abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:54:44 #201
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66737367
Gisteren ben ik naar 'Dancing with the Sound Hobbyist' geweest. Dat is de show waarmee Zita Swoon nu langs de theaters tourt.

Het is echt een geweldige show, ik raad Zita-liefhebbers die het leuk vinden om de band eens in een andere setting te zien aan om er heen te gaan. Ze treden op met een podium vol instrumenten en een (moderne) danser voegt ook nog een extra dimensie aan het geheel. Gedurende het optreden word je er echt in meegezogen.

Het is allemaal nieuw werk wat ze spelen. Dat varieert van 'vertrouwd klinkende'' songs (ik hoorde allerlei stijlen van de verschillende albums voorbij komen) tot instrumentale, experimentele en sferische muziek.

Het nieuwe werk klinkt in elk geval veelbelovend. Ik hoop heel erg dat hier weer een DVD+CD uit gaat komen, net als Band in a Box.

vrijdag 6 maart 2009 @ 08:39:27 #202
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66754597
19 maart komen ze in Enschede, ik kan helaas niet maar Peaceman gaat wel.... komen ze een keer in Enschede..... kan ik gewoon niet...
Make love, not war ☮
pi_74893231
Er is een album uit van Zita Swoon, getiteld To Play, To Dream, To Drift. Een dubbelaar. Kant A bevat allerlei bekende nummers, de zogenaamde "Released Anthology" en kant B, niet verrassend, de "Unreleased Anthology". En ja, hoewel ik Kant A al vrijwel geheel heb, koop ik die dan toch weer... Wereldband!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:54:20 #204
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_74895301
Ik heb m mijn vrouw cadeau gedaan...
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:00:19 #205
114177 Diaan73
pi_74895502
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:54 schreef peaceman het volgende:
Ik heb m mijn vrouw cadeau gedaan...
binnenkort maar eens goed gaat luisteren. Ben benieuwd.
Make love, not war ☮
  maandag 7 december 2009 @ 15:59:26 #206
71333 BUG80
Stop making sense
pi_75375230
quote:
Van Zita Swoon verschijnt deze week 'To Play, To Dream, To Drift, An Anthology', waarna de groep voor twee jaar op non-actief gaat (Carlens: 'Ik ga twee jaar reizen en geen conventionele songs meer schrijven').
Bron: humo.be
pi_75377739
Dat is inderdaad wel flink balen, want ze waren m.i. hard op weg om dEUS te overtreffen als beste band van België. Of beter gezegd, ze hadden ze al overtroffen wat mij betreft.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 7 december 2009 @ 21:01:17 #208
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75387862
was een week geleden op één ook al iets van. Ze zouden wel nog optreden, maar geen gewone "songs"-optredens meer, wel een aantal nevenprojecten. Dus misschien komt er daar ook wel wat interesants uit.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:35:22 #209
71333 BUG80
Stop making sense
pi_75399773
Iemand al een mening over die Anthology plaat? Ik heb 'm nog niet in huis. Hier in elk geval een review van een fansite:
quote:
Volgens pianist Leif Ove Andesnes zijn kenners en fanatieke liefhebbers het allermoeilijkst te overtuigen. Wij rekenen onszelf tot de groep van fanatieke liefhebbers en moeten de man gelijk geven. Ja, wij verliezen ons wel eens in details, kunnen een ‘verkeerd geëvolueerd gitaarlijntje’ genadeloos met de grond gelijk maken, het grondig oneens zijn met nieuw gekozen artistieke paden, of een eind emmeren wanneer een favoriet nummer uit de setlist geschrapt wordt.
En toch… toch houden we van deze band en keken wij bijgevolg met ongeduld uit naar de release van van Zita Swoon’s eerste carrièreoverzicht. We grabbelden deze dubbel-cd bij onze plaatselijke dealer uit een transportkist en…

Twee schijven en een fotoboekje werden in een prachtige verpakking en tegen een zeer scherpe prijs ons deel.
Terwijl we merken dat het fotoboekje ruikt als een stel pas ingesmeerde marathonbenen gaat de eerste cd in de lader. We zijn klaar voor een marathon door meer dan 15 jaar muziek.

Zita Swoon is geen band die zich in een vakje laat stoppen en dat merk je meteen bij het beluisteren het eerste schijfje waarop de groep zijn klassiekers heeft samengebracht. Er is blues, pop, rock, bluesfolkfunk, en Zita Swoon. Ingetogen nummers als ‘Tv Song’, ‘Giving up the hero’ en ‘Hey you, whatshadoing?’ worden afgewisseld met heupbewerkers ‘Jintro & and the great Luna’, ‘Disco!’ en ‘Thinking about you all the time’.

Het is geen sinecure om uit een back catalogue van ondertussen 10 (semi-)studio albums een selectie te maken die op 1 cd past én daarmee al die verdomde fanatici tevreden te stellen, maar we kunnen enkel bevestigen dat de moedige mens die deze uitgave samenstelde de gulden middenweg gevonden heeft en quasi alle gezichten van de band aan bod laat komen.
Quasi, ja, geen enkel nummer uit ‘Plage tattoo/Circumstances’ haalde de eindmeet. We beseffen wel dat deze nummers moeilijk in te passen zijn, en dit het soort album is waar een ‘voor de liefhebbers’ nooit ver uit de buurt is… maar zoals je na verloop van tijd net van de vreemde gewoontes van je vriend of vriendin gaat houden, zo houden wij liefhebbers ook van de vreemde kantjes van Zita Swoon.

Speciaal voor de veeleisende liefhebbers, werd deze uitgave voorzien van een 2de cd met daarop niet eerder uitgegeven materiaal. Waar die gulden middenweg van hierboven met stenen uit de yellow brick road gebouwd was vind je op deze cd de kasseien die ooit als oprit naar die weg dienden of ongebruikt naast de weg bleven liggen: dit is demo-land, en het is er fantastisch.
Je hoort de band in bluesy premature versie toen ze nog ‘Kamil and the Beatband’ of ‘A Beatband’ heetten. Je zal bij ‘Two horses blues’ aan dEUS’s ‘Suds and Soda’ denken. Je zal je afvragen waarom ‘Big black tv cat’ en ‘A Jugboy = Lonely’ een nieuwe naam kregen (tip voor interviewers!). Je zal Tom Barman horen, en je komt ook eindelijk te weten hoe ‘A song about a girls’ had geklonken met Mauro en Guy Van Nueten erbij.
Kortom: dit is een goudmijn, een goudmijn mét dessert want helemaal achteraan vind je nog 2 nieuwe nummers: ‘Lonely Place’, dat je al kon horen tijdens Dancing with the sound hobbyist-optredens, en het nog recentere ‘Wake up for the trees’, een song die er eigenlijk om vraagt om in het publiek gespeeld te worden, busker style, zoals het ooit begon.

Heel even is het verhaal af. De volgende 2 jaar gaat Zita Swoon herbronnen. In het voorjaar wordt nog wel een 2de Sound Hobbyist-theatertour met rosas afgewerkt, maar daarna worden nieuwe paden gezocht, stenen gelegd, en pap gegeten (om sterk te zijn, voor kenners en fanatieke liefhebbers).

Marc
rabbitfield.com
Bron: rabbitfield.com

[ Bericht 1% gewijzigd door BUG80 op 08-12-2009 10:00:25 ]
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:56:39 #210
71333 BUG80
Stop making sense
pi_75400196
Je kunt trouwens de 3 uur (!) durende radio1 sessie "Stef Kamil Carlens en gasten" terugluisteren! De gasten zijn Tom Barman, Laïs, The Scene, Leki, Dez Mona, The Flying Horseman en Lucky fonz III.

Downloaden:
deel 1
deel 2
deel 3

[edit]

Ja, erg mooi om te horen allemaal! Flink aantal kippenvelmomenten, zoals een duet tussen The Lau en Stef Kamil voor de overleden Yasmine, Dez Mona die Moondog Jr covert en natuurlijk:

[/edit]

[ Bericht 14% gewijzigd door BUG80 op 08-12-2009 14:02:48 ]
pi_75414518
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef BUG80 het volgende:
Iemand al een mening over die Anthology plaat? Ik heb 'm nog niet in huis. Hier in elk geval een review van een fansite:
[..]

Ik vind hem goed, vooral de plaat met onbekende nummers dan. De ander is kwalitatief natuurlijk beter, maar bevat al bekende songs en het is leuk om op die andere plaat eens te horen wat ze nog meer hebben gedaan.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:31:53 #212
71333 BUG80
Stop making sense
pi_75543103
Zita Swoon + Tom Barman + John Parish die een nummer van dEUS spelen... klinkt als een goede combi?

Dat is het ook!

Bekijk deze YouTube-video

Dit is van het optreden van Zita Swoon in de AB van 10 december...
  woensdag 16 december 2009 @ 11:57:23 #213
71333 BUG80
Stop making sense
pi_75682283
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ik vind hem goed, vooral de plaat met onbekende nummers dan. De ander is kwalitatief natuurlijk beter, maar bevat al bekende songs en het is leuk om op die andere plaat eens te horen wat ze nog meer hebben gedaan.
Inderdaad erg fijne plaat, met een aantal bijzondere uitvoeringen ook. Enige minpunt: er hadden van mij wat meer nieuwe songs uit de "Dancing with the sound hobbyist"-show op disc 2 gemogen. Daar zaten echt pareltjes bij.

Maar... misschien betekent de afwezigheid van deze nummers wel dat er nog een CD/DVD aan zit te komen
pi_75772816
Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Mooie overbrugging tijdens de ZS-loze periode!
www.thuisuiteten.nl
pi_77259023
Wat een held die Zita Swoon! Geweldige muziek. Wat zijn er veel belgische pareltjes zeg! Dat wist ik niet!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_77339477
Je weet wel dat Zita Swoon de bandnaam is toch?

Het zijn dus helden, wat mij betreft!
www.thuisuiteten.nl
pi_77339714
Ja, ik praat altijd in de 3e persoon. Wilco vind ik bijvoorbeeld ook een held
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_77685725
Ooh, heb Band in A Box maar aangeschaft, go Peace!
Erg fijn album inderdaad! Het openingsnummer geniaal (Whatshadoing) en verder ook erg goed!! Maar niet zo goed als ik het openingsnummer vond

Nu eens even die DVD kijken die erbij zat!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:52:18 #219
114177 Diaan73
pi_77685755
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:51 schreef Norrage het volgende:
Ooh, heb Band in A Box maar aangeschaft, go Peace!
Erg fijn album inderdaad! Het openingsnummer geniaal (Whatshadoing) en verder ook erg goed!! Maar niet zo goed als ik het openingsnummer vond

Nu eens even die DVD kijken die erbij zat!
Die DVD is hebben wij al vaak gezien.
Make love, not war ☮
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:52:22 #220
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_77685758
Wacht maar tot je m vaker geluisterd hebt....
pi_77686582
oeh, ik hoor nu wel al de toegevoegde waarde van een echte cd. Nu even in mijn stereo-installatie gegooid, begint te groeien! Maar wow, dat eerste nummer...Onvoorstelbaar
De rest is serieus ook geweldig hoor. Enkel de Franstalige nummers vind ik net wat irritant. Niet zozeer door de taal, maar die zijn gewoon net iets anders.

En Moving Through Live As Prey is ook goed idd, dat had je volgens mij op last.fm gezegd
pi_77686623
Wat moet ik me van die huidige tour voorstellen trouwens? Klinkt natuurlijk heel vet om naar toe te gaan, maar een soort dansvoorstelling? Gaan er hier mensen?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:11:27 #223
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_77686647
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:09 schreef Norrage het volgende:
oeh, ik hoor nu wel al de toegevoegde waarde van een echte cd. Nu even in mijn stereo-installatie gegooid, begint te groeien! Maar wow, dat eerste nummer...Onvoorstelbaar
De rest is serieus ook geweldig hoor. Enkel de Franstalige nummers vind ik net wat irritant. Niet zozeer door de taal, maar die zijn gewoon net iets anders.

En Moving Through Live As Prey is ook goed idd, dat had je volgens mij op last.fm gezegd
Klopt... Life trouwens...
DVD al gekeken? Die is heel fijn!
pi_77686894
Ohja, ik haal dat woord altijd door elkaar.
Net even stukje DVD gekeken, maar daar moet ik altijd evn wat meer voor gaan zitten. Nu uit de cd-speler is het wel ineens nog 2x zo goed. Goede tip Peace! Je beste tot nu toe Alhoewel ik binnenkort naar Tom McRae ga
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:19:42 #225
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_77686921
Wanneer? 25 maart toevallig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')