abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 juli 2006 @ 12:54:48 #1
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39719913
Fonteinen op een plein, warm weer en een hele hoop kinderen: een garantie voor een boel waterpret. Afgelopen donderdagavond nam ik mijn nieuwe camera daarom mee naar het Spuiplein in Den Haag. Hieronder wat van de resultaten. Alles gemaakt met een Canon EOS 350D met kitlens (18-55mm)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.
pi_39720096
Hallo!! leuke serie

ik vind nr 2 en 9 eruit springen! wat een goede platen!

1: ik vind hier het standpunt te veraf

2: super! zelfs zonder kind heel sterk

3: leuk met al die druppeltjes

4: nee, snapshot

5: nee vind ik ook snapshot

6: leuk maar belichting is niet super

7: vind ik echt een van de mindere

8. jammer van het kind in het been

9. super!

10 leuke foto! super moment maar je had moeten inflitsen denk ik

11 wel aardig
<hr>
pi_39720109
mooie foto's foto 8 waar die vrouw "zweeft" ziet er wel grappig uit, foto 2 vind ik erg mooi je hebt een goede camera
While there's life, there's hope - Marcus Julius Cicero
Answer me
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:03:20 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_39720159
zo jij maakt dus graag foto's van kleine kinderen?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:03:21 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_39720160
Nummer 3 en 10 zijn echt heel mooi
Bij nummer 8 is het net alsof die vrouw de waterstraal tegen haar kont aan krijgt eigenlijk een beetje jammer omdat het afleidt van de rest van de foto (die gewoon goed is)
pi_39720275
Leuke serie !
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:03 schreef _GdR_ het volgende:
zo jij maakt dus graag foto's van kleine kinderen?
Passend commentaar
pi_39720988
Veel foto's zijn toch wel erg donker zoals, terwijl het midden juist heel zonnig was:

Dan lijkt met dit beter:

Alleen die van het jongentje met reflectie in het water vind ik mooi, in de rest zijn de kinderen zelf niet echt duidelijk (wazig, en van achter), en is de pret minder zichtbaar...
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:35:36 #8
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_39721103
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:31 schreef djexplo het volgende:
Veel foto's zijn toch wel erg donker zoals, terwijl het midden juist heel zonnig was:
[afbeelding]
Dan lijkt met dit beter:
[afbeelding]

Alleen die van het jongentje met reflectie in het water vind ik mooi, in de rest zijn de kinderen zelf niet echt duidelijk (wazig, en van achter), en is de pret minder zichtbaar...
Ik denk dat de kinderen expres een beetje wazig zijn, wet, privacy, toestemming etc . Maar het zou idd wel sterker voor de foto's zijn als ze duidelijker waren geweest.

Verder: gave foto's, ik hoop dat ik ooit zulke platen kan schieten . Ook een superlocatie natuurlijk, kan je veel leuks mee .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 juli 2006 @ 13:43:34 #9
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39721333
Ik heb inderdaad bewust geen heel herkenbare foto's neergezet En ik was ook beperkt qua afstand omdat ik (nog) geen zoomlens heb en niet tussen de fonteinen ga lopen met mijn camera (die dingen verspringen).
pi_39736925
Yoni

zie ze nu pas.

Je hebt er oog voor, lekkere plaatjes zitten er tussen. Ik wil een ander keertje wel de hele rits doornemen maar is al laat. Ohw jah, 9
  dinsdag 11 juli 2006 @ 22:53:10 #11
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_39737050
hele leuke serie
water doet het altijd goed. Vooral in combinatie met spelende kinderen.
Staat altijd garant voor een hoop lol zie plaat 10
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_39744385
Leuke serie, is idd een leuke plek, goed van je om je camera daar eens mee naar toe te nemen.

#1: Beetje rommelig. In zie erg veel dingen die geen onderdeel uitmaken van het beeld.

#2: de onvermijdelijke waterspigelingsplaat. Hij is prima.

#3. Heel fijn, hoe dat licht op de die waterdruppeltjes valt. Heb je die ingeflitst of had je daar gewoon geluk mee?

#4 Leuke plaat, wel een beetje krap van boven.

#5 Ik vind de uitsnede niet zo gelukkig. Het idee is goed, maar pak m ruimer of krapper. Ik zou m zelf onder de knie al afgesneden hebben.

#6, 7, 8 en 11 aardige sfeerbeelden, maar niet heel bijzonder

#9 Ga maar gauw een lijstje kopen

#10 Mooi de lol van dat jochie vastgelegd, en een lekker dynamische plaat. Kun je mee thuiskomen. Gezicht is een beetje donker, maar of inflitsen gehol[pen had (reflecties op het water) betwijfel ik eerlijk gezegd (de lichte bewerking van djexplo doet me pijn aan mn ogen)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 13 juli 2006 @ 10:04:43 #13
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39780402
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:56 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke serie, is idd een leuke plek, goed van je om je camera daar eens mee naar toe te nemen.
Ja, tis echt een leuke plek. Denk dat ik er nog wel vaker een poging ga wagen Even een paar reacties op je commentaar
quote:
#1: Beetje rommelig. In zie erg veel dingen die geen onderdeel uitmaken van het beeld.
Hmm ja eens. Vond het zelf toch wel een leuk plaatje omdat ie een beetje weergeeft hoe 't daar in elkaar steekt enzo. Maar zeker zo klein issie wel wat aan de rommelige kant.
quote:
#3. Heel fijn, hoe dat licht op de die waterdruppeltjes valt. Heb je die ingeflitst of had je daar gewoon geluk mee?
Vooral geluk Een groot deel van het plein lag al heel erg in de schaduw (zon was al aan het zakken) en nog maar een heel klein stukje lag nog iets in de zon. Op dat stuk was prachtig tegenlicht en daardoor is deze foto zo geworden. Zag 't wel een beetje aankomen, maar het was vooral toch nog een toevalstreffer. In dingen als invulflitsen ben ik nog niet zo thuis en ik denk ook dat zoiets hier sowieso best lastig is. Die kinderen zijn zo vlug als water
quote:
#4 Leuke plaat, wel een beetje krap van boven.
Mee eens. Er hingen hele lelijke A4-tjes boven haar hoofd en die wilde ik weg hebben. Hij had alleen nog wel ietsiepietsie ruimer gekund achteraf, was er alleen te lui voor om 't over te doen
quote:
#5 Ik vind de uitsnede niet zo gelukkig. Het idee is goed, maar pak m ruimer of krapper. Ik zou m zelf onder de knie al afgesneden hebben.
Kun je uitleggen waarom? Ik ga dit thuis nog wel even proberen om te zien wat het effect is, maar vond 'm zelf zo wel grappig eigenlijk
quote:
#9 Ga maar gauw een lijstje kopen
Hier ben ik idd ook wel tevreden over . De meningen zijn wel verdeeld over het grote stuk aan de rechterkant.
quote:
#10 Mooi de lol van dat jochie vastgelegd, en een lekker dynamische plaat. Kun je mee thuiskomen. Gezicht is een beetje donker, maar of inflitsen gehol[pen had (reflecties op het water) betwijfel ik eerlijk gezegd (de lichte bewerking van djexplo doet me pijn aan mn ogen)
Het gezicht is inderdaad donker. Jongetje was nog vrij ver af, dus ik denk dat inflitsen sowieso weinig geholpen had gezien de afstand. Nog afgezien van de reflecties inderdaad. Ik vind die lichte bewerking ook niet mooi, zo licht was het ook niet eens meer toen
Ik heb 'm ook nog van dichterbij, maar die is minder mooi.

Binnenkort dus nog 'ns terug. Ken de camera inmiddels ook wat meer dus dat zal wel schelen. Maar eerst een lensje erbij denk ik, want 't is hier wel fijn om wat meer in te kunnen zoomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')