* K3 is druk bezig met KaZaA
Ik weet niet of die disco nummers een gimmick zijn. Live zorgt het in ieder geval voor extra sfeer, en als je Stef ziet dansen op die muziek dan denk ik dat de meer uptempo disco muziek ook gewoon recht uit z'n hart komt.
Op Lowlands vond ik het optreden van Zita Swoon een van de leukere optredens.
quote:Snoeiharde black metal! Je moet het echt eens luisteren. Zwaar bruut joh! Die gast kan ontzettend hoog krijsen. Ze worden de nieuwe belofte van de black metal genoemd en ze slaan ook aan bij het grote publiek! Met name de samensmelting van Black Metal en Disco in een aantal nummers is uniek.
Op dinsdag 25 december 2001 19:36 schreef 2nosedT het volgende:
Wat is dit voor soort muziek?
* 2nosedT geen zin nummer te downloaden
Wereldband!
quote:Stoer usericon!!
Op dinsdag 25 december 2001 19:36 schreef 2nosedT het volgende:
Wat is dit voor soort muziek?
* 2nosedT geen zin nummer te downloaden
(s0z, dit is mijn mening )
Stef Kamil Carlens is natuurlijk een genie, zonder hem zou het wel wat minder zijn.
De plaat onder de naam Moondog Jr., getiteld Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat is fenomenaal. I Paint Pictures On A Weddingdress ook, vooral door het nummer Our Daily Reminders, mijn favoriete nummer aller tijden zo'n beetje.
De laatste plaat, Life = A Sexy Sanctuary, is een groeiplaat, maar over het geheel wel iets minder dan de voorgangers.
Jeezes. Ze hebben er ook wel hun tijd voor genomenquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:17 schreef DaisyDuke het volgende:
15 oktober 2004, NIEUW ALBUM SITA ZWOON:
...
klinkt al goed.quote:rustig, heel organisch en ongedwongen
Ik vond het laatste album een flinke domper op de feestvreugd.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:36 schreef misteriks het volgende:
hun nieuwe single op stubru klinkt in ieder geval héél zita swoon. dus al bij al , qua sfeer , helemaal zo slecht nog niet
YAY !quote:Op woensdag 29 september 2004 10:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Hetgeen ik van het nieuwe album gehoord heb komt qua sound aardig in de buurt van 'every day i wear...' En laat dat nu mijn favoriete ZS/Mjr album zijn! In ieder geval geen disco meuk op deze nieuwe plaat....
Ik vind niet dat zs met deze een andere kant heeft opgezocht ; maar zichzelf heeft uitgediept.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:11 schreef DaisyDuke het volgende:
Diegene die zeiden dat deze plaat weer terug naar de 'roots' gingen, hebben ongelijk gekregen...
deze plaat laat weer een totaal andere kant van ZS horen, een kant die we eigenlijk nog nooit in deze mate hebben gehoord. Zoveel gevoel voor melodie, zulke warme arrangementen, zulke sterke songs, zo sfeervol en toch eigenzinnig en integer blijven... erg knap!
Nominatie voor plaat van het jaar.....
En ik ga dus meequote:Op zaterdag 10 december 2005 10:37 schreef Diaan73 het volgende:
Zita Swoon komt weer naar Nederland voor (voor zover nu bekend) 2 zitconcerten. Op 16 februari in Paradiso Amsterdam en op 17 februari in Nighttown Rotterdam.
Kaartverkoop is vandaag begonnen.
En ik heb twee kaartjes
Ja idd live CD+DVD .... had je mee moeten nemen hoor, is echt heel goedquote:Op woensdag 14 december 2005 19:57 schreef methodmich het volgende:
Live CD + DVD he... Heb er mee in de handen gestaan, toch nog niet meegenomen.
Stom, stom, stom... Pure klasse, subtiele pracht, fenomenale uitvoeringen! Ik kom superlatieven tekort!quote:Op woensdag 14 december 2005 19:57 schreef methodmich het volgende:
Live CD + DVD he... Heb er mee in de handen gestaan, toch nog niet meegenomen.
Dan ga je in februari ook vast wel naar 1 van de concerten of nietquote:Op donderdag 15 december 2005 10:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Stom, stom, stom... Pure klasse, subtiele pracht, fenomenale uitvoeringen! Ik kom superlatieven tekort!
Maar je verwoordt het heel goed. ik sluit me er helemaal bij aanquote:Op donderdag 15 december 2005 10:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Stom, stom, stom... Pure klasse, subtiele pracht, fenomenale uitvoeringen! Ik kom superlatieven tekort!
Dat staat wel op de planning ja!quote:Op donderdag 15 december 2005 10:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan ga je in februari ook vast wel naar 1 van de concerten of niet
Komt vanzelf wel hoor, we hebben de tijd. Vond de vorige plaat toch ook niet zo overdonderend dat ik direct sta te springen. Verre van zelfs, eigenlijk. De Moondog Jr.-plaat en I Paint Pictures... blijven onovertroffen.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Foei! Hoop voor je dat het niet uitverkocht is...quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:01 schreef DaisyDuke het volgende:
Oei, scherp. Daar moet ik ook nog even kaarten voor regelen!
Volgens mij zijn er nog wel kaarten....quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Foei! Hoop voor je dat het niet uitverkocht is...
Ow dat zou wel zonde zijn zeg..... ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef DaisyDuke het volgende:
Nee, via onze vrienden van Ticketmaster ging het feest even niet door. Misschien dat er in de loop van volgende week nog kaarten vrijkomen, anders ga ik het even aan de kassa proberen.
Deze week maar even langs de kassa van Nighttown. Tot op heden nog geen tijd voor gehad.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:51 schreef peaceman het volgende:
Gaat het nog lukken om erbij te zijn DD?
Dat is idd merkwaardig....quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:03 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Deze week maar even langs de kassa van Nighttown. Tot op heden nog geen tijd voor gehad.
Wel merkwaardig dat de Nighttown site niet aangeeft dat het uitverkocht is, terwijl er via Ticketmaster geen kaarten meer te krijgen zijn.
Nee, Paradiso idem dito.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is idd merkwaardig....
Wij gaan zelf naar Paradiso... Lukt dat ook niet via ticketmaster? Alhoewel.. Ticketmaster gooit toch de kaartverkoop op slot 1 of 2 weken voor het concert?
tja meer dan 2 weken vantevoren als het nog niet uitverkocht is op slot gooien, lijkt me wat zot...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:11 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee, Paradiso idem dito.
En bij m'n eerste poging zat ik nog binnen de periode van 2 weken.
Ach gossiequote:
Dat zou tof zijn ja! Moet je ons wel ff opzoeken natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:48 schreef DaisyDuke het volgende:
3voor12 geeft deze week kaartjes weg voor Zita Swoon! Wie weet ben ik gelukkig in het spel deze week!
Moderne versie van house-warming.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Tupperware-parties, lingerie-parties en Zweedse cosmetica-parties zijn mij overigens bekend, maar Beton-parties...
Natuurlijk! Maar laat ik me niet rijk rekenen, heb nog nooit wat gewonnen bij onze vrienden van de VPRO.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat zou tof zijn ja! Moet je ons wel ff opzoeken natuurlijk
Maar nu dus wel!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:51 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Natuurlijk! Maar laat ik me niet rijk rekenen, heb nog nooit wat gewonnen bij onze vrienden van de VPRO.
Jeetje geweldig zegquote:Op maandag 13 februari 2006 14:26 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Maar nu dus wel!Heb 2 kaartjes voor het Nighttown optreden gewonnen!
![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:26 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Maar nu dus wel!Heb 2 kaartjes voor het Nighttown optreden gewonnen!
![]()
Ja, dat was niet lastig als enige winnaar tussen twee winnaressen.quote:
Prijswinnaars staan altijd in de nieuwsbrief.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:44 schreef methodmich het volgende:
Waar stond dat dan?
* methodmich heeft gezocht op de site
Ik heb wel tegen Leonie gezegd dat ze vanavond maar wat minder goed hun best moeten doenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:54 schreef DaisyDuke het volgende:
Mooi, positieve verhalen! Ik kijk uit naar vanavond!
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Was er eigenlijk een voorprogramma?
klopt, maar als ze (de band) op een meter afstand staan is het nog indrukwekkender..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:34 schreef methodmich het volgende:
Ja, met dat mini speeldoosje ook erin. En die ingehouden stiltes en dan SKC die zingt.
Nou eerst zaten we 4e rij ofzo, maar Kamil riep mensen op om te roteren en toen zijn we een op de grond gaan zitten en zaten we er een meter vanaf.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:36 schreef methodmich het volgende:
Dat begrijp ik ja. Had je goede kaarten of was je vroeg?
Niets teveel gezegd dus?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Grappig, BUG was er ook! Waar zat jij?
Heb er verder weinig aan toe te voegen. Het was zonder enige twijfel een van de meest bijzondere optredens die ik heb gezien.
Ik zat onder het "balkon", in het midden ongeveer.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Grappig, BUG was er ook! Waar zat jij?
Nee, het was briljant. Mooie covers van Cohen en Morphine ook!quote:
Gelukkig hebben wij daar in Paradiso geen last van gehad.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:44 schreef BUG80 het volgende:
Dieptepunten: Geen. Of misschien wel de hardop pratende cultuurbarbaren. Nederlands publiek![]()
Dat was ook het geval, helaas. Als ik om me heen keek zag ik de rest van de zaal ook gewoon aandachtig luisteren. Gelukkig kan ik me er redelijk goed voor afsluiten, maar tijdens de echt rustige stukken is het wel storend.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:16 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd ook wel meevallen hoor, BUG. Je kon zo nu en dan een speld horen vallen. Maar misschien zat jij net tussen die paar babbelkousen in, dat kan natuurlijk...
We waren het eens.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:20 schreef methodmich het volgende:
Hoe vond de Haarlem-supporter het concert, BUG80?
Precies. Maar als je na zo'n concert als deze nog steeds niet om bent ben je reddeloos verloren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:27 schreef methodmich het volgende:
Mooi zo, want die stond er nog redelijk blanco tegenover!
Sorry sorryquote:Op zondag 19 februari 2006 17:58 schreef MaJo het volgende:
Waarom wordt mijn reactie genegeerd?Waren er meer mensen van Fok bij het afterconcert? Moet er nog veel aan denken, was echt geweldig
Zoiets ving ik ook op.. volgens mij wekte hij in elk geval de suggestie. Waarschijnlijk mocht hij het nog niet officieel bevestigen.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Zeg BUG, zei Stef aan het einde van het optreden nou dat ze ook op Motel Mozaïque zouden komen?
Mooie recensie en geheel naar waarheid!quote:Op maandag 20 februari 2006 20:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Geen perzische tapijten in Gent, maar toch een zeer lovende recensie:
http://www.kindamuzik.net/artikel/11961
En fokkin' terecht natuurlijk!
Ja, maar dat komt vooral omdat op de DVD de nummers op diverse locaties zijn opgenomen. De liedjes zijn niet heel veel anders.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:07 schreef methodmich het volgende:
Ah, klinkt goed. Een beetje zoals de vorige dus wel, alleen dan met meer verschil tussen de CD en DVD versie?
Ik hoorde juist via via dat de sfeer wat minder was tussen de bandleden onderling... Ze zouden later ook bij hotel Lloyd optreden maar de helft van de band kwam maar opdagenquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb een aantal nummers nu meerdere keren gehoord. Tot nu toe vind ik de eerste twee nummers nog het mooist klinken. Maar komt misschien ook omdat ik die andere nog niet genoeg heb gehoord.
Veel plezier ermee Methodmich! Goede aankoop gedaan hoor.
Ik hoorde dat het concert afgelopen zondag in Paradiso helemaal geweldig moet zijn geweest. Wij konden helaas niet.![]()
achteraf gezien had het wel gekund....
Nou ja dat was een grote fan, dus misschien valt die het meer op dan iemand die de band bijvoorbeeld wat minder kent.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:33 schreef Diaan73 het volgende:
Zo beleeft iedereen het anders dus.... hmm vreemd. Dat zou je toch moeten kunnen merken.
Ik heb hier ook helemaal niets van gemerkt. Ik vond de chemie tussen de band heel erg goed, alles was juist heel erg strak gespeeld en er was heel goed samenspel en erg veel contact tussen de bandleden voor de timing en dergelijke, en bij het bedanken van het publiek stonden ze eensgezins omarmd als, jawel, een grote familie.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik hoorde juist via via dat de sfeer wat minder was tussen de bandleden onderling... Ze zouden later ook bij hotel Lloyd optreden maar de helft van de band kwam maar opdagen
Ik ken het origineel overigens niet. Ik denk dat ik die maar eens ga downloaden. Ben wel benieuwd geworden na deze mooie cover.quote:
Ongelooflijk inderdaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef peaceman het volgende:
OOR heeft Big City uitgeroepen als 1 van de flops van 2007. Heb je ooit gedacht dat ze daar wel verstand hadden van muziek, dan weet je dus nu wel beter. De sukkels!
Bizar. Gewoon een hele goede, solide plaat en ik heb vrijwel alleen positieve dingen gelezen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef peaceman het volgende:
OOR heeft Big City uitgeroepen als 1 van de flops van 2007. Heb je ooit gedacht dat ze daar wel verstand hadden van muziek, dan weet je dus nu wel beter. De sukkels!
Bron: Stubru.bequote:Tom Pintens verlaat Zita Swoon
De lopende tournee 'A Band In A Box' van Zita Swoon wordt de laatste met Tom Pintens. Daarna zullen Stef Kamil Carlens en de zijnen het zonder hun eerste luitenant moeten stellen.
Pintens blijft nog tot eind maart op de concerten van Zita Swoon meespelen. Hij wil niet van een definitief afscheid spreken: "Stef en ik waren na een samenwerking van 15 jaar muzikaal wat uit elkaar gegroeid. Dat is logisch. Dan is het beter om uit elkaar te gaan met de kans om ooit opnieuw op elkaar verliefd te worden".
Nee heb m niet gekocht. Vond het teveel dubbelen eigenlijk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:32 schreef methodmich het volgende:
Al mensen die ook Big Blueville hebben aangeschaft? Dubbelt wel wat nummers met Big City, maar die hebben ze toch enigszins veranderd her en der. Wat subtiele dingetjes.
En Josieanna, een nieuw nummer, is echt top!
Heb je ook wel gelijk in, zie de review.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee heb m niet gekocht. Vond het teveel dubbelen eigenlijk.
Band in a box blijft briljant!
Met Band in a Box krijg je iedereen overstag!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
Onze buurvrouw heeft bij ons band in a box gezien, ze kende Zita Swoon nog niet. Vond ze hartstikke leuk. Heb haar een cd gegeven en ze draait hem grijs, ze vindt het geweldig. Dus weer een fan erbij
quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:54 schreef peaceman het volgende:
Ik heb m mijn vrouw cadeau gedaan...
Bron: humo.bequote:Van Zita Swoon verschijnt deze week 'To Play, To Dream, To Drift, An Anthology', waarna de groep voor twee jaar op non-actief gaat (Carlens: 'Ik ga twee jaar reizen en geen conventionele songs meer schrijven').
Bron: rabbitfield.comquote:Volgens pianist Leif Ove Andesnes zijn kenners en fanatieke liefhebbers het allermoeilijkst te overtuigen. Wij rekenen onszelf tot de groep van fanatieke liefhebbers en moeten de man gelijk geven. Ja, wij verliezen ons wel eens in details, kunnen een ‘verkeerd geëvolueerd gitaarlijntje’ genadeloos met de grond gelijk maken, het grondig oneens zijn met nieuw gekozen artistieke paden, of een eind emmeren wanneer een favoriet nummer uit de setlist geschrapt wordt.
En toch… toch houden we van deze band en keken wij bijgevolg met ongeduld uit naar de release van van Zita Swoon’s eerste carrièreoverzicht. We grabbelden deze dubbel-cd bij onze plaatselijke dealer uit een transportkist en…
Twee schijven en een fotoboekje werden in een prachtige verpakking en tegen een zeer scherpe prijs ons deel.
Terwijl we merken dat het fotoboekje ruikt als een stel pas ingesmeerde marathonbenen gaat de eerste cd in de lader. We zijn klaar voor een marathon door meer dan 15 jaar muziek.
Zita Swoon is geen band die zich in een vakje laat stoppen en dat merk je meteen bij het beluisteren het eerste schijfje waarop de groep zijn klassiekers heeft samengebracht. Er is blues, pop, rock, bluesfolkfunk, en Zita Swoon. Ingetogen nummers als ‘Tv Song’, ‘Giving up the hero’ en ‘Hey you, whatshadoing?’ worden afgewisseld met heupbewerkers ‘Jintro & and the great Luna’, ‘Disco!’ en ‘Thinking about you all the time’.
Het is geen sinecure om uit een back catalogue van ondertussen 10 (semi-)studio albums een selectie te maken die op 1 cd past én daarmee al die verdomde fanatici tevreden te stellen, maar we kunnen enkel bevestigen dat de moedige mens die deze uitgave samenstelde de gulden middenweg gevonden heeft en quasi alle gezichten van de band aan bod laat komen.
Quasi, ja, geen enkel nummer uit ‘Plage tattoo/Circumstances’ haalde de eindmeet. We beseffen wel dat deze nummers moeilijk in te passen zijn, en dit het soort album is waar een ‘voor de liefhebbers’ nooit ver uit de buurt is… maar zoals je na verloop van tijd net van de vreemde gewoontes van je vriend of vriendin gaat houden, zo houden wij liefhebbers ook van de vreemde kantjes van Zita Swoon.
Speciaal voor de veeleisende liefhebbers, werd deze uitgave voorzien van een 2de cd met daarop niet eerder uitgegeven materiaal. Waar die gulden middenweg van hierboven met stenen uit de yellow brick road gebouwd was vind je op deze cd de kasseien die ooit als oprit naar die weg dienden of ongebruikt naast de weg bleven liggen: dit is demo-land, en het is er fantastisch.
Je hoort de band in bluesy premature versie toen ze nog ‘Kamil and the Beatband’ of ‘A Beatband’ heetten. Je zal bij ‘Two horses blues’ aan dEUS’s ‘Suds and Soda’ denken. Je zal je afvragen waarom ‘Big black tv cat’ en ‘A Jugboy = Lonely’ een nieuwe naam kregen (tip voor interviewers!). Je zal Tom Barman horen, en je komt ook eindelijk te weten hoe ‘A song about a girls’ had geklonken met Mauro en Guy Van Nueten erbij.
Kortom: dit is een goudmijn, een goudmijn mét dessert want helemaal achteraan vind je nog 2 nieuwe nummers: ‘Lonely Place’, dat je al kon horen tijdens Dancing with the sound hobbyist-optredens, en het nog recentere ‘Wake up for the trees’, een song die er eigenlijk om vraagt om in het publiek gespeeld te worden, busker style, zoals het ooit begon.
Heel even is het verhaal af. De volgende 2 jaar gaat Zita Swoon herbronnen. In het voorjaar wordt nog wel een 2de Sound Hobbyist-theatertour met rosas afgewerkt, maar daarna worden nieuwe paden gezocht, stenen gelegd, en pap gegeten (om sterk te zijn, voor kenners en fanatieke liefhebbers).
Marc
rabbitfield.com
Ik vind hem goed, vooral de plaat met onbekende nummers dan. De ander is kwalitatief natuurlijk beter, maar bevat al bekende songs en het is leuk om op die andere plaat eens te horen wat ze nog meer hebben gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef BUG80 het volgende:
Iemand al een mening over die Anthology plaat? Ik heb 'm nog niet in huis. Hier in elk geval een review van een fansite:
[..]
Inderdaad erg fijne plaat, met een aantal bijzondere uitvoeringen ook. Enige minpunt: er hadden van mij wat meer nieuwe songs uit de "Dancing with the sound hobbyist"-show op disc 2 gemogen. Daar zaten echt pareltjes bij.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik vind hem goed, vooral de plaat met onbekende nummers dan. De ander is kwalitatief natuurlijk beter, maar bevat al bekende songs en het is leuk om op die andere plaat eens te horen wat ze nog meer hebben gedaan.
Die DVD isquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef Norrage het volgende:
Ooh, heb Band in A Box maar aangeschaft, go Peace!
Erg fijn album inderdaad! Het openingsnummer geniaal (Whatshadoing) en verder ook erg goed!! Maar niet zo goed als ik het openingsnummer vond
Nu eens even die DVD kijken die erbij zat!
Klopt... Life trouwens...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:09 schreef Norrage het volgende:
oeh, ik hoor nu wel al de toegevoegde waarde van een echte cd. Nu even in mijn stereo-installatie gegooid, begint te groeien! Maar wow, dat eerste nummer...Onvoorstelbaar
De rest is serieus ook geweldig hoor. Enkel de Franstalige nummers vind ik net wat irritant. Niet zozeer door de taal, maar die zijn gewoon net iets anders.
En Moving Through Live As Prey is ook goed idd, dat had je volgens mij op last.fm gezegd
ik doe het echt nooit zoveel, maar ik heb hem nu al 5 keer helemaal geluisterdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:52 schreef peaceman het volgende:
Wacht maar tot je m vaker geluisterd hebt....
hehequote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:32 schreef Beregd het volgende:
zita swoon life is altijd de moeite waard.
Na iets verder gekeken te hebben (bovenaan deze paginaquote:
Ja, die Peace heeft nog niet zo'n verkeerde (muziek)smaakquote:Op woensdag 17 februari 2010 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Na iets verder gekeken te hebben (bovenaan deze pagina)e en wat opgezocht te hebben op inet gaan we er naar toe hoor 3 April! Lijkt me cool. Ben helemaal verkocht aan deze band.
peace
Het grappige is dat ik nu 4 dagen daarvoor naar Tom McRae ga... againpeace
tsja, maandagen komen ons wat beter uit dan donderdagen...alhoewel het had gekund. Tivoli is ook wel wat gezelliger dan de Melkweg, me dunktquote:Op woensdag 17 februari 2010 10:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, die Peace heeft nog niet zo'n verkeerde (muziek)smaak.al vind ik zeker niet alles mooi wat hij mooi vindt Maar jammer dat je naar Amsterdam gaat voor Tom McRae ipv Urecht...
Het is zelf Tivoli De Helling, nog nooit geweest, maar wel intiem denk ik. Ach de Melkweg is ook gezellig hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
tsja, maandagen komen ons wat beter uit dan donderdagen...alhoewel het had gekund. Tivoli is ook wel wat gezelliger dan de Melkweg, me dunkt
Volgens mij niet... begin maar...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:08 schreef methodmich het volgende:
Hebben we trouwens wel eens een Zita Swoon song top zoveel gedaan?
Yup, daarom ook top 10quote:Op zondag 21 februari 2010 20:14 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zal er eens over nadenken... ik ga ze eerst allemaal nog even luisteren.
My Bond With You And Your Planet: Discoons "trouw" liedje.
Haha, dat is waar idd. Nou ja, dat nummer staat ook op een cd van Zita Swoonquote:Op zondag 21 februari 2010 20:50 schreef methodmich het volgende:
Ik heb de covers niet meegenomen, hoewel Waiting 'til You're Gone dat eigenlijk ook is.
Overigens is Ice Guitars wel van Moondog Jr.
Wedding Dress heeft ook goede dingen hoor, maar vind Moondog Jr. wel wat rauwer en dat vind ik fijnquote:Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef methodmich het volgende:
Wel een apart verhaal dan in principe, aangezien Wedding Dress wat mij betreft vooral voortborduurt op Moondog Jr., al is het her en der iets melodieuzer. Maar is natuurlijk puur persoonlijk.
Leuk dat je zoveel tijd in de band hebt gestoken, in elk geval een zeer afgewogen oordeel. Heb je ook al een song top zoveel kunnen maken?
Mooi zo! Bijzonder zijn hun concerten altijd.. en het plezier spat er af.quote:Op zondag 4 april 2010 11:04 schreef Norrage het volgende:
Ooeh gister waren we in de Melkweg!! Was erg bijzonder,leuk en bovenal indrukwekkend. Jammer dat er in zon setting niet echt hits gespeeld worden ofzo, maar het was super!
Dat heb ik ook. Best nog een tijdje heel erg enthousiast heel veel gedraaid, en daarna eigenlijk nooit meer. Niet dat ik hem slecht vind, ik heb er gewoon geen zin meer in.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef peaceman het volgende:
Goede vraag.. moet eerlijk bekennen dat ik Moondog jr. al erg lang niet meer beluisterd heb.
Hmm, zit er iets in die muziek ofzo? Want ik heb dus precies hetzelfde nu....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Best nog een tijdje heel erg enthousiast heel veel gedraaid, en daarna eigenlijk nooit meer. Niet dat ik hem slecht vind, ik heb er gewoon geen zin meer in.
Ik vind het ook de beste (of 1 na beste). Ik denk dat het probleem is dat het album te lang is denk ik... Ik luister het nooit afquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:29 schreef methodmich het volgende:
Nou, heb ik geen last van. Op I Paint Pictures... na vind ik het de beste plaat die ze gemaakt hebben. Al zijn de bands niet volledig te vergelijken. Maar qua emoties vind ik de plaat van Moondog Jr. misschien nog wel de beste ook. Ik word hem in ieder geval nooit zat.
Ik weet niet, het is net een mooie vrouw waar je hoge verwachtingen van hebt en die dan allemaal kleine trekjes blijkt te hebben waar je je mateloos aan ergert. Ik heb hem gisteren nog even gedraaid, het deed me altijd een beetje denken aan Tom Waits uit de 1e helft van de jaren 80 en dat draai ik ook nauwelijks nog, dus misschien was het gewoon het soort muziek. Maar dat is het niet, Tom Waits staat er stuk beter bij me op als het ik het nu draai.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, zit er iets in die muziek ofzo? Want ik heb dus precies hetzelfde nu....
Ik vind hem heel leuk. Beetje soort Big City, maar dan anders. En het Afrikanen gedoe is niet heel erg overheersend maar de sfeer straalt het wel uitquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:58 schreef methodmich het volgende:
Hoe is de plaat met de Afrikanen? Is dat wel een goede combi, het klinkt mij als een vreemde samengang in de oren.
Ja erg leukquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |