abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:11:36 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39714278
B dus.
Succes vanmiddag Sjak. Maar zoals Belana al zei, ik denk dat je gewoon pech hebt. Misschien wil ze nog wel kijken of d bmm al aan het verstrijken is, veel verder dan dat zal ze ws niet gaan.

Ik herinner me ineens hoe ik elke keer lag te bibberen als ik getoucheerd werd. Verder niets aan de hand, maar ik begon telkens te bibberen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:11:56 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39714282
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:05 schreef Belana het volgende:
sjak, ik ben bang dat de vk weinig voor je kan doen, want ze doen gewoon over het algemeen niks voor die 42 weken. dat is vervelend en frustrerend, maar er is medisch meestal geen reden voor.
Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
Lekker douchen!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:12:42 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39714295
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:10 schreef sjak het volgende:
Daar dacht ik een paar weken geleden ook heel anders over, ik zat altijd al om 6.30 in mijn auto naar mijn werk. Maar nu ik minimaal 4 keer per nacht wakker word, is het geen uitslapen meer hoor!
mail doet het, ben aan het antwoorden
Take it easy, ik vroeg het me alleen af....

Wat vanmiddag betreft: regisseer het niet te veel, want dan zou het inderdaad kunnen tegenvallen als de vk het allemaal nog niet zo dringend vindt. Maar ik zou wel m'n zorgen kenbaar maken, als ik jou was.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:15:20 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_39714329
dat weet ik eigenlijk niet sjak, de vorige keer ben ik bevallen op 39 weken en 4 dagen... en ik wacht het allemaal wel af. de vragen die jij hebt moet je natuurlijk stellen die zal ik uiteindelijk ook wel gaan stellen denk ik
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:18:33 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_39714363
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:

[..]

Maar maak je geen afspraken als wanneer ze gel gaan gebruiken, of voor CTG controles of om te kijken of er voldoende vruchtwater is en of de baby het wel goed blijft doen in die kleine ruimte en wanneer je ingeleid gaat worden? Dat soort afspraken bedoel ik.
Ik denk dat dat meer al doende gebeurd, en dat het resultaat van de een weer leidt tot het volgende. Maar nogmaals: praat er gewoon goed over met je vk, maak je zorgen kenbaar en kijk wat zij ervan vindt.

Ik weet dat het vreselijk frustrerend en eng is, maar je kunt op het moment maar weinig in de hand houden.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:24:09 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39714446
Maar juist om het niet zelf in mijn hoofd te regisseren wil ik dat soort dingen bespreken. Verhalen van Phluphy en LB zitten me nog te vers in mijn hoofd. En ik ken er natuurlijk veel uit het ziekenhuis. Tja, een beetje zorgen ga ik me wel maken. Ik ga zo wel een lijstje maken met vragen.

De 15e is ook een hele leuke dag BE. Dan ga ik bevallen op de dreunen van Dance Valley wat zo'n beetje bij ons in de voortuin gehouden wordt! Lijkt me wel handig, dan heb ik een pufritme en kan de baby gelijk wennen aan de muziek Ben alleen bang dat de VK hier dan moeilijk kan komen. (Ohhh, goed zeg, die moet ook op het te bespreken lijstje!)
Lekker douchen!
pi_39714516
aaaaaalllright, ik gs me vandaa focussen op niewde nabuies letd go ladies.....toot is trouwens zwaaaaar misselijk.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 juli 2006 @ 09:28:33 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39714521
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Sjak?!? Kom je eens melden?
Je hebt toch wel je wekker gezet he!

Ik blijf er bij dat de 15e 13e gewoon de leukste dag is hoor!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:33:00 #59
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39714590
13e is wel leuk in mijn familietraditie. Ik heb een oma gehad die op de 13e jarig was en twee neefjes die op de 13e jarig zijn (wel allen in een andere maand hoor!). En volgens de VK ben ik de 13e uitgerekend (ik blijf bij de 15e). Lachen, dan zou ie volgend jaar op vrijdag de 13e jarig zijn, dat kan in de toekomst leuke feestjes geven

Sterkte Toot!
Lekker douchen!
pi_39714619
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:28 schreef Catootje het volgende:
aaaaaalllright, ik gs me vandaa focussen op niewde nabuies letd go ladies.....toot is trouwens zwaaaaar misselijk.....
kind of kat op schoot?

sterkte met de misselijkheid niet leuk!
Eva
pi_39714638
Op de site van mijn VK staat het volgende:
quote:
Als een vrouw 41 weken zwanger is, is het zinvol de vliezen te 'strippen'. Het verkleint de kans dat ze over tijd raakt. Gestripte vrouwen die al een kind hebben, bevallen vaker zonder complicaties.

Een Nederlandse studie waaruit dit blijkt, verschijnt binnenkort in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology. Het is het grootste 'strip'-onderzoek ooit.

Strippen is een aloude methode om de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan met de vingers de vliezen los van de wand van de baarmoedermond. Daarbij komen prostaglandinen vrij, hormonen die de baarmoedermond rijp maken en de bevalling opwekken. Het kan een alternatief zijn voor het inleiden van de bevalling als de zwangere over tijd is (vanaf 42 weken). Dat doet de gynaecoloog door in het ziekenhuis hormonen toe te dienen. In Nederland denkt tweederde van de verloskundigen dat strippen zinnig is, zo bleek uit een enquête.

Maar of het werkelijk werkt, daarover is altijd discussie geweest. In een studie van de academische ziekenhuizen AMC (Amsterdam) en LUMC (Leiden) werden daarom 742 hoogzwangeren onderzocht, bij 51 verloskundepraktijken verspreid over Nederland. Door loting werden de vrouwen verdeeld; de helft werd na 41 weken gestript.

Het strippen halveerde de kans dat een vrouw over tijd raakt. Voor vrouwen die al eerder een kind baarden, betekent dat ook een grotere kans op een probleemloze bevalling: thuis, of door de verloskundige in het ziekenhuis. Bij vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, brengt strippen de baring ook op gang, maar het voorkomt gangbare complicaties niet.

Onderzoeker Esteriek de Miranda, zelf verloskundige: 'Ik zou het verloskundigen zeker aanraden om na 41 weken te strippen.' Ze benadrukt wel dat het 'geen wondermiddel' is. Een kwart van de vrouwen in het onderzoek raakte toch over tijd.

Strippen was in dit onderzoek geen extra risico. Eerder werd gedacht dat het infecties zou veroorzaken, de vliezen voortijdig doen breken, weeën geven zonder ontsluiting (een 'vroege start') of ervoor zorgen dat de foetus in het vruchtwater poept.

In de meeste voorgaande studies was het effect van strippen bescheiden. Volgens een vorig jaar verschenen overzichtsartikel komt dat doordat de vrouwen te vroeg gestript worden.

bron:NRC handelsblad
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:36:14 #62
103793 kozakken
Living the life
pi_39714645
Jonne is geboren met 42 weken en 1 dag. Dus ik liep vanaf 40,5 week in het ziekenhuis. Elke keer dat we gingen werd er een ctg gemaakt en een echo voor 't vruchtwater. Daarna naar gyn. of een of andere co.
Stel jezelf er niet al te veel van voor. Heel lullig gezegd vond ik dat ze me vnl. zagen (op de poli, niet op de afdeling) als de verpakking van 't kindje. NIet meer en niet minder.
Het kan zijn dat de grootte van 't kindje reden genoeg is om toch in te gaan leiden. Maar dan willen ze al wel dat je iets ontsluiting of verweking hebt. Anders wordt het risico op een uiteindelijke kunstbevalling groter als ze 'gewoon' gaan inleiden. (zeggen ze)
Maar spreek je gewoon uit! Dat helpt 't beste!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:36:41 #63
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_39714652
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik was bij Twan twee weken overtijd. Het is dat ik de laatste week voor de bevalling last had van zeer hoge bloeddruk en waarden in urine niet goed en de vk het niet vertrouwde en uit handen gaf aan de gyn. Toen moest ik om de dag komen voor een CTG in het ziekenhuis en moest ik ook bevallen in het ziekenhuis. Ik heb op 41+5e dag zitten zeuren of ze me niet aub wilden inleiden, maar nee... ik moest wachten tot 42 weken en mocht ik op die dag om 8 uur komen..... Maar tot die tijd kan de vk helemaal niets volgens mij. Ja een keer strippen, maar dat mag alleen als de baarmoedermond al verweken is.

edit: Het blijkt wel dat elke vk/gyn het ook weer anders behandelt.

Belana en Sjak heel veel sterkte met de laatste loodjes en hopelijk komt jullie babietje heel snel....
Make love, not war ☮
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:37:28 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39714665
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:58 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mwoh, zo zou ik het niet willen noemen hoor, tis meer dat hij écht niet kan op dit moment in z'n leven...ik heb dus nog steeds alle respect voor hem als persoon en ik houd nog heel veel van hem.

Al had ik het graag anders gezien en heb ik het er best moeilijk mee, maar goed, dat terzijde.

Ik wil gewoon niet dat iemand slecht over hem praat omdat hij dat niet verdient imo
Hey Viev, ik weet toch enigszins hoe het zit? Ik kan me voorstellen dat je mijn opmerking opvatte als 'slecht praten', maar die intentie had ik niet hoor. Ik weet dat je van hem houdt, waar hij mee worstelt en dat dat (beide) niet zo maar over gaat. Daarom is zo'n keuze juist extra moeilijk. Ik vind het knap en ben heel blij dat je voor je kindje hebt gekozen!

Neuk, beetje mosterd na de maaltijd, maar ook hier iemand die een kind draagt dat zeker twee weken voor ligt qua groei. Niet gaan twijfelen hoor door al die (goedbedoelende) bemoeials. Lees de post van Goa nog maar eens.

Hier niet echt iets nieuws. Ik ben het rustig aan aan het doen, 's middags een dutje. Ik ben zo blij dat ik 6 weken vakantie heb. Dan is het ook niet zo erg als ik 's nachts 4x wakker word en daarna zeker een half uur erover doe voor ik weer slaap. Ik zie er wel een beetje tegenop om na de vakantie nog 3,5 week te werken...
Maar da's voor latere zorg. Vooralsnog heb ik nu minder harde buiken en die enge zwangerschapsweeën heb ik al een hele poos niet meer gevoeld.
Ssssst, gauw afkloppen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:39:03 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39714691
Sterkte catoot met je misselijkheid...
En Sjak, geduld is een schone zaak.....
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:39:04 #66
103793 kozakken
Living the life
pi_39714692
Oh.. en over buiken gesproken...
Ik hoor al vanaf m'n 32e week oid wanneer ik toch ga bevallen....
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:43:10 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39714780
Dank je snoopy, daar kan ik wel wat mee.
Ik zit er nog eens over na te denken he. Maar de VK beslist toch niet in haar eentje wat er allemaal gaat gebeuren, daar ben ik toch ook bij (en Schanul). Ik kan me wel voorstellen dat ze geen dingen doet waar ze echt niet achter staat maar als ik goede argumenten heb om bepaalde dingen te doen op mijn manier dan vind ik ook dat ze wel naar mij moet luisteren. Daarom wil ik zo graag een plan opstellen met mogelijkheden en onmogelijkheden om onduidelijkheden te voorkomen.
Is dat vreemd? Heeft echt niemand dat gedaan?
Lekker douchen!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 juli 2006 @ 09:44:42 #68
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39714812
Het zal niet vreemd zijn Sjak, maar ik heb het niet gedaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk overal heel naief ingegaan ben, heb ook geen pretecho laten maken... Kortom. ik ben geen goed voorbeeld
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:46:13 #69
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39714831
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef Moonah het volgende:
Sterkte catoot met je misselijkheid...
En Sjak, geduld is een schone zaak.....
Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheid
Fijn om te horen dat het met jou een stuk beter gaat, het zal ook helpen dat je inmiddels verhuisd bent en kan gaan beginnen aan je kamertje. Lekker he om te merken dat rust zoveel goed doet.
Lekker douchen!
pi_39714843
Je kunt een geboorteplan/birth plan laten maken Sjak. Ik heb het ook niet gedaan, weet ook niet of de vk daar ervaring mee had en gewoonlijk zijn ze wel bereid om steeds te vragen wat jij wilt/vertellen wat zij nu gaan doen, maar je bent iig niet de enige die het graag zo wil doen.
Engelstalige voorbeelden vind je veel online, bijv hier http://www.birthplan.com/
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:10 #71
103793 kozakken
Living the life
pi_39714846
Sjak, het is echt niet vreemd. Maar mijn eigen ervaring is dat zelfs met een goed vooropgesteld idee over wat je graag wilt bereiken je niet altijd even ver komt. Uiteindelijke beslist de vk of gyn of ze het medisch verantwoord vinden.
Natuurlijk hangt het erg af van de betreffende vk of gyn. Maar ik vond het vooral heel ontnuchterend om te merken dat het belang van moeder echt niet voorop staat. En als de vk denkt dat 't kindje er gewoon 'uit' kan...
(btw. Jonne was bij z'n geboorte 9 pond en ik had alleen maar 5 hechtingen hoor. Een groot kind zegt op zich niet alleen iets over de schade beneden )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:47:58 #72
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39714858
Sjak, ben je een beetje een controlefreak? No offense hoor, ik heb die neiging ook. Informatie verzamelen en je laten voorlichten is natuurlijk niets mis mee. Maar door een overdosis kun je ook weer erg verward raken, is mijn ervaring. In dit geval lijkt het me verstanding om te vertrouwen op je VK. Díe is deskundig. Go with the flow...
pi_39714860
Ik heb het ook niet gedaan Sjak. Maar ja, ik voelde me vorige keer dan ook echt uitstekend. Pas na de uitgerekende datum werd ik inene erg ongeduldig maar er was lichamelijk geen reden om iets te vervroegen ofzo. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat de VK het wel zou weten. Maar spreek je, zoals anderen hiervoor zeggen, gewoon uit. dat kan al enorm opluchten en misschien kunnen jullie tot een compromis komen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:49:31 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39714889
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:46 schreef sjak het volgende:

[..]

Denk niet dat het met geduld te maken heeft Moonah, meer met onzekerheid
Fijn om te horen dat het met jou een stuk beter gaat, het zal ook helpen dat je inmiddels verhuisd bent en kan gaan beginnen aan je kamertje. Lekker he om te merken dat rust zoveel goed doet.
pi_39714907
Leuk artikel trouwens Snoopy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')