quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:11 schreef nednederlander het volgende:Ben zelf redelijk over de kwaliteit te spreken (lees, scherpte); aan de compositie heb ik minder aandacht besteed (al mijn hersencapaciteit nodig om de juiste f en iso waarden te kiezen). Btw, alle foto's zijn geschoten met de Aperture priority instelling en Canon 55-200 II USM lens.
Dus als ik het goed begrijp heb je net een nieuwe cam, en er gelijk een 55-200 II USM lens bijgekocht?
quote:
Op mijn tft-scherm (met auto-instellingen) zien ze er allemaal wat flets uit, maar voor ik de kleur ga boosten ben ik benieuwd hoe het op jullie schermen overkomt.
beetje meer kleur kan geen kwaad, maar is ook niet echt nodig.
#1 Leuk, zebra's doen het altijd beter als het er meer zijn. Hij is aan de bovenkant een tikkie krap, mist net de punten van de oren. Prima DOF.
#2 Op zichzelf leuk, maar ik had meer ingezoomd en de vogel een tikkie minder in het midden gezet.
![]()
Wraah
![]()
. Prima zo. Hooguit wat doortekening in de wolken proberen te krijgen
#4 Mooie vogel, maar waarom pak je m niet in de portrait stand? En van voren?
#5 You looking at me mister? Lekkere plaat, prima vlakverdeling, fijne DOF. Jammer dat ie net iets te krap is van boven
#6. De giraffe staat er aardig op, maar wel erg in het midden, de achtergrond is nogal druk en de lucht lijkt uitgebeten. Sowieso een nogal lichte foto, het donkere bos heeft je automatische lichtmeting gefopt.
#7 Leuk, maar mag wat meer contrast in.
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd