Was het rond hetzelfde tijdstip? Want s'morgens ben je ook altijd lichter dan s'avonds.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:04 schreef chacama het volgende:
Oh, en net als vorige week maandag was ik weer bijna 2 kilo aangekomen, dus maar weer eens zien of de schaal donderdag net als afgelopen donderdag lager aangeeft. Wat doe ik dan toch in het weekend dat die stijging veroorzaakt....vreemd...heel vreemd. Schommelen tussen de 70,6 en 72,4 met vier dagen verschil ertussen is naar mijn mening toch vreemd....
Ik kan me er wel iets bij voorstellen... en wat ontroerend....quote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef E.T. het volgende:
Ik keek net de OP door en bij het zien van mijn naam (en die van Swets natuurlijk) moest ik echt ff slikken.. Het stond er ineens zo zwart op wit. Zo 'echt'..![]()
En er staan ook alweer zoveel mensen onder jullie! Het gaat zo snel.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef E.T. het volgende:
Ik keek net de OP door en bij het zien van mijn naam (en die van Swets natuurlijk) moest ik echt ff slikken.. Het stond er ineens zo zwart op wit. Zo 'echt'..![]()
Ik ben in wk 23 of 25. Ergens zoiets... Het piraatjequote:Op maandag 10 juli 2006 22:45 schreef Belana het volgende:
hoe ver ben je nu neuk? en tja, bij de 1 groeit de buik nou eenmaal harder dan bij een ander, daar doe je niks aan...
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!quote:
Ik denk dat het ook wel aan mezelf ligt. Onverwacht zwanger worden nadat je ruim 17kg op eigen kracht eraf gesport hebt en als mensen dan gaan zeiken dat je wel erg dik bent al... ja dan kun je erg gaan twijfelenquote:Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef Belana het volgende:
[..]
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!
Het is nooit helemaal zeker geweest hoe ver ik was aangezien ik dus al een week of 10 was toen ik pas positief testtequote:Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef Belana het volgende:
[..]
wat is er bij je eerste termijn echo gezegd? want die is echt wel bepalend voor zover ik weet. en verder mag je rond die tijd toch ook een buikkie hebben, wees er maar trots op meid!
Omdat anderen die 4 kinderen op de wereld hebben gezet er misschien wel eens meer verstand van hebben dan deze noob die voor de eerste gaat? Misschien hebben ze wel gelijk en ben ik al enorm en joekeloekes voor het aantal wk dat ik zwanger benquote:Op maandag 10 juli 2006 23:02 schreef sjak het volgende:
Neuk, waarom maak je je zorgen om je lijf zoals je in je eerste post schreef?
Je weet helemaal niet niets. Je weet toch zelf het beste of je lichaam goed voelt? Jij en de vk (of gyn) zijn op dit moment de experts, niet die buitenstaanders, ook al hebben ze 50 kinderen op de wereld gezet. Daarmee kennen ze immers nog altijd jouw lijf niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:28 schreef Neuk het volgende:
De kilo's maak ik me niet eens zorgen over. Die gaan er door sporten wel weer af. Ik weet gewoon niets. Dat is het meer, denk ik.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:14 schreef Sugar het volgende:
Om vijf uur wakker van Maria. Moe, chagerijnig, moe, chagerijnig. Bah, ik ben echt niet te hebben.
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles is stom.
Neen. Ik ben inmiddels trots mijn puntje aan het showen overal, voor het geval dat ze denken dat ik ze belazer. Ben halverwege en het is nauwelijks te zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:28 schreef PM-girl het volgende:
Neuk, mij vroegen ze het ook telkens, is het geen tweeling want je hebt een flinke buik! Denk dat iedereen dat te horen krijgt. Ove rmijn buik vond ik het niet erg, leuk zelfs omdat dat ook vlak na de punctie gezegd werd en ik dus nog trotser werd toen!
Wel vind ik het vervelend als iemand zegt dat ik nu zeker wel aan het aankomen ben, want het is te zien in mijn gezicht...
Sugar, zo herkenbaar. Kun je niet iets gaan poetsen ofzo, helpt bij mij ook!
Vannacht ook weer lang wakker gelegen, door hitte, buikpijn etc. Zo werken en vammiddag weer slapen!
Is je buik niet te klein danquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Neen. Ik ben inmiddels trots mijn puntje aan het showen overal, voor het geval dat ze denken dat ik ze belazer. Ben halverwege en het is nauwelijks te zien.
Daar dacht ik een paar weken geleden ook heel anders over, ik zat altijd al om 6.30 in mijn auto naar mijn werk. Maar nu ik minimaal 4 keer per nacht wakker word, is het geen uitslapen meer hoor!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Daar denk je over een paar weken heel anders over
Jaja, was een inkoppertje....
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:05 schreef Belana het volgende:
sjak, ik ben bang dat de vk weinig voor je kan doen, want ze doen gewoon over het algemeen niks voor die 42 weken. dat is vervelend en frustrerend, maar er is medisch meestal geen reden voor.
Take it easy, ik vroeg het me alleen af....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:10 schreef sjak het volgende:
Daar dacht ik een paar weken geleden ook heel anders over, ik zat altijd al om 6.30 in mijn auto naar mijn werk. Maar nu ik minimaal 4 keer per nacht wakker word, is het geen uitslapen meer hoor!
mail doet het, ben aan het antwoorden
Ik denk dat dat meer al doende gebeurd, en dat het resultaat van de een weer leidt tot het volgende. Maar nogmaals: praat er gewoon goed over met je vk, maak je zorgen kenbaar en kijk wat zij ervan vindt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:
[..]
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak?!? Kom je eens melden?
Je hebt toch wel je wekker gezet he!
Ik blijf er bij dat de 15e 13e gewoon de leukste dag is hoor!
kind of kat op schoot?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:28 schreef Catootje het volgende:
aaaaaalllright, ik gs me vandaa focussen op niewde nabuies letd go ladies.....toot is trouwens zwaaaaar misselijk.....
quote:Als een vrouw 41 weken zwanger is, is het zinvol de vliezen te 'strippen'. Het verkleint de kans dat ze over tijd raakt. Gestripte vrouwen die al een kind hebben, bevallen vaker zonder complicaties.
Een Nederlandse studie waaruit dit blijkt, verschijnt binnenkort in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology. Het is het grootste 'strip'-onderzoek ooit.
Strippen is een aloude methode om de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan met de vingers de vliezen los van de wand van de baarmoedermond. Daarbij komen prostaglandinen vrij, hormonen die de baarmoedermond rijp maken en de bevalling opwekken. Het kan een alternatief zijn voor het inleiden van de bevalling als de zwangere over tijd is (vanaf 42 weken). Dat doet de gynaecoloog door in het ziekenhuis hormonen toe te dienen. In Nederland denkt tweederde van de verloskundigen dat strippen zinnig is, zo bleek uit een enquête.
Maar of het werkelijk werkt, daarover is altijd discussie geweest. In een studie van de academische ziekenhuizen AMC (Amsterdam) en LUMC (Leiden) werden daarom 742 hoogzwangeren onderzocht, bij 51 verloskundepraktijken verspreid over Nederland. Door loting werden de vrouwen verdeeld; de helft werd na 41 weken gestript.
Het strippen halveerde de kans dat een vrouw over tijd raakt. Voor vrouwen die al eerder een kind baarden, betekent dat ook een grotere kans op een probleemloze bevalling: thuis, of door de verloskundige in het ziekenhuis. Bij vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, brengt strippen de baring ook op gang, maar het voorkomt gangbare complicaties niet.
Onderzoeker Esteriek de Miranda, zelf verloskundige: 'Ik zou het verloskundigen zeker aanraden om na 41 weken te strippen.' Ze benadrukt wel dat het 'geen wondermiddel' is. Een kwart van de vrouwen in het onderzoek raakte toch over tijd.
Strippen was in dit onderzoek geen extra risico. Eerder werd gedacht dat het infecties zou veroorzaken, de vliezen voortijdig doen breken, weeën geven zonder ontsluiting (een 'vroege start') of ervoor zorgen dat de foetus in het vruchtwater poept.
In de meeste voorgaande studies was het effect van strippen bescheiden. Volgens een vorig jaar verschenen overzichtsartikel komt dat doordat de vrouwen te vroeg gestript worden.
bron:NRC handelsblad
Ik was bij Twan twee weken overtijd. Het is dat ik de laatste week voor de bevalling last had van zeer hoge bloeddruk en waarden in urine niet goed en de vk het niet vertrouwde en uit handen gaf aan de gyn. Toen moest ik om de dag komen voor een CTG in het ziekenhuis en moest ik ook bevallen in het ziekenhuis. Ik heb op 41+5e dag zitten zeuren of ze me niet aub wilden inleiden, maar nee... ik moest wachten tot 42 weken en mocht ik op die dag om 8 uur komen..... Maar tot die tijd kan de vk helemaal niets volgens mij. Ja een keer strippen, maar dat mag alleen als de baarmoedermond al verweken is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:
[..]
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
Hey Viev, ik weet toch enigszins hoe het zit? Ik kan me voorstellen dat je mijn opmerking opvatte als 'slecht praten', maar die intentie had ik niet hoor. Ik weet dat je van hem houdt, waar hij mee worstelt en dat dat (beide) niet zo maar over gaat. Daarom is zo'n keuze juist extra moeilijk. Ik vind het knap en ben heel blij dat je voor je kindje hebt gekozen!quote:Op maandag 10 juli 2006 17:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mwoh, zo zou ik het niet willen noemen hoor, tis meer dat hij écht niet kan op dit moment in z'n leven...ik heb dus nog steeds alle respect voor hem als persoon en ik houd nog heel veel van hem.
Al had ik het graag anders gezien en heb ik het er best moeilijk mee, maar goed, dat terzijde.
Ik wil gewoon niet dat iemand slecht over hem praat omdat hij dat niet verdient imo
Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheidquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef Moonah het volgende:
Sterkte catoot met je misselijkheid...
En Sjak, geduld is een schone zaak.....![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:46 schreef sjak het volgende:
[..]
Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheid![]()
Fijn om te horen dat het met jou een stuk beter gaat, het zal ook helpen dat je inmiddels verhuisd bent en kan gaan beginnen aan je kamertje. Lekker he om te merken dat rust zoveel goed doet.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:51 schreef Belana het volgende:
hier gebeurt eindelijk "iets" ben wat slijm aan het verliezen, iig een teken dat er daar vanbinnen wat gebeurt...
Ik denk alleen niet dat de vlos zelf veel zal kunnen doen. Zal dan toch gauw gyn en ziekenhuis worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:43 schreef sjak het volgende:
Maar de VK beslist toch niet in haar eentje wat er allemaal gaat gebeuren, daar ben ik toch ook bij (en Schanul). Ik kan me wel voorstellen dat ze geen dingen doet waar ze echt niet achter staat maar als ik goede argumenten heb om bepaalde dingen te doen op mijn manier dan vind ik ook dat ze wel naar mij moet luisteren.
Nee joh, helemaal niet vreemd! Denk alleen wel dat er weinig mensen zijn die dat doen (ik zou het ook doen, hoor!quote:Daarom wil ik zo graag een plan opstellen met mogelijkheden en onmogelijkheden om onduidelijkheden te voorkomen.
Is dat vreemd? Heeft echt niemand dat gedaan?
Ik ben wel een controlefreak Moonah, daar heb je helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:
Sjak, ben je een beetje een controlefreak? No offense hoor, ik heb die neiging ook. Informatie verzamelen en je laten voorlichten is natuurlijk niets mis mee. Maar door een overdosis kun je ook weer erg verward raken, is mijn ervaring. In dit geval lijkt het me verstanding om te vertrouwen op je VK. Díe is deskundig. Go with the flow...
Zo heb ik het ook ervaren..... en in mijn omgeving meer..... helaas. Ik heb toen ook hele erge zware hoofdpijnen gehad... was geen reden zolang alles goed was met de baby. Je bent wat dat betreft echt overgeleverd aan de gyn/vk...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:47 schreef kozakken het volgende:
Sjak, het is echt niet vreemd. Maar mijn eigen ervaring is dat zelfs met een goed vooropgesteld idee over wat je graag wilt bereiken je niet altijd even ver komt. Uiteindelijke beslist de vk of gyn of ze het medisch verantwoord vinden.
Natuurlijk hangt het erg af van de betreffende vk of gyn. Maar ik vond het vooral heel ontnuchterend om te merken dat het belang van moeder echt niet voorop staat. En als de vk denkt dat 't kindje er gewoon 'uit' kan...(btw. Jonne was bij z'n geboorte 9 pond en ik had alleen maar 5 hechtingen hoor. Een groot kind zegt op zich niet alleen iets over de schade beneden)
Klinkt een beetje als 'verpleegstersziekte'. Veel succes met relativeren hoor!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:56 schreef sjak het volgende:
De bevallingen die ik heb gezien in mijn leven zijn over het algemeen niet de "goeie" geweest. Ik heb geen beeld van een normale bevalling en maak me daar soms zorgen over.
Neuk wat een toeval!!!quote:Op maandag 10 juli 2006 22:43 schreef Neuk het volgende:
's avonds
Ik begin me een beetje zorgen te maken over mijn lijf. Naar alle waarschijnlijkheid ben ik een wk of 2 verder dan eerst gedacht werd. De baby was erg groot op de laatste echo maar verder niets waar ik me zorgen over moest maken. De laatste 3-4 weken groei ik zo hard (alleen mijn buik) dat ik van alle kanten opmerkingen krijg dat ik al zo'n forse buik heb. Ik kan daar toch niets aan doen? Ik vind het alleen maar vervelend... Zijn er nog meer mensen hier wie dit bekend in de oren klinkt?
Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft.
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef YPPY het volgende:
Volhouden Sugar, het einde komt in zicht.Kun je niet iets leuks gaan doen ter afleiding?
Heerlijk sarcastisch Sjoegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!
Oh en Dutch, die dag voor mezelf is een goed idee! Alleen is het niet stom als ik Maria dan een dag lang geen eten geef, niet in bed leg of eruit haal, geen aandacht geef?
Sorry, maar ik ben chagerijnig en dan word ik zo cynisch. Echt sorry, maar dit is het voor vandaag.
Was de bedoeling dat mijn moeder vandaag kwam. Maar die was ergens anders ook nogal welkom, zeg maar. En morgen zou Maria naar schoonmoeder, maar die is druk met zorgen voor haar ouders. Dus ja, eigenlijk regelen we dat soort dingen wel, maar nu lukte het van geen kant even.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:51 schreef sjak het volgende:
Kun je Maria niet een dagje aan iemand uitlenen?
Nou, kijk... lekker hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Sugar het volgende:
Sjeen, wat ben je een schatje!En gij ook, Mibos!
En bar ook! Hihi.![]()
Poemojn, ja, zulke dingen doen we inderdaad en gisteren viel de dag me erg mee ook. Maar vandaag na wel extreem korte nacht en gisteren alles uit kast getrokken te hebben, lukt het me even niet.
Maar: man neemt vanmiddag vrij!!! Dus die is er zo, want vroeg begonnen.Zo zie je maar, klagen werkt soms.
Thanks ladies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |