogszucht van diequote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Oorlogszucht.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe wil je die oorlogzucht van diedaar aan de andere kant van de oceaan dan noemen?
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik wil voortaan de Nazi vlag op mijn huis, de Hitlergroet brengen, KKK mars organiseren en bovendien de holocaust ontkennen. Ik heb tenminste recht op vrijheid van meningsuiting.
Maar als ik het goed begrijp moet Hamas eerst een metro opblazen voordat de Palestijnse vlag verboden moet worden?
Knock yourself outquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:59 schreef Huizilopochtli het volgende:
Ik zou nu wel een relaas kunnen houden waarin de gehele geschiedschrijving inzake Palestina ter sprake zou komen, maar aangezien de rechts-populistische oneliners en het bashen van alleswatislamitisch/nietwesters/etc de mode onder geestelijk beperkt Nederland is, zal ik me maar beperken tot een meewarige![]()
Jammer voor jequote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de nazi's hebben ook een metro opgeblazen?
je link ontgaat me ff hoor,
Ja, ja dat bedoel ik.quote:
beargumentering, toelichting en duidelijkheid zijn te moeilijk voor je?quote:
doe anders even wat moeite om je standpunt kracht bij te zettenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan begrijp je het nog steeds niet, dus laat maar hangen
misschien toch maar eens iets gaan lezen, iets wat wel in jouw straatje past: Stripboek moet jeugd kennis over WOII bijbrengenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Duitsers vielen Nederland binnen en vermoorde mensen dat maakte indruk op de mensen. Hamas blaast een Metro op en dat maakt ook indruk op de mensen.
Hey, dat is een goed stripboek hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
misschien toch maar eens iets gaan lezen, iets wat wel in jouw straatje past: Stripboek moet jeugd kennis over WOII bijbrengen
Ik maakte een keer een salto uit stand, allemaal mensen vet onder de indruk enzo. Ben ik nu een terrorist?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Duitsers vielen Nederland binnen en vermoorde mensen dat maakte indruk op de mensen. Hamas blaast een Metro op en dat maakt ook indruk op de mensen.
Ja, een rubberen om mee te gaan zwemmen, misschien.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hamas blaast een Metro op
Waar heb je het nou weer over. De nazi vlag is de vlag van de nazi-partij. De Palestijnse vlag is niet de vlag van Hamas maar ook van de bakker om de hoek die niets met Hamas heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik wil voortaan de Nazi vlag op mijn huis, de Hitlergroet brengen, KKK mars organiseren en bovendien de holocaust ontkennen. Ik heb tenminste recht op vrijheid van meningsuiting.
Maar als ik het goed begrijp moet Hamas eerst een metro opblazen voordat de Palestijnse vlag verboden moet worden?
Met andere woorden: 1/3 van de Palestijnen koos niet voor Hamas (veel!), plus een heleboel niet-stemmers.quote:
Het is een symbool van terrorisme.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Waar heb je het nou weer over. De nazi vlag is de vlag van de nazi-partij. De Palestijnse vlag is niet de vlag van Hamas maar ook van de bakker om de hoek die niets met Hamas heeft.
In de tijd van Hitler ja.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is een symbool van terrorisme.
De Nazi vlag was overigens gewoon de vlag van Duitsland in de tijd van Hitler
Goh een metro, leg uit?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zeker een goed initiatief, toen ik acht was verslond ik ook van nul tot nu.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:41 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Hey, dat is een goed stripboek hoor.
Goed initiatief ook.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zeker een goed initiatief, toen ik acht was verslinde ik ook van nul tot nu.
De Hamas vlag ziet er dan ook anders uit:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je bent in de war met de vlaggen van Hamas en Hezbollahquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is een symbool van terrorisme.
Opgelost, slotje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
[..]
De Hamas vlag ziet er dan ook anders uit:
[afbeelding]
Hamas mag dan wel strijden voor een onafhankelijk Palestina, maar heeft een andere vlag dan de vlag van de Palestijnse staat.
Hezbollah heeft ook een vlag:
[afbeelding]
En bij mijn weten zijn beide vlaggen verboden in Nederland omdat ze een terroristische groepering representeren. De PLO, welke in eerste instantie is begonnen met het dragen van de Palestijnse vlag was ook een terroristische organisatie, maar na afspraken en veranderingen, en het erkennen van Israel in 1993 is de PLO verder gegaan als een politieke organisatie. De PLO heeft intussen ook geen enkele macht meer over Hamas, Hamas is een compleet eigen richting op gegaan, en heeft zoals hierboven al vermeld dus ook een eigen vlag.
Als je zo graag een vlag verboden wil zien worden, dan zou ik me inzetten voor de Hamas en Hezbollah vlaggen, niet voor een vlag die intussen internationaal geaccepteerd is (door de VN, de VS, de EU en zelfs Israel) als de officiele vlag voor de Palestijnse staat.
Er kleeft ook behoorlijk wat bloed aan de Israelische, de Amerikaanse, de Irakese, en als je terugkijkt naar de periode 1945/1948 ook aan de Nederlandse vlag.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:41 schreef cultheld het volgende:
Er kleeft bloed aan.
Nou, dan zal ik maar snel naar A'dam bellen dat ze die gasten arresteren van afgelopen demonstratie.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:40 schreef maartena het volgende:
[..]En bij mijn weten zijn beide vlaggen verboden in Nederland omdat ze een terroristische groepering representeren.
Wat een goede vergelijking: een zooitje ongeregeld als de LPF (met dank aan Volkert van der Graaf) met een bommengooiende club als de Hamas. Fantastisch. Heb je nog meer van zulke goede, treffende vergelijkingen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, en iedere LPF-stemmer is een racist.
En blauw/geel gestreepte stropdassen en paarse krokodillenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:14 schreef knowall het volgende:
Heel goed plan. Verder ben ik ook voor het verbieden van kunstschaatsen, Ed de Goey en de mini-versie van snickers.
Je kan ook zeggen dat je uitgeluld bent, dat is wat makkelijkerquote:
PLO is ook een terroristische organisatiequote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:42 schreef maartena het volgende:
Je bent in de war met de vlaggen van Hamas en Hezbollah
Joh, ik geloof dat jij bij de OP al was uitgeluld.... geen onderbouwing, geen feiten, helemaal niets. Maar dat zijn we natuurlijk ondertussen wel van je gewend.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan ook zeggen dat je uitgeluld bent, dat is wat makkelijker
Succes!quote:on·der·bou·wen (ov.ww.)
1 met argumenten ondersteunen => beargumenteren
Was. De PLO heeft (officieel in ieder geval) de banden met Hamas verbroken. Er is ook al eerder aangetoond dat de PLO geen enkele macht meer heeft over Hamas. De PLO heeft wel een politiemacht, zoals bijvoorbeeld in Gaza en de West Bank, maar doet niet meer aan terroristische aanslagen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PLO is ook een terroristische organisatie
Goed.... als er dan vlaggen verboden moeten worden, dan zou ik zeggen dat we ons moeten richting op de vlaggen van Hamas en Hezbollah. Niet op de vlag die officieel door de halve wereld word erkend als de officiele vlag van de Palestijnse staat. Dat die staat er nog niet is, doet eigenlijk niet terzake.....In verschillende akkoorden is al besloten dat die Palestijnse staat er gaat komen. Het is alleen nog een kwestie van tijd. En momenteel staat natuurlijk e.e.a. compleet stil.....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:07 schreef -IksRee- het volgende:
Nou, dan zal ik maar snel naar A'dam bellen dat ze die gasten arresteren van afgelopen demonstratie.
ohw, maar voor jou staan er ook nog heel wat vragen in dit topic open die je niet beantwoord.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De NSDAP bestaat ook niet meerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Was. De PLO heeft (officieel in ieder geval) de banden met Hamas verbroken. Er is ook al eerder aangetoond dat de PLO geen enkele macht meer heeft over Hamas. De PLO heeft wel een politiemacht, zoals bijvoorbeeld in Gaza en de West Bank, maar doet niet meer aan terroristische aanslagen.
Wellicht kunnen ze nog steeds gedeeltelijk aansprakelijk worden gehouden voor terroristische aanslagen, maar het veranderd niets aan het feit dat de USA, EU, VN, vele andere landen, en ook Israel de Palestijnse vlag officieel erkennen als de vlag voor de nog te vormen Palestijnse staat.
Fantastische onderbouwing ook weer.... Jij weet nog steeds niet wat dat betekend blijkbaar.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De NSDAP bestaat ook niet meer
Jij ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat hetzelfde zal gebeuren wanneer ik met de vlag van Israel in Teheran ga staan zwaaien.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik stel voor dat je met de vlag van Koerdistan in Instanbul of Teheran gaat zwaaien.
Dan hoef ik voorlopig niet meer op je te reageren
Tja... eventjes op Internet zoeken is natuurlijk erg moeilijk.....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niemand erkent de staat Palestina.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel een beetje naief. Ondermeer de CIA heeft geen schone lei en heeft zich schuldig gemaakt aan dingen waarvan achteraf ook geen excusus zijn aangeboden of herstelbetalingen voor zijn gedaan. Of je dit terrorisme moet noemen weet ik niet, maar de bewering dat de VS niet schuldig is aan activiteiten die kunnen voldoen aan de definitie van terrorisme zou ik niet durven maken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme.
Wellicht. Maar ik ga er dan wel vanuit dat het geen 93 + 11 fouten zijn, en dat het grootste deel van de lijst gewoon klopt. Overigens heeft Israel in het verleden al aangegeven de staat Palestina te erkennen zodra Hamas ook de staat Israel erkend. De VS houden dezelde stance trouwens, als Hamas Israel erkend, pas dan erkennen zij de staat Palestina.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zelfs Wikipedia zelf niet durft te zeggen of dat lijstje correct is. Oppassen dus
Tja, tis maar net hoe je er tegenaan kijkt inderdaad. Dat de VS vuile en bebloede handen heeft staat natuurlijk allang vast. Maar op een enkele uitzondering na (Timothy McVeigh, en Eric Rudolph) zou ik de daden van Amerikanen in de wereld niet willen bestempelen als terrorisme. En de twee bovengenoemde figuren bleven trouwens gewoon thuis, en pleegden terrorisme op eigen grond.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit is natuurlijk wel een beetje naief. Ondermeer de CIA heeft geen schone lei en heeft zich schuldig gemaakt aan dingen waarvan achteraf ook geen excusus zijn aangeboden of herstelbetalingen voor zijn gedaan. Of je dit terrorisme moet noemen weet ik niet, maar de bewering dat de VS niet schuldig is aan activiteiten die kunnen voldoen aan de definitie van terrorisme zou ik niet durven maken.
Valt zeker zwaar te verteren dat de VS dat verbiedt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Vlaggen verbieden is onzin, net zoals vlagen verbranden verbieden....
leuk he zonder kennis van zaken praten, dat moet echt zo heerlijk voelen zon leeg hoofd.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is in de VS ook verboden om op de vlag te schrijven. Dat is Flag Desecration.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:03 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Valt zeker zwaar te verteren dat de VS dat verbiedt?
Dat maakt het nog geen staatquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef maartena het volgende:
Ten eerste had ik het over de vlag, niet over de staat zelf.
Ten tweede, even opgezocht:
"93 countries recognize the State of Palestine, and eleven more grant some form of diplomatic status to a Palestinian delegation, falling short of full diplomatic recognition."
http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Palestine
Onder die 93 en 11 vallen de meeste Europese landen. Nederland hoort bij de 11 die een diplomatische relatie aanhoud met de Palestijnen.
[..]
Tja... eventjes op Internet zoeken is natuurlijk erg moeilijk.....
quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is in de VS ook verboden om op de vlag te schrijven. Dat is Flag Desecration.
[afbeelding]
Guess who
quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen staat
Volgens minstens 93 landen dus welquote:"93 countries recognize the State of Palestine, and eleven more grant some form of diplomatic status to a Palestinian delegation, falling short of full diplomatic recognition."
staat (de ~ (m.), staten)quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat maakt het nog steeds geen land
Goed, en nu even de waarheid ipv bullshit van dubieuze sites: toevallig is afgelopen maand nog besloten dat het verbranden van de US-vlag gewoon mag en onder vrijheid van meningsuiting valt. Jammer he?quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is in de VS ook verboden om op de vlag te schrijven. Dat is Flag Desecration.
[afbeelding]
Guess who
Zo'n beetje de helft van de wereld dus, inclusief Nederland.quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach het zegt alleen dat er 98 hypocriete landen zijn die angst boven principe zetten
Niet zo gek he met 300.000 Jodenquote:Op woensdag 26 juli 2006 07:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo'n beetje de helft van de wereld dus, inclusief Nederland.
Argentinië niet trouwens, dus daar zul je je wel thuis voelen.....![]()
Ik denk dat je een zwaar leven hebtquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan de Van Dale?![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach het zegt alleen dat er 98 hypocriete landen zijn die angst boven principe zetten
elke post van jou verlicht dat weer een beetje, Diego. Ik lig voortdurend in een deuk om jouw opmerkingen en sta elke keer weer te kijken wat je volgende post is om je ergens uit te draaien.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat je een zwaar leven hebt
jij naar alle waarschijnlijkheid niet, met je simpele gedachtegangenquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik denk dat je een zwaar leven hebt
Ik vond het nogal overduidelijk, maar goed: even uitleggen voor de niet al te ruim bedeelde mens: jij claimt in die post dat Palestina een staat is omdat ze aan een bepaalde definitie voldoen. En daar stond dus: -de door een geordend gezag-quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat is er zo grappig aan de Van Dale?![]()
Ze hebben nog nooit bestaan prutserquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Ja hoor, landen als Rusland en India zijn als de dood voor de Palestijnen, ze sidderen van angst!![]()
De Palestijnse staat heeft gewoon bestaansrecht, net zoveel als de Israelische![]()
Daar denken 93 landen dus anders over en verder is er wel een centrale overheid, dat daar niet naar geluisterd wordt, doet er niet toe, tenzij je pleit dat landen als Somalië en Congo, waar de centrale regering het ook niet overal in het land voor het zeggen heeft, ook geen landen zijn?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik vond het nogal overduidelijk, maar goed: even uitleggen voor de niet al te ruim bedeelde mens: jij claimt in die post dat Palestina een staat is omdat ze aan een bepaalde definitie voldoen. En daar stond dus: -de door een geordend gezag-
Nu weet ik niet of je weet hoe het er daar aan toe gaat, maar Palestina heeft van een hoop dingen last, maar in ieder geval niet van een geordend gezag.
De staat Israel heeft sinds het begin van onze jaartelling ook nooit bestaan. Gaan we het hele middenlandse zee gebied ook teruggeven aan de Romeinen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze hebben nog nooit bestaan prutser
wat een brilliante logica! omdat het geen land is, moet je de vlag verbieden!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangezien Palestina geen land is, lijkt het me slim om de Palestijnse vlag te verbieden.
ten eerste is het OF mede, OF ook, niet allebei. Ten tweede mogen we de duitse vlag (40-45), nederlandse vlag (indonesie 48-53), amerikaanse vlag (vietnam), russische vlag (stalin regime) en zon beetje andere elke andere vlag ter wereld dan ook wel verbieden. en die van israel ook natuurlijk.quote:Mede ook omdat die vlag besmeurd is met bloed van onschuldige mensen.
Beter opletten, die wet is er niet doorgekomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:03 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Valt zeker zwaar te verteren dat de VS dat verbiedt?
Niet zomaar een wet, het ging om een amendement van de grondwet. En de 2/3de meerderheid werd gehaald in het huis van afgevaardigden en slechts nipt gemist in de senaat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Beter opletten, die wet is er niet doorgekomen.
.quote:Since the Bill of Rights was adopted (Amendments 1 - 10), the US Constitution has been amended 17 times. Only one of those amendments restricted citizen rights -- Prohibition -- and it was subsequently repealed.
In 1968, Congress passed a law prohibiting the desecration of the flag. By 1989, every state except Alaska and Wyoming had companion laws.
Congressional attempts to prohibit flag burning -- or any desecration of the flag -- began in earnest after a 1989 5-4 Supreme Court decision in Texas v Johnson opened the door to burning the flag as a form of political speech protected under the First Amendment. On 18 July 1989, Senators Robert Dole, Alan Dixon, Strom Thurmond, and Howell Heflin proposed a Constitutional amendment, Senate Joint Resolution 180, to protect the flag. On 12 September 1989, the House passed HR 2978 (which became the Flag Protection Act of 1989).
The House of Representatives -- whose members stand for re-election every other year -- has perennially supported an amendment prohibiting desecration of the flag. The Senate, on the other hand, has been the brakes on this train. Votes required for passage, two-thirds: 290 in the House and 67 in the Senate, assuming all Congressmen vote.
Wat ik zeg, hij is er niet doorgekomen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
Niet zomaar een wet, het ging om een amendement van de grondwet. En de 2/3de meerderheid werd gehaald in het huis van afgevaardigden en slechts nipt gemist in de senaat.
Een wet was reeds in 1968 gestemd, en in 1989 hadden op twee na alle staten gelijkaardige wetten. Sinds de beslissing van het hooggerechtshof (5 tegen 4) in 1989 dat vlagverbranding onder de vrijheid van meningsuiting valt tracht men een amendement erdoor te krijgen.
[..]
.
Ik weet er niks van, maar als ik dat stukje van Doderok goed lees dan hebben de meeste staten een wet die desecration of the flag verbiedt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat ik zeg, hij is er niet doorgekomen.
En wat er niet doorkwam was een poging om dat verbod in de grondwet op te nemen.quote:In 1968, Congress passed a law prohibiting the desecration of the flag. By 1989, every state except Alaska and Wyoming had companion laws.
Er zullen vast lokale wetten zijn, maar zo is het in Nederland ook verboden om de vlag 's nachts te laten hangen, of in de regen, enz enz. Echter net als in de VS worden die wetten vrijwel nooit toegepast.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet er niks van, maar als ik dat stukje van Doderok goed lees dan hebben de meeste staten een wet die desecration of the flag verbiedt.
[..]
En wat er niet doorkwam was een poging om dat verbod in de grondwet op te nemen.
Of lees ik het helemaal verkeerd?
lionsguy is voor, op zich al reden genoeg om ertegen te zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zou niet weten waarom je een terroristische vlag als de palestijnse zou moeten tolereren.
Dus een verbod lijklt me redelijk.
Ok, dank je voor de toelichtingquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:34 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zullen vast lokale wetten zijn, maar zo is het in Nederland ook verboden om de vlag 's nachts te laten hangen, of in de regen, enz enz. Echter net als in de VS worden die wetten vrijwel nooit toegepast.
Feit is ook dat het hoogste gerechtshof in de VS in 1989 heeft bepaald dat vlagverbranding een politieke statement is, en daarom beschermd onder de grondwet. En dat gaat natuurlijk boven staatswetten.
Ik wist niet dat ik zo'n grote invloed kan uitoefenen op je opinie vormingquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:40 schreef Doderok het volgende:
[..]
lionsguy is voor, op zich al reden genoeg om ertegen te zijn.
Jouw avatar mij ook.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Kan je dat hakenkruis ding weghalen? Het stoort me ontzettend.
Eng gedoe met vlaggen.quote:
Mijn avatar is tijdelijk. Zodra de oorlog voorbij is, gaat die vlag weer weg.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Eng gedoe met vlaggen.
Sinds mijn 4de ben ik al dol op vlaggen, maar de politieke lading daarvan heb ik nooit begrepen.
Ga zo'n discussie eens met je Opa of Oma aan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenljk belachelijk.
Dat zijn hele rationele mensen, die snappen ook dat het vreemd is om een hakenkruis te verbieden maar bijvoorbeeld hamer en sikkel of rode ster gewoon toe te staan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ga zo'n discussie eens met je Opa of Oma aan.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zou niet weten waarom je een terroristische vlag als de palestijnse zou moeten tolereren.
Dus een verbod lijklt me redelijk.
ik vind het ook vreemd om een symbool van geluk te verbieden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zijn hele rationele mensen, die snappen ook dat het vreemd is om een hakenkruis te verbieden maar bijvoorbeeld hamer en sikkel of rode ster gewoon toe te staan.
Ik denk ook dat het verbieden van die vlag voor een deel met emoties te maken heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zijn hele rationele mensen, die snappen ook dat het vreemd is om een hakenkruis te verbieden maar bijvoorbeeld hamer en sikkel of rode ster gewoon toe te staan.
Dat is het binnen de westerse cultuur dus niet meerquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind het ook vreemd om een symbool van geluk te verbieden.
En welke argumenten hebben zij? Zijn dat argumenten die jij niet hebt? Als je ze wel hebt, noem ze dan eens.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ga zo'n discussie eens met je Opa of Oma aan.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:21 schreef sigme het volgende:
[..]
En welke argumenten hebben zij? Zijn dat argumenten die jij niet hebt? Als je ze wel hebt, noem ze dan eens.
Bij hen ligt het nog een tikkeltje gevoeliger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het verbieden van die vlag voor een deel met emoties te maken heeft.
Dat mag natuurlijk geen argument zijn, voor elk symbool en elke vlag zijn er groepen mensen die emotionele problemen hebben met de betekenis ervan. Feit is dat het gewoon een plaatje is, en je niet zomaar de een kunt verbieden terwijl je een ander wel toelaat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het verbieden van die vlag voor een deel met emoties te maken heeft.
Dat is toch geen argument.. In de verste verte niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
[..]
Bij hen ligt het nog een tikkeltje gevoeliger.
Ik denk dat er maar weinig vlaggen zijn die zoveel emoties oproepen in Nederland als een vlag met een hakenkruis. Het is iets dat nog steeds erg gevoelig ligt in onze maatschappij, het hakenkruis staat synoniem voor de denkbeeld van het nazisme bij veel mensen. Of het rationeel is of emotioneel doet er denk ik niet zoveel toe.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk geen argument zijn, voor elk symbool en elke vlag zijn er groepen mensen die emotionele problemen hebben met de betekenis ervan. Feit is dat het gewoon een plaatje is, en je niet zomaar de een kunt verbieden terwijl je een ander wel toelaat.
Voor jou is het geen argument bedoel je denk ik, voor een hele hoop andere mensen wel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is toch geen argument.. In de verste verte niet.
Nee, het is geen geldig argument.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Voor jou is het geen argument bedoel je denk ik, voor een hele hoop andere mensen wel.
dus emotie speelt geen rol in de beargumentering van regelsquote:
Even advokaat van de duivel spelen: Zijn Hamas en Hezbollah hier ook geen verboden partijen, i.v.m. hun terreur?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:02 schreef moussie het volgende:
de nazi vlag was op het moment van verbieden geen vlag meer van een land maar alleen nog maar van een verboden partij .. het verbieden daarvan staat dus gelijk aan het verbieden van de vlaggen van hamas en hezbollah
Het speelt wél een rol, het is géén argument.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dus emotie speelt geen rol in de beargumentering van regels
Dat is wel een argument, maar een slecht argument, naar mijn mening.quote:Maar goed, je wilt dus blijkbaar dat ik iets anders verzin.
Het geven van een afkeurend signaal naar het nazisme toe vind je ook geen argument?
Die zullen tenminste niet zo achterlijk debiel zijn om tijdens demonstraties tegen oorlog Sovjet-Unie vlaggen mee te zeulenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
[..]
Bij hen ligt het nog een tikkeltje gevoeliger.
Hoe kom je daarbij? Ik snap je niet helemaal.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Het speelt wél een rol, het is géén argument.
[..]
Waarom zou een overheid geen signaal af mogen geven wat zij als goed/fout beschouwen als dit ook maatschappelijk ondersteund wordt?quote:Dat is wel een argument, maar een slecht argument, naar mijn mening.
Het is een goed argument voor maatschappelijke afkeur, maar geen goed argument voor een overheid om iets te verbieden.
Nee, niet gebaseerd op gevoel. Dat pak 'm beet diefstal verboden is, is niet omdat het zo vervelend voelt om beroofd te worden maar omdat het volgt uit het eigendomsrecht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik snap je niet helemaal.
De helft van de regels in onze maatschappij zijn gebaseerd op emoties en gevoelens.
Maatschappelijke steun is geen goede grond voor dwang.quote:[..]
Waarom zou een overheid geen signaal af mogen geven wat zij als goed/fout beschouwen als dit ook maatschappelijk ondersteund wordt?
Ok,quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, niet gebaseerd op gevoel. Dat pak 'm beet diefstal verboden is, is niet omdat het zo vervelend voelt om beroofd te worden maar omdat het volgt uit het eigendomsrecht.
Er zijn een heleboel ge- en verboden zonder goede argumenten. Een deel ervan is dan ook succesvol aangevochten, omdat de regel niet beargumenteerd kan worden. Naaktlopen en sexuele handelingen zijn niet voor niets niet meer strikt verboden, een strikt verbod is niet verdedigbaar. Pogingen om met het -wel beschreven- verbod in de hand naaktlopen principieel te verbieden (dus geheel) zijn gestrand. Omdat een rechter uiteindelijk niet alleen wetten maar ook argumenten nodig heeft. Denk ook bijvoorbeeld aan het verbod op godslastering. Het verbod bestaat maar het is als het puntje bij paaltje komt onverdedigbaar. Dan wordt het een slapende wet, de wet is er wel maar bij gebrek aan argumentatie niet logisch verdedigbaar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ok,
Een ander voorbeeld, waarom is bijvoorbeeld naaktlopen of het verrichten van sexuele handelingen in het openbaar verboden? Dat is toch ook voor een groot deel gebaseerd op emoties
Er is geen geldige reden om een vlag te verbieden.quote:Wat is volgens jou het argument waarom zo'n vlag verboden zou zijn? of vind je het onzin?
wijs eens aan waar er oranje zit in rood-wit-blauw.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:07 schreef BaajGuardian het volgende:
ik vind dat de vlag van nederland verboden moet worden, oranje was namelijk ooit een boevenbende.
* BaajGuardian rolls eyes.
Ja! En wat helemaal fout was, was die Argentijnse oud-voetballer die zich in het fout-linkse Cuba liet oplappen. Weet je wel dat coke-snuivende dikkertje die alleen met valsspel wereldkampioen kon worden. Ik ben even z'n naam kwijt, maar het ius in elk geval een diekke vriend van Fidel C., ook zo'n gevaarlijk links sujet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
ok, duidelijk en (deels)quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel ge- en verboden zonder goede argumenten. Een deel ervan is dan ook succesvol aangevochten, omdat de regel niet beargumenteerd kan worden. Naaktlopen en sexuele handelingen zijn niet voor niets niet meer strikt verboden, een strikt verbod is niet verdedigbaar. Pogingen om met het -wel beschreven- verbod in de hand naaktlopen principieel te verbieden (dus geheel) zijn gestrand. Omdat een rechter uiteindelijk niet alleen wetten maar ook argumenten nodig heeft. Denk ook bijvoorbeeld aan het verbod op godslastering. Het verbod bestaat maar het is als het puntje bij paaltje komt onverdedigbaar. Dan wordt het een slapende wet, de wet is er wel maar bij gebrek aan argumentatie niet logisch verdedigbaar.
Dat de wetten wel bestaan is ook al weer geen argument.
Vergelijk een verbod op homosexualiteit. Veel landen kennen dat. Het wordt maatschappelijk gesteund en het staat in de wet. Maakt dat het logisch, gerechtvaardigd? In plaats van homosexualiteit kan je ook regels die een minderwaardige postie van vrouwen wettigen invullen, bijvoorbeeld.
[..]
Er is geen geldige reden om een vlag te verbieden.
De enige uitzondering die ik kan bedenken is staat van oorlog en dan de vlag van de vijand.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:51 schreef Knormen het volgende:
[..]
Ja! En wat helemaal fout was, was die Argentijnse oud-voetballer die zich in het fout-linkse Cuba liet oplappen. Weet je wel dat coke-snuivende dikkertje die alleen met valsspel wereldkampioen kon worden. Ik ben even z'n naam kwijt, maar het ius in elk geval een diekke vriend van Fidel C., ook zo'n gevaarlijk links sujet.
Oh...oh....oh.....!!....ehm....ik weet 'm!.....oh...quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:51 schreef Knormen het volgende:
[..]
Ja! En wat helemaal fout was, was die Argentijnse oud-voetballer die zich in het fout-linkse Cuba liet oplappen. Weet je wel dat coke-snuivende dikkertje die alleen met valsspel wereldkampioen kon worden. Ik ben even z'n naam kwijt, maar het ius in elk geval een diekke vriend van Fidel C., ook zo'n gevaarlijk links sujet.
Hypocriete lamlul!, hij wisselt hem voor een Japanse vlag... Ben je even vergeten wat die allemaal hebben aangericht in WO II, hoe kun je dat wel acceptabel vinden?quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:06 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Overigens bedankt voor het wisselen van vlag,
Vrij weinig, op journaal, 2 vandaag en netwerk na.quote:
Laten we gelijk het woord Palestijn uit het woordenboek halen. Tis niet officieel dus bestaat het niet..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
VInd ik een goed plan. Kunnen we die mensen met hun eigenlijke naam aanspreken: Jordaniers.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:05 schreef slakkie het volgende:
[..]
Laten we gelijk het woord Palestijn uit het woordenboek halen. Tis niet officieel dus bestaat het niet..
Precies. Net zoals er bij ons allemaal Duitsch bloed door d'ad'ren vloeit.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:05 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
VInd ik een goed plan. Kunnen we die mensen met hun eigenlijke naam aanspreken: Jordaniers.
Dat klopt. So wir allen Deutschers sind.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Precies. Net zoals er bij ons allemaal Duitsch bloed door d'ad'ren vloeit.
Koning David noemde zijn land ook Palestina in een van de psalmen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:05 schreef slakkie het volgende:
[..]
Laten we gelijk het woord Palestijn uit het woordenboek halen. Tis niet officieel dus bestaat het niet..
Die Strasse frei den braunen Batallionen ♪♫♫quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat klopt. So wir allen Deutschers sind.
Wie gelooft er nou in de bijbel. En die moeten we ook afschaffen, weet je hoeveel bloed daar aan plakt...quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Koning David noemde zijn land ook Palestina in een van de psalmen.
Filistijnen=Palestijnen. Ze zijn al heel lang elkaars vijand.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Mee eens. Maar waarom gaan mensen zoals jij dan janken als we hetzelfde over de knoran zeggen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:22 schreef slakkie het volgende:
[..]
Wie gelooft er nou in de bijbel. En die moeten we ook afschaffen, weet je hoeveel bloed daar aan plakt...
Ies rassiesquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Mee eens. Maar waarom gaan mensen zoals jij dan janken als we hetzelfde over de knoran zeggen?
Mein Koran is ook 1 van mijn geniale vindingen.quote:
euhm .. vergeet de thora niet .. die is nog het ergst van allemaalquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Mee eens. Maar waarom gaan mensen zoals jij dan janken als we hetzelfde over de knoran zeggen?
Nou, omdat we dat soort dingen misschien niet over de bijbel zeggen.. omdat we een een gristelijk deel van de wereld wonen? Mij zal het weinig doen.. Kan me nog herinneren dat een RVU docu/serie ook de jongens en meisjes van de kerk aardig het harnas ingejaagd hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:35 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat kan en mag nooit een argument zijn om oorlog te voeren. En dat is nu juist wat er nu gebeurd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk geen argument zijn, voor elk symbool en elke vlag zijn er groepen mensen die emotionele problemen hebben met de betekenis ervan. Feit is dat het gewoon een plaatje is, en je niet zomaar de een kunt verbieden terwijl je een ander wel toelaat.
Nee hoor, de oorspronkelijke Filistijnen zijn opgelost.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Filistijnen=Palestijnen. Ze zijn al heel lang elkaars vijand.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:22 schreef Ringo het volgende:
Filistijnen=Palestijnen. Ze zijn al heel lang elkaars vijand.
quote:De Filistijnen komen in het Oude Testament voor in de periode tussen de richter Jefta en de regering van Koning David. De Filistijnen bedreigden het zuiden van Israël en onderdrukten het volk Israël vooral in de tijd van de richters Simson en Samuël. De Filistijnen worden een zogenaamd zeevolk genoemd omdat zij van het gebied van de Egeïsche Zee afkomstig waren en zich vandaaruit in de laatste eeuwen van het tweede millennium voor Christus hadden gevestigd in het zuidelijke deel van de de kuststrook van het toenmalige Kanaän, het latere Israël en Palestina. De door hen bewoonde kuststrook liep van de stad Gaza tot de stad Askelon.
Waar de Filistijnen oorspronkelijk vandaan komen, daarover zijn historici het niet eens. De meeste stemmen gelden Griekenland (Cyprus of Kreta). Hier is archeologisch (opgravingen) en Bijbels-bewijs voor. Zo zouden de Filistijnen volgens het Oude Testament uit Kafthor komen, het oud-Hebreeuwse woord voor 'Kreta'. Ook architectuur, aardewerk, wapens en wapenuitrusting wijzen in de richting van Cyprus of Kreta. Er wordt vermoed dat het Griekse strijders waren, op drift na de val van Troje, waarna ze over zee Egypte en Judea bereikten.
Dat moet je even uitleggenquote:Op donderdag 27 juli 2006 04:13 schreef duivelinnetje het volgende:
[..]
Dat kan en mag nooit een argument zijn om oorlog te voeren. En dat is nu juist wat er nu gebeurd.
Geef de link eens? Klinkt wel interessant.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:13 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
de Filistijnen waren zeer waarschijnlijk Grieken:
[..]
even offtopic, maar WAT een treurigheid, die site!quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:10 schreef lionsguy18 het volgende:
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
Het is niet de Japanse vlag van toen, toen zaten er nog zonnestralen op, die vermoedelijk om een reden na de oorlog zijn verwijderd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:16 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hypocriete lamlul!, hij wisselt hem voor een Japanse vlag... Ben je even vergeten wat die allemaal hebben aangericht in WO II, hoe kun je dat wel acceptabel vinden?
Dick Laan noemde zijn deugniet ook Pinkeltje die een klein holletje hadquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:18 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
De vlag die er staat is de militaire Japanse vlag die ook tijdens WO2 gevoerd werd.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:55 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Het is niet de Japanse vlag van toen, toen zaten er nog zonnestralen op, die vermoedelijk om een reden na de oorlog zijn verwijderd.
Laten we maar zeggen dat ze heel inventief waren met bamboe.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnenquote:Op donderdag 27 juli 2006 10:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Geef de link eens? Klinkt wel interessant.
Marinevlag die nu nog in gebruik is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:01 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De vlag die er staat is de militaire Japanse vlag die ook tijdens WO2 gevoerd werd.
Wat interesseert mij de geschiedenis nou. Het gaat om mythevorming.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:10 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nee hoor, de oorspronkelijke Filistijnen zijn opgelost.
Verdiep je eens in de materie want je kent de geschiedenis niet.
Voor je het weet sta je te kijk met een domme uitspraak.
Alsof etnische geschiedschrijving in die regio niet voor 80% op speculatie berust.quote:De Palestijnen menen dat zij de nakomelingen van de Filistijnen zijn, de in 2005 overleden Palestijnse leider Yasser Arafat heeft dit zelfs expliciet gezegd, hij sprak altijd over 'zijn Filistijnse volk'. Of de Palestijnen inderdaad afstammelingen zijn van de Filistijnen? Dat lijkt niet erg waarschijnlijk. Er wordt al eeuwen niet meer over de Filistijnen gerept, bovendien zou dat betekenen dat de Palestijnen geen Arabieren maar Grieken zijn.
Maar er zijn ook andere geluiden. Nadat de Filistijnen onder Koning David rond 1000 v Chr. verslagen zijn, vormen de gebieden Juda, Samaria en Galilea samen het koninkrijk Israël. Zo'n 1000 jaar later trekken de Romeinen het land binnen. Na de verwoesting van de belangrijke Joodse tempel door de Romeinen in 70 n.C. moeten de Judeërs vluchten. Ze zwerven uit over de hele wereld - dit staat bekend als de diaspora. De Romeinen laten de Filistijnen - die ook nog in het gebied wonen - met rust. Zij blijven in Palestina wonen. De Filistijnen (of Palestijnen)hebben echter nooit meer zelf over hun eigen land kunnen regeren. De Romeinen blijven tot 395 n.Chr. Daarna maakt Palestina meer dan 1000 jaar lang deel uit van het Byzantijnse Rijk. In 1517 nemen de Ottomanen -de huidige Turken- de macht over. Palestina blijft een provincie van het Ottomaanse Rijk tot het einde van de Eerste Wereldoorlog. Daarna komt Palestina onder mandaat van Groot-Brittannië, waarna het land in 1948 wordt verdeeld tussen de Palestijnen en de Joden.
En de Nederlandse en Duitse en nog heel veel meer dan ook maar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:11 schreef SCH het volgende:
Amerikaanse vlag ook maar verbieden dan? Die is door het bloed niet meer te zien.
Dat zijn we alweer vergetenquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef popolon het volgende:
[..]
En de Nederlandse en Duitse en nog heel veel meer dan ook maar.
Ja, dat telt niet meer wat dat is te lang geleden.quote:
Zou de moeder van de TS dit topic ook hebben geaccordeerd?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, dat telt niet meer wat dat is te lang geleden.
linkje?quote:Beantwoord je m'n vraag nog even in het Lance topic?
en zijn mooie che tattooquote:Op woensdag 26 juli 2006 15:51 schreef Knormen het volgende:
[..]
Omdat niemand ze kent? Je steun betuigen aan onderdrukte volkeren heeft enkel zin als het ook als zodanig herkend wordt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:58 schreef Roi het volgende:
Toch grappig om die lui met een Palestijnse vlag te zien, maar nooit met een Tjetjeense/Sahaarse etc.
Je kan moeilijk beweren dat de "Amerikanen" historische rechten op Noord-Amerika kunnen laten gelden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef popolon het volgende:
[..]
En de Nederlandse en Duitse en nog heel veel meer dan ook maar.
De Joodse vlag???quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:53 schreef maniack28 het volgende:
Weet je wat ze moeten verbieden? De Joodse vlagOm dezelfde reden...
De Isrealische... whatever.. je snapt toch wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De Joodse vlag???Wat is de Joodse vlag?
Zit nogal een verschil in, hoor.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De Isrealische... whatever.. je snapt toch wat ik bedoel...
Ach.. dat heet een moment van verstandsverbijstering.. kan gebeuren toch?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zit nogal een verschil in, hoor.
Op zich terecht, hun cultuur hangt tenslotte ook van verboden aan elkaar, denk aan het begrip Haram wat betekent dat je geen honden mag hebben.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
tja, kerk en staat is daar niet zo gescheiden zoals hier, en als ik dan naar ons "moderne" equivalent van hun "verboden" kijk denk ik toch dat wij met vlag en wimpel winnen .. wat is er hier niet bij de wet geregeld ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 08:48 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
[..]
Op zich terecht, hun cultuur hangt tenslotte ook van verboden aan elkaar, denk aan het begrip Haram wat betekent dat je geen honden mag hebben.
Dit riekt nogal sterk naar politieke censuur.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik mag toch ook geen nazi-vlag ophangen? Staat de politie ook aan mn deur.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dit riekt nogal sterk naar politieke censuur.
En worden dan ook de vlaggen van de voetbalclub en de visboer verboden?
Die hebben ook geen eigen land.
Als ze dat mogen dan moet ook mogen dat iemand met een nazivlag op zn jas rondloopt. Laatst stond er dacht ik op de FP een bericht dat er iemand zn jas in een dergelijk geval moest inleveren...quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:19 schreef BaajGuardian het volgende:
alle palestijnen moeten gewoon hun vlag op hun jas dragen!
toch napalm?
Het gaat om het feit of politieke censuur kan, mag of zou moeten mogen..quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
hoe kun je uberhaupt de palestijnen met nazis vergelijken... dat ontgaat me echt :/
zo kun je de israelische vlag ook verbieden dat is ook gegeven grond, en behoorde aan de semieten toe.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het gaat om het feit of politieke censuur kan, mag of zou moeten mogen..
Er was een post met de inhoud: het mag want anders is het censuur. De nazi-vergelijking geeft aan dat we al censuur hebben en dat dat algemeen geaccepteerd is als een goede zaak..
De stelling of het gedrag van sommige palestijnse groeperingen ook voldoende is om de vlag te verbieden is een andere stelling waar zowel argumenten voor als tegen in te brengen zijn.
Verbiedt dan meteen de Amerikaanse vlag; dat is grond van de Indianen. En de Australische-> aboriginals. De Albanische en bosnische moslim vlaggen (restanten van de invasie rond 1650 )quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:54 schreef BaajGuardian het volgende:
dat is ook gegeven grond, en behoorde aan de semieten toe.
(dat wil zeggen ook de arabieren die iedereen nu opeens onder de palestijne indeeld)
Kan, de vraag is wat voor criteria je gaat hanteren. Israel is een bestaand land. Ik denk dat je daarovor voorzichtiger moet zijn dan met vlaggen van bewegingen. De Koerdische vlag levert ook gezeik op. Eigenlijk ben ik voor het verbieden van alle discutabele vlaggen. Dan krijg je weer het gezeik "wat is discutabel?" . Wellicht moeten we alle niet-Nederlandse vlaggen verbieden en enkel toestaan bij bezoek van het betreffende staatshoofd. Scheelt een hoop gezeik.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:54 schreef BaajGuardian het volgende:
zo kun je de israelische vlag ook verbieden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |