Geen last van in mijn benen, maar wel aambeienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:05 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, Neuk, jij moet eens even rap een foto plaatsen van je buik. Want beweren dat je net zo dik bent als ik maar niks bewijzen, dat kan natuurlijk niet!!!
Yppy, ik heb ook geprobeerd te laten draaien, hoor. Dus ik begrijp je overweging wel. Maar dacht dat je misschien als soort standaard-ding zag.
Even iets anders: hebben er nog meer zwangeren last van spataderen? Ik zó erg! Vorige zwangerschap ook, maar nu echt mega. Ga morgen -beetje mosterd na maaltijd, maar goed- naar fysiotherapeut die wonderlijke dingen bereikt op gebied van spataderen. ben benieuwd. Heb er ook pijn aan, dus kop in zand werkt niet meer zo goed. Het wordt sowieso een operatie na de zwangerschap een keer, maar wat fysiotherapie nu nog kán voorkomen, laat ik graag voorkomen natuurlijk. Ben benieuwd of jullie ook last hebben.
Gelukkigquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:48 schreef Mibos het volgende:
Baloetjuh: Met mij gaat het op zich wel redelijk goed. Ik ben een aardig buikje aan het kweken en heb nog steeds geen last van zwangerschapskwaaltjes. Alleen last van een geirriteerde blindedarm waardoor ik de laatste twee weken flink ben afgevallen (4 kilo) en dus nu maar twee kilootjes in totaal ben aangekomen. Met de twintig weken echo was alles prima in orde met de kleine en we hoefden geen echografiste te zijn om te zien wat het zou worden omdat hier een cursus meisje/jongen ontdekken net was geweest en we hadden het goed gezien![]()
Het zegt niets hoor, ook afwezigheid kan duidelijk zijn voor die echoscopisten. Ze zijn daar zo goed in getraind (en hebben het nog steeds vaak misquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef Baloetjuh het volgende:
En ik wilde dus niet weten wat het zou worden!!![]()
Zegt mijn gyn...
Goh ik kan nu wel duidelijk zien wat deze gaat worden...
Dus ik (schreeuw half) Ik wil niet weten wat ze gaan worden...
Zegt ze "weet ik, ik zeg ook niets"
Als je het duidelijk kan zien... lijkt het mij dat het een jongen wordt...
En dan maakt ze ook nog een foto van de kleine waar het net op lijkt dat er iets tussen zn beentjes zit....GEMEEN!!!!
ohw jah.... de echo foto's komen later.... zijn nu even de hele familie aan het rond gaan....
kan ze niet onder de scanner gooien nu
Het is maar goed dat ik al aan het ontzwangeren ben.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ideeën? Met peuter dus? Ik rijd geen auto. En ik ben erg moe.Succes!
Oh en Dutch, die dag voor mezelf is een goed idee! Alleen is het niet stom als ik Maria dan een dag lang geen eten geef, niet in bed leg of eruit haal, geen aandacht geef?
Sorry, maar ik ben chagerijnig en dan word ik zo cynisch. Echt sorry, maar dit is het voor vandaag.
ze meten de baby op (waarschijnlijk een inwendige vaginale echo) en daaraan kunnen ze dan zien hoe oud de foetus is en dan hebben ze een papieren schijfje ne daaaruit rolt dan de datumquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hoe gaat dat dan eigenlijk met zo'n termijnecho??
tnx snoop, ik was vergeten hoe ontzettend niet leuk de eerste maanden zijn, alles echter voor het goede doel nietwaar?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef snoopy het volgende:
Catootje en Karin, sterkte misselijke meiden![]()
HIer nog zo'n miep hoor wat dat betreft en ik ben heus niet preuts maar als het niet nodig is dan liever niet... Toen ze de echo wilde maken zei ze dat ze eerst uitwendig via mijn buik ging proberen en pas als dat niet lukte dan ging ze het inwendig proberen waarop ik misschien iets te duidelijk meteen zei van dan hoop ik dat het nu al luistert want daar zit ik dus echt niet op te wachten. Gelukkig luisterde beeb prima en kon ze alles heel goed meten. Ik was toen 7wk/1dag.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:52 schreef XXXKarinXXX het volgende:
hmm van dat woordje inwendig wordt ik niet echt blij..... slik...
Beetje vreemd idee dat er iemand tussen je benen loopt te klooien.
Misschien ben ik wel een mieperd hoor, kan dat niet anders?
Ja ik weet dat ik ook nog ooit moet gaan bevallen, maar dan ben ik er wel een beetje aan gewend misschien... en het schijnt dat het je dan allemaal niks kan schelen
Tot 42 weken mag je gewoon thuis bevallen, daarna word je overgedragen aan het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, ik lees hier dat er dames zijn die na 40 weken in het zkh belandden, is dat standaard als je overtijd gaat? Of alleen na 41 weken ofzo?
Aambeien, ben bang dat ik er (meer) last van zal krijgen, behalve Sperti (heb ik nog niet) nog meer tips?
Domme vraag misschien,maar wat voor neusspray?quote:
Otrivin ofzo maakt eigenlijk niet zoveel uit, koude compressen willen nog wel eens verlichting geven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:44 schreef PM-girl het volgende:
Domme vraag misschien,maar wat voor neusspray?
Curanal/curanol. pilletjes en zalf, werkt als een tierelier, is helemaal natuurlijk en kun je ook gebruiken icm borstvoeding. Is niet overal verkrijgbaar maar wel via internette bestellen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Aambeien, ben bang dat ik er (meer) last van zal krijgen, behalve Sperti (heb ik nog niet) nog meer tips?
Ik heb gepland tot 5 weken voor de datum door te werken. Ik hoop ook van harte dat dat gaat lukken. Ik wil graag zelf mijn nieuwe kleuterklasje (Help! Eerste keer kleuters!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, fijn dat je je zo goed voelt in de vakantie. Moet je echt nog 3,5 week werken straks? Zit je dan 4 of 6 weken voor de bevalling? Als je 6 weken zit kun je ook overwegen de ziektewet in te gaan, heeft dan geen gevolgen voor je verlof maar volgens mij is het voor jou ook niet verkeerd om goed je rust te nemen.
I know beeb, ik wilde het alleen ff melden aangezien bij de term "emotionele chantage"misschien rare ideeen ontstaan bij de "niet-ingewijden"quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:37 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hey Viev, ik weet toch enigszins hoe het zit? Ik kan me voorstellen dat je mijn opmerking opvatte als 'slecht praten', maar die intentie had ik niet hoor. Ik weet dat je van hem houdt, waar hij mee worstelt en dat dat (beide) niet zo maar over gaat. Daarom is zo'n keuze juist extra moeilijk. Ik vind het knap en ben heel blij dat je voor je kindje hebt gekozen!
Raar idee he!quote:[b]Op dinsdag 11 juli 2006 15:47
Net naar het gemeentehuis geweest om Pap's de ongeboren vruchten te laten erkennen...![]()
Wat een rare woorden zeg....
Ongeboren vrucht![]()
En erkennen
En dan moet ik nog toestemming geven ook....
Maar goed tis gebeurd!!!!
Geen gedoe na de bevalling!![]()
Ijsklontjes in een washandje en dan lekker op bed liggen met dat washandje op de aambeien hielp hier altijd heel goed. Van kou worden ze ook een stuk kleiner!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef PM-girl het volgende:
Ja hebben ze wel gedaan maar in mm en cm's kunnen volgens de vk ook makkelijk fouten gemaakt worden. Men ging er bij mij al bij voorbaat vanuit dat ik zo'n 10 wk was bij de eerste echo... dat hebben ze dus als leidraad aangehouden blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:57 schreef snoopy het volgende:
Wat maf Neuk, hebben ze geen termijnecho gedaan dan? Daarop kunnen ze toch meestal precies berekenen hoeveel weken je bent?
Nou, ik ook! Opeens nog maar 3 weken werken ipv 7quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:14 schreef snoopy het volgende:
Ik zou geloof ik wel ernstig in de stress schieten als mijn datum 4 weken eerder zou zijn
Nee we zullen moeten wachten tot de pretecho, dus ruim een maand wachten. Maar ach belangrijkste is dat alles goed wasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:24 schreef PM-girl het volgende:
O Meimeltje, wat fijn!! En wat een mooie echo zeg!![]()
Mag je nog terug komen om het geslacht te bepalen?
Nou ik ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |