Hij isquote:Op zondag 16 juli 2006 11:59 schreef snellejelle het volgende:
Dat is knap met argumenten gedaan
wat een held
nee jij beargumenteert lekkerquote:Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Hij islinks
dus dan heb je geen argumenten nodig.
lijkt me erg sterkquote:Op zondag 16 juli 2006 12:32 schreef MortChill het volgende:
[..]
alsof die smeerpijp ze de volgende dag niet gewoon weer verkoopt![]()
pff .. als je geen idee hebt waar je het over hebt waarom heb je er dan wel een oordeel over ..quote:Op zondag 16 juli 2006 11:56 schreef Ippon het volgende:
Ging over vangstmethoden of zo, waarbij GroenLinks pleit voor een keurmerk op verantwoord gevangen vis. (wanneer het verantwoord is weet ik niet, zeker als het met de hand uit het water geschept wordt, waarna gevraagd wordt aan de vis "gaat het?" en als hij "ja" knikt is het goed.)
Lijkt me erg sterk dat ie dat niet doetquote:
Misschien was het wel rotte visquote:Op zondag 16 juli 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gezien de prijs van paling twijffel ik ook aan dit verhaal
Ik ook maar anders zou het wel een hele strakke actie zijnquote:Op zondag 16 juli 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat dan weer welquote:Op zondag 16 juli 2006 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik ook maar anders zou het wel een hele strakke actie zijn![]()
Maar dan was het verhaal van die groenlinkser weer terechtquote:
Uitermate slechte vergelijking. Een bosbrand is juist goed voor de natuur. Dat mensen het als iets verschrikkelijks zien zegt iets over onze kennis of eerder een gebrek eraan van de natuur.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef moussie het volgende:
pff .. als je geen idee hebt waar je het over hebt waarom heb je er dan wel een oordeel over ..
ga je eens informeren hoe dat gaat met het vissen, het slepen met bodemnetten en hoe je daarmee de hele zeebodem kapot maakt cq de ecologie vernielt cq de visstand om zeep helpt ..
je zou het kunnen vergelijken met een bosbrand .. hoeveel jaar duurt het voor zoiets hersteld is .. ?
en dat is dus wat die bodemnetten doen .. je vangt wel veel en snel maar vernield tegelijkertijd alles, net als bij een bosbrand
Voor projectontwikkelaars is het uitermate gunstigquote:Op zondag 16 juli 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uitermate slechte vergelijking. Een bosbrand is juist goed voor de natuur. Dat mensen het als iets verschrikkelijks zien zegt iets over onze kennis of eerder een gebrek eraan van de natuur.
Als dat je argument is kun je beter op Urk campagne gaan voeren in plaats van een visboer in Almere lastig te vallen. Maar dat eerste vergt wel enig lef.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Arnem_ het volgende:
Wat een klootzak die visboer. Eerst weerloze vissen op een onverantwoorde manier uit zee halen en dan helemaal geen respect tonen voor mensen die wel na kunnen denken, en voor duurzame oplossingen zijn.
Vervang bosbrand dan door het grootschalig kappen van regenwoud.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uitermate slechte vergelijking. Een bosbrand is juist goed voor de natuur. Dat mensen het als iets verschrikkelijks zien zegt iets over onze kennis of eerder een gebrek eraan van de natuur.
Je moest eens weten waar die palingen in gezwommen hebben voor dat ze gevangen werden!quote:Op zondag 16 juli 2006 12:39 schreef MortChill het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk dat ie dat niet doetDie vis heeft ie voor redelijk wat geld ingekocht, dus... Die kneus denkt: 'goeie actie... zometeen effe het vuil eraf vegen en morgen (of zometeen) weer lekker verkopen, niemand die het merkt'
Het zijn lijkeneters en afvalverwerkers. Grote kans dat als er een lijk wordt opgevist er palingen uit de oogkassen of mond komen kruipen...die zijn dol op dat soort lekkernijen.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:57 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Je moest eens weten waar die palingen in gezwommen hebben voor dat ze gevangen werden!
Hoe vuiler de bodem,hoe vetter de paling!
Ze hebben ook wel een punt wat dat betreft, alleen is de manier hoe ze dat duidelijk maken niet de netste.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef wonko het volgende:
http://www.goedevis.nl/
Misschien makkelijk dat de milieu onverschilligen hier zich eerst eens wat inlezen voor ze agressie goedkeuren.
Hehe ik geloof er ook geen zak van.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Arnem_ het volgende:
Wat een klootzak die visboer. Eerst weerloze vissen op een onverantwoorde manier uit zee halen en dan helemaal geen respect tonen voor mensen die wel na kunnen denken, en voor duurzame oplossingen zijn.
Kortzichtigheid weer troef!
Overigens geloof ik het verhaal niet........
Aan mensen foldertjes uitdelen met informatie zodat ze zelf de keuze kunnen maken? Dat zijn inderdaad onacceptabele extremistenquote:Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel een punt wat dat betreft, alleen is de manier hoe ze dat duidelijk maken niet de netste.
Tja, je zult maar weten dat je gelijk hebt maar er luistert niemand naar jou als licht contact gestoorde.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ze hebben ook wel een punt wat dat betreft, alleen is de manier hoe ze dat duidelijk maken niet de netste.
Oh jeee...agressie is goed...agressie moet? En dan ook nog die meneer weten te veroordelen? Gelukkig dat jouw soort het niet voor het zeggen heeft in dit land.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef Kadesh het volgende:
Ik had liever gezien dat die visboer ook nog flink klappen had uitgedeelt. Maar ja, je kan niet alles hebben. Hard voor zijn geld werkende visboerBetweterige steuntrekkende kut hippie
![]()
ja ja links lullen rechts graaienquote:Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef Sidekick het volgende:
Ik ga naar die visboer toe en pleit voor een keurmerk op verantwoord geld. En dan wachten tot het geld over me heen wordt gegooid.
Dat is een betere vergelijking.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:55 schreef Wombcat het volgende:
Vervang bosbrand dan door het grootschalig kappen van regenwoud.
Het zal inderdaad wel een tijdje duren. Vis is eigenlijk voor zeehondenquote:In die docu op BCC hadden ze het er ook over hoe lang het duurde voordat de zeebodem van dergelijke acties herstelde. Nu ben ik kwijt hoe lang dat precies was, maar wel lang iig.
quote:Results 1 - 1 of 1 for groenlinks "eet bewust"
Het gaat er niet om dat je eet, maar wat je eet. Bewust kauwen, werd dat ooit door Van ... GroenLinks wil bomenkap Schalkwijkerstraat alsnog voorkomen (4)
Er is een nieuwe EU subsidie regeling om duurzamer vissen te stimuleren. Misschien helpt dat wat. Vis is namelijk wel lekkerquote:Op zondag 16 juli 2006 14:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We zullen wel weer zien. De waters zullen wel weer eerst helemaal leeg moeten zijn voordat we echt wat gaan veranderen.
Ik heb helaas niet zoveel geloof in de positieve effecten van subsidies. De neveneffecten zijn vaak zeer nadelig. Bovendien is de visserij zeer moeilijk te controleren. Oorsprong van de vis en manier van vissen zijn nauwelijks te achterhalen.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is een nieuwe EU subsidie regeling om duurzamer vissen te stimuleren. Misschien helpt dat wat. Vis is namelijk wel lekker.
Dit ging voornamelijk over methoden om de hoeveelheid bijvangst te beperken en de netten lichter te maken zodat er minder diesel verstookt hoeft te worden. Dus en vrij technische aanpak om de Nederlandse visserij minder afhankelijk te maken van de vangst op platvis. Waarbij de sector zelf ook wel merkt dat vangsten afnemen.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet zoveel geloof in de positieve effecten van subsidies. De neveneffecten zijn vaak zeer nadelig. Bovendien is de visserij zeer moeilijk te controleren. Oorsprong van de vis en manier van vissen zijn nauwelijks te achterhalen.
Wat doe jij in POL?quote:
Laten zien hoe slecht "links" weer eens is natuurlijk.quote:
Wanneer de tijd daar rijp voor is.quote:
Een domme, kortzichtige actie zul je bedoelen. Als de actievoerders aangifte doen bij de politie loopt de visboer het risico te worden vervolgd. Verder kan hij, als het hier gaat om een viskraam op openbaar terrein, zijn vergunning verliezen.quote:
Ach, dezelfde figuren die zo voor agressie zijn keuren toch zeker ook de acties van Volkert goed?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:18 schreef du_ke het volgende:
Tja geweld aanmoedigen het is maar net hoe je over het leven denkt zullen we maar zeggen.
Moet het verhaal wel waar zijn. Ik vind het een tamelijk onschuldige actie als iemand dat zou doen.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef NewOrder het volgende:
Een domme, kortzichtige actie zul je bedoelen. Als de actievoerders aangifte doen bij de politie loopt de visboer het risico te worden vervolgd. Verder kan hij, als het hier gaat om een viskraam op openbaar terrein, zijn vergunning verliezen.
Als hij zo met zijn product omgaat moet hij inderdaad wel hard werken om nog wat te verdienen.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef Kadesh het volgende:
Ik had liever gezien dat die visboer ook nog flink klappen had uitgedeelt. Maar ja, je kan niet alles hebben. Hard voor zijn geld werkende visboerBetweterige steuntrekkende kut hippie
![]()
daar denken een boel mensen anders geheel anders over .. en gezien het "gelijke monniken gelijke kappen" verhaal moet of de een of andere politicus zich niet zo aanstellen of de visboer moet net zo aan de schandpaal als de actievoerder met een taart (of zo)quote:Op zondag 16 juli 2006 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Moet het verhaal wel waar zijn. Ik vind het een tamelijk onschuldige actie als iemand dat zou doen.
die gast van groen links had gewoon na moeten denken en niet vlak bij die viskraam moeten staan en verkapt zeggen van "koop niet bij hem"quote:Op zondag 16 juli 2006 17:06 schreef moussie het volgende:
[..]
daar denken een boel mensen anders geheel anders over .. en gezien het "gelijke monniken gelijke kappen" verhaal moet of de een of andere politicus zich niet zo aanstellen of de visboer moet net zo aan de schandpaal als de actievoerder met een taart (of zo)
Dus de openbare straat vóór de winkel danwel kraam is tegenwoordig ook al van die winkel danwel kraam. Is dat gratis voor ze ofzo?quote:Op zondag 16 juli 2006 17:24 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
die gast van groen links had gewoon na moeten denken en niet vlak bij die viskraam moeten staan en verkapt zeggen van "koop niet bij hem"
als jij voor de albert heijn folders uit gaat delen over wat er allemaal mis is met albert heijn word je ook verwijderd door het personeel
nee maar het ligt behoorlijk in de lijn der verwachting dat meneer de visboer er allerminst verheugd over isquote:Op zondag 16 juli 2006 17:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus de openbare straat vóór de winkel danwel kraam is tegenwoordig ook al van die winkel danwel kraam. Is dat gratis voor ze ofzo?
En dan z'n viskraam krakenquote:Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Die visboer mag wel oppassen nu. Dat linkse tuig is niet vies van extreem geweld.
En dus mag hij zijn agressie loslaten? Ken ik ook nog wel zat dingen waar ik allerminst verheugd over ben.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:53 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
nee maar het ligt behoorlijk in de lijn der verwachting dat meneer de visboer er allerminst verheugd over is
Inderdaad, een mooie ludieke aktie van die visboer.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Moet het verhaal wel waar zijn. Ik vind het een tamelijk onschuldige actie als iemand dat zou doen.
Een 'rechtse 'visboer ook nietquote:Op zondag 16 juli 2006 12:00 schreef __Saviour__ het volgende:
Die visboer mag wel oppassen nu. Dat linkse tuig is niet vies van extreem geweld.
extreem rechts zeker?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:20 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Hij islinks
dus dan heb je geen argumenten nodig.
Volkert? Je bedoelt die Groen Links-knakker?quote:Op zondag 16 juli 2006 16:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, dezelfde figuren die zo voor agressie zijn keuren toch zeker ook de acties van Volkert goed?
Maar dat geeft hem nog niet het recht om wat te doenquote:Op zondag 16 juli 2006 17:53 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
nee maar het ligt behoorlijk in de lijn der verwachting dat meneer de visboer er allerminst verheugd over is
Ik vind het zowieso niet verkeerd om mensen te wijzen op verkeerde eetgewoontesquote:Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef doemaardrie het volgende:
En toch heeft die groen linkser ergens wel gelijk. Als je beseft hoeveel dolfijnen en zeeschildpadden dagelijks omkomen in visnetten, om over haaien die levend terug gegooid worden nadat de vinnen eraf zijn gesneden nog maar niet te spreken, dan denk ik dat we daar zo nu en dan best even bij stil mogen staan.
En wat dacht je van scharreleieren ? Loop je daar lekker te scharrelen in de buik van een kip.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef doemaardrie het volgende:
En toch heeft die groen linkser ergens wel gelijk. Als je beseft hoeveel dolfijnen en zeeschildpadden dagelijks omkomen in visnetten, om over haaien die levend terug gegooid worden nadat de vinnen eraf zijn gesneden nog maar niet te spreken, dan denk ik dat we daar zo nu en dan best even bij stil mogen staan.
Je moest eens weten hoeveel schijt een varken eetquote:Op zondag 16 juli 2006 12:57 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Je moest eens weten waar die palingen in gezwommen hebben voor dat ze gevangen werden!
Hoe vuiler de bodem,hoe vetter de paling!
Tja dan moeten we zeker vegetarier worden ?quote:Op maandag 17 juli 2006 07:16 schreef MortChill het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel schijt een varken eetEen dooie gerookte paling met straatvuil vies maken is natuurlijk iets heel anders...
het was groenlinksquote:Op zondag 16 juli 2006 12:27 schreef Omkron het volgende:
Overigens vraag ik me af of ze ook echt van Groenlinks waren.. of dat TS het zomaar even voor het gemak daar opgooit.?
linkse partijen lokken het altijd uitquote:Op maandag 17 juli 2006 07:31 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Was het anders geweest als het het CDA was geweest dan ?
GroenLinksers drammen altijd zo door, dat roept reacties op.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef doemaardrie het volgende:
Als het waar is toont het iig dat de middenstand het blijkbaar enorm goed doet en dat al het geklaag over torenhoge lasten met een korreltje zout genomen mag worden. Anders ga je niet met retedure vis staan smijten...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mensen die ' rechts ' denken zeggen dat altijd van links (of wat ze daarvoor houden )quote:Op maandag 17 juli 2006 07:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
linkse partijen lokken het altijd uit
Reageer dan niet meer anders denken ze dat jij ook 'links ' bentquote:Op maandag 17 juli 2006 09:21 schreef Ippon het volgende:
[..]
GroenLinksers drammen altijd zo door, dat roept reacties op.
Nou, daar denk ik heel anders over. En ik denk ook dat er geen prins is die de straf op zich neemt van het personeel, in dat geval.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:24 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
die gast van groen links had gewoon na moeten denken en niet vlak bij die viskraam moeten staan en verkapt zeggen van "koop niet bij hem"
als jij voor de albert heijn folders uit gaat delen over wat er allemaal mis is met albert heijn word je ook verwijderd door het personeel
Maar die dood dan wel weer voer voor de palingen vormen. Dus zo onschuldig zijn ze niet.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:37 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Elke dag verdrinken er in het Amsterdam Rijnkanaal reëen en hertjes die nergens schuld aan hebben.
Een mens moet 1 a 2 keer keer per week vette vis eten, dat is gezond. Dus dienen de Groenlinksen te worden gekielhaald. Ik heb gezegd.quote:Op maandag 17 juli 2006 07:32 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
linkse partijen lokken het altijd uit
Iemand met Che als avatar is niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef knowall het volgende:
Geloofwaardig topic.
Ik pas m'n avatar aan, aan het topic waarin ik post...quote:Op maandag 17 juli 2006 11:08 schreef Ippon het volgende:
[..]
Iemand met Che als avatar is niet meer serieus te nemen.
haha prachtig ze hebben nog geluk gehad die 2 boomknuffelaars.quote:Op zondag 16 juli 2006 11:56 schreef Ippon het volgende:
Gistermiddag was ik toevallig in het nieuwe stadshart van Almere. Tegenover de viskraam die daar stond waren twee folderaars van GroenLinks bezig de mensen lastig te vallen voor de actie "eet bewust."
Bij een kennelijk gebrek aan een betere tijdsbesteding meenden zij - zo bleek uit die besmuikte vodjes papier die ze ronddeelden - de mensen te moeten vertellen wat ze wel en niet mogen eten. Biologisch vlees, scharreleieren, en jawel.....ook de vis moet nu kritisch worden ingekocht. Ging over vangstmethoden of zo, waarbij GroenLinks pleit voor een keurmerk op verantwoord gevangen vis. (wanneer het verantwoord is weet ik niet, zeker als het met de hand uit het water geschept wordt, waarna gevraagd wordt aan de vis "gaat het?" en als hij "ja" knikt is het goed.)
Enfin; die ene gozert begeeft zich op zijn sandalen en met zijn linnen wereldwinkel-tasje naar de visboer en ik zie die vent al kijken : wat moet die klojo hier?
Die groenlinkse knakker begint dus een heel verhaal tegen de visboer; die heeft uiteraard geen enkele vis met het groenlinkse keurmerk erop en die groene rakker wijst hem daar op arrogante toon op.
En wat ik aan zag komen, gebeurt: die visboer pakt een hele bak met palingen en kiepert die onder applaus van de omstanders in zijn geheel over die rakker heen, die samen met zijn maat maakt dat hij weg komt, uitgehoond door al het winkelende publiek.
Eigenlijk had die visboer die Groenlinkser met een kabeljauw in zijn gezicht moeten slaan.
Zo van KLEDDER, KLATS ......
Onze planeet is om uit te wonen hoor, als het hier onleefbaar is, verkassen we wel naar een andere planeet om die weer uit te wonen. Niks nieuws.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vervang bosbrand dan door het grootschalig kappen van regenwoud.
In die docu op BCC hadden ze het er ook over hoe lang het duurde voordat de zeebodem van dergelijke acties herstelde. Nu ben ik kwijt hoe lang dat precies was, maar wel lang iig.
Ja, en als je zegt dat je hun argumenten niet zit zitten, worden ze boos ..... gaan ze schelden. Het marxistisch bloed kruipt waar het niet gaan kan.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:32 schreef JohnDope het volgende:
Als ik sacherijnig ben moet ik ook geen propaganda tegen komen van groenlinks op straat. Achterlijk volk.
Het tegenargument was een succes?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ja, en als je zegt dat je hun argumenten niet zit zitten, worden ze boos ..... gaan ze schelden. Het marxistisch bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik dacht aan je geloofwaardige domheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:10 schreef knowall het volgende:
[..]
Ik pas m'n avatar aan, aan het topic waarin ik post...
Misschien moet ik toch ook maar stoppen met vlees eten ..blijkbaar tast het TOCH de hersenen aanquote:Op maandag 17 juli 2006 11:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
haha prachtig ze hebben nog geluk gehad die 2 boomknuffelaars.![]()
![]()
Als ik sacherijnig ben moet ik ook geen propaganda tegen komen van groenlinks op straat. Achterlijk volk.
Voor alle vegetariers die hun vlees en vis laten liggen, daarvoor neem ik altijd een aantal extra grote stukken dierlijketen.![]()
Dsu die vishoer visboer was ook van Groenlinks ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ja, en als je zegt dat je hun argumenten niet zit zitten, worden ze boos ..... gaan ze schelden. Het marxistisch bloed kruipt waar het niet gaan kan.
quote:Op maandag 17 juli 2006 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
Iemand met een avatar van Gay Guevara die het heeft over geloofwaardigheid.
[afbeelding]
Ain't so tough now.
Zouden ze deze ook als t-shirt hebben.
Juist ja, een CIA agent. Want andere mensen die door de CIA in een speciale missie worden opgespoord zijn zo ontzettend stoer als ze worden 'gevangen' en vervolgens zonder proces worden terechtgesteld.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
Ain't so tough now.
Niet alleen een undercover moordenaar voor de VS (waarom mengden die zich in de affaires van Guevara?) maar ook nog een diefquote:When Guevara was captured, Rodriguez interrogated him and stole his watch. Rodriguez claims, in his book, that he wanted to keep Guevara alive for further interrogation. However, notes from a "CIA Debriefing of Félix Rodríguez, June 3, 1975" state that Guevara was executed while in Rodriguez' custody.
Missie geslaagd dan voor GroenLinksquote:Op maandag 17 juli 2006 14:28 schreef Zowaarlijk_Helpe_Mij_God_ het volgende:
Inderdaad! Die arme visboer wordt gedwóngen zijn zuurverdiende loon uit te gieten over deze oproerkraaiers!
Mwoah ik heb zo'n idee dat ik daarmee huilebalken zoals jij een stuk minder kan provoceren/irriteren.quote:
Nee paling gooien is een schoolvoorbeeld van vlijmscherp redeneren.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Ippon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 juli 2006 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
Ain't so tough now.
We zouden het niet meer over Che hebben.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:54 schreef du_ke het volgende:
Tja het klootjesvolk is nou eenmaal niet vies van geweldsverheerlijking.
Overvissen en bioindustrie komt voort uit socialisme en lui uitvretersvolk.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:44 schreef wonko het volgende:
[..]
We zouden het niet meer over Che hebben.![]()
en ik maar denken dat het komt omdat de rijke stinkerds een nieuwe markt hebben aangeboordquote:Op maandag 17 juli 2006 17:54 schreef ratava het volgende:
[..]
Overvissen en bioindustrie komt voort uit socialisme en lui uitvretersvolk.
Die moeten van hun paar armetierige centen namelijk ook vlees en vis kopen.
Er moet dus vooral veel aanbod zijn
yeah .. en even later hebben we weer een revolutie en worden de rijke stinkerds afgeschotenquote:Hogere prijzen lost het probleem op, maar dan gaat het uitvretersvolk lopen zeiken dat het leven zo duur is.
mag die professor even zelf weten wat die doet in zijn vrije tijd .. als hij dan pamfletjes wil gaan uitdelen is dat zijn zaak tochquote:Dus als de geitenwollen idioot nu gewoon een baan zoekt ipv mensen lastig te vallen die of hun verdiende geld aan het uigeven zijn (klanten) of verdienen (visboer) kan hij zometeen de overviste makreel nog gewoon bekostigen als ie ¤75 per pond kost.
tja, je moet ook niet al te veel verwachten van zo'n visboer .. zoals bvb weten hoe de vis die die verkoopt gevangen wordt .. anders had die wel de bak gebakken schol gepaktquote:(Bovendien is het een enorme lul daar paling in zoetwater gevangen word met fuiken, of aan de haak, niet met sleepnetten....maar dat krijg je als je net zoals je pappie en mammie je lagere school niet afmaakt)
Niet als ht aan mij en die visboer ligtquote:Op maandag 17 juli 2006 19:00 schreef moussie het volgende:
[..]
en ik maar denken dat het komt omdat de rijke stinkerds een nieuwe markt hebben aangeboord
[quote]
Moet je ook niet doen, dat moet je aan een paard overlaten; veel groter hoofd
[quote]
yeah .. en even later hebben we weer een revolutie en worden de rijke stinkerds afgeschoten
Ik dacht al dat het om een van die professoren ging [sub]afgestudeerd op de history van reetveter gedurende de Napoleonistische bezetting van Vlaanderen, en gepromoveerd op de viscositeit van de daarin aangetroffen remsporen.... en allemaal op kosten van de belastingbetalerquote:mag die professor even zelf weten wat die doet in zijn vrije tijd .. als hij dan pamfletjes wil gaan uitdelen is dat zijn zaak toch
Dacht die visboer toch nog aan het milleu....want die vis moet nuy weggegooid woprdenquote:tja, je moet ook niet al te veel verwachten van zo'n visboer .. zoals bvb weten hoe de vis die die verkoopt gevangen wordt .. anders had die wel de bak gebakken schol gepakt
quote:Op maandag 17 juli 2006 14:31 schreef Petrotjuh het volgende:
ZE ZULLEN WEL ENIET EENS WETEN WAT HET IS JOH WERKEN DIE PAUPERS VAN EEN LINKSE FASSISTEN DIE HET ZIJN HAAHAHA ROSENLULLER!!!!!12112 DRIE VIER.:N:N :|(
Btje van mijn belastingcenten een eerlijke harde werker lastig vallen ga bomenknuffelen joh!:(:(
moeilijk hé die tagsquote:Op maandag 17 juli 2006 19:07 schreef ratava het volgende:
Moet je ook niet doen, dat moet je aan een paard overlaten; veel groter hoofd
voor het geval het je nog niet is opgevallen .. dat is een minderheid en die koopt zijn loyaliteit met geld .. je ziet dat principe in werking bij prikacties .. ik zou maar zorgen dat dat geen vuist wordtquote:Niet als ht aan mij en die visboer ligt
jij had rijke ouders of je hebt geen opleiding genoten ?quote:Ik dacht al dat het om een van die professoren ging [sub]afgestudeerd op de history van reetveter gedurende de Napoleonistische bezetting van Vlaanderen, en gepromoveerd op de viscositeit van de daarin aangetroffen remsporen.... en allemaal op kosten van de belastingbetaler![]()
huh .. dus eerst doodmaken en daarna weg gooien is goed voor het milieu ?quote:Dacht die visboer toch nog aan het milleu....want die vis moet nuy weggegooid woprden![]()
Jij snapt dat niet nee...geeft niks hoorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet dat milieuactivisten, antiglobalisten en linkse huilies voor een probleem hebben met dit soort actie, het is namelijk precies het soort directe actie van ze zelf altijd voorstaan...
Als het een stel neonazi´s waren geweest die in elkaar gemept waren door een allochtoon, had ik ook een huilreactie van meneers Smits (of hoe heet die extreem rechtse gek) niet begrepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:12 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Jij snapt dat niet nee...geeft niks hoor
Rechtse zeikers , terroristen en ' alles wat niet voor ons is ,is tegen ons' randfiguren lossen toch alles op met dom gedrag in plaats van de discussie aan te gaan (want dan ziet iedereen gelijk hoe dom ze zijn )
![]()
Net zo triest maar die Visboer komt er gewoon voor uit dat ie dit doet omdat ie zijn brood staat te verdienen, milieumoralisten die directe actie uitvoeren (zoals greenpeace) beweren dat ze het voor een hoger doel doen met een doorsnee salaris van, als ik me goed herinner van 50.000 euro per jaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:00 schreef TC03 het volgende:
Nog triester dan GL zelf, deze actie.
dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak .. maar ach, over 20 jaar zit de visboer met pensioen en ziet de volgende generatie maar hoe ze het oplost met de riante happen ecologie naar de kloten ..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net zo triest maar die Visboer komt er gewoon voor uit dat ie dit doet omdat ie zijn brood staat te verdienen, milieumoralisten die directe actie uitvoeren (zoals greenpeace) beweren dat ze het voor een hoger doel doen met een doorsnee salaris van, als ik me goed herinner van 50.000 euro per jaar.
Jij denkt dat mensen van greenpeace dat werkelijk intresseerd?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak ..
ej, maar het gaat hier niet over Greenpeace.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen van greenpeace dat werkelijk intresseerd?
Greenpeace is er vooral voor greenpeace.
GP is maar een voorbeeld, je kan daar ook GL invoeren als je dat wilt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:52 schreef HPoi het volgende:
[..]
ej, maar het gaat hier niet over Greenpeace.
Waarom kom je danquote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:05 schreef Autodidact het volgende:
't Is weer eens de gebruikelijke troep op Fok!.
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak .. maar ach, over 20 jaar zit de visboer met pensioen en ziet de volgende generatie maar hoe ze het oplost met de riante happen ecologie naar de kloten ..
maar ik begrijp dat je pas iets mag zeggen als je salaris hoog genoeg is ?
De vis wordt duur betaald ......quote:Op maandag 17 juli 2006 16:14 schreef ratava het volgende:
![]()
Zonde van die paling die is al al zo duur, had ie geen bakje ingewanden?
Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!
Echt een geweldige partij dat Groen Slinks.
De haringstand is, naar ik weet, prima voor consumptief gebruik.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
Dacht dat ze dat ook deden ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:34 schreef wonko het volgende:
[..]
Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?
Jij hebt dus geen flauw idee waar de hele discussie over visconsumptie over gaatquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed inquote:Op maandag 17 juli 2006 21:51 schreef moussie het volgende:
[..]
moeilijk hé die tags![]()
[..]
voor het geval het je nog niet is opgevallen .. dat is een minderheid en die koopt zijn loyaliteit met geld .. je ziet dat principe in werking bij prikacties .. ik zou maar zorgen dat dat geen vuist wordt
Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallenquote:jij had rijke ouders of je hebt geen opleiding genoten ?
Soms....quote:huh .. dus eerst doodmaken en daarna weg gooien is goed voor het milieu ?
Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:01 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?
volkertjes .. nieuw ras ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:24 schreef ratava het volgende:
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed in
tja, die stinkende weirdo in het winkelcentrum .. die hebben we blijkbaar overall in het land, maar dat is dus de psychiatrische patient waarvan de opvang weg bezuinigd isquote:Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallen
huh .. dus hij heeft de paling over die lui heen geflikkerd omdat die eigenlijk bedorven was oid en zijn klanten ziek zou hebben gemaakt ? En met roken was die weer heerlijk geweest ?quote:Soms....
Maar beter als je klanten ziekmaken.
Laten we wel wezen..... effe roken en die paling is heerlijk
Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.
Daar is geen inmenging van de overheid voor nodig.
En oh ja, die sector Visserij, die zou er baat bij hebben omdat de consument ziet (mits transparant opgezet) dat ze echt iets doen aan de gevolgen van hun acties en proberen in de toekomst, in plaats van als een wals verder te drammen, beter en zorgvuldiger met de natuur om te gaan waar ze zelf van leven. En de consument krijgt de keuze tussen een produkt met en zonder keurmerk.
tegen wie heb je het?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:08 schreef du_ke het volgende:
Je weet niet zo veel over de visserij sector he?
Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.
Bovendien zie ik dit keurmerk geen mensen over de streep trekken om toch maar weer vis te gaan kopen.
Dus dit orgaan dat de sector Visserij zelf moet betalen heeft geen enkel nut, waarom wil je hier in hemelsnaam aan beginnen? We hebben juist minder regels en minder overheidsbemoeienis nodig.
Minder overheidsbemoeienis - minder commisies, keurmerken, subsidies,bureaucratie en ambtenaren - minder kosten - minder belasting - vrijere markteconomie - beter economisch klimaat - betere concurrentiepositie - meer geld in roulatie - meer bedrijven - meer werk - minder werklozen
Die kant moeten we op, laten we in godsnaam het ambtelijk apparaat niet weer uit gaan breiden met onzinnige geldslurpende projectjes als dit.
quote:
Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?quote:
Broodje aapquote:Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef wonko het volgende:
[..]
Het zijn lijkeneters en afvalverwerkers. Grote kans dat als er een lijk wordt opgevist er palingen uit de oogkassen of mond komen kruipen...die zijn dol op dat soort lekkernijen.
Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:14 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?
En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.
Onze visserij sector is vooral gericht op platvis en de bestanden van die vis gaan achteruit dat merken de vissers ook hun vangsten en quota's dalen. Daarnaast maakt de hoge olieprijs de huidige manier van vissen ook steeds minder aantrekkelijk.
Ofwel het besef dat verandering noodzakelijk is is gewoon aanwezig alleen het daadwerkelijk doorvoeren van die veranderingen is natuurlijk een ander verhaal.
Een keurmerk kan wel helpen natuurlijk. Als de Nederlandse vissers zich wel aanpassen maar de Spaanse of Noorse niet dan snijden de Nederlanse zich in de zwaar in de vingers. Daarom kan zo'n keurmerk helpen om de consument het verschil tussen en minder duurzame vis duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:27 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?
Nee johquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:22 schreef Rev- het volgende:
en misterpaling boer straks maar huilen als de zee leeg is en hij geen inkomstem meer heeft
Exact, dat heeft met biologische teelt ook al jaren geduurd voordat er überhaupt mensen waren die het in de schappen zagen staan. Dat waren dan vaak mensen die even niet de biologische winkel konden vinden, maargoed... Nu wordt het dan na al die jaren eindelijk aardig goed verkocht, maar daar heeft een hele hoop werk in gezeten. Nu ben ik wel te spreken over dat keurmerk, het initiatief, en alles eromheen, maar dat duurt even.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.
Dat hebben ze helemaal zelf ingevoerd, hoeft geen overheid aan te pas te komen! En de consument die er geen boodschap aan heeft dan? Ja, nou, die koopt het niet. Simpel as fuck.
Lul alsjeblieft niet, de VVD en het CDA doen met dit soort debiele regelvoering net zo hard mee. En ik kan het weten. Dankzij die partijen als VVD / CDA mag je bijvoorbeeld geen enkele hoeveelheid zwavel gebruiken bij appelteelt, zwavel, wat gewoon voorkomt in spruitjes. Als je, theoretisch gezien, een spruitje droogt, en het over een appelboom strooit, ben je -jawel- in overtreding.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!
Echt een geweldige partij dat Groen Slinks.
Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
Manier van vangen maakt ook onderdeel van de 'kwaliteit' net als een eko appel die smaakt ook niet beter en is niet bewezen gezonder maar heeft toch een beter imago.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.
Deels heb je natuurlijk gelijk. maar soms helpen keurmerken of merktekens wel degelijk.quote:Maar wees eerlijk, who cares zolang de mensen hun haring en lekkerbekjes krijgen? Daar zit het echte probleem, een gebrek aan interesse bij de bevolking.
hehe .. en dan zo'n mooie grote stikker op je raam waarmee je met je milieubewustheid adverteerd .. producten dusdanig etaleren dat het milieubewuste product beter uitziet, advertentiecampagne in de plaatselijke krant, misschien zelfs landelijk op TV om de bewustwording te stimuleren .. eens in de zoveel tijd een "proef"aanbieding waarmee je onder de prijs van de "normale" vangst gaat ..quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
hmm, dat is gewoonweg marktwerking en het blijkt dat keurmerken een kleine invloed hebben, er een kleine doelgroep idd bereid is meer te betalen, maar dat dit ook sterk afhankelijk is van het product en ook de media-offensieven van 'milieu-groepen' meespelen dit te veranderen...quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |