abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 februari 2001 @ 17:42:57 #1
862 Arcee
Look closer
pi_771338
Ken je ook van die nummers waar 1 waanzinnig mooi stukje in zit? Kan in een grote favoriet zitten of in zo maar een nummer, maakt niet uit.

Bij mij zijn dit bijvoorbeeld:

- Be Careful - R. Kelly & Sparlke: het instrumentale einde
- All Along The Watchtower - Jimi Hendrix: die ongelovelijk gave guitaar solo na ruim 2 minuten
- If You Can't Say No - Lenny Kravitz: als-ie tegen 't eind 1 keer de titel lang aanhoudt
- Gangster's Paradise - Coolio: het acapella laatste stukje
- Ironic - Alanis Morissette: sneaking upon you when you think everything's OK... (wat een stem)

Heb jij ook zulke nummers en zo ja, om welk stukje gaat 't dan?

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 25 februari 2001 @ 17:52:07 #2
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_771361
[zwoel mode]
you're one of my kind
[/zwoel mode]

Need you tonight-INXS

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_771386
Limp Bizkit Break Stuff
"Break Your Fucking Face Tonight" vooral in de clip errug ruig. Voor de rest is LB best wel k*t.

Pim

Was tust du? Was fühlst du? Was bist du? Doch nur ein Tier - Rammstein, 1997
pi_771399
-Verve, Bittersweet symphonie: het begin, wanner het hele orkest speelt....prachtig!

-The Corrs, Toss the feathers: de Drumsolo

-SlimmerSchemer ft. Tido, Sybje: misschien hoor je af en toe wel eens een klein piepje, nou, dat is mn cavia, hier in mn rugzak en zijn naam is sybje!

-Harrie Jekkers, Brief van Haagse bijstandsmoeder aan Hare Majesteit: majesteit toen zak ik het ff niet meer zitte, ik draaide het gas aan op alle vier de pitten.
Ik wou dood, maar zelfs dat zat me niet mee; het gas was afgesloten door het GJB....

meer volgen....

Doei.
  zondag 25 februari 2001 @ 18:06:35 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_771403
De pianosolo in 'My Favorite Things' van John Coltrane.

*stil* ... *mooi*

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_771407
Eurythmics - Who's that girl.

Als op een gegeven moment het refrein begint:
But there is just one thing... just one thing, but there is just one thing..
Who's that girl

DIE STEM... Dit vind ik dus echt mooi!

pi_771441
Prince met Sheena Easton - The arms of orion

Ik weet niet, die stemmen passen bij elkaar hier.
Prince met een zwoele stem.
Op een gegeven moment zwelt de muziek wat aan en zingen ze tegelijk. PRACHTIG... Kippevel!

zondag 25 februari 2001 @ 18:33:42 #8
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_771485
zie mn sig

dat stukje tekst uit Innuendo van Queen vind ik vrij geniaal

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_771536
Stairway to Heaven,het stukje als de gitaarsolo net begint...faaan-taas-ties!

In veel van die gitaarnummers vind ik het begin van de solo trouwens meestal het beste.(Smoke on the Water bijvoorbeeld)

En het harde stukje uit "One" van Metallica...

Landmines,
have taken my sight,
taken my speech,
taken my hearing,
taken my arms,
taken my legs,
taken my whole yeaheah...
(ofzoiets)

pi_771591
quote:
Op 25 februari 2001 17:42 schreef Arcee het volgende:
Nummers met 1 bepaald fantástisch hoogtepunt...
Nou...

French Kiss - Lil' Louis (of zoiets)
Come - Prince
Love to love you baby - Donna Summer (maar daar zaten meerdere hoogtepunten in volgens mij...)

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  zondag 25 februari 2001 @ 19:46:23 #11
2646 webber
Enough already
pi_771647
Gary Moore - Parisienne Walkaways.

Neem een willekeurige live versie van dit nummer, zap naar de solo (hoewel het hele nummer eigenlijk de moeite waard is ) en luister effe naar wat dat joch uitspookt met die gitaar. Weet er een toon uit te slepen die maar doorgaat en doorgaat en doorgaat tot je verwacht dat je speakers uitelkaar vallen. Geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door webber op 25-02-2001 19:59]

pi_771650
Dat stuk in Stairway to heaven als Plant hard en hoog gaat zingen
Echt zo'n orgastisch moment

Oh ik lees net dat iemand dat al heeft gezegd

Dat My Favorite Things stukkie kan ik ook waarderen

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 25-02-2001 19:52]

pi_771677
Break Stuff van Limp Bizkit. Het moment dat het eerst heel rustig is gedurende 20 seconden en dan opeens weer die enorme agressie losbarst met "Break your fuckin' face tonight". Toen ik deze plaat voor het eerst hoorde vond ik het fantastisch en erg origineel gedaan.
Jammergenoeg kwam ik er later achter dat alle platen van Limp Bizkit precies zo'n opbouw hebben.. . Dit wil niet zeggen dat Limp Bizkit zuigt of zo, alleen de originaliteit mag nodig 's wat opgekrikt worden.

Ook een nummer met een fantastisch hoogtepunt erin vind ik November Rain van Guns N Roses. Voor mij toch nog de all-time klassieker, omdat er 2 hoogtepunten inzitten.
Het eerste is de magistrale solo van Slash, echt mooi gespeeld en het tweede hoogtepunt van deze plaat vind ik dat stuk waarbij het even stil wordt en dan opeens dat hele orkest losbarst. Fantastisch!!!

Laatste plaat die ik heb gekozen is Master of Puppets van Metallica. Een prachtige plaat, wat mede wordt veroorzaakt door die enorm mooie solo van Kirk Hammett. Eén van de betere solo's uit de muziekgeschiedenis IMHO.

Er zijn natuurlijk nog veel meer liedjes op te noemen met typerende hoogtepunten, alleen deze 3 steken er toch mijlenhoog bovenuit!

Verbaal genie in love!
pi_771739
hmmmm, Surgeon - Basictonal Remake

Daar hoor je een geluid met op de achtergrond een aanzwellende synt en BAMBAMBAMBAM! Geniale partyplaat.

pi_771766
In Hey Boy Hey Girl van Chemical Brothers zit na twee minuten een overgang van klinische jaren 90 beat naar een volle, kamerbrede jaren 80 beat. Dat klinkt toch wel zo goed!

Verder wil ik hier She sells sanctuary van The Cult noemen. Niet 1 bepaald hoogtepunt, meer een orgasme van 4 minuten. Begint met een lullig gitaartje, vervolgens gaat de band voluit. Zo luid, zo compleet. Je komt oren tekort.

I intend to live forever, or die trying.
  Trouwste user 2022 maandag 26 februari 2001 @ 00:23:37 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_772277
Het is niet mijn genre, maar de gitaarsolo in Hotel California van The Eagles is best wel een beetje heel erg mooi.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_772295
Sympathy for the devil - The Stones

Eigenlijk vanaf het moment van de modulatie, als de Ooh-oohtjes van de backing zo hard worden dat Mick Jagger nogal moet gaan schreeuwen en dan die gitaar ertussendoor snerpen!!!!!!

tja, verzin er maar eens een.....
  Redactie Frontpage maandag 26 februari 2001 @ 00:33:55 #18
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_772305
Ik noem 'Where did you sleep last night' van Nirvana. Prachtig stukje als Kurt op het eind heel hard het refrein gaat schreeuwen met schorre stem. Geweldig!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 26 februari 2001 @ 00:48:45 #19
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_772336
quote:
Op 25 februari 2001 18:05 schreef Faithy het volgende:
-The Corrs, Toss the feathers: de Drumsolo
Je bedoelt dat dat grietje ook nog werkelijk kan drummen ook Mmm... Moet ik misschien toch nog eens de CD's wat beter luisteren

Ik vind dat er heel veel nummers zijn met een prachtig tussenstuk. Ik zit net te luisteren naar de CD "Empire" van Queensryche (had ik al een aantal jaartjes niet meer geluisterd) en daarop staan al drie leuke stukjes:

* Het begin van "Best I Can"
* Tussenstuk van "Empire" (met een soort nieuwslezer er doorheen).
* Het tussenstuk van "Silent Lucidity"

What's the speed of Dark?
  maandag 26 februari 2001 @ 01:14:09 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_772395
The intro van Rhapsody's "Dark Tower OF The Abyss" is echt

Een stukje uit "Dark Avenger" van Manowar waar ze hulp kregen van Orson Welles. Nadat Welles heeft ge-narrated (?) doet de zanger een fantastische uithaal waar een Celine Dion ofzo nog jaloers op kan zijn....

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_772400
quote:
Op 26 februari 2001 00:48 schreef lzandman het volgende:
Ik vind dat er heel veel nummers zijn met een prachtig tussenstuk. Ik zit net te luisteren naar de CD "Empire" van Queensryche (had ik al een aantal jaartjes niet meer geluisterd) en daarop staan al drie leuke stukjes:

* Het begin van "Best I Can"
* Tussenstuk van "Empire" (met een soort nieuwslezer er doorheen).
* Het tussenstuk van "Silent Lucidity"

Alledrie heel goed inderdaad. En het eind van 'Is there anybody listening' is ook best wel overweldigend.
  maandag 26 februari 2001 @ 01:19:19 #22
3542 Gia
User under construction
pi_772408
mama van Genesis.

Stukje drums als overgang naar een ander stuk.

Kippenvel

pi_772453
-Laatste stukje van November rain van Guns N Roses

-Een middenstukje in 'this or that' van Black Sheep (zijn deze rappers eik wel bekend bij jullie?) Gaat om dit stukje tekst: 'engine engine number 9, on the New York transit line, if my train goes of the track, pick it up, pick it up, pick it up. puur de rap plus het basloopje, meer niet, heerlijk stukje.

-In de mooie (remix) versies: Het laatste 'enjoy the silence' wat zo heel langzaam en zachtjes gezongen wordt in het gelijknamige nummer van Depeche Mode

-Het stukje waar John Barnes (Speler van het Engelse voetbalelftal destijds) zingt in de Engelse WK song voor Italia 1990, 'world in motion' van New Order

-Het refrein van 'picture postcards from planet earth' (zie mijn sig ook) als het op z'n luidst en met de meeste instumentale begeleiding gezongen wordt. Nummer is van Skyclad. Zelfs iemand die op Deathrow zit wordt hier vrolijk van volgens mij.

-Het stuk met de didgeridoo in oa het nummer 'boatman' van The Levellers

-Het stukje van 'momma's gotta die tonight' van Bodycount, als Ice-T zingt over welke staten ie de lichaamsdelen van z'n moeder allemaal gaat verspreiden nadat ie haar vermoord.

-het saxofoon stukje in 'La raza' van Kid Frost

-geldt voor diverse nummers van Sonic youth: de gitaarsolo's

-Het refrein van 'Mais Qui est la belette' van Manau. heerlijke samenzang en zo lekker vrolijk

-Het klassieke stuk op het einde van 'All I want is you' van U2. Vind het hele nummer supergaaf, maar het einde nog eens extra gaaf.

-Stone Roses - I wanna be adored. En dan de opbouw van het nummer, het intro totdat het nummer echt begint, totdat de zang begint, heerlijk!

-Van dezelfde band en ook helemaal te gek: Het einde van 'I am a resurrection, wat puur instrumentaal is, maar zo heerlijk fascinerend klinkt.

-Ook helemaal top: Pulp met 'This is hardcore' Zeker de instrumentale stukken erin zijn echt helemaal geweldig. En ook het stukje wat wordt ingezet met 'and that goes in there' is een heerlijk gezongen stuk van dit nummer.

-De instrumentale stukken in 'High hopes' van Pink floyd vind ik ook fenomenaal mooi.

Enfin, lijkt me voorlopig ff genoeg zo, maar al MP3's draaiende kom ik vast nog wel meer dingen tegen die me nu ff niet uit me hoofd te binnen schieten.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 26-02-2001 01:49]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 26 februari 2001 @ 01:51:54 #24
6541 Ritalin
Fok!t met je
pi_772456
Een oud (maar daarom iet minder mooi) 'fantastisch hoogtepunt' is
in 'Black' van Pearl Jam.

Wanneer er gezongen wordt:
'I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star.
But in somebody else his sky...'

Veel van Portishead, zeker live is ook een vermelding waard

log uit, je bent internetverslaafd.
  maandag 26 februari 2001 @ 01:53:32 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_772461
quote:
Op 26 februari 2001 01:45 schreef DIGGER het volgende:

-Een middenstukje in 'this or that' van Black Sheep (zijn deze rappers eik wel bekend bij jullie?)

Ja, ik heb hun eerste album. Ook een beetje jeugdsentiment. "Butt in the meantime" en "Pass the 40" zijn ook 'phat'... Of zo'n instrumentaaltje met alleen maar 'fuck you'-scratches...

Best wel een aanrader voor liefhebbers van de oude De La Soul en ATCQ...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 26-02-2001 02:15]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')