abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40680471
Peter Gabriel - Sledgehammer : Dat typische eh.. fluit-achtige-synthesizer geluid dat 2 a 4x in het lied voorkomt zo ergens voor het einde van het lied.

Rush - Subdivisions - De synthesizer solo, misschien cheesy maar wel erg ultiem
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:48:44 #52
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_40681224
Life of Agony - Hemophiliac in me

Op 2.58 ineens piano en gitaar... dan valt het stil, een super basgitaarloopje en alles komt er weer in knallen !

Heeeerlijk

(en de intro van Love you to death van Type o Negative natuurlijk)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_40690728
Tool- Third Eye: 12:35. Een muzikaal orgasme en een afsluiting om U tegen te zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdie88 op 10-08-2006 23:09:11 ]
Hallowed be my name
pi_40692992
Phil Collins- No Son of Mine, de laatste 40 seconden. Mooie afsluiting van het nummer

ZZ Top- Sharp Dressed Men - Heersende gitaarsolo van 1.17 tot 2.15.
pi_40693048
De intro (die bas) van No Doubt - Hella Good
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40728679
Mooie thread OP, echte muziekliefhebbers herkennen dat wel... lol

Ik ga geen minuten en seconden opmeten, maar wat we me nu zo te binnen schiet zijn de volgende nummers:

- Mia Bocca van Jill Jones, een door Prince geproduceerd nummer dat electrofunk met orchestrale arrangementen vermengt. Tegen het eind van het nummer valt het orkest weg, en hoor je een kale, harde funkbeat, op een gegeven moment klinkt het het alsof de drummachine doorslaat en daarna gaat het orkest vol uit: strijkers, blazers en een trompetsolo. Eén van de meest magische momenten in muziek wat mij betreft.

- Wendell Gee van REM: het nummer klinkt wat klunzig in het begin, REM probeert een countrynummer te spelen, maar op het moment dat Peter Buck zijn mandoline oppakt wordt het nummer 'opgelift' naar iets hemels, de combinatie van nauwelijks verstaanbare vocals van Michael Stipe, die mandoline, en de achtergrondvocalen van Mike Mills raken precies de gevoelige snaar.

- Electric Red van Miles Davis op zijn cd 'Aura': een simpele 'blues' in een modern jasje, Miles houdt zich in tot aan het eind, maar er zit al de nodige spanning in de muziek. Tenslotte laat hij zichzelf gaan in een 'coda' waarin hij op een manier soleert die zo intens en raak is, dat ik het met weinig andere momenten kan vergelijken in de moderne (pop en jazz-)muziek.

Ik kan zo nog wel even doorgaan (Joni Mitchells vocale frasering in 'Little Green', het stilvallen van de muziek tot een 'naakt' ritme op het eind van 'If i was your girlfriend' van Prince, de woordloze uithalen van Van Morrison op 'Listen to the lion') maar anders wordt het een lang verhaal.. LOL
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:52:56 #58
158452 IQM
I am the one
pi_42135822
Spinvis - Ik Wil Alleen Maar Zwemmen
01:49 Mooi, laag deuntje.
En die zin ervoor ("Hé, je wou m'n auto lenen...hou 'm maar").
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:02:08 #59
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42136022
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:31 schreef Ferdie88 het volgende:
Tool- Third Eye: 12:35. Een muzikaal orgasme en een afsluiting om U tegen te zeggen
Laten we vooral ook de GONG in Lateralus niet vergeten

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_42188270
Nog een paar mooie, naar mijn optiek:

Cello Song - Nick Drake: tegen het einde van het nummer is er een korte brug waarin Drake echt formidabel soleert op zijn akoestische gitaar, hij slaat zelfs 1 keer een snaar veel te hard aan, maar dit stoort helemaal niet.

Joni Mitchell - Little Green: de laatste zin van het nummer (sometimes there will be sorrow) zingt ze echt prachtig, hel het woord 'sorrow' houdt ze heel lang vast. Schitterende frasering: echt kippenvel!

Listen to the lion - Van Morrison: het gedeelte tegen het eind dat hij woordloos begint te zingen, min of meer 'a roaring lion' imiterend, het klinkt raar als je het zo op papier leest, maar het klinkt voortreffelijk in het nummer en binnen de context van tekst en muziek (de live-uitvoering van dit nummer is misschien nog wel beter dan de album-versie: puur smullen van zijn veelzijdige vocalen).

Its Love - Kings X: deze band mixt op zich heel vaak beatle-achtige harmonieen met harde, groovy rock, maar de mooiste harmonie vind ik toch wel die tijdens de brug van Its love: Een gestapelde mix van vocalen die 'Looooovvvee' en 'aaaaahhhhh' zingen, die bijna als een soort waterval over je heen komt.

Perfect Circle - REM: op het moment dat het nummer bijna 'uitgefade' is hoor je een vervormd soort schreeuw diep in de mix, dat draagt extra bij aan de al mysterieuze 'sound' van dit nummer.

You and your sister - This Mortal Coil: het moment dat de strijkers invallen is echt betoverend mooi. Ik vind het nummer niet heel denderend gezongen door de twee dames (KIm Deal en Tanya Donnely), maar het nummer wordt de hemel ingetild zo gauw die fraaie strijkers erbij komen.

The Next thing to murder / Love is just a word - Gavin Friday and the man seezer: songtweeluik.
Het eerste nummer werkt naar een chaotische climax toe van gitaar, bas, drums, orgel, viool en vocalen en valt dan opeens stil, het tweede nummer start dan heel zacht met acoustische gitaar, gefluisterde zang en strijkers. Echt briljant en een kippenvel-moment.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:37:12 #61
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_42194783
Randy Newman - Shame

De interactie tussen Randy Newman en de achtergrond zangeressen is geweldig. De zangeressen zingen niets anders dan: shame, shame, shame, shame

Tot Newman er genoeg van heeft:

Shame, shame, shame, shame…
SHUT UP!
Oh, forgive me.
…my unfocused words.
I was flyin’ blind, I, I lost my mind.
If ya find it in your heart, if you got one,
to forgive me. Be ever so grateful.
Shame, shame, shame.
Would you stop that please?
Shame, shame, shame.
Would you stop that please?
I’m trying to talk to someone.
Shame.
Thank you.
I am a black hole shitting into the void
pi_42227658
Red hot chili peppers - Stadium Arcadium, tussen 3.20 en 3.30. Dan kan ik mezelf echt niet meer bedwingen en moet ik mee jengelen. Het hele nummer is vrij rustig, maar met dat kleine stukje gaat het nummer echt even een compleet andere richting op.
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:16:33 #63
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42232299
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 17:48 schreef Elmo1608 het volgende:
De omslag in het nummer Radiohead - 2 + 2 = 5 op 2:25
Jammer van al die Radiohead fans die helemaal niet weten wat het betekent.
pi_42232437
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:16 schreef JelleS het volgende:

[..]

Wil je ons ook laten delen in je oneindige wijsheid, of blijft het bij deze ene mededeling?

Ik ben namelijk ook wel benieuwd, en schaam me diep dat ik dat als fan niet wist....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:22:00 #65
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42919843
Kashmir - Melpomene vanaf 2:38.

Dat is een mooi moment om de muziek nog net even harder te zetten. Heerlijk. Geweldig. Laat ik hier de komende tijd inderdaad maar eens mensen mee lastig vallen. Waarop iedereen stom kan kijken waarom ik het zo geweldig vind, waarna ik het gewoon nog eens op zet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42986584
The Kooks - Time Awaits, tussen 3:50 en 4:00 komt er een fade out, en dan ongeveer 10 sec later een fade in. Dan zet ik m altijd een stuk harder, en dan meteen er achteraan weer een fade out + fade in. Gewoon zo lekker.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:18:19 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43006461
het basloopje op "you can call me al" (heet hij zo) van Paul Simon

het tempo wisselingetje in het bekendste nummer van franz ferdinant

de "eeiiww" in easy van faith no more
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 29 oktober 2006 @ 23:15:27 #68
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_43052635
The Corrs - Old Town ... na "Ola" op 2.30... met een TROMPET, jaja
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich - Xanadu... elke keer het knallen van de zweep, zo simpel maar aanstekelijk als je er naar luistert
Guns N Roses - November Rain... gitaarwerk op 7.10... prachtiggggggg
WASP - Thunderhead... gitaarwerk op 5.57.... rillingen
Nightwish - Ocean Soul... elke keer bij het refrein... ook rillingen
pi_43147562
dEUS - Gimme The Heat - 3.50 to precies 4 minuten:
Je hoort een viool die vals speelt en opeens wordt die toonhoogte rechtgetrokken met het nummer en breekt het nummer open... kippenvel
  woensdag 1 november 2006 @ 20:23:28 #70
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_43149767
Queen - Killer queen, het lekkere meejengelsolootje op 1:26...
America - Horse with no name, het eenvoudig klinkende gitaartje door het hele nummer heen..
Jonathan Richman - Egyptian Reggae, 1.47 die overstap...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2006 @ 20:47:25 #71
862 Arcee
Look closer
pi_43150858
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 1 november 2006 @ 22:47:45 #73
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43156160
quote:
Daar ia al een tijdje niet meer in gereageerdzie ik, als deze vol is dan kunnen we eens kijken of we dat topic weer tot leven wekken.
  donderdag 9 november 2006 @ 01:32:09 #74
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_43383195
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:47 schreef nipeng het volgende:

[..]

Daar ia al een tijdje niet meer in gereageerdzie ik, als deze vol is dan kunnen we eens kijken of we dat topic weer tot leven wekken.
duurt wel lang voordat dit topic vol is of niet? Geen riedeltjes meer..dat ene toontje op 4:21?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_43383459
Scriabin - Etude op.2 no.1 in C#-min. Dat akkoord precies in het midden van de etude. Ook aan het begin, nét voordat het eerste 'thema' voor de tweede keer wordt ingezet, dat hele wrange akkoord. Niet normaal... dat zijn van die momenten dat je even diep zucht..
De mensen die deze etude kennen, weten precies wat ik bedoel, 100%.

Schubert - Impromptu op.90 no.1 in C-min. Stukje voorbij de helft, het moment dat die gesyncopeerde staccato basnoten worden ingezet.
pi_43385254
Hallucinogen - LSD, ongeveer bij 4.40 als die bassline er in knalt
-XpandoZ-
pi_43385382
De muziek onder:
quote:
You're the only one who can hold your head up high,
Shake your fists at the gates saying:
"I have come home now!
Fetch me the spirit, the son, and the father.
Tell them their pillar of faith has ascended.
It's time now!
My time now!
Give me my, give me my wings!"

Give me my wings!

You are the light and way, that they will only read about.

Set as I am in my ways and my arrogance,
Burden of proof tossed upon the believers.
You were the witness, my eyes, my evidence,
Judith Marie, unconditional one.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2006 @ 09:18:39 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43385463
Het fluitje in Paradise City van Guns 'n Roses.
'Come on Edge..., play the blues' and The Edge z'n vervolg in Silver and Gold van U2
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2006 @ 09:20:18 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43385487
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:17 schreef EKterror het volgende:

ZZ Top- Sharp Dressed Men - Heersende gitaarsolo van 1.17 tot 2.15.
Zo'n beetje elk nummer op dat album eindigt met een langdurige gitaarsolo: Sharp Dressed Man, Gimme all your lovin', Legs, Under pressure.....
pi_43390581
Ik begrijp je helemaal, zoiets kan een nummer maken of breken. Had ook een keer zoiets bij een nummer van queen.. Zal het eens opzoeken.
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_43390670
Oke, bij het nummer kind of magic van queen, Bij 1:43.
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_43391511
De eerste paar seconden van New Year's Day voordat Bono begint zijn echt zó geweldig. De rest van het nummer is echt een stuk minder vind ik.
Old Blood and Guts
pi_43393332
Nog een paar oudjes:

Robbie Williams - Eternity.
Als hij zingt: 'Then picked a star before we lost ......the moon.'

Radiohead - Street Spirit.
Het stukje rond 1:15, 'Before we all......go under.'
pi_43396748
RHCP - Wet sand: Waar john eerst begint mee te zingen en daarna een geweldige "Yeaaah!" uit z'n strot perst. En vervolgens begint aan een geweldige solo.

dEUS - Bad Timing: Op het einde als ze voor de tweede keer heftiger beginnen te spelen. Na de tekst 'And I didn't even try".
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:46:34 #85
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43439844
My Dying Bride - The Raven And The Rose
Dat eenzame piano deuntje op 5:49. kippevel
The Light Is Leaving Us All
pi_43440027
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:16 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dat had tot iets te maken met de totalitaire staat beschreven in het boek '1984' van George Orwell, of zit ik er nu helemaal naast?
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:16:54 #87
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43443946
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:53 schreef Elmo1608 het volgende:

[..]

Dat had tot iets te maken met de totalitaire staat beschreven in het boek '1984' van George Orwell, of zit ik er nu helemaal naast?
Correct. De beste man moet en gelooft uitieindelijk dat 2+2=5. De staat overwint.
Zyggie.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:23:34 #88
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43444084
Idd correct. Iedereen weet dat 2+2 4 maakt in onze wereld. Maar als de staat zegt dat het niet zo is, dan valt er weinig aan te doen. Het heeft er ook mee te maken dat je 2 uitkomsten beide voor waar aan kan nemen (double think)

Het nummer is dan ook een politiek protest.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:56:54 #89
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_43444817
Witney Houston - I will allways love you. Geloof dat het nummer zo heet heb het hier toevallig niet. En dan die saxofoon solo. Denk dat een hoop mensen hem wel kunnen. Echt zo mooi
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 21:31:17 #90
862 Arcee
Look closer
pi_43489520
Dat ene trompetriedeltje op 3:21 in Cameo - Word Up terwijl de zanger Heeeeeeeeeeeeeeeeeeyheeeheeey zingt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 12 november 2006 @ 22:10:51 #91
81237 releaze
best of both worlds
pi_43491093
chemical brothers - come with us rond 1:00 - 1:15, lekkere trippy climax
the corrs, listen to the radio, het hele beginstukje totdat ze begint met het refrein

santa esmeralda - dont let me be misunderstood, vanaf 5:00 opbouwend onwards. In al zn volledigheid heerlijk.

Jesus Christ Superstar (jaaa) - Trial before Pilates, vanaf 3:00 waarbij ze heel opzwepend Crucify him! schreeuwen, paniekerige muziek op de achtergrond en wanneer de 39 slagen beginnen aan te vangen het typische jesuschristsuperstar discodeuntje ingezet wordt Veel mooie muziekale momenten in de musical/film overigens..

van de southpark chef aid cd, liedje met ozzy osbourne, ODB, nog een paar gasten - nowhere to run Op een gegeven moment begint Ozzy na alle rappers en geschreeuw mee te janken, echt zoo gaaf 1:35

Hooverphonic - Neon, vanaf ongeveer 1:00, basgitaar gevolgd door het opbouwende refrein

Depeche mode - I want it all vanaf 3:55, "come on over lay down beside me, and ill try, come on over, lay down beside me, and ill try, iiiiiill tryyy ... i want it all...." ik kan het wel 100x achter elkaar afspelen zo mooi vind ik dat
pi_43617610
Joanna Newsom heeft ook een geniale wending in Emily op haar nieuwe plaat Ys. Zo rond de 9.40 verandert ze ineens nog even.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:46:21 #93
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46814252
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik weet dat ik het een paar jaar terug met een nummer van Tool had, ik zal eens uitzoeken welk nummer en welk deel van het nummer dat was.
Van Aenema, het nummer H., vanaf 3:28 ongeveer tot het einde eigenlijk. Maar vooral tot 4:55 ofzo.

Ik hoorde het vanmiddag weer eens voorbij komen en moest aan dit topic denken. Dus kom ik het ook maar even melden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_46815469
Zoals SlaggY zei:
RHCP - Wet sand: Waar john eerst begint mee te zingen en daarna een geweldige "Yeaaah!" uit z'n strot perst. En vervolgens begint aan een geweldige solo.

Oasis - Morning Glory
eerst hoor je een helikopter, en als dan de gitaar begint

Coldplay - Politik
Bij 2:55, omdat dat de opbouw is naar de climax, die voor mij op 4:03 begint. Zodra in die climax het ge-oehoeeeee begint zegmaar moet ik als ik in de stemming ben een traantje wegpinken.

Audioslave - Your Time Has Come
Geweldige gitaarsolo

Kasabian - British Legion
Het begin van dat nummer. Prachtig gewoon. Je wordt gelijk in een heel romantisch, weemoedig en warm gevoel gezet
What Would Goku Do
  zaterdag 3 maart 2007 @ 03:03:59 #95
99433 Tup
Tupperwaar
pi_46870013
Pixies - Velouria : de fluittoon
Suede - My Dark Star : een zagende toon op de achtergrond
Radiohead - exit music : als de drum er in komt
Wasserwunderland
pi_46872859
Hoe Coparck de song You'll Never Find Anything Quite Like It laat losknallen op ongeveer 2.20, na een mooie opbouw, is ook fijn. Met behulp van drums en doorhalende zang van Odilo Girod.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_46873049
Queen - '39. In het eerste refrein zingt Brian May dan "though you're many years away". In het tweede refrein, op 2:42, wordt dit echter door de hele band gezongen. Dat vind ik prachtig.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zaterdag 3 maart 2007 @ 12:32:37 #98
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_46873972
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:26 schreef SlaggY het volgende:

John

Red Hot Chili Peppers - Quixoticelixer: John's 2e stem in het refrein zorgt me toch altijd voor een goed gevoel..
pi_46874181
Geweldig topic dit!

Als ik dan muziek op heb staan met mensen er bij roep ik altijd: nu komt het, nu komt het, nu komt het. En dan kijken ze me daarna aan van: was het dat.....?
pi_46875622
heel leuke topic

Wetsand stukje is natuurlijk fantastisch.

Om topic titel eer aantedoen; Bright Eyes- Land Locked Blues heeft ongeveer vanaf 4.20 een hele mooie trompet ''solo'' die echt je ''wakker laat schrikken''

ook erg mooi gevoelsnummer en eigelijk vol met die momenten dus ik ga ze nieteen los benoemen (;P) is Bright eyes- Nothing Gets Crossed Out

binnekort zal ik wel stuk meer ''momenten posten'' want dit heb ik zooo vaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')