abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:23:56 #1
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39728459
Goed...mijn eerste showcase..dus eigenlijk ook testcase be gentle.

De Lichtfabriek is gevestigd in de monumentale gebouwen van het vroegere Energiebedrijf Haarlem aan het Spaarne. Neo classicistiche architectuur uit 1896.

Volgens mij bestaat het gebouwencomplex uit een aantal panden waarvan een deel leeg staat en gesloopt dan wel drastisch gerenoveerd gaat worden. In iedergeval leeg en kapot genoeg om mij een soort naargeestig gevoel te geven. (zie foto 12 t/m 15)

Ik heb hier en daar wat kleine bewerkingen gedaan. Ik ben absoluut niet thuis in bewerkingsoftware. Dit was echt de eerste keer dat ik dit heb gebruikt..(Rawshooter(thnx Pea voor de tip) ...Photoshop is (nog) veel te ingewikkeld)

(opbouwende) kritiek, tips hints, suggestie en uiteraard complimentjes zijn altijd welkom!

Grt

ForrestX

[ Bericht 1% gewijzigd door ForrestX op 11-07-2006 22:37:13 ]
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_39729122
5, 8 en 10 zijn tof. Maar ik zou wat filtertjes over je foto's heen gooien, volgens mij breng je daar veel meer gevoel mee.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:55:12 #3
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39729307
Ik ben zelf niet zo van de gebouwen. Ik zou meteen een model meesleuren en erin planten
Maar foto 3 en 13 vind ik dan wel weer leuk, ik hou wel van doorkijkjes.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_39732006
Mooi gebouw
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:57:49 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39733336
lichtfabriek is mooi
ben er een keer geweest met een examenuitreiking. er zit ook een soort van uitgaans gelegenheid als ik het goed heb. en een gebouw met allerlei bedrijfjes ofzo en iets van een hotel.

heb toen ook wat foto's gemaakt. maar niet zo goed. en met een klein 2mp cameraatje.
maar die zal ik niet posten want das asociaal in iemand anders showcase en een eigen showcase is een beetje overdeven

maar mooie foto's
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:12:03 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39735535
leuk!! 5 en 7 zijn mijn favorieten, die vind ik echt mooi.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 22:28:49 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39736147
Nummer 8 is leuk. Ik moet ff goed kijken voordat ik het snapte.
Verder heb ik het idee dat er leukere (extremere) dingen mee te doen zijn. Ook in de nabewerking.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:40:34 #8
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39736620
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:28 schreef Xilantof het volgende:
Nummer 8 is leuk. Ik moet ff goed kijken voordat ik het snapte.
Verder heb ik het idee dat er leukere (extremere) dingen mee te doen zijn. Ook in de nabewerking.
Tsja...nabewerking...daar ben ik dus (nog) geen held in....heb in PS lopen kloten met curves en weet ik allemaal wat zonder bevredigend resultaat..maar leef je uit als je wilt
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 juli 2006 @ 23:12:44 #9
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39737725

eventjes snel gedaan. Dingen klopppen nog niet... verkeerd gecropt en verkeerd wat donkerder gemaakt (beide te zien in rechter onderhoek).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_39744403
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:55 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben zelf niet zo van de gebouwen. Ik zou meteen een model meesleuren en erin planten
WZZ

En ik zou extremer bewerken en strenger selecteren. 8 goede foto's maken meer indruk dan 8 goede en 8 redelijke.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf woensdag 12 juli 2006 @ 09:00:56 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_39744445
En gezien de sfeer misschien iets onderbelichten of zo . Vervallen lege gebouwen en zonnige dagen zijn beetje rare combi. Werkt de sfeer een beetje tegen die mooie blauwe lucht.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:21:01 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39755737
ik vind die blauwe kleur juist mooi. zeker op de eerste 2 foto's. geeft een beetje het gevoel alsof je als klein kind tijdens de zomervakantie zoiets vind. Ergens als je met mamie en papie op vakantie bent in frankrijk ofzo.
pi_41268932
Okay dan.... Daar kan ik niet tegen op!
*amateurfotograafje dat ik ben... heb nog niet eens ooit een cursusje gevolgd...*

Da's hier wel duidelijk het geval: de 2e foto heeft een parallel met de luchtstreep en ook in 13 is diezelfde parallel weer terug te zien, maar dan is de voorgrand juist weer wazig!

Geen idee of 't ook zo bedoeld is, maar dat zie ik erin, iig.

Wat ik weten wilde, wat is die Lichtfabriek precies? Het was een electriciteitsfabriek?
Begrijp dat er nu feesten georganiseerd worden, klopt?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41271221
Ik zag trouwens in 8 meteen dat de deur achter weerspiegelde in de plas water on de deur op de voorgrond. Wel een erg gave foto, dacht ik nog.

Zo was ik laatst in de avond bij een vleermuizenwandeling in een park hier toen het volle maan was. Tegen een uur of elf liepen we het park weer uit en toen zag ik echt een prachtig schouwspel. Die maan kwam dus net boven de horizon (en de huizen) op en was erg oranje/rood. Hij weerkaatste in de vijver voor ons van het park midden in Arnhem (Sonsbeek, voor de insiders). Twee keer een reusachtige oranje maan, en dat dus tegen de achtergrond van de stad met haar oranje lampen... Echt een Plaaaatje. Maar ja, ik had geen camera... (zelfs geen 'telefoon'camera)
Echt sup-er-jammer vond ik dat.

[melancholisch] En zo ging dat moment voorbij... Ik heb het nog in mijn herinnering staan. [/melancholisch]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41271519
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:49 schreef Sally het volgende:
Wat ik weten wilde, wat is die Lichtfabriek precies? Het was een electriciteitsfabriek?
Begrijp dat er nu feesten georganiseerd worden, klopt?
Het was een electriciteitsbedrijf en nu worden er (in delen ervan tenminste) feesten en bedrijfsbijeenkomsten gehouden. Ik heb er vorig jaar een evenement van een modebedrijf meegemaakt. zie ook www.lichtfabriek.nl
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')