abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40188914
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Vlaggen verbieden is onzin, net zoals vlagen verbranden verbieden....
Valt zeker zwaar te verteren dat de VS dat verbiedt?
  woensdag 26 juli 2006 @ 02:38:54 #152
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40189421
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

VS is een staat en maakt zich niet schuldig aan terrorisme. Bovendien is de VS net als Nederland lid van de NAVO
leuk he zonder kennis van zaken praten, dat moet echt zo heerlijk voelen zon leeg hoofd.

VS maakt zich niet schuldig aan terrorisme zegt meneer..
weleens gehoord van de grollen van de CIA?
om maar een voorbeeldje te maken..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 02:42:49 #153
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40189487
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 02:03 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

Het is in de VS ook verboden om op de vlag te schrijven. Dat is Flag Desecration.

Guess who
pi_40189525
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef maartena het volgende:
Ten eerste had ik het over de vlag, niet over de staat zelf.

Ten tweede, even opgezocht:

"93 countries recognize the State of Palestine, and eleven more grant some form of diplomatic status to a Palestinian delegation, falling short of full diplomatic recognition."

http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Palestine

Onder die 93 en 11 vallen de meeste Europese landen. Nederland hoort bij de 11 die een diplomatische relatie aanhoud met de Palestijnen.
[..]

Tja... eventjes op Internet zoeken is natuurlijk erg moeilijk.....
Dat maakt het nog geen staat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40191059
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 02:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is in de VS ook verboden om op de vlag te schrijven. Dat is Flag Desecration.

[afbeelding]

Guess who

pi_40191062
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen staat
quote:
"93 countries recognize the State of Palestine, and eleven more grant some form of diplomatic status to a Palestinian delegation, falling short of full diplomatic recognition."
Volgens minstens 93 landen dus wel
pi_40191069
Dat maakt het nog steeds geen land
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40191077
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat maakt het nog steeds geen land
staat (de ~ (m.), staten)
1 gesteldheid, toestand
2 de door een geordend gezag geregeerde volksgemeenschap, beschouwd als een lichaam en als een rechtspersoon => land
3 overzicht of lijst van iets, vooral van bedragen, baten en lasten
4 elk van de opeenvolgende stadia waarin een grafisch kunstwerk wordt afgedrukt

pi_40191085
Ach het zegt alleen dat er 98 hypocriete landen zijn die angst boven principe zetten
pi_40191150
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 02:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding]

Guess who
Goed, en nu even de waarheid ipv bullshit van dubieuze sites: toevallig is afgelopen maand nog besloten dat het verbranden van de US-vlag gewoon mag en onder vrijheid van meningsuiting valt. Jammer he?
  woensdag 26 juli 2006 @ 07:44:12 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40191313
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach het zegt alleen dat er 98 hypocriete landen zijn die angst boven principe zetten
Zo'n beetje de helft van de wereld dus, inclusief Nederland.

Argentinië niet trouwens, dus daar zul je je wel thuis voelen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40191352
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:23 schreef Vhiper het volgende:

de door een geordend gezag
pi_40191620
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 07:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Zo'n beetje de helft van de wereld dus, inclusief Nederland.

Argentinië niet trouwens, dus daar zul je je wel thuis voelen.....
Niet zo gek he met 300.000 Joden
pi_40191626
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 07:49 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat is er zo grappig aan de Van Dale?
pi_40191633
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik denk dat je een zwaar leven hebt
pi_40191649
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 06:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ja hoor, landen als Rusland en India zijn als de dood voor de Palestijnen, ze sidderen van angst!

De Palestijnse staat heeft gewoon bestaansrecht, net zoveel als de Israelische
pi_40191667
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

elke post van jou verlicht dat weer een beetje, Diego. Ik lig voortdurend in een deuk om jouw opmerkingen en sta elke keer weer te kijken wat je volgende post is om je ergens uit te draaien.
pi_40191668
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

jij naar alle waarschijnlijkheid niet, met je simpele gedachtegangen

Zelfs Meki kan beter beargumenteren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40191824
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik vond het nogal overduidelijk, maar goed: even uitleggen voor de niet al te ruim bedeelde mens: jij claimt in die post dat Palestina een staat is omdat ze aan een bepaalde definitie voldoen. En daar stond dus: -de door een geordend gezag-
Nu weet ik niet of je weet hoe het er daar aan toe gaat, maar Palestina heeft van een hoop dingen last, maar in ieder geval niet van een geordend gezag.
pi_40191918
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja hoor, landen als Rusland en India zijn als de dood voor de Palestijnen, ze sidderen van angst!

De Palestijnse staat heeft gewoon bestaansrecht, net zoveel als de Israelische
Ze hebben nog nooit bestaan prutser
pi_40192000
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:39 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik vond het nogal overduidelijk, maar goed: even uitleggen voor de niet al te ruim bedeelde mens: jij claimt in die post dat Palestina een staat is omdat ze aan een bepaalde definitie voldoen. En daar stond dus: -de door een geordend gezag-
Nu weet ik niet of je weet hoe het er daar aan toe gaat, maar Palestina heeft van een hoop dingen last, maar in ieder geval niet van een geordend gezag.
Daar denken 93 landen dus anders over en verder is er wel een centrale overheid, dat daar niet naar geluisterd wordt, doet er niet toe, tenzij je pleit dat landen als Somalië en Congo, waar de centrale regering het ook niet overal in het land voor het zeggen heeft, ook geen landen zijn?
pi_40192285
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 08:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ze hebben nog nooit bestaan prutser
De staat Israel heeft sinds het begin van onze jaartelling ook nooit bestaan. Gaan we het hele middenlandse zee gebied ook teruggeven aan de Romeinen?

Het gebied wat nu Israel heet, was op volgorde Romeins, Byzantijns, Arabisch, Christelijk (Kruisvaarders), weer Arabisch (Mamluks), Ottomaans (Turks) en daarna Christelijk (Brits) tot aan 1948
pi_40192316
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:07 schreef Vhiper het volgende:
...... tot aan 1948
pi_40192390
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vanaf 1948 strijden de Joden en de Palestijnen om het gebied, DUH!
pi_40192403
Ik ga effe verder slapen
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:16:04 #176
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_40192423
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga effe verder slapen
Dat lijkt me in jouw geval een heel goed idee
pi_40192472
Moet je niet gaan werken? Of zit je weer zoals gewoonlijk in de baas zijn tijd te Fokken?
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:19:55 #179
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_40192508
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aangezien Palestina geen land is, lijkt het me slim om de Palestijnse vlag te verbieden.
wat een brilliante logica! omdat het geen land is, moet je de vlag verbieden!

allemaal maar verbieden dan?
quote:
Mede ook omdat die vlag besmeurd is met bloed van onschuldige mensen.
ten eerste is het OF mede, OF ook, niet allebei. Ten tweede mogen we de duitse vlag (40-45), nederlandse vlag (indonesie 48-53), amerikaanse vlag (vietnam), russische vlag (stalin regime) en zon beetje andere elke andere vlag ter wereld dan ook wel verbieden. en die van israel ook natuurlijk.

domste stelling van de dag. nu al.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:21:13 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40192535

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_40193362
Als TS tegen de Westerse vrijheid is moet hij maar in Noord-Korea gaan wonen.
pi_40193917
En ik maar denken dat ik in ONZ was beland.

O ja. Nee tegen neo-fascisme
pi_40194270
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 02:03 schreef Allochtoon het volgende:

[..]

Beter opletten, die wet is er niet doorgekomen.
pi_40195123
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Beter opletten, die wet is er niet doorgekomen.
Niet zomaar een wet, het ging om een amendement van de grondwet. En de 2/3de meerderheid werd gehaald in het huis van afgevaardigden en slechts nipt gemist in de senaat.
Een wet was reeds in 1968 gestemd, en in 1989 hadden op twee na alle staten gelijkaardige wetten. Sinds de beslissing van het hooggerechtshof (5 tegen 4) in 1989 dat vlagverbranding onder de vrijheid van meningsuiting valt tracht men een amendement erdoor te krijgen.
quote:
Since the Bill of Rights was adopted (Amendments 1 - 10), the US Constitution has been amended 17 times. Only one of those amendments restricted citizen rights -- Prohibition -- and it was subsequently repealed.

In 1968, Congress passed a law prohibiting the desecration of the flag. By 1989, every state except Alaska and Wyoming had companion laws.

Congressional attempts to prohibit flag burning -- or any desecration of the flag -- began in earnest after a 1989 5-4 Supreme Court decision in Texas v Johnson opened the door to burning the flag as a form of political speech protected under the First Amendment. On 18 July 1989, Senators Robert Dole, Alan Dixon, Strom Thurmond, and Howell Heflin proposed a Constitutional amendment, Senate Joint Resolution 180, to protect the flag. On 12 September 1989, the House passed HR 2978 (which became the Flag Protection Act of 1989).

The House of Representatives -- whose members stand for re-election every other year -- has perennially supported an amendment prohibiting desecration of the flag. The Senate, on the other hand, has been the brakes on this train. Votes required for passage, two-thirds: 290 in the House and 67 in the Senate, assuming all Congressmen vote.
.

Comedian Otto Jespersen has not yet noticed
that his candle for a war in Iraq has ignited the
US flag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Doderok op 26-07-2006 11:26:11 ]
pi_40195153
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:08 schreef Doderok het volgende:

[..]

Niet zomaar een wet, het ging om een amendement van de grondwet. En de 2/3de meerderheid werd gehaald in het huis van afgevaardigden en slechts nipt gemist in de senaat.
Een wet was reeds in 1968 gestemd, en in 1989 hadden op twee na alle staten gelijkaardige wetten. Sinds de beslissing van het hooggerechtshof (5 tegen 4) in 1989 dat vlagverbranding onder de vrijheid van meningsuiting valt tracht men een amendement erdoor te krijgen.
[..]

.
Wat ik zeg, hij is er niet doorgekomen.
pi_40195508
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat ik zeg, hij is er niet doorgekomen.
Ik weet er niks van, maar als ik dat stukje van Doderok goed lees dan hebben de meeste staten een wet die desecration of the flag verbiedt.
quote:
In 1968, Congress passed a law prohibiting the desecration of the flag. By 1989, every state except Alaska and Wyoming had companion laws.
En wat er niet doorkwam was een poging om dat verbod in de grondwet op te nemen.

Of lees ik het helemaal verkeerd?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40196004
Ik zou niet weten waarom je een terroristische vlag als de palestijnse zou moeten tolereren.
Dus een verbod lijklt me redelijk.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_40196036
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet er niks van, maar als ik dat stukje van Doderok goed lees dan hebben de meeste staten een wet die desecration of the flag verbiedt.
[..]

En wat er niet doorkwam was een poging om dat verbod in de grondwet op te nemen.

Of lees ik het helemaal verkeerd?
Er zullen vast lokale wetten zijn, maar zo is het in Nederland ook verboden om de vlag 's nachts te laten hangen, of in de regen, enz enz. Echter net als in de VS worden die wetten vrijwel nooit toegepast.

Feit is ook dat het hoogste gerechtshof in de VS in 1989 heeft bepaald dat vlagverbranding een politieke statement is, en daarom beschermd onder de grondwet. En dat gaat natuurlijk boven staatswetten.
pi_40196268
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:33 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zou niet weten waarom je een terroristische vlag als de palestijnse zou moeten tolereren.
Dus een verbod lijklt me redelijk.
lionsguy is voor, op zich al reden genoeg om ertegen te zijn.
pi_40196318
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Er zullen vast lokale wetten zijn, maar zo is het in Nederland ook verboden om de vlag 's nachts te laten hangen, of in de regen, enz enz. Echter net als in de VS worden die wetten vrijwel nooit toegepast.

Feit is ook dat het hoogste gerechtshof in de VS in 1989 heeft bepaald dat vlagverbranding een politieke statement is, en daarom beschermd onder de grondwet. En dat gaat natuurlijk boven staatswetten.
Ok, dank je voor de toelichting .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40198617
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:40 schreef Doderok het volgende:

[..]

lionsguy is voor, op zich al reden genoeg om ertegen te zijn.
Ik wist niet dat ik zo'n grote invloed kan uitoefenen op je opinie vorming
Dus beschouw ik het als een compliment.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:50:56 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40198722
Over vlaggen gesproken, is deze eigenlijk verboden?

edit: zo beter?

[ Bericht 40% gewijzigd door Ringo op 26-07-2006 13:00:50 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:51:43 #193
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40198753
Ja
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40199010
Kan je dat hakenkruis ding weghalen? Het stoort me ontzettend.
pi_40199024
Eigenljk belachelijk.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:01:56 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40199150
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Kan je dat hakenkruis ding weghalen? Het stoort me ontzettend.
Jouw avatar mij ook.
pi_40199174
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jouw avatar mij ook.
Waarom dan wel?
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:04:14 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40199222
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:02 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Waarom dan wel?
Eng gedoe met vlaggen.

Sinds mijn 4de ben ik al dol op vlaggen, maar de politieke lading daarvan heb ik nooit begrepen.
pi_40199298
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

Eng gedoe met vlaggen.

Sinds mijn 4de ben ik al dol op vlaggen, maar de politieke lading daarvan heb ik nooit begrepen.
Mijn avatar is tijdelijk. Zodra de oorlog voorbij is, gaat die vlag weer weg.
Overigens bedankt voor het wisselen van vlag,
pi_40199360
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Eigenljk belachelijk.
Ga zo'n discussie eens met je Opa of Oma aan.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')