Was het rond hetzelfde tijdstip? Want s'morgens ben je ook altijd lichter dan s'avonds.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:04 schreef chacama het volgende:
Oh, en net als vorige week maandag was ik weer bijna 2 kilo aangekomen, dus maar weer eens zien of de schaal donderdag net als afgelopen donderdag lager aangeeft. Wat doe ik dan toch in het weekend dat die stijging veroorzaakt....vreemd...heel vreemd. Schommelen tussen de 70,6 en 72,4 met vier dagen verschil ertussen is naar mijn mening toch vreemd....
Ik kan me er wel iets bij voorstellen... en wat ontroerend....quote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef E.T. het volgende:
Ik keek net de OP door en bij het zien van mijn naam (en die van Swets natuurlijk) moest ik echt ff slikken.. Het stond er ineens zo zwart op wit. Zo 'echt'..![]()
En er staan ook alweer zoveel mensen onder jullie! Het gaat zo snel.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef E.T. het volgende:
Ik keek net de OP door en bij het zien van mijn naam (en die van Swets natuurlijk) moest ik echt ff slikken.. Het stond er ineens zo zwart op wit. Zo 'echt'..![]()
Ik ben in wk 23 of 25. Ergens zoiets... Het piraatjequote:Op maandag 10 juli 2006 22:45 schreef Belana het volgende:
hoe ver ben je nu neuk? en tja, bij de 1 groeit de buik nou eenmaal harder dan bij een ander, daar doe je niks aan...
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!quote:
Ik denk dat het ook wel aan mezelf ligt. Onverwacht zwanger worden nadat je ruim 17kg op eigen kracht eraf gesport hebt en als mensen dan gaan zeiken dat je wel erg dik bent al... ja dan kun je erg gaan twijfelenquote:Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef Belana het volgende:
[..]
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!
Het is nooit helemaal zeker geweest hoe ver ik was aangezien ik dus al een week of 10 was toen ik pas positief testtequote:Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef Belana het volgende:
[..]
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!
Omdat anderen die 4 kinderen op de wereld hebben gezet er misschien wel eens meer verstand van hebben dan deze noob die voor de eerste gaat? Misschien hebben ze wel gelijk en ben ik al enorm en joekeloekes voor het aantal wk dat ik zwanger benquote:Op maandag 10 juli 2006 23:02 schreef sjak het volgende:
Neuk, waarom maak je je zorgen om je lijf zoals je in je eerste post schreef?
Je weet helemaal niet niets. Je weet toch zelf het beste of je lichaam goed voelt? Jij en de vk (of gyn) zijn op dit moment de experts, niet die buitenstaanders, ook al hebben ze 50 kinderen op de wereld gezet. Daarmee kennen ze immers nog altijd jouw lijf niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:28 schreef Neuk het volgende:
De kilo's maak ik me niet eens zorgen over. Die gaan er door sporten wel weer af. Ik weet gewoon niets. Dat is het meer, denk ik.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:14 schreef Sugar het volgende:
Om vijf uur wakker van Maria. Moe, chagerijnig, moe, chagerijnig. Bah, ik ben echt niet te hebben.
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles is stom.
Neen. Ik ben inmiddels trots mijn puntje aan het showen overal, voor het geval dat ze denken dat ik ze belazer. Ben halverwege en het is nauwelijks te zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:28 schreef PM-girl het volgende:
Neuk, mij vroegen ze het ook telkens, is het geen tweeling want je hebt een flinke buik! Denk dat iedereen dat te horen krijgt. Ove rmijn buik vond ik het niet erg, leuk zelfs omdat dat ook vlak na de punctie gezegd werd en ik dus nog trotser werd toen!
Wel vind ik het vervelend als iemand zegt dat ik nu zeker wel aan het aankomen ben, want het is te zien in mijn gezicht...
Sugar, zo herkenbaar. Kun je niet iets gaan poetsen ofzo, helpt bij mij ook!
Vannacht ook weer lang wakker gelegen, door hitte, buikpijn etc. Zo werken en vammiddag weer slapen!
Is je buik niet te klein danquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neen. Ik ben inmiddels trots mijn puntje aan het showen overal, voor het geval dat ze denken dat ik ze belazer. Ben halverwege en het is nauwelijks te zien.
Daar dacht ik een paar weken geleden ook heel anders over, ik zat altijd al om 6.30 in mijn auto naar mijn werk. Maar nu ik minimaal 4 keer per nacht wakker word, is het geen uitslapen meer hoor!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Daar denk je over een paar weken heel anders over
Jaja, was een inkoppertje....
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:05 schreef Belana het volgende:
sjak, ik ben bang dat de vk weinig voor je kan doen, want ze doen gewoon over het algemeen niks voor die 42 weken. dat is vervelend en frustrerend, maar er is medisch meestal geen reden voor.
Take it easy, ik vroeg het me alleen af....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:10 schreef sjak het volgende:
Daar dacht ik een paar weken geleden ook heel anders over, ik zat altijd al om 6.30 in mijn auto naar mijn werk. Maar nu ik minimaal 4 keer per nacht wakker word, is het geen uitslapen meer hoor!
mail doet het, ben aan het antwoorden
Ik denk dat dat meer al doende gebeurd, en dat het resultaat van de een weer leidt tot het volgende. Maar nogmaals: praat er gewoon goed over met je vk, maak je zorgen kenbaar en kijk wat zij ervan vindt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:
[..]
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak?!? Kom je eens melden?
Je hebt toch wel je wekker gezet he!
Ik blijf er bij dat de 15e 13e gewoon de leukste dag is hoor!
kind of kat op schoot?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:28 schreef Catootje het volgende:
aaaaaalllright, ik gs me vandaa focussen op niewde nabuies letd go ladies.....toot is trouwens zwaaaaar misselijk.....
quote:Als een vrouw 41 weken zwanger is, is het zinvol de vliezen te 'strippen'. Het verkleint de kans dat ze over tijd raakt. Gestripte vrouwen die al een kind hebben, bevallen vaker zonder complicaties.
Een Nederlandse studie waaruit dit blijkt, verschijnt binnenkort in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology. Het is het grootste 'strip'-onderzoek ooit.
Strippen is een aloude methode om de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan met de vingers de vliezen los van de wand van de baarmoedermond. Daarbij komen prostaglandinen vrij, hormonen die de baarmoedermond rijp maken en de bevalling opwekken. Het kan een alternatief zijn voor het inleiden van de bevalling als de zwangere over tijd is (vanaf 42 weken). Dat doet de gynaecoloog door in het ziekenhuis hormonen toe te dienen. In Nederland denkt tweederde van de verloskundigen dat strippen zinnig is, zo bleek uit een enquête.
Maar of het werkelijk werkt, daarover is altijd discussie geweest. In een studie van de academische ziekenhuizen AMC (Amsterdam) en LUMC (Leiden) werden daarom 742 hoogzwangeren onderzocht, bij 51 verloskundepraktijken verspreid over Nederland. Door loting werden de vrouwen verdeeld; de helft werd na 41 weken gestript.
Het strippen halveerde de kans dat een vrouw over tijd raakt. Voor vrouwen die al eerder een kind baarden, betekent dat ook een grotere kans op een probleemloze bevalling: thuis, of door de verloskundige in het ziekenhuis. Bij vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, brengt strippen de baring ook op gang, maar het voorkomt gangbare complicaties niet.
Onderzoeker Esteriek de Miranda, zelf verloskundige: 'Ik zou het verloskundigen zeker aanraden om na 41 weken te strippen.' Ze benadrukt wel dat het 'geen wondermiddel' is. Een kwart van de vrouwen in het onderzoek raakte toch over tijd.
Strippen was in dit onderzoek geen extra risico. Eerder werd gedacht dat het infecties zou veroorzaken, de vliezen voortijdig doen breken, weeën geven zonder ontsluiting (een 'vroege start') of ervoor zorgen dat de foetus in het vruchtwater poept.
In de meeste voorgaande studies was het effect van strippen bescheiden. Volgens een vorig jaar verschenen overzichtsartikel komt dat doordat de vrouwen te vroeg gestript worden.
bron:NRC handelsblad
Ik was bij Twan twee weken overtijd. Het is dat ik de laatste week voor de bevalling last had van zeer hoge bloeddruk en waarden in urine niet goed en de vk het niet vertrouwde en uit handen gaf aan de gyn. Toen moest ik om de dag komen voor een CTG in het ziekenhuis en moest ik ook bevallen in het ziekenhuis. Ik heb op 41+5e dag zitten zeuren of ze me niet aub wilden inleiden, maar nee... ik moest wachten tot 42 weken en mocht ik op die dag om 8 uur komen..... Maar tot die tijd kan de vk helemaal niets volgens mij. Ja een keer strippen, maar dat mag alleen als de baarmoedermond al verweken is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:
[..]
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
Hey Viev, ik weet toch enigszins hoe het zit? Ik kan me voorstellen dat je mijn opmerking opvatte als 'slecht praten', maar die intentie had ik niet hoor. Ik weet dat je van hem houdt, waar hij mee worstelt en dat dat (beide) niet zo maar over gaat. Daarom is zo'n keuze juist extra moeilijk. Ik vind het knap en ben heel blij dat je voor je kindje hebt gekozen!quote:Op maandag 10 juli 2006 17:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mwoh, zo zou ik het niet willen noemen hoor, tis meer dat hij écht niet kan op dit moment in z'n leven...ik heb dus nog steeds alle respect voor hem als persoon en ik houd nog heel veel van hem.
Al had ik het graag anders gezien en heb ik het er best moeilijk mee, maar goed, dat terzijde.
Ik wil gewoon niet dat iemand slecht over hem praat omdat hij dat niet verdient imo
Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheidquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef Moonah het volgende:
Sterkte catoot met je misselijkheid...
En Sjak, geduld is een schone zaak.....![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:46 schreef sjak het volgende:
[..]
Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheid![]()
Fijn om te horen dat het met jou een stuk beter gaat, het zal ook helpen dat je inmiddels verhuisd bent en kan gaan beginnen aan je kamertje. Lekker he om te merken dat rust zoveel goed doet.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:51 schreef Belana het volgende:
hier gebeurt eindelijk "iets" ben wat slijm aan het verliezen, iig een teken dat er daar vanbinnen wat gebeurt...
Ik denk alleen niet dat de vlos zelf veel zal kunnen doen. Zal dan toch gauw gyn en ziekenhuis worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:43 schreef sjak het volgende:
Maar de VK beslist toch niet in haar eentje wat er allemaal gaat gebeuren, daar ben ik toch ook bij (en Schanul). Ik kan me wel voorstellen dat ze geen dingen doet waar ze echt niet achter staat maar als ik goede argumenten heb om bepaalde dingen te doen op mijn manier dan vind ik ook dat ze wel naar mij moet luisteren.
Nee joh, helemaal niet vreemd! Denk alleen wel dat er weinig mensen zijn die dat doen (ik zou het ook doen, hoor!quote:Daarom wil ik zo graag een plan opstellen met mogelijkheden en onmogelijkheden om onduidelijkheden te voorkomen.
Is dat vreemd? Heeft echt niemand dat gedaan?
Ik ben wel een controlefreak Moonah, daar heb je helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
Sjak, ben je een beetje een controlefreak? No offense hoor, ik heb die neiging ook. Informatie verzamelen en je laten voorlichten is natuurlijk niets mis mee. Maar door een overdosis kun je ook weer erg verward raken, is mijn ervaring. In dit geval lijkt het me verstanding om te vertrouwen op je VK. Díe is deskundig. Go with the flow...
Zo heb ik het ook ervaren..... en in mijn omgeving meer..... helaas. Ik heb toen ook hele erge zware hoofdpijnen gehad... was geen reden zolang alles goed was met de baby. Je bent wat dat betreft echt overgeleverd aan de gyn/vk...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:47 schreef kozakken het volgende:
Sjak, het is echt niet vreemd. Maar mijn eigen ervaring is dat zelfs met een goed vooropgesteld idee over wat je graag wilt bereiken je niet altijd even ver komt. Uiteindelijke beslist de vk of gyn of ze het medisch verantwoord vinden.
Natuurlijk hangt het erg af van de betreffende vk of gyn. Maar ik vond het vooral heel ontnuchterend om te merken dat het belang van moeder echt niet voorop staat. En als de vk denkt dat 't kindje er gewoon 'uit' kan...(btw. Jonne was bij z'n geboorte 9 pond en ik had alleen maar 5 hechtingen hoor. Een groot kind zegt op zich niet alleen iets over de schade beneden)
Klinkt een beetje als 'verpleegstersziekte'. Veel succes met relativeren hoor!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:56 schreef sjak het volgende:
De bevallingen die ik heb gezien in mijn leven zijn over het algemeen niet de "goeie" geweest. Ik heb geen beeld van een normale bevalling en maak me daar soms zorgen over.
Neuk wat een toeval!!!quote:Op maandag 10 juli 2006 22:43 schreef Neuk het volgende:
's avonds
Ik begin me een beetje zorgen te maken over mijn lijf. Naar alle waarschijnlijkheid ben ik een wk of 2 verder dan eerst gedacht werd. De baby was erg groot op de laatste echo maar verder niets waar ik me zorgen over moest maken. De laatste 3-4 weken groei ik zo hard (alleen mijn buik) dat ik van alle kanten opmerkingen krijg dat ik al zo'n forse buik heb. Ik kan daar toch niets aan doen? Ik vind het alleen maar vervelend... Zijn er nog meer mensen hier wie dit bekend in de oren klinkt?
Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft.
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef YPPY het volgende:
Volhouden Sugar, het einde komt in zicht.Kun je niet iets leuks gaan doen ter afleiding?
Heerlijk sarcastisch Sjoegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!
Oh en Dutch, die dag voor mezelf is een goed idee! Alleen is het niet stom als ik Maria dan een dag lang geen eten geef, niet in bed leg of eruit haal, geen aandacht geef?
Sorry, maar ik ben chagerijnig en dan word ik zo cynisch. Echt sorry, maar dit is het voor vandaag.
Was de bedoeling dat mijn moeder vandaag kwam. Maar die was ergens anders ook nogal welkom, zeg maar. En morgen zou Maria naar schoonmoeder, maar die is druk met zorgen voor haar ouders. Dus ja, eigenlijk regelen we dat soort dingen wel, maar nu lukte het van geen kant even.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:51 schreef sjak het volgende:
Kun je Maria niet een dagje aan iemand uitlenen?
Nou, kijk... lekker hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Sugar het volgende:
Sjeen, wat ben je een schatje!En gij ook, Mibos!
En bar ook! Hihi.![]()
Poemojn, ja, zulke dingen doen we inderdaad en gisteren viel de dag me erg mee ook. Maar vandaag na wel extreem korte nacht en gisteren alles uit kast getrokken te hebben, lukt het me even niet.
Maar: man neemt vanmiddag vrij!!! Dus die is er zo, want vroeg begonnen.Zo zie je maar, klagen werkt soms.
Thanks ladies.
Geen last van in mijn benen, maar wel aambeienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:05 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, Neuk, jij moet eens even rap een foto plaatsen van je buik. Want beweren dat je net zo dik bent als ik maar niks bewijzen, dat kan natuurlijk niet!!!
Yppy, ik heb ook geprobeerd te laten draaien, hoor. Dus ik begrijp je overweging wel. Maar dacht dat je misschien als soort standaard-ding zag.
Even iets anders: hebben er nog meer zwangeren last van spataderen? Ik zó erg! Vorige zwangerschap ook, maar nu echt mega. Ga morgen -beetje mosterd na maaltijd, maar goed- naar fysiotherapeut die wonderlijke dingen bereikt op gebied van spataderen. ben benieuwd. Heb er ook pijn aan, dus kop in zand werkt niet meer zo goed. Het wordt sowieso een operatie na de zwangerschap een keer, maar wat fysiotherapie nu nog kán voorkomen, laat ik graag voorkomen natuurlijk. Ben benieuwd of jullie ook last hebben.
Gelukkigquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:48 schreef Mibos het volgende:
Baloetjuh: Met mij gaat het op zich wel redelijk goed. Ik ben een aardig buikje aan het kweken en heb nog steeds geen last van zwangerschapskwaaltjes. Alleen last van een geirriteerde blindedarm waardoor ik de laatste twee weken flink ben afgevallen (4 kilo) en dus nu maar twee kilootjes in totaal ben aangekomen. Met de twintig weken echo was alles prima in orde met de kleine en we hoefden geen echografiste te zijn om te zien wat het zou worden omdat hier een cursus meisje/jongen ontdekken net was geweest en we hadden het goed gezien![]()
Het zegt niets hoor, ook afwezigheid kan duidelijk zijn voor die echoscopisten. Ze zijn daar zo goed in getraind (en hebben het nog steeds vaak misquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef Baloetjuh het volgende:
En ik wilde dus niet weten wat het zou worden!!![]()
Zegt mijn gyn...
Goh ik kan nu wel duidelijk zien wat deze gaat worden...
Dus ik (schreeuw half) Ik wil niet weten wat ze gaan worden...
Zegt ze "weet ik, ik zeg ook niets"
Als je het duidelijk kan zien... lijkt het mij dat het een jongen wordt...
En dan maakt ze ook nog een foto van de kleine waar het net op lijkt dat er iets tussen zn beentjes zit....GEMEEN!!!!
ohw jah.... de echo foto's komen later.... zijn nu even de hele familie aan het rond gaan....
kan ze niet onder de scanner gooien nu
Het is maar goed dat ik al aan het ontzwangeren ben.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!
Oh en Dutch, die dag voor mezelf is een goed idee! Alleen is het niet stom als ik Maria dan een dag lang geen eten geef, niet in bed leg of eruit haal, geen aandacht geef?
Sorry, maar ik ben chagerijnig en dan word ik zo cynisch. Echt sorry, maar dit is het voor vandaag.
ze meten de baby op (waarschijnlijk een inwendige vaginale echo) en daaraan kunnen ze dan zien hoe oud de foetus is en dan hebben ze een papieren schijfje ne daaaruit rolt dan de datumquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoe gaat dat dan eigenlijk met zo'n termijnecho??
tnx snoop, ik was vergeten hoe ontzettend niet leuk de eerste maanden zijn, alles echter voor het goede doel nietwaar?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef snoopy het volgende:
Catootje en Karin, sterkte misselijke meiden![]()
HIer nog zo'n miep hoor wat dat betreft en ik ben heus niet preuts maar als het niet nodig is dan liever niet... Toen ze de echo wilde maken zei ze dat ze eerst uitwendig via mijn buik ging proberen en pas als dat niet lukte dan ging ze het inwendig proberen waarop ik misschien iets te duidelijk meteen zei van dan hoop ik dat het nu al luistert want daar zit ik dus echt niet op te wachten. Gelukkig luisterde beeb prima en kon ze alles heel goed meten. Ik was toen 7wk/1dag.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hmm van dat woordje inwendig wordt ik niet echt blij..... slik...
Beetje vreemd idee dat er iemand tussen je benen loopt te klooien.
Misschien ben ik wel een mieperd hoor, kan dat niet anders?
Ja ik weet dat ik ook nog ooit moet gaan bevallen, maar dan ben ik er wel een beetje aan gewend misschien... en het schijnt dat het je dan allemaal niks kan schelen
Tot 42 weken mag je gewoon thuis bevallen, daarna word je overgedragen aan het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, ik lees hier dat er dames zijn die na 40 weken in het zkh belandden, is dat standaard als je overtijd gaat? Of alleen na 41 weken ofzo?
Aambeien, ben bang dat ik er (meer) last van zal krijgen, behalve Sperti (heb ik nog niet) nog meer tips?
Domme vraag misschien,maar wat voor neusspray?quote:
Otrivin ofzo maakt eigenlijk niet zoveel uit, koude compressen willen nog wel eens verlichting geven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:44 schreef PM-girl het volgende:
Domme vraag misschien,maar wat voor neusspray?
Curanal/curanol. pilletjes en zalf, werkt als een tierelier, is helemaal natuurlijk en kun je ook gebruiken icm borstvoeding. Is niet overal verkrijgbaar maar wel via internette bestellen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Aambeien, ben bang dat ik er (meer) last van zal krijgen, behalve Sperti (heb ik nog niet) nog meer tips?
Ik heb gepland tot 5 weken voor de datum door te werken. Ik hoop ook van harte dat dat gaat lukken. Ik wil graag zelf mijn nieuwe kleuterklasje (Help! Eerste keer kleuters!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, fijn dat je je zo goed voelt in de vakantie. Moet je echt nog 3,5 week werken straks? Zit je dan 4 of 6 weken voor de bevalling? Als je 6 weken zit kun je ook overwegen de ziektewet in te gaan, heeft dan geen gevolgen voor je verlof maar volgens mij is het voor jou ook niet verkeerd om goed je rust te nemen.
I know beeb, ik wilde het alleen ff melden aangezien bij de term "emotionele chantage"misschien rare ideeen ontstaan bij de "niet-ingewijden"quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hey Viev, ik weet toch enigszins hoe het zit? Ik kan me voorstellen dat je mijn opmerking opvatte als 'slecht praten', maar die intentie had ik niet hoor. Ik weet dat je van hem houdt, waar hij mee worstelt en dat dat (beide) niet zo maar over gaat. Daarom is zo'n keuze juist extra moeilijk. Ik vind het knap en ben heel blij dat je voor je kindje hebt gekozen!
Raar idee he!quote:[b]Op dinsdag 11 juli 2006 15:47
Net naar het gemeentehuis geweest om Pap's de ongeboren vruchten te laten erkennen...![]()
Wat een rare woorden zeg....
Ongeboren vrucht![]()
En erkennen
En dan moet ik nog toestemming geven ook....
Maar goed tis gebeurd!!!!
Geen gedoe na de bevalling!![]()
Ijsklontjes in een washandje en dan lekker op bed liggen met dat washandje op de aambeien hielp hier altijd heel goed. Van kou worden ze ook een stuk kleiner!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Ja hebben ze wel gedaan maar in mm en cm's kunnen volgens de vk ook makkelijk fouten gemaakt worden. Men ging er bij mij al bij voorbaat vanuit dat ik zo'n 10 wk was bij de eerste echo... dat hebben ze dus als leidraad aangehouden blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:57 schreef snoopy het volgende:
Wat maf Neuk, hebben ze geen termijnecho gedaan dan? Daarop kunnen ze toch meestal precies berekenen hoeveel weken je bent?
Nou, ik ook! Opeens nog maar 3 weken werken ipv 7quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:14 schreef snoopy het volgende:
Ik zou geloof ik wel ernstig in de stress schieten als mijn datum 4 weken eerder zou zijn
Nee we zullen moeten wachten tot de pretecho, dus ruim een maand wachten. Maar ach belangrijkste is dat alles goed wasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef PM-girl het volgende:
O Meimeltje, wat fijn!! En wat een mooie echo zeg!![]()
Mag je nog terug komen om het geslacht te bepalen?
Nou ik ookquote:
Bij Isa zijn ze ook vrij klakkeloos uitgegaan van mijn laatste menstruatie, alhoewel die te laat en kort en een beetje vreemd was. Isa is vier weken 'te vroeg' geboren, maar zowel de kinderarts en gyneacoloog in het ziekenhuis als de verloskundigen waren ervan overtuigd dat ze eigenlijk gewoon op tijd was. Geboortegewicht (3460 gram) en lengte (47 cm) waren normaal en ze had nauwelijks nesthaartjes meer en de vernix was ook zoals bij op tijd geboren kindjes. Het is dus heel goed mogelijk inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:04 schreef Neuk het volgende:
Hihihi
Ik ben vanmiddag weer goedgekeurd voor de APK. De vk zegt dat ik mag rekenen op een bevalling rond begin oktober. November ga ik van mijn leven niet halen. De baarmoeder is erg groot en de beeb ook! Volgens haar ben ik 3 a 4 zoniet 5 wk verderschrikken... babykamer, babynaam, verbouwing, rest van alle shit spookte me gelijk door het hoofd
goed man! Scheelt weer!!!
de datum van uitgeteld blijft wel staan op 9 november
Dus... we zien wel hoe ver ik het red met mijn werk. Tot nu toe voel ik me al weken weer kiplekker dus...
![]()
![]()
yeuy zwanger!
Voor door de dag heen zorgen dat je kleine crackertjes bij je hebt, nootjes, gedroogde abrikozen etcquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
zo hee mooie echo!!!
En ET dat was vast een speciaal moment!
Hier is het niet zo geweldig vandaag, vanmorgen al hondsberoerd en het gaat eigenlijk de hele dag al een beetje zo door. Niks aan.... en ik moet nog zo'n eind! Maar ik hoop dat niet al mijn dagen er zo gaan uitzien de komende tijd. Nog tips tegen misselijkheid?
De 16 weken houd je zowieso... dus als ik na 1 week verlof zou bevallen dan heb ik nog 15 erachteraan... Daar maak ik me niet echt druk over.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:58 schreef dutchie het volgende:
Neuk, het zou dat dan met je verlof gaan stel dat je idd 4 weken verder bent dan verwacht en je uiteindelijk dus ook eerder zou kunnen gaan bevallen?
Bij overtijd kun je nl. lekker lang profiteren van je verlof, maar bij 'te vroeg' heb je bijv. net verlof of je gaat met verlof en poef daar is de baby al. Hou je dan toch nog recht op die 16 weken?
Het zal allemaal wel loslopen. Misschien red ik het wel tot november, dat zou kunnen (alhoewel het dan wel erg vreemd is dat mijn baarmoeder + kindje zo extreem groot zijn, maar het kan). Ik moet met beiden rekening houden. Ik snap er zelf ook geen drol van alhoewel ik dit vanaf het begin dat ik wist dat ik zwanger was al wel vermoedde en ook heb aangegeven bij de vk. Volgens mij heb ik dat zelfs wel hier geschreven...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:59 schreef owlet het volgende:
Neuk, wat apart! En leuk, althans, dat zou ik vinden! Kan je zelf een beetje die onzekerheid aan?
Ik weet het zeker van die weken want ik heb er zelf gewerkt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 06:00 schreef Belana het volgende:
goedemorgen...
neuk, ik twijfel of dat wel zo is hoor, dat je dan die 15 weken erna hebt, als je het mij vraagt heb je evengoed maar max. 12 erna. ik zou het even navragen bij het UWV als ik jou was...
hier een rustige nacht gehad, maar sinds een uur wat meer krampjes waarvan ik nog niet durf te zeggen wat en OF het wat is. Ik wou maar dat de vliezen braken, dan weet je het ten minste... zucht... nou weet ik bv ook niet of Nick thuis moet blijven... vooralsnog lijkt dat overdreven, maar aan de andere kant voelt het prettig als ie thuis is, maar als het vals alarm is slaat het nergens op... volgen jullie me nogik kijk het dus maar even aan
ben bang dat het toch niks is...
edit: en nu ik beneden zit lijkt het te stoppen, dus hou de jompels maar ff binnen
edit: sterker nog... het IS gewoon gestopt![]()
Volgens mij is het enige wat ik van lijstjes geleerd hebt, dat je je niks van lijstjes aan moet trekken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:12 schreef oYo het volgende:
Wij zijn onervaren zwangere ouders. Zijn er lijstjes op internet te vinden waarin ongeveer staat hoeveel een vrouw per week aankomt? Hoe weet je nu of je een buik van 20 of 10 weken hebt (ref: post ET).
En wanneer voelt men voor het eerst de baby bewegen? In welke week?
Dit is het enige juiste antwoordquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige wat ik van lijstjes geleerd hebt, dat je je niks van lijstjes aan moet trekken.
Voor jouw gevoel laat het lang op zich wachten, kan ik me goed voorstellen, zeker met de krampjes die je al hebt en het slijm dat je verloren bent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:25 schreef Belana het volgende:
PM... nee hoor, ik ben te ongeduldig, dat is allesen dat is mijn eigen schuld en het breekt me nu ff op
Ok, dat zou ook goed kunnen dus, met 29 weken kun je geloof ik toch al met indalen bezig zijn?quote:PM, die steken kan ook van indalen komen.
jazeker kan je dan bezig zijn met indalenquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:30 schreef PM-girl het volgende:
Ok, dat zou ook goed kunnen dus, met 29 weken kun je geloof ik toch al met indalen bezig zijn?
Misschien een stomme vraag, maar daalt een kindje ook in als ie rechtop zit? Met zijn kontje in je bekken dus?
Straks even bellen naar de fotografe, om een buiksesie af te spreken!!![]()
Nee, maar de vk zei de vorige keer dat ie nog alle kanten op draait nu, al lag ie toen wel goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:34 schreef Belana het volgende:
[..]
jazeker kan je dan bezig zijn met indalenen ik geloof dat een kontje ook kan indalen idd. ligt ie verkeerd om dan? heb ik dat gemist?
Gewoon vragen. Je kunt het inleiden door te zeggen dat je al die voorweeen hebt en wil weten of dit al ergens toe geleid heeft. Gewoon vragen!!!!!!1 (Echt, dat is niet brutaal, het is jouw lijf!)quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:41 schreef Belana het volgende:
. eigenlijkhoop ik dat ze ff wil voelen hoe het ervoor staat, maar dat doen ze niet zo snel en ik ben niet zo brutaal om het te vragen...
De enige die hier iets zinnigs over kan zeggen is de verloskundige, want die kan de buik opmeten en voelen hoe groot de baarmoeder nu is. Dan pas heb je enig idee of het het kindje is dat groot en zwaar is of dat het het snoepen is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:29 schreef oYo het volgende:
Mijn vriendin voelt regelmatig steken, maar dat heeft te maken met het groeien van de baby. Ze is nu ongeveer een kilo of 5 aangekomen. Moet er wel bijvertellen dat ze aardig wat heeft afgesnoept de eerste maanden, vooral zure bommen.
Klinkt iig gezonder dan Ben & Jerry'squote:Op woensdag 12 juli 2006 09:11 schreef oYo het volgende:
Ach de zure bommen fase is al weer voorbij. Het is nu de soep en sambal periode.
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
Netjes is als je op de gehele zwangerschap 12-13 kilo aan komt dus zo gek zijn die 5 kilo van je vriendin nog niet hoor.
O, dat klopt bij mij wel aardig. Bijna 30 weken en zo'n 10 kilo aangekomen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:
Totaal ongeveer 12 kg aankomen.
Tot week 20 25% (dus zo'n 3 kg)
Week 21-30 50 % (6 kg)
Week 31-40 weer 25% (3 kg)
Maar dit zijn uiteraard gemiddelden en die bestaan bij de gratie van uitersten.
Ik ben nu 27 weken en 4,5 kg aangekomen. Alleen mijn buik en boobies.
Leuk overzichtje ! Hier tussen de 24 en 30 weken een groespurtje gehad.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:
Totaal ongeveer 12 kg aankomen.
Tot week 20 25% (dus zo'n 3 kg)
Week 21-30 50 % (6 kg)
Week 31-40 weer 25% (3 kg)
Maar dit zijn uiteraard gemiddelden en die bestaan bij de gratie van uitersten.
Ik ben nu 27 weken en 4,5 kg aangekomen. Alleen mijn buik en boobies.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Belana het volgende:
de vk heeft dus ook gestript en ik merk wel effect, meteen weer regelmatig pijnlijke harde buik, dit kan zomaar eens hard gaan. heb nick gevraagd naar huis te komen, dat voelt veilig. ben nu toch wel een beetje bang weer namelijk...
Zeg hallo, je loopt al wéééken te zeuren, gaat het eindelijk gebeuren, is het ook weer niet goed...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
als nick er straks is ga ik lekker douchen en er aan toegeven. pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Dan laat mij maar eerst hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
als nick er straks is ga ik lekker douchen en er aan toegeven. pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Ach, het is allemaal gebaseerd op gemiddelden. Ik weeg normaal 57 en nu (naja, van het weekendquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef Inky05 het volgende:
Wat betreft gewicht ontwikkeling klopt het lijstje wel voor mij. nu met 31 wk totaal 9 kg erbij.
Ik denk ook dat wat Linda zegt wel eens waar kan zijn dat slanke meer reserves aanleggen . Want ik weeg normaal 58kg en nu dus 66-67kg. En denk dus dat ik wel op de 12 uit ga komen.![]()
Ukje moet nog 2 kg bij, en dan nog wat baarmoeder en bloed e.d. 1 kg
Zet hem op vrouwke!!!quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Ik constateer juist enkel het tegendeel in mijn omgeving door de jaren heen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
O, dat klopt bij mij wel aardig. Bijna 30 weken en zo'n 10 kilo aangekomen.
Ik heb ook wel gelezen dat slanke dames relatief meer aankomen dan de wat zwaardere dames. De slanken hebben wat extra reserves nodig ofzoiets.
Fijn Belana. Komop kindje!
Om me even te mengen in de discussie, misschien wel te laat, maar je hebt altijd recht op een minimum totaal 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. Zelfs als je voor de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof bevalt, heb je vanaf dat moment 16 weken verlof. Dus ook als je na 1 week verlof bevalt, heb je nog 15 weken verlof. Ik werk zelf op een personeelsafdeling en heb veel met de uitvoering hiervan te maken. Als je later (dan verbmoedelijke bevallingsdatum zoals dat genoemd wordt) bevalt, dan heb je altijd recht op de restweken, dus kan het best 18 weken worden als je twee weken te laat bevalt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 06:00 schreef Belana het volgende:
goedemorgen...
neuk, ik twijfel of dat wel zo is hoor, dat je dan die 15 weken erna hebt, als je het mij vraagt heb je evengoed maar max. 12 erna. ik zou het even navragen bij het UWV als ik jou was...
Linkje gefixt en in op gezetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:26 schreef chacama het volgende:
http://www.babybrabbel.nl(...)/4/255/243/255/2.png
Kunnen jullie deze bij mij toevoegen...dankje
Had ik ook bij de bedrijfsarts. Kon mijn eigen werk niet meer doen dus dan heb je zo'n gesprek. Hij zei: Tja je bent zwanger daar kan ik nix aan doen. Toen stond ik weer buitenquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Moet overigens maandag naar de bedrijfsarts, ben benieuwd wat ze zegt, aangezien iedereen het er wel over eens is dat ik niet meer of anders moet gaan werken. Nouja, we zien het wel!
fijn dat het nu al weer een tijdje zo geregeld isquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:59 schreef bixister het volgende:
jahoor, je hebt altijd recht op die 16 weken.
Ow dat is zwaar belachelijk zeg. Een collega van mij is ook twee maanden te vroeg bevallen, maar heeft zonder problemen gewoon 16 weken verlof gehad vanaf de dag dat ze bevallen is. Volgens mij is dat ook wettelijk zo geregeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:41 schreef milagro het volgende:
[..]
fijn dat het nu al weer een tijdje zo geregeld is
ik was destijds die 6 weken ervoor gewoon helemaal kwijt omdat ik 2 maanden te vroeg beviel.
enkel omdat ik stennis maakte bij de bedrijfsarts naderhand kreeg ik ze alsnog.
mijn zoontje lag op de intensive care nota bene, en ik wilde niet aan de slag nog zolang hij daar lag, en de 6 weken waarom al zowat om.
dat vond de engerd geen reden echter, wel mijn woede uitbarsting waarbij ik zei dat ik op het punt stond zijn kille arrogante uitgestreken onverschillige kop aan zijn stropdas over het bureau heen te trekken om er some sense in te schudden (ja soms verlies ik de controle
), dat wel dus
"ik merk dat u psychische problemen gaat krijgen als u de komende weken niet bij uw kind kan zijn, derhalve zal ik u de misgelopen 6 weken verlof alsnog toekennen" zo was zijn reactie toen ineens
"mooi, dacht ik ook, dank u wel en tot niet meer ziens als het aan mij ligt"
Ik doelde dan meer op het buikje dan het gewicht...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal gebaseerd op gemiddelden. Ik weeg normaal 57 en nu (naja, van het weekend) 61,5. Dus tja, ik ben slank en leg nu ook niet extra vetreserves aan. Waar ik overigens alleen maar blij om ben hoor. En momenteel (vr)eet ik me het leplazarus!
In de eerste weken van mijn zwangerschap lustte ik bijna niets, nu haal ik dat dubbel en dwars in lijkt wel. Vooral kleffe cake is de laatste tijd favoriet.![]()
Dus ws haal ik dat gemiddelse van 12 kg ook nog wel!![]()
Nu wel, toen niet, ik praat over bijna 17 jaar geleden, hèquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow dat is zwaar belachelijk zeg. Een collega van mij is ook twee maanden te vroeg bevallen, maar heeft zonder problemen gewoon 16 weken verlof gehad vanaf de dag dat ze bevallen is. Volgens mij is dat ook wettelijk zo geregeld.
Ow ja toen was het wel anders.. ik wist niet dat het al zo lang geleden wasquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Nu wel, toen niet, ik praat over bijna 17 jaar geleden, hè
12 weken kreeg je, en beviel je te vroeg, dan was je het gewoon kwijt.
ik was echter van mening dat er in het geval van een dergelijke vroege bevalling, 2 maanden te vroeg, er wel recht op die extra 6 weken erna zou moeten zijn.
te erg toch dat je er destijds zo voor moest vechten? ik weet, ms had ik net een eikel getroffen, maar aangezien de 12 weken niet per definitie 'uitgedeeld' werden, neem ik aan dat wel meer dames in die situatie gezeten hebben destijds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |