abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:51:41 #251
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_78357066
Goede vraag.. moet eerlijk bekennen dat ik Moondog jr. al erg lang niet meer beluisterd heb.
pi_78404906
Zonde, is ook een prachtige plaat! Her en der wel experimenteler.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_78556665
Ooeoeh, heb net een weekje met Zita Swoon en al hun platen vertoefd en kan nu een mooie gefundeerde mening geven.

Zijn eerdere albums (Live=Sexy sanctuary en wedding dress) konden me niet echt bekoren. Vond ze een beetje saai, ongecontroleerd en als je eenmaal de Band In The Box versies hebt gehoord valt het ook allemaal een beetje tegen. A Band In The Box zelf, ik vind het album toch stiekem een beetje tegenvallen (na mijn eerst zeer positieve mening). Ik word ten eerste gek van die zangeressen! Echt, ze zorgen er echt voor dat ik sommige nummers gewoon skip. Het klinkt schel, het doet pijn aan mijn oren en ik vind het kwalitatief ook niet goed genoeg om het nog te kunnen waarderen. Op sommige nummers komt het wel goed uit de verf, en dat is maar goed ook. Overall is mijn mening over het livealbum: Sommige nummers zijn echt helemaal geweldig! Whatshadoing, Hot Hotter Hottest, Life As Prey, Daily reminders..en nog wel een paar..En die staan in mijn top lijst beste nummers, zonder twijfel! Mateloos veel respect voor Zita Swoon daardoor.
Aan de andere kant vind ik er dus ook nummers tussen zitten die ik elke keer skip. Ik kan er zelfs als ik er geconcenteerd voor ga zitten niet zo veel mee. Instrumentaal maken ze alles goed! Best of the best zijn ze instrumentaal. Vocaal word ik er simpelweg een beetje moe van.

Dan de Big City/Blueville albums (die ik al had). Ik vind ze daar een lossere, veel vrolijkere en melodieuzere stijl hebben. Dat is de Zita Swoon waar ik voor ben gevallen! Niet die van zijn eerdere albums. A Band In The Box is dan een beetje de middenweg tussen beide periodes. En kwalitatief bij verre het best. Het heeft namelijk het beste van beide periodes. Gelukkig. Respect dat ze zo enorm veelzijdig zijn!

Maar nu rest mijn laatste mening, en mijn verrassende conclusie: Moondog Jr.
Waar hun eerdere albums me niet echt veel deden raakte dit album me bij de strot! Wat geweldig! Wat een stem, wat een afwisseling, wat een heerlijk rauw album. Jintro & the Great Luna, die piano versie..Kippenvel. Ice Guiters, fantastisch. Moondog, super. En zo kan ik even doorgaan! Kon niet ophouden dit album te luisteren..en dat met al die andere albums die ik nu heb
Dus peace, ga het inderdaad weer eens luisteren
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_78557038
Wel een apart verhaal dan in principe, aangezien Wedding Dress wat mij betreft vooral voortborduurt op Moondog Jr., al is het her en der iets melodieuzer. Maar is natuurlijk puur persoonlijk.

Leuk dat je zoveel tijd in de band hebt gestoken, in elk geval een zeer afgewogen oordeel. Heb je ook al een song top zoveel kunnen maken?
www.thuisuiteten.nl
pi_78558726
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef methodmich het volgende:
Wel een apart verhaal dan in principe, aangezien Wedding Dress wat mij betreft vooral voortborduurt op Moondog Jr., al is het her en der iets melodieuzer. Maar is natuurlijk puur persoonlijk.

Leuk dat je zoveel tijd in de band hebt gestoken, in elk geval een zeer afgewogen oordeel. Heb je ook al een song top zoveel kunnen maken?
Wedding Dress heeft ook goede dingen hoor, maar vind Moondog Jr. wel wat rauwer en dat vind ik fijn

En ja, ik was al aan het kijken naar een top 10...maar ik weet vooralsnog te weinig van de individuele nummers om ze te rangschikken maar een top 5 lukt wel:

1. Hot Hotter Hottest
2. Hey You Whatshadoing?
3. Jintro & the Great Luna (Moondog Jr. versie)
4. Thinking About You All The Time
5. Je Range

Vind dit al heel lastig! Ik ga eens wat meer nummers 1 voor 1 checken

Wel grappig, heb nog niet zoveel kunnen opzoeken over Moondog Jr, maar ik zie nu inderdaad dat ze daar hebben samengewerkt met Tom Waits mensen. Dat was de eerste vergelijking die ik ook maakte! Erg Tom Waits.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_78559975
Nou, hoe vaak ik het ook geluisterd had, dat zegt nog steeds niks...Heb nu Wedding Dress toch nog even opstaan. En toch ook erg goed. Vooral Sexy Sanctuary vind ik dan wat tegenvallen, maar goed, ik moet het allemaal nog meer luisterbeurten gunnen

En verder, ze zijn gewoon geweldig! mis ik nou nog albums trouwens?
pi_78560184
A Song About A Girls, maar die heb je denk ik wel.

En de Anthology is dan ook wel aardig, vooral de Unreleased Anthology
www.thuisuiteten.nl
pi_78598562
Die had ik nog niet! Meeste nummers stonden echter ook band in a box. Fijn album, zeker! en ik zal eens op zoek naar die anthology
pi_79926899
Ooeh gister waren we in de Melkweg!! Was erg bijzonder,leuk en bovenal indrukwekkend. Jammer dat er in zon setting niet echt hits gespeeld worden ofzo, maar het was super!
  zondag 4 april 2010 @ 11:09:03 #260
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_79927011
quote:
Op zondag 4 april 2010 11:04 schreef Norrage het volgende:
Ooeh gister waren we in de Melkweg!! Was erg bijzonder,leuk en bovenal indrukwekkend. Jammer dat er in zon setting niet echt hits gespeeld worden ofzo, maar het was super!
Mooi zo! Bijzonder zijn hun concerten altijd.. en het plezier spat er af.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 16:17:17 #261
71333 BUG80
Stop making sense
pi_94470728
Yes! De muziek van Dancing With the Sound Hobbyist verschijnt op CD, onder de naam Zita Swoon Group - Music from Dancing With the Sound Hobbyist.

Previews zijn hier te beluisteren: http://soundcloud.com/zita-swoon-group
pi_108188947
Zita Swoon met zijn Afrika collaboratie Wait For Me op de luisterpaal ^O^ *O*

En ik ga (terwijl de tour al een tijdje bezig is) 16 maart naar hun optreden van de Wait For Me tour in Tivoli! :)
pi_108338844
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef peaceman het volgende:
Goede vraag.. moet eerlijk bekennen dat ik Moondog jr. al erg lang niet meer beluisterd heb. :@
Dat heb ik ook. Best nog een tijdje heel erg enthousiast heel veel gedraaid, en daarna eigenlijk nooit meer. Niet dat ik hem slecht vind, ik heb er gewoon geen zin meer in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108338888
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Best nog een tijdje heel erg enthousiast heel veel gedraaid, en daarna eigenlijk nooit meer. Niet dat ik hem slecht vind, ik heb er gewoon geen zin meer in.
Hmm, zit er iets in die muziek ofzo? Want ik heb dus precies hetzelfde nu....
pi_108357015
Nou, heb ik geen last van. Op I Paint Pictures... na vind ik het de beste plaat die ze gemaakt hebben. Al zijn de bands niet volledig te vergelijken. Maar qua emoties vind ik de plaat van Moondog Jr. misschien nog wel de beste ook. Ik word hem in ieder geval nooit zat.
www.thuisuiteten.nl
pi_108357102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:29 schreef methodmich het volgende:
Nou, heb ik geen last van. Op I Paint Pictures... na vind ik het de beste plaat die ze gemaakt hebben. Al zijn de bands niet volledig te vergelijken. Maar qua emoties vind ik de plaat van Moondog Jr. misschien nog wel de beste ook. Ik word hem in ieder geval nooit zat.
Ik vind het ook de beste (of 1 na beste). Ik denk dat het probleem is dat het album te lang is denk ik... Ik luister het nooit af
pi_108407189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hmm, zit er iets in die muziek ofzo? Want ik heb dus precies hetzelfde nu....
Ik weet niet, het is net een mooie vrouw waar je hoge verwachtingen van hebt en die dan allemaal kleine trekjes blijkt te hebben waar je je mateloos aan ergert. Ik heb hem gisteren nog even gedraaid, het deed me altijd een beetje denken aan Tom Waits uit de 1e helft van de jaren 80 en dat draai ik ook nauwelijks nog, dus misschien was het gewoon het soort muziek. Maar dat is het niet, Tom Waits staat er stuk beter bij me op als het ik het nu draai.

Het is net alsof er een ballon is doorgeprikt, dat ik nu onder de oppervlakte kijk en zie dat er niks achter zit, alsof het een beetje nep is. Het is niet heel slecht of zo, maar ik zie me er niet meer heel positief over worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_108507731
Hoe is de plaat met de Afrikanen? Is dat wel een goede combi, het klinkt mij als een vreemde samengang in de oren.
www.thuisuiteten.nl
pi_108508314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:58 schreef methodmich het volgende:
Hoe is de plaat met de Afrikanen? Is dat wel een goede combi, het klinkt mij als een vreemde samengang in de oren.
Ik vind hem heel leuk. Beetje soort Big City, maar dan anders. En het Afrikanen gedoe is niet heel erg overheersend maar de sfeer straalt het wel uit :) Gewoon heel vrolijk album met leuke melodieen.
pi_108555503
Okee. Wel gewoon zang in het Engels / Frans??
www.thuisuiteten.nl
pi_108557625
Luister hem nou maar gewoon, op de luisterpaal :P het is beetje een mix van talen.
pi_109191674
Fantastisch! _O_
Al weer. Wat een held(en) zijn ze toch :D Zo'n feestvreugde, en fantastisch Afrikaans sausje. Zelden zo opzwepend concert meegemaakt :)
  Moderator zaterdag 17 maart 2012 @ 09:37:14 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109196547
Van de week waren ze met die line-up ook bij vrije geluiden, tof idd :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 17 maart 2012 @ 09:39:03 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109196566
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109207390
quote:
Ja erg leuk :) wel apart, deze tour is al een half jaar bezig maar nu pas mediaaandacht. Tsja, heeft te maken met de cd-release lijkt me :)
pi_123128981
Liefhebbers, plaats vandaag (woensdag 20 februari) of morgenochtend (donderdag 21 februari) hier je 5 favoriete songs van Zita Swoon / Moondog Jr. / Zita Swoon Group:

MUZ / Top5 van de dag #33
www.thuisuiteten.nl
pi_123129028
O+ O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')