Bij Isa zijn ze ook vrij klakkeloos uitgegaan van mijn laatste menstruatie, alhoewel die te laat en kort en een beetje vreemd was. Isa is vier weken 'te vroeg' geboren, maar zowel de kinderarts en gyneacoloog in het ziekenhuis als de verloskundigen waren ervan overtuigd dat ze eigenlijk gewoon op tijd was. Geboortegewicht (3460 gram) en lengte (47 cm) waren normaal en ze had nauwelijks nesthaartjes meer en de vernix was ook zoals bij op tijd geboren kindjes. Het is dus heel goed mogelijk inderdaadquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:04 schreef Neuk het volgende:
Hihihi
Ik ben vanmiddag weer goedgekeurd voor de APK. De vk zegt dat ik mag rekenen op een bevalling rond begin oktober. November ga ik van mijn leven niet halen. De baarmoeder is erg groot en de beeb ook! Volgens haar ben ik 3 a 4 zoniet 5 wk verderschrikken... babykamer, babynaam, verbouwing, rest van alle shit spookte me gelijk door het hoofd
goed man! Scheelt weer!!!
de datum van uitgeteld blijft wel staan op 9 november
Dus... we zien wel hoe ver ik het red met mijn werk. Tot nu toe voel ik me al weken weer kiplekker dus...
![]()
![]()
yeuy zwanger!
Voor door de dag heen zorgen dat je kleine crackertjes bij je hebt, nootjes, gedroogde abrikozen etcquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
zo hee mooie echo!!!
En ET dat was vast een speciaal moment!
Hier is het niet zo geweldig vandaag, vanmorgen al hondsberoerd en het gaat eigenlijk de hele dag al een beetje zo door. Niks aan.... en ik moet nog zo'n eind! Maar ik hoop dat niet al mijn dagen er zo gaan uitzien de komende tijd. Nog tips tegen misselijkheid?
De 16 weken houd je zowieso... dus als ik na 1 week verlof zou bevallen dan heb ik nog 15 erachteraan... Daar maak ik me niet echt druk over.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:58 schreef dutchie het volgende:
Neuk, het zou dat dan met je verlof gaan stel dat je idd 4 weken verder bent dan verwacht en je uiteindelijk dus ook eerder zou kunnen gaan bevallen?
Bij overtijd kun je nl. lekker lang profiteren van je verlof, maar bij 'te vroeg' heb je bijv. net verlof of je gaat met verlof en poef daar is de baby al. Hou je dan toch nog recht op die 16 weken?
Het zal allemaal wel loslopen. Misschien red ik het wel tot november, dat zou kunnen (alhoewel het dan wel erg vreemd is dat mijn baarmoeder + kindje zo extreem groot zijn, maar het kan). Ik moet met beiden rekening houden. Ik snap er zelf ook geen drol van alhoewel ik dit vanaf het begin dat ik wist dat ik zwanger was al wel vermoedde en ook heb aangegeven bij de vk. Volgens mij heb ik dat zelfs wel hier geschreven...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:59 schreef owlet het volgende:
Neuk, wat apart! En leuk, althans, dat zou ik vinden! Kan je zelf een beetje die onzekerheid aan?
Ik weet het zeker van die weken want ik heb er zelf gewerkt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 06:00 schreef Belana het volgende:
goedemorgen...
neuk, ik twijfel of dat wel zo is hoor, dat je dan die 15 weken erna hebt, als je het mij vraagt heb je evengoed maar max. 12 erna. ik zou het even navragen bij het UWV als ik jou was...
hier een rustige nacht gehad, maar sinds een uur wat meer krampjes waarvan ik nog niet durf te zeggen wat en OF het wat is. Ik wou maar dat de vliezen braken, dan weet je het ten minste... zucht... nou weet ik bv ook niet of Nick thuis moet blijven... vooralsnog lijkt dat overdreven, maar aan de andere kant voelt het prettig als ie thuis is, maar als het vals alarm is slaat het nergens op... volgen jullie me nogik kijk het dus maar even aan
ben bang dat het toch niks is...
edit: en nu ik beneden zit lijkt het te stoppen, dus hou de jompels maar ff binnen
edit: sterker nog... het IS gewoon gestopt![]()
Volgens mij is het enige wat ik van lijstjes geleerd hebt, dat je je niks van lijstjes aan moet trekken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:12 schreef oYo het volgende:
Wij zijn onervaren zwangere ouders. Zijn er lijstjes op internet te vinden waarin ongeveer staat hoeveel een vrouw per week aankomt? Hoe weet je nu of je een buik van 20 of 10 weken hebt (ref: post ET).
En wanneer voelt men voor het eerst de baby bewegen? In welke week?
Dit is het enige juiste antwoordquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is het enige wat ik van lijstjes geleerd hebt, dat je je niks van lijstjes aan moet trekken.
Voor jouw gevoel laat het lang op zich wachten, kan ik me goed voorstellen, zeker met de krampjes die je al hebt en het slijm dat je verloren bent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:25 schreef Belana het volgende:
PM... nee hoor, ik ben te ongeduldig, dat is allesen dat is mijn eigen schuld en het breekt me nu ff op
Ok, dat zou ook goed kunnen dus, met 29 weken kun je geloof ik toch al met indalen bezig zijn?quote:PM, die steken kan ook van indalen komen.
jazeker kan je dan bezig zijn met indalenquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:30 schreef PM-girl het volgende:
Ok, dat zou ook goed kunnen dus, met 29 weken kun je geloof ik toch al met indalen bezig zijn?
Misschien een stomme vraag, maar daalt een kindje ook in als ie rechtop zit? Met zijn kontje in je bekken dus?
Straks even bellen naar de fotografe, om een buiksesie af te spreken!!![]()
Nee, maar de vk zei de vorige keer dat ie nog alle kanten op draait nu, al lag ie toen wel goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:34 schreef Belana het volgende:
[..]
jazeker kan je dan bezig zijn met indalenen ik geloof dat een kontje ook kan indalen idd. ligt ie verkeerd om dan? heb ik dat gemist?
Gewoon vragen. Je kunt het inleiden door te zeggen dat je al die voorweeen hebt en wil weten of dit al ergens toe geleid heeft. Gewoon vragen!!!!!!1 (Echt, dat is niet brutaal, het is jouw lijf!)quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:41 schreef Belana het volgende:
. eigenlijkhoop ik dat ze ff wil voelen hoe het ervoor staat, maar dat doen ze niet zo snel en ik ben niet zo brutaal om het te vragen...
De enige die hier iets zinnigs over kan zeggen is de verloskundige, want die kan de buik opmeten en voelen hoe groot de baarmoeder nu is. Dan pas heb je enig idee of het het kindje is dat groot en zwaar is of dat het het snoepen is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:29 schreef oYo het volgende:
Mijn vriendin voelt regelmatig steken, maar dat heeft te maken met het groeien van de baby. Ze is nu ongeveer een kilo of 5 aangekomen. Moet er wel bijvertellen dat ze aardig wat heeft afgesnoept de eerste maanden, vooral zure bommen.
Klinkt iig gezonder dan Ben & Jerry'squote:Op woensdag 12 juli 2006 09:11 schreef oYo het volgende:
Ach de zure bommen fase is al weer voorbij. Het is nu de soep en sambal periode.
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
Netjes is als je op de gehele zwangerschap 12-13 kilo aan komt dus zo gek zijn die 5 kilo van je vriendin nog niet hoor.
O, dat klopt bij mij wel aardig. Bijna 30 weken en zo'n 10 kilo aangekomen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:
Totaal ongeveer 12 kg aankomen.
Tot week 20 25% (dus zo'n 3 kg)
Week 21-30 50 % (6 kg)
Week 31-40 weer 25% (3 kg)
Maar dit zijn uiteraard gemiddelden en die bestaan bij de gratie van uitersten.
Ik ben nu 27 weken en 4,5 kg aangekomen. Alleen mijn buik en boobies.
Leuk overzichtje ! Hier tussen de 24 en 30 weken een groespurtje gehad.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Lijstje dat ik ooit ben tegengekomen:
Totaal ongeveer 12 kg aankomen.
Tot week 20 25% (dus zo'n 3 kg)
Week 21-30 50 % (6 kg)
Week 31-40 weer 25% (3 kg)
Maar dit zijn uiteraard gemiddelden en die bestaan bij de gratie van uitersten.
Ik ben nu 27 weken en 4,5 kg aangekomen. Alleen mijn buik en boobies.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Belana het volgende:
de vk heeft dus ook gestript en ik merk wel effect, meteen weer regelmatig pijnlijke harde buik, dit kan zomaar eens hard gaan. heb nick gevraagd naar huis te komen, dat voelt veilig. ben nu toch wel een beetje bang weer namelijk...
Zeg hallo, je loopt al wéééken te zeuren, gaat het eindelijk gebeuren, is het ook weer niet goed...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
als nick er straks is ga ik lekker douchen en er aan toegeven. pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Dan laat mij maar eerst hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
als nick er straks is ga ik lekker douchen en er aan toegeven. pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Ach, het is allemaal gebaseerd op gemiddelden. Ik weeg normaal 57 en nu (naja, van het weekendquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef Inky05 het volgende:
Wat betreft gewicht ontwikkeling klopt het lijstje wel voor mij. nu met 31 wk totaal 9 kg erbij.
Ik denk ook dat wat Linda zegt wel eens waar kan zijn dat slanke meer reserves aanleggen . Want ik weeg normaal 58kg en nu dus 66-67kg. En denk dus dat ik wel op de 12 uit ga komen.![]()
Ukje moet nog 2 kg bij, en dan nog wat baarmoeder en bloed e.d. 1 kg
Zet hem op vrouwke!!!quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:48 schreef Belana het volgende:
pfff... jongens wat eng weer dit zeg...
Ik constateer juist enkel het tegendeel in mijn omgeving door de jaren heen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef linda856763 het volgende:
[..]
O, dat klopt bij mij wel aardig. Bijna 30 weken en zo'n 10 kilo aangekomen.
Ik heb ook wel gelezen dat slanke dames relatief meer aankomen dan de wat zwaardere dames. De slanken hebben wat extra reserves nodig ofzoiets.
Fijn Belana. Komop kindje!
Om me even te mengen in de discussie, misschien wel te laat, maar je hebt altijd recht op een minimum totaal 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. Zelfs als je voor de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof bevalt, heb je vanaf dat moment 16 weken verlof. Dus ook als je na 1 week verlof bevalt, heb je nog 15 weken verlof. Ik werk zelf op een personeelsafdeling en heb veel met de uitvoering hiervan te maken. Als je later (dan verbmoedelijke bevallingsdatum zoals dat genoemd wordt) bevalt, dan heb je altijd recht op de restweken, dus kan het best 18 weken worden als je twee weken te laat bevalt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 06:00 schreef Belana het volgende:
goedemorgen...
neuk, ik twijfel of dat wel zo is hoor, dat je dan die 15 weken erna hebt, als je het mij vraagt heb je evengoed maar max. 12 erna. ik zou het even navragen bij het UWV als ik jou was...
Linkje gefixt en in op gezetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:26 schreef chacama het volgende:
http://www.babybrabbel.nl(...)/4/255/243/255/2.png
Kunnen jullie deze bij mij toevoegen...dankje
Had ik ook bij de bedrijfsarts. Kon mijn eigen werk niet meer doen dus dan heb je zo'n gesprek. Hij zei: Tja je bent zwanger daar kan ik nix aan doen. Toen stond ik weer buitenquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:07 schreef PM-girl het volgende:
Moet overigens maandag naar de bedrijfsarts, ben benieuwd wat ze zegt, aangezien iedereen het er wel over eens is dat ik niet meer of anders moet gaan werken. Nouja, we zien het wel!
fijn dat het nu al weer een tijdje zo geregeld isquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:59 schreef bixister het volgende:
jahoor, je hebt altijd recht op die 16 weken.
Ow dat is zwaar belachelijk zeg. Een collega van mij is ook twee maanden te vroeg bevallen, maar heeft zonder problemen gewoon 16 weken verlof gehad vanaf de dag dat ze bevallen is. Volgens mij is dat ook wettelijk zo geregeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:41 schreef milagro het volgende:
[..]
fijn dat het nu al weer een tijdje zo geregeld is
ik was destijds die 6 weken ervoor gewoon helemaal kwijt omdat ik 2 maanden te vroeg beviel.
enkel omdat ik stennis maakte bij de bedrijfsarts naderhand kreeg ik ze alsnog.
mijn zoontje lag op de intensive care nota bene, en ik wilde niet aan de slag nog zolang hij daar lag, en de 6 weken waarom al zowat om.
dat vond de engerd geen reden echter, wel mijn woede uitbarsting waarbij ik zei dat ik op het punt stond zijn kille arrogante uitgestreken onverschillige kop aan zijn stropdas over het bureau heen te trekken om er some sense in te schudden (ja soms verlies ik de controle
), dat wel dus
"ik merk dat u psychische problemen gaat krijgen als u de komende weken niet bij uw kind kan zijn, derhalve zal ik u de misgelopen 6 weken verlof alsnog toekennen" zo was zijn reactie toen ineens
"mooi, dacht ik ook, dank u wel en tot niet meer ziens als het aan mij ligt"
Ik doelde dan meer op het buikje dan het gewicht...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal gebaseerd op gemiddelden. Ik weeg normaal 57 en nu (naja, van het weekend) 61,5. Dus tja, ik ben slank en leg nu ook niet extra vetreserves aan. Waar ik overigens alleen maar blij om ben hoor. En momenteel (vr)eet ik me het leplazarus!
In de eerste weken van mijn zwangerschap lustte ik bijna niets, nu haal ik dat dubbel en dwars in lijkt wel. Vooral kleffe cake is de laatste tijd favoriet.![]()
Dus ws haal ik dat gemiddelse van 12 kg ook nog wel!![]()
Nu wel, toen niet, ik praat over bijna 17 jaar geleden, hèquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow dat is zwaar belachelijk zeg. Een collega van mij is ook twee maanden te vroeg bevallen, maar heeft zonder problemen gewoon 16 weken verlof gehad vanaf de dag dat ze bevallen is. Volgens mij is dat ook wettelijk zo geregeld.
Ow ja toen was het wel anders.. ik wist niet dat het al zo lang geleden wasquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Nu wel, toen niet, ik praat over bijna 17 jaar geleden, hè
12 weken kreeg je, en beviel je te vroeg, dan was je het gewoon kwijt.
ik was echter van mening dat er in het geval van een dergelijke vroege bevalling, 2 maanden te vroeg, er wel recht op die extra 6 weken erna zou moeten zijn.
te erg toch dat je er destijds zo voor moest vechten? ik weet, ms had ik net een eikel getroffen, maar aangezien de 12 weken niet per definitie 'uitgedeeld' werden, neem ik aan dat wel meer dames in die situatie gezeten hebben destijds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |