Waarom kom je danquote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:05 schreef Autodidact het volgende:
't Is weer eens de gebruikelijke troep op Fok!.
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
dat ze met die actie willen gaan zorgen dat er over 20 jaar of zo ook nog vis is om te verkopen is natuurlijk maar bijzaak .. maar ach, over 20 jaar zit de visboer met pensioen en ziet de volgende generatie maar hoe ze het oplost met de riante happen ecologie naar de kloten ..
maar ik begrijp dat je pas iets mag zeggen als je salaris hoog genoeg is ?
De vis wordt duur betaald ......quote:Op maandag 17 juli 2006 16:14 schreef ratava het volgende:
![]()
Zonde van die paling die is al al zo duur, had ie geen bakje ingewanden?
Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!
Echt een geweldige partij dat Groen Slinks.
De haringstand is, naar ik weet, prima voor consumptief gebruik.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
Dacht dat ze dat ook deden ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
als ze daadwerkelijk begaan zijn met de visstand moeten ze mensen overtuigen geen vis meer te eten
GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:34 schreef wonko het volgende:
[..]
Vertel...waar is de overheid hierbij betrokken? En wat is er op tegen om te voorkomen dat soorten uitsterven?
Jij hebt dus geen flauw idee waar de hele discussie over visconsumptie over gaatquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:40 schreef MikeyMo het volgende:
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed inquote:Op maandag 17 juli 2006 21:51 schreef moussie het volgende:
[..]
moeilijk hé die tags![]()
[..]
voor het geval het je nog niet is opgevallen .. dat is een minderheid en die koopt zijn loyaliteit met geld .. je ziet dat principe in werking bij prikacties .. ik zou maar zorgen dat dat geen vuist wordt
Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallenquote:jij had rijke ouders of je hebt geen opleiding genoten ?
Soms....quote:huh .. dus eerst doodmaken en daarna weg gooien is goed voor het milieu ?
Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:01 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
GroenLinks wil een keurmerk opleggen, lijkt me dat ze dat via de overheid willen gaan afdwingen hoe dacht jij dan dat ze dat wilden gaan doen?
volkertjes .. nieuw ras ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:24 schreef ratava het volgende:
Nu wordst ik bang.... je vergat kogel te zeggen..... daar zijn de Volkertjes ook goed in
tja, die stinkende weirdo in het winkelcentrum .. die hebben we blijkbaar overall in het land, maar dat is dus de psychiatrische patient waarvan de opvang weg bezuinigd isquote:Hard gewerkt, en ik gebruik mijn opleiding ipv van als een stinkende weirdo winkelende mensen lastig te vallen
huh .. dus hij heeft de paling over die lui heen geflikkerd omdat die eigenlijk bedorven was oid en zijn klanten ziek zou hebben gemaakt ? En met roken was die weer heerlijk geweest ?quote:Soms....
Maar beter als je klanten ziekmaken.
Laten we wel wezen..... effe roken en die paling is heerlijk
Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld een orgaan uit de grond kunnen stampen, bekostigd door de sector Visserij, waaraan leden dus contributie betalen, dat de controle en certificering van de betreffende leden (onafhankelijk) voor zijn rekening neemt.
Daar is geen inmenging van de overheid voor nodig.
En oh ja, die sector Visserij, die zou er baat bij hebben omdat de consument ziet (mits transparant opgezet) dat ze echt iets doen aan de gevolgen van hun acties en proberen in de toekomst, in plaats van als een wals verder te drammen, beter en zorgvuldiger met de natuur om te gaan waar ze zelf van leven. En de consument krijgt de keuze tussen een produkt met en zonder keurmerk.
tegen wie heb je het?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:08 schreef du_ke het volgende:
Je weet niet zo veel over de visserij sector he?
Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ok, volgens mij zit de Sector Visserij helemaal niet te wachten op zo'n debiel orgaan anders had dat er tenslotte toch allang geweest?. Dus dit moet weer opgedrongen gaan worden door de overheid (heb je ze weer!). Plus dat deze constructie er dus toe leid dat leden wel een keurmerk krijgen en niet leden dus niet. Met andere woorden men hoeft alleen maar te betalen voor het keurmerk.
Bovendien zie ik dit keurmerk geen mensen over de streep trekken om toch maar weer vis te gaan kopen.
Dus dit orgaan dat de sector Visserij zelf moet betalen heeft geen enkel nut, waarom wil je hier in hemelsnaam aan beginnen? We hebben juist minder regels en minder overheidsbemoeienis nodig.
Minder overheidsbemoeienis - minder commisies, keurmerken, subsidies,bureaucratie en ambtenaren - minder kosten - minder belasting - vrijere markteconomie - beter economisch klimaat - betere concurrentiepositie - meer geld in roulatie - meer bedrijven - meer werk - minder werklozen
Die kant moeten we op, laten we in godsnaam het ambtelijk apparaat niet weer uit gaan breiden met onzinnige geldslurpende projectjes als dit.
quote:
Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?quote:
Broodje aapquote:Op zondag 16 juli 2006 13:01 schreef wonko het volgende:
[..]
Het zijn lijkeneters en afvalverwerkers. Grote kans dat als er een lijk wordt opgevist er palingen uit de oogkassen of mond komen kruipen...die zijn dol op dat soort lekkernijen.
Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:14 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Zou je je uitspraak dan wat verder willen uitbouwen ipv een oneliner zodat ik er wat inhoudelijker op in kan gaan?
En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou heel simpel uit je posts in dit topic blijkt niet dat je erg veel van deze sector afweet. Ook in de sector groeit het besef (of is het eigenlijk al aanwezig) dat doorgaan op de huidige manier op langhe termijn niet meer kan.
Onze visserij sector is vooral gericht op platvis en de bestanden van die vis gaan achteruit dat merken de vissers ook hun vangsten en quota's dalen. Daarnaast maakt de hoge olieprijs de huidige manier van vissen ook steeds minder aantrekkelijk.
Ofwel het besef dat verandering noodzakelijk is is gewoon aanwezig alleen het daadwerkelijk doorvoeren van die veranderingen is natuurlijk een ander verhaal.
Een keurmerk kan wel helpen natuurlijk. Als de Nederlandse vissers zich wel aanpassen maar de Spaanse of Noorse niet dan snijden de Nederlanse zich in de zwaar in de vingers. Daarom kan zo'n keurmerk helpen om de consument het verschil tussen en minder duurzame vis duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:27 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
En daar is een keurmerk voor nodig? De benodigde veranderingen kunnen toch in onderling overleg doorgevoerd worden?
Nee johquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:22 schreef Rev- het volgende:
en misterpaling boer straks maar huilen als de zee leeg is en hij geen inkomstem meer heeft
Exact, dat heeft met biologische teelt ook al jaren geduurd voordat er überhaupt mensen waren die het in de schappen zagen staan. Dat waren dan vaak mensen die even niet de biologische winkel konden vinden, maargoed... Nu wordt het dan na al die jaren eindelijk aardig goed verkocht, maar daar heeft een hele hoop werk in gezeten. Nu ben ik wel te spreken over dat keurmerk, het initiatief, en alles eromheen, maar dat duurt even.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:10 schreef Corporate_Intestines het volgende:
[..]
Albert Heijn heeft zo'n klavertje, he, voor produkten die gezond (zouden) zijn.
Dat hebben ze helemaal zelf ingevoerd, hoeft geen overheid aan te pas te komen! En de consument die er geen boodschap aan heeft dan? Ja, nou, die koopt het niet. Simpel as fuck.
Lul alsjeblieft niet, de VVD en het CDA doen met dit soort debiele regelvoering net zo hard mee. En ik kan het weten. Dankzij die partijen als VVD / CDA mag je bijvoorbeeld geen enkele hoeveelheid zwavel gebruiken bij appelteelt, zwavel, wat gewoon voorkomt in spruitjes. Als je, theoretisch gezien, een spruitje droogt, en het over een appelboom strooit, ben je -jawel- in overtreding.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:23 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, weer een keurmerk erbij. Nog meer regels, welke nageleefd moeten worden en dan moet er natuurlijk ook gecontroleerd worden dat ze worden nageleefd door duurbetaalde ambtenaren. Dit alles moet natuurlijk ook allemaal ge-administreert worden door nog meer duurbetaalde ambtenaartjes die allemaal ook nog betaald moeten worden dus moet er maar weer extra belasting ergens vandaan getoverd worden. Nou dan laten we die vishandelaren dat toch gewoon betalen. Die moeten dan extra gaan betalen voor dat geweldige keurmerk en zich aan nog meer regels gaan houden waardoor er weer een paar vishandelaren mee moeten stoppen omdat ze het niet meer rond krijgen, wat weer een paar werkelozen oplevert die weer in de WW terecht komen welke weer betaalt moeten worden van nog meer belasting!!
Echt een geweldige partij dat Groen Slinks.
Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
Manier van vangen maakt ook onderdeel van de 'kwaliteit' net als een eko appel die smaakt ook niet beter en is niet bewezen gezonder maar heeft toch een beter imago.quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, du_ke, sorry hoor maar vis die op andere wijze gevangen wordt is niet beter van kwaliteit, het kan er hooguit toe bij dragen dat de zee niet leeg gevist wordt.
Deels heb je natuurlijk gelijk. maar soms helpen keurmerken of merktekens wel degelijk.quote:Maar wees eerlijk, who cares zolang de mensen hun haring en lekkerbekjes krijgen? Daar zit het echte probleem, een gebrek aan interesse bij de bevolking.
hehe .. en dan zo'n mooie grote stikker op je raam waarmee je met je milieubewustheid adverteerd .. producten dusdanig etaleren dat het milieubewuste product beter uitziet, advertentiecampagne in de plaatselijke krant, misschien zelfs landelijk op TV om de bewustwording te stimuleren .. eens in de zoveel tijd een "proef"aanbieding waarmee je onder de prijs van de "normale" vangst gaat ..quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
Overigens denk ik dat zo'n keurmerk vooreen slimme handelaar alleen maar geld oplevert en niets hoeft te kosten. Voor kwaliteit kan je namelijk ook meer geld vragen.
hmm, dat is gewoonweg marktwerking en het blijkt dat keurmerken een kleine invloed hebben, er een kleine doelgroep idd bereid is meer te betalen, maar dat dit ook sterk afhankelijk is van het product en ook de media-offensieven van 'milieu-groepen' meespelen dit te veranderen...quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:56 schreef du_ke het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |