nerdquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef baNEEL het volgende:
Is al een topic over, UTFS enzo.
Dat is echt niet te vinden met deze search. De TT kan zoveel verschillende dingen zijn, hoe kan ik nou weten waar ik op moet zoeken ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef baNEEL het volgende:
Op 3:10 val je lekker in de herrie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:04 schreef Mr.Zop het volgende:
ja op 1:30 is dat bij Soulwax, erg vet
Bij Positive tension van bloc party hoor ik niks boeiens op 3:10?
ga naar tweakers ofzoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef baNEEL het volgende:
Ik ken het. Ik heb het met de meest simpele gitaarloopjes soms zelfs. Ik vind het helemaal geweldig en vertel dan ook aan mensen dat ze dat zeker eens moeten horen. Door mijn enhousiasme verwachten ze dan iets geweldigs, maar het valt ze altijd tegen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:51 schreef AudreyHepburn het volgende:
En ja, dit is misschien een beetje een raar topic, en ik kan me voorstellen dat het een potentieel suf opnoemtopic is, maar dit zijn nou echt van die dingen die ik mensen laat horen en dat ik dan helemaal hysterisch enthousiast ga doen over "dat ene trompetje" en ik hoopte dat meer mensen dat hadden en dat we er dan over kunnen praten enzo..
Lekkere schettertetterdetrompetter, you're right babe!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:49 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ken je dat....In het nummer Chan Chan van de Buena Vista Social Club zit dus op 2.38 min. een trompetje, en daar heb ik gewoon weleens van moeten huilen, zo ontzettend ontroerend mooi is het.
Sowieso is de drummer van Soundgarden mijn op één na allerfavorietste drummer ooit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:46 schreef AudreyHepburn het volgende:
Over Soundgarden gesproken, het intro van Jesus Christ Pose, met die drums..
Ook zo'n boembararadadadadadaa-moment.
Inderdaad prachtig.quote:
Niet zo raar; dat heb ik net zo!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:27 schreef ruudbackus het volgende:
Zal ik eens een rare noemen;
Villa Volta van de efteling; in de korte versie nabij de 2 minuiten in de lange nabij de 8 minuten. als het koor over de muziek heen "rolt" is echt een kippenvelmoment.
Ja!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 17:00 schreef dwerg het volgende:
Pulp, This Is Hardcore. De rust op 4.24, 'this is the eye of the storm'.
Toeval?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:48 schreef Elmo1608 het volgende:
De omslag in het nummer Radiohead - 2 + 2 = 5 op 2:25
Laten we vooral ook de GONG in Lateralus niet vergetenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:31 schreef Ferdie88 het volgende:
Tool- Third Eye: 12:35. Een muzikaal orgasme en een afsluiting om U tegen te zeggen
Jammer van al die Radiohead fans die helemaal niet weten wat het betekent.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:48 schreef Elmo1608 het volgende:
De omslag in het nummer Radiohead - 2 + 2 = 5 op 2:25
Wil je ons ook laten delen in je oneindige wijsheid, of blijft het bij deze ene mededeling?quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:16 schreef JelleS het volgende:
[..]
Jammer van al die Radiohead fans die helemaal niet weten wat het betekent.
Daar ia al een tijdje niet meer in gereageerdzie ik, als deze vol is dan kunnen we eens kijken of we dat topic weer tot leven wekken.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:47 schreef Arcee het volgende:
Zie ook: Nummers met 1 bepaald fantástisch hoogtepunt...
duurt wel lang voordat dit topic vol is of niet? Geen riedeltjes meer..dat ene toontje op 4:21?quote:Op woensdag 1 november 2006 22:47 schreef nipeng het volgende:
[..]
Daar ia al een tijdje niet meer in gereageerdzie ik, als deze vol is dan kunnen we eens kijken of we dat topic weer tot leven wekken.
quote:You're the only one who can hold your head up high,
Shake your fists at the gates saying:
"I have come home now!
Fetch me the spirit, the son, and the father.
Tell them their pillar of faith has ascended.
It's time now!
My time now!
Give me my, give me my wings!"
Give me my wings!
You are the light and way, that they will only read about.
Set as I am in my ways and my arrogance,
Burden of proof tossed upon the believers.
You were the witness, my eyes, my evidence,
Judith Marie, unconditional one.
Zo'n beetje elk nummer op dat album eindigt met een langdurige gitaarsolo: Sharp Dressed Man, Gimme all your lovin', Legs, Under pressure.....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:17 schreef EKterror het volgende:
ZZ Top- Sharp Dressed Men - Heersende gitaarsolo van 1.17 tot 2.15.
Dat had tot iets te maken met de totalitaire staat beschreven in het boek '1984' van George Orwell, of zit ik er nu helemaal naast?quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:16 schreef JelleS het volgende:
[..]
Jammer van al die Radiohead fans die helemaal niet weten wat het betekent.
Correct. De beste man moet en gelooft uitieindelijk dat 2+2=5. De staat overwint.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:53 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Dat had tot iets te maken met de totalitaire staat beschreven in het boek '1984' van George Orwell, of zit ik er nu helemaal naast?
Van Aenema, het nummer H., vanaf 3:28 ongeveer tot het einde eigenlijk. Maar vooral tot 4:55 ofzo.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik weet dat ik het een paar jaar terug met een nummer van Tool had, ik zal eens uitzoeken welk nummer en welk deel van het nummer dat was.
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:26 schreef SlaggY het volgende:
RHCP - Wet sand: Waar john eerst begint mee te zingen en daarna een geweldige "Yeaaah!" uit z'n strot perst. En vervolgens begint aan een geweldige solo.
haha, ja! Soms moet je een nummer heel vaak horen om het onderscheid te kunnen maken, dus als mensen voor de eerste keer dat nummer horen, krijgen ze het vaak niet mee....quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:44 schreef bloodymary het volgende:
Geweldig topic dit!
Als ik dan muziek op heb staan met mensen er bij roep ik altijd: nu komt het, nu komt het, nu komt het. En dan kijken ze me daarna aan van: was het dat.....?
Ja!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Agiath het volgende:
Muse - Micro Cuts
(3:18) Dat die gitaar zo van links naar rechts gaat over je boxen, heftig![]()
Net zoals deze topics, zeg maar:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:19 schreef wallofdolls het volgende:
Ik had plotseling een idee.
Lees: wallofdolls heeft vakantie en weet niet wat ie met zn tijd aan moet
In dit topic de allermooiste momenten uit de muziekgeschiedenis. Dus niet zo zeer nummers, maar meer dat momentje in een nummer waarbij je rillingen door je hele lichaam voelt gaan, waar een nummer op zijn ultieme hoogtepunt komt, of waar een nummer juist weer terugkomt van ultieme waanzin
Ja heuh, t is hier wel de bedoeling dat er ook een beetje een concreet voorbeeld gegeven wordt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net zoals deze topics, zeg maar:
Nummers met 1 bepaald fantástisch hoogtepunt...
Dat ene trompetriedeltje op twee minuut achtendertig!
Nou, daar staan er ook genoeg in, wou ik er maar mee zeggen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:47 schreef wallofdolls het volgende:
Ja heuh, t is hier wel de bedoeling dat er ook een beetje een concreet voorbeeld gegeven wordt.
Hoiquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:31 schreef helldeskr het volgende:
Hendrix,
Super speciaal vind ik de solo niet..
Vernieuwend dat wel... toendertijd waren er niet veel die dit soort solo's speelden.
Tegenwoordig vind je bij de plaatselijke muziekschool jochies die technisch beter zijn.
Maar wat mij altijd verbaasd is wat een absurd grote klauwen die gozer had.
Zoals hij zijn duim gebruikt voor de basnoten..dat zullen niet veel mensen hem nadoen.
Ik vind de volledige versie van dat nummer veel beterquote:
Kom op, post een voorbeeldje met ons aller Esmée Denters... een lekker R'n'B moment... ah toe...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:56 schreef wallofdolls het volgende:
Oh een voorliefde voor metal. Ik zie het al. Dan wordt t moeilijk, want dan kan ik je sowieso niet overtuigen.
Metal. Zelden metal gehoord waar iets knaps gedaan werd
Je hebt mn OP niet gelezen?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:01 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Kom op, post een voorbeeldje met ons aller Esmée Denters... een lekker R'n'B moment... ah toe...
Sorry, heel flauw, maar als ik ga nadenken over briljante muziekmomenten, dan zijn het of piano solo's, zangsolo's, of ja, het is niet anders die kutgitaren die je veelal in rock en metalmuziek hoort...
En anders post je zelf wat, in plaats van alleen maar commentaar te gevenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:31 schreef helldeskr het volgende:
Hendrix,
Super speciaal vind ik de solo niet..
Vernieuwend dat wel... toendertijd waren er niet veel die dit soort solo's speelden.
Tegenwoordig vind je bij de plaatselijke muziekschool jochies die technisch beter zijn.
Maar wat mij altijd verbaasd is wat een absurd grote klauwen die gozer had.
Zoals hij zijn duim gebruikt voor de basnoten..dat zullen niet veel mensen hem nadoen.
Ik geloof dat mijn sarcasme niet helemaal duidelijk is overgekomen, was niet mijn bedoeling, sorry.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Je hebt mn OP niet gelezen?![]()
Stond daar Esmee Denters in?
Je bent wel heel dom als je de TS gaat afzeiken op zijn vermeende R&B-smaak![]()
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En anders post je zelf wat, in plaats van alleen maar commentaar te geven
Nou ja ok, dat begreep ik dan verkeerd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:38 schreef helldeskr het volgende:
Ho ho..
Ik zie Hendrix niet als een klasse lager..dat maak jij er zelf van.
Hij heeft hele mooie dingen gemaakt, maar deze solo vind ik minder..
Erg rommelig en hij blijft veel hangen op thema's.
Als in " hey dit klnkt leuk..ga ik mee verder '
Dat is vaak het euvel bij improv solo's zeker als de artiest onder invloed is...
Ik zeg niet dat IK het beter kan..echter ik heb opnames van heel vroeger als ik stoned gitaar ging spelen.
Dan ging het ook vaak die kant op... geen idee wat ik speelde en ik kan het ook niet meer nadoen
Die swchreeuwquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:06 schreef Siniti het volgende:
Pink Floyd - Careful With That Axe, Eugene
http://video.google.nl/videoplay?docid=3843185501966845317&ei=IXJXSsjELorf-QbTlMXaBg&q=looking+through+the+knotholes+in+granny's+wooden+leg&hl=nl
7:00-7:42 Die schreeuw![]()
![]()
Zo veel mogelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:58 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
, graag met zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen
![]()
Funkadelic's, of Eddie Hazel's, Maggot Brain is natuurlijk superieur.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:19 schreef wallofdolls het volgende:
1:00
Dit hele stuk is een groot orgasme, maar vooral als rond 1:00 de wahwah nog eens extra word aangeduwd en Jimmy alles grijpt wat er te grijpen valt aan snaren. (mensen die durven te zeggen dat er betere gitaarsoli bestaan dan deze verdienen een hele pijnlijke langzame dood)
Mp3 cutter-joiner downloaden en dan knip je gewoon jouw relevante stukje er uit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
Weet iemand een site waar je makkelijk muziek kan uploaden en er mogelijkheid is tot scrollen? En dan dus alleen de audio. Lukt mij niet op metacafé e.d.
En wellicht myspace?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:49 schreef Siniti het volgende:
Weet iemand een site waar je makkelijk muziek kan uploaden en er mogelijkheid is tot scrollen? En dan dus alleen de audio. Lukt mij niet op metacafé e.d.
Bono in een allerbeste muziekmomenten topic zetten? Daar ben ik het absoluut niet mee eensquote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:49 schreef Siniti het volgende:
Can - Up The Bakerloo Line With Anne
Dit stukje uit een 19 minuten lange jam, briljant. Vooral het stuk vanaf 00:35 tot het eind waar de drummer helemaal los gaat
Wij staan geen vreemde downloadlinks toe op Fok! Alleen youtube of de artiest's myspace.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:09 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik doe niet aan myspace
Zal wellicht die andere optie uitproberen
Ik vind juist het intro het vetste aan dit nummer. En dan in het bijzonder de solo van 1:17 totdat hij begint te zingen. Je ziet het publiek helemaal losgaan, en dan komt dat trompetje er nog bijquote:
Voor mij is dat a capella stukje rond 2.59 (en ook de opbouw daarnaartoe, en de climax natuurlijk) het hoogtepunt van het nummerquote:
Het was al gelukt, zie post 178quote:Op zondag 12 juli 2009 10:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Wij staan geen vreemde downloadlinks toe op Fok! Alleen youtube of de artiest's myspace.
Ik heb het nieuwe topic trouwens laten mergen met een ouder topic van hetzelfde onderwerp, wat ook al prachtig was. Mooie topics.
Oh? Mag je ook niet een stukje van 30 sec uit n nummer knippen en dat in je eigen flashplayertje stoppen?quote:Op zondag 12 juli 2009 10:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Wij staan geen vreemde downloadlinks toe op Fok! Alleen youtube of de artiest's myspace.
Ik heb het nieuwe topic trouwens laten mergen met een ouder topic van hetzelfde onderwerp, wat ook al prachtig was. Mooie topics.
Youtube link or it didn't happenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef heijx het volgende:
Nog niet genoemd hier, tot mijn stomme verbazing.
Bach, Cantate BWV12 (Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen), de sinfonia (eerste deel). Die intro met de hobo snijdt gewoon diep in je ziel. Het stuk dat ik telkens kan herhalen is van 01:50 tot het eind. (Gustav Leonhardt Teldec versie)
Bach, Matthäuspassion: De laatste herhaling van het thema in "Aus Liebe will mein Heiland sterben". Prachtig samenspel van fluit en althobo's.
Als ik t op zoek kan ik zo 30 versies vinden, dus iets specifieker mag?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef heijx het volgende:
Nog niet genoemd hier, tot mijn stomme verbazing.
Bach, Cantate BWV12 (Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen), de sinfonia (eerste deel). Die intro met de hobo snijdt gewoon diep in je ziel. Het stuk dat ik telkens kan herhalen is van 01:50 tot het eind. (Gustav Leonhardt Teldec versie)
Bach, Matthäuspassion: De laatste herhaling van het thema in "Aus Liebe will mein Heiland sterben". Prachtig samenspel van fluit en althobo's.
Ik kan me niet voorstellen dat het Leonhardt Consort 30 opnamen bij Teldec heeft gemaakt, maar ik bedoel deze opname uit 1972 zoals op de verzamel CD Das alte Werk 0630-12532-2.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Als ik t op zoek kan ik zo 30 versies vinden, dus iets specifieker mag?
Ja, er werd naar gevraagd.quote:Op zondag 23 september 2012 16:40 schreef dwerg het volgende:
Heb je daar nog een reden voor, belsen!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |