abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juli 2006 @ 11:56:25 #1
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39872145
Gistermiddag was ik toevallig in het nieuwe stadshart van Almere. Tegenover de viskraam die daar stond waren twee folderaars van GroenLinks bezig de mensen lastig te vallen voor de actie "eet bewust."

Bij een kennelijk gebrek aan een betere tijdsbesteding meenden zij - zo bleek uit die besmuikte vodjes papier die ze ronddeelden - de mensen te moeten vertellen wat ze wel en niet mogen eten. Biologisch vlees, scharreleieren, en jawel.....ook de vis moet nu kritisch worden ingekocht. Ging over vangstmethoden of zo, waarbij GroenLinks pleit voor een keurmerk op verantwoord gevangen vis. (wanneer het verantwoord is weet ik niet, zeker als het met de hand uit het water geschept wordt, waarna gevraagd wordt aan de vis "gaat het?" en als hij "ja" knikt is het goed.)
Enfin; die ene gozert begeeft zich op zijn sandalen en met zijn linnen wereldwinkel-tasje naar de visboer en ik zie die vent al kijken : wat moet die klojo hier?

Die groenlinkse knakker begint dus een heel verhaal tegen de visboer; die heeft uiteraard geen enkele vis met het groenlinkse keurmerk erop en die groene rakker wijst hem daar op arrogante toon op.

En wat ik aan zag komen, gebeurt: die visboer pakt een hele bak met palingen en kiepert die onder applaus van de omstanders in zijn geheel over die rakker heen, die samen met zijn maat maakt dat hij weg komt, uitgehoond door al het winkelende publiek.

Eigenlijk had die visboer die Groenlinkser met een kabeljauw in zijn gezicht moeten slaan.
Zo van KLEDDER, KLATS ......
pi_39872206
Dat is knap met argumenten gedaan

wat een held
  Donald Duck held zondag 16 juli 2006 @ 12:00:52 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39872234
Die visboer mag wel oppassen nu. Dat linkse tuig is niet vies van extreem geweld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_39872332
Zonde van de palingen zeg..
  zondag 16 juli 2006 @ 12:13:37 #5
105731 me2001
Yeah the Knicks rule all!!
pi_39872553
-edit-
Doe normaal

[ Bericht 91% gewijzigd door Sidekick op 16-07-2006 12:26:40 ]
  zondag 16 juli 2006 @ 12:20:28 #6
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_39872730
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:59 schreef snellejelle het volgende:
Dat is knap met argumenten gedaan

wat een held
Hij is links dus dan heb je geen argumenten nodig.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_39872838
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

nee jij beargumenteert lekker
pi_39872863
wie is groenlinks omdat te zeggen als femke halsema zelf vlees vreet van de bio-industrie en paul rossenmuller geen onbekende was bij de mcdonalds

ik had zelf ruzie gehad met die groenlinkers en de visboer
pi_39872905
shit en dat mis ik dan weer in mijn hometown .

maarwel hulde aan die visboer
pi_39872915
Overigens vraag ik me af of ze ook echt van Groenlinks waren.. of dat TS het zomaar even voor het gemak daar opgooit.?
pi_39872929
Ik heb een weekje geleden een docu op de BBC gezien, waarin (zijdelings) ter sprake kwam hoe er tegenwoordig gevist wordt en hoe dat grootschalig de zeebodem vernielt. Wat ecologisch nogal consequenties heeft. En toen ik dat zag dacht ik eigenlijk "wow, als dat zo is, dan is de bioindustrie nog beter voor het milieu dan de visserij."
  zondag 16 juli 2006 @ 12:30:35 #12
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_39872987
Sjors got owned.
Voor de duidelijkheid: Sjors noemt men ook wel knowall.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_39873011
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:04 schreef Omkron het volgende:
alsof die smeerpijp ze de volgende dag niet gewoon weer verkoopt
pi_39873033
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:32 schreef MortChill het volgende:

[..]

alsof die smeerpijp ze de volgende dag niet gewoon weer verkoopt
lijkt me erg sterk
pi_39873058
net goed. als ik voor bakker bruinsma ga staan, de mededeling verkondigend, dat hij drollen door zijn brood mixt voor de bruine kleur, dan zal ik dat hard moeten maken, wil het niet als smaad bestempeld worden. dit geldt evengoed voor extreem linkse rakkers met hun valse propaganda.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:35:12 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39873059
Ik ga naar die visboer toe en pleit voor een keurmerk op verantwoord geld. En dan wachten tot het geld over me heen wordt gegooid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39873067
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:56 schreef Ippon het volgende:
Ging over vangstmethoden of zo, waarbij GroenLinks pleit voor een keurmerk op verantwoord gevangen vis. (wanneer het verantwoord is weet ik niet, zeker als het met de hand uit het water geschept wordt, waarna gevraagd wordt aan de vis "gaat het?" en als hij "ja" knikt is het goed.)
pff .. als je geen idee hebt waar je het over hebt waarom heb je er dan wel een oordeel over ..
ga je eens informeren hoe dat gaat met het vissen, het slepen met bodemnetten en hoe je daarmee de hele zeebodem kapot maakt cq de ecologie vernielt cq de visstand om zeep helpt ..
je zou het kunnen vergelijken met een bosbrand .. hoeveel jaar duurt het voor zoiets hersteld is .. ?
en dat is dus wat die bodemnetten doen .. je vangt wel veel en snel maar vernield tegelijkertijd alles, net als bij een bosbrand
pleased to meet you
pi_39873115
Go Vegan
pi_39873165
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:33 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

lijkt me erg sterk
Lijkt me erg sterk dat ie dat niet doet Die vis heeft ie voor redelijk wat geld ingekocht, dus... Die kneus denkt: 'goeie actie... zometeen effe het vuil eraf vegen en morgen (of zometeen) weer lekker verkopen, niemand die het merkt'
pi_39873244
Wat een klootzak die visboer. Eerst weerloze vissen op een onverantwoorde manier uit zee halen en dan helemaal geen respect tonen voor mensen die wel na kunnen denken, en voor duurzame oplossingen zijn.

Kortzichtigheid weer troef!

Overigens geloof ik het verhaal niet........
pi_39873286
Maar goed, ik heb zelf als vegan iemand een pesthekel aan groenlinkse mensen dus

weheheheheheh
pi_39873325
Ja dat zijn de "liberalen" van GL. Dit moet dat mag niet etc.

Goede actie van die visboer .
pi_39873343
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:04 schreef Omkron het volgende:
Gezien de prijs van paling twijffel ik ook aan dit verhaal
pi_39873367
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Misschien was het wel rotte vis
  zondag 16 juli 2006 @ 12:48:07 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39873375
quote:

[..]

Ik ook maar anders zou het wel een hele strakke actie zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 juli 2006 @ 12:49:20 #27
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_39873407
Stoer verhaal hoor! Bij een visboer die op zo'n manier reageert zou ik al geen vis meer kopen. Kom dan met argumenten...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_39873411
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ook maar anders zou het wel een hele strakke actie zijn
Dat dan weer wel
pi_39873435
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Misschien was het wel rotte vis
Maar dan was het verhaal van die groenlinkser weer terecht

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2006 14:51:25 ]
pi_39873448
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef moussie het volgende:
pff .. als je geen idee hebt waar je het over hebt waarom heb je er dan wel een oordeel over ..
ga je eens informeren hoe dat gaat met het vissen, het slepen met bodemnetten en hoe je daarmee de hele zeebodem kapot maakt cq de ecologie vernielt cq de visstand om zeep helpt ..
je zou het kunnen vergelijken met een bosbrand .. hoeveel jaar duurt het voor zoiets hersteld is .. ?
en dat is dus wat die bodemnetten doen .. je vangt wel veel en snel maar vernield tegelijkertijd alles, net als bij een bosbrand
Uitermate slechte vergelijking. Een bosbrand is juist goed voor de natuur. Dat mensen het als iets verschrikkelijks zien zegt iets over onze kennis of eerder een gebrek eraan van de natuur.
pi_39873457
KIjk maar uit, morgen blazen die milieu terroristen zijn toko op!
  zondag 16 juli 2006 @ 12:51:32 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39873459
Vast een leermoment voor ze
Vampire Romance O+
pi_39873535
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Uitermate slechte vergelijking. Een bosbrand is juist goed voor de natuur. Dat mensen het als iets verschrikkelijks zien zegt iets over onze kennis of eerder een gebrek eraan van de natuur.
Voor projectontwikkelaars is het uitermate gunstig Niet voor niks dat ze de natuur altijd een beetje willen helpen.. Een bosbrand is natuurlijk maar als het mensen bedreigt of zeldzame dieren om zeep helpt is dat niet het gewenste resultaat.
pi_39873537
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Arnem_ het volgende:
Wat een klootzak die visboer. Eerst weerloze vissen op een onverantwoorde manier uit zee halen en dan helemaal geen respect tonen voor mensen die wel na kunnen denken, en voor duurzame oplossingen zijn.
Als dat je argument is kun je beter op Urk campagne gaan voeren in plaats van een visboer in Almere lastig te vallen. Maar dat eerste vergt wel enig lef.
Hirsi Ali, bombayé!
pi_39873540
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vervang bosbrand dan door het grootschalig kappen van regenwoud.

In die docu op BCC hadden ze het er ook over hoe lang het duurde voordat de zeebodem van dergelijke acties herstelde. Nu ben ik kwijt hoe lang dat precies was, maar wel lang iig.
pi_39873588
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:39 schreef MortChill het volgende:

[..]

Lijkt me erg sterk dat ie dat niet doet Die vis heeft ie voor redelijk wat geld ingekocht, dus... Die kneus denkt: 'goeie actie... zometeen effe het vuil eraf vegen en morgen (of zometeen) weer lekker verkopen, niemand die het merkt'
Je moest eens weten waar die palingen in gezwommen hebben voor dat ze gevangen werden!
Hoe vuiler de bodem,hoe vetter de paling!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_39873644
http://www.goedevis.nl/

Misschien makkelijk dat de milieu onverschilligen hier zich eerst eens wat inlezen voor ze agressie goedkeuren.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_39873699
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:57 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Je moest eens weten waar die palingen in gezwommen hebben voor dat ze gevangen werden!
Het zijn lijkeneters en afvalverwerkers. Grote kans dat als er een lijk wordt opgevist er palingen uit de oogkassen of mond komen kruipen...die zijn dol op dat soort lekkernijen.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:01:54 #39
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39873706
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef wonko het volgende:
http://www.goedevis.nl/

Misschien makkelijk dat de milieu onverschilligen hier zich eerst eens wat inlezen voor ze agressie goedkeuren.
Ze hebben ook wel een punt wat dat betreft, alleen is de manier hoe ze dat duidelijk maken niet de netste.
Vampire Romance O+
pi_39873773
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Arnem_ het volgende:

Kortzichtigheid weer troef!

Overigens geloof ik het verhaal niet........
Hehe ik geloof er ook geen zak van.
Ik dacht eerst, nu komt die boer met een super goed tegen argument over de visvangst, maar nee. Waarom zou die boer een bak met vis over die gast heen pleuren, kan ie het uur daarop voor niks gaan staan werken...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_39873789
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ze hebben ook wel een punt wat dat betreft, alleen is de manier hoe ze dat duidelijk maken niet de netste.
Aan mensen foldertjes uitdelen met informatie zodat ze zelf de keuze kunnen maken? Dat zijn inderdaad onacceptabele extremisten
pi_39873802
boeren en goede argumenten Dit was waarschijnlijk de enige mogelijkheid om die Groene een lesje te leren.
pi_39873814
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Tja, je zult maar weten dat je gelijk hebt maar er luistert niemand naar jou als licht contact gestoorde.
pi_39873889
ik wil geen keurmerk van correct gevangen vis
ik wil een verbod op het niet correct vangen ervan.

Opzouten met die corruptiegevoelige keurmerkenonzin

Ik geef die visboer gelijk, hij had trouwens beter wat goedkopere vis over die idioot heengegooid, of wat afval
  zondag 16 juli 2006 @ 13:34:12 #45
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_39874481
Ik had liever gezien dat die visboer ook nog flink klappen had uitgedeelt. Maar ja, je kan niet alles hebben. Hard voor zijn geld werkende visboer Betweterige steuntrekkende kut hippie
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_39874544
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef Kadesh het volgende:
Ik had liever gezien dat die visboer ook nog flink klappen had uitgedeelt. Maar ja, je kan niet alles hebben. Hard voor zijn geld werkende visboer Betweterige steuntrekkende kut hippie
Oh jeee...agressie is goed...agressie moet? En dan ook nog die meneer weten te veroordelen? Gelukkig dat jouw soort het niet voor het zeggen heeft in dit land.
pi_39874633
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik ga naar die visboer toe en pleit voor een keurmerk op verantwoord geld. En dan wachten tot het geld over me heen wordt gegooid.
ja ja links lullen rechts graaien
pi_39874768
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:55 schreef Wombcat het volgende:
Dat is een betere vergelijking.
quote:
In die docu op BCC hadden ze het er ook over hoe lang het duurde voordat de zeebodem van dergelijke acties herstelde. Nu ben ik kwijt hoe lang dat precies was, maar wel lang iig.
Het zal inderdaad wel een tijdje duren. Vis is eigenlijk voor zeehonden .
  zondag 16 juli 2006 @ 13:59:34 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39875201
Er is geen GroenLinks actie getiteld "Eet bewust", OP is dus onzin. Laat dat de kaalkopjes hier echter niet weerhouden van het aanmoedigen van geweld en het onderdrukken van democratische methoden om onderwerpen onder de aandacht te brengen.
quote:
Results 1 - 1 of 1 for groenlinks "eet bewust"

Het gaat er niet om dat je eet, maar wat je eet. Bewust kauwen, werd dat ooit door Van ... GroenLinks wil bomenkap Schalkwijkerstraat alsnog voorkomen (4)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_39875696
Tja geweld aanmoedigen het is maar net hoe je over het leven denkt zullen we maar zeggen.

Overigens zullen de vissers vanzelf wel over moeten op meer duurzame vangstmethoden ze zijn nu in hoog tempo bezig de kip met de gouden eieren te slachten. En ook de hoge olieprijs doet ze geen goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:31:28 #51
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39876073
We zullen wel weer zien. De waters zullen wel weer eerst helemaal leeg moeten zijn voordat we echt wat gaan veranderen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39876145
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We zullen wel weer zien. De waters zullen wel weer eerst helemaal leeg moeten zijn voordat we echt wat gaan veranderen.
Er is een nieuwe EU subsidie regeling om duurzamer vissen te stimuleren. Misschien helpt dat wat. Vis is namelijk wel lekker .
  zondag 16 juli 2006 @ 14:46:56 #53
Stranger than fiction
pi_39876564
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er is een nieuwe EU subsidie regeling om duurzamer vissen te stimuleren. Misschien helpt dat wat. Vis is namelijk wel lekker .
Ik heb helaas niet zoveel geloof in de positieve effecten van subsidies. De neveneffecten zijn vaak zeer nadelig. Bovendien is de visserij zeer moeilijk te controleren. Oorsprong van de vis en manier van vissen zijn nauwelijks te achterhalen.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:55:02 #54
51022 Stig
world's best loser!
pi_39876794
Tsja, beetje lastig allemaal, natuurlijk ben ik tegen geweld en er moet ook een oplossing komen voor het vernielen van de zee, maar het houdt waarschijnlijk wel in dat een heleboel vissers op kortere termijn zulen moeten kiezen uit; een ander beroep of een heel slecht inkomen.
Op langere termijn is duurzaam vissen natuurlijk wel absoluut nodig, maar daar heeft die visser nu niets aan...en die visboer is weer maatjes met die visser, dus ik kan me voorstellen dat die boos wordt......Eigenlijk zouden die gasten gewoon moeten gaan schaken, leren ze ook vooruit denken Dit geldt trouwens niet alleen voor vissers.....
in onwetendheid schuilt verlossing
pi_39876862
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb helaas niet zoveel geloof in de positieve effecten van subsidies. De neveneffecten zijn vaak zeer nadelig. Bovendien is de visserij zeer moeilijk te controleren. Oorsprong van de vis en manier van vissen zijn nauwelijks te achterhalen.
Dit ging voornamelijk over methoden om de hoeveelheid bijvangst te beperken en de netten lichter te maken zodat er minder diesel verstookt hoeft te worden. Dus en vrij technische aanpak om de Nederlandse visserij minder afhankelijk te maken van de vangst op platvis. Waarbij de sector zelf ook wel merkt dat vangsten afnemen.
pi_39878270
Wat doet dit onzinverhaaltje in POL?
  zondag 16 juli 2006 @ 15:57:54 #57
Stranger than fiction
pi_39878328
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef Lo-gisch het volgende:
Wat doe jij in POL?
  zondag 16 juli 2006 @ 16:00:23 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_39878383
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:55 schreef Lo-gisch het volgende:
Laten zien hoe slecht "links" weer eens is natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_39878408
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat doe jij in POL?
Ga eens dood?
  zondag 16 juli 2006 @ 16:05:52 #60
Stranger than fiction
pi_39878494
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:01 schreef Lo-gisch het volgende:

[..]

Ga eens dood?
Wanneer de tijd daar rijp voor is.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:10:39 #61
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39878623
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
Goede actie van die visboer .
Een domme, kortzichtige actie zul je bedoelen. Als de actievoerders aangifte doen bij de politie loopt de visboer het risico te worden vervolgd. Verder kan hij, als het hier gaat om een viskraam op openbaar terrein, zijn vergunning verliezen.
pi_39878737
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:18 schreef du_ke het volgende:
Tja geweld aanmoedigen het is maar net hoe je over het leven denkt zullen we maar zeggen.
Ach, dezelfde figuren die zo voor agressie zijn keuren toch zeker ook de acties van Volkert goed?
pi_39878973
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef NewOrder het volgende:
Een domme, kortzichtige actie zul je bedoelen. Als de actievoerders aangifte doen bij de politie loopt de visboer het risico te worden vervolgd. Verder kan hij, als het hier gaat om een viskraam op openbaar terrein, zijn vergunning verliezen.
Moet het verhaal wel waar zijn. Ik vind het een tamelijk onschuldige actie als iemand dat zou doen.
pi_39879753
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef Kadesh het volgende:
Als hij zo met zijn product omgaat moet hij inderdaad wel hard werken om nog wat te verdienen.
Ne pas percer ou brûler, même après usage.
pi_39879964
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Moet het verhaal wel waar zijn. Ik vind het een tamelijk onschuldige actie als iemand dat zou doen.
daar denken een boel mensen anders geheel anders over .. en gezien het "gelijke monniken gelijke kappen" verhaal moet of de een of andere politicus zich niet zo aanstellen of de visboer moet net zo aan de schandpaal als de actievoerder met een taart (of zo)

[ Bericht 1% gewijzigd door moussie op 16-07-2006 17:14:30 ]
pleased to meet you
pi_39880394
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:06 schreef moussie het volgende:

[..]

daar denken een boel mensen anders geheel anders over .. en gezien het "gelijke monniken gelijke kappen" verhaal moet of de een of andere politicus zich niet zo aanstellen of de visboer moet net zo aan de schandpaal als de actievoerder met een taart (of zo)
die gast van groen links had gewoon na moeten denken en niet vlak bij die viskraam moeten staan en verkapt zeggen van "koop niet bij hem"

als jij voor de albert heijn folders uit gaat delen over wat er allemaal mis is met albert heijn word je ook verwijderd door het personeel
  zondag 16 juli 2006 @ 17:44:47 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39880796
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:24 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

die gast van groen links had gewoon na moeten denken en niet vlak bij die viskraam moeten staan en verkapt zeggen van "koop niet bij hem"

als jij voor de albert heijn folders uit gaat delen over wat er allemaal mis is met albert heijn word je ook verwijderd door het personeel
Dus de openbare straat vóór de winkel danwel kraam is tegenwoordig ook al van die winkel danwel kraam. Is dat gratis voor ze ofzo?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39881000
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dus de openbare straat vóór de winkel danwel kraam is tegenwoordig ook al van die winkel danwel kraam. Is dat gratis voor ze ofzo?
nee maar het ligt behoorlijk in de lijn der verwachting dat meneer de visboer er allerminst verheugd over is
pi_39881387
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Die visboer mag wel oppassen nu. Dat linkse tuig is niet vies van extreem geweld.
En dan z'n viskraam kraken
pi_39881565
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:53 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

nee maar het ligt behoorlijk in de lijn der verwachting dat meneer de visboer er allerminst verheugd over is
En dus mag hij zijn agressie loslaten? Ken ik ook nog wel zat dingen waar ik allerminst verheugd over ben.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:16:43 #71
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_39881593
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, een mooie ludieke aktie van die visboer.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_39881626
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Een 'rechtse 'visboer ook niet
pi_39881641
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

extreem rechts zeker?

die hebben nl NOOIT argumenten nodig
pi_39881832
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, dezelfde figuren die zo voor agressie zijn keuren toch zeker ook de acties van Volkert goed?
Volkert? Je bedoelt die Groen Links-knakker?
pi_39881842
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:53 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Maar dat geeft hem nog niet het recht om wat te doen
Btw wordt niet altijd gedemonstreerd in de omgeving van hetgene waar het over gaat ?
Je gaat toch ook niet demonstreren tegen Philips door bij OCE op folders uit te delen?
  zondag 16 juli 2006 @ 18:28:34 #76
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39881859
En toch heeft die groen linkser ergens wel gelijk. Als je beseft hoeveel dolfijnen en zeeschildpadden dagelijks omkomen in visnetten, om over haaien die levend terug gegooid worden nadat de vinnen eraf zijn gesneden nog maar niet te spreken, dan denk ik dat we daar zo nu en dan best even bij stil mogen staan.
pi_39881938
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef doemaardrie het volgende:
En toch heeft die groen linkser ergens wel gelijk. Als je beseft hoeveel dolfijnen en zeeschildpadden dagelijks omkomen in visnetten, om over haaien die levend terug gegooid worden nadat de vinnen eraf zijn gesneden nog maar niet te spreken, dan denk ik dat we daar zo nu en dan best even bij stil mogen staan.
Ik vind het zowieso niet verkeerd om mensen te wijzen op verkeerde eetgewoontes
Je mag zelf beslissen wat je met die informatie doet
  Trouwste user 2022 maandag 17 juli 2006 @ 05:47:02 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_39896438
quote:
En wat dacht je van scharreleieren ? Loop je daar lekker te scharrelen in de buik van een kip.

Word je wakker in de maag van Truus van der Vlier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_39896789
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:57 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel schijt een varken eet Een dooie gerookte paling met straatvuil vies maken is natuurlijk iets heel anders...
pi_39896804
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:16 schreef MortChill het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel schijt een varken eet Een dooie gerookte paling met straatvuil vies maken is natuurlijk iets heel anders...
Tja dan moeten we zeker vegetarier worden ?
  maandag 17 juli 2006 @ 07:25:35 #81
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39896834
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:27 schreef Omkron het volgende:
Overigens vraag ik me af of ze ook echt van Groenlinks waren.. of dat TS het zomaar even voor het gemak daar opgooit.?
het was groenlinks
From feudal serf to spender.
pi_39896863
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:25 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het was groenlinks
Was het anders geweest als het het CDA was geweest dan ?
  maandag 17 juli 2006 @ 07:32:57 #83
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39896870
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:31 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Was het anders geweest als het het CDA was geweest dan ?
linkse partijen lokken het altijd uit
From feudal serf to spender.
  maandag 17 juli 2006 @ 08:01:51 #84
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39897042
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:25 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

het was groenlinks
Zeker weten.
pi_39897766
De paling kwam van rechts.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  maandag 17 juli 2006 @ 09:21:24 #86
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39897824
quote:
GroenLinksers drammen altijd zo door, dat roept reacties op.
pi_39897833
quote:

[..]

Als het waar is toont het iig dat de middenstand het blijkbaar enorm goed doet en dat al het geklaag over torenhoge lasten met een korreltje zout genomen mag worden. Anders ga je niet met retedure vis staan smijten...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39897860
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:32 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Mensen die ' rechts ' denken zeggen dat altijd van links (of wat ze daarvoor houden )
pi_39897875
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:21 schreef Ippon het volgende:

[..]

GroenLinksers drammen altijd zo door, dat roept reacties op.
Reageer dan niet meer anders denken ze dat jij ook 'links ' bent
Stiekem toch SP stemmen he ?
pi_39898049
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:24 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Nou, daar denk ik heel anders over. En ik denk ook dat er geen prins is die de straf op zich neemt van het personeel, in dat geval.
Rodriguez interrogated him and stole his watch
pi_39898081
Elke dag verdrinken er in het Amsterdam Rijnkanaal reëen en hertjes die nergens schuld aan hebben.
pi_39898231
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Elke dag verdrinken er in het Amsterdam Rijnkanaal reëen en hertjes die nergens schuld aan hebben.
Maar die dood dan wel weer voer voor de palingen vormen. Dus zo onschuldig zijn ze niet.
pi_39898274
Zolang die niet worden verkwanseld door een overbetaalde visverkoper uit Almere die om argumenten verlegen zit...
  maandag 17 juli 2006 @ 10:21:40 #94
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39899019
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:32 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Een mens moet 1 a 2 keer keer per week vette vis eten, dat is gezond. Dus dienen de Groenlinksen te worden gekielhaald. Ik heb gezegd.
pi_39899180

dit was tenminste nog grappig en wel echt gebeurd.
pi_39899198

maandag 17 juli 2006 @ 10:49:24 #97
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39899729
Jezus, wat is die Lo-gisch dom zeg. Die foto's hebben niks met vis te maken.
pi_39899807
bewijs maar dat er geen vis in die taart zat
pi_39899848
Maar wel met geweld.
pi_39899869
Geloofwaardig topic.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:08:10 #101
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39900340
quote:
Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef knowall het volgende:
Geloofwaardig topic.
Iemand met Che als avatar is niet meer serieus te nemen.
pi_39900433
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:08 schreef Ippon het volgende:

[..]

Iemand met Che als avatar is niet meer serieus te nemen.
Ik pas m'n avatar aan, aan het topic waarin ik post...
pi_39901106
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:56 schreef Ippon het volgende:
Gistermiddag was ik toevallig in het nieuwe stadshart van Almere. Tegenover de viskraam die daar stond waren twee folderaars van GroenLinks bezig de mensen lastig te vallen voor de actie "eet bewust."

Bij een kennelijk gebrek aan een betere tijdsbesteding meenden zij - zo bleek uit die besmuikte vodjes papier die ze ronddeelden - de mensen te moeten vertellen wat ze wel en niet mogen eten. Biologisch vlees, scharreleieren, en jawel.....ook de vis moet nu kritisch worden ingekocht. Ging over vangstmethoden of zo, waarbij GroenLinks pleit voor een keurmerk op verantwoord gevangen vis. (wanneer het verantwoord is weet ik niet, zeker als het met de hand uit het water geschept wordt, waarna gevraagd wordt aan de vis "gaat het?" en als hij "ja" knikt is het goed.)
Enfin; die ene gozert begeeft zich op zijn sandalen en met zijn linnen wereldwinkel-tasje naar de visboer en ik zie die vent al kijken : wat moet die klojo hier?

Die groenlinkse knakker begint dus een heel verhaal tegen de visboer; die heeft uiteraard geen enkele vis met het groenlinkse keurmerk erop en die groene rakker wijst hem daar op arrogante toon op.

En wat ik aan zag komen, gebeurt: die visboer pakt een hele bak met palingen en kiepert die onder applaus van de omstanders in zijn geheel over die rakker heen, die samen met zijn maat maakt dat hij weg komt, uitgehoond door al het winkelende publiek.

Eigenlijk had die visboer die Groenlinkser met een kabeljauw in zijn gezicht moeten slaan.
Zo van KLEDDER, KLATS ......
haha prachtig ze hebben nog geluk gehad die 2 boomknuffelaars.

Als ik sacherijnig ben moet ik ook geen propaganda tegen komen van groenlinks op straat. Achterlijk volk.

Voor alle vegetariers die hun vlees en vis laten liggen, daarvoor neem ik altijd een aantal extra grote stukken dierlijketen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39901368
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Onze planeet is om uit te wonen hoor, als het hier onleefbaar is, verkassen we wel naar een andere planeet om die weer uit te wonen. Niks nieuws.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_39901632
Almere, toch leuker dan je denkt....
Dick Schaffa
  maandag 17 juli 2006 @ 11:55:07 #106
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39901738
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:32 schreef JohnDope het volgende:

Als ik sacherijnig ben moet ik ook geen propaganda tegen komen van groenlinks op straat. Achterlijk volk.
Ja, en als je zegt dat je hun argumenten niet zit zitten, worden ze boos ..... gaan ze schelden. Het marxistisch bloed kruipt waar het niet gaan kan.
pi_39902131
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ja, en als je zegt dat je hun argumenten niet zit zitten, worden ze boos ..... gaan ze schelden. Het marxistisch bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Het tegenargument was een succes?
pi_39902157
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef knowall het volgende:

[..]

Ik pas m'n avatar aan, aan het topic waarin ik post...
Ik dacht aan je geloofwaardige domheid.
pi_39902221
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik dacht
Hier verloor je al je geloofwaardigheid.
pi_39902265
Al het volk dat je op straat dingen wijs proberen te maken moet ik niet. Ik voor in hartje Almere en daar staat dagelijks van dat volk
  maandag 17 juli 2006 @ 12:27:58 #111
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39902703

alhoewel ik ook vrees dat de zeeen leeggevist worden vind ik dit toch wel weer erg grappig. Aangezien er geen letsel wordt toegebracht zie ik dit ook niet echt als geweld. Gewoon een milde fysieke uiting van ongenoegen.

Is tochw at anders dan iemand een kogel door zijn kop jagen omdat hij wellicht bontslachterijen weer wilt toestaan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_39903133
Iemand met een avatar van Gay Guevara die het heeft over geloofwaardigheid .

Ain't so tough now.

Zouden ze deze ook als t-shirt hebben .
pi_39905463
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

haha prachtig ze hebben nog geluk gehad die 2 boomknuffelaars.

Voor alle vegetariers die hun vlees en vis laten liggen, daarvoor neem ik altijd een aantal extra grote stukken dierlijketen.
Misschien moet ik toch ook maar stoppen met vlees eten ..blijkbaar tast het TOCH de hersenen aan
pi_39905507
quote:

[..]

Dsu die vishoer visboer was ook van Groenlinks ?
  maandag 17 juli 2006 @ 14:10:53 #115
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_39906127
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:41 schreef MrX1982 het volgende:

[afbeelding]
Ain't so tough now.

pi_39906372
quote:

[afbeelding]
Ain't so tough now.

Juist ja, een CIA agent. Want andere mensen die door de CIA in een speciale missie worden opgespoord zijn zo ontzettend stoer als ze worden 'gevangen' en vervolgens zonder proces worden terechtgesteld.
quote:
When Guevara was captured, Rodriguez interrogated him and stole his watch. Rodriguez claims, in his book, that he wanted to keep Guevara alive for further interrogation. However, notes from a "CIA Debriefing of Félix Rodríguez, June 3, 1975" state that Guevara was executed while in Rodriguez' custody.
Niet alleen een undercover moordenaar voor de VS (waarom mengden die zich in de affaires van Guevara?) maar ook nog een dief .
pi_39906460
De mensen die het hier over de geloofwaardigheid van Guevara hebben houden wel telkens een hand boven al die fascistische regimes en de inmenging van de VS bij democratisch gekozen Latijnse landen...
pi_39906482
Dankjelwel Visboer... het gaat alweer over Amerika
pi_39906521
Almere tóch wereldstad!
pi_39906655
cool moete eens vaker groenlinksers in elkaar geschopt worde kutteroristen
wursjip technojunk _O_
pi_39906741
Inderdaad! Die arme visboer wordt gedwóngen zijn zuurverdiende loon uit te gieten over deze oproerkraaiers!
Geef je stem aan de opa van ons land
pi_39906767
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:28 schreef Zowaarlijk_Helpe_Mij_God_ het volgende:
Inderdaad! Die arme visboer wordt gedwóngen zijn zuurverdiende loon uit te gieten over deze oproerkraaiers!
Missie geslaagd dan voor GroenLinks
pi_39906791
Hij zou áángifte moeten doen van bróódróóf, die visboer! Tuig van de richel die linkse zakken hooi! .
Sweety..
  maandag 17 juli 2006 @ 14:30:14 #124
Stranger than fiction
pi_39906793
Wat een kneuzen hier.

maandag 17 juli 2006 @ 14:31:55 #125
57563 Petrotjuh
Peter met een Astronaut
pi_39906849
ZE ZULLEN WEL ENIET EENS WETEN WAT HET IS JOH WERKEN DIE PAUPERS VAN EEN LINKSE FASSISTEN DIE HET ZIJN HAAHAHA ROSENLULLER!!!!!12112 DRIE VIER. :N:N :|(
Btje van mijn belastingcenten een eerlijke harde werker lastig vallen ga bomenknuffelen joh! :(:(
somebody that I used to know
  maandag 17 juli 2006 @ 14:33:01 #126
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_39906892
</cloneflood>
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_39907593
quote:
Mwoah ik heb zo'n idee dat ik daarmee huilebalken zoals jij een stuk minder kan provoceren/irriteren.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:44:07 #128
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39909176
briljant verhaal
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_39910104

Zonde van die paling die is al al zo duur, had ie geen bakje ingewanden?
pi_39911300
Bespottelijke actie van die palingboer en het verzamelde klootjesvolk eromheen

Alleen de domste onder de dommen weigeren te zien wat meer als duideljk is.
De oceanen worden leeggevist. Viseten wordt een probleem . ook voor loe de Palingboer

En dat is geen mythe, dat is de keiharde waarheid.

Doe maar stoer. Doe maar plebsachtig.

Die "rare greenpeace jongen " heeft wel het gelijk aan zijn kant. Daar kan geen palinglul overheen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 17-07-2006 16:59:25 ]
pi_39911344
quote:

[..]

Nee paling gooien is een schoolvoorbeeld van vlijmscherp redeneren.

pi_39911351
Tja het klootjesvolk is nou eenmaal niet vies van geweldsverheerlijking.
pi_39912850
quote:

[afbeelding]
Ain't so tough now.

pi_39912942
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:54 schreef du_ke het volgende:
Tja het klootjesvolk is nou eenmaal niet vies van geweldsverheerlijking.
We zouden het niet meer over Che hebben.
pi_39913232
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:44 schreef wonko het volgende:

[..]

We zouden het niet meer over Che hebben.
Overvissen en bioindustrie komt voort uit socialisme en lui uitvretersvolk.
Die moeten van hun paar armetierige centen namelijk ook vlees en vis kopen.
Er moet dus vooral veel aanbod zijn

Hogere prijzen lost het probleem op, maar dan gaat het uitvretersvolk lopen zeiken dat het leven zo duur is.

Dus als de geitenwollen idioot nu gewoon een baan zoekt ipv mensen lastig te vallen die of hun verdiende geld aan het uigeven zijn (klanten) of verdienen (visboer) kan hij zometeen de overviste makreel nog gewoon bekostigen als ie ¤75 per pond kost.

(Bovendien is het een enorme lul daar paling in zoetwater gevangen word met fuiken, of aan de haak, niet met sleepnetten....maar dat krijg je als je net zoals je pappie en mammie je lagere school niet afmaakt)
pi_39914930
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:54 schreef ratava het volgende:

[..]

Overvissen en bioindustrie komt voort uit socialisme en lui uitvretersvolk.
Die moeten van hun paar armetierige centen namelijk ook vlees en vis kopen.
Er moet dus vooral veel aanbod zijn
en ik maar denken dat het komt omdat de rijke stinkerds een nieuwe markt hebben aangeboord
quote:
Hogere prijzen lost het probleem op, maar dan gaat het uitvretersvolk lopen zeiken dat het leven zo duur is.
yeah .. en even later hebben we weer een revolutie en worden de rijke stinkerds afgeschoten
quote:
Dus als de geitenwollen idioot nu gewoon een baan zoekt ipv mensen lastig te vallen die of hun verdiende geld aan het uigeven zijn (klanten) of verdienen (visboer) kan hij zometeen de overviste makreel nog gewoon bekostigen als ie ¤75 per pond kost.
mag die professor even zelf weten wat die doet in zijn vrije tijd .. als hij dan pamfletjes wil gaan uitdelen is dat zijn zaak toch
quote:
(Bovendien is het een enorme lul daar paling in zoetwater gevangen word met fuiken, of aan de haak, niet met sleepnetten....maar dat krijg je als je net zoals je pappie en mammie je lagere school niet afmaakt)
tja, je moet ook niet al te veel verwachten van zo'n visboer .. zoals bvb weten hoe de vis die die verkoopt gevangen wordt .. anders had die wel de bak gebakken schol gepakt
pleased to meet you
pi_39915117
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:00 schreef moussie het volgende:

[..]

en ik maar denken dat het komt omdat de rijke stinkerds een nieuwe markt hebben aangeboord
[quote]
Moet je ook niet doen, dat moet je aan een paard overlaten; veel groter hoofd
[quote]
yeah .. en even later hebben we weer een revolutie en worden de rijke stinkerds afgeschoten
Niet als ht aan mij en die visboer ligt
quote:
mag die professor even zelf weten wat die doet in zijn vrije tijd .. als hij dan pamfletjes wil gaan uitdelen is dat zijn zaak toch
Ik dacht al dat het om een van die professoren ging [sub]afgestudeerd op de history van reetveter gedurende de Napoleonistische bezetting van Vlaanderen, en gepromoveerd op de viscositeit van de daarin aangetroffen remsporen.... en allemaal op kosten van de belastingbetaler
quote:
tja, je moet ook niet al te veel verwachten van zo'n visboer .. zoals bvb weten hoe de vis die die verkoopt gevangen wordt .. anders had die wel de bak gebakken schol gepakt
Dacht die visboer toch nog aan het milleu....want die vis moet nuy weggegooid woprden
pi_39917558
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:31 schreef Petrotjuh het volgende:
ZE ZULLEN WEL ENIET EENS WETEN WAT HET IS JOH WERKEN DIE PAUPERS VAN EEN LINKSE FASSISTEN DIE HET ZIJN HAAHAHA ROSENLULLER!!!!!12112 DRIE VIER. :N:N :|(
Btje van mijn belastingcenten een eerlijke harde werker lastig vallen ga bomenknuffelen joh! :(:(
pi_39920582
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:07 schreef ratava het volgende:
Moet je ook niet doen, dat moet je aan een paard overlaten; veel groter hoofd
moeilijk hé die tags
quote:
Niet als ht aan mij en die visboer ligt
voor het geval het je nog niet is opgevallen .. dat is een minderheid en die koopt zijn loyaliteit met geld .. je ziet dat principe in werking bij prikacties .. ik zou maar zorgen dat dat geen vuist wordt
quote:
Ik dacht al dat het om een van die professoren ging [sub]afgestudeerd op de history van reetveter gedurende de Napoleonistische bezetting van Vlaanderen, en gepromoveerd op de viscositeit van de daarin aangetroffen remsporen.... en allemaal op kosten van de belastingbetaler
jij had rijke ouders of je hebt geen opleiding genoten ?
quote:
Dacht die visboer toch nog aan het milleu....want die vis moet nuy weggegooid woprden
huh .. dus eerst doodmaken en daarna weg gooien is goed voor het milieu ?
pleased to meet you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:00:05 #140
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39925847
Nog triester dan GL zelf, deze actie.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:06:17 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39926099
Snap niet dat milieuactivisten, antiglobalisten en linkse huilies voor een probleem hebben met dit soort actie, het is namelijk precies het soort directe actie van ze zelf altijd voorstaan...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39926326
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet dat milieuactivisten, antiglobalisten en linkse huilies voor een probleem hebben met dit soort actie, het is namelijk precies het soort directe actie van ze zelf altijd voorstaan...
Jij snapt dat niet nee...geeft niks hoor
Rechtse zeikers , terroristen en ' alles wat niet voor ons is ,is tegen ons' randfiguren lossen toch alles op met dom gedrag in plaats van de discussie aan te gaan (want dan ziet iedereen gelijk hoe dom ze zijn )

pi_39927113
Rare visboer. Beetje jammer om zo te reageren. (als het verhaal waar is)

WNF heeft zo'n viswijzer uitgebracht waarin staat welke vissen je beter niet kunt kopen, (omdat de visstand te laag is), maarja dat helpt alleen als de meerderheid zich daaraan houdt. Dit zou btw wel niet echt om bedreigde visstand gaan maar om bijvangsten etc. uit te bannen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:49:10 #144
45206 Pietverdriet
pi_39927206
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Jij snapt dat niet nee...geeft niks hoor
Rechtse zeikers , terroristen en ' alles wat niet voor ons is ,is tegen ons' randfiguren lossen toch alles op met dom gedrag in plaats van de discussie aan te gaan (want dan ziet iedereen gelijk hoe dom ze zijn )

Als het een stel neonazi´s waren geweest die in elkaar gemept waren door een allochtoon, had ik ook een huilreactie van meneers Smits (of hoe heet die extreem rechtse gek) niet begrepen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:52:28 #145
45206 Pietverdriet
pi_39927277
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:00 schreef TC03 het volgende:
Nog triester dan GL zelf, deze actie.
Net zo triest maar die Visboer komt er gewoon voor uit dat ie dit doet omdat ie zijn brood staat te verdienen, milieumoralisten die directe actie uitvoeren (zoals greenpeace) beweren dat ze het voor een hoger doel doen met een doorsnee salaris van, als ik me goed herinner van 50.000 euro per jaar.
pi_39928097
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 00:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zo triest maar die Visboer komt er gewoon voor uit dat ie dit doet omdat ie zijn brood staat te verdienen, milieumoralisten die directe actie uitvoeren (zoals greenpeace) beweren dat ze het voor een hoger doel doen met een doorsnee salaris van, als ik me goed herinner van 50.000 euro per jaar.
dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak .. maar ach, over 20 jaar zit de visboer met pensioen en ziet de volgende generatie maar hoe ze het oplost met de riante happen ecologie naar de kloten ..

maar ik begrijp dat je pas iets mag zeggen als je salaris hoog genoeg is ?
pleased to meet you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:48:41 #147
45206 Pietverdriet
pi_39928286
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:33 schreef moussie het volgende:

[..]

dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak ..
Jij denkt dat mensen van greenpeace dat werkelijk intresseerd?
Greenpeace is er vooral voor greenpeace.
pi_39928322
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen van greenpeace dat werkelijk intresseerd?
Greenpeace is er vooral voor greenpeace.
ej, maar het gaat hier niet over Greenpeace.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:56:51 #149
45206 Pietverdriet
pi_39928365
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:52 schreef HPoi het volgende:

[..]

ej, maar het gaat hier niet over Greenpeace.
GP is maar een voorbeeld, je kan daar ook GL invoeren als je dat wilt.
pi_39930269
't Is weer eens de gebruikelijke troep op Fok! .
pi_39930356
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 07:05 schreef Autodidact het volgende:
't Is weer eens de gebruikelijke troep op Fok! .
Waarom kom je dan ?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:23:21 #152
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39930766
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:33 schreef moussie het volgende:

[..]

dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak .. maar ach, over 20 jaar zit de visboer met pensioen en ziet de volgende generatie maar hoe ze het oplost met de riante happen ecologie naar de kloten ..

maar ik begrijp dat je pas iets mag zeggen als je salaris hoog genoeg is ?
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!

Echt een geweldige partij dat Groen Slinks.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:20:56 #153
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39931378
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:14 schreef ratava het volgende:

Zonde van die paling die is al al zo duur, had ie geen bakje ingewanden?
De vis wordt duur betaald ......
pi_39931586
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!

Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:40:24 #155
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39931669
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_39931726
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
De haringstand is, naar ik weet, prima voor consumptief gebruik.
pi_39931809
Jaja, Groen Slinks.
pi_39931951
quote:
Dacht dat ze dat ook deden ?
Maar als niemand luistert heeft het natuurlijk weinig zin
Hoewel...die vis die werd gegooit wordt niet meer gegeten (hoop ik )
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:01:12 #159
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39932029
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:34 schreef wonko het volgende:

[..]

Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?
GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?

En een keurmerk heeft nog geen 1 diersoort gered van uitsterven, het is gewoon een gebakken lucht maatregel die onnodig geld kost, maar zo kunnen ze weer aan hun Groene imago werken.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39933763
quote:
Jij hebt dus geen flauw idee waar de hele discussie over visconsumptie over gaat .
pi_39933985
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:51 schreef moussie het volgende:

[..]

moeilijk hé die tags
[..]

voor het geval het je nog niet is opgevallen .. dat is een minderheid en die koopt zijn loyaliteit met geld .. je ziet dat principe in werking bij prikacties .. ik zou maar zorgen dat dat geen vuist wordt
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed in
quote:
jij had rijke ouders of je hebt geen opleiding genoten ?
Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallen
quote:
huh .. dus eerst doodmaken en daarna weg gooien is goed voor het milieu ?
Soms....
Maar beter als je klanten ziekmaken.
Laten we wel wezen..... effe roken en die paling is heerlijk
pi_39934126
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:01 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?
Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.
Daar is geen inmenging van de overheid voor nodig.

En oh ja, die sector Visserij, die zou er baat bij hebben omdat de consument ziet (mits transparant opgezet) dat ze echt iets doen aan de gevolgen van hun acties en proberen in de toekomst, in plaats van als een wals verder te drammen, beter en zorgvuldiger met de natuur om te gaan waar ze zelf van leven. En de consument krijgt de keuze tussen een produkt met en zonder keurmerk.
pi_39935264
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:24 schreef ratava het volgende:
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed in
volkertjes .. nieuw ras ?
en jij bent dan een pimmetje .. zo'n rechtsig figuur dat in zijn vrije tijd zit te fozen met marokkaanse jongetjes ?
quote:
Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallen
tja, die stinkende weirdo in het winkelcentrum .. die hebben we blijkbaar overall in het land, maar dat is dus de psychiatrische patient waarvan de opvang weg bezuinigd is
quote:
Soms....
Maar beter als je klanten ziekmaken.
Laten we wel wezen..... effe roken en die paling is heerlijk
huh .. dus hij heeft de paling over die lui heen geflikkerd omdat die eigenlijk bedorven was oid en zijn klanten ziek zou hebben gemaakt ? En met roken was die weer heerlijk geweest ?

maar nee bedankt, ik lust geen paling .. en schol, tong, platvis en dat soort eet ik al jaren niet omdat ik weet wat die netten doen ..
ik ben wel verzot op mijn harinkie af en toe en, nadat ik die een paar jaar heb moeten missen dankzij overbevissing/vangstverbod, een bewuste visconsument
pleased to meet you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:07:10 #164
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39935281
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef Corporate_Intestines het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.
Daar is geen inmenging van de overheid voor nodig.

En oh ja, die sector Visserij, die zou er baat bij hebben omdat de consument ziet (mits transparant opgezet) dat ze echt iets doen aan de gevolgen van hun acties en proberen in de toekomst, in plaats van als een wals verder te drammen, beter en zorgvuldiger met de natuur om te gaan waar ze zelf van leven. En de consument krijgt de keuze tussen een produkt met en zonder keurmerk.
Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.
Bovendien zie ik dit keurmerk geen mensen over de streep trekken om toch maar weer vis te gaan kopen.

Dus dit orgaan dat de sector Visserij zelf moet betalen heeft geen enkel nut, waarom wil je hier in hemelsnaam aan beginnen? We hebben juist minder regels en minder overheidsbemoeienis nodig.
Minder overheidsbemoeienis - minder commisies, keurmerken, subsidies,bureaucratie en ambtenaren - minder kosten - minder belasting - vrijere markteconomie - beter economisch klimaat - betere concurrentiepositie - meer geld in roulatie - meer bedrijven - meer werk - minder werklozen

Die kant moeten we op, laten we in godsnaam het ambtelijk apparaat niet weer uit gaan breiden met onzinnige geldslurpende projectjes als dit.
pi_39935328
Je weet niet zo veel over de visserij sector he?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:10:29 #166
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39935415
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:08 schreef du_ke het volgende:
Je weet niet zo veel over de visserij sector he?
tegen wie heb je het?
pi_39935417
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.
Bovendien zie ik dit keurmerk geen mensen over de streep trekken om toch maar weer vis te gaan kopen.

Dus dit orgaan dat de sector Visserij zelf moet betalen heeft geen enkel nut, waarom wil je hier in hemelsnaam aan beginnen? We hebben juist minder regels en minder overheidsbemoeienis nodig.
Minder overheidsbemoeienis - minder commisies, keurmerken, subsidies,bureaucratie en ambtenaren - minder kosten - minder belasting - vrijere markteconomie - beter economisch klimaat - betere concurrentiepositie - meer geld in roulatie - meer bedrijven - meer werk - minder werklozen

Die kant moeten we op, laten we in godsnaam het ambtelijk apparaat niet weer uit gaan breiden met onzinnige geldslurpende projectjes als dit.
Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.
Dat hebben ze helemaal zelf ingevoerd, hoeft geen overheid aan te pas te komen! En de consument die er geen boodschap aan heeft dan? Ja, nou, die koopt het niet. Simpel as fuck.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:11:35 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39935455
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef DenniZZ het volgende:

tegen wie heb je het?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_39935503
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

tegen wie heb je het?
tegen jou .
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:14:10 #170
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39935541
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

tegen jou .
Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:19:48 #171
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_39935703
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef wonko het volgende:

[..]

Het zijn lijkeneters en afvalverwerkers. Grote kans dat als er een lijk wordt opgevist er palingen uit de oogkassen of mond komen kruipen...die zijn dol op dat soort lekkernijen.
Broodje aap
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_39935750
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:14 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?
Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.
Onze visserij sector is vooral gericht op platvis en de bestanden van die vis gaan achteruit dat merken de vissers ook hun vangsten en quota's dalen. Daarnaast maakt de hoge olieprijs de huidige manier van vissen ook steeds minder aantrekkelijk.
Ofwel het besef dat verandering noodzakelijk is is gewoon aanwezig alleen het daadwerkelijk doorvoeren van die veranderingen is natuurlijk een ander verhaal.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:27:36 #173
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39935926
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.
Onze visserij sector is vooral gericht op platvis en de bestanden van die vis gaan achteruit dat merken de vissers ook hun vangsten en quota's dalen. Daarnaast maakt de hoge olieprijs de huidige manier van vissen ook steeds minder aantrekkelijk.
Ofwel het besef dat verandering noodzakelijk is is gewoon aanwezig alleen het daadwerkelijk doorvoeren van die veranderingen is natuurlijk een ander verhaal.
En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?
pi_39935996
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:27 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?
Een keurmerk kan wel helpen natuurlijk. Als de Nederlandse vissers zich wel aanpassen maar de Spaanse of Noorse niet dan snijden de Nederlanse zich in de zwaar in de vingers. Daarom kan zo'n keurmerk helpen om de consument het verschil tussen en minder duurzame vis duidelijk te maken.
pi_39951494
er is nu gewoon geen duidelijk internationaal verbod op het gebruik op dit soort beschadigende netten .. door als consument een product te kiezen dat milieuvriendelijk is gevangen kan je druk uitoefenen op de visser, als iedereen het doet wordt hij gedwongen om een ander net in combinatie met een andere opschrikmethode te gebruiken .. de technieken bestaan al, ze vertikken het alleen om het te gebruiken cq erin te investeren en gaan vrolijk door onder het motto "niemand die het ziet toch"

net zoiets als bvb met het EKO merk .. een flinke tijd geleden had je hier en daar een winkeltje met biologisch geteelde groenten en fruit, vandaag koop je het gewoon in de supermarkt en steeds meer mensen pakken die producten omdat ze vaak gewoon lekkerder zijn, hetzelfde verhaal gaat op voor vlees .. gevolg is dat veel boeren milieubewuster zijn gaan werken, ze hebben zich aangepast aan de wensen van de consument .. win-win voor iedereen dus .. en dat dankzij zo'n stikker
pleased to meet you
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:19:26 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39951628
extra rede om ipv vvd toch maar groenlinks te gaan stemmen.
pi_39951773
en misterpaling boer straks maar huilen als de zee leeg is en hij geen inkomstem meer heeft
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_39951850
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:22 schreef Rev- het volgende:
en misterpaling boer straks maar huilen als de zee leeg is en hij geen inkomstem meer heeft
Nee joh
Dan is het de schuld van die sukkels van GL omdat ze hem niet gewaarschuwd hebben
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:55:35 #179
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39953227
In Almere is altijd wat te doen.
Soms springt het licht op rood, soms op groen.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:00:03 #180
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39953413
En inhoudelijk, voor de mensen die nu gaan zeuren om, 'ik wil geen keurmerk, ik wil dat de overheid die 'foute' visvangst verboden maakt', nou, good luck, dat lukt je nooit. Vrije markt heet zoiets.

Met groenten is het al net zo, spaanse groenten die in de veiling zelf nota bene, in nederlandse kratten worden gegooid, waardoor ze ineens het keurmerk biologisch hebben. Ja, dat zijn incidenten, maar denkt iemand nou echt dat dat niet gebeurt? Ook daar heb je dus keurmerken als biologisch geteeld e.d., wat een onwijs goed initiatief is, maar wel een initiatief wat gedragen wordt door de telers zelf, om de telers hier de kennis, kunde en materieel hebben om dat te doen, in tegenstelling tot de concurrentie uit Spanje of Israel. Ja, Israel. Dat zijn dus ook de landen waar het draagvlak voor het initiatief een stukje lager ligt, en dat zijn dus ook de handelaren die het hier in de veiling overstorten in nederlandse kratten.

Met andere woorden, een keurmerk van boven opleggen, dat is heel leuk werk voor mislukte managers, controlfreaks of andere losers, maar in de praktijk zal het niet werken, als je een keurmerk wil, zal je er 1 moeten hebben waar draagvlak voor is.

Zelf eet ik bijv. geen vis, aan de ene kant omdat ik het gewoon ranzig vindt, maar ook omdat die vangst de natuur sloopt. Ja, dat is hypocriet, so what.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:04:02 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39953582
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef Corporate_Intestines het volgende:

[..]

Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.
Dat hebben ze helemaal zelf ingevoerd, hoeft geen overheid aan te pas te komen! En de consument die er geen boodschap aan heeft dan? Ja, nou, die koopt het niet. Simpel as fuck.
Exact, dat heeft met biologische teelt ook al jaren geduurd voordat er überhaupt mensen waren die het in de schappen zagen staan. Dat waren dan vaak mensen die even niet de biologische winkel konden vinden, maargoed... Nu wordt het dan na al die jaren eindelijk aardig goed verkocht, maar daar heeft een hele hoop werk in gezeten. Nu ben ik wel te spreken over dat keurmerk, het initiatief, en alles eromheen, maar dat duurt even.
Als de groente (of vis, whatever) er hetzelfde uitziet, hetzelfde smaakt, wat maakt het voor de eters aan tafel dan uit of er met de vangst ook dolfijnen, haaien, koraalriffen of wat dan ook naar de klote is gegaan. Daar zijn geen beelden van, aan de eettafel, dus het bestaat niet. Net als nieuws eigenlijk.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:06:26 #182
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39953663
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Lul alsjeblieft niet, de VVD en het CDA doen met dit soort debiele regelvoering net zo hard mee. En ik kan het weten. Dankzij die partijen als VVD / CDA mag je bijvoorbeeld geen enkele hoeveelheid zwavel gebruiken bij appelteelt, zwavel, wat gewoon voorkomt in spruitjes. Als je, theoretisch gezien, een spruitje droogt, en het over een appelboom strooit, ben je -jawel- in overtreding.
pi_39967729
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
pi_39967825
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.

Maar wees eerlijk, who cares zolang de mensen hun haring en lekkerbekjes krijgen? Daar zit het echte probleem, een gebrek aan interesse bij de bevolking.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 11:00:16 ]
pi_39968313
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.
Manier van vangen maakt ook onderdeel van de 'kwaliteit' net als een eko appel die smaakt ook niet beter en is niet bewezen gezonder maar heeft toch een beter imago.
quote:
Maar wees eerlijk, who cares zolang de mensen hun haring en lekkerbekjes krijgen? Daar zit het echte probleem, een gebrek aan interesse bij de bevolking.
Deels heb je natuurlijk gelijk. maar soms helpen keurmerken of merktekens wel degelijk.
pi_39968315
quote:
hehe .. en dan zo'n mooie grote stikker op je raam waarmee je met je milieubewustheid adverteerd .. producten dusdanig etaleren dat het milieubewuste product beter uitziet, advertentiecampagne in de plaatselijke krant, misschien zelfs landelijk op TV om de bewustwording te stimuleren .. eens in de zoveel tijd een "proef"aanbieding waarmee je onder de prijs van de "normale" vangst gaat ..
als je dat goed aanpakt kan je er idd best je voordeel mee doen, 't is alleen dat je eerst moet investeren
pleased to meet you
pi_39968795
quote:
hmm, dat is gewoonweg marktwerking en het blijkt dat keurmerken een kleine invloed hebben, er een kleine doelgroep idd bereid is meer te betalen, maar dat dit ook sterk afhankelijk is van het product en ook de media-offensieven van 'milieu-groepen' meespelen dit te veranderen...

Als het werkelijk zo'n enorme winstmakende handel was, zou het zeker sowieso al uitgevoerd worden door ahdelaren die immers vooral kijken naar de winst die ze kunnen maken.
Punt is echter dat dat niet lukt en het deels ook afhankelijk is van overheidsingrijpen alswel internationale controle erop.

Feit is ook dat de bestaande verdragen omtrend vangstbescherming grootschalig overtreden worden en er volop fraude gepleegd wordt, partijen illegaal gevangen vis buiten de 200 mijls zone (en soms ook hierbinnen gevangen) wordt ingevroren en verscheept naar Zuid-Korea en chinese havens en dan via allerlei schimmige omwegen via admninistratieve trucs weer ingevoerd in de EU ....
Helaas zijn zulke frauduleuze praktijken gewoonweg winstgevend, en ook de visverwerkende industrie binnen europa maakt er ook gebruik van, zelfs al zeggen ze dit niet te willen doen, ook zij voelen zich niet verantwoordelijk hun toeleveranciers grondig te controleren en ontkennen verantwoordelijkheid als de toeleveranciers zelf fraude plegen...

Ik vermoed echter wel dat het hier voornamelijk om de diepgevroren vis gaat die het meest illegaal gevangen is... juist de verse vis die in kraampjes op de markt verkocht wordt is dan volgens mij meer te vertrouwen omdat deze meestal direkt van lokale kleinere vissers afkomt, die wél gedwongen zijn zich aan de regels te houden..
waar de grote japanse en russische trailers met snelvriesinstallaties het meest illegaal vissen.

De milieu-organisaties zouden moeten leren om juist de kleinere handelaren en aanbieders met rust te laten, en hun pijlen wel te richten op de grotere en frauduleuze bedrijven...
meestal zie je toch dat het 'aanvallen' van een kleinere handelaar als 'makkelijker' gezien wordt (ook al vind ik de reactie van deze visboer ver buiten de maat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')