ik vond het niet echt uitnodigend en in het nieuwe beleid van het subforum pasen dat beginnende fotografen hier van kunnen leren, als er al commentaar gegeven wordt op de desbetreffende serie is het het standard gereutel wat je kan ondervangen met een gestandadiseerde post bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:30 schreef PdeHoog het volgende:
Wat vind je er zelf vanWat zou je willen zien
Wat wil je met dit topic bereiken
Het probleem is denk ik dat het moeilijk is om als amateurfotografen te zeggen wat er wel /niet leuk is aan een foto er voor te zorgen dat iemand beter gaat fotograferen. (en wat is beter)quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:39 schreef Re het volgende:
[..]
ik vond het niet echt uitnodigend en in het nieuwe beleid van het subforum pasen dat beginnende fotografen hier van kunnen leren, als er al commentaar gegeven wordt op de desbetreffende serie is het het standard gereutel wat je kan ondervangen met een gestandadiseerde post bijvoorbeeld.
Het is een tijdje geleden ingevoerd, wil hier gewoon evalueren hoor, mag wel toch, toch?
Ik voer hier geen beleid, veranderingen zijn natuurlijk altijd welkom, dus ik dacht hey, laat ik eens een topic openen waar in gediscusieerd wordt, iets wat door het woud van showcases zonder echt actieve inbreng en het onvermijdelijke wegzakken van de cases in vergetelheid, de showcase eigenaar gefrustreerd en onbegrepen achterlatend
en jij ?
Dan doe je dus precies hetzelfde als waar je zo druk tegen loopt te agerenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:48 schreef Re het volgende:
Ik zal me eens in de showcases gaan wagen, maar telkens hetzelfde riedeltje opdreunen gaat ook vervelen...
dat het beter moet kunnen. (gokje)quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan doe je dus precies hetzelfde als waar je zo druk tegen loopt te agerenDus....wat is je punt nu
Re probeer het eens een keer door de ogen van een ander te zien en niet door je eigen ogen...quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:48 schreef Re het volgende:
genoeg ideetjes hoor,
15 showcases over dezelfde dierentuin bijvoorbeeld kan best centraal, of iemand die een tutorial schrijft over bepaald soort showcases (portretten, dieren, architectuur), daar kan een beginnend fotograaf iets mee. Ik zal me eens in de showcases gaan wagen, maar telkens hetzelfde riedeltje opdreunen gaat ook vervelen...
Uiteraard kan het beter, maar er was eens een slogan "een betere wereld begint bij jezelf" volgens mijquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:52 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
dat het beter moet kunnen. (gokje)
vast wel. maar dan moeten de foto's wel zo zijn geplaatst dat daar serieeus commentaar op gegeven kan worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:27 schreef Re het volgende:
Even door de recente lijst heen, het gaat me niet om de fotos zelf, dat men graag fotos laat zien is wel een top idee maar hier heb je ook weinig aan natuurlijk als beginnend fotograaf, kan het anders?
............................
tegen de 1 vertellen dat hij maar moet reageren maar het zelf ook niet tot nouwelijks doen is ook geen goedvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uiteraard kan het beter, maar er was eens een slogan "een betere wereld begint bij jezelf" volgens mijNiet reageren in showcases en vervolgens melden dat er te weinig / te standaard commentaar wordt geleverd komt niet helemaal met elkaar overeen he
Mwah...ben ik niet met je eensquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:05 schreef blackbully het volgende:
tegen de 1 vertellen dat hij maar moet reageren maar het zelf ook niet tot nouwelijks doen is ook geen goedvoorbeeld.
Wij discussieren hier gewoon hoorquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:10 schreef prupke het volgende:
jongens Re (Llert) is offline en nee dit gaan we sharkie nu nog niet aan doen
Oh discussier er maar een eind op los hoorquote:
quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:15 schreef prupke het volgende:
[..]
Oh discussier er maar een eind op los hoor
komt toch nergens op uit...
reden : iedereen op dit subfotum is zo vol van zichzelf en alles moet op hun manier.
goed, ik heb nu een smerig plaatje in mijn hoofd, en dat was echt niet omdat ik daar om gevraagd had.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik ben fysiek gezien ook vol van mezelf
Het zou fout zijn als ik vol was van een ander, tenzij na een bloedtransfusie of zo
Dirty mindquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef blackbully het volgende:
[..]
goed, ik heb nu een smerig plaatje in mijn hoofd, en dat was echt niet omdat ik daar om gevraagd had.
fysiek maybe...quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik ben fysiek gezien ook vol van mezelf
Het zou fout zijn als ik vol was van een ander, tenzij na een bloedtransfusie of zo
ja gebrek aan reacties komt voort uit dit bovenstaandequote:Op donderdag 13 juli 2006 00:23 schreef PdeHoog het volgende:
Uhmmm...prup....deze discussie gaat daar toch niet overDit gaat over showcases en het gebrek aan (zinvolle) reacties daarop
Op basis van jouw redenatie kunnen we elke discussie wel neerknuppelen en daar schieten we ook niets mee opMisschien komt er wel iets zinnigs uit waarmee Ronald en Shark wat nuttigs kunnen doen
Nou...da's wel lichtelijk overdreven hoorquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:25 schreef prupke het volgende:
[..]
ja gebrek aan reacties komt voort uit dit bovenstaande
je reageerd negatief..en mensen die het wel een positieve fot vinden branden je half af.
en andersom ook
maw je durft onderhand niet meer te reageren.....
maar is het dan wel zinvol om een showcase te openen als er maar max 10 replays komen in een topic?quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:34 schreef RonaldV het volgende:
[Duit in zakje]
Misschien was het TS ontgaan dat de bewoners van dit forum de laatste paar dagen nogal druk waren met het uitvinden wie er nou eigenlijk in de crew zouden gaan komen? En inderdaad: zoals PdH al stelt: ook TS "bezondigde" zichzelf aan niet (inhoudelijk) reageren.
Toch zie ik geen enkele reden om te stoppen met de showcases zoals dat nu gaat. Ook een klein beetje feedback is feedback. Aan de poster van de foto's om er iets mee te doen, of laten. Ik zie liever 10 van deze showcases per dag met weinig reacties, dan helemaal geen showcases. Wat dat betreft is het doel bereikt.
Het grappige is dat er inderdaad veel "standaard" antwoorden komen. Blijkbaar zijn de "fouten" dus ook standaard. Is dat erg? Nee natuurlijk niet. Over een jaar kom je dit soort dingen nog steeds tegen, bij weer andere posters. Iedereen gaat in zijn of haar eigen tempo door het leerproces, en daarbij kom je dan dezelfde dingen tegen. En een beginner heeft echt niet meer dan 50 posts per topic nodig om hem of haar erop te wijzen wat verbeterd zou kunnen worden. In tegendeel zou ik denken, het zou ze misschien eerder afschrikken. Wat IMHO wel zou kunnen is er meer op wijzen waar het WEL goed ging met de fotos.
[/Duit in zakje]
Grappig dat je dit zo brengtquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:34 schreef RonaldV het volgende:
[Duit in zakje]
En een beginner heeft echt niet meer dan 50 posts per topic nodig om hem of haar erop te wijzen wat verbeterd zou kunnen worden. In tegendeel zou ik denken, het zou ze misschien eerder afschrikken. Wat IMHO wel zou kunnen is er meer op wijzen waar het WEL goed ging met de fotos.
[/Duit in zakje]
Waarom zou je geen showcase mogen aanmakenquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:37 schreef blackbully het volgende:
[..]
maar is het dan wel zinvol om een showcase te openen als er maar max 10 replays komen in een topic?
is het dan niet handiger om wat dingen centraal te maken?
Waarom? Mogen users geen eigen topic starten? Ik ben al blij dat ze eindelijk over hun schroom om te posten heen stappen, en ook nog eens (meestal althans) resizen naar 550 pixels. Ik heb absoluut geen zin om nog meer (procedurele) drempels neer te gooien.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:37 schreef blackbully het volgende:
[..]
maar is het dan wel zinvol om een showcase te openen als er maar max 10 replays komen in een topic?
is het dan niet handiger om wat dingen centraal te maken?
Nou ja, ik ook dus.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zo brengtZodra ik het gevoel heb dat ik dezelfde commentaren ga ophoesten bij foto's dan mijn voorgangers hebben gedaan (en dat is best vaak), reageer ik niet eens meer
![]()
En als TS durf je niet meer te posten omdat je dezelfde antwoorden krijgt...quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zo brengtZodra ik het gevoel heb dat ik dezelfde commentaren ga ophoesten bij foto's dan mijn voorgangers hebben gedaan (en dat is best vaak), reageer ik niet eens meer
![]()
Ik denk dat dat best meevaltquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:42 schreef prupke het volgende:
[..]
En als TS durf je niet meer te posten omdat je dezelfde antwoorden krijgt...
en al helemaal als je er van die posts tussen hebt zitten van fotters waar je echt geen kant mee op
kan durf je nog maar half te vragen ..wat kan ik veranderen of wat moet ik doen?
Wat is er onduidelijk aan de suggesties van Vliegvrager (één van de besten, als het op dit soort topics aankomt trouwens) in [showcase] Miniquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:42 schreef prupke het volgende:
[..]
En als TS durf je niet meer te posten omdat je dezelfde antwoorden krijgt...
en al helemaal als je er van die posts tussen hebt zitten van fotters waar je echt geen kant mee op
kan durf je nog maar half te vragen ..wat kan ik veranderen of wat moet ik doen?
Jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:49 schreef ArjanB het volgende:
Het aantal recties op een showcase is imo erg laag omdat de kwaliteit vaak nogal matig is.
Ook heb je niet altijd de puf om 15 foto's stuk voor stuk te bekritiseren.
Komt bij dat er hier lui alleen maar erg vaak komen om te slowchatten over vanalles en nogwat behalve over fotografie![]()
Ja psies... dus ga ff gauw een showcase maken... Een leuke serie van een op F5 rammende PdeHoog ofzo. Gegarandeerd veel reactiesquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaZoals een discussie over showcases
Wat we daar nou weer mee moeten
![]()
![]()
Dat is het issue niet, er wordt wel gereageerd. Alleen bleef dat de laatste dagen wat achter. Dat gebeurt wel eens. Pech gehad.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:52 schreef PKfotografie het volgende:
iets anders is dat wanneer er op geen 1 showcase echt normaal gereageerd word, waarom zou je dan een showcase openen.
Die staan er meestal ook in. Maar als ik iets een leuke foto vind (ondanks foutjes) dan meld ik alleen dat. Niemand zit te wachten op alleen maar verbeterpuntenquote:een showcase is volgens mij een aantal foto's waar je trots op bent.
en commentaar moet dan ook verbeter punten zijn voor een volgende keer. dus echt aandachts punten.
Alleen als er enorm veel foto's in zitten. Je kunt prima commentaar leveren op individuele foto's. Dat dat niet gebeurt is een kwestie van geen zin hebben.quote:een showcase met de naam testcase, dat is al niet iets waar je veel mee kan. (teveel aandachts punten om op te noemen naar mijn mening. een simpel commentaar kan daar ook niet behalve aan geven welke basis regels ze meer in acht moeten nemen.
tuurlijk, even een venster geslotenquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
PS: kun je gewoon onder één account posten? Dit is nogal verwarrend.
man, ga lekker ergens anders lopen zuurpruimenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uiteraard kan het beter, maar er was eens een slogan "een betere wereld begint bij jezelf" volgens mijNiet reageren in showcases en vervolgens melden dat er te weinig / te standaard commentaar wordt geleverd komt niet helemaal met elkaar overeen he
nee dat is wel een apart topic waard, dat jij vind dat het in feedback moet is hetzelfde als dat jij vind dat ik niet moet zeurenquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:53 schreef PdeHoog het volgende:
Nou....ik zuurpruim hier best eigenlijkEn ik snap nog steeds niet waarom het een probleem is dat er zoveel, blijkbaar niet zoveel diverse, showcases zijn. Laat mensen toch gewoon lekker showcases openen als ze dat willen. Jij mag toch ook dit soort topics openen
Had ook in het feedback-topic gekund
Meningen verschillenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef Re het volgende:
[..]
nee dat is wel een apart topic waard, dat jij vind dat het in feedback moet is hetzelfde als dat jij vind dat ik niet moet zeuren
En dit had natuurlijk ook in de OP gekund zodat je in een keer je punt had gemaakt. Zie hier....opeens een constructieve discussiequote:Ik vroeg me alleen af wat het nut was van 20 showcases waar 4-5 reacties op komen, ook voor degene die het topic opent is het niet leuk te zien dat er geen interesse is in wat topic openen ongetwijfeld ziet als een juweeltje. Ik vind dat er een wildgroei is aan showcases, we flikkeren random 5-25 plaatjes in een topic en dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Ik zeg niet dat die foto's niet gepost moeten worden maar maak iets van een work in progress, een centraal topic voor test cases idd of gewoon de instructie aan users toch vooral je aan bepaalde aspecten te houden wardoor er juist meer reacties komen .... het uiteindelijke doel is toch een fotograaf naar een hoger doel te leiden of iemand te vertellen om zijn camera maar op e-bay te gaan verkopen...
het was al laat gisterenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Meningen verschillen
[..]
En dit had natuurlijk ook in de OP gekund zodat je in een keer je punt had gemaakt. Zie hier....opeens een constructieve discussie
Dus omdat er wat drukte was moeten we onze mond maar houden?, En het ontgaat je misschien dus dat ik niet in die topics reageer omdat ik gewoon niet 40 keer hetzelfde rideltje neer wil zettenquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:34 schreef RonaldV het volgende:
[Duit in zakje]
Misschien was het TS ontgaan dat de bewoners van dit forum de laatste paar dagen nogal druk waren met het uitvinden wie er nou eigenlijk in de crew zouden gaan komen? En inderdaad: zoals PdH al stelt: ook TS "bezondigde" zichzelf aan niet (inhoudelijk) reageren.
20 showcases met 3-10 reacties vind ik niet constructief ook al is het maar een heeeel klein beetje, maar goed jij ziet GEEN ENKELE rede, daar zal het dan ook wel bij blijvenquote:Toch zie ik geen enkele reden om te stoppen met de showcases zoals dat nu gaat. Ook een klein beetje feedback is feedback. Aan de poster van de foto's om er iets mee te doen, of laten. Ik zie liever 10 van deze showcases per dag met weinig reacties, dan helemaal geen showcases. Wat dat betreft is het doel bereikt.
ja dat zeg ik dus ook, en waarom dus niet op voorhand iemand al wat constructieve aandachtspunten geven zodat op voorhand al bepaalde aspecten in het hoofd zitten van een beginnende fotograaf voordat tie met een rits fotos komt waar maar enkele reacties op komen. Maar goed, er is blijkbaar geen enkele reden om te evalueren dus kan hier wel een slotje opquote:Het grappige is dat er inderdaad veel "standaard" antwoorden komen. Blijkbaar zijn de "fouten" dus ook standaard. Is dat erg? Nee natuurlijk niet. Over een jaar kom je dit soort dingen nog steeds tegen, bij weer andere posters. Iedereen gaat in zijn of haar eigen tempo door het leerproces, en daarbij kom je dan dezelfde dingen tegen. En een beginner heeft echt niet meer dan 50 posts per topic nodig om hem of haar erop te wijzen wat verbeterd zou kunnen worden. In tegendeel zou ik denken, het zou ze misschien eerder afschrikken. Wat IMHO wel zou kunnen is er meer op wijzen waar het WEL goed ging met de fotos.
[/Duit in zakje]
waar zeg ik dat het geweerd moet worden dan?, kun je dat ff specifiek quoten??????quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:20 schreef Maerycke het volgende:
Het blijft in dit subforum maar botsen tussen mensen die de lat zo hoog mogelijk willen leggen en de amateurs die nog in het beginstadium verkeren. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het nodig is om als 'gevorderde fotograaf' zo te benadrukken dat de amateurs niet aan je hoge standaard voldoen en constant de vraag te stellen waarom dit niet van het forum geweerd wordt.
Niets menselijks is ook een fotograaf vreemd. Het is veel makkelijker om te zeggen dat een ander niet voldoet aan je standaard, dan inzien dat er hier al een half jaar geroepen wordt dat we helemaal niet naar die standaard toe willen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:20 schreef Maerycke het volgende:
Het blijft in dit subforum maar botsen tussen mensen die de lat zo hoog mogelijk willen leggen en de amateurs die nog in het beginstadium verkeren. Wat ik niet helemaal begrijp is waarom het nodig is om als 'gevorderde fotograaf' zo te benadrukken dat de amateurs niet aan je hoge standaard voldoen en constant de vraag te stellen waarom dit niet van het forum geweerd wordt.
Het gaat mij niet om de fototechnische kwaliteiten van de fotograaf.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:33 schreef RonaldV het volgende:
De lat ligt hier laag, drempels zijn zo veel mogelijk verwijderd. Zoals je terecht stelt: het is voor amateurs in het beginstadium. Als dat niveau je te laag is, trek dan je conclusies. Als je het desondanks wel leuk vindt om anderen te zien groeien, schik je dan gewoon in de rol die we onszelf hier aanmeten. FOT is voor beginners, en mensen die dat stadium net voorbij zijn. Einde dscussie.
Ja als je een beetje goed oplet worden de showcases waar wel een goeie OP bij zit of een bepaald idee (beginner of gevorderde) weer wel wat vaker en dieper gereageerd, als fotografen dit al bij voorbaat in oogshouw kunnen nemen krijg je kwatitatief en kwantitatief betere topics, lijkt me zo. En in mijn ogen is er niets mis met wat guidance en sturing voor beginners nav wat tutorials of richtlijnen (lees suggesties, niet regels)quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:46 schreef RonaldV het volgende:
ik laat hem fijn wegzakken. Het niveau van FOT is niet onderhandelbaar: het blijft laagdrempelig. Uit je OP leidt ik af dat je je afvroeg of showcases wel voldoende hebben aan het commentaar dat gepost wordt. Daarover wil ik best een boom opzetten. Het kan inderdaad duidelijker, zowel van de kant van de poster, als van de reageerders. Daarover kan het topic verder gaan.
Wat jij hier doet vind ik dus wel goed....quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef snakelady het volgende:
mag ik nog 1 ding zeggen.
Ik kom er nu dus achter dat ik inplaatst van showcase bester testcasae ervoor had moeten zetten.
Ik ben echt een beginnende "fotograaf"heb net 3 maanden deze camera en moet nog veel leren, maar vind het wel enorm leuk en ik wil het ook leren.
De reactie die ik krijg, positief en negatief waardeer ik erg aangezien ik daar ook weer van leer.
dank je welquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:59 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Wat jij hier doet vind ik dus wel goed....
Je geeft in het topicnaam en de OP aan dat het je eerste shoot is en geeft
Je nummert je foto's.
Je hebt heel veel foto's gemaakt, maar bent kritisch met het selecteren van de foto's voor in je showcase.
Of het dan show- of testcase heet zal me worst wezen...
Daar heb je wel gelijk in, een goede OP is het halve werk. Geef als fotograaf een beetje je ideeën weer wat je wil met de foto's en wat de bedoeling is , dan krijg je aanwijzingen over hoe je dat doel beter kan bereiken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:58 schreef Re het volgende:
[..]
Ja als je een beetje goed oplet worden de showcases waar wel een goeie OP bij zit of een bepaald idee (beginner of gevorderde) weer wel wat vaker en dieper gereageerd, als fotografen dit al bij voorbaat in oogshouw kunnen nemen krijg je kwatitatief en kwantitatief betere topics, lijkt me zo. En in mijn ogen is er niets mis met wat guidance en sturing voor beginners nav wat tutorials of richtlijnen (lees suggesties, niet regels)
Kijk!quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:02 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben begonnen met alles lezen op pagina 1, maar aangezien het haantjesgedrag weer de boventoon voert geef ik maar gewoon mijn mening over hoe het anders zou kunnen.
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een showcase per user ipv per serie.
Hoe dan?
Nou een user heeft leuke foto's gemaak van een bepaald onderwerp en zoekt er (max 8) foto's uit voor een showcase met de naam [showcase] "usernaam".
Daar krijgt ie dan tips en commentaren. Een volgende keer dat diezelfde user weer een aantal leuke foto's van een onderwerp heeft zet ie ze in zijn/haar "eigen" topic neer, en kan dan weer commentaren krijgen.
Zo kan je zien of een user "groeit" in zijn fototografie. En geef je niet steeds dezelfde user dezelfde commentaren. Kan je bijvoorbeeld terugkomen op wat je op een eerdere serie hebt gezegd en zien of dat goed is toegepast.
Topics van eendagsvliegen zakken vanzelf weg, en topics van blijvertjes krijgen misschien wel een deel 2 of meer.
ach mensen posten daar inderdaad ook wel eens een hele serie foto's maar die hoeven niet aan elkaar gerelateerd te zijn binnen de post bijvoorbeeld, er zal heus wel wat overlap zitten maar dezelfde fotos in verschillende topics is ook geen ramp, dat verhoogt de exposure en dus ook de kans op feedbackquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Verschillen de "verzamel-showcase-topics" dan ook met de topics waar nu foto's van één onderwerp geplaats worden, zoals onder andere Dieren Fotografie , Concert-fotografie (2) en Foto's van vogels deeltje 5
Je zou een soort richtlijn kunnen maken over wat in een showcase zeker hoort te staan om goed commentaar te kunnen geven. zoals bijvoorbeeldquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:05 schreef Re het volgende:
[..]
Kijk!
Dit is nou constructief, dat samen met wat centrale suggesties (ja wat ik ook best wel zou willen opzetten in samenspraak met deze en gene) voor het naar tevredenheid maken van een showcase die voor meer interactie kunnen leiden.
Eventueel kan je ook denken aan centrale showcases (dus waar meerdere mensen een showcase plaatsen met eenzelfde onderwerp, hierbij kun je bepaald specifiek commentaar ook makkelijk verzamelen)), dieren(tuinen), auto's, architectuur, portretten, nacht, abstract etc...
Of bijvoorbeeld een work in progress showcases waarin gediscussieerd kan worden over allerlei zaken
Lijkt me zeer nuttig voor een beginnende fotograaf en ook laagdrempeliger
Deze week stond in HP/De Tijd een serie foto's (quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:27 schreef blackbully het volgende:
ik ga voor een verplichte omschrijving van elke foto,
zo komen er alleen foto's in de showcase waar over na gedacht is.
scheeld misschien een hoop bagger, en is het daardoor makkelijker om commentaar te geven.
misschien ook wat meer centrale foto topics aanmaken voor testcases
Exif info ben ik het dan weer niet mee eens, door naar een foto te kijken kan je zo ook wel zien of je een grotere of kleinere dof mooier zou vinden, of dat je denkt dat een langere of kortere sluitertijd de foto goed zou kunnen doen, zonder dat je weet wat de F of S-waarde precies is geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:32 schreef Re het volgende:
exif info indien niet aanwezig
de bewerking
wat voor soort commentaar gezocht wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |