abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juli 2006 @ 22:29:34 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39705612
Vandaag had ik mijn eerste fotoshoot, de slachtoffers zijn mijn beste vriendin, haar vriend en zijn 2 kinden.

Heb er enorm veel gemaakt en heb er een aantal (16?)daarvan uitgekozen om te laten zien voor eventueel commentaar/tips/kritiek.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 10-07-2006 22:35:16 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_39706879
Tip: als je wat minder foto's post, krijg je meestal meer (en uitgebreider) feedback.

1.Vind ik iets te vaag genomen

2.Vind ik wel een spontane compositie van mensen, maar imo iets te rommelig

3.Leuke foto, alleen die lok had net iets meer naar rechts gekund, haar rechteroog komt nu niet zo netjes uit.

4.en 5, spontane foto’s

6. Leuk

7. Ook leuk

8. Ook leuk, wordt misschien nog mooier als je hem in het Z/W doet

9. Het gezicht van de jongen komt wat vlekkerig over door het contrast.

10. Leuk!

11. Ook een leuke foto, is hij echt zo breed?

12. Gewoon een lievige foto!

13. Leuke spontane foto, leuk zo de vader en vriendin op de achtergrond

14. Mooie foto, maar waar kijkt ze naar toe. Het lijkt nu alsof ze de bossen inkijkt.

15. De mooiste uit je post. Wow! Oogjes hadden net iets minder samengeknepen kunnen zijn, maar ze keek vast in de zon.

16. Leuk
Pretentieus geneuzel.
pi_39706926
Echte fotomodellen! .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:04:20 #4
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39707083
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:58 schreef roooosje het volgende:
thnx voor de rea.
Je hebt helemaal gelijk over de hoeveelheid maar ik kon niet kiezen.

Ja, hij is echt zo breed.
Ze kijkt idd in de zon en ze kijkt ook het bos in.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 23:04:52 #5
73911 ultra_ivo
pi_39707105
Op 3 en 4 komt het shirtje iets te heftig over qua kleur. Die zouden in zw/w eventueel mooier zijn, zoals foto 6. Alleen volgende keer de rand niet zo krap op je model zetten.
Foto 8 vindt ik de mooiste, het shirtje leidt hier niet af, de ogen zijn mooi op de bloemetjes gericht.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:07:13 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39707212
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Op 3 en 4 komt het shirtje iets te heftig over qua kleur. Die zouden in zw/w eventueel mooier zijn, zoals foto 6. Alleen volgende keer de rand niet zo krap op je model zetten.
Foto 8 vindt ik de mooiste, het shirtje leidt hier niet af, de ogen zijn mooi op de bloemetjes gericht.
Haar shirtje is idd erg fel, maar dat is mijn schuld, ze vroeg wat ze aanmoest trekken en ik zei iets zomers en vrolijks.
pi_39707231
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Ze kijkt toch dromerig over de bloemetjes heen?
Pretentieus geneuzel.
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 23:12:52 #8
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39707450
Ik mis af en toe een beetje scherpte in de foto's.
Ook de kleuren vanuit de nabewerking kunnen mij niet altijd bekoren.

Bij de laatste foto had ik het mooier gevonden als de ruimte boven het hoofd toekwam aan de borstpartij. Dit vind ik geen prettige compositie.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_39708485
mooie foto's!!! lekkere zomerse kleuren ook... daarom vind ik het z/w gedeelte wat minden

ff misschien raar vraagje maar wie zijn nou de ouders en wie zijn de kinderen?
<hr>
  maandag 10 juli 2006 @ 23:49:48 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39708739
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
mooie foto's!!! lekkere zomerse kleuren ook... daarom vind ik het z/w gedeelte wat minden

ff misschien raar vraagje maar wie zijn nou de ouders en wie zijn de kinderen?
thnx!!

De vader zie je denk ik wel, dat is de grote brede man.
Het meisje met de rode haren is zijn dochter (die is 13 jaar) en de andere jongen is zijn zoon (die is 16).
En het meisje met het korte haar is dus de vriendin van de vader, en ja' die is een heel stuk jonger.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:50:54 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39708779
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:12 schreef Xilantof het volgende:
Ik mis af en toe een beetje scherpte in de foto's.
Ook de kleuren vanuit de nabewerking kunnen mij niet altijd bekoren.

Bij de laatste foto had ik het mooier gevonden als de ruimte boven het hoofd toekwam aan de borstpartij. Dit vind ik geen prettige compositie.
Bij e laatste komt dat omdat ze op de grond ligt.

Op de schermte moet ik idd meer letten, maar ben ook druk aan het oefenen.
Heb de camera pas 2 maanden ofzo en merk dat ik nog veel moet leren.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:51:00 #12
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_39708782
dat meisje van 12 zie uit als 16, die vriendin ziet ook uit als 16

mwoah is wel compliment voor allebei want meiden van 12 willen altijd ouder lijken en vrouwen willen altijd jonger lijken
<hr>
  maandag 10 juli 2006 @ 23:52:09 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39708823
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
dat meisje van 12 zie uit als 16, die vriendin ziet ook uit als 16

mwoah is wel compliment voor allebei want meiden van 12 willen altijd ouder lijken en vrouwen willen altijd jonger lijken
haha idd, zal het doorgeven aan ze.
Vriendin is 23 overigens.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:11:48 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_39709476
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:29 schreef snakelady het volgende:
Vandaag had ik mijn eerste fotoshoot, de slachtoffers zijn mijn beste vriendin, haar vriend en zijn 2 kinden.

Heb er enorm veel gemaakt en heb er een aantal (16?)daarvan uitgekozen om te laten zien voor eventueel commentaar/tips/kritiek.
Algemene indruk: lekkere zomerse kleuren, en ongedwongen poses. Persoonlijk vind ik het jammer dat je hier en daarvoor zwart-wit hebt gekozen, maar da's een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wel een tipje: probeer je foto's vierkant, of in de verhouding 3:2 (voor afdrukken van echte foto's) of 4:3 (gebruik op beeldschermen) te maken. Dat zijn zo ongeveer de standaardmaten die algemeen in gebruik zijn.
quote:
beiden leuk, al heeft #2 mijn voorkeur, door de zoon die net om de hoek kijkt. Ook lijkt de eerste me ietsje onscherp.
quote:
Lieve foto's. Vooral #4 en #8 doen het goed. #6 zou het volgens mij heel goed doen in kleur, en is ook een beetje scheef.
quote:
Gezichten spreken boekdelen! Dochterlief is duidelijk niet onder de indruk van haar grote broer!
quote:
Deze vind ik in ZW wel goed. Misschien in kleur beter, maar deze ZW vind ik zeker niet verkeerd!
quote:
Goed portret, misschien iets minder muur, en iets meer borstkas. De ogen zitten nu precies in het midden van de foto, probeer die eens op een derde van de foto te zetten?
quote:
Hier zit een stel. Da's in één keer duidelijk. Goeie foto!
quote:
Siblling rivalry. Ik vind m leuk!
quote:
Deze dame ken ik uit een ander topic!. De zwart-wit zou ik (alweer ) in kleur hebben gedaan. de middelste is helemaal goed, misschien met uitzondering van de iets samengeknepen ogen. Daarstraks zei ik iets over ogen op een derde, maar de plaatsing van de armen op een derde maakt dat deze foto toch "klopt". En de laatste is gewoon een leuk portret. Die regel van derden (een vuistregel, geen wet) werkt hier, omdat je haar uit het midden van de foto hebt geplaatst.

Alles bij elkaar een leuke serie, die hier en daar wat bijgeschaafd kan worden, maar over het algemeen veel belooft voor wat er ongetwijfeld nog gaat komen!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:17:34 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39709611
10 en 15 vink echt goed. mooie plaatjes.
14 is ook heel mooi maar valt een beetje in het niet bij 15.
pi_39710812
Potverdikkie, voor een eerste keer doe je dit absoluut niet slecht
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:40:27 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39716138
thnx allemaal, 6 is niet scheef maar dat lijkt idd wel omdat het bruggetje scheef is.
Dat van verhoudingen is een hele goede tip, was dat helemaal vergeten.
en die dame staat idd in het andere topic.

Bobit, thnx 15 is mijn favotiet.

MaNiC_MiNd, dank je.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 11:11:58 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_39716961
Nummer 8 en 15 zijn echt mooi, de rest vind ik persoonlijk wat gewoontjes. Voor een eerste poging zijn het zeker leuke plaatjes! Ik ben zelf nooit zo'n fan van omgeving op de foto zetten, meer de close ups zeg maar, maar dat is persoonlijk .

Ga vooral zo door!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:29:39 #19
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_39719201
Ik zie best wel veel overbelichte stukken. Dat is best wel jammer. En de scherpte kan ook stukken beter. Misschien met PS wat verscherpen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:53:01 #20
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39721660
foto1, 2 en 13 in mindere mate vind ik door de bewerking niet zo mooi. Het lijkt net of de achtergrond erachter is geplakt ofzo, de kleuren zijn onwerkelijk...kweenie, maar íets klopt niet.

foto 3, 5, 7 en 8 vind ik echt erg mooi, een modelletje wat je nog eens moet vragen, ze blijft lekker plakken

Foto 4 vind ik de houding dan weer niet zo leuk, hoewel het wel weer een houding is van een echt jong meisje, wat ze toch is.

foto6 vind ik het zwartwit niet zo toepasselijk. Kijk voor een zwartwitfoto altijd voor een rustige achtergrond, anders valt het model weg in de achtergrond. Verder vind ik haar teveel tegen de rand van de foto aanzitten.

foto9 wat heb je hiermee gedaan? ziet er vlekkerig uit, volgens mij heb je hem een beetje verpest hoor de houding naar elkaar vind ik wel grappig

foto10 zwartwit is hier een kwestie van smaak. Je lijkt hier de belichting helemaal goed te hebben, mooi stukje ruimte in de kijkrichting gehouden.

foto 11 teveel ruimte boven het hoofd, doet niks voor het totaalbeeld. Doordat je de schouder aan 1 kant wel afgeknipt hebt en aan de andere kant niet lijkt de man scheef. Ik zou deze een flink stuk croppen zodat hij meer centraal in het plaatje komt te staan, zijn blik is erg leuk.

foto 12 lekker spontaan

foto 14 voor een zwartwitfoto vind ik hem een beetje vlak, het contrast mag ietsje omhoog. Wel gevaarlijke pose...en profiel is voor bijna niemand flatteus.

foto 15 erg leuke foto...als ie in raw is geschoten zou ik de exposure wel ietsje naar beneden doen, hij geeft een ietwat overbelichte indruk.

foto16 weer iets teveel ruimte aan de bovenkant, maar hele mooie foto, deze zou het ook goed doen in landscape stand.

Hele leuke serie, met mensen erop zoals ze zijn...dat is wel waar ik van houd
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:43:31 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39723412
thnx voor de tips, wat me wel opvalt is dat ik tegenstrijdige adviezen krijg, de een zegt zwart/wit, de anders weer in kleur.
Weer een zegt meer croppen de ander weer minder croppen,d at is best lastig maar snap dat het ook persoonlijke smaak is.

De wang van die jongen is op het origineel overigens nog meer zichtbaar, het was ook erg wrm natuurlijk.

Maar ik waardeer jullie meningen echt enorm.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:46:31 #22
52657 pea4fun
pi_39723512
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:43 schreef snakelady het volgende:
thnx voor de tips, wat me wel opvalt is dat ik tegenstrijdige adviezen krijg, de een zegt zwart/wit, de anders weer in kleur.
Weer een zegt meer croppen de ander weer minder croppen,d at is best lastig maar snap dat het ook persoonlijke smaak is.

De wang van die jongen is op het origineel overigens nog meer zichtbaar, het was ook erg wrm natuurlijk.

Maar ik waardeer jullie meningen echt enorm.
Uiteraard zijn het jouw foto's en kan iedereen nog zoveel adviezen geven, maar je pikt er gewoon uit waarvan je denkt...daar zit wat in

En over de wang van de jongen...als je dat minder zichtbaar wil maken kan je met de dodgetool hem wat lichter proberen te maken...want bij zw/w gebruik je meestal wat meer contrast, wat het alleen nog maar zichtbaarder maakt.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:50:03 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39723624
thnx pea, zal eens gaan soepen.

by the way, jij zou echt wel een goede mod zijn.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:55:41 #24
52657 pea4fun
pi_39723773
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:50 schreef snakelady het volgende:
thnx pea, zal eens gaan soepen.

by the way, jij zou echt wel een goede mod zijn.
nee daarvoor ben ik veel te moody
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 21:54:59 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39734988
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij e laatste komt dat omdat ze op de grond ligt.

Op de schermte moet ik idd meer letten, maar ben ook druk aan het oefenen.
Heb de camera pas 2 maanden ofzo en merk dat ik nog veel moet leren.
Bij nummer 16 ligt ze toch niet op de grond?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')