Het word pas globaal als bijvoorbeeld een kermacht zich er mee gaat bemoeien. Maar zoniet dan liggen de grootmachten intern echt niet wakker van een paar doden meer of minder in die regio. Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.quote:
heel grappigquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:47 schreef ShaoliN het volgende:
Blijft altijd wel grappig om te zien. Al die doomdenkers enzo.
zo'n scenario zou mij iig niets verbazen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:35 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Iran heeft Israel gewaarschuwd om niet te proberen om Syrie aan te vallen anders gaat Iran zich ermee bemoeien.
Welk groter excuus is er voor Israel om dan maar gelijk de kerncentrale van Iran die erg bedreigend is voor Israel plat te gooien? Amerika is toch al dichtbij en die lost eventuele andere problemen dan wel op.
Idd want dat zien we wel weer aan het veto van de VS tegen een resolutie over buitenproportioneel geweld van israel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:51 schreef Megumi het volgende:
Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef eL. het volgende:
Waren die raketten op Haifa van Iraanse makelij ?
De 'kracht' van de raketten ligt niet in hun kracht maar in het schok/terreur effect. Stel je eens voor hoe het is als er in jou wijk ieder moment een raket kan neerkomen. Resultaat, je hele leven is ontregelt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.
Dat was niet mijn vraag, maar nee, toen was ik aan het werk, ik heb het wel gelezen, het zijn niet meer dan natte winden, maar net hoorde ik iets over Israëlische experts die vertelden dat het Iraanse raketten waren, daarom ...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Heb je de beelden vanochtend op tv gezien? Daar waren beelden van de verwoesting die de rakketen op haifa hebben aangericht. 1 ervan was op een straat ontploft en had toch wel 1 stukje stoeprand vernield. Dit in tegenstelling tot die bommen die israel op vliegvelden gooit welke kraters slaan waar een F16 in valt.
Denk je dat de bevolking in beiroet niet als de dood is dat er zo'n Israelische raket op hun dak dondert... net zo goed hoor, die mensen zijn ook doods bang. Er zijn niet voor niets al meer dan 50 doden. Het leven is daar ook compleet ontregelt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De 'kracht' van de raketten ligt niet in hun kracht maar in het schok/terreur effect. Stel je eens voor hoe het is als er in jou wijk ieder moment een raket kan neerkomen. Resultaat, je hele leven is ontregelt.
De bommen in Libanon hebben het doel het weg voeren van de ontvoerde militairen te voorkomen.
Kut-redenatie vindt je niet ? Ik vind het vooral frustreren die aanvallen op energiecentrale's en vliegvelden )en weet ik allemaal wat niet meer).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
De bommen in Libanon hebben het doel het weg voeren van de ontvoerde militairen te voorkomen.
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik het in die post niet over mijn eigen mening had maar over de mening van Israel zoals die al drie dagen in de pers te lezen is. Dit is Israel haar verklaring.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:23 schreef eL. het volgende:
[..]
Kut-redenatie vindt je niet ? Ik vind het vooral frustreren die aanvallen op energiecentrale's en vliegvelden )en weet ik allemaal wat niet meer).
De resolutie waar in eerste instantie niet het geweld van de Palestijnen werd veroordeeld. Dat gebeurde pas later d.m.v. een snel toevoegende tekst omdat een veto dreigde. Tsja, niet helemaal zuiver. Wees gewoon meteen duidelijk en veroordeel het geweld aan beide kanten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd want dat zien we wel weer aan het veto van de VS tegen een resolutie over buitenproportioneel geweld van israel.
Die mensen zijn zeker doodsbang. En dat is diep triest. Maar ze hebben van te voren gehoord dat er een luchtaanval zou komen. ( via pamfletten ). Als ze dan blijven en hun Hezbollah leiders steunen die tussen heb in wonen dan kun je je ook afvragen of de leiders niet erg laf zijn om zich onder het onschuldige volk te verstoppen ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Denk je dat de bevolking in beiroet niet als de dood is dat er zo'n Israelische raket op hun dak dondert... net zo goed hoor, die mensen zijn ook doods bang. Er zijn niet voor niets al meer dan 50 doden. Het leven is daar ook compleet ontregelt.
Het was geen sneer naar jou toe, ik weet waar je hem vandaan haalt, ik haalde alleen aan dat ik het totale onzin vind.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:24 schreef _The_General_ het volgende:
Ik was er vergeten bij te zetten dat ik het in die post niet over mijn eigen mening had maar over de mening van Israel zoals die al drie dagen in de pers te lezen is. Dit is Israel haar verklaring.
Waarschijnlijk is het ook grote onzin. Als men die militairen naar het buitenland wilt krijgen dat lukt dat ze ook zonder vliegtuig of snelweg..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef eL. het volgende:
[..]
Het was geen sneer naar jou toe, ik weet waar je hem vandaan haalt, ik haalde alleen aan dat ik het totale onzin vind.
mjah, Hezbollah had ook van te voren gewaarschuwd dat ze raketten op Haifa gingen schieten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Die mensen zijn zeker doodsbang. En dat is diep triest. Maar ze hebben van te voren gehoord dat er een luchtaanval zou komen. ( via pamfletten ).
Het gebruik van menselijke schilden is een vaak gebruikte tactiek van de Palestijnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als ze dan blijven en hun Hezbollah leiders steunen die tussen heb in wonen dan kun je je ook afvragen of de leiders niet erg laf zijn om zich onder het onschuldige volk te verstoppen ?
quote:Israël bombardeert Beiroet
Chirac
De Franse president Jacques Chirac heeft vrijdag het militaire optreden van Israël in Libanon "compleet buitensporig" genoemd. Volgens het staatshoofd lijkt het erop dat de joodse staat het buurland "wenst te vernietigen". bron: nu.nl
Israel en Libanon hebben een lange geschiedenis samen. Niet verwondelijk dat Frankrijk voor hun opkomt,quote:
Zal ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:39 schreef schatje het volgende:
Geen woord van Libanon over de wens van Israël om i.p.v. Hezbollah zelf de Zuidelijke grens te bewaken.
Israël weer donders goed dat Libanon daar geen middelen voor heeft,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:39 schreef schatje het volgende:
Geen woord van Libanon over de wens van Israël om i.p.v. Hezbollah zelf de Zuidelijke grens te bewaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |