daar heb je gelijk in ware het niet dat israel toch wel in een zeer bedreigende situatie zit. want het is namelijk niet zo dat irak, libanon en syrie. zich er nu mee begint te bemoeien. dat is al jaren zoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de kip en het ei verhaal.
Ik ben ook van mening dat een democratische overheid die door het Westen gesteund wordt wat volwassener kan reageren dan zich in zo'n negatieve spiraal te storten.
Natuurlijk zie ik liever geen escalatie. Je kan alleen niet Iran een factor laten spelen in de besluitvorming. Je kan niet ingaan op dreigementen vanuit Iran als Israel zijnde.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tuurlijk niet, Iran komt op voor een bondgenoot, net zoals VS dat zou doen, maar jij ziet het dus liever gebeuren met bruut geweld dan diplomatie?
Groot kans,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:03 schreef kanaiken het volgende:
Gaat dit nou uit de hand lopen en globaal worden?
Denk het niet. Als het uit de hand zou lopen dan zou het tempo veel hoger liggen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:03 schreef kanaiken het volgende:
Maar je kan ook niet verwachten dat omringende landen stil blijven als Syrie wordt aangevallen dunkt me.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik liever geen escalatie. Je kan alleen niet Iran een factor laten spelen in de besluitvorming. Je kan niet ingaan op dreigementen vanuit Iran als Israel zijnde.
Tja, wat is je argumentatie dat het uit de hand gaat lopen dan? Koffiedik kijken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aldus Posdnous met de argumentatie van?
Nee hoor misschien wat kleine schermutselingen hier en daar maar een conflict op grote schaal is in niemands belang.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:03 schreef kanaiken het volgende:
als we Libanon uitgekamd hebben, wie zijn daarna grootste 2 steuners van Hezbollah?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, wat is je argumentatie dat het uit de hand gaat lopen dan? Koffiedik kijken.
Met alle respect, maar er is op het moment helemaal niets in controle, door toedoen van Israel kan KLM niet eens landen in Libanon, er worden raket afgevuurd waarvan Hezbollah meent niet eens wat te weten en er worden huizen afgebroken en vallen doden aan beide kanten met als resultaat dat er helelaal niets is bereikt.quote:Voorlopig zie ik weinig aanwijzingen dat het tot iets globaals kan uitlopen. Alles is gewoon onder controle door israel en VS. Tuurlijk kunnen ze een hoop vergeldingsacties en aanslagen verwachten, dat is het ironische ervan, maar daar blijft het wel bij vooralsnog.
Iran en dergelijke zie ik niet zo maar even actie ondernemen (hoe zou dat moeten in hemelsnaam?).
Met alle respect, dat is niet iets wat je ze niet op voorhand verwacht hadden of zo.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:11 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect, maar er is op het moment helemaal niets in controle, door toedoen van Israel kan KLM niet eens landen in Libanon, er worden raket afgevuurd waarvan Hezbollah meent niet eens wat te weten en er worden huizen afgebroken en vallen doden aan beide kanten met als resultaat dat er helelaal niets is bereikt.
een escalatie is nooit verwachtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Met alle respect, dat is niet iets wat je ze niet op voorhand verwacht hadden of zo.
Zo dom zijn ze nu ook weer niet.
Alleen als het lukt om de ontvoerde militairen Syrie of Iran binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee hoor misschien wat kleine schermutselingen hier en daar maar een conflict op grote schaal is in niemands belang.
Het niet accepteren van het opzetten van Hezbollah bases dicht bij de grens viel natuurlijk wel te verwachten.quote:
Denk niet dat die landen dat echt willen. Die regeringen zijn wel zo slim om enige afstand te bewaren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Alleen als het lukt om de ontvoerde militairen Syrie of Iran binnen te krijgen.
true, maar er komen altijd conquenties bij die niet werden verwacht, toch?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het niet accepteren van het opzetten van Hezbollah bases dicht bij de grens viel natuurlijk wel te verwachten.
Iran heeft Israel gewaarschuwd om niet te proberen om Syrie aan te vallen anders gaat Iran zich ermee bemoeien.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee hoor misschien wat kleine schermutselingen hier en daar maar een conflict op grote schaal is in niemands belang.
Tenzij er een aantal olieproducerende landen besluit de export te staken tot de situatie stabiel en onder controle is.....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Yep, een aanval op Syrie en de poppen zijn aan het dansen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:03 schreef kanaiken het volgende:
Voor de complottheorieen onder ons...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:35 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Iran heeft Israel gewaarschuwd om niet te proberen om Syrie aan te vallen anders gaat Iran zich ermee bemoeien.
Welk groter excuus is er voor Israel om dan maar gelijk de kerncentrale van Iran die erg bedreigend is voor Israel plat te gooien? Amerika is toch al dichtbij en die lost eventuele andere problemen dan wel op.
Het word pas globaal als bijvoorbeeld een kermacht zich er mee gaat bemoeien. Maar zoniet dan liggen de grootmachten intern echt niet wakker van een paar doden meer of minder in die regio. Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.quote:
heel grappigquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:47 schreef ShaoliN het volgende:
Blijft altijd wel grappig om te zien. Al die doomdenkers enzo.
zo'n scenario zou mij iig niets verbazen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:35 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Iran heeft Israel gewaarschuwd om niet te proberen om Syrie aan te vallen anders gaat Iran zich ermee bemoeien.
Welk groter excuus is er voor Israel om dan maar gelijk de kerncentrale van Iran die erg bedreigend is voor Israel plat te gooien? Amerika is toch al dichtbij en die lost eventuele andere problemen dan wel op.
Idd want dat zien we wel weer aan het veto van de VS tegen een resolutie over buitenproportioneel geweld van israel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:51 schreef Megumi het volgende:
Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef eL. het volgende:
Waren die raketten op Haifa van Iraanse makelij ?
De 'kracht' van de raketten ligt niet in hun kracht maar in het schok/terreur effect. Stel je eens voor hoe het is als er in jou wijk ieder moment een raket kan neerkomen. Resultaat, je hele leven is ontregelt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.
Dat was niet mijn vraag, maar nee, toen was ik aan het werk, ik heb het wel gelezen, het zijn niet meer dan natte winden, maar net hoorde ik iets over Israëlische experts die vertelden dat het Iraanse raketten waren, daarom ...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.
Denk je dat de bevolking in beiroet niet als de dood is dat er zo'n Israelische raket op hun dak dondert... net zo goed hoor, die mensen zijn ook doods bang. Er zijn niet voor niets al meer dan 50 doden. Het leven is daar ook compleet ontregelt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De 'kracht' van de raketten ligt niet in hun kracht maar in het schok/terreur effect. Stel je eens voor hoe het is als er in jou wijk ieder moment een raket kan neerkomen. Resultaat, je hele leven is ontregelt.
De bommen in Libanon hebben het doel het weg voeren van de ontvoerde militairen te voorkomen.
Kut-redenatie vindt je niet ? Ik vind het vooral frustreren die aanvallen op energiecentrale's en vliegvelden )en weet ik allemaal wat niet meer).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
De bommen in Libanon hebben het doel het weg voeren van de ontvoerde militairen te voorkomen.
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik het in die post niet over mijn eigen mening had maar over de mening van Israel zoals die al drie dagen in de pers te lezen is. Dit is Israel haar verklaring.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:23 schreef eL. het volgende:
[..]
Kut-redenatie vindt je niet ? Ik vind het vooral frustreren die aanvallen op energiecentrale's en vliegvelden )en weet ik allemaal wat niet meer).
De resolutie waar in eerste instantie niet het geweld van de Palestijnen werd veroordeeld. Dat gebeurde pas later d.m.v. een snel toevoegende tekst omdat een veto dreigde. Tsja, niet helemaal zuiver. Wees gewoon meteen duidelijk en veroordeel het geweld aan beide kanten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd want dat zien we wel weer aan het veto van de VS tegen een resolutie over buitenproportioneel geweld van israel.
Die mensen zijn zeker doodsbang. En dat is diep triest. Maar ze hebben van te voren gehoord dat er een luchtaanval zou komen. ( via pamfletten ). Als ze dan blijven en hun Hezbollah leiders steunen die tussen heb in wonen dan kun je je ook afvragen of de leiders niet erg laf zijn om zich onder het onschuldige volk te verstoppen ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk je dat de bevolking in beiroet niet als de dood is dat er zo'n Israelische raket op hun dak dondert... net zo goed hoor, die mensen zijn ook doods bang. Er zijn niet voor niets al meer dan 50 doden. Het leven is daar ook compleet ontregelt.
Het was geen sneer naar jou toe, ik weet waar je hem vandaan haalt, ik haalde alleen aan dat ik het totale onzin vind.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik het in die post niet over mijn eigen mening had maar over de mening van Israel zoals die al drie dagen in de pers te lezen is. Dit is Israel haar verklaring.
Waarschijnlijk is het ook grote onzin. Als men die militairen naar het buitenland wilt krijgen dat lukt dat ze ook zonder vliegtuig of snelweg..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef eL. het volgende:
[..]
Het was geen sneer naar jou toe, ik weet waar je hem vandaan haalt, ik haalde alleen aan dat ik het totale onzin vind.
mjah, Hezbollah had ook van te voren gewaarschuwd dat ze raketten op Haifa gingen schieten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Die mensen zijn zeker doodsbang. En dat is diep triest. Maar ze hebben van te voren gehoord dat er een luchtaanval zou komen. ( via pamfletten ).
Het gebruik van menselijke schilden is een vaak gebruikte tactiek van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als ze dan blijven en hun Hezbollah leiders steunen die tussen heb in wonen dan kun je je ook afvragen of de leiders niet erg laf zijn om zich onder het onschuldige volk te verstoppen ?
quote:Israël bombardeert Beiroet
Chirac
De Franse president Jacques Chirac heeft vrijdag het militaire optreden van Israël in Libanon "compleet buitensporig" genoemd. Volgens het staatshoofd lijkt het erop dat de joodse staat het buurland "wenst te vernietigen". bron: nu.nl
Israel en Libanon hebben een lange geschiedenis samen. Niet verwondelijk dat Frankrijk voor hun opkomt,quote:
Zal ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:39 schreef schatje het volgende:
Geen woord van Libanon over de wens van Israël om i.p.v. Hezbollah zelf de Zuidelijke grens te bewaken.
Israël weer donders goed dat Libanon daar geen middelen voor heeft,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:39 schreef schatje het volgende:
Geen woord van Libanon over de wens van Israël om i.p.v. Hezbollah zelf de Zuidelijke grens te bewaken.
Jerusalem Postquote:The IDF continued its bombardment of southern Lebanon on Friday afternoon, bombing two bridges over the Hazharani river as well as a Hizbullah anti-aircraft missile base and a fuel depot in Talusia.
Twee soldaatjes? Als het Nederlandse soldaten zouden zijn en Nederland zou worden aangevallen vanaf het grondgebied van een ander land, zou Nederland daar dan ook luchtig over moeten gaan doen. Als Israël niet langer krachtig van zich afbijt, dan wordt Israël echt te grazen genomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
mjah, Hezbollah had ook van te voren gewaarschuwd dat ze raketten op Haifa gingen schieten.![]()
Het gaat er mij om dat het geweld van beide kanten niet goed te praten is imo. alleen vind ik het gewoon belachelijk dat Israel weer bezig is met het vernietigen van infrastructuur van een land, dat heeft imo niets te maken met het terugvinden van die 2 soldaatjes..
Israel national newsquote:Givati Brigade Leaves Central Gaza, Kassams Continue
11:17 Jul 14, '06 / 18 Tammuz 5766
by Ezra HaLevi
IDF forces from the Givati Bigade withdrew from central Gaza Friday morning, after killing more than 30 terrorists. At least five Kassam rockets were fired at Sderot in the western Negev Friday.
IDF officials say the withdrawal is purely logistical. “The Gaza operation is not over and will continue in the same format,” and IDF spokesman said
Ahum, zogenaamde wapenexperts hebben verklaard dat een van de raketten die hezbollah heeft afgevuurt van Iranese makelij is en gaan er geruchten dat de 2 gegijzelde soldaten in Iran zijn ondergebracht.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, wat is je argumentatie dat het uit de hand gaat lopen dan? Koffiedik kijken.
Voorlopig zie ik weinig aanwijzingen dat het tot iets globaals kan uitlopen. Alles is gewoon onder controle door israel en VS. Tuurlijk kunnen ze een hoop vergeldingsacties en aanslagen verwachten, dat is het ironische ervan, maar daar blijft het wel bij vooralsnog.
Iran en dergelijke zie ik niet zo maar even actie ondernemen (hoe zou dat moeten in hemelsnaam?).
Om hier even op terug te komen: Israël is zelf een kernmacht. Dat weet Iran ook donders goed. De 'big-talk' van Iran lijkt me ook vooral bedoeld als politiek dreigement vanuit de moslimwereld. Een dreigement dat ze niet hard gaan maken, ook niet als Syrië wordt binnengevallen. Dat hoeven ze ook helemaal niet te doen, omdat er genoeg fundamentalistische milities zijn die nú al staat te springen om in actie komen. Het is denk ik wachten op Al'Quaida, niet op een mondiaal conflict.quote:Het word pas globaal als bijvoorbeeld een kermacht zich er mee gaat bemoeien. Maar zoniet dan liggen de grootmachten intern echt niet wakker van een paar doden meer of minder in die regio. Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.
fundamentalistische milities w8en al jaren om in actie te komen. Het blijkt echter steeds moeilijker Israel echt een slag toe te brengen. Door die muur bijv. Nu men ook THEL shields zal gaan installeren zal dat nog moeilijker gaan worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen: Israël is zelf een kernmacht. Dat weet Iran ook donders goed. De 'big-talk' van Iran lijkt me ook vooral bedoeld als politiek dreigement vanuit de moslimwereld. Een dreigement dat ze niet hard gaan maken, ook niet als Syrië wordt binnengevallen. Dat hoeven ze ook helemaal niet te doen, omdat er genoeg fundamentalistische milities zijn die nú al staat te springen om in actie komen. Het is denk ik wachten op Al'Quaida, niet op een mondiaal conflict.
Met dank aan Wikipedia:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:22 schreef _The_General_ het volgende:
Zoek eens op wat de definitie van oorlog is ?
Dat zal niet veel uithalen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:11 schreef _Qmars_ het volgende:
nu even CNN kijken. De spoedbespreking van de Veiligheidsraad. Bolton haalt hard uit richting Syrie en Iran, vanwege het supporten van terrorisme van Hezbollah en Hamas.
Diplomatieke powerplay van Amerika achter de schermen met Saudi Arabie. Op deze manier kunnen zequote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:27 schreef Boomstam het volgende:
saoedi arabie veroordeelt de Hezbollah.
is een goed teken dat het niet uit de hand gaat lopen dunkt me?
egypte SA jordanië lijken mij wel genoeg invloed te kunnen uitoefenen op derest van het midden oosten
Ja, voor zolang dat duurt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:27 schreef Boomstam het volgende:
egypte SA jordanië lijken mij wel genoeg invloed te kunnen uitoefenen op derest van het midden oosten
quote:News Alert: Israeli rescue services report a large barrage of rockets hitting northern Israel. Also, three explosions have been heard in Beirut.
Oorlog dus,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:18 schreef Ludger het volgende:
[..]
Met dank aan Wikipedia:
Oorlog
Oorlog is een gewapende strijd tussen twee of meer volkeren of naties.
Zap dan naar een andere zender óf leer Arabischquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:52 schreef venomsnake het volgende:
Op al-jazeera raken ze ook helemaal opgewonden... ik versta er alleen geen biet van.![]()
quote:Hezbollah TV reports that a building housing the headquarters of the guerrilla group has been destroyed in an Israeli airstrike, The Associated Press reports
omdat libanon geen poot heeft om op te staan?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:46 schreef PabloLopez het volgende:
waarom tieft israel niet is fijn op uit libanon...
vind het knap dat ze gewoon klakkeloos beiroet kunnen bombarderen en de de kustlijn vastzetten. waarom doet europa of de arab liga geen reet, dat dit maar geaccepteerd wordt...
40 jaar lang hebben ze het nog steeds niet door.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:52 schreef superhero87 het volgende:
Van beide kanten heeft het gewoon totaal geen zin om aan te vallen. Aan beide kanten vallen doden en gewonden en niemand schiet er wat mee op.
Die precentratrice van Al-Jajeera isquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:54 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Zap dan naar een andere zender óf leer Arabisch![]()
Ja, CNN heeft alleen maar oude beelden...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die precentratrice van Al-Jajeera is![]()
verder hebben ze soms beelden die CNN ed niet uitzenden.
bronquote:Libanon is bang, voor Israël èn Hezbollah
Gepubliceerd op vrijdag 14 juli 2006
- ANALYSE -
De situatie in Libanon is in meer dan tien jaar niet zo bedroevend geweest. Nadat woensdagmorgen twee Israëlische soldaten door de Hezbollah zijn gekidnapt, domineren beelden van een verwoest land het nieuws.
De timing is delicaat; het land wordt gezogen in een nieuw conflict terwijl het Zwitserland van het Midden-Oosten net bezig was aan een comeback. In de eerste helft van het jaar steeg de hoeveelheid toeristen met 50 procent, dat is nu in één klap weg.
Kritiek op de vechtende partijen komt vanuit de hele wereld. De ontvoering van twee soldaten wordt door de internationale gemeenschap gezien als ‘uiterst onverstandig’, de vergeldingsactie van Israël als disproportioneel. Alle Arabische landen werken hard achter de schermen en hebben een vergadering gepland. Opmerkelijk is de kritiek van Saoedi-Arabië, dat land legt de schuld volledig bij de ‘onverantwoordelijke actie’ van Hezbollah.
Propagandamachine
In Libanon draait de propagandamachine op het huiskanaal van Hezbollah Al Manar overuren, ondanks een aanval op het gebouw. Hezbollah-chef Hassan Nasrallah heeft zich in de afgelopen 24-uur niet laten zien.
Op andere Libanese kanalen is wel veel kritiek, want dat waar de oppositie jaren voor heeft gewaarschuwd is werkelijkheid geworden: Hezbollah heeft het land meegesleurd in een conflict, zonder dat het over een oplossing heeft nagedacht. Een woordvoerder van de partij stelde op Al Jazeera vrijdag dat dit niet de bedoeling was, maar dat de partij ‘slechts’ een gevangenenruil wilde afdwingen.
Muisstil
Politici in zowel Libanon als Syrië blijven vooralsnog muisstil. De Libanese oppositie, die bijna driekwart van het parlement bezet, hoopt dat de militie wordt verslagen. Al maanden zitten alle Libanese partijen met elkaar in ‘nationaal dialoog’.
Dit overleg, over de positie en de toekomst van Hezbollah, zat al weken vast. De partij weigerde met de meerderheid van het land mee te gaan en de wapens in te leveren en op te gaan in het nationale leger. Tijdens de besprekingen in het pinksterweekeinde laaide prompt het geweld op aan de grens. Zoals gebruikelijk liep het voor toen nog met een sisser af, een zware vergeldingsactie zoals nu voorzag niemand.
Nooit vrede
Toch dient iedereen zich te realiseren dat het nooit echt vrede in Libanon is geweest. Wel was er sprake van een langdurige wapenstilstand tussen de partijen. Desondanks gedroeg de door Syrië en Iran geleide militie zich alsof het nog oorlog was. Met bedreiging van burgers die zich openlijk tegen de Hezbollah uitspreken en het dwarsbomen van alle belangrijke besluiten hield het Libanon gegijzeld. Ook het implementeren van resoluties van de Verenigde Naties bleek onmogelijk zonder de steun van Nasrallah.
De internationale gemeenschap eiste van de Libanese regering al in 2004 VN-resolutie 1559 uit te voeren. De resolutie schrijft voor dat naast de terugtrekking van alle Syrische troepen (wat vorige zomer is gebeurd) alle militante groepen in het land worden ontwapend. Ondanks een meerderheid slaagde de Libanese regering van Foad Siniora er niet in dit voor elkaar te krijgen. Siniora werd openlijk tegengewerkt door de pro-Syrische president Emile Lahoud en achter de schermen door Damascus.
Bush
Het kabinet kan zich - zeker in dit stadium - nog niet collectief uitspreken tegen de Hezbollah. Als zij dat doen valt het kabinet en zou de macht van Hezbollah wel eens kunnen toenemen. Siniora heeft vrijdagmiddag van president Bush te horen gekregen dat het geweld van Israël snel stopt als Libanon het nationale leger in het grensgebied stationeert.
Donderdagnacht en vrijdagmorgen werden de bombardementen geïntensiveerd. Naast het vliegveld, de belangrijkste snelweg naar buurland Syrië moeten diverse sjïtische wijken van Beiroet en dorpjes in het zuiden eraan geloven. De christelijke bevolking van de Libanese hoofdstad werd door middel van flyers door het Israëlische leger gewaarschuwd uit deze gebieden weg te blijven.
Stroomversnelling
De ontwikkelingen in het kleine en politiek sterk verdeelde Libanon zijn in een stroomversnelling geraakt. Het is vooralsnog niet duidelijk of en hoe buurland Syrië direct bij het conflict wordt betrokken, want het voornemen van Israël is duidelijk; wij breken de Hezbollah en eisen dat Libanese leger haar verantwoordelijkheid neemt.
Veel Libanezen zijn bang voor wat er komen gaat. Angst is er voor Hezbollah, als de partij dit overleeft kan het de publieke opinie naar de hand zetten. Ook is er angst voor de brute aanvallen van het Israëlische leger waar ‘het verzet’ helemaal niets tegen kan doen.
Hoopvol
Hoopvol is de reactie van Saoedi-Arabië die, nog voordat de Arabische ministers van Buitenlandse Zaken bij elkaar komen, de actie van Hezbollah scherp veroordeelde. Daarmee wordt de spijker op zijn kop geslagen. Het past niet bij een staat met democratische ambities een militie geleid door Syrië en Iran in het grensgebied de dienst te laten uitmaken, terwijl een absolute meerderheid van de bevolking dat niet steunt.
Hezbollah, of dat wat er straks nog van over is, staat voor de historische keus: doorvechten tot de laatste snik en het hele land langer gijzelen, of de wapens inleveren en zich aansluiten bij het nationale leger. Voor Israël is de maat duidelijk vol. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Treurig is wel dat het niet net als met het vertrek van de Syriërs van binnenuit gebeurt, maar met hulp van een staat waar het land nog steeds mee in staat van oorlog verkeert.
Arthur Blok
Zou het slim zijn van Israel om die man uit te schakelen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:08 schreef venomsnake het volgende:
Hezbollah meldt dat hun leider ongedeerd is gebleven bij de laatste bombardementen van Israel op hun hoofdkwartier.
Misschien omdat ze ook geen ene reet doen tegen het terroristische gedrag dat deze ellende heeft uitgelokt ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:46 schreef PabloLopez het volgende:
waarom tieft israel niet is fijn op uit libanon...
vind het knap dat ze gewoon klakkeloos beiroet kunnen bombarderen en de de kustlijn vastzetten. waarom doet europa of de arab liga geen reet, dat dit maar geaccepteerd wordt...
Moeten ze hem eerst zien te vinden. Zit al lang in Syrië wsl.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Zou het slim zijn van Israel om die man uit te schakelen?
Op korte termijn: Nee, niet slimquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Zou het slim zijn van Israel om die man uit te schakelen?
Heb voor beide partijen niet veel sympathiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:29 schreef superhero87 het volgende:
Ik merk vaak dat hier vaak een partij wordt gekozen, maar in dit lastige conflict gaat het niet om het kiezen van een partij. Beide kanten hebben foute en goede daden verricht (hoewel Hezbollah.. maargoed) het gaat erom dat ze gewoon moeten kappen met alle aanvallen, voordat Iran hier ook mee gaat bemoeien, want dan wordt het echt serious shit.
Ha Hezbollah wordt met de grond gelijk gemaakt, ook al hebben ze jarenlang financiele steun en training gekregen van Iran en Syrie (ja idd terroristen staten) ze kunnen nog steeds niet op tegen Israel. Het wordt tijd dat israel eens even een flinke schoonmaak gaat houden in de regio.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:50 schreef Super7fighter het volgende:
Libanon, je kleur is groen
met ons bloed kijk je fier
als een majesteuze berg
blijf je onaantastbaar
Aldus het verzet.
De Israelische agressie heeft een averechts effect. Hezbollah is nu sterker dan ooit en de moraal ligt erg hoog.
Waar ik wel sympathie voor heb zijn de onschuldige bevolkingen aan beide kanten, maar het lijkt alsof de Nederlandse media veel meer sympathie heeft voor de Libanese bevolking, omdat die 'armer' zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb voor beide partijen niet veel sympathie.
Bedoel je de 2 in Libanon en 1 in Gaza?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:38 schreef venomsnake het volgende:
De 3 soldaten die zijn gegijzeld zijn nog in leven aldus Sky-News..
Nah de media trapt in die zielige verhaaltjes en kinderen die zogenaamd getroffen zijn. Als ze iets goed kunnen in die landen is het slachtoffertje spelen. Dat zien we hier in nederland ook bij bepaalde groepen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:39 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Waar ik wel sympathie voor heb zijn de onschuldige bevolkingen aan beide kanten, maar het lijkt alsof de Nederlandse media veel meer sympathie heeft voor de Libanese bevolking, omdat die 'armer' zijn
Je hoort ook vaak verhalen over onschuldige kinderen die zijn omgekomen, maar dan denk ik: Waarom laat je als ouder je kinderen naar buiten in deze situatie! Je ziet al die jonge arabieren altijd stenen gooien naar de Israeli's, echt ongelooflijk domquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:40 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nah de media trapt in die zielige verhaaltjes en kinderen die zogenaamd getroffen zijn. Als ze iets goed kunnen in die landen is het slachtoffertje spelen. Dat zien we hier in nederland ook bij bepaalde groepen.
Tja dat klinkt heel leuk maar in de praktijk werkt een 'grote schoonmaak houden' vaak averrechts. Elk kind dat hierbij als 'colleteral damage' omkomt levert 10 nieuwe terroristen op.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:37 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ha Hezbollah wordt met de grond gelijk gemaakt, ook al hebben ze jarenlang financiele steun en training gekregen van Iran en Syrie (ja idd terroristen staten) ze kunnen nog steeds niet op tegen Israel. Het wordt tijd dat israel eens even een flinke schoonmaak gaat houden in de regio.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:39 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Bedoel je de 2 in Libanon en 1 in Gaza?
maargoed. Het is wel zo dat het Israelische leger niet opzettelijk burgers wil doden en dat de Hezbollah dat wél probeert te bereiken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:42 schreef PLAE@ het volgende:
Je wordt toch ook moe van Conny Muts en z'n zielige itempjes.
Gaat ie in detail vertellen dat er net een grootmoeder en kleinkind van 4 zijn omgekomen door een raketaanval. Net of zulke doden er niet zijn onder de honderden doden in Libanon nu![]()
Maar goed je kan moeilijk honderdtallen persoonlijk gaan maken he![]()
Is Conny mus toevallig een (orthdoxe) Jood?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:42 schreef PLAE@ het volgende:
Je wordt toch ook moe van Conny Muts en z'n zielige itempjes.
Gaat ie in detail vertellen dat er net een grootmoeder en kleinkind van 4 zijn omgekomen door een raketaanval. Net of zulke doden er niet zijn onder de honderden doden in Libanon nu![]()
Maar goed je kan moeilijk honderdtallen persoonlijk gaan maken he![]()
Denk niet dat dit om armer gaat. Maar dat het veel meer er mee te maken heeft dat die er meer onder lijden. Er vallen veel meer doden en daar worden de wegen en vliegvelden gebombardeerd. Die raketten zijn wel dreigend voor Israel maar de uiteindelijke schade valt relatief gezien erg mee.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:39 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Waar ik wel sympathie voor heb zijn de onschuldige bevolkingen aan beide kanten, maar het lijkt alsof de Nederlandse media veel meer sympathie heeft voor de Libanese bevolking, omdat die 'armer' zijn
true, er vallen inderdaad veel meer Libanese doden, maar daarbij is het wel zo dat meer dan de helft van die doden Hezbollah strijders zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk niet dat dit om armer gaat. Maar dat het veel meer er mee te maken heeft dat die er meer onder lijden. Er vallen veel meer doden en daar worden de wegen en vliegvelden gebombardeerd. Die raketten zijn wel dreigend voor Israel maar de uiteindelijke schade valt relatief gezien erg mee.
Die gast roept over ''open war'' enzo .. allemaal loze moslimleiderkreten .. ze kunnen het toch niet winnen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
leider van Hezbollah is momenteel aan het spreken op Hezbollah TV
Hezbollah heeft echt veel raketten opgesteld staan. en ook raketten met 70km bereik.quote:Nasrallah: Today we are in all-out war, declared by Israel
99% van de verslaggevers daar (uit Nederland) is Joods.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Is Conny mus toevallig een (orthdoxe) Jood?
lol dream on.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:48 schreef superhero87 het volgende:
[..]
true, er vallen inderdaad veel meer Libanese doden, maar daarbij is het wel zo dat meer dan de helft van die doden Hezbollah strijders zijn.
Hey JohnDope.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:58 schreef KlootMajoor het volgende:
* KlootMajoor haalt de machiene weer tevoorschijn, na de Irak invasie is ie toch wel stoffig geworden
[afbeelding]
Gegadigden hier die ook wel happy zijn met een verse bak popcorn tijdens het beeldbuisplakken die deze nacht ons gaat brengen?![]()
![]()
Prachtige vergelijkingquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël wil spierballen laten zien, op deze manier laten ze alleen maar zien niets te hebben geleerd van 40-45.²
Ze hebben geleerd dat ze het geen 2e keer laten gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Israël wil spierballen laten zien, op deze manier laten ze alleen maar zien niets te hebben geleerd van 40-45.²
Ik heb daar geen cijfers van, maar jij ook niet, dus we kunnen beide gewoon niks gaan beweren als we geen bewijzen hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:58 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Waar haal je die cijfers vandaan?
Dat zijn geen mannen die de hele dag in hun kazerne zitten en een paar raketten afvuren en de rest van de dag zitten te wachten tot ze weggebombardeerd worden. Neuh die zitten gewoon bij vrouw en kinderen thuis en ondernemen af en toe wat activiteiten.
De mensen die vooral geraakt zijn wonen bij bruggen etc en andere doelen die vernietigd worden.
Alle pogingen van Israel om Hezbollah uit te schakelen zijn tot dusverre mislukt. Sterker nog, de Hezobollah is in plaats van verzwakt nu nog sterker en de moraal onder de Hezbollah-verzetsstrijders is torenhoog en niet aan het wankelen te brengen:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:48 schreef superhero87 het volgende:
[..]
true, er vallen inderdaad veel meer Libanese doden, maar daarbij is het wel zo dat meer dan de helft van die doden Hezbollah strijders zijn.
Hoezo alle pogingen mislukt? Heb jij inkijk in het Israelische leger? Nee..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Alle pogingen van Israel om Hezbollah uit te schakelen zijn tot dusverre mislukt. Sterker nog, de Hezobollah is in plaats van verzwakt nu nog sterker en de moraal onder de Hezbollah-verzetsstrijders is torenhoog en niet aan het wankelen te brengen:
Politiek en militair gezien onhoudbaar. Dus dat zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:17 schreef schatje het volgende:
Ook moet de Libanese regering Hezbollah en gewapende Palestijnse facties in het land ontwapenen. Gebeurt dat niet, dan brengt Israël „het Wilde Westen naar het zuiden van Libanon”, klonk het dreigend uit de mond van de Israëlische minister van Binnenlandse Zaken, Bar-On.
Straks gaat Israël nog met atoomwapens smijten.
Militair gezien echt niet. En politiek lijkt Israel momenteel te jeuken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:19 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Politiek en militair gezien onhoudbaar. Dus dat zal niet gebeuren.![]()
Ik vond de toespraak van de Israelische ambassadeur bij de UN vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik vind dat Israel zolangzamerhand een ultimatum moet stellen aan Hezbollah en de Libanese regering, als ze er niet aan voldoen, kunnen ze Libanon gerechtvaardigd aanvallen..
Idd, ze hebben lang genoeg de raketten geincasseerd van die terroristenclub. Desnoods bevoorraden ze weer de christenen/druzen/soennieten, maar die Hezbollah en hun syrische vrinden moeten uit Libanon, het liefste in een kist.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Ik vond de toespraak van de Israelische ambassadeur bij de UN vrij duidelijk.
Israel moet nu niet stoppen. Na jaren van waarschuwen moet je soms een vuist
maken en sterker nog, soms keihard toeslaan. Dat doen ze nu.
Over wie heb je het?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:26 schreef Super7fighter het volgende:
Wat is de slagkracht van de Libanese bevrijdingsorganisatie? En met hoeveel soldaten en tanks is Israel Libanon binnengevallen? Heeft iemand cijfers?
Niet bepaald voorbeeld gedrag van een vredelievend persoonquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, ze hebben lang genoeg de raketten geincasseerd van die terroristenclub bevrijdingsfront. Desnoods bevoorraden ze weer de christenen/druzen/soennieten, maar die Hezbollah en hun syrische vrinden moeten uit Libanon, het liefste in een kist.
Meki,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel houdt zich nooit daaraan.
Libanon doet dat ook niet omdat Israel dat ook weigert
Denk alleen dat je er geen bal mee opschiet. Het enige wat je doet is de infrastructuur vernielen van een moderne stad als beiroet, de haat wordt alleen maar groter jegens Israel wat het recruteren van nieuwe mujahideen strijders alleen maar makkelijker maakt voor groepen als Hezbollah.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef Incomplete het volgende:
[..]
soms keihard toeslaan. Dat doen ze nu.
Sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk alleen dat je er geen bal mee opschiet. Het enige wat je doet is de infrastructuur vernielen van een moderne stad als beiroet, de haat wordt alleen maar groter jegens Israel wat het recruteren van nieuwe mujahideen strijders alleen maar makkelijker maakt voor groepen als Hezbollah.
Met andere woorden, Groepen zoals Hamas en Hezbollah komen er uiteindelijk als ''winnaar'' uit.
Ken uw vijanden, Hezbollah gijzelt Libanon, hoe kan je dat in hemelsnaam een bevrijdingsfront noemen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet bepaald voorbeeld gedrag van een vredelievend persoon![]()
Hoeveel ultimatums moet je ze geven?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik vind dat Israel zolangzamerhand een ultimatum moet stellen aan Hezbollah en de Libanese regering, als ze er niet aan voldoen, kunnen ze Libanon gerechtvaardigd aanvallen..
Libanon is verdeelt over Hezbollah, ken uw cijfers.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ken uw vijanden, Hezbollah gijzelt Libanon, hoe kan je dat in hemelsnaam een bevrijdingsfront noemen?![]()
Hezbollah verzet zich tegen Israel.quote:Een bevrijdingsfront dat raketten op dorpen/steden schiet?
Op zijn minst wil de helft van de bevolking deze milities uit het land, daarnaast worden zij gesteund door Syrie die via deze club zijn invloed probeert de behouden in het land.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Libanon is verdeelt over Hezbollah, ken uw cijfers.
Door raketten op burgers af te schieten?quote:Hezbollah verzet zich tegen Israel.
omdat de machtsbasis dan verschrompelt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:33 schreef B4CO het volgende:
Wat ik net zei,
Dit jaar zou niet alleen een Libanese topjaar worden,
maar de kans op vrede met Libanon en Israel (en syrie EN palestijnen) was tot de gijzelingen ook toegenomen.
Waarom verpesten beide partijen dat steeds?
Het lijkt dat ze geen vrede willen!
Wat moet Israël anders doen dan?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk alleen dat je er geen bal mee opschiet.
Misschien heb je daar gelijk in. Anderzijds is het aan de vele liberale Libanezen, diequote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
D
Met andere woorden, Groepen zoals Hamas en Hezbollah komen er uiteindelijk als ''winnaar'' uit.
Juist, BINGO!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:35 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
omdat de machtsbasis dan verschrompelt waarschijnlijk.
Wat ze het beste kunnen met die bende, liquideren voorgoed.quote:
Hoeft niet, de rest van de bevolking/de regering ziet nu mogelijk in dat ze met kracht de Hezbollah eruit moeten gooien.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk alleen dat je er geen bal mee opschiet. Het enige wat je doet is de infrastructuur vernielen van een moderne stad als beiroet, de haat wordt alleen maar groter jegens Israel wat het recruteren van nieuwe mujahideen strijders alleen maar makkelijker maakt voor groepen als Hezbollah.
Ik zou bijna denken je bent bereid op Jihad te gaan als ik niet beter wist?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:36 schreef Pracissor het volgende:
We zullen het er niet over eens worden, maar wanneer de staat Israel werkelijk bedreigd wordt, sta ik klaar om te helpen verdedigen en met mij velen.
Je kan een financiële bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:36 schreef Pracissor het volgende:
We zullen het er niet over eens worden, maar wanneer de staat Israel werkelijk bedreigd wordt, sta ik klaar om te helpen verdedigen en met mij velen.
Hezbollah herrees uit de as van vernietigde dorpen en steden uit Libanon na de Israelische invasie in 1982. Deze organisatie bevrijdde Libanon uit de wurggreep van Israel en dreef het Israelische leger weer naar de binnenlanden van Israel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ken uw vijanden, Hezbollah gijzelt Libanon, hoe kan je dat in hemelsnaam een bevrijdingsfront noemen?![]()
Een bevrijdingsfront dat raketten op dorpen/steden schiet?
Vergeet niet dat Hezbollah en Syrie meereendeels sjietiesch alleen bevriend zijn omdat ze een common enemy hebben. Klopt dat bijna de helft van de bevolking het wil, maar over welke bevolking zou het toch zijn, statistieken eindigen rond 70% totaal wat wil de andere resterende dan?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Op zijn minst wil de helft van de bevolking deze milities uit het land, daarnaast worden zij gesteund door Syrie die via deze club zijn invloed probeert de behouden in het land.
Ja idd, afschuwelijk he, mensen een kist in jagen/wensen?quote:Door raketten op burgers af te schieten?![]()
Als het verdedigen van Israel (wanneer Israel dus echt binnengevallen wordt door omliggende landen, dus geen aanval van Israel op buurlanden) de Jihad voor jou inhoudt, dan word ik idd in dat geval een Jihad-strijder.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou bijna denken je bent bereid op Jihad te gaan als ik niet beter wist?
Je hebt het wel erg over alsof ik een intentie vervul in jouw daad, het is jij die een daad wilt verrichten die overeenkomt met het doen van Jihadquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:40 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Als het verdedigen van Israel (wanneer Israel dus echt binnengevallen wordt door omliggende landen, dus geen aanval van Israel op buurlanden) de Jihad voor jou inhoudt, dan word ik idd in dat geval een Jihad-strijder.
Er was geen draagvlak meer om zuid leb nog verder te bezetten, na de terugtrekking en de daarop volgende gebruikelijke slachting claimde Nasrallah de overwinning op het Zion imperialisme en werd zo de held van vele Arabieren en adeptenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:39 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hezbollah herrees uit de as van vernietigde dorpen en steden uit Libanon na de Israelische invasie in 1982. Deze organisatie bevrijdde Libanon uit de wurggreep van Israel en dreef het Israelische leger weer naar de binnenlanden van Israel.
Nu proberen deze verzetsgroepering de Shahabaa-farms te bevrijden en hun makkers, kinderen en vrouwen uit de Israelische concentratiekampen en gevangenissen.
Ik wens terroristen, hezbollah strijders een kist in, niet zomaar mensen. Ik betreur dan ook de 'gewone' doden die vallen in Libanon, ik hoop dat Israel voorzichtig en terughouden opereert om burgerdoden te minimaliseren. Ook zet ik mij vragen bij de bombardering van bepaalde infrastructuur.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:39 schreef Triggershot het volgende:
Ja idd, afschuwelijk he, mensen een kist in jagen/wensen?
Heb je de cijfers al van doden die zijn gevallen aan beide kanten van onschuldige mensen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik wens terroristen, hezbollah strijders een kist in, niet zomaar mensen. Ik betreur dan ook de 'gewone' doden die vallen in Libanon, ik hoop dat Israel voorzichtig en terughouden opereert om burgerdoden te minimaliseren. Ook zet ik mij vragen bij de bombardering van bepaalde infrastructuur.
Ik noem het geen Jihad, dat is een islamitisch begrip.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt het wel erg over alsof ik een intentie vervul in jouw daad, het is jij die een daad wilt verrichten die overeenkomt met het doen van Jihad
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:45 schreef dancemacabre het volgende:
Infrastructuur wijzigingen vernietigen zijn noodzakelijk om de beweging van de vijand te minimaliseren, weinig dodelijk voor de lokale burger, beter dan bv houwitzers, dan beweegt niets meer.
Jihad is een arabisch begrip die ook allendaags is voor arabischtalige christenenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik noem het geen Jihad, dat is een islamitisch begrip.
Ja, probleem bij de burgerdoden aan Libanese kant is, dat zij zelf niet de doelen waren, maar de Hezbollah leden die een etage erboven een theekransje hielden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je de cijfers al van doden die zijn gevallen aan beide kanten van onschuldige mensen?
Ik ben niet arabisch, daarnaast heeft het begrip voor mij een negatieve associatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jihad is een arabisch begrip die ook allendaags is voor arabischtalige christenen
Dat begrijp ik wel, alleen ben ik soms bang dat ze het overtrekken (electriciteits centrales etc.)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:45 schreef dancemacabre het volgende:
Infrastructuur wijzigingen zijn noodzakelijk om de beweging van de vijand te minimaliseren, weinig dodelijk voor de lokale burger, beter dan bv houwitzers, dan beweegt niets meer.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:51 schreef dancemacabre het volgende:
De bevolking lijdt eerst en meest.
Met dank aan de ontvoerders en hun geheime agenda of die van Iran en schoothond Syrië
Dat het iemand anders schuld is, betekent nog niet dat je onschuldige burgers onnodig hoeft te laten lijden. Ik leef met de burgers die niet achter de Hezbollah/Syrie staan, mee.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:51 schreef dancemacabre het volgende:
De bevolking lijdt eerst en meest.
Met dank aan de ontvoerders en hun geheime agenda of die van Iran en schoothond Syrië
Ik ook, èn heb toch sympathie voor Israël, ze werden het spuugzat, dat men hun militairen kidnapte... laat je dat toe in je land, dan is je leger je niet lang meer trouw...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat het iemand anders schuld is, betekent nog niet dat je onschuldige burgers onnodig hoeft te laten lijden. Ik leef met de burgers die niet achter de Hezbollah/Syrie staan, mee.
Ik heb ook zeker sympathie voor Israel, ik sta ook wel achter ze, ik hoop alleen dat ze wel terughoudend zijn in bepaalde gevallen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:55 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik ook, èn heb toch sympathie voor Israël, ze werden het spuugzat, dat men hun militairen kidnapte... laat je dat toe in je land, dan is je leger je niet lang meer trouw...
en al het voorgaande + Iran en zijn plannen, trap ze in zee en verder fijnbesnaard gedachtengoed.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:55 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik ook, èn heb toch sympathie voor Israël, ze werden het spuugzat, dat men hun militairen kidnapte... laat je dat toe in je land, dan is je leger je niet lang meer trouw...
jouw subjectieve belevenis van een term maakt het niet negatief of islamitischerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik ben niet arabisch, daarnaast heeft het begrip voor mij een negatieve associatie.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:36 schreef Pracissor het volgende:
oke, ik steek over, betaal jij de tol.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja, probleem bij de burgerdoden aan Libanese kant is, dat zij zelf niet de doelen waren, maar de Hezbollah leden die een etage erboven een theekransje hielden.
en daar wringt het schoentje, de belevenis is totaal veschillend.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jouw subjectieve belevenis van een term maakt het niet negatief of islamitischer
Terwijl ondertussen ook Christenen deelnemen aan Jihadquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
en daar wringt het schoentje, de belevenis is totaal veschillend.
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/19365659/quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarom doet het Libanese leger niks? Ik hoor niks van hun.
Btw, ik zit nu naar Fox news te kijken. Is dit een goede zender of krijg ik dan een heel eenzijdig pro amerikaans en israelisch verhaal?
Kan je nagaan wat een gevolgen geloof heeft.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terwijl ondertussen ook Christenen deelnemen aan Jihad
Atheistisch Sovjet heeft wel schone handen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:02 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat een gevolgen geloof heeft.
Fox? Dat laatstequote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Xenwolfie het volgende:
Btw, ik zit nu naar Fox news te kijken. Is dit een goede zender of krijg ik dan een heel eenzijdig pro amerikaans en israelisch verhaal?
slechte zender!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Xenwolfie het volgende:
* Xenwolfie naar BBC World overgaat.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/19365659/
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:05 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
* Xenwolfie naar BBC World overgaat.
Daar kijk ik altijd naar als ik zin heb om me even goed te ergeren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:01 schreef Xenwolfie het volgende:
Socialisten vervangen geloof door persoonscultus of in een kapitalistisch systeem in het geloof van het politiek correcte gewauwel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Atheistisch Sovjet heeft wel schone handen?
jup, desondanks blijft BBC een aanrader.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef Xenwolfie het volgende:
Ja ik al die nieuwszenders pas een week met de upc decoder, dus ik weet nog niet zo hoe en wat. Is Sky news en euronews ook oke?
Jongens, bel Tel Aviv! Zeg dat ze zich geen zorgen meer hoeven maken, Pracissor komt eraan!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:36 schreef Pracissor het volgende:
Sky News en Fox hebben dezelfde eigenaar. Al is Sky wat minder rechts georiënteerd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef Xenwolfie het volgende:
Ja ik al die nieuwszenders pas een week met de upc decoder, dus ik weet nog niet zo hoe en wat. Is Sky news en euronews ook oke?
Ach, ik had het eigenlijk wel kunnen zien aan die wapperende USA vlag bovenaan het beeld bij Foxquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jup, desondanks blijft BBC een aanrader.
Punt is, atheisten zijn prima capabel om handen vies te maken zoals genoemde voorbeeld, daarnaast ben ik niet beperkt door enkel een voorbeeld te noemen aan een communistisch regeringsstelselquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Socialisten vervangen geloof door persoonscultus of in een kapitalistisch systeem in het geloof van het politiek correcte gewauwel.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jongens, bel Tel Aviv! Zeg dat ze zich geen zorgen meer hoeven maken, Pracissor komt eraan!
![]()
![]()
een gulle financiële bijdrage helpt direkt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jongens, bel Tel Aviv! Zeg dat ze zich geen zorgen meer hoeven maken, Pracissor komt eraan!
![]()
![]()
Ik ben ook meer pro Israel... alleen doen ze soms domme dingen, waarbij ik soms denk: Kun je dit nou niet anders doen...quote:
Het Israelische leger is een zeer menslievend leger. Voordat ze gaan bombarderen worden eerst de bewoners uit het desbetreffende gebied gewaarschuwd om te vertrekken om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik wens terroristen, hezbollah strijders een kist in, niet zomaar mensen. Ik betreur dan ook de 'gewone' doden die vallen in Libanon, ik hoop dat Israel voorzichtig en terughouden opereert om burgerdoden te minimaliseren. Ook zet ik mij vragen bij de bombardering van bepaalde infrastructuur.
Of de mensen in Libanon snappen dat niet of Israel doet dat nu dus niet bij Libanon.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:13 schreef Frances het volgende:
[..]
Het Israelische leger is een zeer menslievend leger. Voordat ze gaan bombarderen worden eerst de bewoners uit het desbetreffende gebied gewaarschuwd om te vertrekken om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te voorkomen.
Israel heeft deze week allemaal folders uitgedeeld in Beiroet en mensen verzocht om het gebied te verlaten voor zover mogelijk. Alleen hebben mensen vaak geen vervoer of plek om naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:14 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Of de mensen in Libanon snappen dat niet of Israel doet dat nu dus niet bij Libanon.
Ja, of je kan geld overmaken voor een snoeppakklet voor de Israelische soldaten zodat ze na een dag hard werken wat te snoepen hebben in hun airconditioned tv verblijven. Ik heb al 2 paketten gefinancieerd en ze zijn er erg blij mee.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:11 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
een gulle financiële bijdrage helpt direkt.
Alsof alle wegen en burggen zijn gebombardeerd... doe niet zo hypocriet en denk wat verder na.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef sp3c het volgende:
ja behalve dat ze eerst de wegen en bruggen wegschieten
Er is wel degelijk uit de gebieden te komen. Ze hoeven alleen maar bepaalde wijken (tijdelijk) uit. Ze hoeven het land niet uit dus weggaan is geen probleem en wordt ook door velen gedaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef sp3c het volgende:
ja behalve dat ze eerst de wegen en bruggen wegschieten
Wat een onzin!quote:
Dozen condomen gezien de vele lekkere moordwijven in de Tsahal en ze voor lange tijd zoet gaan zijn met Hizbullah en die snoepjes, babies huilen te hard.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Frances het volgende:
[..]
Ja, of je kan geld overmaken voor een snoeppakklet voor de Israelische soldaten zodat ze na een dag hard werken wat te snoepen hebben in hun airconditioned tv verblijven. Ik heb al 2 paketten gefinancieerd en ze zijn er erg blij mee.![]()
Ik hoop maar dat het onzin is, wel hebben de Christenen een benaming daar, maronieten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat een onzin!![]()
Is er een speciale christenlijke taal ofzo?
Of staat er op de flyer dat alleen christenen de flyer mogen lezen.
![]()
Gistermiddag is dat nog door het IDF gedaan. Dat sommigen toch, tegen beter weten in, in hun huis bleven is niet de schuld van Israel. Of verwacht je dat Israel ook nog touringcars gaat sturen ofzoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:14 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Of de mensen in Libanon snappen dat niet of Israel doet dat nu dus niet bij Libanon.
De oligarchen zullen vast blij zijjn met je donatiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:11 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
een gulle financiële bijdrage helpt direkt.
Russen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De oligarchen zullen vast blij zijjn met je donatie
Na de hezbollah komen de palestijnse ratten van hamas aan de beurt. (hoop hoop).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De oligarchen zullen vast blij zijjn met je donatie
Wel netjes dat ze het aankondigen, misschien kunnen ze in de toekomst ook nog net voor de aanslag fleyers droppen, zou ze sieren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:36 schreef dancemacabre het volgende:
Hizbullah-leger heeft een schip geraakt nadat het eerst werd aan gekondigd op Hizbullah-tv.
Lef te koop, of het kan ze niet verdomme wat er met het land gebeurt.
Leuk he, moord en doodslag..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:32 schreef Incomplete het volgende:
Alleen al het idee dat er misschien van mijn euro een kogel gekocht is die in
een hamas/hezbollah lichaam terechtkomt geeft me een goed gevoel.
![]()
De aanval op Haïfa was ook netjes aangekondigd, beide partijen hebben stijl in deze slachting in wording.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:47 schreef Alulu het volgende:
[..]
Wel netjes dat ze het aankondigen, misschien kunnen ze in de toekomst ook nog net voor de aanslag fleyers droppen, zou ze sieren.
Hoe kan je nou beide kanten vergelijken met elkaar? Daarvoor zou de Hezbollah nog eens 70 man moeten doden, een electriciteitscentrale en bruggen opblazen, een vliegveld bombarderen, een hele stad isoleren van de buitenwereld, een zeeblokkade instellen op heel Israel. Was dat alles ongeveer?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
De aanval op Haïfa was ook netjes aangekondigd, beide partijen hebben stijl in deze slachting in wording.
Dat is volgens mij de enige oplossing, ergens anders een Israel creerenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:55 schreef PLAE@ het volgende:
Het is echt tijd om een stukje woestijn in Australie te reserveren voor Israeliers die graag in een stukje woestijn willen wonen wat ze dan hun beloofde land kunnen noemen.
Nee, een compleet volk onderdrukken, water opslagtanks vernietigen, electriciteitscentrales platgooien, mooie Muur bouwen..... enz enz.quote:
Da's lekker voor de Aboriginals.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:55 schreef PLAE@ het volgende:
Het is echt tijd om een stukje woestijn in Australie te reserveren voor Israeliers die graag in een stukje woestijn willen wonen wat ze dan hun beloofde land kunnen noemen.
quote:Maar goed wie ben ik.
Hizbullah valt na Hamas Israël aan en opent een tweede front, het derde front is de Westbank, Israël is omsingeld en doorbreekt die blokkade van terrorisme, die doen waar de officiële machthebbers van de gastlanden in 't verleden faalden maar heden luidop van dromen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe kan je nou beide kanten vergelijken met elkaar? Daarvoor zou de Hezbollah nog eens 70 man moeten doden, een electriciteitscentrale en bruggen opblazen, een vliegveld bombarderen, een hele stad isoleren van de buitenwereld, een zeeblokkade instellen op heel Israel. Was dat alles ongeveer?
mwah niet bepaald. Je houdt nog miljoenen Arabieren over in omliggende landen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:06 schreef Incomplete het volgende:
Israel moet maar lekker blijven waar ze zijn. Dat de "palestijnen" maar bij de
Aboriginals gaan zitten. Probleem opgelost.
Chirac bibbert in zijn paleis, bang voor toestanden in de republiek duwt ie de Libanezen in de slachtofferrol na ZZ zijn kopper goedgekeurd te hebben anders bestond Marseille niet langer.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Je moet je vrienden waarderen.
quote:Al ruim zestig dode burgers in Libanon
BEIROET (ANP) - Het Israëlische offensief in Libanon heeft sinds woensdag 62 burgers het leven gekost. Onder de doden zijn 59 Libanezen en drie buitenlanders, meldde de Libanese politie vrijdag. Nog eens 170 anderen raakten gewond.
De meeste slachtoffers vielen woensdag en donderdag. Vrijdag kwamen vijf burgers om, onder wie drie bij een Israëlische luchtaanval op een zuidelijke wijk van Beiroet. Naast de 62 burgerdoden zijn ook twee Hezbollah-strijders om het leven gekomen
jammer dat je de 60 dode burgers bent vergetenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:26 schreef Ulx het volgende:
Israel heeft groot gelijk dat ze zo hun tanden laten zien. Die Hizbullah is een relikwie uit de Libanese burgeroorlog, en blijft een gewapende militie met een ministerspost in plaats van een politieke partij. Het valt te betwijfelen of de andere Libanese partijen dat toch in den eeuwigheid goed blijven vinden. En dus is Hizbullah een behalve een gevaar voor Israel ook een gevaar voor de stabiliteit van Libanon.
Israel doet het eigenlijk behoorlijk netjes: Zeeblokkade. Paar bruggen, wegen en het vliegveld in puin zodat die soldaten niet gemakkelijk naar Syrie of Iran gesmokkeld kunnnen worden. En verder de druk er op houden door bekende posities kapot te schieten.
Ik hoop dat de Libanese regering nu ook eieren voor z'n geld kiest en Hizbullah duidelijk maakt dat:
1. Die soldaten terug gaan naar Israel
2. Hizbullah zich ontwapent
3. De Libanese overheid het voor het zeggen heeft in Libanon, en niet een of andere militie.
En ik hoop dat Israel zo slim is om de niet-shi'itien in Libanon niet tegen zich in het harnas te jagen.
Die situatie zal niet lang bestaan. Nadat de 3 dagen durende nacht neergedaald zal zijn over Europa zal de ochtendglorie van de Westerse toekomst aanbreken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:18 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Chirac bibbert in zijn paleis, bang voor toestanden in de republiek duwt ie de Libanezen in de slachtofferrol na ZZ zijn kopper goedgekeurd te hebben anders bestond Marseille niet langer.
dat is dus al het tweede schip dat geraakt is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:29 schreef RZero het volgende:
23:20 Explosives-laden drone seriously damages Israel Navy ship off Beirut (Haaretz)
http://www.haaretz.com/
Net zo min als jij die doden in Israel bent vergeten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
jammer dat je de 60 dode burgers bent vergeten
helaas maar dat hebben we al kunnen zienquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:32 schreef _The_General_ het volgende:
Hezbollah ready for 'open war'
Het gaat mis. .. .. .
Jammer dat jij de Israelische (burger) doden vergeet te vermelden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
jammer dat je de 60 dode burgers bent vergeten
Nee dat ben ik nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net zo min als jij die doden in Israel bent vergeten.
Neequote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:34 schreef _The_General_ het volgende:
Meki, we gaan nu toch niet voor de tweede avond in rondjes lullen dat 60 slachtoffers aan Libanese zijde erger zijn ofwel ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |