abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39753395
Ben zelf redelijk over de kwaliteit te spreken (lees, scherpte); aan de compositie heb ik minder aandacht besteed (al mijn hersencapaciteit nodig om de juiste f en iso waarden te kiezen). Btw, alle foto's zijn geschoten met de Aperture priority instelling en Canon 55-200 II USM lens.

De foto's zijn afgezien van wat crop-werk niet bewerkt.

Op mijn tft-scherm (met auto-instellingen) zien ze er allemaal wat flets uit, maar voor ik de kleur ga boosten ben ik benieuwd hoe het op jullie schermen overkomt.
Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
El Guapo: Eh?
El Guapo: You *will* die like dogs.
pi_39754482
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:11 schreef nednederlander het volgende:
Ben zelf redelijk over de kwaliteit te spreken (lees, scherpte); aan de compositie heb ik minder aandacht besteed (al mijn hersencapaciteit nodig om de juiste f en iso waarden te kiezen). Btw, alle foto's zijn geschoten met de Aperture priority instelling en Canon 55-200 II USM lens.
Dus als ik het goed begrijp heb je net een nieuwe cam, en er gelijk een 55-200 II USM lens bijgekocht?
quote:
Op mijn tft-scherm (met auto-instellingen) zien ze er allemaal wat flets uit, maar voor ik de kleur ga boosten ben ik benieuwd hoe het op jullie schermen overkomt.
beetje meer kleur kan geen kwaad, maar is ook niet echt nodig.

#1 Leuk, zebra's doen het altijd beter als het er meer zijn. Hij is aan de bovenkant een tikkie krap, mist net de punten van de oren. Prima DOF.

#2 Op zichzelf leuk, maar ik had meer ingezoomd en de vogel een tikkie minder in het midden gezet.

#3 Wraah . Prima zo. Hooguit wat doortekening in de wolken proberen te krijgen

#4 Mooie vogel, maar waarom pak je m niet in de portrait stand? En van voren?

#5 You looking at me mister? Lekkere plaat, prima vlakverdeling, fijne DOF. Jammer dat ie net iets te krap is van boven

#6. De giraffe staat er aardig op, maar wel erg in het midden, de achtergrond is nogal druk en de lucht lijkt uitgebeten. Sowieso een nogal lichte foto, het donkere bos heeft je automatische lichtmeting gefopt.

#7 Leuk, maar mag wat meer contrast in.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39755097
Hartelijk dank voor je feedback, Vliegvrager; ik merk zelf ook dat de foto's soms wat krap zijn - kan het zijn dat het beeld dat ik door de lens zie niet 100% op de CCD/CMOS komt?

Die telezoom lens zat bij de "aanbieding" inbegrepen - de pelikaan is, net als de meeste andere foto's, trouwens al maximaal ingezoomd. Voor meer zoom zal ik dus nog effe moeten sparen, zeker omdat ik dan toch echt een IS wil.
pi_39755245
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:02 schreef nednederlander het volgende:
Hartelijk dank voor je feedback, Vliegvrager; ik merk zelf ook dat de foto's soms wat krap zijn - kan het zijn dat het beeld dat ik door de lens zie niet 100% op de CCD/CMOS komt?
Het is andersom: wat je door je zoeker ziet is 95% van wat er op je sensor komt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_39755367
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:07 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Het is andersom: wat je door je zoeker ziet is 95% van wat er op je sensor komt.
Dan moet ik me waarschijnlijk gewoon leren beheersen als het op inzoomen aankomt
pi_39897820
Misschien niet compleet fototechnisch, maar wat is nummer 6 een ontzettend gave plaat met die giraffe die wat door zijn poten gaat om bij het groen te kunnen, geweldig!!
I had a signature once. It was awful.
pi_39899165
Mooie foto's. Alleen bij de foto van de giraffe is het jammer dat die auto erop staat.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_39901166
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Misschien niet compleet fototechnisch, maar wat is nummer 6 een ontzettend gave plaat met die giraffe die wat door zijn poten gaat om bij het groen te kunnen, geweldig!!
Ja, alleen jammer van die auto.

Goed gelukt verder!
Bekijk mijn website!
http://foto.pcmencia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')